• Ondrasik

    Ahoj, takže opět oblíbené téma, moje první silnička jako doplněk k mtb. Tabulka z Fit Calculator nasledující:

    top tube length 59 – 59.4 cm top tube length

    seat tube range CC 58.8 – 59.4 cm

    seat tube range CT 60.6 – 61.1 cm

    stem length 11.1 – 11.7 cm

    BB saddle position 82.1 – 84.1 cm

    saddle handlebar 59.3 – 59.9 cm

    saddle setback 6.8 – 7.2 cm

    seatpost type setback

    délka kroku 88–89cm

    Jelikož geometrie rámů mi u těchto kol moc neříkají, jsem odkázán na vaši pomoc. Padlo mi do oka toto kolo:

    http://www.votec.com/…omp/1_2.html

    nebo model o patro výš, ten je teď zhruba za 1100€:

    http://www.votec.com/…pro/1_1.html

    je geometrie na první kolo vhodná? Jakou velikost potřebuju? Je mezi modely velký rozdíl? Rada, pujč si od někoho kolo a vyzkoušej si ho, je nereálná, nikoho stejně velikého s kolem neznám. Jeden jezdec mi tvrdil, zajdi si do prodejny, řekni kolik na to máš a vyzkošej si 3–4 modely, to mi přijde taky dost mimo, protože jsem na silničce nikdy nejel a nepoznám zhola nic. Prvního fula jsem vybíral taky takto a trefil jsem se. Takže díky moc za vaše rady a postřehy!

    A ještě jedna věc, když na tom kole budu jezdit v mtb helmě a tretrách a potkám houf pravověrných silničářů, neshodí mne z toho do škarpy a neutlučou pavoučíma ručičkama? :)

    0 0
    • tromboonen  

      Geometrie vypada od oka dobre (ne moc chrti), vychazi Ti top tube length 59–59,4, takze bys mel jit do velikosti 60, ta ma tech 59, dalsi velikost uz je o dost vetsi, kdyz si na hrane vetsinou se bere mensi, ale tady je to akorat, nevidim tam delku predstavce, ten se da vymenit aby Ti to v reale vyslo na tech 59+12 cm nebo jak bude potreba

      Kolo vypada slusne, sada 105 u prvniho modelu uplne staci, je to sice „jen 10 rychlosti“, dneska uz je nova generace 105 s 11 rych­lostma, ten pastorek navic zase tolik neudela, ale ma to o neco lepsi ergonomii pak a jine vychytavky z vyssich rad, ale tohle urcite vice nez staci.. i detaily jako sedlovka, riditka atd. jsou kvalitni, na tech se u levnejsich kol obvykle setri, takze je videt ze vedi co delaji..

      Jinak je to hlinik, coz predpokladam chces, nevim nic o te znacce a jejich ramech, dneska jsou udajne top hlinikove ramy jen o par gramu tezsi nez karbonove, skoro stejne pohodlne, ale jestli je to pripad tohohle ramu nevim, najdi si info na nemeckych forech od uzivatelu..

      Nevim za kolik v reale je ten nizsi model, ale jestli ten vyssi za 1100 tak by to melo byt pod tisicovku? Za ty prachy ujde pokud je to to co chces (ram a jeho vlastnosti), od oka to vypada jako precizni prace, tak jestli to neni jen na to oko a neco o te znacce vis (a oni o silnickach) tak proc ne..

      0 0
    • tromboonen  

      Jo a k helme a tretram = z helmy si sundej stitek, nejen kvuli silnicarum ale i kvuli odporu a tretry neres, taky jezdim v MTB, pokud nemas ultra turisticke s mekkou podrazkou je to v pohode (mozna dokud nezacnes jezdit 300+km vyjizdky)..

      Slysel jsem ze se bcas stane ze nejakej vymaæhrovanej silnicka okomentuje nekomu prevody (hele on jezdi na detsky), ale to je kazdeho vec aby jezdil na to na cem to utahne, ale ze by nekdo nekoho nekam shazoval kvuli tretram, ktere na silnici skoro nepoznas dokud se nevycvaknes, to myslim nehrozi… pravoverni silnicari Ti asi ujedou a kdyz ne a vystridas jim, tak urcite nebudou resit co mas na sobe a na nohach, neboj..

      0 0
      • Ondrasik  

        Paráda, diky moc.

        0 0
        • tromboonen  

          No a za kolik je teda ta levnejsi verze a vis/nasel sis neco o tech ramech? Pochlub se at se taky neco dozvime..

