• Frýbik

    Ahoj.

    Mám toto kolo http://www.mojekolo.cz/…k-white-2012

    A chtěl bych poradit co vyměnit abych ho odlehčil.

    Děkuji za rady.

    0 0
    • ememem1  

      a co ako ocakavas od toho ze zainvestujes polovicu ceny bicykla a s 13 kiloveho bude 12.5 kilovy?

      0 0
    • ThOOmi  

      Mno, jestli se Ti to vyplati, jako ze logicky ne, tak nejdriv kola. Kvalitnima zapletama usetris hodne, pak sedlo, sedlovka, kliky, riditka, predstavec a pak ram. Zalezi jake odlehceni mas na mysli a v jake cenove. Davat na kolo za 23k upgrade za 20k je nesmysl…

      0 0
    • Frýbik  

      Tak dá se zainvestovat i nějak rozumně ne ? Chtěl bych vědět jen co zhruba tak nejhorší na tom kole.

      0 0
      • tomxxx  

        Vše je průměr a nevyplatí se to hrotit. To by si taky mohl měnit vše. Max koupit záplety, ale jestli na tom nezávodíš, kašlal bych na to, je to drahá sranda. Možná na bazaru sehnat něco za dobrej peníz. Mně osobně by se do toho kola nechtělo investovat nic, nic neni vyloženě blbé a něco extra drahýho a dobrýho tě ve výsledku stejně nevytrhne.

        0 0
    • antt  

      kolik chceš investovat a kolik ty sám vážíš? Jen tak ze srandy bych vytáhl sedlo se sedlovkou z rámu a zvážil.. Myslím, že to nebude mít daleko k 700g, začít by si mohl třeba tady, pak bych vyměnil pláště a duše, pokud nechceš/nemáš bezdušáky, něco málo jde ušetřit na řidítkách, představci, větší investice už je pak do kol a převodů… Smysl to má, pokud ti kolo jinak vyhovuje

      0 0
      • antt  

        nejlevnější odlehčení jsou pěnové madla :)

        0 0
        • Singlespeed  

          Ještě levnější je uříznutí přebytečné délky sedlovky (pokud není vytažená na maximum) a zúžení řídítek na 560 mm (jak se to vozilo před lety) s čímž souvisí i přiměřené zkrácení (tedy opět odlehčení) bovdenů, lanek a brzdových hadiček.

          0 0
          • antt  

            s tou sedlovkou souhlas, ja tak nějak levně odlehčil kolo přítelkyni o 1,2kg. Lehčí zařízlá sedlovka, šlupky pláště+light duše, ocelové pedály vyměnil za obyč.lehké plastové, gumové madla za pěnové, z vidlice jsem vytáhl gumový elastomer, sundal odrazky, nalepil reflexní samolepky a bylo..

            Jednalo se o byč.kolo, u dražšího už tak lehkého to zas tak jednoduše-levně nepůjde :)

            0 0
    • tfoltynek  

      Udělej si tabulku s aktuálními váhami jednotlivých komponent a pak srovnávej v obchodě na kolik ti nějaké ušetření hmotnosti vyjde. Jak radili i ostatní, dost udělá sedlovka, řidítka, představec. To se dá pořešit i pěkně na bazaru, na váhu ti to hodí každý. Co vidím jako solidní těžítko je tvá kazeta, ta se stejně bude brzo měnit. Lehčí kola jsou znát opravdu hodně, ale je to už větší investice.

      0 0
    • honhav  

      nic nemen, udelej peknej servis pred sezonou (pokud je jete) a usetreny penize uloz na lepsi bike… a tak to delej pokazdy, kdyz se zactes do bf a zacnes mit pocit, ze musis tunit… za rok mas na super bajka ;)

      0 0
    • hovanec  

      Jestli máš pocit, že bys potřeboval utratit na tuningu, tak tady už moc možností nemáš.

      Zvaž kola a porovnej třeba s:

      • Fulcrum Redmetal Zerod
      • Mavic Crossmax
      • Ráfky ZTR – většinou se nechávají zaplést nadobrých nábách

      Všechna tahle kola jsou na tom váhově velmi dobře, dají se na bazaru sehnat za rozumné peníze a když je předěláš na bezduše, tak získáš skvělé jízdní vlastnosti.

