odřené vnitřní nohy vidlice - oprava?

94 nepřečtených
  • frbiker

    Jde „opravit“ takovéhle (viz. foto) poškrábání vnitřních nohou vidle? Četl jsem tady o nějakém vybroušení/vy­leštění…dá se to udělat doma nebo víte o servisu, kde s tím mají zkušenosti? (btw. je to Lyrik)

    Díky za informace

    0 0
    • kubad  

      todle je bohužel smrt,

      0 0
    • Kouba_2005  

      Mno. Podobný poškození se třebas na ocelové pístní tyči dá opravit, záleží jak je to hluboký. Rozhodně by to ale pak nebylo v té zlaté povrchové úpravě. Jak to dělá, to nevím. Na tý oceli to možná dovaří, zabrousí a vyleští, což by tady na tom sotva šlo. Zkus jakejkoliv servis hydraulických válců v okolí a uvidíš. Doma nemáš šanci.

      0 0
    • Dav...1  

      ja osobne bych to vylestit zkusil, jedine cemu by to pak melo vadit je riziko ze se ti dovnitr bude dosravat bordel. Ale to zalezi jak moc je to hluboke, vyzkouset a uvidi se. Pokud se nato nekdo nejak specializuje (a vyplni tu diru) nevim, ja bych to delal obyc brusnym papirem.

      0 0
    • miki  

      lehce obrousít ,vyplnit bezbarvým epoxidem a pak znova přebrousit ,ve finále smitkem 1500–2000.

      0 0
      • frbiker  

        ty jsi to někdy dělal? nebo to je jenom nápad?

        0 0
        • kubad  

          nějakou dobu to fungovat bude, otázka je jestli není zrovna lepší koupit nové kluzáky a vyměnit to než to dojebat časem komplet

          0 0
          • Jenda  

            no vzhledem k cene tech vnitrnich nohou mi prijde smysluplnejsi koupit rovnou novou vidli. Muze sehnat i nejakyho bazarovyho lyrika klidne uplne ojebanou verzi a nahazet si do toho svy vnitrnosti (z vidle, ne bricha:-)

            0 0
        • khenia  

          Já už to dělal a je to nejjednodušší a nejlevnější řešení :D Stalo se mi to na týden starém BoXXerovi R2C2 akorát v trojnásobném rozsahu než je tady na fotce. Horší bylo to, že jsem si toho všiml až pod kopcem a cestou dolů mi to prořízlo gufera a prachovku, takže to chčije. Ale myslím, že po výměně gufer a prachovek to bude ok. Navíc to mám na levé (pružinové) noze takže tam je ten olej pouze jako mazivo, tak mi to tak nevadí. Když jsem se díval po nové noze, tak vyjde měco kolem 3500 – 4000 Kč. To je trošku výhoda dvoukorunkových vidlic, že se dají vyměňovat nohy jednotlivě.

          Ale když se tak dívám na závodech, tak ty nohy tam má dodřené snad každý pátý jezdec.

          0 0
        • miki  

          to jsme dělali na něčem podobném jako je noha vidlice a drželo to výborně.

          0 0
      • pee.tr  

        Nikdy jsem to nedělal, ale taky mě napadlo toto řešení.

        0 0
      • Joza  

        Než epoxid bych radši použil tmel. Epoxid by se nemusel tak pěkně „přichytit“ k noze a mohl by udělat ještě větší bordel.

        Kdysi jsem vyplňoval díry v rámu – majitel zamotal řetěz do smyku a ten se pořádně zakousl do rámu. Tenkrát jsem myslim použil obyčejnej modelářskej tmel (byl po ruce) a drží už 5 let (a to se do něj opírá přesmyk).

        Takže bych to zkusil nahrubo zdrsnit, vyplnit tmelem, začistit a přeleštit. Možná by stálo za to použít tmel s obsahem hliníku – takový malý částečky, používá se na auta.

        Nebude to vypadat moc esteticky, ale funkci by to mohlo splnit.

