Odpružená vidlice, XC, do 10 tisíc

267 nepřečtených
  • polobotka

    Ahoj,

    ráda bych poprosila o radu, jakou vidlici bych si měla pořídit. Momentálně mám Rock Shox Dart 3 a je na mě moc tvrdá. Jezdím XC a docela hodně, a ráda bych už koupila něco lepšího co vydrží a bude dobře pružit.

    Zatím sem dostala následujíci tipy: Rock Shox Sid a Suntour Epicon.

    Za všechny názory děkuji :)

    0 0
    • Toutou  

      To tady srovnáváš trochu jiné vidle :) Epicon existuje ve verzích až do 150 mm, není to nijaká ultralehká vidle, ale z TT skvělá volba za ty peníze. SID je o dost dražší, lehčí a má opravdu jen XC zdvihy.

      0 0
      • vsn  

        otazka je jestli upravenej Epicon je zrovna to nejlepší na XC kde je nejlepší asi BRAIN, Terralogic atd. což je pravej opak Epicona z TT

        0 0
        • Evilcleaner  

          pořád se divím že jsou mezi náma lidi kteří řeknou takovou blbost vážně. že TY patříš do zcela minoritní skupiny lidí kteří chtějí zcela necitlivou vidlici tak to je TVOJE volba. naprostá většina chce fungující vidlici která dělá to k čemu byla navržena (tlumit nerovnosti). takže jediný pravý opak jsi tady ty. pravý opak od toho co chce běžný bajker.

          0 0
          • JakeF  

            Myslím, že tady je základní rozpor v tom, o čem kdo z vás mluví ;-). Pokud se mluví o závodním XC, tak tam je určitě ultracitlivá vidle spíš na škodu. Pokud bereš jako turistiku na XC kole, tak pak dost lidí citlivou vidli využije, ale rozhodně bych netvrdil, že to bude většina… Většina lidí neumí šlapat a vadí jim, když se vidle houpe.

            0 0
            • xshreck  

              Si to vystihl.

              V ruce jsem měl včera pružinovou toru a rebu. U tory jsem dával mazací molitánky pod stírákama.

              No byly to nebe a dudy. Reba je s novýka o-kroužkama a přišla mi trošku tužší. Proti toře je to pořád super citlivka, která jde krásně do zdvihu :D

              Takže ať už koupí „jakoukoliv“ vzduchovku, tak na tom bude minimálně 3× líp, než doteď. A jestli chce ultracitlivou, která perfektně tlumí, ať osloví příšlušné místo. Nebo méně citlivou(ale i tak několikrát citlivější jak dartku), tak bych vzal rebu 2012 s podle mě perfektním cena/váha/funkčnost (cca 7000Kč)

              0 0
              • op  

                // (cca 7000Kč)//

                kde?

                0 0
                • MirosPikos  

                  třeba kupkolo.cz

                  0 0
                  • Lišák  

                    +1490,–

                    0 0
                    • ZoomZoom  

                      RLT verze je k ničemu. Za sedm máš RL http://www.kupkolo.cz/…2012_z91077/

                      0 0
                      • op  

                        pekna cena

                        tohle bude (podle me) nejlepsi volba i pro puvodni tazatelku

                        0 0
                      • Turbo  

                        No k ničemu to podle mě není. Právěže nastavení gate je super a můžeš si tak vidli doladit podle potřeby kdykoliv bez použití nářadí.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Bezne ladis gate za jizdy? Imbusy nevozis?

                          0 0
                          • Turbo  

                            Pokud já vím, tak RL má pevně nastavenej bod odtržení a ani imbusem ho nenastavíš do jiný polohy, kdyžto RLT ho můžeš štelovat přímo na korunce.

                            0 0
                            • Turbo  

                              A zrovna todle štelovátko má na chod vidle docela zásadní vliv.

                              0 0
                              • Vilém  

                                Nevim, ale doted ziju v tom, ze RL ma stelovatko pod plastovou cepickou a nastavuje se imbusem (myslim 2,5mm) a RLT ma gate ovladany koleckem. Mozna se vsak mylim.

                                0 0
                                • Turbo  

                                  Takhle to myslím bylo do roku 2010, kdy to předělali a u těch RL to je natvrdo, bohužel (jinak bych klidně do tý RL šel).

                                  0 0
                                  • ZoomZoom  

                                    stejně tak žiju v domění, že RL a RLT je to stejný, akorát maj jiný štelovátko. Odpovídal by tomu i návod co sem dostal k vidli…

                                    je to volaké čudné

                                    0 0
                                    • Turbo  

                                      Právěže zde soudruzi s USA ušetřili…

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        podle manualu 2011 je RL s kompresi a gate pomoci imbusu(gate je zaspuntovana), RLT ma externi stelovani gate…

                                        0 0
                                        • Evilcleaner  

                                          tak to vždycky bylo, někteří tu ale píšou že pro 2012 je to jinak, z ofiko stránek moc chytrý nejsem. tam mi to připadalo že u 2012 gate je napevno u RL a externě jak to vždy bylo u RLT, nicméně to je takový odhad z toho co tam je napsáno.

                                          0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            jo…proto pisu ze RL ma stelova imbusem nebo vubec…ale stelovani komprese maji vsechny MC

                                            0 0
                                          • ZoomZoom  

                                            tohle je vršek mojí vidle RTL 2012. Zamykání poplock.

                                            (: ksakru, jsem z tý debaty zblblej, takže co se čim šteluje? :)

                                            Poploclem zamykám a tim zlatym kolečkem šteluju, při jaký síle nárazu se vidle otevře, je-li v té době zamčená. Nebo to tak neni?

                                            0 0
                                            • pavlik6022  

                                              je

                                              0 0
                                              • Turbo  

                                                jo je to jak říkáš, o tudle fíčuru jsou 2012 RL vidle ochuzený

                                                0 0
                                            • Smazaný účet  

                                              Jo…ted to bude trochu slozitejsi:)

                                              zlate je gate, tim stelujes silu prurazu pri zamknuti…

                                              s timhle remote(poplockem) skutecne kompresi stelovat nemuzes. Kdybys mel packu pop-lock adjust, tak by to mozne bylo (nekupuj ji, je napicu). Takze kompresi mas v v dvou polohach otevreho-zavreno. Kdybys ten remote dal pryc, vyjebal pruzinku z motioncontrol, tak budes mit plynule stelovani komprese az do zavreni…

                                              0 0
                                              • Turbo  

                                                JJ ale neměl jsi to sem psát, takhle je zmateš, už takhle v tom maj guláš :-)

                                                0 0
                                                • Smazaný účet  

                                                  myslet manas, myslet!

                                                  (nevolam zdejsiho manase, ale upne obecneho manase)

                                                  0 0
                                                • ZoomZoom  

                                                  ále prdlajs zmate :)

                                                  kdo se v tom má pak vyznat, když každej říká něco jinýho, takže nakonec to vyjde tak, jako by těch verzí bylo dvacet. Komprese se může „normálně“ štelovat pouze pouze tim adjustem. RL RLT je jen v tom způsobu štelování.

