• jIrI___

    Je mi jasné, že přesně na moji otázku přesně odpovědět nelze, ale přesto to zkusím. Třeba se najde někdo s podobnými zkušenostmi. Teď už k věci. Při střídavém zatížení sedla na špičce a na zadní části (takže v provozu v podstatě při najetí na každý sebemenší hrb = neustále) se mi někde z oblasti objímky/zasunuté sedlovky/svaru na rámu (špatně se to určuje jak se ten zvuk nese skrz celý rám) ozývá praskání. Při zkoušce na stojícím kole je to jen jedno hlasité „křup“.

    Stačí povolit objímku a případně lehce pohnout se sedlovkou a křupání na takových 30 km zmizí, jenže pak se zase objeví.

    Měl jsem za to, že to povolený lisovaný spoj zámek/trubka na sedlovce, ale nepomohla ani její výměna. Nepomohla ani výměna sedlové objímky a sedla.

    Nemáte někdo nápad, čím to křupání může být způsobené, resp. nemáte nějaké nápady na jeho odstranění? Díky za reakce.

    0 0
    • mr.antik  

      namazat sedlovku vazelínou?

      0 0
    • thesecond96  

      Přesně toto jsem měl, vzal jsem hadru stříkl do ní silikon a vytřel tím sedlovou trubku a pak to stříknul i na sedlovku, klep klep, je ticho :)

      0 0
    • Ruprt2  

      zrovna jsem to psal vedle po vyčištějí, kdy je vše potichu to zatěsnit. Takže třeba starou duši.

      Někdo tam dává i sanitární bezbazvý silikon.

      duše = ztráta designu

      silikon = ztráta možnosti vytažení sedlovky.

      0 0
      • jIrI___  

        Pořádně vyčistit a přetáhnout duši jsem už taky zkoušel, bezúspěšně. Mám za to, že to asi nebude způsobené nějakým bordelem mezi sedlovkou a rámem, ale něčím jiným nebo bordelem někde jinde.

        Zas na druhou stranu má to praskání výhodu v tom, že když člověk jede po cyklostezce, tak stačí jen trochu změnit polohu těžiště a lidi uskakují do škarpy, protože to je rána jak kdyby střelil z pušky :-D

        0 0
        • thesecond96  

          No to teda jako výhodu moc nevidím, mě to teda lezlo nehorázně na nervy :D

          0 0
        • xshreck  

          Sundej sedlo, zkus ho dát na jinou sedlovku a projet …

          Potom zkus jinou sedlovku, nebo tuhle dej taky na jiné kolo – projet

          Zkontrolovat pro jistotu všechny úchyty a koncovky na lankách … to taky vydává občas zvuky, ale spíš při zatáčení a zepředu

          překontrolvoat spoje, jestli někde není prasklý rám.

          Mě cvakál zámek sedlovky když byl málo dotažený

          0 0
          • jIrI___  

            Sedlo je měsíc nové, sedlovka taky. Praskalo to i se starým sedlem a sedlovkou, takže tady chyba myslím nebude.

            0 0
        • Marcele  

          jinak ja mel/mam stejnej problem- resp. je to takhle: lupe to, ok. sedlovka- asi ne. neco na klikach- zamena klik ze zimaku, lozisek, vsecky kombinace tohoto, nic, lupe porad. kufry taky ne. na orech sem navlik asi 5 kazet, mazal, nemazal… porad nic. zvuk leze celym ramem, tezko rict, co to je. i tu karbonovou hovadinu, co mam v ramu sem zkousel, nic. pak jednou vic prselo a cestou byl dost hlubokej brod (zatopil sem to po spodek hlavove trubky) a najednou ticho. asi na 2000 km. vysledek: mazat vodou co 2k a neni problem

          0 0
      • RUSH  
        1. Může to praskat i v styku objímka/rám – dosedací plochy

        namazat.

        1. Nejčastější praskání je opravdu sedlovka/rám. Vyřeší namazání

        vazelínou a dotažení. Problém je pronikání nečistot skrz naříznutí rámu (zvláště za mokra). Řešení byla navržena výše, já ale používám obdelníček plechu z plechovky od piva. Je třeba plíšek zasunout mezi sedlovku a rám v prostoru naříznutí rámu. Tím se to místo „zaslepí“ a je po problému. Ověřenou léty praxe.