          0 0
          • Ondrasik  

            Tak rámy v recenzích poměrně chválí. Tvrdí, že v těchto relacích je to ideální materiál, než sahat po stejně drahém karbonu. Dokonce v jednom psali, že necítí velký rozdíl – to netuším, neumím posoudit. Vytýkají jenom sedlovku a řidítka, že to tolik netlumí, to asi na začátek nebude tak podstatné. Prodává to portál Brügelmann a tam už ta levnější verze není na skladě.

            0 0
            • tromboonen  

              No vypada to rozhodne dobre a kdyz to chvali Nemci.. ja mel hlinu za inherentne tvrdy material (co se pohodli pri jizde na nekvalitnim povrchu tyce), ale pro dnesni spickove hlina ramy uz to prej neni pravda… psali treba tady:

              http://road.cc/…e-highlights

              http://road.cc/…d-allez-comp

              (o jinem kole)

              Sedlovka je v poho, riditka taky, karbonova by mozna neco vic tlumila, ale zas jsou draha a muzou se zlomit, tohle staci, kdyz tak 2× omotavku, naopak FSA Omega Compact maji super tvar, teda pokud nemas obrovske dlane..

              A to pohodli kolikrat vic ovlivni kola, plaste a tlak, sam jsem koupil super karbon ram a az po prezuti na lepsi plaste pohodli vzrostlo mnohem vice, ale nesmim tu o tom moc psat, protoze pak pisu romany a navic mi nikdo neveri:)

              0 0
              • Breakpain  

                Mno … v podstatě mám taky ten pocit ;o) … U silničky ten komfort extra nevidím, oproti hlíně, ale tuhost mi přijde vyšší.

                U MTB karbon hodnotím kladně, zadní stavba tlumí otřesy u HT, ale potom, co jsem přešel na bezduše, tak pokud dám nižší tlak … je to nebe a dudy ;).

                Takže z toho mi plyne jen jedna věc … pokud je rám dostatečně tuhý, karbon mít nemusím :).

                0 0
              • Ondrasik  

                Tak Trombooonene, napsal jsem klukum od Votecu primo do dilny k ponku a kupodivu mi odpovedela nejaka slecna:

                vielen Dank für Ihre Nachricht.

                Da haben Sie die gleichen Daten wie unser Brandmanager. Gr. 58 cm ist perfekt.

                Für weitere Fragen stehen wir Ihnen jederzeit gerne zur Verfügung.

                Takze co ted? Prave tu velikost jestli 58, nebo 60 potrebuju vazne vedet presne, jenze vyzkouset neni mozne, tak jak to udelame?

                0 0
                • tromboonen  

                  Hele ja nevim co a jak holka jejich brand managerovi merila a na jaka data se odvolava, jestli jeho vysku, nebo i ostatni telesne proporce (vsechny asi mit stejne nebudete, pokud nesjte jednovajecni..)

                  ALE vyslo ti top tube length 59–59,4 a predstavec 11–12 baj voko… velikost 60 ma top tube 590, to je idealni, predstavec podle website 110.. (v reale se pul az cm nepozna nebo se da nahnat natocenim riditek a polohou pak)..

                  Velikost 58 ma top tube 58, to je o 1 cm mene nez Ti spocital kalulator, jde to urcite, pokud by Ti to pripadalo kratke, tak muzes dat 120 nebo i 130 predstavec.. jde o to jaky mas pomer mezi trupem/rukama a nohama, ale jak rikam, cm neni tak velky rozdil.. u vyssiho ramu budes mit pri stejnem nastaveni moznost mit mensi drop (sedlo-riditka), u mensiho bude minimalni drop vetsi, tedy pokud se nechces prilis hrbit je to na zvazenou, ale nevim vsechny parametry takze to ber jen jako obecne voditko..

                  Ten cm neni zas tak velky rozdil, profici prej pokud jsou na hrane berou vetsinou mensi velikost, pokud to jde predstavcem atd nastelovat.. ale to je spis historicky zvyk (z dob tezsich a mene tuhych ramu, mensi velikost byla o neco lehci a o neco tuzsi)..

                  Klidne se premer znova jestli si neudelal chybu, plus muzes zajit do kseftu a vyzkouset vzhledove podobny ram (s podobnymi kompakt riditky) a s horni trukou 59 vs. 58 cm.. ale rekl bych ze to skoro nepoznas..

                  Sorry jestli Ti motam hlavu, asi si hod korunou, ono to ve finale nebude tak velky rozdil a poskladas se na oboji, kolk vlastne meris?