        0 0
    • vsn  

      koupit nový nohy … ve spare parts (na stránkach SRAMU) najdeš. part number toho dílu … pak napiš pro zajímavost kolik to stojí.

      0 0
    • Tina  

      A čo skúsiť nejaké sekundové lepidlo na kov na pevné nerozoberateľné spoje(Loctite, Loxeal, …) a vybrúsiť a vyleštiť?

      0 0
      • Zdyn  

        Tyhle lepidla vytvrzuji vetsinou za nepristupu vzduchu, takze na toto je to nepouzitelne (kapka lepidla na stole kloudne nezaschne).

        Ale poskozeni podle fotek neni nejak tragicke.

        Osobne bych lehce zabrousil hrany, vnitrek vrypu krapet zdrsnil, radne odmastil a pouzil nejake vhodne lepidlo (nebo tmel) na kov. Treba nejake dvouslozkove epixidove lepidlo.

        Pak radne vybrousit a zalestit a nebude problem.

        Jen zbytecne nebrousit okolni neposkozeny povrch.

        uz jsem par vidlic taky opravoval takto.

        0 0
    • Daf  

      Zas taková tragédie to nebude. Maximálně bych to lehce začistil, aby to bylo na omak bez ostrých výstupků. Je to jen drobný oděrek. Ta vidlice něco vydrží.

      0 0
    • Stingray  

      mám lyrika soloair a na levý noze mám to samý,teda v menším rozsahu a drží to už tři roky, takže začistit a neřešit. Až se to začne ******, tak bych to řešil..

      0 0
    • baboon  

      Taky bych se přiklonil k začištění smirkem a případnému vyplnění (netuším čím)..Ale myslím, že když to začistíš, tak uvidíš hned, jestli ti to tahá ven olej, nebo ne (třeba párkrát propružit vzhůru nohama, aby to bylo rychlejší:)).­.A podle toho bych postupoval dál – Zatmelit/nezat­melit. Myslím, že takto malá plocha by na futra neměla mít fatální vliv.

      0 0
    • pepek  

      Zkus toto rychle to schne, neteče a dá se to srovnat pěkně do kulata rovnou futrama spodních nohou.

      0 0
    • tonik666  

      Taky jsem o víkendu lehce odřel vnitřní nohy vidle – jedno ťuknutí skrz veliskosti hlavičky jehly a pár jemných škrábanců na Kashima Coatu od vidle. Ostré hrany to téměř nemá, stíráky to myslím nepoškodilo, olej po dalších 25km jízdy netekl.

      Má smysl to vůbec řešit? Nebo neřešit a jezdit? Díky.

      btw fotku bohužel nemám.

      0 0
      • Jenda  

        pokud je to fakt jemny tak bych se na to vy… Na lyrikovi mam nekolik tech tukancu co popisujes uz skoro sezonu a absolutne zadnej problem

        0 0
        • tonik666  

          Díky za info.

          Jestli máš někde po ruce fotky, tak to sem prosím hoď, ať vím co funguje :)

          0 0
      • scret  

        pokud to nema ostre hrany, neresil bych a jezdil…

        Maximalne to muzes necim hooodne jemnym „zahladit“…

        0 0
    • JakeF  

      Netuší někdo, kolik stojí nový vnitřní nohy do 29er SIDa? Alespoň orientačně…

      0 0
      • kubad  

        jezdit do smrti a pak zahodit, nevyplatí se to měnit

        co si pamatuju kolem 5

        0 0
        • JakeF  

          Asi to tak udělám… Možná to ještě zkusím něčím zadělat. Nějak to kolo letos dostává na prdel, to je tak když si člověk koupí po pár letech komplet nový :D.

          0 0
          • McBlacky  

            kdepak…to je tak když to člověk pořád někam zahazuje do šutrů + nečistí kluzáky po každým švihu/závodě :)

            0 0
            • kubad  

              dotaz Leonardi Racing – General Lee kazeta ve verzi Shimano jdou u Vás na krámu sehnat?