        0 0
    • Chrchla  

      mě něco podobného dělal málo utažená šroub co drží sedlo k sedlovce.. ikdyž to asi nebude tvůj případ.. ae zkusit to možeš ;)

      0 0
    • Carloss  

      mě dělalo něco podobnýho na starým kole, byol to tím, že měla sedlovka v rámu trochu vakl a praskalo to v dotyku konce sedlovky a rámu, vyřešil sem to nalepením tenké fólie na přední stranu sedlovky, zmizel vakl, zmizelo praskání.. pro začátek můžeš zkusit lípnout tam izolepu, jestli to pomůže..

      0 0
    • adirem  

      Taky jsem měl dlouho podobnej problém,vyzkoušel jsem všechno možný a nemožný.Nakonec pomohlo část sedlovky která je zasunutá v sedlové trubce olepit takovou tou textilní páskou která se dá koupit v lékárně,před zasunutím do rámu jsem jí ještě pořádně napatlal vazelínou.Jo a musí se to na tu sedlovku lepit spirálově jako do šroubovice a potom tou sedlovkou pří zasouvání do rámu otáčet stejným směrem aby se páska neshrnula.Sedlovka je tam teda na fest,mám obavy,že jí už nikdy nevytáhnu…ještě sem to nezkoušel.Ale od té doby(asi 600km)ťuk,ťuk…zátím žádný křupnutí.Jo ještě před tím jsem vnitřek sedlové trubky vybrousil,nebo spíš vyleštil jemným brusným papírem,pro případ že by tam po svařování byly nějaký nerovnosti.

      0 0
    • Joseph de Sax  

      jakmile to konečně praskne, tak to přestane praskat…

      0 0
      • dalinv  

        tak tak, ať ještě chvíli počká.. buď to práskne nebo ne;o)

        0 0
    • Specík  

      Určitě to dělá sedlovka ? Ve stoje při zabírání to nedělá ? Snad na každém kole co jsem měl, jsem měl s tímto problém – vždy to bylo v pedálech nebo ve středu klik. Po vyčištění a dotáhnutí to bylo v pořádku …

      0 0
      • jIrI___  

        Na 100% je to něco se sedlovkou. Jak je psáno v úvodním příspěvku. Křupe to i když opřu kolo o stěnu a střídavě zatěžuju špičku a zadek sedla.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Nepraskaj uvolnene lyziny sedla…ono jak se to nese ramem, tak tomuze kolikrat praskat uplne jinde…

      0 0
      • jIrI___  

        Nene, mám nové sedlo a praskalo to i se starým.

        0 0
        • DaSnail  

          keď to praskalo so starou sedlovkou a praská to aj s novou, tak možno bude problém inde. umyl a skontroloval by som rám.

          0 0
    • petrun  

      Nechci tě strašit ale přesně to mi dělal od loňského léta můj SUP. Měnil jsem sedlovky, objímky, sedla. Mazal jsem vazelínou bílou i červenou. Nic nepomáhalo. Před měsícem jsem jel a najednou pocit jako když píchnu zadní kolo ale kolo bylo v pohodě. Znovu jsem nasedl, kouknu pod sebe na rámovou trubku v místě kde se pod objímkou spojuje s trubkou sedlovou a málem mně kleplo, prasklina jak hrom! Rám je v hajzlu, pouhý 1 měsíc po záruce! Superior se na mně vykašlal, Tandem-bike též, záruka vypršela:-(

      0 0
      • Biker jak Pes  

        Zrovna jsem něco podobného chtěl napsat. Někdy může jít o prasklý rám, doporučuji pořádně prohlédnout…

        0 0
      • jIrI___  

        Z prasklého rámu mám taky obavy, ale kontroloval jsem všechny svary a nic jsem neobjevil. Nebo jsem se špatně díval, na černé se to špatně hledá…

        Teď mě ještě napadla jedna věc – špatně provařené svary. Nevíte někdo, jak se jmenuje nějaký ten přípravek, kterým se prolívají svary při křupání?

        0 0
        • dua  

          Ten hnus na penetrační zkoušku bych moc nedoporučoval, viděl jsem, jak se z bílého rámu stal růžový, prosáklo to či co

          0 0
        • Smazaný účet  

          Muzes to zkusit prostrikat WDckem…ma to docela dobrou vzlinavost, tak kdyby to bylo svarem, mozna by to na chvili prestalo…

          btw, nepsal jsi nekd, ze ze jsi ten ram koupil zalevno?:)

          Jo a triko sedi, dikes:)

          0 0
          • jIrI___  

            jj, rám je koupený za levno, ale byl nejetý. Začlo to praskat zhruba po 1,5 roce provozu. Nejdřív zkusím zvětšit ten průměr sedlovky nějakou páskou, jak někteří radili, pak to WD a nakonec pořídím total HT s řemenem, ať je co nejmenší možnost pazvuků :-D

            0 0
            • pepek  

              Tak možno to je ono: // „za levno“ //.

              Včera jsem mladé sebral jeden pedál a celou cestu vrzal.

              A kradené boty prý taky vržou :-)

              0 0
      • soc  

        hned jsem šel zkontrolovat svary. dobré…

        0 0
        • Smazaný účet  

          mě to na Ravu vrzalo tak cca 1000km, pořád jsem kontroloval svary a nikde nic, na chvilku pomohlo do trubky kam se zasouvá sedlovka stříknout WD, na pár výletů klid pak aplikace znovu.. Ale nakonec to prasklo… jestli ti nevrže bowden sedlo atd… ale jde to z rámu, tak si myslím že to dřív nebo později praskne.. podobně dopad i kamarád… jen mu to skřípalo kratší dobu…

          0 0
      • petrun  

        Tak jsem ten zmršený rám opravil za 200,– Kč. Stačila dávnou nepoužívaná ZOOM sedlovka o průměru 31,6 mm a lepidlo zvané tekutý kov (píšou na něm, že svařuje hliník za studena). Sedlovku jsem uřízl pod zámkem (který jsem vyhodil) na 30 cm a 20 cm zasunul do rámu, sedlovku i rám v místě spoje zdrsnil smirkovým papírem a zasunutou část jsem natvrdo zalepil včetně původní objímky. Na konci těch vysunutých 10 cm jsem 3 cm pod koncem navrtal díru osmičkou vrtákem, vyřezal k díře 3 mm zářez (stejný jako na rámu) a začistil jemným pilníkem a nasadil na ten pahýl druhou menší objímku. Do takto upraveného rámu přesně vlezla sedlovka o průměru 26,8 mm. Funguje to naprosto bezchybně! Rám nyní nahradil crossový rám SUP a bude sloužit na zimákovi.

        0 0
      • slonda  

        Můžeš napsat jaký to byl SUP . Mám Team 29 loňský model a už asi dva dny se mi ozývá takové lupání jak popisujete. Mám kolo ještě v záruce.

        0 0
        • petrun  

          Byl to SUP 829 co mám v profilu. Koukal jsem ale že SUP všeobecně má hrozně tenkou sílu stěny sedlové trubky. Můj Šírer, nebo RB které mi právě vyrábějí mají tu trubku cca. 2× silnější.

          0 0
        • petrun  

          Tak SUP 29 má tu trubku stejně slabou. Pokud to rupne v záruce je to v pohodě. SUP záruku uzná, po záruce se ale tváří jako by rám nebyl jejich.

          0 0
    • Rychlej turista  

      Chce to čas od času dát švih v dešti.

      0 0
      • Marcele  

        jsem rad, ze tady nejsu jedinej, kdo maze vodou…

        0 0
        • Pavel  

          Potvrzuji. Taky mi furt něco křupkalo v klikách (všechno vyčištěné, promazáno, seřízeno… a furt to křupalo). Stačila očistná vodo-bahenní lázeň během prodl. velikonočního víkendu v Beskydech a je klid :)

          0 0
    • dua  

      Todle mi dělal taky bike, vyměnil jsem rám :D

      0 0
    • StuntJ  

      mě asi měsíc praskalo cosi na kole, vyzkoušel jsem cokoliv, též jsem byl přesvědčen že je to sedlovka či sedlo a na konec to byl spoj převodník/pavouk klik, či šrouby v převodnících …

      0 0
    • jizby  

      Dělá mi přesně to samý: ostrý praskot při změně zatížení na sedle v předozasadním směru. Když sesednu, tak s tím můžu rukama cloumat a nedá se to vůbec vyvolat a jak nasednu a jedu, práská to samo.

