• Tina

    Prvé vlákno je už dosť dlhé. Príspevky k téme Novinky 2018 pridávajte teda do nového vlákna. Prosím držte sa témy.

    silniční kazety 3T Strada určené hlavne pre 1×…

    2 verzie 11–32z (9–10–11–12–13–15–17–19–22–26–32) a (9–11–12–13–15–17–19–22–25–28–32)

    https://www.bikerumor.com/…ach-1x-road/

    • Tina  

      kabonové bezdušové 45mm ventilky Barbieri. Už sú v predaji nejaký ten mesiac.

      • McBlacky  

        tomuhle teda bych nevěřil, když se lámaly hlíny :/

        • jonti  

          Netusis, kolik vazi ocel a kolik hlinik? Odhaduji, ze oproti hliniku to usetri 4g.

          • McBlacky  

            Foukám před každým závodem dle podmínek a představa, že to zlomím je pekelná. Ve skutečnosti hliník je lehčí než takhle carbon jebka. AM váží 7gr set. Ocel je kolem 12gr set.

            Tohle se bude možná méně lámat, zase potenciálně je pruser životnost závitu. Pokud bude nestandart tak to za chvíli vyhodíš zasraný tmelem. Když bude klasika je tak jemný stoupání, že to strhneš :)

            Nevím kdo je cílovka, pro sub 8 gramaře je tu hliník a pokud stavíš 9ht 10fs tak tohle nepotřebuješ. a 3gr uspora proti oceli s tím, že řešíš další failure point… to je LOL

            • tomxxx  

              Presne. Mel sem AC hlinik a furt sem se jen bal, kdy to urvu.

          • jeniiiik  

            Ocel? Není to spis mosaz (zlaté) a nebo niklovana mosaz (stříbrné) ?

      • Strakááč  

        to je nemoc, kupovat si tohlecto :D

      • doubleingram  

        If staci 35 mm, tak tohle je lehci :)

        https://www.bikepart.cz/…tune-35mm-3g

    • Tina  

      Karbonové kľuky Miranda. Použiteľné pre všetky typy bajkov od MTB, Fat, až o Gravel alebo silnici.

      https://www.bikerumor.com/…ts-anything/

    • kali222  

      cube stereo a hanzz 2018

      https://www.pinkbike.com/…st-look.html

    • Goratrix  

      High-end karbonovy fitness of Canyonu:

      https://www.canyon.com/…9-0-ltd.html

      • TeryPV  

        jo tak tohle bych si nechal líbit! Opravdu krásné kolo!

        • plzakj  

          Mno, ale geo do rychla. Hlava 154 v Mku s eTT 584. To jsem zvedav, kolik fitnesaku se na to polozi.

          • TeryPV  

            Hmm, to je fakt, to je sakra krátké kolo.

          • Goratrix  

            Hlava je vyssia, je tam este 25 mm spacer, ktory nie je na fotkach. Ja mam predoslu generaciu (vid profil) vo velkosti XL, headtube mam 195 mm a top tube 610, pozeram ze ostatne velkosti zhruba podobne proporcie a je to v pohode.

      • Lister  

        Krásné kolo to je, ale vždycky si při pohledu na tenhle typ kola řeknu, co je špatného na silničce? Vždyť variabilita úchopu na silničních řidítkách je naprosto úžasná – od kochačky u představce po totální zalehnutí dole.

        Ale možná jsme jen nedospěl, třeba za 10 let už na páky nedosáhnu a pochopím to?

        • TeryPV  

          Co máš z toho, já zase nechápu tu módu silniček :) Jako zkusil jsem a právě to co mi na tom vadí je ten úchop. Ale předpokládám, že k tomu jednou taky dospěji :) Když jsem měl treka stavěného jako fitnessku, tak mi to plně vyhovovalo.

        • embi  

          Jednoplacka a mtb pohon neni moc silnicni zalezitost.

    • krabica  

      Nové karbonové kliky od Praxis. Ty silniční 48–32z by se mi moc líbily na gravela. :-)

      • kali222  

        v poslednim odkazu uz jsou kompletní geometrie. 29" s 425mm…

      • waltari  

        Za mě dobrý .....rád bych vyzkoušel ;-)

      • Strakááč  

        krása tyvole… jak je ten rám nizoučkej.. všichni dostávaj rozum :D no luxus prostě :D

        • krabica  

          To je právě hnus, ty čouhající sedlovky, z toho by jeden blil…

          • Strakááč  

            normálka… když teleskop zašoupneš, tak to bude luxusní..

            • krabica  

              Právě, že zašoupnout moc nepůjdou, když se sedlová trubka láme hned na úrovni horní rámové trubky.

              • Strakááč  

                Tož… je to nahovno kdyz chces vozit pevnou… ale jak vidis, tak teleskop je v pohode :) ale taky by me to stvalo.. ale zas je to hezký :))

          • kali222  

            :D

          • snílek  

            Přesně. Tyhle metr trčící sedlovky z nízkejch rámů jsou pekelný. Mám to taky tak a v kombinaci s mojí výškou na mym kole vypadám, jak kdybych měl v zadku zastrčenou násadu od smetáku.

    • JFtryall  

      Joo a to mi experti tady tvrdili, jak jsou maly pastorky nesmysl. A je to tady! :-))

      • Atilla  

        Tak nesmysl to je pro normálního člověka, sponzorovaný závodník to řešit moc nemusí:)

        • tomxxx  

          A proč nemusi? Spis nesmi, kdyz to dostavaj. 10z je na hrane a 9 mi prijde uz jako uplna kokotina. Kdyz mas moc zlomenej retez na tech 9z, tak to ciste z efektivity neni uplne dobry. Na silnicku bych si nedal ani tech 10z. A to uz vubec neresim zivotnost…

          Kdyz se kouknem na kladky v prehazkach, tak ty taky maj bezne minimalne 11z a ted na silnicky (a i eagla) zacali rvat vetsi s tim, ze je to efektivni a usetrej par wattu.