      Zvaž finanční možnosti a pokud je to nad rámec toho, co jsi zamýšlel, tak šetři na nový… :)

      Jo a sedlovka+sedlo taky udělá dost.

      Zbytek, co jsem koukal na konfiguraci, nemá smysl měnit – ušetříš nula nula prd.

      Další rada je zhubnout, to ušetří peněženku ze všeho nejvíc. :D

      0 0
      • hovanec  

        Redmetal Zero

        0 0
        • ememem1  

          kupovat kolesa z bazaru je dost riziko, malokto dam da nove len preto ze si chce urobit radsot inymi ako napr ja :-). a kupovat na henten bike RM zera snad nemyslis vazne.

          0 0
          • hovanec  

            Proč ne??? Když se podíváš, tak se dají téměř nová sehnat do 6k. Než kupovat nějaké šunty na deorkách za 3k mi to přijde jako lepší varianta.

            0 0
            • McBlacky  

              když si k tomu ale připočteš výměnu podélně unavově prasklého zadního ráfku se kterou půjde i pár drátů (téměř vždy) tak jsi rázem na desítce za jetý kola

              ono ty téměř nový zera budou mít vždy několik tisíc v lepším případě nezávodních

              0 0
    • alinceb  

      Jak už tu padlo – jedině kola, sedlo, sedlovka. Možná ještě předělat pily na 2-placku. Nejvíc poznáš ty kola…

      0 0
      • tonik666  

        Souhlas, začít koly.

        Ještě gripy (vyměnit za ESI) a případně řídítka (vyměnit za kvalitní karbonová, užších se na bazaru válí dost).

        0 0
        • allrose  

          kazeta-10dkg

          0 0
          • tonik666  

            Jo, to taky není špatný nápad. Na druhou stranu vycházím z toho, že je to spotřebák a lepší ho ještě chvíli jezdit a pak rovnou vyhodit. Ale máš pravdu, že XT kazeta není drahá a než se kazeta sjede může trvat pár let.

            0 0
        • Dejv94  

          Na bazaru se hlavně valí čína fejky než kvalitní řídítka.

          0 0
          • Singlespeed  

            Požadavek zní odlehčit kolo, nikoliv zkvalitnit kolo. Takže lehký čína fejk v tomto případě poslouží velmi dobře.

            0 0
            • Dejv94  

              Reagoval jsem na „vyměnit za kvalitní karbonová, užších se na bazaru válí dost“.

              Ale je fakt že sám činá karbony jezdím a nemůžu si stěžovat, 126g řídítka která mají 700mm. Mám ale 66kg na XC, při 100kg na enduro bych si to nedal, tam bych těm 126g nevěřil.

              0 0
    • raw 4  

      kola, pláště a bezduše… ty poslední nestojí tolik, ikdyž aby si mohl provést to poslední musíš mít na to kola..

      0 0
      • jIrI___  

        S těma bezdušema a snížením hmotnosti to nemusí být až tak pravda.

        0 0
        • Smazaný účet  

          hlavne kdyz srovnas slupkove plaste+latexove duse a normalni plaste+paska+mliko…

          0 0
          • hovanec  

            Ale jde především o ty jízdní vlastnosti, ne? Hmotnost bude stejná, spolehlivost vyšší.

            0 0
            • Singlespeed  

              To je zajímavé, jak se diskuze posunuje od tématu. O žádné spolehlivosti ani jízdních vlastnostech zakladatel vlákna nehovořil, zmiňoval jen a jen hmotnost ;-).

              0 0
              • hovanec  

                :D

                0 0
              • jellyfish  

                Tak když to bereš takhle, tak bych zahodil řazení, udělal z toho singlspeed, brzdy jsou také zátěž, sedět je luxus takže sedlo sedlovka pryč, pláště jsou těžký a ráfek to požere, řídítka může zahodit stačí to držet za představec a rázem je tu kolo s krásnou váhou přibližně 5kg, no kdo to má? :D

                0 0
                • Pavel  

                  Takže něco takového… ;-))

                  0 0
        • Georrge  

          nemyslím si, že tam bude mít ultralight duše, takže mu jedna duše může vážit jako celý komplet notubes. No a druhá duše je tedy hmotnostní bonus… to zjistí ale až když to rozebere, což je u odlehčování často základ.

