• Louskaczek

    Dobrý den, přišel jsem si k Vám po 2 letech znovu pro radu.

    Na kole mám momentálně namontované z výroby Shimano MT400, kolo Grand Canyon SL 8.0 2019.

    Jelikož si troufnu na těžší terén, tak poslední dobou brzdím spíše očima a je zcela evidentní, že budu potřebovat výkonnější brzdy.

    Poprosil bych Vás o tip na nějaké výkonnější brzdy, cenu neřeším, ale ideálně tak do 5000.

    0 0
    • Tramvajar  

      Nějaké čtyřpístky. Skvělý poměr cena/výkon maji Shimano SLX, pokud bys chtěl nekompromisní výkon, pak Shimano Saint.

      Vidlici máš na biku s nohama 34 mm, jestli jsem to dobře našel, ta by to měla vydržet. Důležitá je s výkonnýma brzdama a těžkým jezdcem i pevnost a tuhost výpletu.

      0 0
    • Johny_r  

      Myslím, že jakákoli vyšší řada Shimano poslouží (Zvažoval bych Deore nebo SLX, víc asi nemá na brzdný výkon zásadní vliv). Já jsem měl stejný problém s MT-500, dal jsem dozadu 180mm kotouč místo 160 a místo B01S desek jsem dal černý Galfery a problém se tím vyřešil za cenu určitě nižší než jsou nový brzdy. Záleží ale na tom, jak moc velká disproporce je u Tebe mezi brzdama a terénem, kterej jezdíš. U mě to stačilo. Časem si možná lepší brzdy dopřeju, ale teď jsem spokojen.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Honza03  

      Jezdím nové 4píst Deore a super, když k tomu dáš Galfer destičky a největší možné kotouče tak je to fakt dobré za super peníze.

      (teď sem dával fialové Galfery a oproti Shimano sinitru mega zlepšení…)

      0 0
    • mr.garisson  

      Co tam máš za kotouč? Chtělo by to aspoň 180 mm na obě kola, pak uvidíš. Desky taky dělaj hodně. Jestli tohle nepomůže, tak pak bych řešil silnější brzdy. Určitě to bude menší investice než nový set brzd a pokud to nepomůže, tak silnější výkon na větších kotoučích bude jen k dobru při tvé hmotnosti. Navíc, pokud osadiš silnější brzdy na 160mm kotouč, tak si myslím, že se stejně budou kotouče slušně vyhřívat.

      0 0
      • DaSnail  

        Rači 203

        0 0
        • mr.garisson  

          Jako jo. Na předek by to bylo vhodnější. Zadek 180 by měl stačit. To si myslím, že pak ani nebude potřeba nový set brzd. Jen můj odhad, praxe ukáže.

          0 0
    • Tomcat  

      A co nejdřív větší kotouče , jiné destičky ?

      0 0
    • orm  

      Ahoj, ja mam jeste o par desitek kg vice. Loni jsem si koupil ctyrpistky XT dopredu i dozadu a jsem spokojeny. Predtim jsem mel XT dvojpistky a slo to, ale nebylo to ono. Kotouce vozim na xc 180mm. Urcite si kup sintrovane desticky. Maji vetsi tepelnou odolnost, coz je pro tezsi lidi dulezite.

      Ctyrpistkove trmeny muzes koupit samostatne. Muzes ale nejdrive zacit s tim co ti tu lide radili. Nejdrive zkusit vetsi kotouce a lepsi desticky.

      0 0
    • Louskaczek  

      Momentálně tam jsou 160 kotouče, takže bych nejdřívě koupil 203mm kotouč na přední kolo, 180mm zadek, destičky jsem měnil za ty stejné co tam byly od výroby, akorát si nejsem schopný najít jestli se vlezou 180/203mm kotouče do těch MT400.

      plus lepší destičky

      0 0
      • tsunami  

        Řešit zda se kotouče vejdou do třmenů je zbytečné, protože bys měl řešit zda se ti vejdou do přední vidlice nebo do rámu. A pak až vyřešíš adaptér ke třmenu, který ho posune do potřebné pozice.

        0 0
        • Louskaczek  

          Vidlice je FOX 34 Rhythm, od výroby jsou tam 180mm Shimano SM-RT54 kotouče.

          0 0
          • Vilém  

            O 10 min driv tam byly 160mm.

            0 0
            • Louskaczek  

              Vím, přečetl jsem to z nějakého katalogu na netu, teď jsem se byl podívat a jsou tam 180mm. Moje chyba.

              0 0
      • orm  

        Ahoj, ja osobne bych na xc ht nerval 203mm kotouce, zas takova pekla na tom jezdit nemuzes. 180mm predek/zadek staci. Kdyz budes menit kotouce za vetsi, tak musis zaroven vymenit adaptery. Ty tam ted asi nemas zadne, protoze 160mm je defaultni velikost kotouce. Budes je muset koupit s kotoucema. Desticky kup sintrovane (metal) a nejlepe s chladicem.

        0 0
      • Tramvajar  

        Kotouče 180 budou s dobře sežízenýma čtyřpístkama úplně ok.

        0 0
    • Hadato  

      Klidně bych šel do nových Deore M6120, pokud chceš nejlepší výkon/cena. Oproti MT400 je to úplně jiná liga. Pokud na kole nejsou rozumné kotouče, tak to bude chtít i lepší kotouče. U Shimana ideálně SM-RT64 a výše.

      SLX a XT jsou jsou lehčí, mají benjo a štelování vzdáleností páky bez imbusu, ale brzdný účinek je stejný. Do těch M6120 bohužel ale neosadíš desky s chaldičem tak, jako do SLX/XT. Pasují tam ale desky z ZEE/SAINT.

      Další alternativa je pak Formula Cura. I ta klasické Cura, ne ta 4 pístková by měla být dostatečná. Pro ultimátní brzdový účinek pak Cura 4, ale to už je asi overkill.

      0 0
    • Louskaczek  

      Oprava: Předek jsou 180mm Shimano SM-RT54 kotouče, zadek 160mm.

      0 0
      • Edwin  

        Dozadu dej určitě 180. Předek by byl fajn 203 a 34 mm vidlice by to měla v pohodě ustát.

        0 0
      • Johny_r  

        Jak už jsem psal výše, se 180/180 podle mě musíš ubrzdit všechno, co se na takovém kole jezdí (mám taky metrák). Pro použití sintr desek budeš potřebovat vhodný kotouče, což SM-RT54 nejsou. Doporučuju SM-RT70, který (i když to Shimano nepřiznává) jsou kompatibilní se širokejma deskama (pokud zůstaneš u rozměru B01S).

        0 0
    • Louskaczek  

      Takže nejdříve koupím pořádné destičky, kdyby to bylo málo tak větší kotouče s adaptérem aby se to tam dalo namontovat, kdyby to nestačilo ani to, tak nové brzdy. Je možné, že se za pár měsíců znovu uslyšíme. Děkuji mnohokrát všem, kteří přispěli do diskuze, moc si toho vážím.

      Galfer FD293 v pořádku?

      0 0
      • Hadato  

        Nové desky a kotouče jsou fajn, ale podlě mě to nebude stačit… Za pár měsíců jsi tu zase :-D

        0 0
        • Louskaczek  

          Uvidíme, každopádně to nebyla zbytečná debata, dozvěděl jsem se dost nových informací. :D

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • LRRTM1  

        Dej si bacha – SM-RT54 nejsou určené pro sintrované desky!

        0 0
        • Louskaczek  

          Já si připadám jak úplný veletupec, že si nedokážu dát takové věci do souvislostí, děkuji za upozornění.

          0 0
      • kubad  

        vyhozené peníze – kup zrovna brzdy dopředu 4 píst Deore, dozadu taky, nebo stačí 2 píst

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Johny_r  

      Už jsem to víceméně psal výš, ale shrnu to, protože jsem řešil úplně stejný problém, akorát s MT-500.

      1. Lepší desky (černý Galfery můžu doporučit, FD293 odpovídají rozměrům Shimano B01S).
      2. Na sintr desky (což Galfer jednoznačně neříká, ale tvrdší určitě jsou) budeš potřebovat lepší kotouče. Bohužel většina lepších kotoučů je určená pro úzký desky, což B01S nejsou. Tím se Tvůj výběr značně omezuje. To, co hledáš splňují kotouče SM-RT70 (Ice-tech kotouče pro široký sintr desky, pokud máš centerlock, pokud máš šestidíru, tak nevím).
      3. Vzadu zvětšit kotouč na 180 mm bude znamenat přidat adaptér pod třmen. Potřebuješ tohle (nelekej se, že se to jmenuje přední, žádnej zadní neexistuje, jsou stejný):

      https://www.koloshop.cz/…i-180mm.html

      U mě je rozdíl v brzdným výkonu obrovskej. Hlavně při delším sjezdu, kdy to nevadne. Nezapomeň to dobře zajet (jak na to tu někde najdeš) a nelekej se, že to ze začátku nebrzdní v podstatě vůbec. Dost rychle se zajedou a pak je to paráda.

      EDIT: Jo, a jestli si to chceš dělat sám a máš centerlock, tak budeš kromě inbusu potřebovat klíč na centerlock matici. Jestli tam máš vnitřní ozubení, tak tam pasuje klíč na kazetu a jestli vnější, tak klíč na HTII střed. Je to práce asi na 10–15 minut, i když to děláš poprvé, není se čeho bát.

      0 0
      • Louskaczek  

        Děkuji moc za užitečné info

        0 0
      • Hadato  

        MT-500 brzdy jsou o mnoho lepší, než ty MT400, co tam teď má. Ty nejsou se servo mechanizmem. Rozdíl je to opravdu významný. Ty MT500 výkonově odpovídají více méně dvoupístkovým Deore, akorát mají třmen na širší desky, stejný jako MT400.

        Výměnou kotoučů a desek si samozřejmě pomůže, ale stejně to bude nejspíše málo.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Johny_r  

          To je fakt. V tom případě by další krok mohla být výměna pák.

          0 0
          • Hadato  

            To sice ano, ale to si možná sám neudělá a pokud to bude platit v servise, tak to už tak moc navíc oproti novým brzdám nebude.

            Páky se servem by samozřejmě byly velký přínos, ale i tak bych tam dal 4p, lepší kotouče a neřešil. Takhle to bude dělat na několikrát a ve výsledku to bude za mnohem více.

            0 0
    • pdudek  

      Mám kolem 105 Kg, použil jsem nové brzdy SLX na předek kotouč 203 a vzadu 180 a vše v pohodě :-)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Louskaczek  

      Kolo dám do servisu, ještě se poradím s frajerem co a jak. Nějaké doporučení na NEfušera ve Zlínském kraji?

      A všem děkuji za účast v diskuzi, něco jsem se přiučil a i pobavil. :DDD

      0 0
      • Tramvajar  

        Cyklo MIRA v Lukově. Janota je úplně v pohodě, fér člověk a ví.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.