          • Strakááč  

            To podle me vubec nevadi ze je malo zubu..nejakymu retezu nebo pohonu.. hlavne se musi uzpusobit orech, osa… a jsou ty zuby snaz opotrebovany.. :) jinak zas muzou ubejvat velky pastorky treba na 30z a pojede to porad rychle.. I do kopce

            • Atilla  

              Tak to si piš že to má vliv na přenos síly, když máš jenom dva zuby a řetěz skoro zlomený.

              Dostat to neřeším a jezdím, ale koupit si to …

            • Rubi  

              a co drzet pusu kdyz o tom nic nevim ? :-)))

              • Strakááč  

                Na dirtech se vozi bezne 9t pastorek ikdyz zas se to nekrizi jako tady.. nu co.. je to pravda.. koupit si to.. je zbytecny.. kdyz muzu mit to samy za par korun jen s vetsima koleckama… dostat to.. tak co resit :))

                • tomxxx  

                  Dirt nejezdim, ale neni tam nahodou jinej retez nez na biku s prehazovackou? Treba neco jako 1/2”x1/8”? Ale jak rikam, nejezdim, tak nevim

                  • Strakááč  

                    No, jedenactkovej atd.. retezvtam nejni..a le vozi se tam klidne I klasika devitkovej retez, kdyz je klasika prevodnik.. jinak na bmc prevodnik musi bejt urcenej retez.. ale ss kolecko vzadu veme v pohode klasiku 9sp 8sp nevim jestli I 10sp ;)

                    • Atilla  

                      Nejlepší řetěz na dirt ,ss,.. je nexus, sice se rychle vytahá a musí se krátit, ale nežere drahé drivery a převodníky

                      • Strakááč  

                        To uz jsi mi psal no kdysi :) ja mam vymennej pastorek I prevodnik, tak vozim co se mi zalibi ten dartmoor byl vytahanej rychle mam ho od prosince a v cervenci pred vymenou mel 133mm :)

                • TheJD  

                  Na dirtu je hlavne uplne sumak efektivita slapani. :D Tam se to vozi jen kvuli tomu, ze pak muzou dat mensi prevodnik.

          • JFtryall  

            A mas to zmereny? Nejaky pocity vubec neresit, to ses na tom hur, kdyz tam mas velka velka atd.. 10T pastorek jezdim na biku skoro porad pri asfaltovym treninku a vydrzi to hodne, nemam problem. Na silnici bych to bral, vaha by sla zase dolu a efektivita by neutrpela. Potreboval bych ale spis e13 kazetu nebo 10–42T, aby se dala vozit aspon 50T vepredu.

            • tomxxx  

              Nejsem strojar, ale nekdo sem daval i vzorecek vypoctu velikosti pastorku, co se tyce lomeni retezu (nebo jak se tomu rika), tak hledej, jestli te to zajima.

              Na silnici je 10–42 blbost at to ma efektivitu jakoukoliv. Skok z 10 na 12 je na silnicnim kole hroznej. Stejne tak z 9 na 11 u druhe verze te kazety nahore. Sem zastance jednoplacky, mam ji na biku i CX (kazetu mam 11–36 na 11sp a tezky prevody po zubu), ale na silnicnim kole je to momentalne blbost.

              • JFtryall  

                Tak skok 10–12T neni nejprijemnejsi, ale taky by to tam nemelo byt porad. S velkou kazetou by to bylo hlavne do sjezdu a do skupiny. Pro moje jezdeni by to bylo lepsi. Neresis presmyk a jen to tam sazis stejne jako na biku. Nemam problem s odstupnovanim. Ale je pravda, ze cistokrevnou silnici bych uz asi nestavel. Nema to moc vyznam, neni na tom kde jezdit. Spis neco univerzalniho na 34 bezdusich atd.

    • DoomHammer  

      Předběžná informace od RB: rám RX s tapered hlavou a zadní pevnou osou by měl být k dispozici na jaře 2018 :)

      • satch  

        Geo zůstává? A bylo by super, kdyby k tomu do setu přidali i karbonovou vidli…

        • DoomHammer  

          Bližší informace zatím nemám, ale asi zůstává. Minimálně vidlice by podle p. Hejnika měla mít stejnou výšku, karbonovou asi dodávat nebudou, to bych řekl nechají na zákazníkovi :). Zatím si kolem toho píšeme mejly, protože jsem opice zvědavá.

    • wilda81  

      http://www.mbr.co.uk/…-mega-365540

      Nové modely už mají na webu.

    • orm  

      Tufo zacalo delat mtb plaste a bezdusove plaste na silnicku. Za ty bezdusaky na silnicku palec nahoru.

      https://www.bikerumor.com/…road-wheels/

      • Chlebovnik  

        210 – 375 TPI? Masakr. Přitom Maxxis dělá kolem 170 TPI Aspenu a Ikonu takový cavyky.

        • TheJD  

          To bude jinou metodikou mereni. Nekde jsem o tom celkem nedavno cetl, ze vyrobci takto udavaji vysoke tpi, ale pritom to je jinak meri. Myslim, ze tam rikali neco v tom smyslu, ze pokud je to pres 200, tak to tpi neni pro jednu vrstu, ale pro vsechny vrstvy, ktere jsou na sobe.

        • jonti  

          Das tam tri vrstvy 70tpi a na gumu napises 210 :) Tak to delal uz Continental.

      • JFtryall  

        Noo konecne! Doufam, ze zacnou i s gravel tubeless segmentem kolem 35–42mm. A silnicni pujdou az na 32mm aspon. Na rozsekany cesty idealni vec.