      Příčina je přesně jak píší Carloss a adirem v tom, že sedlovka má citelně menší průměr, než sedlová trubka, takže ta sedlová trubka ji fixuje proti pohybu teprve až když se v objímce o kousek pohne a právě to dělá to praskání.

      Chtít po objímce, aby to udržela je vůči ní trochu přísné, i když u mě to popravdě jakž takž funguje když ji utáhnu fest. Mazat to nemá smysl.

      Řešením je omotat konec sedlovky něčím aby šel do trubky natěsno. Obyčejná izolepa je měkká, lepší je PET páska.

      Abys ji při zasouváni nestrhal, musíš roztáhnout ty konce pod objímkou (rozepřením), bývají sevřené a pak budí dojem, že průměry na sebe pasují těsně, ale je to jen zdání.

      Zda omotat i ten kousek co je pod objímkou, to už je věc volby.

      0 0
    • daymaker  

      když mě před dvěma lety takhle praskalo sedlo a nic nepomáhalo, tak jsem při mytí kola zjistil, že mám prasklý rám pod sedlovou objímkou… :-(

      0 0
      • StuntJ  

        naprd, mě po tom sedlovka začala neuvěřitelně praskat, já doporučuji :

        http://images.zbozi.cz/…44500000.jpg

        hezky voní a nekřupe, neklouže :o)

        0 0
      • Flegmatik  

        Jj, tohle by mohlo pomoci. Krom sedlovky (nepraská) to mám i na klikách, které předtím dost praskaly, ale když jsem namázl tímhle (tedy od jiné firmy, FSA, ale ono to bude to samé, stejná barva, stejný pytlíček) osu, tak v klikách nepraská. Já být jirim___ bych to zkusil, ale jestli za to bude chtít dát ty prachy (nebo zajít do servisu, jestli ti nedají trochu na prst :-)

        0 0
    • Joseph de Sax  

      když to praskne naposledy, tak to vydá takový silnější zvuk, ale nevím jestli jej ještě uslyšíš…málo kdo to dosud přežil.

      0 0
    • Tomínos  

      Popíšu ti moje problémy s praskáním v této části, praskání kvůli špinavé sedlové trubce, praskání kvůli bordelu mezi rychloupínákem a sedlovou trubkou, praskání kvůli bordelu mezi zámkem sedla a ližinama sedla. Na vše pomůže rozebrat vyčistit, při montáži nechutně oblít vazelinou a složit, přebytečnou vazelínu poté otřít, je dobré to vše vyčistit najednou :-)

      0 0
    • Peslezedirou  

      Jak už nade mnou psali, problém je asi v rozdílném průměru sedlovky a sedlové trubky. Lidi, kteří pak vozí delší sedlovku, kterou mají málo vytaženou, tak se potýkají s tímhle lupáním. Moje rada, pokud máš hodně sedlovku zasunutou, tak ji šmiknout a když tohle nepomůže, tak tam mezi sedlovku a rám dát vložku z plechovky od coly.

      0 0
      • jIrI___  

        Mám 400 mm sedlovku a do max. povoleného vysunutí mi chybí zhruba 20 mm, takže v rámu extra moc zasunuta není :). Už jsem ale vyzkoušel na její přední stranu nalepit široký proužek z kobercovky, tak jsem zvědavý, jestli se to nějak projeví.

        0 0
        • pepek  

          Pokud se tam vleze kobercovka, tak to je už na prasknutí rámu u toho rozříznutí. takový rozdíl tam přece nesmí být.

