• hass

    Pěkné jarní odpoledne

    Rád bych zde navázal na vlákno, které jsem založil cca. před 2 měsíci a kde jsme se dostali (i přes mnoho hodnotných příspěvků!!) asi zřejmě nakonec – trochu neřešitelná pozice, podrobnosti viz ZDE.

    Protože padla předchozí možnost (Boardman Team Carbon / Team PRO) a nerad bych ji zde znovu otevíral. Mám pro zdejší znalce trochu obecnější dotaz:

    „Silnička do 35tisíc (+/-, spíš mínus)?? Karbon lehce preferován, rád bych nové kolo (bazar nee).“

    Nepotrpím si nijak extra na image ani značku, zkrátka poměr cena x výkon pro studenta :-D Jsem si vědom, že tu to vlákno již párkrát zaznělo (za 30k, za 20k atp.). Myslím ale, že s novými modely 2011 a o nějaký čas později se situace trochu mění. Navíc na silnici jsem úplný jelito, jezdil jsem zatím jen po lesích…

    Přiznám se, že žádné kvalitní řešení (vs. Bike-radar atp.) jsem v této cenové kategorii nenašel, což mne dost flustruje a přemýšlím, že zůstanu pěkně u biku pro drsný kluky :o(

    Takže, co s tím? Předem díky za nápady!

    PS: Možnosti jsou, např. co doporučil kolega , nicméně s poštovým a konfigurací jsme hooodně za 35k.

    0 0
    • maajkee  

      Sorry za ot

      0 0
    • Internaut  

      Ještě mrkni na hliníkové Canyony Roadlite či vyšší Ultimate AL .

      0 0
      • hass  

        Jojo, kouknu, dík. Ale že se v tom rejpu (nechci tu nikoho nas**t), ale – má hliník ještě smysl? Vím, že se to dá udělat poctivě, přesto mi přijde, že karbon (pohodlí atp.) je asi jinde (??)

        BtW: Jak se sem tahají / jak je to se zárukou? Jsou to moc pěkný kola…

        0 0
        • maajkee  

          A co třeba pells se zadní carbon stavbou.

          0 0
          • hass  

            Ten Pells nevypadá vůbec zle – až je mi ta cena podezřelá – co tomu je? :o)

            Ne, vážně – co třeba ještě tyhle dvě na té samé stránce, co byste k nim řekli??:

            Trek Madone 4.5

            a

            Specialized Roubaix Elite C2

            Slevy 20k mi přijdou slušné, ale už bych potřeboval nějaký nezávislý pohled, než vyhodím tolik peněz ;)

            0 0
            • maajkee  

              Toho Pellse tady určitě pár lidí má, takže snad někdo napíše zkušenosti. Jinak co jsem tak četl, tak silničky od pellsu jsou prostě takovej rozumnej poměr cena:výkon.

              0 0
              • hass  

                No to je přesně co bych potřeboval – já žádný závody na silnici neplánuji a z karbonovýho MTB 10.5kg + 2.0 pláště bude všechno asi příjemný odpočinek.

                Spíš si říkám, zda nezvednou vhozenou rukavici a nekoupit toho Treka nebo Spešla – jenže to bych musel vědět, že si vážně kupuju nějakou extra kvalitu…

                Jestli nepřibydou další varianty, tak nad těmito budu dost vážně přemýšlet…

                0 0
                • McBlacky  

                  ty rámy jsou dost odlišný. Roubaix je nad nejpohodlnější karbon rám v top endu na trhu. Pro 2011 ho upravili aby zase nebyl taková turistika :) je to hodně populární rám pro lidi co jezdí více a nezávodí.

                  Madone je naopak prototyp závoďáku.

                  já bych ti z těch dvou doporučil Spešla. Mrkni ještě na Meridy Scultury – lonská 904 by měla jít sehnat kolem těch 35. Rám taky velmi kvalitní.

                  na hliník se vykašli, ale zároven počítej, že ke karbonu za 35tkč to bude chtít nějaký lepší kola. Něco typu Novatec Sprint, AC nebo tak pokud gramařit za levno. Nebo Ksyria elite a výše pokud preferuješ tuhost a výdrž při solidní ceně a váze. Na všech seriích v týhle ceně to je jen něco co drží pláště…

                  0 0
                  • hass  

                    Díky moc, pro mne (a mou nevědomost) skutečně hodnotný příspěvek…

                    Vzhledem k Tvému rozdělení bych se naopak klonil ke Treku – na kolo si nechodím odpočinout a mám rád rychlou a silovou jízdu. Našel jsem ještě toto, což mi přijde úplně bomba (?):

                    Trek Madone 4.5, 2009 . Nejde o Compact a má na Bike-Radaru o hvězdu víc.

