Pells Aeron Disc 105 vs Pells Roar 105

17 nepřečtených
  • danos

    Ahojte,

    před 5 lety jsem si koupil první silničku Šírer Ultimate 104 (osazení Campa Veloce 10s) a už je na čase si dopřát něco lepšího. Ročně najezdím 4000–5000 km, příští rok bych chtěl nájezd zvednout na 7000–8000 km (když počasí bude přát, budu dojíždět do práce 50 km tam a 50 km zpátky). Možná bych si vyzkoušel i nějaký menší závod v okolí.

    Vybírám od Pellse, protože u něj budu mít nějakou tu slevu v jednom místním servise, kde vím, že se mi o kolo bude majitel starat, když bude potřeba. Je pro mě jednoduše výhodnější vzít kolo tady, než si například objednat balík od Canyonu.

    Kolo bych chtěl koupit na jaře a od ledna jsem schopný našetřit cca 40000 Kč. Více peněz se mi v současné době ani moc dávat nechce. Zaujaly mě proto tři modely:

    Aeron Disc 105

    Ano, má kotoučovky a dokonce si mi na silničce líbí. Neměl bych vůbec žádný problém tuto kombinaci zkusit. Rám je hliníkový a jelikož jsem karbonový nikdy neměl, nevadí mi. Ani mi nepřijde s 25mm plášti nijak nepohodlný. S 28mm na Aeronu bych se pohodlí nebál už vůbec. Ale jak říkám, nikdy jsem nejel na karbonu a nezkusil něco (zřejmě) lepšího.

    Aero 105

    Vykašlat se na kotouče, ušetřit peníze a vědět, že budu za dobrý peníz jezdit o třídu lepším kole než teď.

    Roar 105

    Osazení totožné ale v karbonu a bez kotoučů. Vyjde o něco dráž, ale to nevadí. Zároveň mi přijde jako nejrozumnější volba v poměru cena/výkon. Jediné, co bych si ještě dodatečně musel zjistit, jestli se vlezou 28mm pláště, ale předpokládám, že ano.

    O Ultegře bych uvažoval leda s hliníkovým rámem, abych se neplácl přes kapsu. Bohužel Pells nabízí pouze Aeron Disc Ultegra a ta je kvůli kotoučovkám drahá.

    Když to shrnu z mého pohledu – zvědavost je pro Aeron Disc 105, peněženka pro Aeron 105, rozum pro Roar 105.

    Anketa: Pells:

    0x
    0%
    6x
    46%
    • danos  

      Díky i za těch pár hlasů, zřejmě půjdu do Roar 105. Vnitřní tažení kabeláže, rám bez svárů a trochu nižší hmotnost mě asi láká více než kotoučovky u Aeron Disc. Samozřejmě tu je ještě Roar Disc, ale ten je cenově už vysoko.

      • lunochod  

        Vizuálně se mě nelíbí ani jedno ani ta značka, ale jezdit na tom budeš ty. Radši bych bral Gianta.

      • Luigi1  

        Pells jsem měl a vždycky to byl dobrý poměr cena/kvalita/vý­bava. Letos ty ceny mají úplně mimo, navíc v reálu ty letošní designy vypadají divně … Ale pokud máš slevu 50% :-)

    • jecnak  

      Zalezi jak moc sportovne/zavodne jezdis. Kotouce te muzou v zavodni cyklistice trochu omezovat – spousta amaterskych lig prebira pravidla UCI a kotouce jsou tudiz stale jen v testovacim rezimu a muzou je kdykoli znovu zakazat. Na druhou stranu poskytuji uzasne pohodli pri brzdeni – nejen za mokra a blata. Dani za to je vyssi hmotnost kola 200–400g. Jezdim Boona – viz profil a pak jeste Madone 5.9 2014 na vysokych karbon kolech a hned bych s radosti presedlal na kotoucovou Madonu, kdyby byla.

      Obecne jako vzdy doporucuji zkusit bud presne ty modely, ktere mas v hledacku a nebo aspon nejakou jinou silnicku na kotoucich u konkurence.

      • danos  

        V 99% případů jedu sám tak 28–35 km/h (podle toho, jak se do toho opřu). Závod jsem nikdy nejel, ale v nějakém místním závodě bych v balíku to závodní tempo asi udržel. Občas si po rovince sám několik km potahám těch 40–50 km/h. Nikdy jsem teda žádný závod nejel, otestovaný mám jen půlmaraton za 1:40–1:50. Sprinter ani vrchař nejsem, cokoliv do 3% jsem schopen rozumně potahat.

        Váhu kola kola pro mě není až tak prioritní, ale čím míň, tím samozřejmě líp. Nejprve má smysl shazovat kila u mě, protože minimálně 5kg dolů (to bych měl 72 kg při 173 cm – to je i tak dost, protože nejsem párátko).

        Pokdu to půjde, určitě bych si chtěl kola i vyzkoušet. 5 minut zkušební jízde mi dá více než 5 hodin na internetu.

        Díky za odpověď.

    • danos  

      Díky všem za reakce, nakonce jsem zvolil Pells Roar 105. Rámy už by měly být někde ve výrobě nebo snad dokonce na lakování, tak se zřejmě koncem zimy dočkám. Šel jsem do carbonu, protože tuto sezónu zkusím pár závodů ve SPACu, ať to moje kolování dostane zase další rozměr.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.