• bagr84

    Jaka kola?

    Rad bych si udelal radost a poridil novy kola na ziletku. Na silnici nezavodim, ale rad si „nakladam“ a bavi me jezdit svizne.

    Momentalne jezdim kola Alex ALX-200 (viz. profil), ale kola se rady krouti, zadni naba ma problemy s tesnenim, chyta vakl a blbe

    se serizuje a rafky uz jsou blizko k probrzdeni.

    Moje vaha je cca 87 – 95 kg.

    Pozadavky na kola:

    Tuhost – tak aby kola nedrhla o spalky / cidlo pri jizde ze sedla.

    Vydrz – pokud mozno neco, na co „nemusim sahat“, taky s ohledem k moji hmotnost a stavu ceskych silnic.

    Aerodynamika – docela casto jezdim v otevrene krajine, kde se vetru neschovam, zadna extra vrcharina, temer vzdy sam.

    Hmotnost – kdybych si vahove polepsil, nezlobil bych se, ale to uz chci asi moc :)

    Prumysly

    Vyloucil jsem tedy FR3 (jsem na ne asi moc tezkej?), AC a Shimana (konusy nechci).

    Zondam bych se nebranil i presto ze mam kolo na Shimanu, ale mam strach z tuhosti, jsou v tomhle smeru znatelneji lepsi nez FR3?

    Dal by v uvahu pripadaly i nejaky Mavicy, ikdyz se tu najde dost lidi, co na ne nadava.

    Takze vybiram asi z tohoto:

    Campa Zonda – tuhost?

    Mavic Cosmic Elite (2013) – nejsou to do pripadnejch kopcu az moc velky tezitka?

    Mavic Ksyrium Equipe – rozdil mezi Equipe a Elite?

    Ma nekdo lepsi napad?

    Anketa: Takze ktery?

    6x
    67%
    0 0
    • bagr84  

      Jsem tu anketu dokonil…

      0 0
    • jecnak  

      Nevim proc vylucujes FR3, kdyz Zondy jsou totez v blede modrym, jen se svazkovym vypletem vzadu. Doporucuju projit historii, zvlast http://www.bike-forum.cz/…-10-tis.html#…

      0 0
      • bagr84  

        Historii jsem projizdel, vcetne toho, co tu davas, ale neresi se tam treba vahovej limit. Kazdej ma na kola jiny pozadavky.

        Ze FR3 a Zondy jsou skoro to stejny jsem taky cetl, ale nekde zase zminujou vyssi tuhost Campy prave diky tomu vypletu (cyklodiskuze.cz). A logicky, kdyz se na ty zadni kola podivam a srovam je, tak prece stejny byt nemuzou :)

        0 0
        • Ma7ous  

          řešil jsem podobný problém co ty, ale jestli Zondy a nebo FP3 chybu neuděláš, zkoušel jsem obojí a chovají se stejně. Hmotnostně jsem natom jako ty a taky preferuju sólo jízdu.

          U mě nakonec rozhodl design kol :)

          0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Nevím, proč jsi vyřadil Fulcrum, když tam necháš Mavic. Váhová limit u Mavicu je podobný jako u Fulcrumu. Myslím si ale, že naopak Fulcrum tě uveze spolehlivě.

      0 0
      • bagr84  

        Jsem asi slepej, ale na strankach Mavicu zadny vahovy limity nevidim. A asi by me prekvapilo, kdyby treba ty cosmicy mely limit do kteryho bych se nevlezl.

        0 0
    • alinceb  

      Nenapsal jsi žádnej cenovej limit.

      Chceš přímo tovární záplety a nebo i ruční? V ručních by se dalo určitě vymyslet něco zajímavého.

      0 0
      • bagr84  

        Cenovej limit idealne max 8k.

        O rucnich zapletech nic nevim, to je na me moc velka alchymie, uvazoval jsem jen o tovarnich. :)

        0 0
        • alinceb  

          Napiš kubadovi, co by ti za tu cenu dokázal poskládat. Náboje Novatec SuperLight 24/32 nebo 24/24 popř. Sun Ringlé City Flea 28/28 + dráty Sapim Race, DT Comp nebo Ritchey WCS + ráfky DT RR415, RR440; RMX Rapid nebo Alcyon…

          Já si na letošek přepletl kola na RMX Alcyon 36d (na zakázku) + Ritchey WCS + Al niple DT. Jsem zvědavý, jakou budou mít výdrž a jak pojedou…:)

          0 0
        • felix.org  

          Jak píše níže nooski, co takhle Fulcrum quattro? Teď na koloshopu za příjemných 6,3k (Shimano ořech). Váha ale už tak příjemná není (cca. 1800g).

