oprava závitů zadní stavby čepu dóle

26 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Dobrý den,

    Stržený závit.

    Začínám být pomalu bezrádný, co s tím.

    Fotky napoví, jedna se o KTM Lycan 272.

    Vnitřní závit načatý, na matce…

    Viz foto.

    Děkují předem všem moc za starost a snad i radu k vyřešení situace.

    Nevím si s tím rady a kdyby někdo znal servis, co umí efektivně řešit podobné problémy. Praha

    Dekuji Alex 720 583 853

    0 0
    • F3RDH  

      Jestli to chceš složit, tak to vyčisti od pilin, odmasti a zkus tam dát loctite, ale ne 243, spíš nějakej pevnější. Nebo tekutý kov, neboli epoxid s příměsí kovu a to bude jistota, ale už to nerozděláš.

      0 0
    • frigo  

      Možná to nebude tak efektní, ale tohle vyřeší každej soustružník.

      0 0
      • Smazaný účet  

        No…a pokud je to zkurveny zavit v ramu, tak je peeerdeli…a soustruznik nezrobi nic ..

        0 0
        • Vilém  

          Tak to bude beztak cep, ktery jde vyndat.

          0 0
          • Smazaný účet  

            No bylo by to logicke…resp. byl by konstrukcni fail to neudelat. Osobne bych zkusil dodavatele zda objedna dily a vymenil si to sam. Tazateli vyse bych doporucil kontaktovat servis, ktery ma se znavkou zkusenosti a domluvil se na kompletni vymene vcetne lozisek.

            0 0
          • kubad  

            myslím že tam bude závit přímo v rámu, otázka jestli vyvložkovaný, ale asi ne

            takže jedině závitovou vložku

            0 0
            • Smazaný účet  

              A pak bude zalezet, kolik je tam masa. Jestli vystruzit vetsi diru a do ni vlozku na puvodni komponenty, nebo vlepit vlozku do protazeneho zavitu a srouby udelat nove…

              0 0
            • Vilém  

              Asi budes mit pravdu. Kdyz na to jeste jednou koukam, tak jsem si predtim neuvedomil, ze uz ma loziska ze zadni stavby venku.

              0 0
            • 01carbon  

              Dělá se i loctite na opravu závitů. Dělal jsem s tím, ale pokaždé jsem u toho kroutil hlavou a bylo to takové nejisté a občas se zadařilo, občas jsem to musel opakovat. Nevím jestli rukama, nebo hlavou. Pokaždé jsem to „nějak“ zbastlil. Opravoval jsem s tím malé M3-M6 závity – i když síly zrovna na tento závit asi moc velké nebudou – spíš aby to šlo spolehlivě rozebírat. S Helicoil jsem nikdy nedělal – abych to mohl porovnat. Odkaz první co mi vyhodil gůgl

              https://www.prumex.cz/…nych-zavitu/?…

              0 0
    • Zdyn  

      Zívit v rámu vypadá jak a jek jed louhý?

      Osobně mi to připadá, že došlo k povolení šroubu a jeho závit se vymačkal o ložisko.

      Pokud je tedy závit v rámu OK v dostatečné délce, tak by mohl stačit pouze nový šroub a pokud by byl začátek závitu v rámu také počkozený, tak pak ho projet závitníkem a udělat třeba nový šroub s delším závitem. Z fokem mi přijde, že v rámu je závir dost dlouhý.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Ahoj, ano je dost dlouhý.

        Ale kde si nechat vyrobit takovýto šroub prosím tě?

        Psal jsem email do ktm-kola ohledně šroubu.

        Všem moc diky!

        S pozdravem

        0 0
        • Zdyn  

          Chce to nějakého soustružníka, nemáš někoho v okolí? Vyrobit ten šroub není těžké (max. může být komplikace vnitřní 6 hran).

          0 0
          • Smazaný účet  

            Vypadá to ze to není strhle, ale ze se to žvejklo asi..

            Nicméně jsem šroub se pokusil objednat u KTM, řekli ze mam cekat, ze je to speciální spojovací matros pro ne tam…uvidime, jestli se mi povede touto cestou sehnat šroub, projet zavit jenom asi a uvidíme.

            Napisu, jak to dopadlo.