                    S těmi kolami atp. máš pravdu, jenže pořádný kola, to je dvacka a tu vážně nemám. Musím zjistit, zda mne to vůbec pořádně chytne :o)

                    Každopádně díky…

                    0 0
                    • McBlacky  

                      ty treky maj vidlici s hliníkovým krkem. Do toho bych nešel. Jezdil jsem takovou před full carbon a rozdíl je znát. Výměna vidle je pak dalších x tisíc.

                      dívej se na kola kde je celokarbonka. Ta nabídka zas tak extra není 105ka jako 105ka a zbytek normál.

                      ještě k tomu roubaix. Kdyby jsi měl možnost to projet, tak zjistíš, že to není tak turistický jak to možná vyznělo. Na český silnice ideál. Má to tlumící elastomery v zadní stavbě a ve vidlici. Já ho jel v rámci testu, bylo by to kolo o kterým bych vážně uvažoval. Zatím mám silnici jen jako doplněk k několika bajkům, takže hlína…

                      uvidíš jak tě to chytne. První rok určitě moc a pak se uvidí :)

                      0 0
                      • hass  

                        Hliníkový krk? V čem je problém? Je to moc tuhý nebo čemu to vadí? Mně to k tomu Treku nějak táhne – a co jsem kdy slyšel, tak to jsou vcelku kvalitní kola. Navíc je i vcelku pohledný.

                        Dost se orientuji podle Bike-radaru a tam ten Roubaix docela propadl… Navíc jestli je to nějaký měkký kolo pro babky, tak nic pro mně :o) Přijde mi, že Spešl dělá top kola, ale to aby si člověk ještě dalších 40 tisíc připlatil.

                        Fakt si z těch dvou budu těžko vybírat :o/

                        0 0
                        • Jarque  

                          Trek má rovnou vidli – a tam pracuje hlavně korunka a krk vidlice. Hliníkový krk pak působí, že vidlice pracuje spíše jako hliníková. U zahnuté vidlice pracují spíš samotné šavle, tam to tolik nevadí. Rovná ale zase lépe vede směr a nabízí jistější ovládání. Sám mám rovnou + al krk, předtím C šavle + al krk a rozdíl tam je…

                          0 0
                          • Jarque  

                            a taky vyšší hmotnost.

                            0 0
                          • hass  

                            Rozdíl… ovladatelnost i pohodlí? Z MTBčka vím, že vidle je víc důležitá, než se může někomu jevit, tak se o to zajímám. Jistou dávku nepohodlí na kole vydžím ;-)

                            0 0
                        • jecnak  

                          Hlinikove krky jsou u Treku uz jak inventar. Nerozumim, proc je davaji i na top modely. Kazdopadne rozdil je znatelny, ale pokud vymenis dural oblouky za karbon, tak je mnohem markantnejsi, dovolim si tvrdit ze ho pozna i clovek, co nevi ze jede karbon a predtim jel dural ;-)

                          Uvedom si, ze se porad pohybujes v low-end kategorii a kola maji bud skvele osazeni a nebo mizerny ram ci opacne. Dobre osazene a s dobrym ramem jsou silnicni Superiory, ale cenove je to zas nekde jinde. Jsou to ale kola, kde bych po koupi prakticky nemusel nic menit.

                          Co se tyce Spesl X Trek. Pokud mas moznost, tak si kola zkus, pripadne vem co se ti proste vic libi. Jelikoz je to tvoje prvni silncka, tak stejne zjistis az casem co chces a co ti vyhovuje. Nevim jak Spesl, ale Treky pokud zas nejak extra nezmenili geometrii skvele jedou do kopcu, ale hur se posilaji do zatacek.

                          0 0
                          • McBlacky  

                            karbon řidítka to jak ta vidle + pár tisíc.

                            prostě nikdy nekončící tuning :)

                            0 0
                            • jecnak  

                              Jo a pak si clovek navymysli lepsi sedlovku, sedlo karbon/titan atd. Ale kdyz to srovnam, tak ty riditka jsou z hlediska pohodli podstatne znatelnejsi jak vidle.

                              0 0
                              • Lister  

                                Ty mě nakonec donutíš si nějaká ta rodla za 5 tis koupit :-)

                                Ale první na řadě je sada a bezdušáky.

                                0 0
                          • bluma  

                            Souhlas s výměnou dural oblouků za carbon. Jsem taky (ne)šťastným majitelem 5kové Madonny s Alu krkem a přechod na carbon oblouky (prodělal jsem před dvěma týdny) je super. Pro ty co se bojí ceny, dají se sehnat třeba Race Face Next SL kolem 2500Kč.

                            0 0
                            • Lister  

                              A ty máš tedy ty RF?

                              Už o tom dlouho uvažuju, ale potřebuju kompaktní oblouky a to je trochu problém. Ječňák doporučoval Ritchey z UD karbonu, ale ty jsou prostě moc velký, FSA K-Force zase budou tvrdý…

                              0 0
                              • bluma  

                                Jj, mám ty RF, mají sice větší drop než compacty od Bontrageru, ale mě osobně přijdou velikostně tak akorát. A jak jsem se zmínil, takovou dávku pohodlí jsem opravdu nečekal.

                                0 0
                                • Lister  

                                  Drop mě ani tak nebere, protože dole se stejně nikdy nedržím, spíš je pro mne důležitá hodnota reach a ta je u mojich řidítek 75mm, což je dost málo a taková rodla sehnat je velký problém. Představec je 90mm, takže tam už níž jít nelze :-(

                                  0 0
                                  • bluma  

                                    Takže ty chceš dostat páky ještě blíž k sobě? Ty RF maj reach 86mm, takže to asi nebude ono.

                                    0 0
                                    • Lister  

                                      Ne nepotřebuju, jen bych rád, aby zůstaly kde jsou – většina řidítek se pohybuje kolem 85–95mm, takže při výměna by se mi posed natáhl minimálně o 1 cm. Zase na druhou stranu páky vozím celkem dost nízko, takže by se to u řidítek delších jen o jeden cm asi dalo doštělovat.

                                      Není tajemstvím, kde jsi ty rodla za ty 2,5 tis sehnal?

                                      0 0
                              • Pebe  

                                ty K-Force zase až tak tvrdé nejsou, já jsem s nima dost spokojený

                                0 0
            • orgoj.chorchoj  

              Pellse mam v chudsi variante – viz. profil. Kolo to neni zly, pro zacatecnika az dost. Ale po lonske zkusenosti z testfestu kde jsem se svez prave na Treku bych asi nevahal – pokud cenovy rosdil nehraje roli tak za me urcite Trek.

              0 0
            • Lister  

              Spelš není špatný, je opravdu hodně pohodlný, ale není nejtužší a ani nejlehčí. Pokud jsi silový jezdec nebo máš vyšší váhu, tak bych ho nedoporučoval (limit tak 85 kg, výše už to rám moc nestíhá) – koukni do mého profilu, i když mám dost tuhá kola, tak to pod mými 90kg není úplně ono.

              V případě preferencí tuhosti asi jedině SL2 verzi, ale ta je zase cenově mimo.

              PS: a navíc si myslím, že reálná dostupnost toho Spešlu bude mizerná – buď nebude vůbec, nebo budou jen okrajové velikosti.

              0 0
              • hass  

                No, já měřím sice 176cm, ale v sezóně mám tak kolem 68kg, zimuju na +/-70. Takže váha problém snad nebude. Ta váha a tuhost, to je věc, o které slyším teď z těch recenzí kolem hodně.