              0 0
            • JakeF  

              Nějakej šutr to asi chytlo, ale neuvědomuju si kdy…

              0 0
      • Bafoon  

        na rebu rlt ti 20mm někde z belgie cca 5000kč

        0 0
    • 106Paja  

      Něco podobného se mi povedlo na tehdy nové MRZ 66. Tenkrát jsem to zabrousil, aby nebyly ostré hrany a vrypy vyplnil lakem na nehty. Do doby, než jsem kolo prodával to drželo v pohodě.

      0 0
    • pold  
      1. Okolné povrch zalakovat lakem, který jde následně rozpustit.
      2. Odstranit výstupky – skalpelem, pak jehlovým pilníčkem, pak

      pilníčkem obaleným jemným šmirglem – tak, aby nebyly výstupky, a aby nedošlo k poškrábání okolného povrchu. Pomalu, sledovat zásahy to krycího laku.

      Body 1–2 případně opakovat do dosažení odstranění výstupků.

      3. Hlubší rýhy vytmelit (osobně jsem použil něco co se jmenovalo nějak jako „chemical solder“, ale úplně přesně si to nepamatuju).

      Cílem je, aby:

      • poškozený povrch neměl jakékoli výstupky oprotipůvodní­mu stavu,
      • nebyly ostré hrany v „dutinách“,
      • byly minimalizovány objemově dutiny,

      čímž se pak dále minimalizuje zanášení bordelu a abraziv do vidlice.

      Obdobně řešena oprava na staré Revelation (naštěstí ne moje), vidlice funguje bez jakýchkoli problémů, servisní interval půl roku.

      Smrt vidlice to není, možná to trochu zkrátí životnost gufer, mazacích molitanů a futer, ale nijak tragikcy. Vidli by odpálilo jen používání s výstupky.

      0 0
      • pavlik6022  

        smirkový papír zrnitosti 1200, zabrousit, jezdit. 3 roky a vše funguje jak před poškrábáním

        0 0
        • Baba-Ji  

          tak tak, sbrousit a pak vyhladit necim jemnym a nemel by byt problem

          0 0
          • JakeF  

            A když to je celkem hluboký, tak vyplnit nejlíp čím?

            0 0
            • pavlik6022  

              vyplňoval jsem to lepidlem na kov – je to dvojsložkový epoxid a komplet to pak přebrousíš

              0 0
    • johny731  

      Brousíte ten povrch na sucho nebo vodou?

      0 0
      • duskov  

        pod vodou

        0 0
      • alinceb  

        Potřeboval bych trošku vylepšit vnitřní nohy Foxu Vanilla. Předchozí majitel se o něj moc nestaral (vidle očividně jezdila v soli, protože lak je hodně sežraný), ale přesto vidlice není úplně mrtvá. Na vnitřních nohách jsou jakoby „obtisknutá“ futra, ale ne skrz elox. A pak jsou ve futrech 2 menší oděrky (cca. 2×2mm a 3×3mm). Ty oděrky bych chtěl zalít vhodným epoxem – nemáte někdo typ na konkrétní výrobek?

        Brousit budu pod vodou 2000–2500 smirkem.

        Dál bych potřeboval poradit. Budou do Vanilly pasovat tahle gufera? Olej patří do celé vidle 7,5wt? Dá se použít i jiný (mám 5wt a 10wt). Vidle už bude jezdit jen rekreačně a v dobrém počasí na jedné stylovce…:)

        0 0
        • goofy  

          Tezko rict, ktery rocnik to presne mas, ale obecne se do Foxek lije 10wt a ne 7,5wt. Osazeni stiraku se podle me za ty roky nemenilo, takze teoreticky by to melo sedet. Mozna zkus napsat Svecovi, jestli tam sedi. Nebo je pak vyndej, promer a mozna nejaka dobra dise by ti to potvrdila nebo vyvratila. :-)

          0 0
          • tonik666  

            Do Foxek co jsem četl většina lidí lije 7.5w, s 10w je tlumení moc tvrdé.

