Odolnost silničních plášťů

50 nepřečtených
  • Endru

    Ahoj,

    dotaz na silničáře – asi to bude znít jako hloupý dotaz, ale snese např. plášť Schwalbe Lugano HS471 700×23c i drobný štěrk? Většinu času se pohybuju po silnici, ale je jedna oblast, kde se jede lesní cestou – je to uježděná cyklostezka s místy se štěrkem nebo pár většími kamínky. Všeobecně nemám se silničními plášti zkušenost.

    Co všechno snesou?

    0 0
    • Pavel  

      Nevím, jak konkrétně ty Vlaštovky, ale silniční pláště poberou i nejenom hladký asfalt. Párkrát jsem to na silničce bral i přes les, či „lehce“ šutroidní cestě (např. z V. Javoriny na Vápenky) a bez problémů…

      0 0
    •  

      To se neda jednoznacne rict, kdyz vidim stav vozovek kde jezdim ja, tak se divim ze mi vydrzi sezonu. Pouzivam uz tretim rokem michelin ultra sport 2 najizdim kolem 5 tis. km a pak je dojedu na druhem kole kde jezdim i lesem a kamenou cestu s holkou v sedacce a nikdy jsem nepich . Sramy na nich byli a dost. Jestli se nemylim tak lugana uz by meli mit ochranu guard tak je drzet maximalne nafoukany a mit stesti ale nebal bych se toho. Jeste koupit kvalitni dusi a pro sychr mliko do ni.

      0 0
      • Marskatin  

        Ultrasport 2 je continental.

        0 0
        •  

          Jo jasne chyba se vloudila

          0 0
        •  

          Jsem původně chtel napsat michelin pro race3 kdyz je zrusili ta ty kontinental

          0 0
    • tromboonen  

      Zalezi co foukas.. cim vic to mas nabuseny, tim vic hrozi defekt od malych kaminku nebo kousku skla, co se zapichnou, zustanou a casem propichnou… cim min foukas, tim hrozi vic snake bite..

      Obecne cim sirsi plaste, tim nezsi tlak si muzes dovolit bez rizika hadu a tim to lip kopiruje povrch… stejne tak zalezi na mekkosti smesi a TPI… pak jsou jeste ty ruzne protipichaci technologie/vrstvy, nebo treba extra vlozky… a bezduse..

      Ja jezdim na 25 (27mm real), nebudu jmenovat… plastich totalne rozbite asfaltky, ostre sotoliny, polnacky, nebo malymi kaminky vysypane cesty v Brdech a v poho… silnicka da mnohem vic, nez si lidi mysli ..

      0 0
    • zdenal8  

      Pláště snesou hodně. I ten štěrk. Bez problémů na tom jezdim po štěrkových cestách na Brdech, skoky přes odvodňovací žlaby to zvládne taky. V podstatě cesty jako dnes dával fotky lazza http://www.bike-forum.cz/…l/40270-brdy Když teda odmyslíš ty úseky pod vodou.

      Silniční pláště toho vydrží dost. Důležitý ze správný tlak. Pokud málo nafoukáš, nespíš někde cvakneš duši.

      Neboj se toho a vyraž.

      0 0
      • jIrI___  

        Na jakých pláštích to jezdíš. Právě po takových cestách většinou jezdím, zatím mám Conti UltraSport 28 mm, ale dřív nebo později budou chtít vyměnit, tak ať vím, po čem se dívat :).

        0 0
        • zdenal8  

          Vepředu mám continental ultrasport (loni v akci kupkolo za tři kilča) ve 23 a vzadu byl taky. Bohužel na podzim při Tour de Brdy jsem ho na přechodu podobné štěrkové cesty na rozbitou asfaltku proříznul, tak jsem dozadu dal zpět osvědčený maxxiss detonator, protože se válel jako náhradní ve sklepě. Ale to proříznutí, to byla spíš chyba pilotáže. Za to plášť nemůže. Sem nějak blbě trefil díru s velkym šutrem. Naštěstí nic hrozného a po výměně duše jsem ještě závod dokončil. Detonatory též 23. S těma detonatorama mám asi zatim nejlepší zkušenost. Sice ty continentaly jsou lehčí a bylo mi zde řečeno, že to bude rozdíl, já ale při svejch 93 kg těch pár gramů na pláštích moc nepoznám.

          23 proto, že mi větší plášť neprojde zadní stavbou. Teda projde, ale je to úplně fakt na těsno. Takže vozim jenom 23. Pokud máš možnost, dal bych minimálně 25. Nějak extra bych s tim ale nelaboroval. Většinou dávám co seženu kolem 300 Kč za kus. Stejně na tom většinu času jezdim jenom do práce.

          0 0
    • mrozu  

      Snesou prakticky to same co MTB plaste, nebezpeci neni ani tak proriznuti jako procvaknuti duse.

      0 0
      • Singlespeed  

        Mám opačnou zkušenost. Jeden delší rozbitý úsek s kameny a zánovní Durana Plus rozsekány na maděru…

        0 0
    • Endru  

      Tak vám všem moc velké díky za zkušenosti, zřejmě je taky zbytečně podceňuju..

      Pro pobavení, tenhle chlapík ve videu je zase naopak mírně přeceňuje :-D ..i když ty jeho pláště mají daleko do „slicků“..

      https://youtu.be/WhQovX1zP2E

      0 0
    • Tesco_Bike_Fan!  

      Na singlu (cti:smeti sestavene ze srotu co mi zbylo doma ) jezdim maxxis refuse a to pichnout je nadlidskej výkon.

      0 0
      • Tencovozikmin  

        Dobry vedet,skoda ze uz sem koupil nejake levne kontiky. Priste prubnu asi tyhle,ale maxiky jsem nemel jeste zadne

        0 0
    •  

      já chodím pro pláště do bikegalerie a frajer mi tam vždycky střelí něco jakože na míru na terén…:D

      0 0
    • krokus  

      Jak se mi s pláštěm mohlo stát to, co je zachyceno na fotce? Jezdil jsem jen po hladké silnici, pokud si dobře vzpomínám.

      Myslíte, že je ten plášť na vyhození? Bylo by mi to docela líto, moc jsem toho na něm nenajezdil.

      0 0
      • gerrard  

        Ten plast je mrtvola jestli vidim dobre, tak je dira az na kord. Co to je za plast?

        0 0
      • krokus  

        Lákalo by mě vyzkoušet nějaký 25mm plášť (ty dosavadní byly 23mm), ale nevím, jak by se kolo chovalo, kdyby byl vepředu a vzadu různě široký plášť. Je to blbý nápad, nebo ne?

        Micheline už bych raději nebral, poslední 3 pláště jsem vždycky zničil při nějakém defektu. Možná jsem měl jenom smůlu, každopádně ale dám raději šanci jiné značce. Co třeba tento Continental ? Kdyby ten plášť stál o něco míň, nezlobil bych se.

        0 0
        • Hanyz1  

          Nejsem sice ve většině, ale Continental GP 4000 SII jsem roztrhal několik. Na žádném z nich jsem moc nenajel, protože byly brzy na vyhození, byly po stranách rozsekané od kamínků.

          Teď mám Michelin Pro 4 a zatím bez problému. Pro3 se prý podle diskuzí vyloženě nepovedl a je mnohem horší než Pro2

          A ted babo raď, co :-D

          0 0
          • krokus  

            Dívám se blbě, nebo se Pro 4 Race nedá sehnat levněji než za 1200? To je docela síla, Pro 2 a Pro 3 stál do 900, jestli si dobře vzpomínám.

            0 0
            •  

              V decathlonu maji pro4 dva za 1450kc nebo jeden za 700 korun

              0 0
              • Hanyz1  

                Dle eshopu mají 1 za 800, ale i tak super cena. Páč jsou jinde za litr

                0 0
                •  

                  V cera jsem byl v tom hradeckym a ceny jak jsem psal

                  0 0
              • krokus  

                Děkuju za tip, dneska jsem se v tom Decathlonu zastavil. 2 pláště za 1400 neměli, ale 1 za 800 ano – to je pěkná cena.

                Na webu Decathlonu se u plášťů Pro4 píše, že jde o verzi Endurance. To je nějaká odolnější verze Pro4 Race, nebo je to jedno a totéž?

                0 0
        • tromboonen  

          Dat dozadu tlustsi je spis plus, Conti jednu dobu prodaval i set 23+25 neco plus Attack.. dava to smysl, na zadku vic sedis, s tlustsim plastem muzes dat malinko mensi tlak a lip to pojede.. az dojedes ten druhy, muzes dat 25 i dopredu, na vsem krome super kvalitniho asfaltu je to lepsi..

          0 0
          • vik  

            Jestli myslíš Attack a Force, tak to je 24 a 22. Osadil jsem tím ženě kola do kopců a na Hochkaru jsme lepili po prvním kamínku :-) Je to lehká a drahá sranda, fakt na čistou silnici…

            0 0
        • bagr84  

          Vozil jsem 23 / 23 a vzadu jsem ted menil za 25. Nevadi to nicemu, naopak je to ted pohodlnejsi a na prvni pohled to videt neni. Az budu menit predek, pujde tam taky 25.

          0 0
      • Zbyněk  

        Stalo se mi na stejném plášti to samé akorát na šutrech. Pokud si vzpomínám, tak jsem ho jezdil dál bez defektu. Pokud ale nemáš jistotu, tak ho vyměň.

        0 0
    •  

      Jezdil jsem driv pro2 a vydrzel mi 7000 kdyz uz je nedelaj jezdim kontase ultra sport 2 a opet je mam na sezonu. A defekt jsem nemel uz par let

      0 0
    • blackseal  

      dobry vecer, ma niekto skusenosti s plastami SPECIALIZED ESPOIR ELITE 700×25C a Specialized

      All Condition Armadillo Elite 700×25? Aky je medzi nimi najvyznamnejsi rozdiel, ako je to so zivotnostou?

      0 0
    • Pessinger  

      Čau sundal jsem pláště Continental Grand Prix, mají na ploše měrky na opotřebení, dva ďoliky jsou tam ještě vidět i na zadním, ale po bokách trčí jakési bílé provázky asi pletení konstrukce pláště, mám je ještě používat ? přední je míň sjet ale také trčí provázky!!! Nebo to už není bezpečné ? Najeto cca 10 000km po jemném i hrubém asfaltu… dík

      0 0
      • jecnak  

        A na co se vlastne ptas? Jestli jim neveris, tak je nevoz. Za me jsou plaste starsi jak 3 roky na vyhozeni, i kdyby byly nejete.

        0 0
        • Pessinger  

          Ptám se zda to někdo používá dýl i s těma obnaženejma bočnicema? nebo to hned jak uvidí pletení vyhazujete? Normálně na kole jsem si toho nevšiml až když jsem pláště sundal a měnil.

          0 0
          • jecnak  

            Conti jsou tim celkem zname. Jestli je to jedina „vada“ plaste, normalne bych ho dal jezdil.

            0 0
        • klobrch  

          No to se nechováš ani ekonomicky a ani ekologicky. Proč by silniční plášť starší 3 let měl být špatný? Já osobně jezdím pláště až do úplného sjetí a stáří neřeším a nikdy jsem neměl s plášti žádný problém.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.