• kadlec

    Kluci opravujete bezduse po defektu, nebo spolihate jen na mliko? Dnes jsem asi riznul Racekinga, mliko s tim melo dost prace, trvalo dlouho nez to zatesnilo a po rozjeti zase bublina a litalo mliko. A kdyz se to zatesnilo, tak po cca 8 km zase bublina a mliko cakalo. A to jsem jel hodne pohodove a jen sotolinu a asfalt. Asi bude lepsi to necim podlepit a nespolehat jen na mliko, co?

    0 0
    • freerider159  

      Co tam máš za mliko a jak dlouho? Některé jsou shity. Já jsem utrhl po obvodě skoro celý špunt a mliko to v poho vytěsnilo. Jinak podlepit a můžeš jezdit dál.

      0 0
    • kubad  

      pokud je díra velká, tak knot nebo záplatu zevnitř

      0 0
      • kadlec  

        No radsi to podlepim, proslo me to, ze na asfalru a poskovy ceste dobry, na ceste s kaminkama, jakoby dontogo kaminky furt vrtaly a mliko slo ven

        0 0
    • MlokCZ  

      Pokud je díra moc velká, tak přesně jak psal kubad.

      Ještě se ale vrátím k zacelení tmelem:

      • tmel v plášti po nějakém čase ježdění přestává fungovat i když třeba na pohled vypadá ok (prakticky už mnohokrát ověřeno co už hodně dlouho vozím sebou 60ml neotevřeného tmelu, který je vždy v perfektním stavu – většinu podobný děr jako na fotce mi právě dal tmel z lahvičky a tmel v plášti nic)
      • když už je díra trošku větší, tak po zacelení tmelem je potřeba to nechat aspoň chvíli na nižším tlaku nebo to větší tlak zase otevře
      • když se to chvíli nechá (třeba 20 minut jízdy), tak to pak už často drží, aspoň mě to vždy drželo (u děr, které při okamžitém nafouknutí na provozní tlak tmel pustil a když se to chvíli nechalo, tak to pak vydrželo klidně po celou zbylou životnost pláště)
      0 0
      • kadlec  

        Tmel byl cerstvej, max 1.5 mesice a laheb je stara asi pul roku

        Poridim radsi jeste knoty, nekde na horach bych mel obavy, tady jsem byl 15km od baraku a stejne jsem si nebyl jist, jestli nebudu muset dat dusi

        0 0
        • MlokCZ  

          Knoty určitě pořiď, jen tmel jistota nebude nikdy.

          1,5 měsíce v plášti ale vůbec neznamená ,že je ok. Zhoršené vlastnosti (oproti čerstvě nalitému z láhve) má už po pár dnech v plášti. Sice to neznamená, že by nedal nic (hodně malou dírku dá často i po hodně dlouhé době), ale už toho dá méně.

          V jednom případě stačilo 14 dní v plášti (byl to i nový kus pláště). Tmel z neteovřené lahvičky (dolité na vyjížďce po defektu) díru zacelil, ten pouhých 14 dní starý ne. A tmelu v plášti bylo dost a vizuálně byl zcela ok (to co vystříkalo dírou ven).

          Po těch opakovaných příhodách kdy to nově dolitý tmel z lahvičky dá a ne z pláště ne, tak nejen, že vozím (to už dlouho) trvale 60ml lahvičku (nikdy neotevřenou, vždy dám novou když ji otevřu, i když nespotřebuju celou), ale poslední dobou už ani tolik nehlídám stav tmelu v pláštích. Ve výsledku to i šetří tmel, většina se mi stejně jen vypaří a zbytky nalepí na vnitřek pláště. A zvlášť když se dolévá jen přes ventilek (bez kontroly a vylití starého tmelu a očištění pláště), tak o to rychleji bývá v horším stavu ten tmel v plášti. V extrému klidně hned jak ho tam naleješ, pokud ten zbytek předchozího má už opravdu špatnou konzistenci a smíchá se to dohromady. Při defektu, pokud je ten starý opravdu špatný a ještě to není vyschlé, tak to stejně vyteče dírou a neznehodnotí to tak ten nově dolitý.

          0 0
          • kadlec  

            Tak pro jistotu poridim maly mliko na cesty.

            Ja 10 let nepichnul, potom v zime kdyz uz jsem byl pripraven prejit na bezduse a ted.

            0 0
            • MlokCZ  

              Jestli ten RK byl racesport, tak tam je to hned. Jestli protection a předtím jsi tak málo defektil, tak to byla slušná smůla.

              0 0
          • MnemonicJ  

            můžu se Tě zeptat, čím odstraňuješ ten tmel který je nalepený na vnitřku pláště? Přijde mi, že to jde dolů fakt dost blbě :) díky

            0 0
            • MlokCZ  

              To není potřeba odstraňovat vůbec (to co je zcela zaschlé a dobře přilepené), to už se s novým tmelem nesmíchá. Tedy většinou neodstraňuju.