            Známého od strojariny nemam no..ale ptám se okolo

            Všem moc dekuji

            0 0
    •  

      Nejlepší bude ten rám vyhodit a koupit nějaký neodpružený.

      0 0
    • dee.k  

      Zdravím Alexi,

      když to čtu, zajímalo by mě, jak to vzniklo. Já už týden řeším něco velmi podobného na Scarp Elite 12 (2019).

      Chtěl jsem servisovat ložisko stejného hlavního čepu jako ty, ale šroub u převodníku absulně nešel ven – strhl jsem vnitřní 6hran, až kamarád přinesl profi sadu na podobné problémy a vytáhli jsme ho. Ale půl závitu je hotová a vnitřní závit v rámu vypadá taky špatně.

      Tak že nyní zkusím sehnat závitník M15×1 a projet hliníkovou vložku (která je nevyměnitelná) zalisovanou v karbonu.

      Šrouby mi samostat ně v autorizovaném servisu neprodali, jen jako součást sady i s ložisky, podložkami atd. za 1500,–

      Jestli to pak bude snášet běžné zatížení nevím, ale podle mě to zpackali už ve fabrice, kde nahnali šroub proti závitům nějakou pneumatickou sviní a natištěný moment 20Nm přešvihli asi zak 3×

      Nejraději bych jim to omlátil o hlavu protože je ještě 18 měs. v záruce, ale budou určitě protestovat že jsem si to mohl způsobit sám neodborným zásahem.

      0 0
      • dee.k  

        Projel jsem to závitníkem, dal nový šroub. Po 100km se začalo povolovat, tak jsem ještě požil Locktite a po cca 500km

        0 0
        • 01carbon  

          v telefonu to hledat nebudu – loctite dela sadu na opravu zavitu. je to dvouslozkove, smrdi to a mam pocit ze je v tom neco fest nepozivatelneho. a stoji to docela dost. kdysi jsem s tim zachranoval nejale vytrhane zavity v hliniku

          0 0
          • kyl  

            Nedávno jsem opravoval poničené závity co drží v motorové pile výfuk.Napřed jsem je chtěl zvětšit na M6 ale neměl jsem tak dlouhé šrouby a tak mě napadlo na ty původní šrouby M5 natočit na závit po celé jeho délce tažnou pružinku.Zašrou­bovat do pily to šlo trochu z tuha ale drží to velice dobře.

            0 0
        • dee.k  

          …nějak jsem to nedopsal: a po 500km není problém ani vakl. Takže jsem to snad zachránil. Uvidíme jak to bude vypadat až budu vyndavat šroub pro servis ložisek.

          0 0
          • Georrge  

            Podle fotky jsi mel zniceny sroub, zavit v ramu vypadal OK, jen potreboval vycistit zavitnikem. Loctite se na takove spoje dava bezne, takze by ti to melo bez problemu vydrzet.

            0 0
    • Smazaný účet  

      Ahoj,

      Ja to takto koupil po predchozim majitelovi. Takze se mohu jen domnivat, jak to vzniklo. Jestli se to povolilo a pak uz jen strhlo pri jizde. Nebo spis kdyz to tam nekdo srouboval, tak ten sroub nenasadil poradne. Protoze kdyz mas vsechny ostatni dotazene, tak ta volna cast trochu ujizdi do strany.

      Kazdopadne material ramu je silnejsi, takze to odskakal sroub hlavne. Samo ze ze zavitu v kole ubylo, ale posledni tretina zavitu byla dobra.

      Mel jsem stesti ale ze ten puvodni sroub nebyl dotazen kvuli tomu bordelu na zavitech z nej az do konce.

      Nova sada lozisek-bude se hodit.

      Takze jsem to prostrik olejem na retez a pomalinku bez sily nekolik zasrouboval tam a zpet. Pak procistil a pro sichr zalepil modrym. Uz jsem cistil loziska a ted to drzi i bez modryho lepidla na zavity.

      Mam 72kg drzi to do ted, uz asi 2 roky a nepovoluje se to.

      Traily probehly a drzi.

      Jeste jsem piloval podlozky, aby to sedelo bez vuli na sobe vsechno tam dole, chodi to jak ma.

      Dalsi moznost je prevlozkovani, ale to je potom…lozisko sedi na sroubu atd atd..

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.