                                                  0 0
                                                  • ZoomZoom  

                                                    kolečkem si nastavim kompresi. noc vím

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    jo..ale on je tenhle system nahovno..to stelovani je priserne…navic nastavujes mezi „privreno“ a „zavreno“ a ne „otevreno“ a „privreno“ coz byhc povazoval za lepsi…

                                                    0 0
                                                  • vsn  

                                                    pokud nastavíš „přívřeno, povolíš lanko – dostane se to do pozice otevřeno“ a dáš na lock tak se posune pak už jen na pozici přivřeno ne? … jenom odhaduji.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    jo…uplneho otevreni pak nedocilis…

                                                    0 0
                                              • ZoomZoom  

                                                DÍKY! :)

                                                0 0
                                            • Horvy  

                                              Tim zlatým nastavuješ délku chodu páčky poplocku…

                                              0 0
                        • ZoomZoom  

                          Chápu tě. Ale přijde na to…

                          RLT verze, dřív Race, má ruční štelovátko. To se může hodit, jezdíš-li závody a nastavuješ před každým závodem podle potřeby. Jenže pro člověka jezdícího rekreačně XC to absolutně postrádá smysl. Nakonec podle mě je to zbytečný i pro bikera, jezdícího závody. A za ušetřených patnáct stovek si koupim něco jinýho :)

                          0 0
                        • pavlik6022  

                          nejdříve si ujasni pojmy – nastavení gate má každý motion control

                          Gate je nastavení otevření Locku při zamčené vidlici.

                          Rlt verze má oproti RL navíc nastavení Low speed komprese a ne GATE, což je něco opravdu jiného .RL ji má nastavenou interně z výroby, kdežto RLT má možnost nastavení z korunky

                          0 0
                          • Evilcleaner  

                            to co říkáš by znamenalo že RL má pouze otevřeno / zavřeno, kdežto RLT má možnost postupného uzavírání. myslíš to tak jo?

                            0 0
                            • Turbo  

                              Hele prostě u RLT si nastavíš navíc sílu při který se vidlice v zamčený poloze otevře. Ta je u RL pevně nastavená.

                              0 0
                              • pavlik6022  

                                meleš kraviny , gate si nastavíš u obou vidlic, někde kolečkem , někde imbusem

                                Rozdíl je v nastavení LS komprese

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  sam meles kraviny..podivej se na web RS…

                                  0 0
                                  • pavlik6022  

                                    RLT --

                                    zdvih: 80–100–120mm (změna vnitřním nastavením, požadovaný napište do poznámky)

                                    použití: XC

                                    pružení: Dual Air (vzduch)

                                    tlumení: MotionControl – otevřená olej. lázeň

                                    vnější nohy: magnesium

                                    vnitřní nohy: 32mm 7000 Series Straightwall Aluminum

                                    korunka/krk: Custom Aluminum

                                    regulace: tlak vzduchu, odskok, komprese

                                    blokace: ano PushLoc

                                    hmotnost: 1640g (váženo s neřezaným krkem)

                                    výbava: provedení pro kotoučovou brzdu uchycení PM

                                    RL---Rock Shox Reba RL Disc, 2011 – PopLoc, jedná se o nástupce modelu REBA SL

                                    zdvih: 80–100–120mm (změna vnitřním nastavením, požadovaný napište do poznámky)

                                    použití: XC

                                    pružení: Dual Air (vzduch)

                                    tlumení: MotionControl – otevřená olej. lázeň

                                    vnější nohy: magnesium

                                    vnitřní nohy: 32mm 7000 Series Straightwall Aluminum

                                    korunka/krk: Custom Aluminum

                                    regulace: tlak vzduchu, odskok

                                    blokace: ano PopLoc (páčkou z řidítek)

                                    hmotnost: 1608g (váženo s neřezaným krkem)

                                    výbava: provedení pro kotoučovou brzdu uchycení PM

                                    jediný rozdíl je právě v absenci LSC

                                    0 0
                            • pavlik6022  

                              ne. obě mají lockout, tzn. zavřeno. Ale máš možnost nastavení kdy se lockout otevře, tzn. gate (některá to má imbusem , některá kolečkem)

                              RLT verze má navíc externí nastavení nízkorychlostní komprese.

                              Tlumení nízkorychlostní komprese ovlivňuje, jak bude vidlice reagovat na síly

                              způsobené vahou jezdce při šlapání a jak se bude chovat při brzdění. Nízký útlum

                              nízkorychlostní komprese umožňuje reakci vidlice na velmi malé nerovnosti a rázy,

                              může ale způsobovat přílišné ponořování do zdvihu při brzdění a pocit houbovitého

                              chodu vidlice. Vysoký útlum nízkorychlostní komprese způsobuje, že vidlice se

                              nebude ponořovat při brzdění do zdvihu a bude méně citlivá na malé nerovnosti. Může

                              ale způsobovat, že vidlice bude zpočátku zdvihu příliš tvrdá a bude ztrácet trakci

                              v rozbitém terénu.

                              RL tuto možnost nemá.

                              0 0
                            • Smazaný účet  

                              ani nahodou…jediny system on/off byl turnkey…

                              0 0
                              • Evilcleaner  

                                no já to vím, jezdím hned dvě reby, spousta dalších mi prošla rukama. protože to co se tu píše vesměs dost odporuje všem mým dosavadním zkušenostem. asi bych počkal na to až tu skutečně někdo nové modely bude mít. info na stránkách i v katalogu je dost neupřesnující.

                                můj osobní názor je že to je pořád jak to bylo. tzn jediný rozdíl v nastavování gate (u sl/rl interně 2,5 imbusem a u race/rlt externe kolečkem)

                                0 0
                              • Evilcleaner  

                                no já to vím, jezdím hned dvě reby, spousta dalších mi prošla rukama. protože to co se tu píše vesměs dost odporuje všem mým dosavadním zkušenostem. asi bych počkal na to až tu skutečně někdo nové modely bude mít. info na stránkách i v katalogu je dost neupřesnující.

                                můj osobní názor je že to je pořád jak to bylo. tzn jediný rozdíl v nastavování gate (u sl/rl interně 2,5 imbusem a u race/rlt externe kolečkem)

                                0 0
                          • Smazaný účet  

                            nejdrive si ujasni pojmy ty

                            kazdy MC ma moznost stelovani komprese, ale ne kazdy ma moznost stelovani gate. Ty ktere maji stelovani gate jsou verze s „T“ a bez…u verzi bez stelovani neni nebo je pristupne pomoci dlouheho imbusu(pak je pod zlatym spuntikem)ú, jeno je pristupne externe, pak je pod tocitkem…

                            Nastavena comprese z vyroby je imbecilni napad hodny tak inzenyru od Fox…

                            0 0
                            • ZoomZoom  

                              Prosim tě, dokážeš mi vysvětlit polopatě rozdíl mezi RL a RLT? Co kde čím štelovat, a dál rozdíl mezi Poplock x Pushlock? Jsem žil v domnění, že vím, co a jak. Ale jak zjišťuju, mám v tom bordel.

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Tcko ma externi floadgate…netecko ho ma na imbus nebo nema vubec…

                                poplock a pushlock je zamykani na riditkach, lisi se zamykaci packa…

                                0 0
                              • Evilcleaner  

                                sl+rl vs. race/rlt v letech 2005–2011: rozdíl byl vždy jen na tlumiči. oba měly nastavitelnou low speed kompresi (postupné uzavírání vidlice až do locknutí), žádná z nich neměla high speed expansi. a ted přichází jediný rozdíl: obě sice měly nastavitelnou sílu potřebnou pro otevření ve stavu zamknuto, ale zatímco u SL/RL člověk musel sundat zvrchu víčko a zasunout imbus č 2,5 (který získal vytažením štelovátka odskoku) a točit, tak u verze RACE/RLT je nahoče přímo kolečko takže se to nastavovalo bez nářadí.