                  0 0
                  • Ondrasik  

                    Mam 186cm

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Tak to mas asi kratsi nohy (v pomeru), ja mam 183, ale dlouhe nohy a kratsi trup/ruce a horni trouba me vychazi na 53–54..

                      Tak to myslim vezmi tu 58, ram bude o 2 cm nizsi, kratky to nebude a kdyby ano, tak zas o 2 cm delsi predstavec, mozna zkus, jestli by Ti tam rovnou nedali 120 mm misto 110.. good luck

                      0 0
                      • jecnak  

                        Pripojuju se k doporuceni. Jezdil jsem nekolik silnicek od 58–59,6cm efektivni horni ramovky a vzdy jsem se na ne bez problemu a pohodlne poskladal. Jen jsem menila delka predstavce.

                        0 0
                      • Ondrasik  

                        Tak je objednano. Z dalsich dvou zdroju jsem si overil tu 58. Melo by to klapnout. Uvidime behem jara. A jak mi to nebude sedet, tak to svihnu do kontejneru a za trest vam nereknu do ktereho :)

                        0 0
                        • tromboonen  

                          Tak pak dej vedet jake to kolo je, vypada dobre..

                          0 0
                          • Ondrasik  

                            Tak Tromboonene, mam za sebou prvni vyjizdku. Teprve ted, do te doby bud prselo, mrzlo, nebo jsem nemel proste cas. Pripravu jsem zacal paradne, kdyz jsem si do kliky montoval pedal (mam jeden navic, kvuli oprave bikoveho) tak do te jedne proste nesel nasadit, az jsem skoro znicil zavit. Kdyz jsem s tim naklusal do servisu, tak na to chlapek kouknul a suse a mirne mi vysvetlil, ze na svete existuji leve a prave pedaly a neni dobre davat levy na pravou nebo pravy na levou kliku :)) Jeho mirny a soucitny pohled mi jasne rikal: Neboj chlapce chodi mi sem mnohem vetsi kokoti nez jsi ty! Trapas hroznej, aspon jsem si tam koupil lahev jako bolestne. Prvni vec co mne prekvapila tak je zima! V nedeli rano fakt byla, musel jsem se vratit a prioblict se a presto me uplne rozbolela hlava jak to fucelo, musim koupit dobre dlouhe rukavice a bez cepice uz nikdy. Prekvapilo mne, ze to nedrnca jak jsem cekal, jak moc na to ma vliv vidlice netusim, ale tohle je ok. Pomalu jsem snizoval sedlovku a prijde mi , ze jsem dost natazenej. Jeste posunu sedatko, mozna je to o zvyku budu jeste ladit. Krouzky na riditkach jsem dal vsechny dolu a klidne bych jeste zvysoval kdyby to slo. Sedatko Ergon je na zacatku dost siroke a celkem tlaci do stehen hned pod zadkem, mozna i tohle je jen o zvyku. Razeni paradni, brzdy paradni, staci pritlacit jednim prstem shora. No a samozrejme to jede brutalne rychle a vyjezd kopce na stojaka je pozitek. Takze zatim fajn, diky za minule rady.

                            0 0
                            • tromboonen  

                              Pedaly – se stane, ted uz budes vedet.. zima, no jo, jak se udela slunce, mas pocit ze je teplo, taky jsem nedavno po nemoci vyrazil bez satku v helme a rymicka se vratila, to vychytas a hlavne ted uz bude teplo..

                              Sedlo (vysku i predozadni nastaveni) si nastav podle „tohoto“: http://www.youtube.com/watch… a pak zkontroluj pri spodnim uchopu pohled pres riditka na predni nabu, jestli ji budes mit schovanou pod horni casti riditek, tak by Ti delka mela sedet, pak uz jen zvol jak velky rozdil chces mit mezi vyskou sedla a riditek (podlozky a otoceni predstavce, jestli si pripadas natazenej i kdyz delka spravna, dej to vic nahoru, casem se rozhybes)..

                              dalsi teorie: http://www.bikefit.com/…d-bikes.aspx mrkni na nastaveni polohy kufru na tretrach, i par milimetru ma vliv, meni se pak i vyska sedla..

                              Pumpickari z modni policie budou mit mozna kecy, kdyz tam bude podlozek vice a nedel boze predstavec nahoru, ale na to se muzes vyprdnout, jsou to Tvoje zada a kdyz na tom jedes, tak podlozky nevidis..

                              Dej fotky do profilu at to vidime v reale

                              0 0
              • jecnak  

                Co se tyce praskani karbonovych riditek, tak jsem ve svem okoli videl dost prasklych duralovych riditek a sedlovek na to, abych veril radsi karbonu. Vsechno to byly unavove lomy.

                0 0
                • tromboonen  

                  Na silnicce nebo na biku?

                  No mozna jsem to blbe formuloval, chtel jsem rict ze pro hobika, v tehle kategorii nejsou karbon riditka moc vyhodna.. levne fake nikdy nevis kdy prasknou-jak jsou udelane, drahe originaly se moc nevyplati a po bouracce nevis jak jsou poskozene.. prinos co se tyce vahy maly, pohodli tezko rict, ale vzhledem k cene myslim tady nejsou nutne..

                  To s tim praskanim je castecne historicky zvyk, souhlasim, ale i spousta profi preferuje hlinu protoze kdyz se s tim nekde oprou o asfalt nemusi zkoumat, jestli to nahodou nepraskne, at uz okamzite nebo pozdeji… jsem cet.. to je jedno, pro hobika na takove kolo staci hlina IMHO

                  0 0
                  • jecnak  

                    Vse na silnicce. Samozrejme neznam celou historii tech riditek, ale ve trech pripadech praskly u predstavce – upadla leva ci prava strana riditek. Vzhledem k tomu, ze riditka pracuji pod zatizenim na konci i o vice jak centimetr, proste duralovym z dlouhodobeho hlediska neverim. Co se tyce prasknuti, tak u karbonu se mi nestalo, ze by neco ulitlo najednou – problem se ukaze uz v horni kryci vrstve a kdyz uz je to rana, ze to ci ono rupne, visi zbytek na roztrepenych delaminovanych vlaknech.

                    Co se tyce prinosu, to si musi kazdy obhajit sam. Co do pohodli, pocituju u karbonu znatelny rozdil nejen v moznem tvarovani (to uz se da ale dnes i na duralu hydroformingem), tak v tlumeni vibraci a v kategorii kolem 200g i v tuhosti.

                    Dneska uz bych na klasickych kulatych duralovych riditkach jezdit opravdu nechtel. Vim jak boli zapesti a dlane po 200km+ jizde. Z bika mam dlane po 12/24hours plne modrin a na silnicce si takovou zkusenost rad odpustim.

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Tak to jo, ja to psal z pohledu hobika s mensimi najzedy, me zatim spis zajima tvar riditek a prave ty FSA Omega compacty a jeste jedny od Bontragera mi sedi skvele, ale to je spis tim, jak je potrebuju s co nejmensim dropem a reachem..

                      Tak dej tip na carbony co maj dobrou geometrii (kompakt), tlumi vibrace, maj dobrou ergo na uchop (to se asi tykalo horni casti?).. atd atd.. ja je zatim moc nezkoumal, udelal jsem si zaver ze pro me zatim nejsou prinosem, vibrace me diky ramu netrapi, par gramu nezajima a bolest rukou jsem zatim vzdycky mel jen ze spatneho nastaveni/veli­kosti, ale jen vyjimecne jedu vice nez 200 km..

                      0 0
                      • jecnak  

                        To je prave tezky. Nejde doporucit nekomu boty, sedlo a nebo prave ty riditka. Kazdy ma jine telo, posed, ruce a kazdy si na to sve idealni musi prijit sam. Mne vyhovuji Ritchey Super Logic s mirny skosenim a splostenim horni casti k jezdci, EVO curve obloukem a 130/80 drop/reach.

                        0 0
    • Smazaný účet  

      Tady ty komplexy z „pravověrných silničářů“: jezdím na žiletce s chlupatýma nohama, zarostlým xichtem, kompaktama, batoh s hydrovakem, … :)

      0 0
    • Freeky  

      Pavoučí ručičky :D To mě pobavilo. Jinak celkem na to, že to bude tvoje první silnička, tak vybíráš celkem drahou. Co když tě to bavit nebude a co potom s ní? Ale tak jsou to tvoje peníze. Kouknul bych se raději na cyklobazar a třeba tě tam něco zaujme za menší peníz. Jinak jak je psáno. Sundej šťítek(šlo by to i s ním, ale měl by jsi asi težší výhled) a tretry nech mtb, ale když tě chytne silnice, tak bych časem zainvestoval i do treter.

      0 0
      • McBlacky  

        tretry i s pedálama je daj koupit i bazarově za hodně pěkný peníze. dost často někdo přechází na vyšší výbavu a nechává to za hubičku. Na vyzkoušení ideální a nemusíš pořád čistit zasviněný bajkový, když chceš jet žiletkařit ;-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.