          0 0
    • Doyle  

      Mnohem levněji než odlehčit kolo, vyjde odlehčit sám sebe :-))

      0 0
      • VladexAndroid  

        a jak toho chceš docílit :-DDD

        0 0
        • Smazaný účet  

          urezes si hlavu…

          0 0
          • Dejv94  

            A pak budeš jezdit hlava nehlava…

            0 0
            • Smazaný účet  

              votode:)

              0 0
            • Kouba_2005  

              Myslíš, že je dobré se do všeho vrhat bezhlavě?

              0 0
              • Dejv94  

                Když jsi posedlej gramařinou, tak ti nic jinýho nezbývá.

                0 0
                • Smazaný účet  
                  0 0
                  • Pavel  

                    A mne z toho jde hlava kolem…

                    0 0
                    • Georrge  

                      tahle diskuze nemá hlavu ani patu… teda patu vlastně zatím ještě jo… to jsou další gramy.

                      0 0
                      • VladexAndroid  

                        a co snížení váhy treter a váhy cyklodresu?

                        0 0
                      • Pavel  

                        Aby to ale nebyla Achilova pata!

                        0 0
                        • VladexAndroid  

                          achillovou patou „moderních“ kol jsou odpružené vidlice. hmotnost bych začal snižovat tam. i když tam vidlice už je lehká dost. moc by si tím nepomohl.

                          0 0
                          • Dejv94  

                            Stačí jedna noha vidlice… (Lefty)

                            0 0
                        • Smazaný účet  

                          To poresi patolog.

                          0 0
          • jellyfish  

            Darování orgánů a ještě tím někomu prospěje :D

            0 0
      • hovanec  

        Před závodem si dojít na záchod je levnější než sada XTR.

        0 0
        • Georrge  

          no ještě aby chcaní či ****** stálo víc, jak XTR… ale s váhou kola ti to stejně nepomůže.

          0 0
      • VladexAndroid  
        1. ne každý si může dovolit snižovat svou hmotnost (někdo je už

        štíhlý až až)

        1. štíhlejší jezdec má sice lepší aerodynamiku, ale naopak čím

        těžší jezdec, tím větší má teoreticky sílu (tedy i v nohou)

        0 0
        • hovanec  

          Bod 2 je teda pěkná kravina.

          0 0
          • VladexAndroid  

            není. na tom trvám. vyhublý člověk je vysláblý, kde s bříškem je dobře napapaný a spokojený :-DDD

            0 0
            • hovanec  

              To je sice pravda, ale jak s tím souvisí síla nohou?

              0 0
              • VladexAndroid  

                výkonnost jezdce je důležitější než jeho váha.

                0 0
                • hovanec  

                  Důležité je obojí, protože obojí spolu úzce souvisí.

                  0 0
                  • VladexAndroid  

                    vždyť ano. psal jsem přece že těžší jezdec=výkonnější. ne snad?

                    0 0
                    • Smazaný účet  
                      0 0
                    • raw 4  

                      Jen potom nevim proč se u profíků sledují Watty na kila..a z my zkušenosti kazdy kilo dolu pri podobném vykonu se mi jede líp..takže to asi funguje

                      0 0
                      • McBlacky  

                        ne u všech, na dráze třeba to tak důležité není. Tam jde o absolutní watty

                        0 0
                        • raw 4  

                          jo, jo souhlas, tuhle část cyklistiky jsem nebral v potaz…taky to jsou trochu „netradiční“ cyklisti :-).. když se dívám na ty jejich stehna, tak nevěřícně kroutím hlavou..

                          0 0
                          • jonti  

                            Je to hodně vidět i v Čechách na MTB, kde většina závodů nemá moc velké převýšení a dlouhé kopce. Proto se prosazují i cyklisté co váží 85+ kg a mají sílu. V Alpách by byli bez šance. A proto tady spousta lidí vozí 1×10.