          0 0
          • bagr84  

            jj na to jsem se ted dival a libily se mi, nez jsem si precetl o hmotnosti. 1800 uz je ale docela dost…

            Scirocco je to stejny, jestli se nepletu, „stejnej“ model. Tam ta hmotnost bude s Shimano orechem totozna.

            0 0
            • felix.org  

              No jo, váha nic moc :-( Ale zas hezky vypadají a jsou za fajn cenu :-) Ale jak jedou, to ještě nevím, počasí zatím nebylo nic moc.

              0 0
        • maajkee  

          Přesně tak, ruční záplety jsou alchymie, ale ve výsledku je to vždycky mnohem lepší než nějaký tovární záplety. To si dokáže koupit kdejakej jarda. :)

          Za 8 tisíc se dají zaplést už velmi slušná kola a rozhodně s lepšíma nábojema než s levnýma Novatec superlight, nja těch mám já záplety za cenu kolem 3,4 tisíc.

          0 0
          • nooski  

            Vždycky ne :-) Ale časem by možná bodly nějaké lehčí, ale odolné záplety na krosku za rozumné peníze, to se možná ozvu.

            0 0
          • martinpav  

            Asi tak. Ak zoberiem Kinlin XR300 rafky (31mm), CN ploche spice, novatec-y tak sa da dostat bez problemov na ± 1450g za 200eur. A to nemam pristup k vo cenam, ale zase si to viem zapliest doma. Ak by som mal riesit hotove zaplety tak sa z tej ceny poseriem.

            0 0
    • Rorejs74  

      Ja jsem podobnej problem resil pres zimu taky. Prochazel vsechny mozny diskuze a testu a nakonec jsem na svejch 93 kilo pordil Zondy . Jeste jsem je tam teda ale nenasadil a zatim jezdim na tech starejch abych si je hned nepokurvil v nejakym vytluku ;-(

      Doufam ale ze nejpozdeji koncem brezna uz na ne dojde a uvidim jak to poleti samo ;-)

      0 0
    • nooski  

      Zondy ani Racing 3 nejsou na průmyslech. Co takhle Scirocca nebo Fulcrumy Quattro? Sice na tom váhově budou hůře, ale zase Aerodynamiku by měly mít lepší, než hranaté ráfky Zond nebo Ksyrií. Měly by být na průmyslech, tuhé by taky měly být a nakonec i odolné.

      0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Quattra nemaji prumysly. U Fulcrumu/ Campy maj prumysly jen ty nejnizsi rady.

        IMHO 35 mm rafek nebude o tolik aero lepsi nez FR3 (ktery v testech na odpor vychazej prekvapive dobre) aby to vyvazilo 200 g navic, a jeste na obvodu. Aerodynamika je taky hodne o dratech. Jako tuzsi a odolnejsi mozna budou, ale pod 85kg hrochem si FR3 odupely 15 tis uplne bez problemu.

        0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          P.S. Asi na kola nejsem uplne prase, ale zas se si rikam ze zvlast na jare se ma nejake to pave a strada bianca projet.

          0 0
        • nooski  

          Když se podívám na starší testy, kde srovnávají Eurusy a porovnám je s AC 420, které mají 34mm ráfek, tak AC mají nižší odpor o 2,9W při 50km/h a to AC mají klasické kulaté dráty. Škoda, že nikde asi nenajdu porovnání těch Scirocco proti Zondám. Racing 3 a Zondy budou pochopitelně lépe zrychlovat i měnit směr o tom nepochybuju. A Scirocca a tudíž si myslím, že i Quattra mají opravdu průmysly viz. materiály přímo od Campy: http://www.campagnolo.com/…uote_ENG.pdf

          0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            Najdi si je na webu Fulcrumu.

            Ad aero, http://www.tour-qtr.com/epaper_4_2011 testy od str. 86. Zajimavy je porovnat si rozdily s aero sety (dalsi clanek), i kdyz Jecnak tvrdi ze treba Cosmicy znatene plachti.

            Rozdil hmotnosti mezi Zondami a FR3 je imho v jinym orechu.

            P.S. Ty jezdis bezne solo 50 kmph? pri 30 jsou to desetiny W.

            0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              Jo jeste, pozoruhodny je o kolik horsi jsou tam klasicky zaplety.