          0 0
          • thesecond96  

            Je otázka, co přesně myslí tou kobercovkou :)

            0 0
          • jIrI___  

            Kobercovka klasická textilní http://www.mpachrudim.cz/…/paska_text/ , na přední stranu sedlovky jsem svisle nalepil proužek cca 25 mm široký a 70 mm dlouhý. Sundal jsem objímku, roztáhl ten nařízlý kousek sedlové trubky (zakvedláním lehce zasunutou sedlovkou), nalepil pásku a zasunul sedlovku zpět. Šlo to překvapivě lehce, ani hlouběji nešel cítit žádný odpor. Pro jistotu jsem i přeměřil průměr sedlovky, je správný :-D

            0 0
      • mr.antik  

        S timhle jsem nikdy problém neměl…

        0 0
    • MlokCZ  

      Mám teď na Scottu stejný problém. A je to na 95% buď sedlovou objímkou nebo tím problém s lehce volnější sedlovkou.

      Při hledání problému se mi podařilo ten zvuk vyloudit i při sundavání objímky (ve chvíli když už byla vytažená sedlovka).

      Ta originál objímka se mi ani nelíbila, takže už je tam nová Syntace.

      Ale ještě jsem to neprojel. Pokud zvuky nezmizí, tak taky něco hodím na sedlovou trubku.

      Rozhodně ji ale nemám tak přehnaně volnou, abych to tam nacpal olepené kobercovkou (a to ani jen z přední strany). To mi fakt přijde jak psal už pepek až podezřele volné.

      0 0
    • HAVI  

      Mě se dělo něco podobného, způsobovalo to bahno a prach usazené v místě připojení sedla a sedlovky. Vyčistil jsem i sedlovku a vnitřek rámu. Takže vzít jar a všechno to pořádně vyčistit. Snad ti to pomůže:)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Přifařím se se svým problémem: po umytí kola vodou z hadice (žádný velký tlak, hadice byla napojená na čerpadlo) mi začaly vycházet „praskavé“ zvuky z přední části rámu (hlavového složení). Ozývá se to když hodně zatížím řidítka nebo brzdím přední brzdou. Zkusil jsem jestli pomůže promazání hlavového složení vazelínou a nepomohlo. Třeba mi někdo poradíte :0(

      0 0
      • thesecond96  

        Mohlo by to být taky v prostoru uchycení řídítek k představci, taky je to takové blbé místo, kde rád zůstává a praská bordel :)

        0 0
      • Ruprt2  

        spoj řidítka představec.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Zkoušel jsem – rozebral jsem a očistil, složil. Pořád to praská.

          0 0
          • pepek  

            Mně to tam taky praskalo a za chvilku to prasklo (řidítka) uplně durch.

            0 0
            • Smazaný účet  

              No doufám že prasklý nejsou :0(

              0 0
            • petrun  

              Slepit natvrdo! Po mé nové výborné zkušenosti s tekutým kovem se toto chystám provést s představcem a vlajdami na zimákovi;-)

              0 0
              • thesecond96  

                To je radikální až moc :D

                0 0
                • petrun  

                  Záleží na ceně komponentů. U mně: vlajdy 150,– z cyklobazaru, představec 100,– z cyklobazaru. U drahých komponentů je to asi trochu radikálnější než u těch mých :-)))

                  0 0
              • pepek  

                To přece praskne vedle, lepidlo to neřeší.

                0 0
                • petrun  

                  To si nemyslím. Pokud je to slepené, nemusíš to dorvat na krev, stačí lehce dotáhnout. Hliník je křehký a pokud se dorve moc může rupnout.

                  0 0
                  • pepek  

                    Jako bývalý uživatel dvou prasknutých řidítek nesouhlasím, prasknou překročením meze cyklické únavy.

                    0 0
                    • Vilém  

                      tak. Taky jsem kdysi vozil nejaky obych riditka, ktery mely stenu tak 3mm. Rikal jsem si, ze to nemuze nikdy prasknout, kdyz je tam tolik matrose. Opak byl pravdou, vyrobce proste naddimenzovanim trubky dohanel spatnou kvalitu pouziteho materialu. Pak mi jednou pri rozjezdu na krizovatce zustala pulka riditek v ruce:( Predtim si asi tyden lehce polupavaly, coz jsem pricital nejakemu bordelu v predstavci.

                      0 0
                    • petrun  

                      Predpokládám že byly zeslabované, že? Já budu lepit DH/Freeride DaBomb, ty mají sílu stěny tak brutálně silnou, že do nich nešly narvat zátky ani kladivem :-)))

                      0 0
          • thesecond96  

            Tak tam kapni taky trochu oleje, nebo vazelíny a neboj se to dorvat, pokud nemáš karbonový řídítka :)

            0 0
      • Ruprt2  

        v hlavku máš ložiska namazání nemusí pomoct.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Namazal jsem vše okolo – dosedací plochy krku a ložisek, a rámu a ložisek, protože ty ložiska byly už orezlý. Napadá mě jestli to nemůže být přetaženým představcem jak na krku tak na řidítkách. Řidítka se mi jednou podařilo propružením za jízdy pootočit, tak jsem to pak pořádně utáhl. No a na krku je představec stáhlej taky dost, bohužel je jenom na jeden šroub.

          Každopádně je teď představec hlavním podezřelým. Uvidím jak se to bude chovat s novým představcem.

          0 0
          • Ruprt2  

            přetažení to být může taky. To jsem chtěl taky napsat. :-)

            0 0
          • JSt  

            krouzek na vidlici jsi mazl?

            0 0
            • Smazaný účet  

              Všechno co se týká hlavovýho jsem napatlal.. Kroužek na vidli, spodní ložisko z obou stran – dosedací plocha na rám i na vidlici a ten kroužek.. to samý horní..

              0 0
      • Excel  

        No něco podobnýho mi nakonec dělala koncovka bowdenu v úchytu na horní rámové trubce.

        0 0
    • Vilém  

      Pokud je to na tom Pellsu, tak bych jej opravdu poradne prohledl. Nedavno jsem jeden stejny, akorat v nejake mensi velikosti, videl prdlej na 2 mistech (sedlova trubka a spodni trubka zadni stavby, za stredem), po sezone jezdeni 50kg holkou.

      0 0
    • Joseph de Sax  

      zajímavé je, že mně nikdy na žádném kole nic nepraskalo…čím to asi bude???? avotomtoje.

      0 0
      • Vilém  

        Ze by to prehlusovalo to praskani v tve hlave?

        0 0
      • roud  

        když na kole nejezdíš tak ti na něm nic nemůže praskat to dá rozum né ? :OD

        0 0
      • thesecond96  

        To je hlučností těch tvých kol, pak nevíš o světě.

        0 0
    • Atilla  

      Teď jsem řešil podobný problém. postupně jsem sundal všechno z kola. Rozebral, vyčistil, složil a stejně to loupalo. Nakonec to byla blbá koncovka bovdenu!

      0 0
    • PIWNIK PONURY  

      stejny problem na RBcku, od sameho zacatku. cistit jsem zkousel, mazat ne – vyzkousim tohle i to nalepeni neceho na spodek sedlovky. jinak mam v pacu dat novou objimku, tak treba pomuze to.

      takze diky za tipy)

      0 0
    • jIrI___  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • jIrI___  

      Abych to nějak uzavřel… Zdá se, že pomohlo nalepení kousku úzkého proužku kobercovky na spodek přední strany sedlovky. Po pár desítkách km nic nepraská, ať už při jízdě nebo při zkoušení „nanečisto“ střídavým zatížením sedla vepředu a vzadu. Tímto děkuji všem za rady, konečně budu jezdit potichu, ale na cyklostezky si budu muset pořídit zvonek :-))

      0 0
      • thesecond96  

        Kašlat na cyklostezky :D

        0 0
      • PIWNIK PONURY  

        potvrzuju totez a dekuju za super tip!

        0 0
      • oXide  

        Zkoušel jsem kde co, namazat to, rozdělat, očistit a nemazat. Různé dotáhnou, kontroloval třikrát rám, jestli tam není prasklina. Rozdělal a vyčistil všechno možné.

        Nakonec jsem využil této rady a je to v pohodě! Taktéž díky

        0 0
    • Joseph de Sax  

      ještě jsem neviděl profiky na kolech, aby jim tam něco praskalo..

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.