Oziveni stareho kola - zadni kolo

25 nepřečtených
  • martin_bakov

    Davam dohromady jedno stare kolo a potreboval bych sehnat nove zadni kolo, ktere by melo unest urcite 100kg – vozim na tom kole dite v sedacce a sam mam kolem 90kg.

    Jelikoz jsem nezazil dobu favoritu a skladacek je to pro me retro : Zadni kolo ma kazetu s 5ti prevody, sirka zadni stavby 11.5 cm, na kole je nasazeny plast 26×1.50 , sirka rafku vnejsi 3.5cm, osa se k ramu uchycuje maticemi patnactkam, je tam silnicni prehazovacka sunrace M2T, autoventilek. viz. prilozene fotografie

    Poradite kde se po takovem zadnim kole podivat, jaky servis/bazar kol a dilu byste doporucili v Praze a okoli ?

    0 0
    • martin_bakov  

      nikdo nevi ?

      0 0
    • Jakobo  

      Prvne zjisti rozmer rafku, co je presne napsane na plasti. Jestli je to opravdu obyc MTB 26" rozmer. Pokud ma stavba 115 mm, dnes jsou naby bezne 135 mm, o 20 mm bys sice stavbu roztahl, ale uz je to moc, nedelal bych to.

      Bud koupit nabu na sroubovaci vicekolecko a prepodlozkovat, nebo rozplest stavajici kolo a pouzit z nej nabu a to 5ti kolecko. Rafky jakekoliv 32 nebo 36 der, 36 bude lepsi, sirsi jsou treba Remerx Panther. Hotove asi nekoupis, budes muset sam zaplest nebo nechat nekde v servise zaplest.

      0 0
    • Čipera  

      Nába se šroubovacím vícekolečkem zrovna uplně ideální na vození sedačky není. Nejlepší by byla kazetová nába, která snese mnohem větší zátěž, ale nejnižší kazeta je 7sp. Muselo by se předělat řazení+nechat zaplést zadní kolo na nějaký dvojitý ráfek. Pokud nechceš investovat do lepší náby skoč si do jakéhokoliv sevisu a nech na původní (pokud je dobrá) nebo na novou nábu naplést nový dvojitý ráfek.

      0 0
      • martin_bakov  

        sedacka je vepredu, ale s tou kazetovou se zkusim zeptat v servisu – volal sem tam s popisem problem a nevypadali ze by to byl problem maximalne si pockam par dnu nez to sezenou I treba jako bazarovy dil

        0 0
        • Čipera  

          Aha to je dobře, ale i tak bude na kole přes 100kg a je to pro tu osičku dost velká zátěž. Ono není uplně prdel když jedeš někde z kopce s dítětem a praskne ti v zadní nábě osička. Každopádně pokud tam dáš to nejjednodušší řazení 7sp nevyjde to na tolik peněz. Řadící páčky za 150 jedna, kazeta nějaký 300, šaltr nějakých 250 a + ten výplet a nějaký drobnosti a mohl by si tam být něco přes 2500. Měl by si funkční a relativně bezpečný kolo, až teda na tu prasklou zadní stavbu.....

          0 0
      • Jakobo  

        Ale prd. Klidne muze dat 7r kazetu nebo i 8r kdyz na to prijde, razeni i hazka budou normalne fungovat.

        0 0
        • Čipera  

          Hazka možná řazení pokud je na 6 st. a je s indexem tak urcitě nebude.

          0 0
          • Jakobo  

            Jooo? Zajimave, ze to funguje. Pises nesmysly jako obvykle.

            0 0
            • Čipera  

              Jseš asi lepší. :-)

              0 0
              • Jakobo  

                5–8 maji stejne nebo dost podobne roztece 5 nebo 5,5 mm, ten 1 mm na kazde strane kazety pochytaji vule v hazce a retez, ale od 9 nahoru uz ne.

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  https://www.sheldonbrown.com/…spacing.html

                  Ale je zajímavé, že když jsem srovnal indexové předlohy z jednoho typu SH páček pro 7 a 8sp, tak byly (krom poslední polohy, logicky) identické.

                  0 0
                • Čipera  

                  Takže pokud máš páčku která cvakne 6× seřidíš to tak aby to na 8mi kole krásně chodilo pastorek po pastorku?

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Budou tam 2,5 mm vůle (5 mezer x 0,5 mm na každé). Takže se šestkovým řetězem to bude na 8sp kazetě v pohodě chodit přinejhorším stejně blbě, jako na originál MF 6sp.

                    0 0
                    • Jakobo  

                      Hlavne pokud ma ted 5r razeni a nahodi 7 nebo 8 r kazetu, tak stejne prehodi zas jenom mezi 5 pastorky. Takze v tom pripade bude nepresnost v krajnich polohach pri serizeni na stredni pastorek 1 mm a to je skutecne bezvyznamne.

                      0 0
    • Karma  

      hlavně aby se to vzadu nepolámalo, podle fotky to vypadá nějaký načatý

      0 0
      • martin_bakov  

        prave na tom nejezdime, budu menit komplet zadni kolo vcetne osy

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Nejde o zadní kolo, ale o zadní stavbu rámu, naprasklý je minimálně jeden ze svárů u patky. Riskuješ.

          0 0
          • martin_bakov  

            hmmm O_O tak to neni fajn

            0 0
          • martin_bakov  

            budu muset sehnat podobny ram, ten vzprimeny posez a vlajdy sou super kombinace na vozeni ditete

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Obejdi kovošroty ve svém okolí. Nebo svářeče, pokud je to ocelák, jako že je.

              0 0
              • Jakobo  

                Na starem Authoru mne kdysi praskla ta zadni patka uprostred a znamy profi svarec heftl V vybrus 2.5 mm pevnostni elektrodou. Ty patky jsou ale ke vzpere letovane mosazi, i u tohoto srotu. Jak to pude zavarit netusim, ale musel by aspon odbrousit tu pajku, ktera bude roztekla pod lakem. Imho to ale praskle neni, bude tam jen sterbina z nedokonaleho zapajeni.

                Bych tam odskrabl barvu az na kov, prohledl, ze pajka drzi, zatrel nejakym lakem a vic neresil.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.