              0 0
            • nooski  

              S těmi ložisky je to divné. Ideální by byla fotka, která by do toho bordelu vznesla pořádek. Solo jezdím běžně 30km/h, ale často proti větru, který je mnohem silnější než 20km/h. A protože posed mám agresivní a aerodynamický dost, tak si pomáhám kde to jde :-) Já třeba ono plachtění moc nepocítil s 50mm ráfky, pokud se nejednalo o plachtění díky bočnímu větru – s tím je třeba počítat. A díky za test. Vždycky si jej prohlídku a zapomenu uložit adresu. Aspoň jsem zjistil, že moje Racing 7 jsou tužší než Zondy i Racingy 3.

              0 0
              • jecnak  

                Hned druhy obrazek jsou konusy pouzivane v Campa/Fulcrum silnicnich i mtb nabach.

                0 0
              • Ma7ous  

                Co chceš vyfotit na FP3 udělám tě fota, docela by mě zajímalojak se poznají průmyslová ložiska od neseriových ?

                0 0
                • nooski  

                  Řeším tu Fulcrum Quattro, Racing 3 mají kuličky.

                  0 0
                  • Ma7ous  

                    To jako že , kuličkové ložiskove je průmyslové ? Když se mě rozjebalo ložisko na straně kazety na DT SWISS kolech tak sice bylo kuličkové, ale stejně neseriový rozměr a bylo sakra drahý. A nebo leží kouzlo jinde ?

                    0 0
                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    http://www.fulcrumwheels.com/…-10–2012.pdf

                    Maj neco mezi 3 a 5. Vypadaj jako prumysly, ale maji regulaci pritlaku. Tzn. za to bude neco spesl, nejspis.

                    0 0
                    • jecnak  

                      To je klasiky prumysl, mozna nestandardni rozmer, ale pochybuju o tom. Stelovani vule je stejne jako na Mavicu, respektive cely ten system.

                      0 0
                      • Hroch obojzhivelnyj  

                        Jaky to ma smysl to stelovani bocni sily, u prumyslu? Jemne doladeni vule? FR5 to nemaj.

                        V campa stredu je to obdobne, prumysl s bocnim pritlakem nastavenym pruzinou.

                        0 0
                        • jecnak  

                          Slouzi to k jemnemu doladeni vule. Podobny system maji treba i American Classic naby (mimo Micro 58).

                          0 0
    • Kamikaze 591  

      Kdyby si chtěl, tak možná budu brzo mít doma navíc ksyria elite 2010 na shimano ořech. Tyto akorát černé. Jeté od 07/2011.

      Já budu nejspíš pořizovat něco s karbon ráfkem na galdy, pokud se teda tady něco někdy dozvím :D

      0 0
      • nooski  

        Materiálů na dozvědění se je tady plno.

        0 0
        • Kamikaze 591  

          Tak včera jsem se dozvěděl proč ne plášť na karbony. Ale jestli ty kola co jsem postl jsou šroty nebo ne, to už jsem nevěděl.

          0 0
          • jecnak  

            Pises to, jako by snad povinnosti ostatnich bylo ti tu odpovidat. Zkus projevit aspon elementarni schopnost samostatneho premysleni a prace a k odpovedim se snadno dostanes.

            0 0
            • Kamikaze 591  

              Tak jo :)

              0 0
            • Kamikaze 591  

              Jestli to tak vyznělo, tak nemělo, nejsem tady nejdýl ale ani krátko. Řekl bych, že už tak trochu vím jak to tu chodí.

              Samozřejmě jsem hledal, ale ten typ kol jsem postoval, tak jsem o něm nenašel ani zmínku.

              0 0
      • bagr84  

        Chtel bych novy, ale diky :)

        0 0
    • mastihuba  

      jsem vzal jetý DT 1440 na placatejch drátech a jsem docela spokojenej, jen jestli na to ježdění do Pohořelic bys nevyužil něco s vyšším ráfkem.

      0 0
      • bagr84  

        V pohorelicich uz nedelam, takze tak casto na jih nejezdim, ale stejne porad dost casto na to, abych mohl uvazovat o vyssich rafcich.

        Rad bych slysel, ze ty Zondy me uvezou, mam na ne cim dal vetsi zalusk :)

        0 0
        • gemini  

          S 95 kilama bych se Zond určitě nebál…

          0 0
          • maajkee  

            S 95kg už není nic uplně ideální, tak to prostě je.

            0 0
            • gemini  

              Mám dost přes metrák a 3. sezonu jezdím 1350 g „lehký“ kola bez jakýchkoliv kompromisů – tuhost excelentní, odolnost taktéž. Předtím FR1, který s mojí vahou taky neměly sebemneší potíže ( tuhost, odolnost ). Takže rozhodně bych nepaušalizoval…

              0 0
              • maajkee  

                Tak ono jde taky o to jak a kde člověk jezdí.