                                kdo tvrdí něco jiného je lhář a patří do pekla:-)

                                jinak ještě vždy existovala verze team/trl ti (až do 2011 včetně) a tam byly další rozdíly od svých levnějších sester rl/rlt, které se navíc v průběhu let měnily. no a samozřejmě nemůžeme zapomenout na rebu world cup a rebu xx:-)

                                edit: pushlock vs poplock. obě jsou to páčky které umožnují pouze plné otevření nebo zcela zavřít. poplock je novější, asi i trochu hezčí, po funkční stránce nijak zvláš přínosný. fungují oba dva se všemi RS vidlicemi na dálkové ovládání

                                0 0
                            • pavlik6022  

                              která verze je tedy bez gate – mám RVL RL a má gate imbusem, RLT mají možnost nastavení všechny…

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                RLT ma stelovani GATE koleckem nad stelovanim komprese..nemusit vytahovat spunt a stelovam imbusem…

                                RLT Ti ma jeste HS expanzi (2010/2011 modely), 2012 maji HS espanzi asi vsechny…

                                0 0
                              • Smazaný účet  

                                Jinak gate maji vsechny vidle s motion control (+black box)..ale ne u vsech je moznost nastavit „silu prurazu“.

                                0 0
                                • ZoomZoom  

                                  Co je to tedy ten gate? To neni mez, kdy se otevře?

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    je to mez otevreni..je to vpodstate pretlakovy ventil..kdyz zamknes vidlu a ta dostane kopanec, tak roste tlak v tlumici…jak presahne urcitou hodnotu nastavenou na gate, tka se gate ventil otevre, prepusti olej a pusti vidlu do zdvihu…

                                    0 0
                                  • Turbo  

                                    Gate je mez kdy se uzamčená vidle otevře a pruží. RLT 212 to můžeš štelovat u RL 2012 ne, je to nastavený z fabriky.

                                    0 0
                                    • ZoomZoom  

                                      RL to fakt nemá? Pokud ne, tak těch patnáct stovek rozdílu bych i obětoval… :-7

                                      0 0
            • nox159  

              z tech kdo tvrdi ze jezdi XC ho 95% lidi nikdy nejelo, avotomtohlavneje ;-)

              0 0
          • JSt  

            ale tys napsal uplne stejnou blbost, akorat z druhe strany. ;-)

            dokonce bych rekl, ze z pohledu xc jezdce je ta tvoje blbost vetsi. :-))

            0 0
        • jIrI___  

          +1

          0 0
      • o.1  

        No, zas tych tych 230g rozdielu by som tak nedramatizoval, prakticky to bude jedno.

        0 0
    • BigKarel2  

      Rock Shox Reba

      0 0
    • Jakobo  

      RS Dart je pro holku opravdu spatna vidle pocinaje hmotnosti pres 2.5 kila a konce nemoznosti nastavit tvrdost podle stylu a proporci jezdce.

      Mozna bys mohla napsat 1. kolik vazis 2. kolik toho priblizne najedes, tedy jak jsi zdatna 3. jaky teren – styl a zda jezdis zavodne a 4. jen pro zajimavost, co to mas za kolo?

      Od 6 do 10000 uz koupis opravdu slusnou vidlici. Namatkous od Suntour prumerny Epicon nebo lehci verze Axon, od Rock Shox Reba, levnejsi Recon nebo zavodni Sid atd. konkretni vyber – progresivita na zaklade odpovedi.

      0 0
    • Jakobo  

      RS Dart je pro holku opravdu spatna vidle pocinaje hmotnosti pres 2.5 kila a konce nemoznosti nastavit tvrdost podle stylu a proporci jezdce.

      Mozna bys mohla napsat 1. kolik vazis 2. kolik toho priblizne najedes, tedy jak jsi zdatna 3. jaky teren – styl a zda jezdis zavodne a 4. jen pro zajimavost, co to mas za kolo?

      Od 6 do 10000 uz koupis opravdu slusnou vidlici. Namatkous od Suntour prumerny Epicon nebo lehci verze Axon, od Rock Shox Reba, levnejsi Recon nebo zavodni Sid atd. konkretni vyber – progresivita na zaklade odpovedi.

      0 0
    • Georrge  

      durin :)

      0 0
      • vsn  

        jo s nějakou magurou jsem jel na oběd a libilo se mi, že ani ve stoje se nehoupala skoro vůbec a pohla se až při najetí na překážku … nevím jestli se takhle chovají všechny magury ale … tamto byla nějaka 80mm

        0 0
        • JakeF  

          No, teď je hlavní otázka, jestli tak dobře funguje ten jejich Albert, nebo byla prostě tak necitlivá :D.

          0 0
          • ZoomZoom  

            Mám mařenu Laurin. Jak psal vsn1, za jízdy se nehoupe, je pěkně lineární a na větších nerovnostech dění využije celej zdvih. Ovšem jede-li se po kočičích hlavách a jim podobné cestě, dokáže z člověka vyklepat duši. V porovnání s ní, je Reba hodně progresivní, ale s citlivostí je někde jinde.

            0 0
          • destr  

            Mě moc nenadchl, chvilu to fungovalo, chvilu ne…

            0 0
        • jIrI___  

          Minimálně Menja se tak nechová, ale ta nemá Alberta.

          0 0
        • scret  

          zalezi, kterej durin to byl:)

          0 0
    • vsn  

      Rebu nebo Sida (2012) … sám mám objednanýho SIDA (snad tenhle týden konečně) ale je to už přes 10 tisíc

      0 0
    • scalar  

      Pár možností lehkých XC vidlic na výběr máš:

      • Rock Shox Reba 2012
      • Rock Shox SID
      • Magura Durin MD100R nebo lehčí MD100SL
      • Manitou R7 MDR Absolute
      • DT Swiss XMC 100 (starší model se dá kolem 10 tis. sehnat)
      • DT Swiss XRM
      0 0
      • kubad  

        Axon TT ti tam chybí což by mohla být pro lehčí váhu hodně rozumná varianta

        0 0
        • Georrge  

          +1

          0 0
        • scalar  

          Přemýšlel jsem, jestli ho tam mám napsat, ale rozhodnul jsem se, že ne.

          0 0
          • scalar  

            Když už je ochotná investovat do vidlice 10 tis., tak ať to je za lehkou vidlici (Axon bude mít reálně podle mne tak 1,7 kg – ostatně jeden ke mně zrovna putuje, tak aho hodím na váhu). Axona bych radil, pokud by někdo chtěl vidlici v cenové relaci do 5 tis.

            0 0
            • Lišák  

              1,7kg má můj Epicon. Axon bude lehčí. Nicméně tu váhu sem napiš. A nejlépe taky do sekce hmotnosti.

              Dík. L.

              0 0
              • Lsdenski  

                Já bych se zrovna rád poptal na vidlici Magura Durin SL. Funkce,citlivos­t,zamykání at­d…

                0 0
              • scalar  

                1687 gr. minulý model, bez nastavení odskoku

                0 0
                • Azmir  

                  toto je ovšem tak model 2008 ne?

                  0 0
                • Azmir  

                  toto je ovšem tak model 2008 ne?

                  0 0
                • Evilcleaner  

                  tyjo to je 4 roky starý model. 09–11 skutečně měly kolem 1600g.

                  *měly třeba vybrané patky uchycení kola, dutou korunku, údajně snad i katší vnitřní nohy (tohle ale beru podle toho co říkal milan).