      • Cryzyy  

        začnou dělat bezdušové pláště a k nim kola ne dušové pláště, to vypadá na slušnej obchodní tah

    • Strakááč  

      kostka

      • goofy  

        Už je to tu… :-) Čekal jsem to dlouhé, a nakonec je to ještě relativně ok… No nic. Klid goofy… máš prakticky nové kolo! :-D

        • -b-n-x-  

          Malý zdvih to má. Což je trochu škoda, když už dw

          • goofy  

            Na to moje mrdání akorát. Na větší divočení tu je Fireblade a to se mi už zdálo asi moc.

        • krabica  

          Předchozí verzi bych bral XL, u téhle jsem na rozhraní L/XL. :-/

          • goofy  

            U mě jasné L, krátký představec a teleskopka do nebes… :-) Akorat si nejsem jisty jak s hlavou…

            • krabica  

              No, taky bych to viděl na L, teleskop do nebes a komín taky. :-)

      • logoman  

        Mne se to libi.

      • kudlanka32  

        a prodlouzili zaruku na 10let…

    • APEiRON  

      Nevíte, kdy bude představena kolekce GT pro 2018?

    • bimjeam  

      Nevie sa náhodou v ktorom mesiaci má padnúť embargo na nové XTR ?

    • krabica  

      Norco Search XR – To zelené je fakt krásné, ale výbavou bych bral modré na Ultegře.

      http://norco.com/searchxr/

      http://mtbs.cz/…ie/tech-news#…

      • p@X  

        Sedlová trubka, řetězová vzpěra, sram páky prostě strhávají můj zrak :)

        • krabica  

          Pro mně ideál, kdyby upravili Grade na pevnou zadní osu, udělali trochu víc místa kolem kol a byl bych spokojen, takhle pořád koukám po něčem jiném. :-)

      • JFtryall  

        Pekny kolo.

      • Carloss  

        Co je za hrůzu ten přechod sedlovka-sedlová trubka?

      • Světloslav  

        tak to je také moje volba Ultegra-dvojpřevodník­..i designově je modré sympatičtější

    • mirabike  

      jen nevím, kdy a kde se to začne prodávat :D

    • Strakááč  

      kdo sleduje DK na fb, tak to asi už viděl.. je super, když se na výrobě podílí ten, kdo tomu rozumí a umí na tom i pořádně jezdit :))

      • Baba-Ji  

        ja kdyz to videl na prvni pohled, tak jsem si myslel, ze je to Merida a typek na tom jen nataci videa :)

    • Světloslav  

      https://www.specialized.com/…odule/128934

      ..to je zase moje krevní skupina! Jediná novinka, kterou považuji za pokrok ve smyslu výdrže a kvality :-)

      a hlavně Cr-Mo ocel stále žije !

      • tomxxx  

        Váží to jak ověřený shimano a je to dražší…

        • Světloslav  

          můžeš prosím dát odkaz na „podobné“ pedály od Shimana? díky

          • tomxxx  

            Neznáš XTR?

            • Georrge  

              A tu rozšířenou podpěrnou plochu mají ty XTR kde? Hmm? Hmm? Nemaj co? Tak to zas tak podobné asi nebudou…

              • tomxxx  

                Myslis ty pedaly co jsou podobny 9020 nebo to, ze normalni look maj asi o mm ctverecni vetsi opernou plochu nez normalni shimano?

                • Georrge  

                  Myslim ty normalni. Opernou plochu maji ponekud vetsi, nez jen o milimetr, podle toho co pisou vyrobci to je 227 vs 515, takze vic jak dvojnasobek. Jestli to k necemu je, to nevim, a je mi to i docela jedno, jde o to, ze proste maji neco navic a pri stejne vaze, jako XTR, tak cemu se divis ze jsou drazsi?

                  • tomxxx  

                    Ja se nedivim, jen mi to projde nekonkutence schopny. 3× mene za xtr je docela rozdil.

                  • Rubi  

                    to je teda neco, placas nesmysly, akorat pak o ty operne plochy vrzou tretry…

                    • Světloslav  

                      to bych neřekl! mám zkušenost že se kufr líp „trefuje“-zacvakává..do pe­dálu

                    • Baba-Ji  

                      kua chalani, ta operna plocha tam ma svuj vyznam a to pri jizde v obtiznejsim terenu, kdy se obcas jede/podari jet nezacvakly, tak at se muzes o co oprit. ta tam neni jen kvuli vycvakavani, vrzani nebo proste kvuli „tuzing vole“

                      • JakeF  

                        Jsou kategorizovaný jako XC pedály a hodně do topu. Takže na ně půjdeš s karbon tretrama a tam je opěrná plocha opravdu bezvýznamná.

                        U AM pedálů a bot je to samozřejmě jak píšeš.

                        • Rubi  

                          +1

                        • random  

                          Když by byla opěrná plocha bezvýznamná, proč by ji u těch pedálů vyzdvihovali? Větší opěrná plocha je mi teda pohodlnější na delší trasy, a že mám s čím srovnávat. A sice enduro nejezdím, ale u těch 9020 tipuju to rozšíření z důvodu měkké podrážky „tretry“ a tím pádem rozprostření váhy a zvýšení pohodlí.

                          • JakeF  

                            Protože musíš diferencovat produkt, abys prodal.

                            Nicméně máš pravdu, pohodlnější je za předpokladu, že máš botu s měkčí podrážkou. Pokud na to dáš závodní tretru s tvrdou karbon podrážkou, tak na pohodlí nepoznáš trailovej pedál od šlehače.

                          • McBlacky  

                            od indexu tuhosti 8 podle mě nemáš šanci poznat co máš pod botou.

                            • Atilla  

                              To sice ne, ale v terénu je sakra rozdíl jestli se vedu kolo jen na kufrech, nebo mám pod botou oporu.