                0 0
                • gemini  

                  Nevím, jaký to má na vlastnosti kol vliv, ale jezdím všude možně ( nejvíc teda kolem Brna ) a na jednici dám cca 4–5 tis. ročně…

                  0 0
                  • maajkee  

                    Vliv to má takový jestli někdo jezdí silově nebo spíš rychlou kadenci, když má člověk metrák a dupe, tak se prostě každý kola začnou trochu kroutit a nejde nastavit pak brzdový špalky mm od ráfku, ale musejí se dát trochu dál, jinak to pak škrtá. Když metrákovej jezdec občas projede po nějaký panelce, vymete nějakou díru, tak holt se kola rozcentrujou dřív než někomu lehkýmu. Prostě mít metrák už nese svá úskalí.

                    0 0
                    • gemini  

                      Nic ve zlým, ale asi je na čase vyzkoušet jiný kola než Alcyony…

                      0 0
                      • maajkee  

                        Jiný kola než Alcyony, hehe :) Alcyony mám akorát ráfky, ručně zapletený, 28drátů a vzadu 3× křížený výplet, tuhosti to má poměrně dost. Předtím jsem měl Bontrager ráfky, těžký ingoty, taky se to kroutilo, teď jsem tam na zkoušku dával Aksia a to se kroutilo až běda.

                        Říkám, je to prostě o stylu jízdy a kde člověk jezdí, já to prostě nešetřím. Zatím jsem po 2500km musel docenatrovat jednou zadní kolo, což není zas tak hrozný, ale při silovým záběru se to prostě trochu kroutí.

                        0 0
                        • gemini  

                          Jinak – já se svojí váhou, když jdu ze sedla, tak ráfkem ( Bory One ) o špalek neškrtnu ( to mám brzdu dost natěsno ). Debatou se asi dostáváme jinam – původně jsem chtěl jen říct, že jsou kola, který neztratěj nic ze svých vlastností ani pod 95 kilovým jezdcem, což byla reakce na Tvůj komentář „S 95kg už není nic uplně ideální, tak to prostě je.“

                          0 0
                          • maajkee  

                            Tak jo, nechám tě při tom, klidně si obhajuj svou jateční váhu dál, já se svýma nynějšíma 93kg jsem hrubě nespokojen a vím, že veškerý materiál pode mnou zbytečně trpí.

                            0 0
                            • gemini  

                              Neobhajuji si svoji, jak jsi dosti negentlemansky napsal, jateční váhu ( vím, že se svejma dvouma metrama nikdy nebudu mít 70 kilo ), ale něco málo už jsem odjezdil a vím, jak se materiál podemnou chová a co vydrží…A když napšeš, že kola pod 95 kilovým borcem budou na prd, tak Ti to budu na základě SVÝCH zkušeností vyvracet…

                              0 0
                              • maajkee  

                                OK, v jistém směru máš možná pravdu, ale ze zkušenosti vím, že je potřeba jiný servis u kol na kterých jezdí 70 nebo 100kg člověk.

                                A promiň ten výraz jateční váha, ale nevěděl jsem, jak lépe to napsat :)

                                0 0
                                • gemini  

                                  I já připustím, že máš třeba pravdu v tom, že potřeba servisu u kol jezdce vyšší hmotnosti bude jiná než u 65 kg chrta…Ale já mám to štěstí, že u mých kol ( cca těch 10 000 km ) jsem ještě necentroval a při preventivní kontrole náb a jejich ložisek bylo taktéž vše ok…:-)

                                  0 0
                                  • maajkee  

                                    OK, budu muset asi zainvestovat o mnoho víc abych měl taky tuhý kola :)

                                    0 0
                            • mastihuba  

                              nj otázka je co se ti tam kroutí dál. Upínáky, rám… :D

                              0 0
                              • maajkee  

                                To je další otázka, prostě pod těžkým člověkem se všechno bude kroutit víc.

                                0 0
                            • bagr84  

                              To ze ma nekdo pres 90 jeste neznamena, ze je dobytek…

                              0 0
                      • alinceb  

                        Je rozdíl mezi továrními Alcyony 20/24 a Alcyony 28/28 nebo 32/32 popř. 36/36. Mám lehce přes 90kg a 36/36 výpletu na Alcyonech se vůbec nebojím. Ono jde podstatně víc o rovnoměrné rozložení sil působících na ráfek do špic. Pro svoje použití bych ale asi nic menšího než 28/28 nechtěl. I tak se dají ale zaplést solidní kola.