            0 0
            • Ricci  

              Ja som teraz lial 10w a je to v pohode

              0 0
            • goofy  

              To ze tam lidi lijou 7,5 proto, ze se snazi zachranit mizernou citlivost Talase a nebo treba kompresni kurvitko jeste neznamena, ze tam prijde. Do FIT patron bych to urcite nelil, protoze pak nejde doladit odskok.

              0 0
          • alinceb  

            Je to tahle – ročník 2004? V manuálu píšou u Vanilly 7,5wt, tak nevím. Dá se 5wt namixovat 1:1 s 10wt? :) Nechce se mi kupovat další flašku oleje…:)

            0 0
            • worlusho  

              Oleje se dají mixovat, mixovacímu poměru potom odpovídá výsledná viskozita.

              0 0
            • goofy  

              Hmm… Zajimave. Tady v tehle tabulce pisou 10wt :-)

              0 0
            • kudlanka32  

              no neni olej jako olej, ja michal Silkolene RSF 7wt + 5.5wt 1:1 aby vysledek odpovidal foximu 10wt (podle poctu kliku na tlumici). Na zimu sem daval 2/3 5.5wt. Jen nemichej dve znacky, ne ze by to neslo, ale nemusi mit stejnej zaklad.

              0 0
        • alinceb  

          K tomu zalití odřenin nikdo nic nemá?

          0 0
          • goofy  

            Zkus to fotnout jak to vypada, ale pokud je to vytlaceno od futer…

            0 0
          • worlusho  

            Jaké odřeniny máš na mysli, ty v těch futrech?

            0 0
            • alinceb  

              Futra jsou v pořádku, ale jsou trošku obtisknutá do povrchu kluzáku – ne vydřená. Ale krom toho jsou v kluzákách na úrovni futer 2 menší oděrky do hloubky. Ty bych chtěl zalít. Vidle toho už zas tolik nenajezdí, takže to imho ještě vydrží léta…

              0 0
              • McBlacky  

                jestli vymyslíš čím opravit poškozený vnitřní nohy vidlí budeš genius

                0 0
                • worlusho  

                  Ono je něco jiného opravovat nějaký škrábanec a něco jiného je opravovat vyleštěné nohy na podklad. Škrábance se dají celkem opravit.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    no ono termín obtisknutá v tomhle případě znamená vydřená, respektive vrstva eloxu je už úplně minimální a jen otázka pár hodit kdy se to vydře do plochy.

                    0 0
                • alinceb  

                  Totálně vydřenou nohu neopravíš, to je jasný, ale tohle je fakt lokální malé poškození. Když to zaliju epoxidem, tak by se to imho nemuselo výrazně zhoršovat.

                  A pokud se to osvědčí, tak bych to aplikoval třeba na enduro, kde mám po pádech taky pár oděrek.

                  0 0
              • worlusho  

                Jestli máš strach, že to to vydře futra, tak to nemusíš. Nechal bych to žít vlastním životem. Vem, že třeba u RS 2014 je pro vyrovnávání tlaku ve vzduchových komorách rybina přes kterou jezdí těsnění pístu a zatím jim to funguje. ;)

                0 0
                • alinceb  

                  Spíš mám strach, aby se to nerozlezlo do větší plochy. Ani nevím, jak rychle se tahle poškození šíří…

                  0 0
                  • worlusho  

                    Pokud je to vryp, tak ten se rozlézat moc nebude, dalo by se říci, že jeho rozlézání v pohodě přežije éru 29er. :)

                    Jinak vrypy jsem opravoval tímto a jako protiklad jsem použil bronzovou folii (něco jako bronzový alobal), pomáhá to pro vytvrzení. Po vytvrzení je to elastické, dá se to brousit i řezat žiletkou, drží to dobře a když by se to odlouplo, tak to nenadělá paseku jako epoxid. Šlo o vrypy nad stěráky a bylo to z důvodů zanášení bordelu. Je to taková hodinářská práce. ;)

                    0 0
                    • alinceb  

                      Nad stírákem to docela chápu, ale ve futru by to chtělo spíš asi něco, co vydrží víc…

                      0 0
                      • worlusho  

                        Pokud je to pod guferama, tak bych to neřešil a dobře namazal a hlídal bordel (častěji utíral nohy atd.). Vnitřní noha se o futro opře okolní plochou.