              Sem tam když mám úplně sundaný plášť, třeba když prohazuju za jiný a ten původní schovávám, (což sice nedělám často, ale občas ano), tak to někdy oškrábu. A to pak prostě vezmu mechanicky, klidně jen rukou/nechtem (nikdy se s tím ale nepatlám nějak moc důkladně a vezmu jen horší místa). Trochu pečlivě v takovém případě oškrábnu jen patky, to je pro nové nahozené lepší (ale i bez toho to většinou funguje).

              0 0
              • MnemonicJ  

                jasně, takže mechanicky… v tom případě to asi dělám stejně,a le je to trochu opruz. Z toho Tvého příspěvku jsem měl pocit, že se tím zabýváš pravidelně, proto jsem se ptal. Evidentně žádný zázračný způsob (ve který jsem doufal) není :)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Právě spíš naopak. Jak vozím tu lahvičku s tmelem sebou, tak průběžně dolévám méně tmelu do plášťů než dříve, tím je menší spotřeba tmelu i méně zaschlého na vnitřním povrchu pláště.

                  Má to i další výhodu a tou je, že u Schwalbe teď u aktuálně nahozeného TB TLE na zadním kole, který tam mám už téměř celý rok, tak mi vůbec neprolínání žádný tmel na běhounu.

                  Ale tam nemám jak posoudit, jestli je to důsledek menšího dolévání tmelu nebo už tenhle novější kousek na to netrpí tolik jak starší kousky dříve (dříve na roce na zadním to vždy už aspoň trochu prolínalo u jiných starších kouseků Schwalbe).

                  0 0
                  • MnemonicJ  

                    to nejsem schopen moc posoudit, jezdím Maxxisy a tam nic neprosakuje. Tmel dolévám přes ventilek, pokud teda není nutné plášť sundat právě kvůli nějaké opravě… Ta lahvička je dobrý nápad, mrknu kde se dá něco sehnat.

                    0 0
                • Johnnyxjr  

                  čus používám horkou vodu a tenhle kalfas kartáč a tak 20 minut práce na jeden plášť

                  https://www.eva.cz/…0l-obdelnik/?…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To opravdu jsi ochotný věnovat 20 minut čištění jednoho pláště?

                    0 0
                  • MnemonicJ  

                    20 minut práce je docela masakr, ale když vidím, jak to jde dolů, tak mě to moc nepřekvapuje.

                    0 0
                    • Johnnyxjr  

                      já to hodím do toho kalfasu nechám odmočit třeba hodinu to je jedno a pak se s tím frcám

                      0 0
                  • LM  

                    Já jenom vyleju mlíko do nějaký nádoby (pokud ještě vypadá rozumně tak půjde do nově nasazeného pláště), vytřu zbytky mlíka hadrem (hlavně patky), nechám pár dní na vzduchu a pak to poskládám a schovám do krabice.

                    0 0
                    • kadlec  

                      taky jsem jen vylil a trochu otrel hadrem, tam kde jsem lepil, tak odmastil

                      prvne kdyz jsem nahodil novej plast, taxem musel mazat patky a ty pak dlouho poustely tmel

                      tee asi jak uz byl plast vytvarovanej, tak bez mazani patek nahozenona nikde jic nesakne

                      sedi to mnohem lip

                      0 0
    • kadlec  

      Na RS jsem.dal asi 1500km a v poho bez defektu, ted protection asi 500km a defekt. Smula no

      0 0
    • kadlec  

      taxem pro priste objednal samhurai sword, dynaplug se mi libil vic, ale cena je premrstena i u toho samhurae, kterej stoji polovinu

      0 0
      • ceo  

        Já včera koupil tohle https://www.pepebike.cz/…s-knoty.html

        0 0
        • kadlec  

          cena dobra, akorat to je velky a ja batoh nevozim

          0 0
          • nomecz  

            kdyz to vyhodis z te krabicky tak se to vleze do jakekoliv sebemensi podsedlovky, ten obrazek hodne klame.

            Navic uz sem videl i borca kterej tam cpal knoty imbusem a rikal ze naprosta pohoda

            0 0
            • kadlec  

              bych asi musel koupit vetsi brasnicku, ty dve „zarizeni“ s modrou rukojeti nevypadaji zrovna skladne

              a kdyz tam mam dusi,naradi,nej­tovac,spojku a bombicku, tak uz bych to nedostal

              0 0
          • LM  

            Já batoh vozím a i tak je to moc velký takže to mám doma v šuplíku :-)

            Do batohu to půjde teprve až pojedu na několik dní do náročnějšího terénu. Normálně vozím jen duši na dojetí pro případ nouze.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.