                        0 0
                        • mastihuba  

                          ja mam doma 20/24 a při silnějším záběru se to povolilo po 30km tak že mi šaltr lezl do drátů. V kombinaci s Ti upínákama 42g a čínským rámem to bylo celý jak žvejkačka :) Dodnes mne mrzí že jsem neměl možnost toho číňana vyzkoušet s pořádnejma kolama a kvalitníma upínákama. Zítra ty alcyony chci vyzkoušet s tuhým rámem a pořádnejma upínákama abych viděl rozdíl od DT 1440. :)

                          0 0
                          • alinceb  

                            Takže jsi potvrdil to, co sem napsal. Já mám teď na cestě tovární Alcyony AL 20/24, ale půjdou na kolo přítelkyně + zalepit niple…:)

                            0 0
                            • JMT  

                              Měl jsem na rb alcyony (rb si plete kola samo, 2mm draty-neni to tovarni specifikace remerxu) a šaltr lezl do drátu na největší pastorek pořád. Pak prasknul drát v přednim kole a pak už jsem ztratil nervy a šly pryč…

                              0 0
                              • alinceb  

                                Jenže ty máš skoro metrák. Přítelkyně má kolem 50kg, takže se toho fakt nebojím…:) Samozřejmě, že pod svých 90+ kg bych Alcyony 20/24 (tovární nebo netovární – to je jedno) nechtěl ani omylem. Pro sebe sem si je napletl s 36 drátama WCS 2–1.8–2 a strach z toho nemám…:)

                                0 0
                            • mastihuba  

                              Zes nerekl dyz sem ti posilal ty upinaky. Moh sem ti nechat i ty kola.

                              0 0
                              • alinceb  

                                To sem ještě nestavěl kolo pro pro drahou. No a pro svojí „jateční váhu“ bych je fakt mít nemohl…:) To máš taky Alcyony AL (s AL drátama)? Za kolik bys je pustil?

                                0 0
                                • kubad  

                                  on má CR Ray dráty

                                  0 0
                                • mastihuba  

                                  Placaty sapim ty kola maji najeto tak 1500 jen to ma háček je tam campa orech.

                                  Mam je od hnoje. Z prahy, aby si nekdo nemyslel. :)

                                  0 0
                                  • alinceb  

                                    Zní dobře, ale problém je ořech na Campu. Jinak pěkný kola – skoro přesně to, co sem chtěl původně zaplétat, jen já chtěl horší dráty…:)

                                    0 0
                                    • Kamikaze 591  

                                      Campa je prokletá! :D

                                      0 0
                                      • mirabike  

                                        já mám koplet Campu (ale starou 8s) a jsem max. spokojenej, prostě na to nešáhnu a ono to hraje… a kola Campa Nucleon lehoučký a tuhý – koupil jsem je starší minimálně jetý..

                                        0 0
                                    • mastihuba  

                                      Taky nebyly úplně levny :)

                                      0 0
                                      • alinceb  

                                        Však mi to je jasný. – jen ty dráty stojí ranec. Kdyby sis býval nechal zaplést Sapim Race, třeba by ti fungovaly normálně…:P

                                        Já ty Alcyony koupil za 1,8k vč. pošty + potřebujou dotáhnout a zalepit. Takže za nějakých 2,2k budu mít 1560g kola…:)

                                        0 0
                                        • raceman  

                                          kde? :D

                                          0 0
                                          • alinceb  

                                            Standardně na cyklobazaru…:) Teď tam jsou ještě lehčí Alcyon/Novatec/Sa­pim Aero/1460g za 2,5k…;)

                                            0 0
                                            • raceman  

                                              borcovi nejak nesedi fotky v onzeratu :D:D:D hledam vyhledove neco pro mladou, at se tak nedre, ale nejprve musi na te silnici zacit vic jezdit :D

                                              0 0
                                              • alinceb  

                                                Však moje si na starém 11kg oceláku dala 2× Glockner. No a na novou sezónu jí stavím „nového“ oceláka…:)

                                                0 0
                                                • maajkee  

                                                  Tak co má chudák holka dělat, když ji nepostavíš nic „lepšího“ :)

                                                  0 0
                                                  • alinceb  

                                                    Možná budeš překvapený, co nakonec ukáže váha…;)

                                                    0 0
                                                  • Singlespeed  

                                                    Váha ukáže o kilo více než u karbonu, to se nedá nic dělat ;-)

                                                    0 0
                                                  • alinceb  

                                                    V konečném důsledku by ukázala tak o 700–800gr víc než u karbonu. Tenhle matroš ale já na svoje kola nechci. Teda aspoň co se týká rámu…

                                                    Jinak ho tam bude celkem dost…:)

                                                    0 0
                                                  • raceman  

                                                    :D ma hodne slusny kolo, jedine co to kazi, sou ty kola, ale tim ze nemela moznost jet na lehcich, tak ji to staci :D

                                                    0 0
                                            • maajkee  

                                              Já budu mít možná na prodej moje záplety, jsou to Alcyony + novatec superligt, Sapim Race, 28 vzadu i vepředu. Vepředu radiál, vzadu 3× křížený. hmotnost cca 1600g

                                              Cena bude taky tak těch 2,5. Najeto cca 1500km. Kdyby někdo náhodou. :)

                                              0 0
      • kubad  

        kua jak docela spokojený?

        :D

        0 0
    • tomekusti  

      Mám shimano, 90 kilo a jezdím Zondy. Nemůžu si stěžovat. Nejsem nijak extra silový jezdec, ale v kopci je občas třeba do toho trochu víc šlápnout a nemám pocit, že by se to nějak kroutilo. Takže za mě do toho klidně jdi, uvezou tě

      0 0
    • Mark-H14  

      Já si koupil jetou silničku s DT Swiss Mon Chasseral 1450

      http://www.mojekolo.cz/…on-chasseral

      Ještě jsem na nich nejel. Máte někdo s těmito koly zkušenost?

      0 0
      • mastihuba  

        Od kubada mam starsi verzi a jak rikam do kopce super. Na jezdeni po rovine jsem je nebral, protoze nejsem silnicar a vychytavky vysokych rafku neocenim. Ani nevypadaji ze by po pul sezone nejak povolila nebo hazela. Dt naba by mela byt vecna. Podle me dobry lehky kola, ktery uvezou i tloustika jako jsem ja. :)

        0 0
        • kubad  

          ty DT Mon chasseral mají kulaté DT Revolution dráty, nebudou tak tuhé, o fous těžší, ale i tak dobré kola

          0 0
    • bagr84  

      Tak jsem to nakonec zredukoval na dva kandidaty – Zondy a Cosmicy (ikdyz ja sem schopnej si to rozmyslet) :)

      Jakej je rozdil v nabojich co se techto zapletu tyce?

      Trosku me od tech Cosmicu zrazuje par negativnich ohlasu na vydrz (praskajici draty, rafek kolem niplu atp.). Zondy budou asi vetsi drzaky.

      Jinak dik Hrochovi za ten test, zajimavy a pro me prekvapivy cteni.

      Jecnaku, mohl bys trosku detailneji popsat to udajny „plachteni“ u Cosmicu?

      0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Technicka, neni cosmic jako cosmic, Jecnak ma neco s vysokym rafkem, za ktery bys poridil troje Zondy.

        0 0
        • bagr84  

          Aha, no samozrejme jsem mel na mysli ty o kterych mluvim v 1. prispevku, tj. tytok

          0 0
        • jecnak  

          Mam konkretne SLR, ale to je v souvislosti s plachtenim jedno, protoze dulezita je hlavne vyska a profil rafku. Tenhle efekt nastava pri bocnim proti / do zad vetru, kdy se rafek chova jako kridlo a pocitove najednou jezdce tlaci vpred. Dulezite je ale mit dostatecnou rychlost vuci prostredi – vuci vzduchu. Tedy velmi citelne je to pri jizde proti vetru z boku a nebo najednou, kdyz foukne z boku do zad. Nelze samozrejme cekat zazraky, ale znat to je.

          0 0
          • bagr84  

            Ted si nejsem jistej – je to teda zadouci vec? :)

            Prvne jsem z toho mel dojem, ze „plachteni“ je minus…

            0 0
            • jecnak  

              Jasne ze je to plus, proste se trochu svezes zadarmo. Ruku v ruce s vyskou rafku jde ale i citlivost na bocni narazovy vitr. Chce to proste mit jistou ruku v pilotazi.

              0 0
              • bagr84  

                Z toho bocniho vetru mam prave obavy.

                Jestli jsem te spravne pochopil, tak s jakymkoliv jinym nez ciste bocnim vetrem se vysoky rafky vyporadavaji lip nez rafky „bezny“?

                0 0
                • jecnak  

                  Ne, vysoke rafky jsou citlivejsi na jakykoli vitr, ktery nefouka primo zepredu ci zezadu. Problem to neni, pokud vitr fouka stale stejne, jak prijde narazovy vitr (cimz mam na mysli treba prudke poryvy za prekazkou – domy, nakladaky atd) jsou vysoke rafky celkem neprijemne.

                  0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Ahoj, připojím se sem se svým dotazem. Dokáže někdo porovnat letošní a loňská kola Fulcrum Racing Zero? Je rozdíl pouze v designu? Je u letošních nějaká zásadní změna, která by odůvodnila koupi letošního modelu místo modelu loňského (o nějakou tu korunu levnějšího)?

      A jak jsou na tom loňské a letošní FR 1? Zase jen design, nebo zásadnější změny? Co jsem zjistil já, tak letošní jedničky mají už keramická ložiska + nějak zásadněji přepracovanou přírubu.

      Předem děkuji všem za relevantní odpovědi :).

      0 0
      • Hnoj  

        Racing ZERO: Zásadní změna je na zadním náboji. Pravá příruba má nyní skoro 2násobný průměr, zadní kolo je tedy tužší v záběru. Dále jsou 11sp kompatibilní.

        U racing 1 je to asi dost podobné…

        0 0
    • bagr84  

      Tak mam na Cosmicach prvnich cca 25 km, coz neni moc, ale na prvni dojem tak akorat:

      • kola jsou vyrazne tuzsi, kdyz se do toho opru ze sedla na tezkej prevod, nicse nekrouti, nic neskrta, proste drzi. Rozdil viditelnej jak na prednim, takzadnim.
      • vahova uspora, oproti predchozim alx200 je cca 20 g na prednim, 150 g nazadnim kole, vzhledem k momentalni fyzicce ve stoupanich nevidim rozdil (pokudtam nejakej je), ani jsem ho ale neocekaval. Jen ze sedla, viz.predchozi bod.
      • nejvetsi rozdil spatruju na rovine a pri klesani, kola se krasne odvalujou ajsou rychla, takovy mensi setrvacniky :) Ve sjezdech to clovek musi krotit.Prijem­na zmena.
      • bocni tuhost, naklony ve sjezdech nebo pri vyssi rychlosti mi prijdou mnohemjistejsi, kola jsou tuhy a mnohem lip drzi stopu.

      Secteno a podtrzeno – spokojenost.

      0 0
      • nooski  

        A kolik má teda váží pár Cosmiků?

        0 0
        • bagr84  

          Myslel jsem na Tebe, ale u vazeni druhyho kola se mi vybila vaha, vazil jsem oba sety uz s kazetou a bez upinaku, takze vazeni jen abych videl rozdil mezi setama, presny cisla ti nereknu :(

          Co jsem ale cetl, tak tech udavanych 1770g vicemene sedi.

          0 0
    • Sheep-Master  

      pořád se nemůžu rozhoupat a hlodá mě jestli poznám rozdíl mezi zondou (R3) a Eurusama (R1). Cena je téměř dvojnásobná.

      Doteď jsem jezdil ksyria elite

      Další problém je že u campy se mi líbí 3 roky záruka, ale zase nemají shimano 11sp ořech, fulcrum má sice 2 roky záruky ale 11sp ořech, takže bych nemusel měnit kola v případě upgradu nebo koupě nové silničky.

      asi si budu muset seřadit priority,ale kdyby měl někdo nějaký nápad co stím tak ať se rád podělí.

      Díky

      0 0
      • raceman  

        klidne kup campa kola a k tomu fulcrum shimano orech :) melo by to byt zamenitelne ;)

        0 0
    • blaf  

      Cau,

      mam Ksyrium Elite, Shimano orech, uz jim nejakej ten rok bude, nevim presne. Chci se zeptat, pujde mi na ne 11sp kazeta? Asi ne co?

      0 0
    • tm  

      Trochu uživím téma. Potřebuji nová kola na tyto parametry:

      • pláště
      • ořech 10sp Shimano
      • váha okolo 1500g za pár
      • cena ± 10 000 Kč
      • váha oblečeného a obutého jezdce 82 kg

      Nevíte někdo o nějaké aktuální skvělé nabídce?

      Díky

      0 0
      • McBlacky  

        já bych vzal Mavic KSYRIUM ELITE S WTS 2014, tahle řada byla vždycky parádní a navíc dobře vypadá.