                        0 0
    • alinceb  

      .

      0 0
    • Marsve  

      Ahoj, zasekl se mi kámen ve vidlici a výsledek je na fotce. V reálu to není až tak ošklivý jak se zdá, délka je 25mm, šířka 4.5mm a nejhlubší vrypy tak 0.25mm. Chci to zabrousit a vyleštit podle návodů výše, ale váhám nad materiálem pro vyplnění vrypů. Vrypy jsou dost malý, ale čistě jen vybrousit to asi nepůjde. Co z těch všech epoxidů, smaltů a tmelů nejlíp použít, aby to v těch minivrypech drželo, bylo dost tvrdý a dalo se vybrousit do hladka? Díky za tipy a zkušenosti.

      0 0
      • antt  

        vem nerezový příborový nůž a tou tupou stranou to pořádně ojehli od otřepů, neboj se silou, ta povrchovka něco vydrží, zbytek zalešti tím nejjemnějším vodním smirkem co seženeš (1ooo – 2ooo). Na nějaké tmelení bych se vysral, mohlo by to nadělat ještě vetší bordel vevnitř než tento vryp

        0 0
        • scret  

          no tohle je uz dost, osobne bych to necim uz plnil a pak lestil…

          0 0
          • antt  

            v prvé řadě to chce srazit ty otřepy, jen nejakym zaleštovanim to nezmizí. Pokud to bude dokonale hladké, tak tam nějaké malinke póry/vrypy nemůžou ničemu vadit. Stačí jen pravidelně čistit a mazat kluzáky se stírákama a místo lepidla tam cíleně piplat olej

            0 0
            • Marsve  

              S tím počítám, že před broušením srovnám ty otřepy do roviny. Ale vrypy úplně bez výplně nechávat nechci. Jsou kolmo na směr pohybu vidle a tipuju že by brzo prodřely gufero, úplně do hladka je určitě nesrovnám. Šrám je bohužel přesně v pracovní zóně vidle.

              0 0
              • antt  

                ono to gufero už stejně bude k.o. pokus sis toho všiml až třeba doma. Ještě by nemuselo být marné někde sehnat fortunu s leštícím kotoučkem a zaleštit to do hloubky. Moc tomu nevěřím, že by v tom nějaký tmel nebo lepidlo udrželo, nehledě na to, že to bude děsná piplačka to srovnat a stejně ve finále to lepidlo bude zabroušeno víc do hloubky než kluzáky, protože nikdy nebude tak tvrdé, jak ty kluzáky

                0 0
                • Marsve  

                  Gufero je O.K., vidli jsem hned zamknul. V nízké rychlosti jsem namotal do podkovy bahno se šutrem a skřípání se nedalo přeslechnout. Takže vidle šla jen jednou tam a zpátky, pak jsem hned zastavil.

                  Ad rozleštění do hloubky – to právě nechci, to bych sebral až moc materiálu. No budu ještě chvíli hledat, dneska se dá sehnat kdeco.

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  S tim zalestovanim do hloubky zase opatrne at neozlesti i ten zbyly elox po okoli…

                  0 0
            • scret  

              tak to je snad logicky…

              Bohuzel diry budou tahat ven mazivo a dovnitr bordel…

              0 0
        • standa.nera  

          Jak vypada povrch po brouseni papirem ±2000? Je nutne ho pak jeste nejak prelestit?

          0 0
          • wilda81  

            Zabroušení pod vodou stačí. Vidět je to pouze opticky, protože odřeš ten barevný lak nebo co to je. Když přejedeš prstem, tak to není vůbec cítit. Pokud si doma vzpomenu, tak ti vyfotím stav po tomto který jsem brousil 1600

            0 0
          • antt  

            dvoutisicovku jsme v práci oficiálně používali na rozleštění škrábků na leštěné ploše :)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.