• strongpajda

    Zdravím,

    umřel mi starej plechovej miláček a čeká mě nákup dalšího. Bohužel finance na nový/vysněný auto nejsou, takže budu zase brát ojetinu. Chtěl bych, aby novej stroj zvládal:

    1. cestu v zimě do Rakouska a zpět ve 4 lidech s lyžema
    2. uměl mě přestěhovat na hory a zpět – zimní džob
    3. zvládnul nás (3+1pěšák) odvézt na prodlouženej víkend s kolama – 2 na nosiči na kouli a jedno v autě
    4. aby se v něm pohodlně vyspali 2 normálně vysoký lidi – úprava vyndavací postele bude nutností
    5. byl dobrej kamarád, kterej mě vždycky doveze dom

    najedu s ním max 15tis za rok, a finance jsou to nejhorší. Mám na to jen max 60tis zlaťáků.

    Koukal jsem na auta typu

    • Berlingo/Partner/Do­bló – podle mě jsou krátký na spaní uvnitř
    • Scudo/Jumpy/Expert – trefit na nevybydlenej kus, bude asi problém. často to jsou pracovní stroje
    • Carnival/Grand Voyager – údržba, spotřeba, velikost, náhradní díly?
    • Evasion/806/C8/U­lysseé – sice velký auto, ale nejsem si jistej naftou – spolehlivost a údžba, zase pro hraje variabilita sedaček
    • klasický kombi typu Mondeo to hranatý/406 break/C5 kombi/ atd… – rovná „podlaha“ po sklopení, civilní jízdní vlastnosti, žádná krabice:)

    Co byste doporučili Vy? Je mi jasný, že nakonec bude rozhodovat aktuální kus, ale rád bych nějaký tipy a připomínky. Abych se „nezakopal“ v kategorii pro mne nevhodnou. Případně na co jsem zapomněl? DODÁVKU, nechci/neuživím ji!

    0 0
    • LukiS6  

      Co první generace VW sharan? Byly tam ještě poctivé diesly s rotačním čerpadlem.Otec ho má jako pracovní stroj a v pohodě, jezdí za 6,5L

      0 0
      • strongpajda  

        Jo vidíš, na tyhle jsem zapomněl:

        SHARAN a jemu podobné mutace

        0 0
      • oddie  

        Ty jsou buď orvané, nebo shnilé, nebo oboje dohromady, zvlášť do 60tis.

        0 0
      • snas89  

        Tohle už dneska koupí leda tak blb, kterýmu je jedno, že tráví všechny za sebou sazema plných rakovinotvorných sraček.

        Nehledě na to, že tě s tím co nevidět v evropě už nikam nepustí.

        0 0
        • Strakááč  

          rakovinotvornejch sraček je a neserou to sem jen auta…

          jen čekám.. kdy se temelín rozšíří o další blok a přejdeme na elektrickej pohon.. elektrika je věc která má budoucnost.. a aspoň tolik neškodí živ.prostředí..

          0 0
          • kubad  

            No ta elektrika asi moc ne, ale třeba výroba baterek žádná sláva, a pak další věc co s nema :)

            A ta vyroba elektriky v uhelných elektrárnách hmmmm.

            Jo a kde tu elektriku vemem, až na ni budou chtít jezdit všichni ;)

            0 0
            • Strakááč  

              já si myslím že se to nějak vymyslí.. já to asi nebudu :D ale elektrika jde vyrábět i ekologicky.. uhelný elektrárny to je naprostá píčoviny, nechápu jak to mohl někdo vymyslet.. musíme využívat přírodní vlivy který jsou a vždycky budou ekologický… :D

              na co máme jezdit s autama.. když beznín, nafta a další spalující hmoty dojdou ? určitě by se dalo vymyslet auto na elektriku bez baterky.. prostě přímej zdroj elektriky jako z kabelu..

              ...........jenže jak na to no.. :D to necháme asi na další generace, jak tak vidím.. :D

              0 0
              • pepek  

                Nedelas poradce bruselu? Oni tam mysli tak nejak podobne

                0 0
                • Kosta  

                  18 let… To ma na slunickove a pseudoekologicke a humanisticke hlasky jeste narok.. :D

                  0 0
                • Strakááč  

                  já jen o tom spekuluju.. to neznamená že by to mělo nějak fungovat to jsou jen moje (hodně zajímavé) představy :D

                  0 0
              • blaf  

                to driv budem jezdit na vodu nez na elektriku bez baterek :D

                0 0
                • scret  

                  a co az dojde voda? zatim to vypada, ze ta dojde mozna driv nez ty blby fosilie:)

                  0 0
                  • blaf  

                    nevim, tak budem jezdit treba na repku (to uz vlastne jezdime ted :)), cokoliv mi prijde realnejsi nez elektromobil bez baterky

                    0 0
                    • Strakááč  

                      ale kdyby – to někdo vymyslel.. tak by to byl „mega převrat“ kdyby – někdo vymyslel jak by to fungovalo :D

                      ale to je všechno kdyby… :D

                      0 0
                      • AlesM  

                        Tak solarni silnice uz vymysleji, tak pak uz je to jenom krucek k tomu aby elektomobily nepotrebovali baterie…

                        0 0
              • Jary24  

                Co je prosím tě přímý zdroj elektriky jako z kabelu? To se veme kabel a jde z něj elektrika?