        škoda, že už nejsou ve výprodejích modely 2012 ty se daly koupit kolem 8,5 :/

        0 0
        • Singlespeed  

          Z osobní zkušenosti můžu říct, že poslední modely Ksyrií Elite už nejsou, co bývaly. Honí se gramy a podle toho to taky vypadá. Ložiska jsou zmenšena na minimum (vydrží znatelně méně než u starších modelů), ráfek je superodlehčený s tenkými brzdnými plochami (bojím se, že to po pár jízdách v Alpách v horším počasí probrzdím), povrchová úprava v porovnání se staršími modely mnohem méně kvalitní a méně odolná. Černá barva na špicích moc nedrží (mám nejstarší model Elite z počátku století, špice jsou černěny extra kvalitně, vypadají pořád jako nové), špice vepředu jsou ztenčeny, odolnost proti rozcentrování při vymetení díry nic moc.

          0 0
          • Yura  

            To me prekvapuje u takove znacky jako je MAVIC. Prece jestli by mel takovou zkušenost kazdej, tak by toho moc neprodali ne?

            0 0
          • McBlacky  

            ty jo to jsi me nepotešil, máme doma 2008 a 2012 a uvažoval jsme na nové kolo příští rok o 2014. Jsem nepředpokládal, že to tolik dojebali. Kamarád jezdí ty vyšší co už stojí kolem dvacky a spokojenost ikdyž se s tím nemaže

            0 0
            • Yura  

              A co ta nova aksia? Na fotkách to vypada, ze mají odsot sirsi spice. Ty taky jdou kvalitou dolu? To je furt takovej standart a drzak mezi tema levnejsima kolama ne?

              0 0
              • McBlacky  

                aksia za ty prachy podle mě nepřekonatelný, kdybych potřeboval se svýma 72kg kola na zimáka jdu do nich

                0 0
            • Singlespeed  

              Neříkám, že jsou to špatná kola. Jedou výborně, o tom žádná. Ale pro mě (90 kg) už to není. Už nemají 1700 gr., ale cca 1500 gr. a to se muselo někde projevit. Ošizená povrchovka špic je však neomluvitelná, tady se hodně šetřilo, tak nekvalitní to snad nemají ani Aksíky.

              0 0
              • Yura  

                A to se ti jako olupuje barva ze spic jako stara omítka? Si delas prdel ne? :D To reklamuj ne? Nebo kdy se to zaclo srat?

                0 0
                • Singlespeed  

                  Porovnávám se starým modelem, kde byla černá barva na paprscích ultimátní. Tady je použita jiná, zřejmě výrazně levnější technologie. Prostě člověk musí být opatrný, jinak je na špici hned stříbrné místečko.

                  0 0
              • McBlacky  

                no jasný já jezdím ty co mají 1690. Šárky ty nový co mají 1560 nebo tak nějak. Myslel jsem, že půjdu do nich ale už se nedají koupit a ty 2014 vypadají že jsou podobné, budu muset pohledat info.

                Problém je že mavic celkem brzo přestává podporovat ta kola, takže sehnat ráfek nebo dráty na ty 2008 bude za rok dva unreal.

                Me tam vadí jediný a to, že se vydírá teleso náby kde je ořech ale to na všech mavic.

                0 0
                • Singlespeed  

                  Pro holky jsou ty nové jízdními vlastnostmi super, jezdí je má přítelkyně. Horšího celkového zpracování si všimla právě ona. Já je pak následně rozebral a taky hned zvedal obočí :-).

                  0 0
      • Zodiax  

        Co Zondy od Campagnola? Akorát se Shimano ořechem budou mit spis k 1600g

        0 0
      • blaf  

        levna varianta Pancho wheels pw27 – orech 11sp takze vyhoda do budoucna, vaha 1500g, tuhost mi prijde ok

        o neco drazsi varianta Campa Zonda, ev. FuRa 3, Zondy se mi libi vic, ale ja bych je dal jen na kolo s Campou

        0 0
        • McBlacky  

          ty PW27 souhlas

          0 0
        • tm  

          Diky za tip, ty Pancho Wheels se mi fest zamlouvaji. Neni to sice takova masirka jako Ksyria Elite S WTS, ale zase jsou lehci a hlavne za dobre penize.

          0 0
        • tm  

          Ještě jsem narazil na Bor 737

          Co na ně říkají odborníci?

          Nebudou při udávané váze 1 335g už moc měkká?

          0 0
          • raceman  

            slusnee :) ale asi jen pro musi vahy :/ :)

            0 0
          • blaf  

            videl bych to stejne jako raceman, pro nekoho kdo ma 70 i s posteli asi dobry

            0 0
            • tm  

              Tak mi to nedalo, optal jsem se a vahovy limit je pry 90 kg. Raději to ale nebudu pokoušet a zvostanu u pw 27, ty jsou asi přeci jen na mojí váhu vhodnější.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.