                Je pro mne dost překvapivé, že tady to za všechny (skoro) vypadá spíš na Spešla, ale v cizině se rezence, reporty a různý feedbacky uživatelů staví spíš na stranu Madone 4.5. Komfort teď pomíjím – je mi 26 a nějakou míru nepohodlí snesu – 5 let jsem měl brutálně nataženýho hliníkovýho spešla s blbou vidlí, takže vím, o čem mluvím ^^ Navíc jednou nějaký ty řidítka nejsou špatný nápad…

                0 0
                • Lister  

                  Rubéčko jsem si koupil ve 29 a byl jsme za to pohodlí rád, s věkem to moc nesouvisí. Kdybys chtěl sportovního Spešla, tak je taky možnost – Tarmac. Spešl má dvě řady – a obě pokrývají rozsah od těch levnějších až po závodní. Rozdíl je v geometrii rámu a zaměřením – Roubaix je „pohodlný turista“ Tarmac je spíše tvrdší závoďák. Základní Roubaix jsou pak i těžší a měkčí, ale tyhle nevýhody mizí u vyšší nabídky – tam je Roubaix tuhé, lehké a hlavně pohodlné kolo.

                  I na základním Roubaix rámu se dá dostat na 7kg (váha setu je myslím 1700gr), ale s výbavou mimo tvůj limit.

                  0 0
                  • hass  

                    Jasně, koupit se dá ledacos, ale hoď mi pls link na nějaký pěkný Tarmac do 40k ;-) Na silničce plánuji vyjížďky do 2hod, to se snad jistá míra nepohodlí snese – zatím silnici beru spíš jako doplněk pro mé MTB aktivity…

                    Na 7kg? Ale kolik dáš za kola, pláště, karbon. představec-řídítka-sedlo atp. Myslím, že je to zlá investice :o/(

                    0 0
              • MlokCZ  

                Souhlas. U toho Spešlu jsem u nich bral snad poslední kousek v 56tce a to bylo loni v srpnu :-)

                0 0
        • yetti  

          Jezdil jsem hliník, kombinaci karbon-hliník i čistě karbonový rám a mohu s čistým svědomím říct, že kvalitní hliníkový rám je vždy lepší než levný karbon a rozdíl v jízdních vlastnostech hliníku a karbonu je velmi malý. Respektive rozdíl mezi hliníkovým a karbonovým rámem má rozhodně menší vliv na jízdní vlastnosti a pohodlí než kvalitní kola, sada komponentů a hlavně sedlovka se sedlem.

          Za 35tis prostě slušně osazené kolo na kvalitním karbonovém rámu nekoupíš.

          0 0
          • McBlacky  

            IMHO spíš záleží, co řadíš mezi levný karbon. Madone, Roubaix, Scultura asi ne.

            0 0
            • hass  

              Madone 4.5 je z TCT kabronu, což je údajně nějaká né blíže specifikovaná směs z Asie. Vyšší modely jsou už na uhlíku, co si dělají samy ve státech. Na tohle možná yetti narážel…

              Ale pořád bych řekl, že ta kvalita těch rámů tam asi bude, jinak by to taková značka jako Trek atp. nepoužívala/y.

              0 0
              • bluma  

                Na sezonu 2011 je TCT carbon už i 5ková řada, OCLV jen nejvyšší 6ka. Podle dostupných informací je to stejný materiál, jen OCLV vkládají do forem americké ručičky a TCT taiwanské. Nebál bych se toho.

                0 0
                • hass  

                  Americké X Taiwanské ručičky… takže ten TCT je nakonec kvalitnější? ^^

                  0 0
                  • bluma  

                    Špatný kus můžeš chytnout tak jak tak, i když paní ve videu vypadá velmi svědomitě:-), ale spíš jsem chtěl naznačit, že není třeba se bát „levného“ taiwanského carbonu od Treku.

                    0 0
    • karliner  

      Fondriest?

      0 0
    • johny9  

      Koupil jsem si bazar kolo z důvodu peněz,ale hlavně na silnici začínám a chtěl jsem to na trénink.

      Mít víc peněz a najété zkušenosti,tak bych šel asi do Pinarello.Nej­levnější základní model je ±35tis. Myslím,že to je značka,kde kvalitá je záruka.

      0 0
    • rasto  

      z vlastni zkusenosti – jako prvni silnicka je sirer dobra volba. perfektni geometrie. vzhledem ke karbonove vidle a zadnimu 3uhelniku, je kolo pohodlne.

      osobne preferuji na silnici campu. compact.

      0 0
      • tom9  

        s tím souhlasím, minulý rok jsem kupoval silničku šírer a jsem s ní spokojenej :-)

        0 0
        • krokus  

          Nápodobně. Akorát střed klik Campa Mirage šel po nějaké době do háje.

          0 0
    • MARX  

      Řešil jsem podobné kolo o kterém uvažuješ a nakonec jsem pořídil nové za 29000,– toto http://www.focus-bikes.com/…iado-10.html

      0 0
    • onik  

      kukni do profilu co za ± 30 tisic pořidiš třeba tě to zaujme

      0 0
      • hass  

        Nic proti RBčku – ta značka má můj respekt pro kvalitu a důvtip. Problém je, že bych vážně preferoval karbon a nevím proč, ale mám RB spíš spojednou s MTB (XC a o dost drsnější věci :-)

        0 0
    • Nikiller  

      já si myslim, že je taky důležitý si uvědomit, jestli jseš někdy v budoucnu ochotnej investovat do modernizace. Protože za 35 seženeš sice kolo s karbonovym super rámem, ale ostatní výbava bude dost shit. Pokud teda nenarazíš na nějakou velkou slevu. mám na mysli hlavně kola, to osatní bude funkně dostatečný. kola jsou totiž jedna z nejdůležitějších částí, néli přímo nejdůležitější…

      Já si třeba za cca 30 postavil viz foto.

      Kliky a brzdy 105 zbytek Ultegra, kola ksyrium equipe. Zbylé osazení FSA. Váha 8,1 bez pedálů

      Neni to nic extra, ale na hobby ježdění to bohatě stačí.

      Zkus popřemejšlet i o stavbě, je to zábava a radost.

      0 0
      • hass  

        Postavil… to je varianta nad kterou jsem uvažoval zpočátku. Jenže jednak bych musel někoho otravovat – sám do kol moc neumím, co mohu ohnu nebo přetáhnu (mírná nadsázka, ale kolo si fakt nepostavím) a jednak potřebuješ díly za zajímavé peníze…

        Pro mne jako silničního laika je kolo víc než součet částí, přidaná hodnota je i složení a servis.

        Upgrade kola je čas od času samo sebou, ale nemůžu za kola vyhazovat tisíce. Ty dvě silnice, nad kterými nejvíc uvažuji a mezi kterými si nemohu vybrat (Trek a Spešl) jsou na ceně 40k se slevou o 20k, takže by to nemusely takové shity být :o)

        Byť když občas čtu zdejší vyjádření na kola za 50k jako šmejdy, tak koulím očima ;-)

        0 0
        • Nikiller  

          Tak v tom případě bych šel do toho treka, ten je moc krásnej. Jestli to chceš hlavně na hobby ježdění, tak to bude určitě víc než dostatečný.

          0 0
        • Dumbíček  

          Jezdí nohy, pokud nemáš závodní ambice, nenalítáš 10 000km za rok… Tak prostě každé z kol, co jsi tu kdy zmínil, ti poslouží a nebudou tě limitovat. Jo radost, nebo vymazlování je jiná věc, ale funkčně nevyužiješ zdaleka potenciál toho kola. Nebo si ymslíš, že budeš pravidelně na kole nastupovat s výkonem v řádu stovek watů, aby se pod tebou rám kroutil a tebe to brzdilo? :-)))

          0 0
          • hass  

            No rád bych si to myslel… ehm, nemyslím si to ;-)

            Víceméně jsem se rozhodl pro toho Treka a když mne nevystraší ani jinak nezklame při osobním setkání, tak bych do něj šel. Uvidíme…

            0 0
    • gemini  

      …a co Wilier Izoard na centauru ( wilier.cz )? Je sice trochu přes limit, ale třeba se s nima na ceně dohodneš? já ho na Sport Lifu koupil manželce a spokojenost maximální.

      0 0
    • gemini  

      …a co Wilier Izoard na centauru ( wilier.cz )? Je sice trochu přes limit, ale třeba se s nima na ceně dohodneš? já ho na Sport Lifu koupil manželce a spokojenost maximální.

      0 0
      • hass  

        To je zase o 4–5k víc ;-) Jsem se postupně propracoval z věty kdysi v listopadu „Hmmm, taková silnička kolem dvacky na občasný potrénování.“ přes lednové „Tak ať už to trochu vydrží a pořádně jede.“ k současnému „Jojo, těch 40 se ještě nějak poddá.“

        Ale větu pro 45k už v repertoáru nemám :o)

        0 0
        • Ruprt2  

          počkej týden dva :-)

          0 0
          • hass  

            lol. taky bych mohl čekat do prázdnin a koupit si rovnou kolo od Lance ;-)

            0 0
        • gemini  

          Já za ni dal 40 kolíků, což je o litr víc než za Tebou vybranýho Treka…:-) Každopádně za zeptání v KCK nic nedáš:-)

          0 0
        • Internaut  

          Nezapomeň v rozpočtu na silniční pedály, tretry, druhé čidlo na komp či nový komp…

          0 0
          • hass  

            Přesně tohle jsem raději vytěsnil… Moc děkuju!! :o)))

            Tretry budu řešit – a teď se hardcore žiletkáři budou křižovat – stejným pedálem jako na MTB (SPD), tacháč časem, na pedály rozbiju záložní málo krmené prasátko.

            0 0
        • gemini  

          Mimochodem, já taky začal na silničce za 20 a skončil jsem u Tarmaca na Chorusu s Borama…Takže pokud ze začátku koupíš něco, s čím budeš hned spokojenej, tak v důsledku ušetříš NEMALÉ peníze…:-)

          0 0
          • Lister  

            Můžu jedině podepsat. Loni jsem kupoval kola v hodnotě 2/3 původní silničky :-)

            Letos snad ta sada a tím by se to mohlo završit – stačila by Athena.

            0 0
            • gemini  

              Myslíš, že bude Athena stačit?:-))

              0 0
              • Lister  

                Musí, protože jak na to nahážu něco lepšího, tak se rázem stane nejslabším místem rám a to je cesta rovnou do pekla :-)

                Navíc se mi líbí to jméno, jeho tradice a v neposlední řadě i design sady – chci stříbrnou a karbon. klikama.

                0 0
                • Peslezedirou  

                  Pokud by jsi starou sadu prodíval, tak mám kamaráda, který by ji možná vzal.

                  0 0
                  • Lister  

                    Sada půjde na původní rám a bude z toho buď záložní silnička do marastu nebo to kolo možná prodám.

                    0 0
                • Hroch obojzhivelnyj  

                  2011 erga Athena schvalne funkcne downgradovali → Chorus ;-). Totez kliky. Moc velka konkurence pro vyssi sady. To nikdy nema konec.

                  0 0
                  • Lister  

                    To nejsou dobré zprávy – je pravda, že jsem to moc nezkoumal, ale původní Athena se mi líbila hodně. Takže radíš sehnat model 2010?

                    0 0
                    • Hroch obojzhivelnyj  

                      JJ. Sice zavedli i stribrnou verzi pak, krome hliny oplacane karbonem, ale radi dolu jen o 1 pastorek, 2010 o vic jako vyssi sady. A u klik zmenili system z UltraTorque na ten novy co ma Centaur a Athena (spoj v leve klice). Najdi si to na webu Campy (ale musis byt trochu Sherlock Holmes).

                      0 0
    • kopečák1  

      Můžu se jen zeptat, kde třeba sehnat za pěkný prachy Trek Madone 5.2 (56)? Táta ho nedávno rozstřelil o chodník po střetu s autem… ruplo to na čtyřech místech. Nicméně si ten rám moc chválil a zatím sem ho ašel za 63k asi nejlevněji.

      Díky moc

      0 0
    • hass  

      Zdravím.

      Z firmy se mi nakonec po cca. měsíci nikdo neozval, takže jsem věc skončil a vybral si jiné kolo.

      Snad je to návod pro ostatní, kdo by event. Boardmana sháněli. Přístup firmy je pro mne velkým zklamáním.

      Téma cca. za týden zamykám.

      0 0
    • hass  

      Zdravím, naposledy ;-)

      Všem děkuji za rady! Nakonec jsem si koupil Trek Madone 4.5, model 2010, vel.56.

      Dojmy/fota mohu na požádání zaslat. Posez vypadá ok, možná jen vyměním představec (9cm místo 10) a uberu jeden kroužek na hlavov.slož.

      Téma do týdne uzamknu.

      Díky!!

      0 0
      • jecnak  

        Projed si nejaky fit calculator, projed si na kole delsi trasu a pak se rozhodni. Ja na Trekovi taky daval podstatne kratsi predstavec.

        0 0
    • Joseph de Sax  

      za 35 litrů jde udělat asi 100cm silnice první třídy…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.