                            0 0
            • jellyfish  

              Bod 2 není kravina, ale pouze ti nezaručuje výkonnost. To že má sílu neznamená, že má i výkon se svou váhou. Ale ten komentář pod tím je blbost. Proč by měl být vyhublý člověk slabší než tlustý? sádlo ti sílu nedodá, max budeš mít víc energie, ale tu spotřebuješ zase kvůli tomu sádlu.. Ale jo spokojený napapaný člověk jede líp, po pár rychlejších tepech se za zatáčkou vyzvrací a hned se jede lépe :D

              0 0
              • VladexAndroid  

                napsal jsem to trochu vtipně. a proč se asi na bench zvedá polovina své váhy? já s 60 kg bych nikdy neuzvedl nějakou 50 kg činku, kdežto pro stokilovýho je 30kg činka jdnohubka.

                0 0
                • maros.77  

                  Na tu polovinu váhy jsi přišel kde? To zas musela být rada k nezaplacení:-)

                  0 0
                  • Georrge  

                    třeba na závodech to tak bývá… někdy teda víc jak polovina, záleží jaké to jsou závody.

                    0 0
                • Kouba_2005  

                  Evidentně jsi benchpress nikdy nezkoušel :)

                  0 0
                • hovanec  

                  Když jsem měl dobré dny, tak jsem zvedl i o 10 % víc než svoji váhu. ;)

                  0 0
                • Ice-goofy  

                  S tím souhlasím, že je to jedohubka ;)

                  0 0
                • jonti  

                  To jses trochu mimo, jako hubeny cyklista vazici 72kg/186cm svoji vahu na bench zvednu.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    mel bys ale dodat že chodíš dvakrát týdně do posilky pravidelně a cvičíš celý tělo. Tzn patříš někam k 1% cyklistů…

                    0 0
                  • Breakpain  

                    Sry, jednacpracovni ;) … bez prohybani zad? Jestli jo, uctyhodne pane kolego.

                    0 0
                • duk  

                  Ty máš prostě jenom komplex, že vážíš 50 kilo i s postelí a netáhne ti to na kole ;-) Nic jinýho bych v tom nehledal, třeba potrénovat.

                  0 0
              • hovanec  

                Ale pane kolego je. Síla nohou přece vůbec nesouvisí s hmotností celého těla. Síla závisí na průřezu svalu, množství a typu svalových vláken a na délkách segmentů. Kdybychom měli dva 70 kg cyklisty, tak budou mít stejnou sílu?

                0 0
        • Chlebovnik  

          Tři slova:

          WATTS

          PER

          KILO

          0 0
          • Pavel  

            A nešlo by to naopak? Kilos per watt? :)

            0 0
      • Ice-goofy  

        Nemám už moc prostoru, ale posnažím se ;)

        0 0
    • Chlebovnik  

      Přejdi na 1×10. Až budeš mít ojetý pláště, tak nahoď nějaký jiný a lehoučký (Thunder Burt, Race King) a při tý příležitosti kup nějaký lehký duše. A máš skoro zadarmo aspoň půl kila dole.

      0 0
    • vsn  

      kopil bych slušná kola (na 26" se možná budou dát sehnat služný bazarovky Cmax XT, F-RM3 atd. a popřípadě nějaký sedlo na kterým se dá sedět …

      0 0
    • vsn  

      koupil bych slušná kola (na 26" se možná budou dát sehnat služný bazarovky Cmax XT, F-RM3 atd.) a popřípadě nějaký sedlo na kterým se dá sedět …

      0 0
      • McBlacky  

        cmax jsi asi myslel ST ne? jinak v bazaru radši ty RM3ky

        0 0
        • scret  

          jj, zrovna nedavno byly jedny RM3ky za peknej peniz..

          0 0
        • vsn  

          jj ST … tak já s nima nemám skoro žádný problém a pokud by byly málo jety na bazaru tak bych je klidně bral … tam to chce dávat bacha aby nebyl moc vydřenej ořech.

          0 0
          • scret  

            u starejch orech, u novejch je to ok…

            Dulezitejsi je kontrolovat draty, jestli nejsou pretazene a nevytrhavaj se z rafku nebo nejsou na konci zavitu…

            Jinak ok…

            0 0
            • jIrI___  

              A nezapomenout omrknout ráfek u díry pro ventilek :)

              0 0
              • scret  

                to beru jako samozrejmost, kazdopadne to se da resit, vid?:))

                0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce