Odlehčení kola, prosím o radu.

28 nepřečtených
  • malamala

    Prosil bych místní odborníky o radu. Jezdím toto kolo http://www.superior.cz/…TB/bike.html?… , ale váha přes 12 kg není žádná výhra. Do čeho bych měl zaivestovat, abych se dostal trošku s váhou níže? Nebo si mám toto kolo nechat na zimu a koupit ve výprodeji loňský model Haibike Challenge RC? Ten jsem měl možnost vyzkoušet a jelo se mi na něm nádherně :-).

    Díky za rady.

    0 0
    • MirosPikos  

      Vidlice, výplety, rám :) Ale rozhodně ta vidlice nebude žádné peříčko. Výplety také udělají svoje a rám, to bylo spíš ze srandy, ale také je to zdroj gramů.

      Ještě mě napadají pláště, sedlovka, sedlo.

      Ale obecně, nejsem zrovna zastáncem nějakého odlehčování. To kolo prostě stálo tolik a podle toho váží 12 kilo. Není to nejmíň, ale moc to také není. Kolik vážíš ty, schválně se zeptám a co si od zlehčení slibuješ?

      0 0
    • roud  

      Nejvíc se vyplatí investice do vidlice a pořádnejch kol to na kole poznáš zaručeně nejvíc…

      0 0
      • marapara  

        Asi tak + lehké pláště, popř. duše

        0 0
    • kovaldik  

      Kup představec, řidítka, sedlovku a pořádný kliky a jsi přes kilo dole.

      Samozřejmě na rámu by se dalo výměnou za karbon taky minimálně kilo sundat.

      Na kolech ušetříš půl kila, ale za cenu celého kola, stejně tak na pohonu. Proto bych vyměnil ty trubky – představec, sedlovku, řidítka. Koukni na Easton nebo crankbros, lehký – ale drahý. Pokud chceš odlehčovat kolo za 25tis. tak počítej s tím, že tě to bude stát jeho cenu.

      0 0
      • roud  

        ********** k čemu je takováhle výměna dobrá když kolo potom líp nepojede ?

        0 0
        • kovaldik  

          Tak o tom se tu nebavíme, ne?

          Jen jsem mu řekl čeho se zbavit pokud hce ušetřit gramy a nenacpat do toho 30tis.

          Výměna kol, chci li něco kvalitního a lehkého, je otázkou 20tis+, vidle 15+

          0 0
          • Georrge  

            ale hovno…

            0 0
          • roud  

            Ale prdek žiješ v nějakejch komunistickejch cenách kola okolo kila a půl se daj sehnat kolem desítky a funkční vidle lehčí než to co tam má je i epikon kterej vyjde na 4 a rozhodně na tom bude ve všem líp než když vymění sedlovku a rodla…

            0 0
            • ememem  

              žiješ v nějakejch komunistickejch cenách kola okolo kila a půl se daj sehnat kolem desítky – no, neviem ja asi tiez lebo bych si dovolil nesuhlasit ale inak mas vo vsetkom ostatnom uplnu pravdu.

              0 0
              • roud  

                vemu první co mě napadne třeba záplety od AC cena 10 váha 1,5 z klasik neni problém udělat záplety třeba na A2z nábaæh nebo kamarádaj se podařilo teď sehnat DTčka ani ne za desítku vaha 1,6 vše jde když se chce…

                0 0
                • Georrge  

                  ja myslim ze na takovy kolo by stacily i remerxy 7325… naby kvalitni, rafky taky slusny, a ani ta vezre s cx dratama neni nejak draha…

                  0 0
                  • roud  

                    určitě je spousta možností hlavně kola a funkční vidlici opravdu pozná oproti výměně sedlovky atd…

                    0 0
                • ememem  

                  ok, dobre, moze byt. som to bral tak ze bezproblemove kolesa do 1.5kg.

                  (konkretne ak myslis trebars tie AC Tubeless Crest tak poznam dvoch co im odisli orechy (vyhrdzaveli) po jednej sezone a co si pamatam nejake testy tak nepatrili rozhodne k najtuhsim, asi tak na urovni c ridov do ktorych sa tu kazdy navaza. pri slove remerx co spomina georrge nizsie po tom co tu o nich bolo ci uz o zapletoch alebo jednotlivych dieloch ma chyta zachvat :-) )

                  0 0
                  • roud  

                    Nvm co se ti nedzdá na zaplejtání pořád je to nejlevnější způsob jak udělat kvalitní kola u AC máš velkou výhodu v tom že všechny díly na ně seženeš za babku když se ti něco vysere což se o ostatních značkách říct nedá na AC jsem jel několikrát a malou tuhost jsem u nich rozhodně nepozoroval jinak co jsou kvalitní kola cmaxy zera ? tam ořechy odcházej uplně stejně vem si třeba drahý tune a u kolika lidem u nich prasknul ořech přitom samotná nába stojí pomalu jak levnější záplety…

                    0 0
                    • ememem  

                      Nvm co se ti nedzdá na zaplejtání pořád je to nejlevnější způsob jak udělat kvalitní kola – nic, v pohode, pokial nechces ust tak je to jak pises.

                      u AC máš velkou výhodu v tom že všechny díly na ně seženeš za babku když se ti něco vysere což se o ostatních značkách říct nedá – suhlas

                      jinak co jsou kvalitní kola cmaxy zera – v podstate hej

                      tam ořechy odcházej uplně stejně mam v baraku oboje a zatial nepozorujem (je fakt ze Cmax jazdi draha takze tam je trocha dane aj tym)

                      vem si třeba drahý tune – na podobne ultragramariny mam svoj nazor :-) (aby sme predisli konkfliktu – funkcne, drahe, nic nevydrzi. pre 65 kg chrta co ma dobreho mechanika alebo je sam sikovny a nema hlboko do kapsy ok, pre vsetkych ostatnych ho nicom).

                      0 0
          • roud  

            Jo a ta tvoje merida 9,1 kilo má leda tak bez kol :oD

            0 0
            • kovaldik  

              No máš recht, má 9,4, viz. váha na fotce,al to je fuk, už ji měsíc nemám.

              Zkus si to spočítat, máš li na to čas. Nezapomeň na rám 0,9kg

              0 0
              • roud  

                Sorry ale tvoje metoda vážení je fakt žalostná s přesností ± kilo jinak to že máš lehkej rám je hezký ale vše ostatní máš těžký jako prase :O( jinak nic to nemění na tom že tvoje původní rada je kravina…

                0 0
    • mastihuba  

      hodně jsou poznat nový lehký kola, ale jen první tejden než si zvykneš, pak už je to zase stejný :D

      0 0
    • t29  

      Vidlice – Marzocchi 22 LO váží skoro dvě a půl kila, výměnou za RockShox Rebu odtučníš třičtvrtě kila

      Kola – sériovky ze Supa budou mít tak dvě a čtvrt kila, tady se dá odtučnit půl kila, jako (drahý) etalon uvažuju DT Swiss – náby 240, ráfky XR400, výplet Competition 2,0/1,8, alu niple.

      Pláště – Smart Sam není ani extra rychlý, ani extra lehký, ale neumím poradit, co místo něj, aby to bylo lehčí, rychlejší, mělo záběr a ještě vydrželo alpské šutry. Mountain King II ?

      Cenově to vyjde zhruba na půlku až dvě třetiny toho, co celý Haibike, a vidlice a hlavně kola budou hodně převyšovat zbytek dílů na Supovi.

      0 0
      • malamala  

        Díky za všechny názory, tak trošku jsem podvědomě tušil, že to asi na takové peníze vyjde. Jdu si tedy dohodnout cenu do krámu za Haibike.

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce