• ongbac

    Dobrý den. Tak jsem si poprvé pořídil nové, pořádné kolo (Merida crossway 40-D 2014)

    Mám nyní ale pár problémů nebo spíše dotazů jestli to je normální či tak.

    1. Přední kotoučová brzda při brždění ve vysoké rychlosti vydává

    zvuky jako kdyby něco zavazovalo o dírky v kotouči. Je to těžko popsatelný zvuk. Není hlasitý, spíše takové cvrčení, jako zvuk čmeláka. Je to normální?

    1. V obchodě kde jsem si kolo koupil mi při namontování stojánku trošku

    odřeli rám. Je to odřené až na hliník cca 1mm hluboké rýhy na ploše cca 2,5cm x 1cm, na obou tyčích kde se dotýkala plocha stojánku s rámem. Natřel jsem ta místa již lakem na nehty.

    Mají tyto odřeniny vliv na pevnost rámu?

    Zjistil jsem to až když jsem stojánek sundal z kola protože nebyl moc pevný. Viz foto.

    Děkuji za rady.

    0 0
    • Svart  
      1. Pořádný kolo je tady hodně relativní pojem…
      2. To nebudou dírky v kotouči, ale spíš paprsky kotouče Asi budou

      destičky brzdit i přes ně a ne jen na hlavné třecí ploše. Pokud ti ta vidle nevibruje, neřešil bych to.

      1. Odřenej lak pevnosti rámu určitě neubere, navíc pokud máš na kole

      stojánek, asi nejezdíš do ničeho, co by se dalo nazvat terénem, takže bych se o to kolo nebál.

      0 0
    • mr.nikdo  

      1 – neres, dela to vsem.

      2 – dostal jsi aspon slevu, kdyz rovnou ram poskrabali v servise? Na funkci to vliv nema.

      0 0
      • DiXX  

        Třeba dostal stojánky zdarma :). Pochopil jsem správně že má dva, na každé straně?

        0 0
      • ongbac  

        Já právě zjistil že to je poškrábaný od toho stojánku až doma. V tu dobu v obchodě jsem si nějak neuvědomil že stojánek takhle poškrábe rám…

        mohu se zeptat kdy by to mělo už na funkci rámu vliv? Jak moc by to muselo být poškrábané či jak hluboko?

        Je to misto které mám poškrábané kritické misto?

        Děkuji

        0 0
        • mr.nikdo  

          2–3 mm hliniku v tahu? Coz tak moc nebude (prvne jde pryc bezbarvy lak, potom barva, potom plnic…).

          Neres. Jezdi. Na tom stejne nebudes jezdit takova pekla, aby se i 2–3 mm projevily.

          0 0
    • Erknold  

      Ad 1) také mi to dělá.

      Ad 2) k novému rámu odřeniny patří. Zákon schvalnosti. Já hned na první vyjížďce chytnul kamen mezi kliku a stavbu. Také až na hliník. Prostě pech no :-)

      0 0
      • ongbac  

        Mě nijak odřený trochu lak nevadí. U mě je to stejně odřené na spodní straně takže to nejde vidět.

        Mě jde o to jestli to má nějaký vliv na pevnost (životnost) rámu :/ Praská rám na tom místě kde mám ty odřeniny? Díky

        0 0
        • Georrge  

          neboj nepraská… nemá to na nic vliv

          0 0
        • Kosta  

          Na měsíc starém rámu jsem si zasukoval řetěz a udělal hluboké rýhy až do zákl. materiálu, je tomu rok a zatím jezdím ;). Na starém rámu jsem neřešil návlek na zadní stavbu proti mlácení řetězu. Rám vydržel 6 let, byl v tom místě neskutečně oj**aný až na základ a pak praskl úplně někde jinde.

          Neřeš to, jezdi. Byl bych nas*aný na servis, ať už by to bylo na jekémkoliv kole. Bohužel teď už se spravedlnosti asi nedovoláš.

          0 0
    • ongbac  

      Také mě nyní trápí jestli je to vada když zmáčknu páčku přední brzdy že v té páčce něco jakoby cvakne. Takový

      kliknutí když páčku zmáčknu jako by tam něco o tu páčku zavadilo. Děje se to jen když páčku mačkám a ne když ji pouštím.

      Někdy se to děje někdy ne, někdy to cvakne již při lehčím stisknutí někdy až v krajní poloze. Na páčce zadní brzdy to nedělá.

      Je to normální?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.