                              • jecnak  

                                Souhlas. Nejen v terenu. Kdyz se podrazka opira na bocich a bota nedrzi jen na kufru, mnohem lepe se zabira – chodidlo je stabilnejsi – mensi zatez na kolena.

                              • JFtryall  

                                Jenze XC tretry se vetsinou vubec o to telo neopiraji. Aspon na XTckach a HTckach ne. Takze je uplne jedno jestli je klasicky pedal nebo ten s kleci. Jedina vyhoda je, ze se to snadneji najde pri vycvaknuti. U plochych bot nebo mekcich AM treter je to jine. Tam se to vetsinou opre.

                                • random  

                                  Ale ty mluvis o pedalech typu trail xtr9020 nebo o xc typu xtr9000?

                                • tomxxx  

                                  Asi tak, ja nepoznam rozdil mezi novejma xt a starejma xt (540), to rozsireni pocitove nic neresi, navic po seslapani podrazky neresi uz vubec nic.

                      • tomxxx  

                        Proč bych jezdil s nášlapama nenacvaklej. To je největší píčovina co múžeš na XC pedálu udělat a je fuk jak má velkou plochu.

                        • JakeF  

                          Pochybuju, že by myslel jezdit nenacvaklej schválně… V těžším terénu se holt občas stane, že si musíš odšlápnout.

                          • tomxxx  

                            No musis a pak nestihnes nasplapnout zpet, ale to uz je v pici tak jako tak a vetsi plocha me nezachrani.

                            • Radek Broz  

                              Třeba úplně nezachrání, ale často dost pomůže.

                              • 01carbon  

                                Carbonova podrazka nezacvaklych sidu ukrutne klouze a jet s tim je koledovani o natlucenou holen nebo lytko

                                • JFtryall  

                                  Spis to asi Radek myslel, ze to snadneji nacvaknes, kdyz mas vetsi plochu. S vycvaknutym pedalem to je na tvrdych tretrach dost o hubu.

                                  • doubleingram  

                                    Kdyz uz jsme u teto problematiky, nemate nedko zkusenosti s temahle pedalama?

                                    Za ty love super hmotnost – 294 g, daj se sehnat kolem 1k.

                                    http://www.bbbparts.cz/…cemount.html

                                    • jonti  

                                      Mel jsem podobne nebo stejne s napisem Force, obcas se hur vycvakavaly.

                                    • bimjeam  

                                      Jazdím ich cca 2 mesiace zatiaľ no problem. Nájazd asi 1000km oproti XT žiadny výrazný rozdiel. Jediné, čoho sa obávam je dlhodobá životnosť vnútorných klzných ložísk. Inak im nie je čo vytknúť

              • TheJD  

                Jako kdyby XC tretry byly designovane tak, aby tu opernou plochu vyuzily. :D

                • Georrge  

                  To nerikej mi, ale vyrobci, proc teda dela takove zbytecnosti :)

            • Světloslav  

              ještě mě zajímá tohle-na starých XT SPD pedálech byla odmontovatelná „destička“ na těle pedálu-všiml jsem si, že je opotřebená na výstupcíh-jak se o ní opíral kufr-teď už se tam nedává! a kufr „visí“ jen na „caplíkách“ vepředu a vzadu …

              tak si říkám, jakou funkci tedy měla, když už „není potřeba“ ?

              • Světloslav  

                teď už to vím-mám vyzkoušeno…ty staré pedály se mi lépe zacvakávaly a bylo to díky té větší opěrné ploše!

        • DaD  

          A jako přidaná hodnota bude stejná vůle na ose jako u silničních modelů, které mají kluzná ložiska. Já to musel po půl roce vyhodit. Ale třeba jim křivdím a už dávají normální ložiska na obě strany osy.

          • Světloslav  

            nejdřív jsem tomu nevěřil-ale skutečně se tam dávají kluzná ložiska?! Máš nějakej odkaz, kde je vidět průřez-konstrukce uložení osy ?

            • vojtechposmourny  

              Kluzný ložisko v pedálu je relativně bežná praxe.

            • pepek  

              A na co? Klipsny jsou přece nesmrtelný, lepší a osvědčený. SPD je jen módní výstřelek, bych se o to ani nezajímal.

            • Strakááč  

              běžná věc.. ale je zas pravda že na SPD pedálech by klidně bejt velký ložisko u kliky mohlo.. protože by nepřekáželo tak jak na platformě… kde se stejně ale někdy vejde a ještě k tomu někdy někomu i nepřekáží..

              já mám u svojich platforem třeba třecí pouzdra snadno vyndavatelný takže až to bude mít vakl, můžu říct zámečníkovi, ať mi vytočí to pouzdro z mosazi nebo z mědi (nějaký navíc taky třeba… a jsem bez vaklu :D

              • Carpathia  

                Nebylo by lepsi vytocit to pouzdro z konkretni tridy bronzu, ktery primarne urcen pro vyrobu kluznych pouzder?

                • Strakááč  

                  to by bylo nejlepší.. pokud bude ten materiál mít.. třeba strejda, kterej by mi to dělal, ho měl, ale nevím jak je na tom teď.. :D

                  • Georrge  

                    Si ty pouzdra proměř a třeba je najdeš i v hotové podobě, jsou mraky pouzder ze slinutého nebo kluzného bronzu. Nebo třeba poslouží jako dobrý polotovar pokud tam máš atyp.

                  • -b-n-x-  

                    Je to pořád stejný strejda?

    • wilda81  

      EPO

    • milan.v  

      Paul se do toho opřel… :)

      http://mtbs.cz/…ie/tech-news#…

    • antt  

      new school old school? (:

    • embi  

      Novy Radon Jab. Carbonovy enduro s hodne nizkou vahou.

