Pedály - Time Atac XS vs. Ritchey V4 Pro

42 nepřečtených
  • Veeteck

    Řesim nový pedály, tyhle se dostaly do nejužšího výběru.

    Už jsem byl skoro rozhodnutej, ale zvyklala mě pěkná recenze na ty Ritchey od Ječňáka na bajk.cz. Dřív jsem měl V2 Comp, ale ty mě teda moc nepřesvědčily… Time jsem zatim nezkoušel, proto mě taky dost lákají – bohužel ale mají o 80g víc než ty Ritchey.

    Taky mi jde o sílu vypnutí, rád mám pedály utažený dost na fest – v tom mi vyhovuje SPD. Proto jsem třeba nesnes šlehače, měl jsem pocit, že z nich vypadavám.

    Tady jsou jěště linky… vokolek-import.cz/zbo­zi.php?zb=465 www.ultrasport.cz/…tac%20xc.htm

    Anketa: Který vybrat?

    18x
    82%
    • jecnak  

      Rozhodne nekupuj od Toma COMPy – to je co se tyce lozisek des a hruza.

      Tenkrat jsem se rozhodoval uplne stejne + jeste mi vrtaly hlavou slehace. Dneska ale nelituju. Mam vic kola a asi bych se zblaznil mit na kazdym jiny system…

      • jecnak  

        Hlasovani se zdrzuju, jelikoz na Atacky jsem zadny narky neslysel. (Ovsem kolik lidi je vozi, ze.)

      • Veeteck  

        Díky ta reakci… Ještě by mě zajimalo – Vokolek na svym webu píše u ložisek něco o pouzdru – není doufám na vnitřní straně kluzný ložisko?

        • jecnak  

          Ne jsou tam kulickovy loziska – nejsou to ale konusy ani prumysly. Zas si navymejsleli nejakej hybrid. Jestli je ale bliz k ose kluzny lozisko netusim, zatim jsem je nerozebiral – nebyl duvod. Ale dost o tom pochybuju, jelikoz by se v nem tvorila vule, coz se nedeje.

        • kubad  

          Time chytají vcelku rychle vakl, ale nic dramatického a pak drží. Bacha po nacvaknutí mají nohy celkem velký boční pohyb, buď ti to bude vyhovovat, nebo vadit, mě to vadilo. Ritschey nevím, neznám ale četl sem dost dobré recenze.

          Co skusit nové XTR 07 M970 váha šla dolu 325g. a určitě seženeš za slušné peníze. www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?…

          Starší modely M959 byly asi nejlepší SPD

          • Veeteck  

            No je pravda, ze jediny pedaly, ze kteryma jsem nemel problemy, byly Shimana – M515, M520 i M540. Ale chtel bych zkusit neco jinyho, neco vic cool :)

          • maxtor  

            Já na V4 compy nedám dopustit. Sice taky trochu časem chytí vakl, ale nic v nich necvaká, nepraská a nevrže. Oprotivá Shimanům nepotřebuješ na rozborku nějaký spešl nástroj a zvládneš to imbusem (zatím jsem se v nich vrtal jen ze zvědavosti). Nemůžu porovnat s Timy, ale s těmito pedály jsem spokojen.

      • RomanH  

        Tak to potvrzuji.

        To Veeteck : Doporucuji Time, mam je jiz 5-tym rokem a bez problemu. Moje nadavky na Ritchey Comp najdes v historii.

    • MlokCZ  

      Vozim už 2 roky Time Atac XS na všech svojich kolech, v tuto chvíli jen na jednom, ale druhý XS jsou na poličce a už čekají na nové kolo :-) Vozim je na střední nastavení pružiny, ale na tom mi nepřijde, že jsou moc na fest. Ale přesně jak mi vyhovuje, takže maximální nastavení pružiny jsem ani nezkoušel, tak nevim o kolik větší síla bude třeba. Timy maj o něco větší úhel vypnutí než jiné pedály, což mě sedí a to pro polohu, kdy vypínají dříve. Pokud se to prohodí do druhé polohy, kdy vypínají při větším úhlu, tak už to je strašně velký úhel a to jsem nebyl schopnej vycvaknout téměř vůbec abych si při tom nevykloubil nohu (ale někomu to třeba bude sedět, pro mě je přesně akorát nastavení s menším úhlem). Sedí mi na nich o něco malinko rozdílný systém nacvakávání, nacvakává se mi lépe než u Ritchey. Pak je dobrý, že umožňují určitý pohyb nohy jednak v rotaci (ale to už mají i jiné pedály dnes také, třeba Shimano 520 taky) a pak nepatrný posun nohy směrem od rámu a k rámu. Dále se mi na nich líbí relativně větší plocha pedálu, že lépe podpírají nohu a nejsou třeba super nejtužší tretry jako třeba na šlehače. A v blátě jsou o něco lepší než ty Ritchey, co jsem jezdil Ale zase jsou poměrně drahé, ale kdybych je neměl, tak bych do nich šel zase. Jediný o čem bych případně ještě uvažoval jsou 520 Shimana kvůli super ceně. Za dva roky jsem ani na jedny nešáhnul a jsou pořád jak nový, ale nemají najeto nějak moc. Každý kolem 3500km.

      Ritchey jsem jezdil jen kdysi nějaké starší, ale byl to taky vyšší model Pro (ale dnes již obstarožníh model 98, ale systém, tvar měly téměř totožný co ten aktuální model). Ty mě nesedly vůbec, největší nedostatek byl žádná rotační vůle pro nohu. Ale netušim, jestli se tohle u Ritchey změnilo, s aktuálními modely nemám zkušenosti.

      • MlokCZ  

        Ale doporučení těch Timů ber s rezervou. O těch vim, že jsou z mojeho pohledu super, ale s aktuálním modelem Ritchey zkušenosti nemám, takže nemůžu úplně férově porovnat.

      • Veeteck  

        Nezkousel si treba slehace? Zajimalo by me, o kolik je sila vypnuti vetsi. Taky mi nekdo rikal, ze kdyz se Timy okoupou, vypadaji pekne hnusne… Jak si na tom ty?

        • MlokCZ  

          Tak vzhledově (kdybych je teda umyl) jsou na tom úplně v pohodě (ale i kdyby ne, tak mě by to bylo jedno), okopaný je nemám. Šlehač jsem jezdit nekzoušel, protože se mi z principu nelíbí, jak mají subtilní oporu pro nohu a musí se to vše dohánět supertvrdou botou, v který se pak mizerně chodí. Jezdil jsem spíš měkčí boty, v kterých se dá ještě celkem chodit (teď spešly sport a dříve podobně tuhé boty) a právě na ritchey pedálech už to bylo trošku znát, že jsou o něco menší. Mohl bych sice pořídit tužší tretry, ale to by bylo na úkor chození a mě se stává poměrně často, že se musí někde kousek tlačit, že je to pro mě nesjízdný, takže to se mi nechce.

          • Veeteck  

            Ja mam Spesly Comp a slehace jsem trochu na chodidle citil, ty pedaly me zklamaly, dokonce 2×, jsem neponaucitelnej…

            No asi jdu do Timu, ted mi jeste na mail prisla ne moc pekne zkusenost s tema Ritchey, tak je jasno.

        • TheIF  

          Okopaný je teda určitě nemám, ale zato odřený o kameny… do toho kompozitu (to je jak plast) se dělají pěkný rýhy, když snima škrtneš… . Jinak 3000km bez vůle a udržby a spokojenost.

          • vratan  

            ako je to s vydrzou kufrov u timov? vozim CB a tam je to slabota…

            • MlokCZ  

              Určitě není tak hrozná, ale ještě nemůžu říct. Jak jsem psal výše mám na dvojich XS-kách najeto na každých cca 3500km, oboje v jedněch botech, na těch samých kufrech. A tedy kufry po 7000km jsou pořád ok.

            • Excel  

              měl jsem ATAC 2002-najeto 4000 ted mam skoro rok XSka-najeto 3500 a kufry uz se trochu v zamku hejbou a vrzou chce to vymenu, mozna jim nesedi tvar toho dratu, zda se mi ze na starejch byly spis kulate, ted jsou hranaty, tak to muze byt tim

              • MlokCZ  

                No jo, ale kufry se v zámku trošku hýbou i nový, protože jsou ty XS-ka tak konstruovaný, že mají trošku vůli nejen rotační, ale i do stran (jsem to specielně zkoušel na nových, abych zkusil kolik ta vůle je). Takže posuzovat o kolik více se hýbou už nějaký čas používané kufry je težký, chtělo by to na to přímé srovnání s novými kufry.

                Jinak mě ani po těch 7000km nevržou.

    • Veeteck  

      Tak diky vsem za reakce, anketa vypada celkem nekompromisne. Timy uz jsou objednany…

      • Rolei  

        Time mám a jsem s nima spokojenej ikdyž tedy občas vržou. Mají jen jednu nevýhodu…když vás pojede víc, budeš asi jedinej kdo time bude mít a když si budeš chtít zkusit něčí kolo, nebo někdo tvoje tak smůla…

    • jonti  

      Muzu se zeptat, proc si vyloucit Exustary? Hmotnost je tam taky dost dobra..

      • Veeteck  

        Ani nevim, proste se mi nezdaji. Pokousel jsem se v jednom vlakne tady zjistit vic, ale nikdo krome Kuby D nema zkusenost. Navic jsem akorat na hranici jejich doporucenyho vahovyho limitu.

    • náčelník  

      Já bych tedy narozdíl o většiny volil V4Pro. Jezdím už mnoho let první pedály od Toma (kluzné + průmyslové ložisko) – jsou celkově opotřebované a mají vakl, ale stále slouží dobře. A taky jsou lehčí :)

    • smallbrother  

      na tý fotce to ale máš ten starší typ. V současný době je trochu jiná osa. www.bagbike.cz/?… Vozím je a žádný problém ani vakl. Přechod z SPD na TIME je v pohodě, opačně bych měl asi trochu obavy.

    • Veeteck  

      Tak dneska dorazily Time Atac XS, nasadail jsem je na muj traktor a trochu se s tim projel kolem baraku. Jsem spokojenej, moment vypnuti je pekne zretelnej, stranova vule se mi libi, pruzina je docela silna, takze vse OK.

      • jecnak  

        Mel jsi rovnou napsat, ze to bude na FR. Popravde bych tam dal neco bytelnejsiho… Vozil jsem V4 na sjezdaku, ale to byla fakt nouzovka.

        • Veeteck  

          :) Je to na Moratku, ale je rozebrana… Akorat jsem to nemoh vydrzet a chtel je vyzkouset.

          • Greyhound  

            Na Moratku bych teda zvolil V4 WCS – titan by jí rozhodně slušel víc než kompozit, navíc bych mu víc věřil víc i co do životnosti, minimálně by do něj neměly tak snadno dělat rýhy jak se výše píše. K tomu přes 80g úspora váhy, to podle mě za těch cca. 800Kč navíc stojí. Mně teda určitě – včera jsem si přečet tento thread a když jsem viděl ty WCSka, hned jsem si je nadělil pod stromeček :-) Přeci jenom jezdit 7 let s jedním pedálem jednostranným je už trochu vopruz… :-D

            • maxtor  

              Zajímalo by mě, jak si stojí Ritchey V4 WCS v porovnání s M959. Cena je zhruba stejná. Nemá někdo zkušenosti?

              • Veeteck  

                Cena zhruba stejna? WCS 6 klacku, XTR se daji za 2400 Kc.

                • Greyhound  

                  To jsem si do včerejška myslel taky a proto jsem o nich vůbec neuvažoval. V německým shopu na ebayi jsem ale za ně zaplatil i s dopravou 3302 Kč což se už dá za zkousnout…

                  • maxtor  

                    Taky jsem se na jedny na EBAYi v ceně kolem 100 EUR díval. Mám obyč Compy a šlapou dobře, tak věřím, že wy WCSka musí být fakt bomba!!

              • Greyhound  

                Podle mezi jedinej rozdíl mezi V4 PRO a WCS je tělo z titanu a s tím související v zásadě zanedbatelný úbytek váhy o 22g, na druhou stranu je to pak skoro o 100g míň než M959. Shimana asi víc vydrží díky „sealed bearings“ zatímco Ritchey dle všeho mají na vnitřní straně kluzný ložisko. Čert ale vem nějaký ložisko, Ječňák je vychválil, pak jsem je na jeho kole viděl osobně takže nebylo co řešit ;-)

                • náčelník  

                  Z vlastní zkušenosti říkám, že kluzné ložisko u pedálu nepředstavuje vůbec žádný problém.

              • kubad  

                Kromě váhy po všech stránkách lepší( možná ne o moc) S M959 dají se sehnat cca za 70Eur. určitě nešlápněš vedle. 3-sezony spousta km, závodů hodně bláta a bez problémů, vůle vrzání. neměl sem lepší pedály

                • maxtor  

                  Já si myslím, že funkčně to bude zhruba stejně. Takže asi skutečně závisi na vkusu každého soudruha. Každopádně to budu řešit, až pohřbím V4 Comp.

                • tomfree  

                  Souhlas 959 jezdím 4 roky 0-vá údržba žádný problém.

    • jecnak  

      Takze mensi update. Predevcirem jsem komplet rozebiral starsi par (mam dvoje) Ritchey V4-PRO. Vnitrni lozisko je valeckove, pricemz, vnejsi je jakysi hybridni konus. Valeckove lozisko je integrovane primo do tela pedalu a je cca v polovine tela. Konus se pak sklada z loziskove drahy zasunute v tele pedalu/ kulicky/ loziskova draha nasunuta na ose/perova podlozka/ prachovka=pojistna matice.

      Celkem me prekvapilo, ze kulicky i loziskove drahy jsou v perfektnim stavu ackoli vazelina byla spinava.

      Po vycisteni a opetovnem slozeni jsou pedaly opet ve vybornem stavu, pricemz pravy ma malickou vuli a zrejme je asi o mar desetinek ohla oska (na freeridove hratky to holt neni).

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse