• Ebi999

    Zdravím , pořídil jsem nové kolo s přední vidlicí: Rock Shox Reba RL Fast Black Tapered, 15mm. Na lepším novém kole jsem nikdy před tím neseděl, proto mě zajímá, zda je normální že vidlice jde stlačit úplně na maximum? Nebo ji musím dofouknout? Další věc co mě zajímá je to, když mám na ráfku napsáno notubes, konkrétně na ráfku : ZTR Rapid 28H, znamená to že se jedná o bezdušový kola nebo jen označení, že je kolo možné na bezdušové předělat? Jedná se o kolo XP 29 LTD CRB, (https://superiorbikes.eu/…ck-red-white) bohužel má bowden od zadní brzdy veden tak nešťastně, že při jízdě v terénu dělá hrozný hluk o karbonový rám, kterého se neustále dotýká. Nemá někdo zkušenosti, jak si s tím poradit? Díky moc.

    0 0
    • novas752  
      1. Vidlice se fouká (pumpičkou na vidlice/tlumiče, ne klasickou) tak, že při opatrném nasednutí celou vahou a zaujmutí pozice jako při jízdě by se měla vidlice zanořit na cca 20–30% zdvihu.

      Pokud to nebude stačit a budeš při jízdě chodit na doraz, řeší se to přidáním tokenu do hlavní vzduchové komory, který zmenší objem = zvýší progresivitu, takže se při stejném sagu (zanoření po nasednutí) dosahne vyšší síly potřebné k dosažení dorazu. Když si ho seženeš, daj ti ho dovnitř ve skoro každém servisu. Jen se vidle vypustí, odšroubuje vršek vzduchový komory (levá noha), nainstaluje token, zašroubuje a nafoukne (tlak pro stejný sag s tokenem navíc bude nejspíš trošku nižší). Práce na 5 minut, je možný, že už tam nějaký tokeny jsou, maximum v Rebě jsou 4.

      1. Asi žádný kolo z výroby neni už bezdušový, znamená to, že to je na bezduše určený, ale duše tam z výroby najdeš. 100% jistej si budeš jednoduše – stačí povolit jistící matičku ventilku (tu u ráfku) a zatlačit ho trochu dovnitř. S duší se nestane nic, s bezduší na tebe prskne mlíko.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.