      Cenovka zacina na 3599 EUR. Do prodeje v unoru 2018.

      https://www.instagram.com/p/BWNbwpBFync/?…

    • rhapsody  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • Strakááč  

      https://issuu.com/…eurobike_edi

      ten hornet junior je dost zajímavej :)

      a rozumí někdo tomu „šišatýmu“ nepravidelnýmu v průřezu u ráfku ? napadá mě jedině vystředění vůle u náby aby se dali použít stejně dlouhý dráty a kvuli brzdě.. :)

      • Strakááč  

        a ještě jsem zapoměl že je tam i celopéro taky junior.. black bird :)

      • tomxxx  

        Jo, je to tak, aby byly dráty stejně napnuté a dlouhé. Záležitost stará leta. Nicméně přínos je diskutabilní, někdo dokonce tvrdí, že je to horší než klasika. Já to na jednom kole mám a poznal sem hovno.

      • TeryPV  

        Ten hornet je boží! Stejně si tu 27,5+ jednou pořídím :)

    • Světloslav  

      https://www.youtube.com/watch?…

      Favorit stále žije …Novinky 2018

      • ememem1  

        to patri do vtipov ne? ale zatial prekvapujuco ziju.....dokonca maju v blave novu predajnu presne na mieste kde isty jozo raz predaval motorky nez skrachoval, take male deja vu.

    • novas752  

      Svěřili by jste svoje kolo tyčce trčící z batohu a návleku na suchý zip? :)

      https://www.kickstarter.com/…rying-system

      • Breakpain  

        Pro někoho may be … pro mě to postrádá smysl … v lese to nepotřebuju, na sjezdovkách to nepotřebuju :-) … a krásy přírody na kole rozhodně neobjevuju :).

      • Pedro404  

        18 kg (maximálně, spíš míň) neni nic, co by ty věci neměly unýst. Mně to příde supr, kdybych provozoval ježdění tohodle typu, určitě bych o tom uvažoval.

      • TeryPV  

        Možná tak karbonovou silničku :D Jinak je to hrozná pííí…

      • Carloss  

        Dobrý, to se mi líbí. A s módou jednoplacek si to zákazníky najde ;)

      • goofy  

        Hmm… Zajímavý nápad. Otázkou je, jestli to je opravdu potřeba a nestačí kolo hodit na bágl jak doteď… :-)

      • scret  

        u nas k nicemu, v alpach proc ne…

      • Světloslav  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • goofy  

      Norco potají přidalo i hlinikového Range

      Docela se mi líbí… ;-)

      • orm  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • wilda81  

      „Joe Barnes was lapping Nevis Range yesterday on an unmarked trail bike.“

      • Arty22  

        Jsem se těšil na předělaný Spectral a ono nic, toto bude novinka

        https://www.pinkbike.com/photo/15285395/

        • tomxxx  

          Ja sem u canyonu zvedav, jestli prijdou s necim misto Luxe, ten je uz uplne k smichu.

          • suslos  

            údajně ano :-)

          • kliiima  

            Já spíš doufám v Neuron CF, neboť moc výrobců nenabízí Carbon full se zdvihem kolem 120mm

            • TJK  

              Santa Cruz? Ibis? Intense? Trek?

              • Rubi  

                on chtel asi neco vic pro delnickou tridu :D

                • TJK  

                  tak ale neni se za co stydet.. proste reknu co chci ale i jaky mam rozpocet.. vzdyt na tom neni nic spatneho…

                  • orm  

                    Tak to uz naznacil tim canyonem, ze nemysli na Santa Cruz, Ibis a tak :-).

                    • TJK  

                      to nemuzes vedet… nelze predpokladat ze ma kazdy povedomi o vsech moznych alternativach a znackach.. to bys koukal kolik lidi zna spesl.. cube.. ale o sanovi nebo ibisu nikdy neslyseli… natoz intes, yeti.. rockymountain apod.

                      • kliiima  

                        Máte pravdu, špatně jsem se vyjádřil. Ty rámy jsou, ale ne u značek s dobrým poměrem cena/výkon typu Canyon, Radon a YT.

                        Moje představa je YT Jeffsy CF Pro (zde se mi líbí osazení í cena) pouze s nižším zdvihem.

                        Pokud ale nic takového nebude, mám v plánu IBIS, ale tam je ta cena už tak min o 50% vyšší, ale můžu si to složit přesně podle mých představ.

                        Santa ani Intense ne kvůli VPP a s tím spojenou údržbou (oficiálně dvakrát do roka mazat ložiska maznicemi + když to neděláš, zadržení ložisek a prasknutí kyvky – kamarádova zkušenost) a např. Trek je cenově mimo, to vyjde výhodněji IBIS

                        • TJK  

                          ad Virtual… nesmysl.. okradas se o ramy z nesmyslneho duvodu.. maznici k tomu dostanes a namazat to znamena cca minutu prace..

                        • Kamilac  

                          Já na Santovy domazávám cca každých 1000km. Otázka asi 5min práce.

                        • JakeF  

                          Když vidím, jak to praská, tak bych byl s poměrem cena/výkon hodně opatrnej… Já mám Spešla, kterej je sice na pořízení dražší, ale domlácenej jak prase a pořád drží. Měnila se jenom za pár korun spodní kyvka zadní stavby, která praskla po prodření hadičkou.

                          • kliiima  

                            Dekuji za rozšíření obzoru. Stejně ale v době, kdy IBIS stojí srovnatelně jako Santa nebo Intense, vezmu IBIS

                            • JakeF  

                              Vadí ti VPP kvůli údržbě a chceš Ibis? Nějak se v tý tvojí argumentaci ztrácím…

                              • wilda81  

                                proste chce Ibis

                                • JakeF  

                                  No to samozřejmě nic proti… Jen nechápu ten hate na VPP, když z něj pak vypadne, že chce přejmenovaný VPP :).

                                  • novas752  

                                    pssst!

                                    • kliiima  

                                      Chytráci, jedná se mi o postavení čep u a jak moc jsou chráněny před bordelem, což IBIS je rozhodně víc než VPP (a to neberu v potaz prvni gen.VPP, kdy veškerý bordel od předního kola skončil na kyvce a čepech)

                                      • JakeF  

                                        No to postavení čepů je vážně velmi odlišný :). A co se týče bordelu, tak SC je úplná sračka, bordel se tam dostane jen se na to podíváš…

                                        Když se ti Ibis líbí, tak si ho kup, chybu s ním neuděláš. Ale hledáš problémy kde nejsou…

                                      • goofy  

                                        A jestli pak jsi viděl nejnovější VPP čepy a jejich umístění spodního čepu? Poslední dobou už je docela pěkně krytý… ;-)

                                      • TJK  

                                        uz to tu kluci psali.. hledas problemy kde nejsou… nova generace neni stara generace

                                        • Bebe  

                                          Starou generaci jsem jezdil 14 let bez problémů :-)

                                      • TJK  

                                        zespodu a maznice

                        • Honza03  

                          Mít na kole maznice je výhra největší, ono totiž namazat ložiska bez nich jde dost blbě…

                          • LM  

                            …jo to pak musíš rozebrat celej traktor (zadní stavbu:-))

                            • Pedro404  

                              Já teď v létě dělal v servise, kde sme servisovali rental fleet V10 a M16, a kolega mi vysvětloval (znělo to logicky), že ty maznice sou stejně úplně k hovnu, protože když tu starou vazelínu komplet vytlačíš ven, tak musí vylízt ven kolem krytky ložiska k zadní kyvce, odkud jí bez rozebrání stejně pořádně nevytřeš a akorát na sebe bude lepit bordel.

                              Může mi to někdo vyvrátit? Maj to jiný modely nějak lepší?

                              Jinak navíc je ten prostor kolem osy, do kterýho tu vazelínu tlačíš, šíleně velkej.

                              • TJK  

                                cemu vadi ze to taha bordel venku kdyz uz si za loziskem… maximalne to ojebe barvu a povrchovku ale dulezity je lozisko a to mas plny novy cisty vazeliny…

                                • Pedro404  

                                  No je to minimálně dost neelegantní… A vzhledem k (u mě) dlouhý životnosti průmyslů a tomu, jak na chodu stavby kvůli velikosti páky nepoznam rozdíl, i když sou ložiska tak zadřený, že je po rozebrání neotočim rukou, moc nechápu, proč je to doplňování vazelíny užitečný.

                                  • TJK  

                                    prave pro ze kdyz se ti kousnou loziska.. jsou v tom sily kttery tam nemaji vznikat a pak je stvba namahana nerovnomerne a muze prasknout… a lepsi nez kazdej rok menit, tak je naprat cistou vazelinou a vydrzej… nic se do nich nedostane a pokud ano tak to vytlacis ven.

                                    • Pedro404  

                                      Vidiš, to s tim nerovnoměrnym namáhánim stavby mě nikdy nenapadlo, to je asi pravda.

                                      Jinak zrovna u těch V10 sem viděl hned několik těch jejich zevnitř otevřenejch ložisek rozlámanejch, takže těžko říct, jestli při doplňování vazelíny vydržej nějak extra dlouho, když to moc nezvládaj mechanicky. Ale zas to byly sjezďáky, co jezdily každej den ve Whistleru, takže dostávaly nažrat.

                                      • TJK  

                                        imho pokud das akovou vec na daily djob komukoli a hlavne ve Whistleru.. tak pokud umre jen lozisko a ne ram… poklepal bych si na rameno a rekl good job… kde jinde dostanes takovej hardcore testing… imho hobikovi jako jsem ja nebo ty to vydrzi dost dlouho nez koupis novy kolo :-)

                                        • Pedro404  

                                          Právě. Voni ty kola na konci sezóny rozprodávali na první pohled celkem za dobře, ale když si člověk uvědomí, že maj za tu sezónu nalítáno 100+ dní, tak to je pro člověka, kterej nebydlí pod lanovkou, jak 3 dobrý sezóny.

                                      • Kamilac  

                                        Já mám v záručních podmínkách uvedený, že když se dojebe ložisko, tak mě pošlou zadara nový, ale zkoušet to nehodlám.

                        • Strakááč  

                          já se do ložisek kouknu klidně pětkrát za rok… vždycky domáznu a u mazniček je to ještě menší problém..

                          • TJK  

                            a do kterejch lozisek na HTcku prosimte? :)

                            • Strakááč  

                              já bral mazání obecně ;) mažu takhle všechno… – náby, ořech, střed, hlávko a i pedály, protože se pak otáčí hezky ztouž… nejčastějš ale náby s ořechem.. a mít fulla tak i ložiska.. možná když se rozjezdím teď přes zimu a přes následující rok, tak pořídím nějaký FRko.. když to k tomu bude.. nejvíc jsem teď postiženej NSkem – soda FR která má hravou geošku a s totemem.. a pružinou na zadku… ach jo, to je sen :))

                      • kliiima  

                        A samozřejmě chci 29 Carbon full zdvihl min 120/100 nebo max 130/120

        • novas752  

          Někde na netu jsem viděl lepší fotku, ale teď to nemůžu najít. Rám siluetou a zadní stavbou podobnej Senderu.

          Edit, už vim kde, o post výše. :D :D :D

      • allda  

        I contacted Canyon Bikes, and he answered :

        There will be a model in 180mm that will be released very soon (on the picture sent, it's still a prototype), so it's worth the wait until it's released! We have no more information on this new range (release date, components, prices etc …)

        • wilda81  

          Super. Nějaká obdoba starého Torque EX mi v jejich nabídce chyběla.

    • Atilla  

      Tak SR Suntour vyšel s cenou a váhou karbonových klik Auron. Ofiko cena 8800kč a váha 610g s 32t bez osy. Bohužel žádný zázrak s ložisky skoro 700g . To se opravdu proti SLX 580g bez převodníku nevyplatí.

      • suslos  

        Nemáš v hlavě jaký je váhový rozdíl nové SLX x XT x XTR? Čistě kliky bez převodníku – nějak se v těch váhách SH ztrácím… díky

        • Atilla  

          Co jsem tak mrknul tak nejnovější XTR 472g, SLX 582, XT 600g, ale jsou to různé váhy a rozdíl může být, že třeba u jednoho není matka a u druhé ano. Jinak XT a SLX se váhově liší spíš na převodníkách.

          • suslos  

            super, díky moc!

            Budu pořizovat kliky na nové kolo, tak se info hodí. Provizorní mám doma 32t xt převodník, ale dávat tam budu do budoucna AB.

            XTR trail se tedy furt finančně lehce nevyplatí :-D

            • Atilla  

              Zase když to člověk srovná se RF six které mají 490g v karbonu, nebo XX1 od sramu přes 500g a navíc jsou hrozně měkké…

              • tomxxx  

                Tak zase i obyčejný sram 2210 maj bez převodníku 479g a můžeš tam dát DM převodník, což pak vyjde váhově třeba jen o 20g víc než ty XTR a líběj se mi víc. Navíc těch X0 a 2210 je furt plnej bazar a daj se ted v dobrym stavu koupit za 3000 i s převod­níkama.

                Nový Eagle XX1 maj 495g i s 32T převodníkem, bez převodniku 430g.

                Pochybuju, že starý XX1 maj přes 500, ale navážený to nemám.

                • Atilla  

                  Já měl ty SRAM Carbon S-2200 a měli tuším s DM od AB 560g a byly dost měkké. Na HT kvůli pohodlí asi OK, ale na fulla bych si to nekoupil.

                  • suslos  

                    Super, díky za info! Zůstanu tedy u SH XT i kvůli středovýmu složení.

                  • snas89  

                    Já ty s2200 mám a přijdou mi ok.

                    Ale je fakt, že nemám srovnání s ničím jiným.

                    Co to pro tebe znamená, že jsou měklý?

                    • TJK  

                      tak si je skup proslapnout a podivej se co delaji.. jsou to primarne XC lehoucky karbony se starou dutou konstrukci.. na tech novych klikach Sram dava dovnitr uz penu pro „gravity“ kliky X0

                      • tomxxx  

                        Pěna je i ve strajech XX, X0 a 2210. Nevim jestli je jiná, nebo jestli to fakticky funguje, ale spíš mi to přijde jako PR žvást… Prostě X01 eagle jsou těžší kliky a použili víc karbonu. XX1 Eagle jsou údajně bez pěny a lehčí (ale nemám představu jak se něco uzavřeného dutého bez nějaké nosné pěny dělá)

                      • snas89  

                        prošlápnout jako ze strany a ne tím ,že tlačíš na pedál?

                        fakt nevím co máš na mysli a nemyslím, že by se mi to nějak zkroutilo…:)

                        • TJK  

                          ano kdyz se do te kliky opres ve spodni uvratibtak uhne a je to teosku citit i kdyz v texh klikas stojis a skaces nebo zkousis bunny a manual… ale neni to nic hrozneho… ale imho treba XT byly tuzsi

                          • scret  

                            tak i dle mereni jsou XT, XTR tuzsi a docela o dost…

                            • tomxxx  

                              Máš ten test? Rád bych se koukl. Viděl jsem jen silniční kliky a tam nedopadl nikdo nijak propastně špatně, pokud si vzpomínám dobře.

                              • scret  

                                to bych si musel nejdriv vzpomenout, kde jsem to videl…:)))

                    • Rubi  

                      myslim ze atilla si rad poskoci podle kol a fotek, tak tam uz to hraje celkem roli :D nebo je extra senzitivni, protoze na xc si myslim ze uz dokazu pustit celkem dost wattu a kliky jsem nikdy nepoznal, to spis zadni stavbu/zadni kolo

                      • jonti  

                        To je jen tim, ze co jezdis se vozi jen HT2 a tuhe Sram kliky. Kdyz jsem vozil ctyrhran, slo to jeste trochu citit, ted uz je to vsechno vyrazne tuzsi nez ram.

                        • tomxxx  

                          Taky mi přijde, že limit je rám a né klika.

                        • Rubi  

                          Zapomnel jsem ze jsem na BF a nekdo se hned chytne za slovo „nikdy“ – 4hran, klinky a podobne srace snad uz ted muzeme vypustit, i kdyz to stale na jednom kole vozim, myslel jsem aktualne v teto dobe

                          • jonti  

                            Co jsem mel FSA K-Force i to bylo pocitove mekci nez Sram, docela casto skrtal prevodnik. Ale taky to bylo lehci. Rychleji ale diky vymene Sram XX1 za XTR asi nikdo nepojede.

                    • Atilla  

                      No třeba ve srovnání se saintem se prostě vlní. Při nějakém šudlání to není moc poznat, ale když jsem pak skákal větší dropy do rozbitých dopadů, tak kolo nejelo tam kam mělo. Navíc předtím jsem měl dragstera, který byl tuhý jak blázen a potom enduro evo, které extra tuhé není a když se to sečetlo…

                      Pak jsem ho prodal kámošovi a dal mu k tomu ještě Alu kliky do parku. A přišel za mnou, že je to divný, jestli nemají kliky vakl, že se mu to nějak víc vlní když dá karbony.

                      • JakeF  

                        Tak jsou to lehký XC kliky, na lítání velkejch věcí v bikeparku prostě nejsou stavěný… Na XC je ta tuhost v pohodě.

                • jonti  

                  Stare XX1 BB30 jsou uplne stejne jako 2210, mel jsem oboje i na vaze.

                  O tech XTR bych uvazoval predevsim kvuli wattmetru stages, na Shimano jde sehnat docela levne a na Sram jsou Stages i Quarq o dost drazsi.

            • McBlacky  

              Praxis Lyft :)

            • kliiima  

              Truvativ Stylo Carbon. Cena kolem 200 EUR a váha 569–600 g

    • tomas.nov8  

      Nevim jestli to tu už bylo, ale Continental nebude dál prodávat X-Kingy, prohrál nějakej soudní spor.

      Nově bude teda za X-Kinga náhrada Cross King

      • Chlebovnik  

        Takže vlastně žádná změna.

        • tomas.nov8  

          Ten vzorek je lehce jinej, ale počítám, že při jízdě to nejspíš asi nepoznáme.

          • tomxxx  

            Změnu ani nevidim :D

            • MatS  

              Změnu tu nedávno popisoval MLOK. Běhoun už není tak kulatý, jak doposud, neboli figury na kraji jsou vyšší.

              Ale v reálu ho ještě nikdo nejel, tak se uvidí.

    • pocestny  

      Nový Radon Swoop test, …Flip chip geo…

      https://www.mtb-news.de/…op-170-test/

      Sorry jestli už to tady bylo.

      • TJK  

        ja mam s timhle jeden jedinej problem.. imho to vetsina lidi premontovavat nebude.. proste si to jednou nastavi nejak a tak to bude jezdit…

        • Pedro404  

          A v čem je to problém?

          • TJK  

            zadne neni.. jen mi to prijde zbytecne.

            • pocestny  

              úplně zbytečné to není, také z pohledu výrobce je to způsob, jak se odlišit proti konkurenci

            • Pedro404  

              Tak ty nemáš žádný kolo dost dlouho na to, abys moh začít laborovat s geometrií:)

              Mně to příde jako šikovná věc, akorát bych se nebál ten rozsah nastavení udělat větší, třeba +1°/0/-1°. Zajímalo by mě, jak moc jsou ty půlstupňový rozdíly znát.

          • wilda81  

            Občas to bývá zdrojem různých nepěkných zvuků a vaklů.

        • goofy  

          Však to od toho je, ať si nastavíš, co ti vyhovuje…

        • Baba-Ji  

          sak to neni k ke zmene geo za jizdy ;)

          …ale ze muzes mit doma 3 kola na jednom ramu (kdyz to prezenu)

          ......nebo jeste jinak, vyrobce vyrobi jeden ram, ale oslovi tim vic nez jeden druh uzivatele (ram si koupi lidi, kteri chcou mkit enduro vic do sjezdova a ram si koupi i uzivatel, ktery chce mit vyssi zdvihy ale geo spis do slapava(v ramci kategorie))

          za mne povedeny stroj, uzj sem ho chtel minuly podzim objednavat ve sleve, ale vzdycky jak na svinu nemeli na sklade moji velikost, pak zase jo a furt dokola… …az jsem skoncil u spindrifta :D

          • TJK  

            vsak o kvalite ramu ani pul kriveho slova :-) nehodnotim co neznam… jen sem komentoval ty flip-chipy ktere vsichni vychvaluji jako konkurencni vyhodu a pak vetsinou co vidim na forech, tak to lidi jednou nejak nastavej a pak na to celou dobu nesahnou.. tak mi to prijde lehce zbytecne

            • Baba-Ji  

              sak pisu(s osobnim dodatkem na konci), proc ja to nepovazuju za zbytecne :D

              …nekdo ma radsi nejak stavene ramy, nekdo jinak …a obema staci tenhle jeden ram(nastavi dle sve chuti/pojeti jizdy a uz na to pak nemusi sahat …doku se treba nerozmysli, ze chce jinou geo, treba po dvou letech :))

        • pocestny  

          Ardent a Minion na zadním kole taky prohodím tak 1× možná 2× ročně, mě se líbí ta jednoduchost a blbuvzdornost oproti třeba Shapeshifteru na Strive

          • Baba-Ji  

            shapeshifter a tenhle „klasicky“ flip-chip jsou ale dve rozdilne ficury, resp. s rozdilnym zamerenim (byt na prvni pohled muzou vypadat jako dve „stejne“, jen jinak provedene)

          • Stingray  

            A na co potřebuješ blbuvzdornost u shapeshiftru, když už se to dvě sezóny nesere?

            • pocestny  

              strive nesleduju, sralo se to, a ta jednoduchost řešení u flip chipu mi přijde lepší

              a je mi to upřímně uplně jedno

              • pocestny  

                víte, právě jsem zjistil, že tam ten flip chip byl už dřív, že to vlastně není novinka, a jenom jsem se na ten článek nachytal, tak sorry

    • File12  

      Nevím, zda už nebylo ale kdyžtak znova. Dlouhý jak Pole.

      http://enduro-mtb.com/…e-superbike/

      • Kubiczech  

        Po dlouhý době zajímavý kolo. Deviate taky paráda.

        • TJK  

          me tam nestymuje jen jedna vec… pisou anti squat kolem 110% a suspension extension, k tommu nulovy chaingrowth a tudiz pedal kickback.. ja mel vzdycky za to.. ze pokud je antisquat kolem tech 100+ procent.. tak tam logicky je chaingrowth a tudiz i pedal kicback… proste anti squat bez prodlouzeni zadni stavby a tahu za retez imho nejde dosahnout.. nebo to cele chapu spatne…

          • snílek  

            Chápeš to dobře, ale v tomhle případě je řetěz vedenej přes kladku na úrovni hlavního čepu a tím se eliminuje tahání za řetěz. Viz diskuzi pod tímhle videem: https://www.youtube.com/watch?…

            • TJK  

              dik.. ted uz tomu rozumim.. resp. chapu jak se ovlivni kinematika a retez pri pouziti te kladky… super!

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse