Nová česká tel. sedlovka TS180

668 nepřečtených
  • doubleingram

    Asi už jste někteří viděli, co na to říkáte?

    http://www.bikeandride.cz/…predstaveni/

    Anketa: Názor na TS180

    5x
    6%
    7x
    8%
    • scret  

      nerikaj ti blesku ?:))

    • Pepe72  

      Neznam, kdyby se uz prodavala vzal bych ji do noveho ramu.

    • Petronen22  

      Paráda. Asi to bude moje první teleskopka

    • Hnoj  

      Cena 6500Kč mi přijde totálně přestřelená…

      • Pepe72  

        Tu cenu jsem prehledl ale libi se mi jednoduchost produktu.

      • Bokec  

        Jo je to dost :-( LEV me stal 8000kc…

      • AleZ80  

        To mě taky. Zdůvodňuje to nákladností malovýroby.

      • kubad  

        V kolarine je většina věci přestřelena, tak proč ne tohle, pokud bude fungovat OK.

        Seriovosti by asi šla cena hodně dolů

      • Tomínos  

        Proč přestřelená?

        • Hnoj  

          Protože za ty prachy koupíš třeba výborně fungující GIANT Switch, sice zdvihem 150mm, a po pravdě 180mm se většině lidí ani nevejde do rámu.

          Aby to bylo obchodně zajímavý, muselo by to stát maximálně polovic… 6500Kč za dvě trubky, pružinu a pár šroubků je prostě přestřel.

          • honhav  

            Nenasel jsem gianta s vyssim zvihem nez 100. od L ramu je 180 zajimava. ostatni sedlovky stoji o kus vic, maji kurvitka typu vzd. patron, pistu a vsemoznych kokotin. Nedam dopustit na neco, cemu k udrzbe staci obcasne ocisteni a namazani, pripadne pretazenej kousek gumy pres pist… Nesouhlasim s tebou. Funkcne vypada podobna germmanskymu zazraku za 14 tisic…

            • Hnoj  

              Germansky zazrak za 14 papírů je rovnou dvojitej bullshit :-D

              Jinak 2016ky Giant maj 150 a 125mm s stojej MOC cca 6500Kč. A jsou už v prodeji.

              Celej ten nesmysl s tím, že „lepší“ teleskopy stojej 8K+ je kravina. Všechny do jednoho se totiž serou a v tom případě nejlepší volba = nejlevnější a nechat si jí 2 roky, pak poslat dál.

              • Atilla  

                Nevím co je navíc v jiných sedlovkách oproti TS:) Třeba spešl to jsou jen dvě trubky, trn a ventilek:) Jinde zase patrona se kterou neuděláš nic a posíláš jí 2× ročně na výměnu. A i přesto, že mají nižší zdvih a vyrábí se sériově stojí víc. Jediná sedlovka co se dá servisovat v domácích podmínkách je reverb.

                Tady to rozložím za 5min a do 5min jí zase složím do šroubku což si myslím, že je velké plus.

              • honhav  

                vsechny se serou… a pro me vec co se nesere a staci ji vycistit ma cenu srovnatelnou s vecma, ktery se serouz a nevim kdy me nechaj ve stychu… ;)

              • ememem1  

                pls toto je pre vedenie lanka v rame? stranky giantu moc informaciami neoplyvaju a vsetky sa volaju " Giant Contact SL Switch"…

              • ememem1  

                preco myslis ze je to bullshit.ako je kua draha, nedostupna ale z tej testovacej serie a z toho co dokzali vyrobit su ohlasy zatial dost dobre (tu juma tusimze logoman).

                sa pytam celkom vazne, som v poradovniku tak ak mas referenciu alebo skusenost ze je to shit tak prosim konkretne preco.

          • Tomínos  

            Ono toho v té sedlovce je maličko víc. Jinak samozřejmě sedlovku nikomu nenutím a je zaměřena spíše na lidi kterým je 150mm od giantu prostě málo, i když jich nebude většina, věřím, že pár takových se najde.

          • Pedro404  

            A proč je ta od Giantu lepší než ta Tomínosova, když cena je stejná?

            • Hnoj  

              Neřekl jsem, že je lepší/horší.

              Řekl jsem, že cenu, vzhledem tomu, co je uvnitř sedlovky považuju za nepřiměřeně vysokou.

              EDIT: Až bude za ty prachy citovat Churchila, beru jí, i kdybych jí musel posouvat kladivem :-P

              • Pedro404  

                :) Tak spíš jde o funkci, ne? Nebo máš pocit, že toho za ty prachy dostaneš málo, a chtěl bys tam víc kurvítek?

              • honhav  

                tominos ti to tam urcite v pohode necha churchila vygravirovat… :D

              • Džey Ár  

                Cena je taková jaká bude poptávka. A vzhledem k poruchovosti hydraulických sedlovek si myslím že zaplatit stejnou cenu za produkt u kterého tyhle trable odpadají je pro mně zcela v pohodě. Otazník už zůstane jen nad dílenským zpracováním (z fotek paráda) a kvalitou materiálů (což je hold třeba zjistit v následujících letech provozem). Já Tomínosovi fandím, tohle má 100% potenciál.

      • jIrI___  

        Taky tak. Holt když člověk kupuje v podstatě výrobek „bez jména“ a do budoucna s nejistou servisovatelností.

        • Tomínos  

          To ale bylo svého času v podstatě vše.

          • Lucase  

            Neřeš, držím palce. Vždycky se najde nějakej rejpal.

            Na mě osobně je 180 mm moc dlouhé. Mám 125 mm a koukají mi ještě 4 cm sedlovky, protože mám delší sedlovou trubku, ale pro jiné to je určitě přínos.

          • Macik  

            Přesně tak.

          • Drobeczech  

            To jo ale tohle má už dost velkou konkurenci.

            • Tomínos  

              Větší zdvih než 150 má v podstatě jenom jedna další, pokud se nepletu, u Rase totiž nevím jestli se stále vyrábí.

              • gerrard  

                Jakou bude mit sedlovka maximalni nosnost?

                • Tomínos  

                  Zatím neurčeno, ale mám domluveného jezdce se 105kg a okolo dvou metrů. Já ji jezdil přes dva roky a mám 90 kg.

                  • gerrard  

                    Tak kdybys potreboval opravdu poradne zatizeni, tak dej vedet. Rad otestuju :).

          • jIrI___  

            Neříkám, že ne. Většina těch malých firem ale zažívala boom v době, kdy byla minimální konkurence velkých hráčů. Tahle sedlovka startuje do prodeje přesně v opačné situaci – z těch malých firem se stali velcí hráči. Ale pokud by to měl být první teleskop na světě, u kterého by člověk nemusel počítat s tím, že dříve či později využije záruční lhůtu, bylo by to moc fajn :)

          • honhav  

            Ale prd. Mechanicka sedlovka co na ni cekas rok az dva z germanie stoji skoro 14 tycek… Muj mejl s predobednavkou (na sedlouvku s delsi trubkou nez dlouhou) vlastne ale uz mas (jeste ti poslu jak to merim at si rozumime), cena mi prijde ok, pokud bude vse funkcni (s minimalni poruchovosti, jak to dle koncepce vypada) a nezlomi se po roce, myslim ze neni co resit…

      • ememem1  

        1+

    • jeniiiik  

      Ta cena je vzhledem k maloseriove vyrobe vic nez v pohodě. Jste blazni pokud si myslite, ze tohle nejakej jouza nekde v garazi vyfrezuje a vysoustruzi za 200,– Na firme nechavame v jedne zamecnicke dilne delat ruzne maloseriove soucastky, jak vidim obcas fakturu, tak me omyva kdyz vidim ty ceny za celkem jednoduche dily…

      • Tomínos  

        Tak vzhledem k dostupnosti profilu pro malosériovou výrobu musím třeba na objímku sedlovky použít plnou kulatinu o průměru 65mm a už to musí být na soustruhu vyosené abych se vešel, takže zhruba kilo jde do špon. Vrchní část objímky pak ještě dělá tříosá frézka a jela to myslím skoro dvacet minut, pětiosá nebo ještě více osá mašina pokud možno s podavačem by si s tím asi poradila rychleji, ale bohužel několik milionů na nákup takového stroje nemám, takže si musím vystačit s tím co mají firmy po okolí, které jsou navíc ochotné mě na tu mašinu pustit na dvacet třicet kusů, protože kolikrát se třeba dvě hodiny o něco snažíme, než je upnutí a dorazy nastavené tak aby ze stroje lezly aspoň přibližně stejné kusy. Něco se dá vyřešit „jednoúčelovým upínacím mechanismem“, ale i ten se na těch pár kusů musí nejdřív vyrobit. A to je jen část problémů které se musí vyřešit, jak psal Kubad výše, ve velké sérii se tyhle náklady rozloží a cena může jít o kus níž, ale to je teprve záležitost budoucnosti. První sérii plánuji zatím sto kusů a to taky není nic závratného. To je jen takové malé zamyšlení k té malosériové ceně. :-)

        • jeniiiik  

          Asi tak… Drzim palce s prodejem a dalšími vecmi okolo.

        • honhav  

          nevysvetluj, nema to smysl, jen se pojisti par nd na sklad… (to se proste v cene taky musi zohlednit… ;)

        • ladiki  

          Pokud by jsi potřeboval pomoct, jak a co nafrézovat na 5-ose, tak se ozvi. Jinak tomuto fandím. Cena je OK, ale je potřeba ji doladit…

          • Pedro404  

            Doladit cenu jakože změnit na 6499?:)

            • ladiki  

              Když píšu, že cena je OK, tak jsem asi nemyslel cenu! Myslel jsem doladit sedlovku např. lepším dyzajnem…Např. tvar té vnitřní drážky by nemusel být tak pravoúhlý, ale drážka by mohla být projeta kul. frézou apd…

              • Pedro404  

                Jasný:)

                Osobně mi ta drážka nijak rušivá nepříde, max. bych zaoblil ten zamykací mechanismus. Ale já celkově na vzhledu extra nelpim.

                • ladiki  

                  jak říkáš zaoblit......

                • Petr L2  

                  Přesně, je po světě hodně věcí, co mají design, na kterém je na první pohled vidět, že je to kusovka dělaná s láskou a má to svoje kouzlo a takové věci musí existovat jako protiváha těm předesignovyným zprůměrovaným kousků co sekají fabriky v tisícových sériích, ale i tak je vždy potřeba si pohlídat, kam až to může zajít. Nedá se nic dělat, tak to je, takže zámek by měl být elegantnější a pak to bude opravdu parádní nezaměnitelný kousek a ta cena bude v tu chvíli naprosto v pořádku :-)

                  Držím palce!

        • mr.nikdo  

          A kdyby jsi zkusil subdodavatele, kteri by Ti nektere veci delali?

        • ememem1  

          to je vsetko pravda, bez ironie nech sa ti dari, len proste s cenou rovnakou ako napr. sedlovky giant alebo o 20–30E drahsim reverbom proste budes mat problem.

          • podvlada  

            Já zase nevim, proč bych si měl kupovat Giant nebo Reverb, když můžu mít sedlovku, o který už teď směle od stolu můžu říct, že bude spolehlivější, nemá se na ní co podělat a i kdyby se podělalo, tak to opravíš v terénu s mininářadíčkem, co máš s sebou.

            Možná naopak, čekal jsem tu cenu i o něco vyšší. Jediná srovnatelná je germánskej zázrak, co viděl jeden dva lidi s cenovkou přes 10k.

            • ememem1  

              tak ja som jeden z cakatelov na ten germansky zazrak :-), ale prestava ma to bavit, rok bez zaruky ako dalej (ale minimalne este dalsi pol rok) ma prestava bavit.

              sak jako nic proti ale s tou prvou vetou by som bol zatial opatrny, keby to bolo take „eno nuno“ tak to asi neni najproblemovejsi komponent dnesnych bikov. kupujes zajaca v pytli ktory nema okrem samodomo testov zatial za sebou nic. jak vies aky to bude mat po sezone vakel? jak vies ako sa budu riesit reklamacie? jak je vyriesene zatekanie do ramu? jak to funguje v bordeli ked sa tam dostane blato a kamienky? atd atd.

              nicmenej prajem autorovi uspech aj ked si stojim za tym ze cena je mimo.

              • podvlada  

                Já chápu jak to myslíš. Sám si ale myslím, že nejproblémovější komponent si z toho děláme sami my, bikeři, protože chceme co nejlehčí váhu – proto je většina tel. sedlovek vzduch/olej, podobně jako vidlice – a hydr. patrony se prostě serou a srát budou, stejně jako vzduchová část se ochodí. Přitom jde o pár gramů, údajně – když porovnáš udávanou váhu týhle TS180 a třeba Reverba (a samozřejmě do toho započteš drobnej rozdíl ve zdvihu).

                Proto jsem nadšenej, když vidim další mechanickej teleskop, kterýmu by měla odpadnout problémovost se vzduchem a olejem. Několik lidí už to testovalo a i sám autor říká, že má zvýšenou náročnost na údržbu, ale to beru jako daň za tu (snad) lepší spolehlivost. A pokud bude ta náročnost spočívat v pětiminutovým rozebrání, očištění, máznutí a složení, nemam nejmenší problém.

                Co se týče vaklu, pokud na tom bude stejně, jako ostatní, OK. Pokud na tom bude díky velký drážce líp, super. Se zatékáním počítám asi tak, že do rámu téct může, nemusí, každopádně na vodu je dole dírka a větší bordel půjde ven po sezóně s vyndaným středem. Stejně tak si myslím, že bordel co se tam dostane projde skrz a větší, co by jí mohl zaseknout, se tam nedostane.

                Samozřejmě, půlka toho jsou to spekulace od stolu, ale věřím, že na tom hlavně díky svý jednoduchosti nebude hůř než konkurence – nevim proč by měla.

              • Pedro404  

                Jak můžeš jednim dechem říct, že cena je mimo a sedlovka neozkoušená, a zároveň, že seš čekatel na Vecnum?

                • ememem1  

                  asi tak ze ked vidim kolko investoval do vyvoja vecnum a pri vsetkej ucte porovnam s tym co do toho mohol investovat autor a ked si mysleli ze je to docela OK na to aby sa to nebal poslat do testov, na vystavu a pod. a na mtbr to jazdi docela dost ludi (aj ked este viac caka :-) ) a zatial ziadne problemy. a napriek tomu stale nemaju vyrobcu.

                  • kyl  

                    Když vidím kolik investovala firma RS do vývoje a co to poslední dobou leze za dreky,tak spíš věřím že za méně peněz se dá zahrát lepší muzika.

                • logoman  

                  Zas vecnum mel asi 5 let vyvoje, 50 kusovou testovaci predprodukcni serii … Na mtb news se o ni dalo najit info jeste pred prodejem.

        • Džey Ár  

          Tomínos, pro většinu jak je vidno cenu vůbec není třeba obhajovat :-). Spíš bych řešil jakého rozměru nadělat nejvíc, páč těch co 180mm využijou zas až tolik nebude :-).

    • Pedro404  

      Co sem se nikde nedočet je jestli jezdí nahoru sama po zmáčknutí páčky, nebo se nejdřív musí přisednout?

      • Tomínos  

        Jezdí po zmáčknutí páčky. Ale při zasouvání je potřeba se nadlehčit, zmáčknout páčku a pak teprve zasouvat :-)

        • lukas aka mitro  

          Svedl bys sedlovku v prumeru 27.2 a celkove delce pri vysunuti max cca 360–370mm…jaky by mela zdvih?

          • Tomínos  

            Ahoj, tenhle průměr bohužel nezvládnu, vnitřní „pístníce“ má průměr 27mm, takže už není místo na objímku, zatím počítám s průměry 30,9 a 31,6.

    • kali222  

      Jsem uplne marnej, nebo nevidim celkovou delku sedlovky(200mm verze)? Bylo by mozne ji zverejnit? Díky.

      • Tomínos  

        Celková délka sedlovky ve verzi 200mm je 405mm, nad rám jde délka 270 mm, sedlovka jako taková jde vysunout o tři cm z rámu, takže celková délka co se dá použít je 300mm, zatím. Pokud na základě reakcí uvidím, že by se hodilo mít sedlovku ještě delší, můžu zkusit sedlovky ještě prodloužit, něco jako basketball edition. :-)

        • lazza  

          Změřil jsem na novým rámu, (který má poměrně krátkou sedl.trubku), kolik mi z něj bude trčet sedlovka a zjistil, že to je minimálně 270mm. Ten 200mm zdvih a vysunutí 300mm by byla pro mě záchrana, protože při klasickým zdvihu 120–150mm bude sedlovka pořád čnít jak komín.

          Jinak k tý ceně: bůhvíjak přívětivá není, ale pokud to bude držet líp než konkurenční (i dražší) modely, vyplatí se.

          Co se se designu týče, tak tuším, že budu působit malicherně a cimprlich, ale ten dvojtý drát a těžkopádná vizáž patří k tomu nejméně atraktivnímu, co se dá sehnat. Chápu, že funkčnost především, ale dneska se i funkční komponenty/kola produkují esteticky dotažený.

          V každým případě je mi tahle snaha dost sympatická. A pokud budu volit, dám přednost czech made produktu.

          • Pedro404  

            Co se designu týče, tak buď rád, že tam neni harmonika.

            • lazza  

              Nerejpu, vůbec. Byla to jen poznámka, která by mohla výrobce do budoucna zajímat.

          • Džey Ár  

            Špatně jsi koukal, jestli ti dobře rozumím :-). Od páčky k sedlovce jde jen jeden bovden, druhé lanko tahá aretační čep/ kolík.

        • jopny  

          Taktéž se mi tato sedlovka dostala do hledáčku pro příští sezónu, ale z 400 mm sedlovky mám v rámu 100 , což je minimum a proto bych i já ocenil delší.

          Přeji hodně zdaru!

        • kali222  

          Díky za odpověď. Myslím, že basketball edišn by se také uplatnila. :) Ať se daří.

          • vojtechposmourny  

            No, pokud si vzpomenu na tvý kola, tak určitě ☺

            • kali222  

              No dyť, já si tu připravuju půdu!! Teda jestli se mi rám nerozpustil v krabici. :D Ne, kecám, určitě nechci dělat vlny. Co bude u mě až sedlovky budou, to nevím. Takže to byl bezvýznamný tichoučký dotaz…

    • smatly3  

      Jak to bude zatěsněno ? Nerad bych vyléval po dešti cca 1dlc jako z LEVA :) podle fotek mě to právě moc zatěsněno nepřijde.

      • Atilla  

        Tady ti proteče voda max do rámu:) Rozdělal jsem jí po 5ti jizdách v pěkným mordoru(pisek a píseček) a bylo tam čisto. Rozdělat otázka pár minut. Třeba sedlovka od spešlu poslední takovou vyjížďku nedala a to jsem jí měl před čtvrt rokem na komplet servisu a v bahně jela snad prvně od servisu.

        • smatly3  

          To zní fajne :) Tak ono rozdělat Leva je taky otázka pár minut, jenom na to člověk potřebuje víc nářadí… Jen mě pořád přijde že teleskopický sedlovky jsou stále v plenkách :)

      • BLACK1E  

        Taky mě napadlo jak je zatěsnená zepředu. První, co by mě napadlo je, že těma dírama to tam pujde samo, ale nechám se překvapit.

    • vojtechposmourny  

      Za mě super. Principielně podobné jako můj GD, který se mimochodem za těch šest sedm let, co ho mám, nevysypal ani jednou. Na jaře jsem ho chtěl přesunout mladýmu a koupit si novej, jen s pětipalcovým zdvihem. Ale tohle mi nasadilo pořádnýho brouka do hlavy…

      Netestuje jí někdo z Prahy a okolí, abych jí mohl okouknout? Plus jsem nikde neviděl, jak vypadá ovládací páčka. Nebylo by foto?

      • podvlada  

        Údajně první prototypy páček nebyly to pravé, budou jiné, cca za 2 měsíce ;)

      • mr.antik  

        tak principielně proti GD o několik levelů jinde…

        • vojtechposmourny  

          To mi vysvětli. Pořád to pracuje na pricipu trubky s dírou a kolíku, co jí drží v jednotlivých polohách, ne?

    • georgio  

      Prvni co me napadlo kdyz jsem cetl ten clanek – projekt jako delany pro Kickstarter nebo jiny crowd-fundingovy server…chtelo by to propracovany business plan a jistotu ze neni nejake slabe misto (jak v tom planu tak na produktu) a myslim ze by to mohlo mit uspech…rozhodne fandim a snad to bude i muj pristi teleskop :-)

    • alo  

      Vlezla by se mi do rámu, když mám sedlovku vysunutou 22,3 cm?

      Dá se snížit zdvih téhle sedlovky, dejme tomu na 150 nebo na míň?

      • Tomínos  

        jsou tri delkove varianty, zdvihy se podle varianty dají měnit od 120 po 20mm do 200, ale musim se přiznat, že počítám hlavně s výrobou vyšších variant než 120 až 160. Tam jsou v podstatě jiné firmy.

    • mastihuba  

      Držím palce. Všichni kdo kritizují úlet ceny by si měli představit jak měsíc dělají svojí práci za polovic. Určitě se to každému bude líbit. Nota bene pokud je to vlastní vývoj jsou tam hodiny a hodiny zdarma. Klidně reverba časem nahradim tímhle.

      • Pedro404  

        +1 co se týče ceny. Neni mi úplně jasný, jak si ten vývoj lidi, co si na ní stěžujou, představujou.

        • lumyr  

          tak jestli je nebo není cena OK se ukáže při uvedení do prodeje. Buď to budou lidi akceptovat, nebo ne… Kolik stál vývoj a kolik si někdo představuje zisk není moc podstatný :DD. Pokud to bude fungovat tak mi ta cena přijde super

        • ladiki  

          představují si to, jako když v seriálu, Křeček v noční košily, vyvíjeli stroj času :-) :-)

          Jenže takhle už to dávno nejde, borci. A kdyby to šlo jen trochu, tak určitě né teleskop. sedlovku......za nemleté kafe…:-)

        • Bokec  

          Koukam ze se snazis dostat jeste hloubs do ( | )

          Neverim ze driv jak za cca 5let ci dele bude jasne jak to je z tou spolehlivosti :-)

          Ja zatim zustanu u KS Leva.

          A pokud toto bude fungovat tak pokud bude stejna cena, tak je to ok.

          Ale skoda ze neplanuje 27,2 tech je take dost…

          • Atilla  

            5let? Mě nevydržela, žádná sedlovka bez opravy víc jak 3/4 roku a to bylo KS s první patronou, potom už šla co půl roku patrona do háje. Spešl za necelý rok 2× a to jen díky tomu, že jsem akceptoval dofukování před každou jízdou. Jinak by tam byla častěji. Reverb o kroužek a teď když jsem jí střelil kámošovi tak se při jízdě v chladu zavzdušnila a nešla vytáhnout. XLC nedalo u kámoše ani 15 vyjížděk… Cena je pomalu nejnižší na trhu, výroba v čechách, osobní přístup a stejně je to špatný:)

            • Bokec  

              KS LEV 2400km 90% les teren. Tak nevim co stim delate. Kamos co jezdi semnou ma starsiho KS ted presne nevim jakej typ ale ma ji 2,5 roku a bez zavad. Akorat vymena lanka…myslel jsem 5 let nez se vychytaji vsechny mouchy az to bude mit vic lidi nejake NEZAUJATE diskuze atd.

              • lumyr  

                Sedlovka od giantu dala sezonu, najeto téměř 3tis a funguje parádně. A to mám 100kg bez výbavy. Taky moc nechápu, co s tím děláte :DD

              • Manas  

                Ja mam KS i950 a po peti letech (nejezdim nijak moc) se to rozesralo a musi se menit patrona. Cena opravy 2000.- a rovnou mi rekli ze pokud casteji jezdim, tak ze to jednou za rok, za dva (dle frekvence jezdeni), vymenim. Proste to jde do sracek a oni to vedi. Taky staci to zvednout za sedlo a mas vydelano rovnou.

            • AleZ80  

              „Cena je pomalu nejnižší na trhu, výroba v čechách, osobní přístup a stejně je to špatný“

              To se vztahuje k XLC ?

              • ememem1  

                btw to xlc je nejaka cina ci ako?

              • lazza  

                Myslím, že psal právě o TS180.

                Jinak cena není na trhu nejnižší ani zdaleka – za 230euro se dá už vybírat. Výhodu výroby v Čechách také nevidím, protože z technologickýho hlediska se český malovýrobce s Čínou/Taiwanem vůbec nemůže srovnávat. A pod osobním přístupem si nepředstavím vůbec nic.

                Jinak upozorňuju, že nic nekritizuju, naopak koupi zvažuju. Ale nebaví mě tohle nekritický hájení něčeho, co je zcela neověřený.

      • RomanH  

        No, Franto, ale Hnoj ma pravdu. Za tech 6 sezenes i jine pomerne slusne. Pokud casem prorazi spolehlivosti, tak proc ne, ale zacinat na teto castce, nevim nevim.

        • Bokec  

          Taky si myslim…

        • Pedro404  

          Vem si Vecnum, skoro nikdo jí nemá/neviděl, nemožně dlouhá čekačka, a stejně je zástup lidí nadrženej na to vypláznout za ní desítku.

        • Atilla  

          Ok řeknu Tomovi ať každou sedlovku zadotuje, možná mu přidá i něco EU, aby mohl konkurovat Číně:)

          • RomanH  

            Boha jeho, mne je uplne jedno, za kolik to chce Tom prodavat. Jen mam obavu, ze si to takto koupi jen par zasvecenych lidi. Silne mi to pripomina klucinu, co tu tusim pred dvema lety nabizel celkem pekna svetla. Jen to prestrelil cenou – Ti, kteri byli ochotni dat tolik penez, radeji koupili Lupine.

            • MirosPikos  

              Jestli myslíš Lucifer, tak ten docela prodává.

              • lumyr  

                jojo už má MKIII verzi (kde podle mě vychytal mouchy hlavně v ovládání), navíc má redukci na nabíjení mobilu, což se může hodit..

              • michomin  

                Zoralight, už není, na BF hodně debatováno.

        • mastihuba  

          Za 3 sezenu teleskop z ciny, co to je za argument? Jestli si to svoji klientelu najde ať je to třeba za 8. V mojem oboru se liší nabídková cena klidně o 100%. Mě hlavně sere že kazdej chce na vejplatu 50 litrů a když pak má někomu zaplatit za práci tak dobře ví že ttomu druhymu musi stacit 15.

          • JSt  

            tady kupujes zajice v pytli za stejnou cenu jako konkurencni vyrobky, ktere prosly testovanim a podepsala se pod ne zavedena firma. ono uz samotny teleskop ma dost omezenou klientelu na tohle se jeste navic omezuje na dobrodruhy. :-)

            • Macik  

              No já myslím, že zajíc v pytli je i Reverb i LEV. Nikdy dopředu nevíš, kdy se ti vysere. A když jsi postiženej a jezdit bez teleskopu už nechceš, tak proč nezkusit tohle. Mě se na tom líbí ta možnost to rozebrat na koleni.

              • scret  

                pozor, jako majitel jiz druheho Leva muzu rict, ze nekupujes zajice v pytli! Ja to totiz vim na beton, ze je jen otazkou casu, kdy se vysere:D

                • ememem1  

                  coz je vzhladom na cenu pomerne tragicke. preto som ochotny cakat na toho vecnuma kde je predpoklad ze to tak z principu nebude. a samozrjeme to nahrava podobnym samodomo.

                  • scret  

                    tak cekej, cekej:))

                    • ememem1  

                      pozri, ide zima, je mi to u riti. ale na jar by som ju uz rad mal. tiez ma to sere a isto dalsi rok cakat nebudem. cely problem je ze jak sa aj tu viackrat spomina kompletne vsetky sedlovky sa seru giant, lev, reverb, gd atd. ciste z principu z toho vychadza vecnum ze sa tam velmi srat nema co. inak by som na nic necakal.

                      • scret  

                        vsak ja ti rozumim, ja bych ale osobne necekal a navic za tu cenu? pche…

              • JSt  

                k cemu je dobre, ze to jde rozebrat na koleni? k tomu, kdyz se to pokazi? dyt je to prezentovano jako bezporuchove, ne? ;-)

                • scret  

                  kde ze presne je prezentovano, ze je to bezporuchove?:)

                  Spis jde o to, ze kdyz jsi treba na dovoleny, tak to rozeberes a snadno opravis a muzes jezdit dal… S klasic.teleskopem (Lev, Reverb atd.) jsi pak v riti… ten si na dovoleny asi neopravis…

                  • JSt  

                    mas pravdu, to jsem si vyfabuloval. v tom clanku na bikeandride pisou „Tomáš měl v plánu dělat sedlovky, které budou jednoduché na servis a budou mít větší zdvih než současná konkurence.“

                    takze tomu mam rozumet takhle? kazi se to tak casto, ze bylo potreba ji udelat snadno rozebiratelnou, aby si sedlovku trosku sikovny clovek dokazal opravit sam.

                    nejlevnejsi obycejna sedlovka neni takovy ranec, abys mel kvuli ni odpiskat dovolenou, pokud uz nahodou preventivne nevezes nahradni s sebou. ;-)

                    tady si je zas treba uvedomit, proc je ta sedlovka jednoduse rozebiratelna? protoze ji dela kluk s pristupem pouze k obrabecim strojum. vzduchova patrona, resp. cokoli jineho nez mechanickeho by pro nej bylo obtizne resitelne.

                    • Atilla  

                      Pobavil:) Jen tak dál kluku.

                    • scret  

                      Tak dulezite je dle meho, kterou cestou se chces vydat.. Slozita vec nebo jednoducha… Je jasny, ze jako rekneme zacatecnik by se na slozitou vec asi nedopracoval, nicmene srovnavam to stale s Vecnumem, ktery stoji dvakrat tolik a je defakto zalozeny na stejnym principu..

                      Ad pevna sedlovka – taky ji pro jistotu na delsi dovci sebou vozim, ale je to zbytecna pakarna…

                      Ad spolehlivost – uvidime jak to bude nakonec Tominosovi fungovat, osobne jsem zatim trochu skepticky, ale treba Attila ji uz jezdi (nevim jak dlouho) a zatim si ji pochvaluje… Tak uvidime…

                    • Macik  

                      No ty seš ale rozumbrada.Nic ve zlým :D

                      Dovol mi jen malou otázku, cítíš se být cílovou skupinou zákazníků pro jakejkoliv teleskop?

                      • JSt  

                        na trancovi mam rychloupinak a sedlovku zasouvam do ramu pred nejakym technickym usekem. takze ano, citim se byt cilovou skupinou pro teleskopickou sedlovku, byt me zatim zadna neoslovila, abych i jen uvazoval o jeji koupi.

                        dulezite je podat nedokonalost ve vyrobnim procesu/technologii jako pozitivum pro zakaznika. ja se ale jako potencialni zakaznik ptam, proc je ta sedlovka lehce rozebiratelna? ja chci, aby fungovala a ne ji rozebirat. ;-)

                        • Atilla  

                          A jaká sériová sedlovka funguje? Asi máš hodně zkušeností a spoustu jsi jich projel:)

                          • JSt  

                            citim se byt cilovou skupinou pro teleskopickou sedlovku, byt me zatim zadna neoslovila, abych i jen uvazoval o jeji koupi.

                            tak polopaticky… kdyz 99 uzivatelu ze 100, ma s teleskopickou sedlovkou trable, neverim, ze bych zrovna ja byl ten sty. proste pridelavat si starosti umim i lepsim zpusobem nez porizovat problematicke dily na kolo. ;-)

                            • jecnak  

                              +1

                            • Atilla  

                              Ok tak dej pak vědět co jsi koupil

                            • Macik  

                              No jo. Tomu rozumím. Já to už mám naopak. Raději budu řešit průšvihy. Než vozit pevnou.

                            • ememem1  

                              tak je otazka co je lepsie, rovno priznat ze to treba obcas doma rozobrat a vycistit a dufat ze sa najde dost ludi co im to nevadi (mne teda hej) alebo sa tvarit jak reverb, lev a spol. ze je to na vecnost a realita je, ze vsetkych co poznam to bud menia v zaruke, posielaju do servisu alebo sa to naucili rozoberat doma. to mi prijde este horsie a doslova jako drzovka. z tohto pohladu ten jeho pristup uplne korektny.

                              nicmenej zo zbytkom co pises suhlasim :-)

                              • kyl  

                                Co ti vadí na tom to občas rozdělat a vyčistit?

                                • Drobeczech  

                                  třeba ten strávený čas tím čistěním

                                  • wilda81  

                                    Zbytek kola potřebuje čas od času též nějakou údržbu.

                                    • ememem1  

                                      ale ne kazdy mesiac, raz za mesiac maximalne dofukavam gumy.

                                      • kubad  

                                        tak si to nekupuj, očividně to není produkt pro tebe, je to v testovací fázi, první malá série, v podstatě je to běžící vývoj.

                                        podle toho co píšeš vyžaduješ hotový 100% produkt, tohle to zatím není nerozumím tomu proč ztrácíš čas a komentuješ to tady. Chápu tvůj postoj, ale nechápu to co tu předvádíš

                                        • ememem1  

                                          sak preto cakam na vecnum :-)

                                          a komentovat snad mozem co chem ked je to forum ne? presne ako 90% dalsich co to nikdy nevideli akurat vyjadruju nazor na vec.

                                          • kubad  

                                            komentovat samo můžeš, jen sem tě taktně upozornil že už je to spíš trolení

                                          • logoman  

                                            Heled na vecnum si jeste asi kua dlouho pockas …

                                            „Vecnum Hello Andrew, the moveLOC probably will be available again for the German market in about the middle of next year. Our subcontractor is not abe to deliver posts to us at the moment. Reason for that is bad management at his place and the loss of some people. It probably will take to the beginning of 2017 that the moveLOCs will also be for purchase for the foreign market. It is not planned to do a 31.6mm version because of weight and flexibility of framechange. Regards Robert“

                                            • ememem1  

                                              No kua, nedavno som sa s tym Robertom bavol a hovoril ze zaciatkom t.j. tak na jar buduceho roka. No, asi sa pozriem po alternative. Teda uz sa pozeram dlhsie len ziadnu nevidim. Normalne sa nad tou TS zacinam zamyslat napriek vsetkym vyhradam.

                                            • kali222  

                                              A funguje jejich emailová „pozvánka“? Já se zaregistroval snad na konci roku 2013 a do dnes mi nic nepřišlo. Nyní jsem za to tedy rád, protože by mi teleskop nebyl k ničemu,

                                              • podvlada  

                                                Mě nic nepřišlo. O něčem jsem se bavil s jednim od nich (nevim jméno už) a taky jsem si registroval upozornění, velký prd. Buď je fakt obrovskej zájem, nebo to maj nějak blbě pořešený (celkově, nejen ty maily). Asi trochu obojího.

                                                • ememem1  

                                                  Mam ju „objednanu“ od marca 2015. Dnes som s nimi hovoril. Jednoznacne sa komercna distribucia zacne najskor v polovine roka 2016 ale len pre nemecky trh. Vsetky zahranicne objednavky az po potom, predpoklad je snad zaciatkom roku 2017 co moze aj nemusi byt pravda. V mojom pripade by to znamenalo cakat v tom najoptimalnejsom pripade zhruba do marca 2017 co je insgesamt 2 roky od potvrdenej objednavky. Proste nemaju vyrobcu a aj dalsie problemy k tomu. Na to kaslem, asi skusim tu TS a uvidime, mozno casom v roku 2019–2019 ak bude dovod a bude Vecnum existovat sa k nemu vratim :-) skoda, vyzera to pekne a ti co ju maju zatial aspon verejne ziadny problem nehlasili.

                                                  Vsetko ostatne na zaklade precitania X for zavrhujem, Prilis velka pravdepodobnost poruchy hraniciaca s istotou.

                                            • Radek Broz  

                                              Sakra – objednával jsem to někdy v květnu s tím, že by to mohlokoncem roku být:(

                                      • Petr L2  

                                        To Ememem1: No tak to buď moc nenajezdíš, nebo to kolo musí vypadat !

                                      • Atilla  

                                        Automaticky, když přijedu domů, tak očistím vidlici, tlumič, sedlovku a stříknu brunoxem. Pokud bylo mokro, tak otřu řetěz. Každou 3–4 vyjížďku přetahování všech šroubu, to samé pokud jezdím v parku tam dotahuji po 3tí jízdě obzvlášť na DH je to nutnost. servis vidlice minimálně 2×-3× ročně. + nějaké ty výměny řetězů, destiček,… těch pár minut co zabere sedlovka…

                                        • podvlada  

                                          No vidíš. A někdo má zase přístup, že za to zaplatil nehorázný peníze, tak proč by to měl pořád štelovat jako kolo z Tesca. Koneckonců, buď rád, že tyhle lidi nebudou ve frontě na Tomovo sedlovku ;)

                                        • Pedro404  

                                          Přetahování všech šroubů? To by mě nikdy nenapadlo, se ti povolujou?

                                          • podvlada  

                                            Třeba já celkem čuměl, co udělal sjezd jednoho Freeridu v Geissu a projetí pár rolet s hlávkem, musel jsem dotahovat poprvý za poslední rok, co jsem na IQ6 najel. Dokážu si to představit…

                                          • Atilla  

                                            Kolikrát jsme vyklepal šroubek třeba i od přehazovačky. Ve Špindlu dotahují všichni i MRSN atd. Minule kámoš dojel dolu poskočil a rodla se mu otočili dolu. A mě se po DH stalo, že se mi otočil představec=tlama. Takže jo přetahuji poctivě, sice kolikrát zbytečně…

                                        • ememem1  

                                          neviem, mozno je to stylom tvojho jazdenia, netusim co robi s bikom echtove DH.

                                        • jIrI___  

                                          Tak takový opruz by se mi teda nechtělo podstupovat, bych si připadal jako otrok biku.

                                        • scret  

                                          cece, zacinas se profilovat jako lestic:))

                                          • Atilla  

                                            Tak to asi ne, kolo je pořád od bahna:) Tohle je jen nezbytná údržba, aby kolo ve zdejších písčitých podmínkách fungovalo a drželo pohromadě. A když jdeš na kolo 3–5× týdně…

                                  • Concorde  

                                    A s vidlicí nic neděláš? Je to prostě další komponent, co vyžaduje pravidelnou údržbu, stejně tak jako vidlice nebo tlumič. Tomínos navíc sedlovku udělal tak, aby šla běžná údržba zmáknout během chvilky na koleně a upřímně mě dostává do kolen, že tady spoustě lidem vadí, že to jde snadno rozebrat. :))

                                    • Drobeczech  

                                      Ano právě další komponent co vyžaduje údržbu. Ale není zmíněno jak častou. Jestli to bude po každé vyjížďce tak nemám zájem.

                                      • Concorde  

                                        I pokud by to mělo být jednou za měsíc, tak tě ty 3–4 minuty nezabijí. (Aspoň tak dlouho mi trvá vyčistit a namazat Tmarsku)

                                        • Atilla  

                                          Asi tak.

                                        • Drobeczech  

                                          A tohle mě má utěšit? Já si nekupuju věci abych je opravoval ale abych je užíval.

                                          • kubad  

                                            tak si je kupuj, a neřeš díl u kterého bude potřeba víc servisu, Tečka

                                            není potřeba tu trolit

                                            • Drobeczech  

                                              Nic netrolím, je to snad diskuze o té sedlovce. A do té snad patří i její spolehlivost.

                                              • kubad  

                                                spolehlivost bude vykoupena častějším jednoduchým servisem, co na tom enchápeš?

                                                nelíbí? neber nekupuj!!!

                                                • Drobeczech  

                                                  Tak snad tu sedlovku prodejce chce prodávat, od toho tady taky diskutuje a probírá názory. Spousta lidí tu právě vyjádřila obavu na spolehlivost. Odpovědi typu tak přeci si to můžeš potom jednoduše opravit jsou více než úsměvné. Spoustu lidí to může odradit.