                  0 0
                • Georrge  

                  velice aktuální model :)

                  0 0
                • Lišák  

                  Jo tak můj první Epicon (současník tohoto Axona) měl přes 2 kila :-)

                  0 0
                  • scalar  

                    Měl ocelové vnitřní nohy a v některých verzích i ocelový krk, s tímto Axonem neměl moc společného.

                    0 0
                    • Lišák  

                      Však jo, proto to píšu. Měl jsem toho s ocelovýma nohama i sloupkem. Proto bych se divil, kdyby Axon tehdejší vážil skoro stejně, jako Axon dnešní. Že by u Epicona snížili hmotnost o 300g a u Axona (top modelu značky) jen o ± nula, nula nic?

                      0 0
                • maajkee  

                  hodně minulý model :)

                  0 0
            • o.1  

              Skor by som jej poradil nech si znizi financny limit:-)

              Tych 100–300g rozdielu bude prakticky jedno, oproti Dartke to bude vsetko vyrazne lahsie a asi ten jej bike nebude pod 10 kg, aby sa jej oplatilo pozerat na nejakych 100g.

              Funkcne budu vsetky tie vidle prakticky rovnocenne a ze by jej hociktora vydrzala dlhsie ako bars aj ta Dart-ka je iluzia.

              Ja by som jej poradil ako plnohodnotnu vidlu Rebu (za viac penazi okrem par 100g uz neziska prakticky nic) alebo ked chce este usetrit tak asi ten Epicon nebude tiez zly ked ho tu vsetci tak chvalia:-)

              Hocico drahsie budu v jej pripade zbytocne vyhodene peniaze.

              0 0
              • xshreck  

                proc by nemohla mit bike pod 10kg? ja mit jiny ram a rebu 2012 tak tam su uplne lehce :D

                0 0
                • o.1  

                  Asi tazko, ale chapem tvoj humor :-)

                  Radsej nech si za zvysok kupi karbonovu sedlovku, pripadne da bezdusaky a bude na tom lepsie…

                  0 0
                  • xshreck  

                    protože reba má kolem 1550g za 7000? Což už má cca 3000 na nové kola :)

                    0 0
                    • o.1  

                      Podla tvojich reakcii by si bol dobry politik, presne ta ista schopnost zachytit sa hocicoho comu sa da oponovat uplne bez ohladu na vyznam povedaneho :-)

                      0 0
                • La Piér  

                  Fantasto… :-)

                  0 0
                  • xshreck  

                    hm?

                    0 0
                    • La Piér  

                      Jen ta tvoje bižu (blatníky, brašna…) má 10 kg :-).

                      0 0
                      • xshreck  

                        Jestli dobře pamatuju, tak ten cross (kam by reba ani nešla) má okolo 16kg, ocelové doplňky apod.

                        Není to moje hlavní kolo, spíš takové třetí do města :)

                        0 0
            • Georrge  

              ale prosim te :D 1,7kg? Mel bys zamakat na odhadu :) starsi axony mely 1,6kg (muj 2010 ma presne 1,6kg) a novej 2012 ma 1540g. A ted nemam na mysli tu verzi s karbonovyma noham. 1,7kg mely starsi epicony, a i ty ted maji min.

              0 0
              • scalar  

                Montoval jsem jich desítky, ve verzi Axon, Epicon i NRX, takže vím své.

                0 0
              • scalar  

                Montoval jsem jich desítky, ve verzi Axon, Epicon i NRX, takže vím své. A nemluvím o odhadu.

                0 0
                • Georrge  

                  to by mě fakt zajímalo, u kterého axonu jsi navážil 1700g…

                  0 0
    • metr-x  

      Rebu 2012, je lehká, vydrží dost, funkčně perfektní, cena je taky dobrá a není problém se servisem.

      0 0
    • tonik666  

      Proč ještě nikdo nedoporučil Foxe? Taky se dají najít kusy do 10K

      Podle příspěvků výše máš možností hodně, proti Dartu to bude zlepšení vždy :)

      0 0
      • Georrge  

        no to radši 1540g tuněnýho axona za 7,5kkč :) tyhle levný OEM foxky prý moc citlivostí neoplývají, ten axon bude funkčně na tom líp, a u holky to půjde poznat nejvíc.

        0 0
        • JakeF  

          Citlivostí se zajetá při nafoukání na holku dostane hravě pod 10kg. Pořád je to o tom, že nevíme, co jezdí. Na závodní XCčko by to byla super vidle, ale na druhou stranu si myslím, že až zbytečná, ten potenciál Foxky využije na XC pár holek v republice :).

          0 0
          • Georrge  

            potenciál, tím myslíš jezdit tolik aby si člověk ospravedlnil vyšší cenu foxky?:)

            jinak je pravda že na závody je lepší méně citlivá vidle, tu bych ale bral durina. Na všechno ostatní radši tuněnou vidli která bude mít znatelně lepší odtrh než zajetá foxka.

            0 0
            • JakeF  

              Ne, tím myslím chod a high speed expanzi. A k Durinovi nevim, jestli bych měl důvěru, to mi přijde akorát taková snaha odlišit se za každou cenu.

              Ty možná, ale vůbec netušíš, jak dotyčná jezdí. Pokud nemá ideální techniku šlapání, tak jí může neustálý houpání citlivý vidle taky dost štvát.

              0 0
              • o.1  

                Este je moznost ze ju to hupanie bude motivovat k tomu aby si tu techniku zlepsila:-) Prinajhorsom v tych pripadoch ked by jej to mohlo vadit si ju moze zamknut.

                0 0
                • JakeF  

                  Jojo, fakt výborný řešení, kupovat ultracitlivou vidli, aby jí člověk pak zamykal na úsecích, kde se ta vysoká citlivost hodí a odemykal akorát na úseky, kde stačí odtrh kolem 10kg :D.

                  0 0
                  • op  

                    hezky, nekdo ma stejny nazor jako ja..

                    plus jeste noreni pod brzdou u malo progresivni vidlice

                    0 0
                    • o.1  

                      To norenie pod brzdou beriem, ale „jazdim xc“ preklad by mohol byt „extra tazky teren nevyhladavam“ tak by sa na to asi dalo zvyknut :-)

                      0 0
                      • op  

                        no jasne, jen kdyz se rika A (citlivost, vyuziti zdvihu) je dobre rici i B (houpa, noreni – tj. zmena geometrie zrovna ve chvili, kdy to nejmin potrebujes :).

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          houpani je o slapani..nekdo kdo honi kazdy watik si vidli nafouka nebo pritlumi jak potrebuje a nebude vyzadovat max. citlivost.

                          zmena geometrie(=za­pichnuti cumaku) u 100mm vidle nic extra, hodne udela prace s tezistem:)

                          0 0
                  • o.1  

                    Pre BF su typicke 3 veci

                    na takmer kazdu otazku na vhodne komponenty sa predpoklada ze dotycny jazdi

                    zavodne xc s ambiciami prinajmensom na majstra republiky aj ked absolutne nic

                    tomu nenasvedcuje

                    schopnosti jedinca su nemenne, nic sa neda naucit, neda sa prisposobit alebo

                    pozmenit styl jazdy, vsetko treba riesit nakupom toho jedineho a draheho

                    komponentu kompenzujuceho neschopnosti daneho jedinca, inak ani nemoze mat

                    clovek z jazdy ziadnu radost

                    reaguje sa stylom „odpovede“ na nejaku vytrhnutu cast prispevku, sice sa

                    tym uplne zmeni zmysel povedaneho, ale to nevadi, dotycny sa sice nic nedozvie,

                    ale vyzera to dobre.

                    PS: neber si to osobne, len som to tu zaradil, snad kazde vlakno co otvorim ide v tomto duchu a su tu na ten styl ini experti:-)

                    0 0
                    • JakeF  

                      Tak on tady je především problém, že nikdo neví, jak ona jezdí… A holky v ČR umí materiálu na XC solidně naložit.

                      (Fotky nejsou moje, jenom jako ukázka)

                      0 0
                      • tonik666  

                        Kdyby dávala to co je na obrázku, tak má kolo od sponzora a neřeší co dát za Darta.

                        0 0
                        • vsn  

                          za to, že je nejlepší ve sjezdech při XC závodě si jí nikdo (kromě diváků) nevšimne pokud bude jezdit celkově v zádu.

                          0 0
                        • JakeF  

                          Samozřejmě neznám detaily podmínek ani jedný z nich, ale myslím, že profi není ani jedna.

                          0 0
                      • o.1  

                        Na dievca klobuk dole, aj vacsina chlapov by mala respekt, ale je to asi hlavne o odvahe a drzat spravnu stopu. Ciste technicky sa mi nezda ze by to kladlo na vidlu nejake extra naroky (rovno dole bez nejakych vecsich nerovnosti), ale mozno to je v skutocnosti horsie ako mi to pripada na fotke.

                        Len tak pre zaujimavost aka vidla by bola na toto dobra „zavodna“ alebo „citliva“ ?

                        0 0
                        • JakeF  

                          Na tuhost vidle mi to přijde celkem slušnej test. High speed expanze se taky neztratí… Co se týče citlivosti, tak tady mi přijde celkem jedno, jestli máš odtrh 5 nebo 10kg. Já tím jen chtěl ukázat, že jsou holky, co jezdí dost ostře a nedá se hned radit Epicon TT, když tu ani nikdo neví, co jezdí… Navíc jak už jsem psal, člověk ani nemusí závodit a supercitlivá vidle mu vyhovovat nemusí.

                          0 0
                          • milan1  

                            o. mě vždy připadal jako velice rozumný se správně vyváženým pohledem na věc.

                            Krkolomnosti předkládaného typu jsou tak za vlasy přitažené, že použít něco takového u jezdkyně se současnou vidlicí Dart je mimo chápání.

                            Závodnický pohed na odpružení je vždy velmi zkreslený, snad by bylo na místě upozornit, že neodpružené vidlice by právě zde touto ukázkou mohly velmi utrpět. Pevná vidlice, která by měla trochu pružit? Jak by asi dopadla zde?

                            Další závodnická témata zde, vidlice nemá pružit. Dobře, dokáže být závodníky propagovaná Reba zcela tuhá po zamčení? narazil někdo na tuto skutečnost?

                            No a nakonec asi rozhodující, zkusil někdo s tazatelkou probírat, kolik ocení komfortu, jak moc tvrdě zamčenou vidlici požaduje a kolik asi terénu najede v podmínkách trailu, který je zde předváděn, jako extrém. Mimochodem, zde žádná správně nastavená HS ( LS)expanze zde nemá žádnou funkci. Tedy mohla by mít částečnou ale to by zase musela být nastavena tak, že neodpovídá běžné jízdě.No a nastavení pro něco konkrétního, to bude asi to, co je v této diskuzi opomíjeno. Přehustit vidlicia vyrobit z ní pro danou váhu progresivnější, méně citlivou, to přeci jde. Nšejde jediné, udělat jenom nastavením z necitlivé vidlice cilivou.

                            neválcujte o. překroucenými argumenty a zkuste vnímat, co požaduje tazatelka.

                            0 0
                            • JakeF  

                              Ale vždyť já se o ničem takovým nehádám… HS expanze moc velký vliv mít nebude, ale vzhledem k tomu, že bude váha dost na předku, tak by mohla alespoň trochu omezit, aby se vidle nezatloukla do zdvihu, i když nebude přefouknutá.

                              Zbytek samozřejmě souhlas, jenže to tady celou dobu píšu… Nikdo neví, co žadatelka jezdí, jakým stylem, jakou rychlostí, jakou má techniku a bez toho se těžko radí.

                              Mimochodem, co se týče toho foukání, já teda foukám vidlici podle využití zdvihu. Pokud bych laděnýho Epicona nafoukal, abych ideálně využíval zdvih, tak dalším přefouknutím se třeba dostanu na citlivost Foxu, která mi vyhovuje, ale zase bude horší chod… Chápu nastavení u dvoukomorový RS, že přefouknu pozitivku, ale u Epiconu mě nenapadá, jak podobnýho efektu docílit.

                              0 0
                      • destr  

                        To by mě zajímalo, jak na tomto sjezdu nakládaj materiálu.

                        0 0
          • Hnoj  

            Potenciál FOXy? Myslíš, co 14 dní v servisu? :-/

            0 0
            • Smazaný účet  

              Tak casto ne, to bys ani ty nezaplatil:DD

              0 0
              • Hnoj  

                Však jsem neplatil, zbavil jsem se jí a je klid :-D

                0 0
            • JakeF  

              Mně zatím šlape… Naštěstí :).

              Když už jsme u toho, jak to vypadá s dostupností nových Epiconů?

              0 0
            • ToBla  

              Mě taky tekla. Ale vydržela 3 sezony a 14tis.km. Mezitím jednou servis (pouze olej) v bikelive a nyní kompletní i s těsněním. Zas tak hrozný to není, foxku mám už třetí- jezdím je cca 10let a výměna probíhá po podobných kilometrech.

              0 0
            • swinx  

              Jasně, halda lidí na špici a jenet tam vozí Foxy, aby to mohla dávat věčně do servisu… vzpamatuj se. Foxy jsou jedny z nejspolehli­vějších vidlic, za dobu co jezdím já i okolí, ani jedem problém a to je nešetříme.

              0 0
              • Hnoj  

                Tak to vyprávěj holubům na střeše. Já se živím koly a vím, že FOX jsou možná „nejcitlivější“ (dost diskutabilní), ale zato solidně nejméně spolehlivé vidlice. Pokud ty vidle tobě a tvému okolí fungují, jak mají, máte kliku jak z hradní brány. Vím o mnoha problémových dítkách z dílen FOXu a vídám se s nimi rozhodně častěji, než bych chtěl…

                0 0
                • swinx  

                  Tak to je mi líto, že jsi ještě nenarazil na dobrou Foxu =o) Hodně lidí z toho okolí dělá taky do kol a naprosto bezproblémů, všichni si je pochvalují (spolehlivost).

                  Mi osobně vyhovuje i chod a citlivost, ale to už je jíná věc.

                  So, enjoy FOX =o)

                  0 0
                  • Hnoj  

                    To ti líto opravdu být nemusí :-D

                    0 0
                  • JakeF  

                    To máš asi fakt velkej testovací okruh… Já vím o 3 za poslední 2 roky a to se nebavím s moc lidma, co je vozí… Odhadem teda každá čtvrtá na neplánovaným servisu za poslední dva roky? Nic moc spolehlivost…

                    0 0
                    • swinx  

                      Velký okruh ne =o) ale tak 10 lidí co docela jezdí a koly se živí. A co se tak bavíme, reklamace na Foxy minimum oproti jiným. Když už je problém s Foxem, tak většinou jde o tlumič.

                      Reakce i na další příspěvky (viz výše i níže, ať nepíšu všem ;o)):

                      Překvapuje mě kolik špatných zkušeností máte s vidlicemi od Foxu. Kdybych o tom jen slyšela, že jsou super a pak mi to někdo vyvracel, budiž. Ale já i přítel už jsme jich dost vystřídali a (teď teda zaklepu na dřevo) ani jeden problém. No fakt… vždy šlo o XC vidle (80 – 120mm). Po 2 letech ± servis a i kdybyste nevěřili mi, tak přítel je teda fakt nešetří. Asi dobré Foxy dostanou je hodní lidi =oD

                      0 0
                      • JakeF  

                        Já píšu všechno o F-Series 100mm, všechny 3 v závodním nasazení, ale zase žádný extrém kilometrově ani jízdou, jako tomu dávaj eliťáci.

                        0 0
                  • Evilcleaner  

                    spolehlivost krásně ukazuje jedna vanila kterou nám zákazník donášel pravidelně po každé sezoně, protože začala téct. myslím že po třech letech ho to přestalo bavit a zbavil se ji. :-) toto byl jeden příklad, ale obecně nijak zvlášt spolehlivé vidlice, dle mých zkušeností.

                    0 0
                    • ToBla  

                      Pravda je, že jedním z důvodů vývoje nových FIT patron u Foxe mělo být odstranění údajně častých problémů s tím, že vidlice tečou. Z mého osobní zkušenosti za posledních 10let ale tento pocit nemám, stalo se to 2× vždy po třetí sezoně a cca 12–15tis.km Z mých známých vozí Fox poměrně hodně lidí, většinou F100RL,F120RL, F120RLC a zkušenosti máme stejné. To že někdo tomu dává tak, že musí jednou za sezonu vyměnit olej a těsnění je celkem normální (nejen u Foxe). Každá značka vidlic má nějaké nevýhody a neduhy. Viděl jsem třeba po 8-mi denním extrémním závodě novou totálně odepsanou Rebu.

                      0 0
                      • Evilcleaner  

                        bylo to kolo které jezdilo skoro jen za sucha a tepla. sice byla citlivá úžasně ale jinak *****. tečka:-)

                        0 0
                        • JakeF  

                          Tady slovo „tečka“ dostává úplně nový význam :D.

                          0 0
                  • Pumsc  

                    Fox už neni co bejval,mrdaj to jak všichni ostatní,nic nenaděláš.

                    0 0
                • scret  

                  v mym okoli jezdi cca 5–7 foxu, z toho jednu mame taky doma a zatim nebyl jediny problem, tuk tuk:)

                  0 0
              • Luk02  

                Tak to nevím jestli je náhoda, štěstí a nebo přání. Ze zkušeností co mám s Foxkama to je tak jak píše Hnoj níže…

                Extrémní případ byl i s mojí vidlicí, nejdřív nedržela tlak, po té vždy po 5–6 měsících po servisu u Švece vytekla(a to se na ní moc nejezdilo). Časem se i to podařilo vychytat…ale i nejen díky této zkušenosti za mě fox už rozhodně ne…Nebo spíš ne za každou cenu…

                0 0
      • swinx  

        dobrou Foxinu do 10 jedině z bazaru a to je risk ;o)

        0 0
    • Hnoj  

      Vím o jetým SIDu WC 2009 PushLock v modrý barvě, cena 6500Kč. Stav 100%

      0 0
    • MirosPikos  

      Dlouho jsem uvažoval nad novou vidlicí. Měl jsem jasno, že chci Epicona nejlépe TT. Ale mám taky rád, když zrovna na kole nejezdím a stojí mi v kanceláři, abych se na něj s radostí kouknul a tomu jaksi epicon nenehrával.

      Takže jsem uvažoval o Epiconu pro rok 2012. Ale vzhledem k dostupnosti a časové tísni jsem obrátil a chtěl jít do Reby RL 2011. Nakonec to dopadlo, tak, že se naskytla příležitost a koupil jsem Rebu SL 2010 za 3500,– nejetou, sundanou v nového kola (takže bez záruky).

      Možností je opravdu mnoho, záleží na preferencích a stylu jízdy. S tvým rozpočtem bych si vyzkoušel (pokud ta možnost je) která vidlice ti vyhovuje a takovou bych koupil. Může to být Reba RL 2012, Suntour Axon TT nebo SID, FOXka…klidně i Epicon X1 TT. Všechno budou spolehlivý vidlice, když se o ně člověk stará. Jen má každá více či méně jinej chod.

      0 0
    • Turbo  

      Abych to tu shrnul, tak Reba je nejvíc pičo. Ale když už tak RLT 2012. RL 2012 nebrat!!! Ušetřit pár stovek se v tomto případě nevyplatí.

      0 0
      • Smazaný účet  

        tak zalezi co checes…kamoska ma stelovani gate a vidli vozi nafoukanou podle servisu(zavodniku) a gate utazeny na max…moc stelovatek obcas skodi:D

        0 0
        • Turbo  

          Hm tak to je blbě. To nebude moc citlivá (myslím vidli)

          Tou Gate si právě nastavíš přesně sílu, kdy ta vidlice ještě drží a kdy už pustí. Ono když odemkneš vidli co má gate nejvíc natvrdo, tak i v odemčený poloze klade trochu odpor a není tak citlivá. Jde o to si to vyladit podle toho jak moc se houpeš při jízdě ze sedla.

          0 0
      • vsn  

        kua já chci mít na vidlici taky REBA PYCO :(

        0 0
        • Turbo  

          Tak si jí ***** kup :-)

          0 0
          • Evilcleaner  

            dodnes si pamatuju zakládající příspěvek tak z roku 07–08 kdy se tazatel ptal na vidlici do ca. 10k a dal možnosti a výslovně napsal ‚rebu pyču nechcu‘ :-D

            0 0
            • vsn  

              no a jak to vniklo a kde? .. tady na BF? :D

              0 0
              • Evilcleaner  

                ‚reba pyčo‘ je podle mě dílem přímo b-fka. protože jak přišla na trh (2005) tak to byla docela nová latka po všech těch vaklajících se blecích, málo tuhých a mnohdy nefunkčních pilotech atd. netrvalo dlouho a reba tu byla fakt jediná správná volba. až epicon se ji dokázal postavit… samozřejmě pouze T-T:-)

                0 0
                • scret  

                  spis bych to nazval kultem a novou modou, nez jedinou spravnou volbou:)

                  Bohuzel postupem casu, napr. Manitou odpadlo, ikdyz maji stejne schopny system tlumeni a nabizeji cca stejnou tuhost pri stejne vaze… Napr. model Minute x Reba…

                  Letos se ale Reba dostava uplne na jinou vahu a to nekde tesne pod 1500g, coz uz je hodne slusny… A priznavam ze po vsech vidlich jsem koupil RVL RLT Ti 2011 a ted bych sel klidne i do Reby…

                  0 0
              • Evilcleaner  

                nejstarší příspěvek který jsem našel s reba pyčo

                (23.12.2006 McBlac­ky, nicméně bych řekl, že to nebylo poprvé)

                při hledání jsem taky našel ‚epicon od milana‘, už v roce 2007 jako velmi aktuální:-D

                0 0
              • MirosPikos  

                Na motorkářkých forech se zase běžně používá (nebo používalo) spojení „R1 pyčo woe“.

                0 0
          • vsn  

            čekám na SIDa 2012 ..

            0 0
            • Turbo  

              Taky po něm pokukuju. Kterou verzi budeš mít? Uvažuju rovnou nad XX.

              0 0
              • vsn  

                RCT3 s 15mm osou … stojí stejně a XX je těžkej…

                byla slíbená na tento týden (dnes je to 8 týdnů od objednání) ale zatím nevolají tak snad příští

                0 0
    • Lišák  

      Zajímavé, že už je tady kolem dvou set příspěvků, a tazatelka se dosud k diskusi nepřipojila.

      0 0
    • polobotka  

      UŽ SE JDU VYJÁDŘIT :))) (omnlouvám se že až teď, poslední týden bylo toho moc na řešení)

      Ďekuju za odpovědi!! Takže jdu upřesnit informace: mám 60 kg, bike Gary Fisher Marlin 2010, zatím V – brakes, jezdím cca 2 roky, takže nejsem ještě žádný profík. Jezdím po MTB maratonech, a pak po lesích – po turistických stezkách.

      Ta cena do 10 tisíc byla orientační horní limit,samozřejmě, čím levněji, tím líp. Spíš mi šlo o „investici do budoucna“ – koupit něco lepší, ať to vydrží. Co se týče citlivosti – chci, aby byla citlivá :)) Dart 3 je tvrdá, a v podstatě jezdím jako bez odpružení.

      Takže pokud sem dobře vyrozuměla, nejvíc lidí se vyjádřilo pro Rock Shox Reba 2011 nebo 2012? Kdyby byla za 7 tisíc, bylo by to docela fajn.

      0 0
      • MirosPikos  

        Po tvým vyjádření se nejspíš strhne mela, kde se ti bude doporučovat Epicon TT :) Já s ním zkušenosti nemám, takže se vyjadřovat nebudu.

        0 0
        • scalar  

          Myslím, že na maratony pro 60 kg holku bude u Epicona jasná nevýhoda ve vyšší hmotnosti, po těchto doplňujícíh informacích doporučuji Rebu 2012.

          0 0
          • vsn  

            jo ale ta nená navářky ne? … taky jsem pro rebu 2012 rlt

            0 0
            • Turbo  

              REBA RLT 2012 na kupkole

              0 0
              • vsn  

                myslíš takovou? http://www.bike-forum.cz/…l-30569.html :D

                0 0
                • Turbo  

                  Jo třeba tu :-)

                  0 0
                  • vsn  

                    to si rači počkám 8 týdnů a budu mít jistotu že mám na to záruku oficiálního dovozce :)

                    i když je fakt, že už čekám 9. týden :(

                    0 0
                    • JakeF  

                      Kterej tě v případě problémů radši pošle do háje, když moc dobře ví, jak má mizerný dodávací doby a že by reklamaci nestihnul v zákonný lhůtě… A to se vyplatí! :D

                      0 0
                      • Turbo  

                        V rámci EU je pojem oficiální dovozce úplně mimo.

                        0 0
                        • jonti  

                          Není, když to koupíš přes obchod, který to má od Žitného, tak to můžeš reklamovat až ten obchod zkrachuje i přímo u žitného a když je to z jiného zdroje tak to nepůjde.

                          Obecně bych se toho u velkých obchodů typu KK, KK nebo BS nebál.

                          0 0
                          • maajkee  

                            Myslíš že KK bere od Žitnýho? :)

                            0 0
                            • Turbo  

                              Tak jasně, že se bere v Polsku nebo Německu.

                              Ale mám taky nákupy z českýho shopu za hodně levno a je to od Žitnýho…

                              0 0
                              • maajkee  

                                Když si koupíš Rebu na KK tak je bez krabice, bez pumpičky bez spaceru na vymezení zdvihu, prostě bez jakýhokoliv příslušenství, který k vidlici patří.

                                0 0
                                • Turbo  

                                  A co jako? Někdo jako já to může už mít vše doma, tak právě pro takový lidi to je nabídka. Třeba u Sida XX si můžeš vybrat jestli chceš oem nebo v krabici s pumpičkou…

                                  0 0
                                  • maajkee  

                                    No jak myslíš. Jen přeji štěstí abys nemusel nic reklamovat.

                                    0 0
                                    • Turbo  

                                      Když reklamuješ, tak ti stejně napíšou že je to chyba uživatele… a máš smůlu.

                                      Spíš jde o to, když něco objednáš, tak aby ti neposlali něco jinýho, aby s nima byla dobrá domluva a dostal jsi přesně co jsi si objednal.

                                      0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      u koloshopu jsme si to absolvoval…vidle cestovala na „servis“ uhvikam a vratila se neopravena. Nastesti jsem na ni moc nespechal, tkaze jsem kyvnul na „dalsi kolecko“.

                                      0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Jedno to neni, vidlice z krabice jezdi daleko lip!

                                    0 0
                                • Peslezedirou  

                                  Vážně? Mám od KK dvě reby a obě s pumpičkou, spacery a v krabici, záručák potvrzen u Žitného.

                                  0 0
                              • scalar  

                                Žitný jako velkoobchod má někdy zvláštní ceny, u něčeho neuveřitelně nízké, u něčeho naopak. Takže výhodné věci tam pochopitelně nakupuje i Kupkolo.

                                0 0
                                • Turbo  

                                  JJ občas blbě nacení :-)

                                  0 0
                                  • Turbo  

                                    Třeba teď budu brát kliky z germánie, velkej zavedenej´obchod, dodání ihned a cena, Za kterou je v čr neseženeš. Navíc bohužel, ale přístup k zákazníkovi je v Německu někde úplně jinde než tady v zapadákově…

                                    0 0
                                • maajkee  

                                  Hmm, zajímavý, já tam nic extra výhodnýho kromě plášťů michelin country trail v drátu nenašel a teď navíc ještě zvedli ceny.

                                  0 0
                            • vsn  

                              .

                              0 0
            • scalar  

              Nová Reba navářky nemá, tady je důležité, ja je myšleno to „zatím V-brakes“. Pokud proběhne souběžně s výměnou vidlice i upgrade na kotouče, pak ta Reba 2012. Pokud zatím budou véčka, tak nezbývá než shánět SIDa s pivoty.

              0 0
            • scalar  

              S čepy na véčka se občas objevovaly i Magury Durin.

              0 0
    • polobotka  

      Ještě tedy k tomu co jezdím – dívala sem se na ty holky co jsou tu někde na obrázku,a to zatím ne :)) Chci jezdit maratony, dlouhé tratě. Takže trénuju v lesích, na turistických stezkách a jiných stezkách, prostě tam kde je to aspoň trochu vychozeno :))

      0 0
    • polobotka  

      Ještě bych se prosím chtěla zeptat – jaký je rozdíl v modelech RS Reba 2011 a 2012?

      0 0
      • vsn  

        hmotnost a docela dost

        0 0
        • Mr.Dawe  

          Jak jsem to tak pochopil, tak REBA 2012 je vevnitř vlastně SID 2011 ne?

          0 0
          • vsn  

            to asi ne … SID má zkrácený nohy … nevím jestli je má reba taky zkrácený .

            0 0
          • scalar  

            Spíš z venku, vnější nohy jsou v podstatě ze SIDa.

            0 0
      • Evilcleaner  

        hmotnost, dual flow nově u rl a rlt, absence seřiditelného floodgate u rl.

        0 0
    • sekydavid  

      Zdravím :)

      Chci se zeptat na vidlici nejdříve trošku obecně.

      Na takové rychlé lehké mtb s řekněme 50% silnice 30% zpevněné cesty (stěrk, panely… ) a 20% lesní cesty.

      Má cenu vybírat vidlici s pevnou osou…?

      Moje váha 90kg a když už zajedu na ty lesní cestičky tak agresivní styl jízdy.

      Pokud bych bral hranici 15 000 jako max – a jinak vybíral do 10 tisíc – má cenu hnát to na to max či se tady vyplatí ušetřit a velký rozdíl v tom už není? Do 10 bych asi vybíral u RS a u 15 možná DT.

      Pružení váhám vzduch/pružina – obojí má cosi do sebe.

      Díky za rady – hlavně s tou pevnou osou.

      0 0
      • sekydavid  

        Nikdo neporadí…? Vážit méně tak bych si řek, že normální osička stačí, ale s 90kg nevím… a zas bych nechtěl zbytečně přehánět – no jde mi skrátka o to jestli vybírat vidli klasickou nebo vidli s vlastní osou a pak tomu uzpůsobit výběr náby – zas nerad bych koupil něco a pak zjistil, že to praská a draze měnil vidli s nábojem.

        0 0
        • kubad  

          pevnou osou urcite nic nepokazis,

          0 0
          • sekydavid  

            Díky – já si říkal jestli to není na to XC zbytečně moc no… ale když radíš osu na druhou stranu ono to asi bude tužší a i na ten koutouč to bude prospěšné.

            A ohledně té vidlice radil bys něco do 10 nebo pak za těch 15 získám něco ,,výrazně,, lepšího – co třeba to porovnaní Rock Shox a DT Swiss …? Nebo Fox…?

            0 0
            • JakeF  

              Posílal tu Mlok nějaký měření a pevná osa neudělala až tolik, hlavní byl Tapered krk. Jinak i s obyčejným upínákem se dá tuhost o něco zvýšit použitím 9mm RWS. Nicméně jak psal kubad, určitě tím nic nezkazíš… Mezi DT, RS a Fox bych vybíral hlavně podle toho, u čeho ti sedne chod.

              0 0
            • kubad  

              rozdíly nejsou nijak vyrazne, za tech 5 navíc to nestojí

              0 0
              • sekydavid  

                Aha a co by jste tedy radili za vidlici…?

                A ještě mě zajímá – pružina na XC – je to minulost v této kategorii nebo stále má význam…? U AM/EN tam asi jo ale tady – už vidím téměř jen samej vzduch.

                0 0
                • kubad  

                  jednoduché :D kvalitní vidlici na pružinu v teto kategorii těžko najdeš – takže vzduch je jasná volba.

                  do 10 asi Reba, Sid FOx a DT těžko seženeě

                  0 0
                  • sekydavid  

                    Rebu sem našel hodně levně – Sida kolem 7–8 tisíc, DT od cca 11 litrů na FOX sem se nedíval zatím – co mě, ale dostává vzhledem k předchozím dotazům na pevnou osu tak téměř nic z toho co sem našel – Reba, Sid, DT není určeno na pevnou osu ale na klasickej rychloupínák – 9mm dutá osa a 5mm upínák.

                    Jak to tedy je – určitě bude pevná osa plus, ale výrobci je nějak na XC vidle nedělají… :( Takže vybrat bez pevné a nebo pohrotit vidlici z kategorie AM kde už ty pevné osy jsou…?

                    0 0
                    • kubad  

                      špatně hledas, všechny z uvedených se dělají i na 15mm pevnou osu

                      0 0
                      • sekydavid  

                        Možný to je, že hledám špatně… :( Koukal sem i na stránky výrobců na modely 2012 a od DT Swiss pevná osa až u AM/EN u RS Reba a Sida ano ale až u těch kol 12 tisíc. V e-schopech sem nějak nic moc levněji nenašel.

                        Má to tedy smysl se za tím ,,hnát,, styl jízdy sem nastínil – 50% silnice – 30% zpevněné cesty – 20% lesní cesty – snad jen bych nadhodil zbytek sestavy která by s tím měla souviset pro představu tak jak sem si to vykoukal pokud to pomůže.

                        Rám RB CRR XL

                        Náby DT 350

                        Ráfky DT XR 400

                        Pláště – budu používat 1,5 – 2,1 od nějakých Marathonek přes Rocket Ron 1,85 po Racing Ralph 2,1

                        Moje váha tedy 90kg na 187cm

                        Chci aby to bylo lehký, rychlé do nenáročného terénu/na cesty – nejčastěji vyjíždky s kamarádem který má CROSSA takže opravdu spíše cesty a to co dokáže projet on plus aby mě to spolehlivě uneslo a sneslo v tomto nenáročném terénu ostrou jízdu – v současnosti mám náboje s dutou osou 9mm na 5mm upínák a zatím po měsíci ok – ale je to již staré a těžké kolo a tak si chci postavit nové a hodně tedy váhám s těma osama…

                        Chápu, že to působí rozpačitě, ale tady vážně nevím – u RS bych nerad připlácel tolik za provedení s pevnou osou když bez osy téměř to samé najdu za polovic a u DT bych si mohl dopřát základní model – ta značka na mě působí kvalitně – čímž nechci říct nic proti RS.

                        0 0
                        • HELLBOY22  

                          Normal vidlicu, pevná os až tak nespraví. Keď tak, kúpiť osy od DT Swiss 9mm dopredu a 10mm dozadu, model RWS.

                          0 0
                          • sekydavid  

                            Na to sem taky koukal jen si nejsem jist zda to pak půjde do toho ,,klasického,, náboje DT 350 – to se pak ta 9mm dutá vytáhne a nahradí se to celé tím upínákem?

                            0 0
                        • Soreno  

                          Ježiš řešíš pevnou osu? Na silnici? si postav krosa na pevný a budeš mít klid. Jako váha 90 kg není žádnej extrém. Jinak co je to agresivní jízda na silnici a zpevněný cestě – to je jako že závodíš s maminkama s kočárky a dětma na odrážedlech na cyklostezkách a na silnici v plným provozu nedáváš autům přednost a na všechny vztyčíš prostředník?

                          0 0
                          • pendergast  

                            Na ceste je to občas dilema, či trafiť kanál 20 cm pod úrovňou cesty, alebo sa mu vyhnúť do dráhy náklaďáku. Ak sa nemôžeš spoľahnúť na to, že vidlica vydrží, tak pri troche smoly ti osud vyberie obe možnosti.

                            Ja jazdím po ceste cca 70% a rozhodujem sa, či mi stačí zdvih 120, alebo mám ísť do 150.

                            0 0
                          • sekydavid  

                            Ne to opravdu ne… ale jak bylo níže napsáno občas potkáš díru – téměř vždy jí potkáš. A když pak člověk z té silnice či zpevněné cesty vjede do lesa tak nějaký ten kořen, kameny, malej přeskok přes hranu či překážku a td.

                            0 0
                            • pepek  

                              nějaký ten kořen, kameny, malej přeskok přes hranu či překážku a td. – pokud nemáš 50 let, tak toto je přesně na pevnou vidlu.

                              0 0
                        • kubad  

                          pokud máš náboje na 9/10mm tak se na 15mm klidně vykašli.

                          vidlici si musíš vybrat sám, ale Reba je levná a funguje :D

                          0 0
                          • sekydavid  

                            No teď mám ,,klasický,, náboje, ale přijdou tam ty DT 350 jelikož já mám ještě V brzdy a na novém budou kotouče – prostě budu stavět kompletně nové kolo a tohle nechám jako zimáka – takže zde se můžu rozhodnout co vybrat bez omezení. Jo tu Rebu sem si kdysi projel – vážně je to funkční vidle – já jí právě viděl kol 6 tisíc což je dost velký argument a s to osou sem našel až za 12 – ještě projdu víc schopů.

                            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.