                                                  • kubad  

                                                    spolehlivost bude vykoupena častějším jednoduchým servisem, co na tom nechápeš?

                                                    píše se to tu pořád dokola, co je na tom k nepochopení?

                                                    pokud ti ten častější servis vadí, kup si seriový produkt, který budeš posílat do servisu, o tomhle to je

                                                    jednoduchost, snadná servisovatelnos + dostupnost dílů – tím daná spolehlivost

                                                  • kyl  

                                                    jemu to nevysvětlíš......

                                                  • Drobeczech  

                                                    Já to chápu dobře ale zase nechci aby se vysírala tak často kapišto? Projektu fandím a o sedlovce přemýšlím, ale radši kupuji ověřené věci.

                                                  • kubad  

                                                    když budeš servisovat nebude se srát kapiš?

                                                  • Drobeczech  

                                                    To je mi jasné. Mě jde spíš o frekvenci toho servisu. Pár uživatelů vyjádřila ohledně toho obavy a já mám podobný názor. Když tvůrce zapracuje na spolehlivosti (čím víc lidí jí dostane na test tím lépe). Já jen prostě nerad kupuju neotestované věci, přeci jen nejsem milionář. Sedlovka se mi líbí ale prostě jsem trošku skeptický.

                                                  • kubad  

                                                    chápu, tak musíš rok počkat no :D

                                                  • Drobeczech  

                                                    Tak Full bude až někdy v Březnu či v Dubnu takže času dost.

                                                  • ladiki  

                                                    Fulla si nekupuj, chceš přece jezdit ! A těch ložisek co je tam… :-)

                                                  • Lucase  

                                                    +100

                                                  • Drobeczech  

                                                    Já to chápu moc dobře.

                                                  • scret  

                                                    *1

                                                  • JSt  

                                                    spolehlivost neni vykoupena castejsim jednoduchym servisem. kdybys daval na castejsi slozitejsi servis ostatni sedlovky, budou stejne spolehlive, plus jsem vydedukoval, ze budou mit i lepsi chod.

                                                    nedovedu si predstavit uplatnovani zaruky, resp. dokazovani nedodrzeni/dodrzeni servisu. na me tohle pusobi jako bastl, ktery si muze vyrobit clovek sam pro sebe nebo pro kamarada, kteri tomu zajisti potrebnou peci a v pripade nejake zavady se s tebou nebudou tahat o prachy…

                                                  • Tomínos  

                                                    Jako, že budeš kind shock každý měsíc na 14 dní posílat na přetěsnění nebo výměnu patrony?

                                                  • kubad  

                                                    Sorry ale tohle myslis vážně?

                                                  • JSt  

                                                    jestli narazis na „bastl“, uznavam, ze jsem pouzil nepekneho slova. je to hezky vyrobene, ale pro prodej siroke verejnosti mi to prijde nedotazene. to myslim vazne.

                                                  • kubad  

                                                    Zatím moc o prodej široké veřejnosti určité nepůjde, bych tek podle toho co se píše

                                                  • Petr L2  

                                                    Plácáš nesmysly, napiš, že jsi líný a nech to být

                                                  • Drobeczech  

                                                    Co je za nesmysl že chci od koupené věci nějakou spolehlivost.

                                                  • kubad  

                                                    ukaž mě spolehlivou teleskopku ty kecko :D

                                                    jedna z mála je relativně OK Vecnum, ale to je sedlovka kterou svět neviděl a je za balík, já na ni čekám rok!!!

                                                  • Drobeczech  

                                                    Tak to že jsou teleskopky většinou na hovno vím. Ale jak jsem psal, pokud bude fungovat měsíc bez problému a pak bude chtít po měsíci menší údržbu tak proč ne, lepší než posílat jednou za půl rok nebo rok teleskop na servis.Pokud už tak frekvence bude třeba jednou za týden, už mě to tolik lákat nebude. A s mojí vahou se teleskopka vysere snadno.

                                                  • kyl  

                                                    Jednu jsem měl v roce 1997,chodila asi 120mm a na ní se fakt nemělo co podělat.

                                                  • Petr L2  

                                                    Z podstaty funkce a ze zkušenosti ostatních výrobců se prostě teleskopy kazí, takže tahle je udělaná tak, že se dá čistit, aby se nekazila, to je přece logická úvaha a způsob řešení, za to by měl mít + a ne blbý kecy

                                                  • Zdyn  

                                                    Jak z podstaty funkce, že se kazí? To by jsi mohl napsat, že z podstaty funkce se odpružené vidlice (také jezdí nahoru a dolu) kazí.

                                                  • Petr L2  

                                                    No a ony se nekazí? jsou zcela spolehlivé a bezúdržbové?

                                                  • Zdyn  

                                                    Jde mi o to, že napsat, že se kazí z podstaty funkce je nesmysl. Funkce je v principu velice jednoduchá. Kazí se proto, že dosáhnout spolehlivě té funkce s přihlédnutím na všechny další okolnosti ( zatížení, hmotnost, prac. prostředí, cena, …) není konstrukčne zas až tak jednoduché.

                                                  • Petr L2  

                                                    Tak nezbývá než souhlasit, nějak jsem měl pocit, že ta moje formulace bude srozumitelná, tahle je podstatně jasnější :-)

                                                  • JSt  

                                                    velka cast z nas sedi u pocitace na zidli s teleskopickou sedlovkou s ovladanim pod sedlem. u zadne zidle se mi to neposralo. ten problem sedlovek je v malem prumeru a radove vetsim namahani? vzdyt vidlice vydrzely i s 28mm nohama jeste o nejaky rad vyssi zatizeni.

                                                  • jecnak  

                                                    Zas ale ne kazdy jezdi s zidli po trailech jako ty ;-)

                                                  • JSt  

                                                    tak ne kazdy ma pod sebou petinohu na 29er, ze? ;-P

                                                  • Lišák  

                                                    Tak já jsem černá ovce, protože sedím na židli s teleskopem, ovládaným pod sedlem, a mám ho na spodním dorazu. Páka chodí na prázdno.

                                                  • MnemonicJ  

                                                    že Ty jsi málo udržoval? :)

                                                  • JSt  

                                                    nebo provozoval v chladnu. :-)

                                                  • honhav  

                                                    mam to stejne… a neda se na tom sedet…

                                                  • AleZ80  

                                                    To bys ale s tou vidlicí musel jezdit pořad s lockem, aby se to mohlo srovnávat s teleskopem…

                                    • Petr L2  

                                      +1 mnoho lidí, a nejen co se týká kol, rádi slyší, že se o věci nemusí starat a očekávají, že vše bude fungovat samo, bez jakýchkoliv nároků na péči. To je taková nemoc doby, neochota přijmout fakt že se o něco musí starat.

                                      • -b-n-x-  

                                        No jo, ale tady treba nekdo muze srovnavat pevnou sedlovku, o kterou se fakt neni potreba starat, s teleskopkou. A ja tomu rozumim, ze nekterym muze vadit, ze by meli vymenit levny, lehky, bezudrzbovy dil, za drahy, tezky, ktery se budto behem par mesicu posere uplne, nebo tomu budou muset delat jakousi udrzbu.

                                  • kyl  

                                    Když chceš jezdit a spolehlivě,netahej do toho nějakej strávenej čas.

                                    • Drobeczech  

                                      Já si koupil kolo abych na něm jezdil a ne trávil čas jeho opravováním.

                                      • Concorde  

                                        Údržba a oprava je diametrální rozdíl. Tak si tam nech pevnou sedlovku a budeš spokojený. S tou nic dělat nemusíš. Ale pak nebreč, že ji musíš sundávat rychloupínákem…

                                        • Drobeczech  

                                          Mam jí na imbus.

                                          • kubad  

                                            to se ale ve sjezdech blbě snižuje ne?

                                            • Drobeczech  

                                              Nesnižuji, ale chci full tak přemýšlím o teleskopu. Tohle se mi líbí ale zase se v ní právě nechci vrtat po každé jízdě. Proto mě zajímá jak je na tom se spolehlivostí. To že se jí oservisuju sám je fajn ale chci aby to něco málo vydrželo. Servis 1 do měsíce je pro mě třeba v pohodě.

                                              • Pedro404  

                                                Tak pak možná stačilo přečíst si příspěvek od Atilly, kterej jí jezdí, a píše „je to sedlovka , které když dáš 10minut času měsíčně, tak bude fungovat léta“.

                                                • Drobeczech  

                                                  Jenže to je jen jeden člověk.

                                                  • kubad  

                                                    četls vůbec ten článek na který je v základním příspěvku odkaz?

                                                  • Drobeczech  

                                                    Ano četl. Sedlovku si pochvaluje. Ale dlouhodobý test ještě neprovedl.

                                                  • pepek  

                                                    A on ti ju výrobce přišel nějak nutit mezi dveřma, nebo co? Nějak ten tvůj imaginární boj nechápu.

                                                    Ber, nebo nech ležet.

                                                  • Drobeczech  

                                                    Já ale proti ničemu nebojuji to je ten problém. Nikde nepíšu že je špatná ani dobrá, jen mám obavu o spolehlivost, to musí pochopit snad každý.

                                                  • Atilla  

                                                    Můžeš nějak přesněji specifikovat z čeho, že to máš obavu?

                                                  • Drobeczech  

                                                    Jak už jsem popsal – o to aby se servisovala až moc často, to je třeba jednou týdně. Ty si psal že jednou za měsíc stačí. To by nebylo špatné a za cenu by se to i vyplatilo oproti konkurenci.

                                                  • Tomínos  

                                                    Tak bude hodně záležet na podmínkách, pokud se sedlovkou pojedeš maraton v našlehaným blátíčku, takovej ten co po něm odejdou brzdový destičky, určitě ji budeš muset vyčistit. Pokud bude léto jako bylo letos, bude ji stačit zkontrolovat jednou dvakrát za léto.

                                                  • Pedro404  

                                                    A co čekáš za odpověď? Je vyrobená krátce, reakce pár jedinců ti nestačí, tak prostě počkej pár měsíců, až těch zkušeností bude víc.

                                                  • Drobeczech  

                                                    Já nečekám odpověď, jen pár uživatelů obavu a já se k ním připojil. Na to mi bylo odpovězeno stylem tak těch deset minut tě nezabije atd.

                                              • kubad  

                                                ale kdyby sis to tu přečetl tak to tady všechno je :D

                                                zase musíš vycházet z toho že je sedlovka odzkoušena pouze ve fázi prototypu, a tohle bude první serie, takže víc info bude až časem, je potřeba se smířit s tím že ti kdo ji koupí budou částečně zkušební králící :D a s tím do toho jít.

                                                osobně bych se toho nebál,

                                                • Drobeczech  

                                                  Tak dojmy tu popsal jen jeden uživatel. Jo je to prototyp beru, určitě tam ještě nějaký progres bude.

                                • ememem1  

                                  to rozoberanie a cistenie, chcem v ramci moznosti bezudrzbove komponenty

                        • RomanH  

                          …a kdyz uz se sere, tak za ni nebudu davat 6litru, v podstate jako tester.

            • Džey Ár  

              Tak já znám i garážovky s tak velkým úspěchem že borce odkoupil gigant v oboru. A Tomínos má velmi podobný výrobek i stejnou filozofii jodnoduchost = spolehlivost. S prominutím to cos napsal ty je obchodní žvást, přesně těmihle slovy by reagovala konkurenční firma.

              • ememem1  

                ja som tiez videl taky film.

                • Džey Ár  

                  To mně nepřekvapuje. Podle tvých komentů je mi jasné že znáš a víš úplně všechno, všude jsi byl a od všeho máš klíče.

        • JSt  

          aji kdyby to prodaval za dvacijas, muzes na tom jako zakaznik vydelat. koupis jednu a prodas ji nejake cyklisticke firme treba za kiliana, klidne i vic. ta si to otestuje, treba zjisti, ze je to vazne spolehlive, patentuje si to a tominos je v pici…

      • pepino  

        Ty hodiny a hodiny zdarma nejak nechapu, kdyz to pak bude prodavat.

        • podvlada  

          Já to pochopil tak, že když budem počítat s nějakým určitým předpokládaným počtem prvních kusů na prodej (řekněme desítky až jednotky stovek) a ten zisk rozpočteš na hodiny, který strávil vymýšlením, zkoušením, slepými uličkami apod., tak se dostaneš na sumu, která je níž než má zameták v mekáči.

          Edit: jako jasně, pokud se bude pak už jen prodávat dál a nebude třeba investovat „zpět“ do vývoje, tedy bude stačit jen sedět na gauči a peníze se pohrnou :)) tak ta suma bude postupně narůstat, ale kdo ví kam ty čísla porostou, že…

    • Bokec  

      Si myslim ze to bude casem mit osklivej vakl. Je otazka co stimto typem mechanizmu udela nejakej pidi kaminek. Az se do toho zadre :-(

      • Tongin  

        Hele nech je, at si to teda za ty nesmyslny prachy koupej a trpej si na tom jak chtej. Je videt, ze ikdyby to bylo posrany, tak to budou chvalit, jakej to je prulom. Klasicka diskuse BF, dva tabory do sebe jdou. LOL. Uvidime ty chytraky za par let…

        • Tomínos  

          Proč by na té sedlovce měli trpět? Ptám se abych věděl co je špatně a mohl to případně změnit.

    • logoman  

      Mne prijde cena zcela vpohode, pokud naplni sedlovka to co od ni ocekavam, tedy vysokou spolehlivost. Doufam ze to tominos necha poradne otestovat a ne jen uzivateli co po kazde jizde ocisti svoje kolo a komplet promazou, ale i nekomu kdo se o kolo az tak nadstandardne nestara. Asi nejvetsi strach bych mel z toho, ze ji nejak ohnu.

      Moc nechapu srovnani s reverbama, levama apod.? Tohle ma 180mm tedy jina kategorie a jeho jedina soucasna konkurence ma dost znacny problemy s dodavkama … Uvidime co predvede 9point8 sedlovka.

    • Pedro404  

      Dotaz na Tomínose: Ohledně toho teoretickýho budoucího vaklu, kvůli kterýmu tady lidi fňukaj: Já předpokládám, že to bude mít vyměnitelný pouzdra? Popř. pudou dokoupit veškerý neběžný ND, jako u Gravity Dropperu?

      • Tomínos  

        Pouzdra tam jsou tři, všechny nestandartní, ale pokud se bude pokračovat ve výrobě sedlovky, určitě budou jako náhradní díl. Ten vakl nevím jak mám brát, už od výroby má ta sedlovka určitě větší vůli než zavedené firmy, ale při jízdě v sedle není znát.

        • Pedro404  

          Spíš jde o to, z čeho pouzdra jsou, tzn. jestli se ten vakl postupně zvětší jak u T-Mars až do hodnoty, kdy to pod tebou při jízdě v sedle citelně plave. Pak by možnost koupit náhradní bodla. BTW, jak velká je tam ze začátku vůle na špičce sedla?

          • Tomínos  

            Abych řekl pravdu nevím, neměřil jsem, ale tipl bych si že okolo 2–3mm, zkušební kusy měly vůli okolo 1cm na špičce sedla a během jízdy nebylo nic znát, ta poloha kolíčku způsobí, že se sedlovka sedne a nehýbe se, jediné kdy poznáš vůli je když se budeš pokoušet vyjet stojku a sedět budeš uplně na špičce sedla, to pak do stran přetlačíš.

            • lukas aka mitro  

              1cm…to jsi tezce nedal tohle napsat na bf;) tady vysoce senzidebilni jedince poznaji ubytek watu pri pohybu v jednotkach milimetru…

              • scret  

                tak nekdo je na to citlivejsi… Vim, ze vakl na Levu mi pri jizde nevadi, ale jinak uz ano… Treba pri manipulaci s kolem atd. Proste nemam rad veci, kde je vakl…:)

                Jinak jel jsem na nejakym shit teleskopu a tam byl vakl uz pomerne velkej a tam mi to vadilo dost uz i za jizdy!

            • Atilla  

              Čeče Tome, ta moje má teda menší vakl, než úplně nový spešl command IR a stejný jako KS a po zatížení se nehne ani o píď. Naopak je znát značný nárůst tuhosti pod zadkem. Tak ten tvůj prototyp si stáčel ještě na dědečkovi co jede do kužele, ne?

    • michomin  

      Jedna věc je cena, druhá kvalita. Aby byla trvalá standardní kvalita, je zapotřebí stabilní výrobní základna. A tu zatím autor sedlovky nemá, alespoň podle jeho slov – výše popisuje problémy se strojovým časem a prostředky.

      Tím nechci říci, že sedlovky budou nekvalitní, na druhou stranu skutečná kvalita se pozná, až budou prověřeny větším množstvím bikérů, kteří dají sedlovce co proto každý svým způsobem a péčí. To se dosud nestalo, takže zatím se jedná o neznámý výrobek za cca 6 500,–.

    • JaMull  

      jak je vyřešeno aby nenateklo do rámu?

      • lukas aka mitro  

        Stejne jako u kazdeho jineho ramu…dirkou ve stredove mufne…:)))

        • ememem1  

          to bez debaty nicmenej pochybujm o ochote majitelov carbon ramov vrtat do nich :-) a samozrejme toho nemoze byt viac ako je kapacita diery :-)

          • scret  

            je vtipny, ze se tu rozjel flame jestli je to dobra cena nebo ne a ja nevim co jeste… a Tominos ma alespon reklamu a sledovanost zadarmo:)

            Za mne rikam, ze cena se mi zda naprosto primerena a pokud to bude fungovat a bude to spolehlivy, pak nevidim jediny duvod, proc by cena nemela byt casem klidne vyssi…

            Jak tu zaznelo, Vecnum je za nesmysl a je to pritom jitrnicka jakou svet nevidel…

            Jinak pokud nekomu cena prijde premrstena, at si koupi neco jinyho:) Myslim totiz, ze Tominosovi se objednavky ted pohrnou nebo alespon bude vetsi poptavka, nez jakou ted staci uspokojit…

            Ja mu fandim, ikdyz osobne zatim o jeho teleskopu ani zdaleka neuvazuju…

            • scret  

              ee, spatne zarazeno:(

            • jIrI___  

              Každopádně účinnou B-F reklamu zazdil tímto příspěvkem :)

              • Tomínos  

                To je sice možné, ale můj názor je takový, že je důležitější chování sedla při jízdě, než v nezatíženém sta­vu.

              • podvlada  

                Aspoň ji nebudou chtít všichni :))

                Moje T-Marska se hejbe do strany, do boku, předozadně, kdyby mohla, tak dělá kotrmelce, ještě se ohejbá dozadu a bojim se, že mi jednou rupne a nebude to za dlouho.

                A žiju. :) Neřešit jezdit! :)

                • Drobeczech  

                  Mi povídej. Měl jsem docela strach když jsi mi to kolo pučil :)

                  • podvlada  

                    No však jsem tě před tím kulobijem varoval :)

                    • Drobeczech  

                      Jj, taky jsem jel hodně opatrně ale kdybych kupoval novou tak bych byl rád kdyby ty dva roky bez vaklu držela.

                      • podvlada  

                        Tak on se na tý mojí ten vakl (čti žádný z vaklů) nezvětšil, jen se bojim toho průhybu – z jaký hlíny to asi uplácali… Jinak na tu cenu co jsem za ni dal, funguje bezvadně – tedy alespoň pořád stejně :)

      • goofy  

        Vypadá to celkem obstojně. Líbí se mi jednoduchý systém, který je navíc údajně i funkční. Tak vysoký zdvyh bych asi ani nepotřeboval, ale zase proč ne. :-) Cena je adekvátní.

    • lukas aka mitro  

      Paradni prace, chvalim vlastni realizaci sveho snu. Za cenu 6500 a maloseriovku + vlasni cas pri navrhu a testovani na tom zedny extra vejvar mit nebudes, takze nechapu ty kecy jinych o tom, jak je to drahe…

      A stejne, pokud bys to zvladl prekutit na prumer 27.2, tak bych jednu vzal:) Klidne i s vahovym omezenim do 80Kg:)

    • AleZ80  

      Když už se to tady tak konstrukčně rozebírá… Nevěděl byste někdo o někom, kdo by zvládl/byl ochotný vyrobit TOHLE ve 30,9 průměru ? Resp. stačila by ta spodní část s RU.

    • kamaro  

      Je to sice komponent který nevyužiju, ale moc Ti fandím. Je to pěkná práce a muselo to zabrat hodně času – vymýšlení, zadávání výroby, testování, úprava návrhu a pod.

      Jsem rád, že existují lidi, kteří se toho nebojí a zkouší něco vyrobit. Třeba se mi líbí světla Lucifer, do kterých půjdu.

      • MnemonicJ  

        Lucifera mám zatím týden a vzhledem k rekonvalescenci ruky jsem se na kolo ještě nedostal, ale o víkendu jsem podnikl s kamarády pěší výlet po krásách země české s finišem v 0:50 a světla poskytla čelovka dost :) Uvidíme jak s odstupem času, ale zatím spokojenost

    • jecnak  

      Nejak se zdraham uverit, ze konstrukce zamku a aretacnich bodu bude i jen minimalne odolna proti bahnu. Neustale neco cistit a rozebirat by me opravdu nebavilo. Takze jsem zvedav na realne zkusenosti treba z pulrocniho provozu na kole, na kterem se slape i do kopce.

      • honhav  

        Jeste jsem nevidel nejak extra zasvinenou sedlovku z celni strany. Zezadu to bude stirat slusne. T-mars a klony maji dirky skrz vzadu a funguji pomerne spolehlive (nebo proste na to natahnes nejakou sprcku – coz bych videl ja jako reseni i pro tuhle mechaniku – fce ma prednost pred vzhledem)

        • jecnak  

          Tady jsou ale ty aretacni dirky slepe a relativne melke, kdezto na jinych jsou pruchozi ne?

          • honhav  

            pruchozi neznamena, ze tam cudl zajedem nejak hluboko – vem si jak malo posunujes pri pohybu packou lankem (zadny prepakovani tam neni). Navic tady to ma jeste trn sviraci mechanismus, kde male napnuti lanka neovlivni samotny cudl ale jen jeho pohyb (narozdil od t-marsu nebo gd)… vic zatim obrazku nevyctu… ale me se libi a jdu do toho jak to pujde… :)

            • jecnak  

              Nepruchozi dira znamena, ze se ucpe blatem, to je to na co narazim. Az ji uvidime nekde na zivo, treba zmenim nazor, zatim se mi ta konstrukce proste nelibi a nebudi ve me duveru. Navic ty reci o snadne rozebiratelnosti vnimam uplne stejne jako JST vyse.

              • RomanH  

                +1

              • Atilla  

                Hele já měl tu sedlovku rozdělanou a nějak nevím co by se v ní mohlo kazit. Je tam vnější část s rozpěrným mechanizmem(kus hliníku do kónusu s 2 závity pro uchycení lanek+ 2 mikro ložska pro hladký chod). 1X lanko, které tahá za kolíček, 1× lanko od páčky, 1× pružina co zajišťuje chod. Dřík(nevím jak to nazvat) s kolíčkém pod kterým je pružinka co vrací kolíček po puštění páčky, stíráky a vnější trubka. Nic víc tam není. Sedlovku jsem testoval v dešti a několikrát projel pěkným bahínkem prosyceným jemným pískem a dírky neměli tendenci se ucpávat. Tohle je vyzkoušené jak na prototypech, tak na GD.

                Jak již Tomáš naznačil, tak sedlovka bude chtít jednou po čase rozebrat a vytřít hadříkem aby chodila hladce. Což u jiných sedlovek nejde! Mám už s teleskopy nějaké zkušenosti a párkrát už jsem domů nedojel páč buď utekl tlak, nebo se sedlovka tak zašpinila že nevyjela. Posrala se patrona, nebo se sedlovka zavzdušnila. Tady se ti může tak maximálně přetrhnout lanko co ovládá kolíček(výměna na pár minut), nebo praskne pružina(vysoce nepravděpodobné). Nic víc se stát nemůže.

                Jaký máš prosím tě teleskop?

                • jecnak  

                  Ja ji prave rozdelanou nemel. Proto mam pochyby o funkci. Z tech par fotek co jsou na webu presna konstrukce mechanismu poznat nejde. Budu ti ale verit, ze ten mechanismus funguje spolehlive i v blate a je dost odolny. Pockam si ale stejne radsi na dlouhodobe zkusenosti vice uzivatelu a az ji uvidim v realu. Zatim to na me pusobi presne jak jsem psal vyse.

                  Zadny, jen jsem mel nejake pujcene, proc se ptas? Je dulezite mit zkusenost s nejakym jinym pro to abych si mohl koupit tento?

                  • Atilla  

                    No jsem si tak nějak projel negativní názory a nějak tak jsem zjistil, že je mají lidé kteří žádný teleskop nikdy neměli.

                    Jen se zeptám proč nemáš pochyby o seriových sedlovkách? když je tady asi 10 vláken o tom jak poruchové sedlovky jsou.

                    • jecnak  

                      Ale ja mam pochyby o seriovych sedlovkach. Nikde jsem nepsal ze nemam. Prave proto zatim zadnou nemam a kdyz mit budu, tak radsi neco takoveho byt s podstatne mensim zdvihem, ale take podstatne mensi cenou.

                      Tu sedlovku jsi po testovani dostal a nebo si ji odkoupis za plnou cenu?

                      • Atilla  

                        Tu sedlovku jsem si koupil za plnou cenu, páč jsem vyděl její vývoj i prototypy dělané na koleni a ostatní sedlovky mě zatím vždy jen zklamali. Navíc si dělám sám servis odpružení a nevidím jediný důvod proč zrovna teleskop musím vždy někam poslat a čekat jestli se mi vrátí funkční.

                        • Pedro404  

                          Tak zrovna na Reverb máš servisní manuál volně na netu přímo od výrobce, a KS taky de udělat doma.

                          • Atilla  

                            Jo reverb je vyjímka, ale už musíš kupovat celé sady těsnění a minerál a taky né každý má koule si to rozdělat stejně jako u vidlic. A jak píšu níž reverb mě teda spolehlivostí 2× nepřesvědčil a zde na foru to řešilo po víc lidí.

                            V KS si patronu neopravíš, ta se vyměňuje za jinou minimálně u typu co mám.

                            • Pedro404  

                              Já mám i950 a ta patrona se rozebrat dá, u LEVa taky. Podle mě to vyměňujou, aby měli rychlejší dobu obratu, a ty co se jim vrátí pak přetěsněj a použijou na další výměny, nepříde mi, že by tam kromě těsnění bylo něco, co by se posralo a vyžadovalo kompletně novou patronu.

                              • Atilla  

                                A těsnění na to koupíš? To jsem rád, že to jde rozebrat to už bych to pak nemusel pořád posílat. Máš nějaký návod? Dík

                                • Pedro404  

                                  Sou tam x-kroužky, myslim že sehnat půjdou, mně když zajížděla, tak sem jí akorát rozebral a znovu složil a zas funguje, tak sem to zatim neřešil.

                                  Návod: https://www.flickr.com/…photostream/ a posouvej doleva.

                                  • Atilla  

                                    Perfektní díky ti, já nikdy nechápal jak by se to dalo nafoukat, když tam není ventilek.

                                  • Manas  

                                    Vida. To je problem ty my, tak to zkusim rozebrat. Treba usetrim kacky :D

                          • wilda81  

                            Manuál ano, ale pokud Reverb po zatížení zajíždí, tak je v tutoriálu poznámka, že ho máš poslat do autorizovaného servisu. Takže 100% samo-domo bych netvrdil.

                            • Pedro404  

                              To je fakt, moje teorie je ta, že v tom případě se dostal vzduch někam, odkud při rozebrání něco může vystřelit, tak si to nechtěj vzít na triko, ale šlo by to opatrně udělat i doma, stejně jako stuck down vzduchovej tlumič.

                          • ememem1  

                            tak to je ozaj konkurencna vyhoda.

                        • jecnak  

                          Ok, tak necham to uzrat a uvidime. Me by prave hodne stvalo to kamkoli posilat, protože si vše servisuju doma, ale zas ji nechci rozebirat po kazde blative vyjizdce.

                      • ememem1  

                        ako cena bomba, zdvih 10cm v pohode staci tiez, akurat by mi asi uz trocha vadilo ze je o stvrt kila tazsia jak ine z rovnakym zdvihom, to mi uz prijde ako celkom dost.

      • Pedro404  

        Máš pocit, že si teleskopy lidi dávaj na kola, na kterejch se do kopce nešlape?

        • jecnak  

          Nekdy ten pocit mam. Proste chci nejake realne zkusenosti od nekoho, kdo ji pouziva spis na XC.

          • Atilla  

            A proč myslíš, že na XC víc trpí? Nevídám moc XCčkařů co vyjíždí za deště a má rohlík od ucha k uchu když se koupe v bahně.

            • Manas  

              Nu, to jich moc neznas :)

            • jecnak  

              Tak nevim, proc bych se mel za deste nejak zvlast smat, ale vim, ze proste nekdy jedu cely den a odpoledne zacne lejt a proste chci dojet planovanou trasu. Pripadne je sucho a krasne a najednou jedu po SPS a vsude je kvanta louzi ;-)

              • Atilla  

                A v čem teda XC jezdec zatěžuje tu sedlovku víc? Nějak mě nic nenapadá.

                My se třeba smějme, protože nás ježdění v bahně náramně baví a cíleně ho vyhledáváme.

                • RomanH  

                  Tak schvalne, kdy ta sedlovka vice trpi ? Kdyz na ni sedis, a nebo kdyz je dole ? A kolik casu na ni sedi XCckar, a kolik sjezdar ?

                  • Atilla  

                    Teleskop nejvíc trpí při vyjíždění/zajíž­dění. A kdo více snižuje výšku sedla? XCčkař, nebo EN/DH?

                    • Macik  

                      Tak to je asi těžko říct, ale souhlasím, že to trpí nejvíc tím vyjížděním/za­jížděním. Když budu Reverba používat za mrazu, tak ho po vyjížďce můžu rovnou poslat do servisu.

                      • Atilla  

                        Přesně. Reverb sice chodí sofistikovaněji, ale bohužel už jsem s ním taky nedojel. Prodal jsem ho kamarádovi a teď jak bylo chladno, tak se kámošovi zavzdušnil a prostě nevyjel. Ještě, že jsme byly pár km od domu, ale řešit to na 80km švihu.. Můj command jakmile klesne teplota tak nevyjíždí, Před každou vyjížďkou ho musím namazat, to pak kope do kulí a na konci vyjíždky trvalo dobu než vyjede, nebo jsem mu musel pomoct rukou. Po namazání zase chvilku chodil, teď teda dochodil páč se dovnitř dostal písek a ozývali se z něj děsivé zvuky. Tak jsem ho rozdělal a nejsem schopný ho složit páč je na to potřeba takový přípravek, který nikde v prodejnách S nemají, tak bude muset asi až do Holandska na servis. KS už byla několikrát na výměně patrony a zase začala trochu zajíždět, takže opět servis + platby za poštu.

                        A jestli si někdo myslí, že dělám Tomovi reklamu, tak se plete, protože zrovna my dva si umíme pěkně vjet do vlasů a všechno si vpálíme.

                        Co jsem navrhoval já jako vylepšení, byla dírka ještě před koncem dorazu aby sedlo bylo výš. Ale to jsem zavrhl, protože sedlo dole je fakt pecka a takhle stačí páčku jen na okamžik zmáčknout. Co se někdy stane, ale to se mi stávalo u všech sedlovek je, že když sedlo zavadí o nohu při vysunování, tak nevyjede až nahoru, ale musí se ještě jednou zmáčknout páčka, aby vyjela z aretace.

                        A ještě add cena. můžu s klidným srdcem říct, že Tomáš má na sedlovce menší zisk, než e-shop od kterého si koupíte např. reverba.

                        • jecnak  

                          Takze myslis, ze zatim je to nejmene udrzbova sedlovka?

                          • Atilla  

                            Ne , je to sedlovka , které když dáš 10minut času měsíčně, tak bude fungovat léta, protože tam prostě není nic co se může posrat. A co je to 10min měsíčně, když údržbou kola strávím daleko víc?

                    • ememem1  

                      Teleskop nejvíc trpí při vyjíždění/zajíž­dění – to ako preco? naopak by som povedal ze trpi najviac ked je vysnuta resp. polozasunuta, sedis na nej a slapes. imho je to to iste jak jazdit s permanantne zamknytym tlmicom/vidlou. ci sa mylim?

                • scalar  

                  XC jezdec jezní na kole i do kopce.

              • scalar  

                Musíš si počkat na teleskopickou sedlovku pro XC. Bude mít pod 300gr., bude spolehlivá a odolná, bude pevná a tuhá, žádná vůle do stran…

    • Pedro404  

      Teď sem si uvědomil, že sem ještě nikde neviděl fotku ovládací páčky, nebyla by?

      • Atilla  

        Páčka je in-progress, první není moc dobrá. Navíc výrobní cena té páčky byla vražedná, takže možná bude i nějaká seriová(to Tom nechtěl u před produkční série , aby představil komplet svůj výrobek), nebo něco co ukutí Tom na způsob té od KS. Ale to bych nerad dělal vlny- nevím co má tom v plánu a nerad bych mluvil za něj.

        osobně jí vozím teď s páčkou od spešlu, která je teda taky příšerná:)Plánuje se i výroba šprcky z neoprénu.

        • honhav  

          Verim ze se sprckou to uz bude uplne v pohode. T-mars stacila slusne ochranit i ve velkym blate a to jsem mel diry na kolik na zadni strane trubky…

        • lumyr  

          vedeni bowdenu je jen venkem, nebo se dá táhnout i vnitřkem?

        • Džey Ár  

          Šprcku stačí ze starého chrániče pod retaz. Šmiknout napůl a je to hotovo. To jsem ale koukal že právě zámek Tomínusovy sedlovky nevypadá šprcce moc friendly. Na Reverbu to šlo krásně.

        • TJK  

          doporucil bych se podivat na packu od CB.. mam ji na LEVu misto te originalni.. stoji 350kc (v baleni je komplet vedeni, bowden.. proste vsechno).. jde dat na 8 ruznych spusobu.. presne polohovani… imho je proste skvela

          • Atilla  

            Tu jsem si chtěl koupit, ale nikde jsem jí teď už nenašel. Nebo špatně hledám.

            • TJK  

              ja ji bral od proflaklyho ceskyho dovozce.. za boha si nemuzu vzpomenout… podivam se ti

            • TJK  

              uz sem to nasel.. bral jsem ji primo z Progressu.. na webu nebyla.. ale napsal jsem mejla na dostupnost cerne packy a druhy den mi odpovedeli viz nize

              Dobry den,

              ano, 250 kc + 112 dobirka a postovne. Potrebuji adresu a telefon pro PPL.

              S pozdravem

              David Dostál I +420 775 791 097 I david.dostal@progresscycle.cz

              Progress Cycle, a. s.

              Logisticky park Tulipan 1371

              253 01 Hostivice – Palouky

              Czech Republic

              www.progresscycle.cz

              • Atilla  

                Díky moc. Objednám jednu na zkoušku.

                • TJK  

                  jj otestuj.. za ty penize je zdarma.. a me osobne prisla mnohem lepsi nez origo packa k LEVu s tim debilnim brckem.. nebo nez packa od Reverba ktera byla taky uplne nahouby

                  • Atilla  

                    Proto jsem pustil reverba, ten čudlík mi teda vůbec nesedí. Ta CB vypadá perfektně a fakt je zadarmo.

                    • TJK  

                      jj.. presne

                      jeste bude mozna hodne zajimava nova verze FOX packy jestli bude.. akorat teda imho bude mit dost vysokou cenu…

                      • Pedro404  

                        Mně příde hodně geniální páčka 9point8 (vona i ta sedlovka má bejt bombová), dá se nahodit svisle ve stylu KS i nad a pod řídítka. http://www.pinkbike.com/…ew-2015.html Ovšem je za 52 babek a bez českýho dovozce.

                        • Lucase  

                          +1 Jednou někdo u práce přemýšlel :)

                        • TJK  

                          jj souhlas.. na tu jsem uplne zapomel… ale v zakladu je to vlastne presne stejna funkce jako ma ta CB od Kronologa.. jen s im rozdilem za ta CB vyjde na 360kc i s postou.. dostupnost je ale otazka

                    • TJK  

                      jinak ja ji mam danou takhle jako druhou radici packu a vychazi to imho prijeme ergonomicky se zdvihem akorat na palec

              • Milan  

                Díky za tip, přiživil jsem se-druhej den osobní vyzvednutí. Měli už jen červenou za 250,–. Použito k sedlovce Giant. Ohebný koleno i zelenej konrtolní kroužek a pérko jsem vynechal-zbytečný. Dnes otestováno v terénu-fachá parádně. Přesný, čitelný, pevný a na dosah.

              • krabica  

                Taky jsem jednu vzal. Ti se museli divit. :-D

                • Atilla  

                  Však na mě zbyla jen červená. Agrr

                  • krabica  

                    Taky mám červenou. Chtěl jsem černou a když nebude, tak tu červenou, ale na mém biku je to v klidu.

          • kadett  

            To je Crankbrothers? Jak je možný,že to stojí tak málo? Koukal sem na jejich web a stoji 44usd.

            • TJK  

              ano.. viz. vyse mejl primo z Progressu… ale je mozne ze slo o doprodej za jinou cenu… ale netusim

              • kadett  

                Psal jsem tam teď maila,tak jsem zvědavej. Kdys to kupoval? Mám taky LEV a nevyhovuje mi ta páčka… Raději bych přesně tak jak to máš ty.

                • TJK  

                  necel 3/4 rok zpet

                • Jarda636  

                  Já tam kupoval 2 ks v létě, cena přesně jak píše TJK

                  Drahé jsou ty barevné.

                  • TJK  

                    a jaká je parádní co! :-)

                    • Jarda636  

                      Přesně, v případě potřeby lze velmi rychle předělat na vrchní ovládání, nebo vpravo.

                      Za ty prachy zadarmo. :-)

                      • kadett  

                        No tak to jsem moc zvědavej,jestli aspoň jeden kus pro mě bude. Sice bych rád červenou,ale černá by mi vůbec nevadila.

                    • kadett  

                      Tak jak jsem psal do progresscycle,tak mi zrovna došla sms o zásilce z PPL na částku 327kč a chtěl jsem červenou,takže je asi ještě mají. Jen mi nikdo neodepsal,jestli to teda je nebo ne,ale to je mi jedno.Zítra dojde,tak jsem zvědavej.Díky moc za tip

                      • TJK  

                        nebudes litovat.. ta packa je ergonomicky opravdu povedena

                        • kadett  

                          Spíš se děsím protahováním novýho bowdenu rámem. Asi nepůjde použít ten co je od páčky LEV co?

                          • TJK  

                            pujde proc by nesel… ma to normalne staveci sroubeni na bowden s koncovkou… takze pokud ti vyjde delka cisteho bowdenu tak by tomelo jit… me origo bowdek k LEVu stval protoze byl takovej tvrdej hnusnej pokroucenej.. tak jsem si tam dal klasickej bowden k razeni a pouzil jen to jejich cervene plastove lanko.

                            • kadett  

                              Páčka mi zrovna došla,akorát jsem zjistil že můj LEV vede lanko od sedlovky ne od páčky,takže fakt nevim,ejstli to půjde něják vychytat,abych to mohl použít :(. Leda si sehnat ten zajištovací šroubek na lanko,ale i tak nevim. Mám tento typ https://vimeo.com/104379102

                              • kadett  

                                No sem starej slepíš a už mi ani neslouží pamět. Mám nakonec pravej opak,takže to šlo krásně nainstalovat. Jen jsem vytáhl lanko,prohodil páčky a je to nesrovnatelný rozdíl!! Ještě jednou díky za tip