                0 0
                • Strakááč  

                  přímý, jakože to jde z elektrárny – rozvodny až ke zdroji kde se vybíjí.. no prostě že to nebude baterie

                  0 0
          • Charles2k  

            Stavět další atomovej blok je naprostej ekonomickej nesmysl, stačí ty co jsou. Při dnešních cenách elektřiny a ceny nové výstavby JE se nemá šanci zaplatit a všichni bychom to těžce dotovali na daních nebo by se výrazně zdražila elektřina. Prosazovat to může jen totální ekonomický analfabet, nebo někdo zmanipulovanej…

            0 0
            • MiKED  

              ono by stačilo přestat elektřinu vyvážet… ale na tom by se zase nenapakovali zadavatelé a realizátoři zakázek…

              0 0
            • Strakááč  

              já to myslel jakože kdyby se mělo začít jezdit autama na elektriku.. tak by se to začalo stavět.. samozřejmě že teď je to k ničemu, protože jak píšeš, se dost elektřiny vyváží už teď :D ..

              0 0
              • kubad  

                ne že bys neměl pravdu :D ,ale dokážeš si představit kolik elektřiny by bylo potřeba?

                0 0
                • Tomcat  

                  Stejně by nespotřebovalo. Protože stejně lidi na elektromobily za +740000,– a víc nemají ( nejlevnější rodinný Leaf) a pak nebylo by kde nabíjet.

                  0 0
                  • Džey Ár  

                    S elektřinou by zas takový problém nebyl. Kvůli neodběru v noci vznikly například přečerpávačky. A právě v noci by se asi nabíjelo. Dále tu máš indukční nabíjení, kdybys ani nevěděl že ti to nabíjí (stání na křižovace), rakuperaci při brždění apod. Výhodou je suprová charakteristika kr. momentu elektromotoru. Je to jen otázka času kdy budou všechny auta elektrické. Norsko Jen bych vedl diskuzi o ekologičnosti výroby takových aut, protože zatím je to celkem tragédie viz. Toy Prius.

                    0 0
                    • mr.antik  

                      ekologičnost je právě k řešení je baterek (tj těžba a následná chemie) takže furt to nahrává hybridům

                      0 0
                      • Bubaaak  

                        a vodík?

                        0 0
                        • mr.antik  

                          Tak proč ne, ale pokud se bavíme v horizontu 5–10 let… jedna věc je něco experimentálně vyrobit, druhá věc je to rozšířit mezi lidi za rozumný ceny… bez jakýhkoliv konspirací ohledně ropné loby

                          0 0
                          • Bubaaak  

                            Tak ony už vodící jezdi a dělaj se seriově. Toyota dokonce byla tý lasky a všechny patenty ohledně jejich vodikovém pohonu dala zdarma všem, BMW a ještě někdo už se toho chytnul… Ale problemu je několik..

                            Síť čerpacích stanic

                            Výroba vodíku (trošku ekologicky a ekonomicky :D )

                            Cena, v usa mirai stojíé v USA 1,1, takže v evropě by stála tak dvojku :)

                            A největší problém budou všichni okolo, ktery chtěj, aby se jim zaplatili investice stavajícího a podojili ho co nejvíc :)

                            0 0
                            • mr.antik  

                              do města jsem rozhodně pro co nejlehčí vozítka na elektriku a baterky, tam dnes není problém… i když zatím aspoň v našem pepikově to vypadá, že nejoblíbenější vozítko do města je 2tunový SUV s 3l dieselem :-)

                              Ale jako familywagen, nějaké velké MPV si s tim zatim představit nedovedu.

                              0 0
                          • Džey Ár  

                            Nejlevněji se vodík získává z koksu a ropy :-). Na elektrolýzu ze školy zapomeň. Neexistuje levné a ekologické řešení.

                            0 0
                            • Džey Ár  

                              Jinak za mně teda Mondeo v ropě, to jen tak okrajově :-).

                              0 0
                            • Bubaaak  

                              Ale možností je víc, jen je z efektivnit :)

                              Mondeo, Legacy, V70… vždy bude víc záležet na konkrétním kousku, za 60 to bude past na peněženku :)

                              0 0
                      • Strakááč  

                        já „myslím“ že když někdo, nějakej týýpek :D vymyslí takovou baterii, která bude na styl, nabiju vybiju nabiju vybiju nabiju atd tak že po deseti letech bude furt jako nová, její výkon a počet mAh atd.. se nezmění a ještě by bylo od věci z těhle vyrobených a časem zastaralých baterek dokázat vyrobit novejší verzi, aniž by se muselo něco vyhazovat.. to by byl taky strašněj převrat.. věřím že se něco najde..

                        kdo by byl řekl před dvaceti lety že tu budeme mít „počítače“ po kapsách který umí uplně všechno a přitom jsou tak maličkatý..

                        je to zajímavý ty pokroky jsou stále rychlejší a větší… z římana na francouzkýho rytíře to trvalo několik stovek let.. a přitom se toho až tolik nezměnilo.. z francouzkýho rytíře na vojáka s ládovací puškou a bajonetem to šlo už rychlejc a byl to už větší pokrok.. z vojáka s ládovačkou na vojáka v II. sv. války v tanku, ponorce, letadle, atd.. byl ještě větší pokrok a z toho vojáka na dnešní vymoženosti byl strašně rychlej pokrok co se týče let..

                        celkem mě zajímá co bude za 10 let pokud se tu vlastní technikou a chováním k přírodě nezabijem.. :D

                        0 0
                        • kubad  

                          no s tou rycjhlostí :D

                          vem si o kolik jsou rychlejší a výkonější počítače za posledních 20 let a o kolik se pokročilo v bateriiích tam to zase moc nejde

                          0 0
                          • Strakááč  

                            všechno jde.. pokroky jsou.. ono to jednou přijít musí.. ale taky nemusí.. :D věřim v to že k tomu někdy dojde.. je čím dál tím víc vědců.. a víc hlav víc ví a vymyslí.. :D třeba to bude už za pár let, kdo ví :D

                            0 0
                            • Bubaaak  

                              tak ale nebylo by lepší rovnou obnovit vývoj Nikola Tesly o přenášení elektřiny bezdrátově? V ten okamžik nepotřebuješ ani palivové članky, ani akumulátory ani vodík, prostě trolejbus, bez troleje… Muj zděděný mobil umí bezdrátové dobíjení a to mu jsou tři roky :)

                              http://technet.idnes.cz/…echnika.aspx?…

                              0 0
                              • Strakááč  

                                no je to 9 let a zatím bezdrátový věci moc k vidění nejsou teda.. :D to je to co jsem ale myslel.. prostě něco na tento způsob… ale bohužel vývoj někde skončil nebo někde je chyba.. :D

                                0 0
                                • Bubaaak  

                                  Nechce se… vem si společnost intel a PC procesory, do dob intel core to letělo jak sviňa, pač bojovali s AMD, AMD začlo odpadat a intel začal spíš modifikovat… Vždy si počká až se jim to pořádně zaplatí, pak co zákaznici vydrží a pak uvedou novou řadu.

                                  Akumulátory do mobilů… prvni motorola byla olověná, pak startac už byl nimh a timeporty lionky s 600–800 kapacitou, V9 měla stejný paramertry akumulatoru.. nebylo třeba tlačit na vývoj, přišel smartphone, tak to za 2–3 roky při stejné velikosti vyhodili na 2000 a teď to taky relativně stojí, když to má víc, tak akumulátor je většinou větší… Nechce se, čeká se až se to zaplatí :)

                                  A řikáš jak vývoj letí, vem si co se vymyslelo v letech 1938–45 a kolik nových věcí potom, myslim nových ne evolučně upravených :)

                                  Elektromobily jsou taky starý jak auto samo (obrazně řečeno), auta na vodík už taky jezdili.....

                                  0 0
                                  • tromboonen  

                                    Mezi lety 38–45 tam byla taková malinká nevýhoda v tom, pro jaký účely se to vymýšlelo, ne, že by to pak nenašlo uplatnění jinde a nebyly to super vynálezy, ale přece jen, zařvalo tenkrát trochu víc lidí než zařve na zplodiny… a kdyby Adolf nebyl maniak co se sral do všeho a všechno posral (nesmyslný příkazy a změny vývojových programů jako Me 262 a V2) a ti jeho kluci co pak dělali pro Amíky to stihli včas, mohli jsme dneska možná všichni jezdit elektromobilama nebo kdoví čím, jestli by to bylo režimem vyžadováno, zato bychom mluvili německy a moc by nás tu nezbylo, přece jen dlouhodobý plány s náma neměli :)

                                    Mě vždycky dostává ten obrovskej vývoj třeba v letadlech za tu dobu, ale třeba auta zústala skoro stejná, mám reklamní fotky z 60tejch let, kde je pilot nějakýho toho strategickýho nadzvukovýho bombarďáku a la Concorde, jak vedle něj parkuje s Triumphem TR3, což je auto na technické úrovni 30 let, přesto bylo v těch 60tkach v Americe strašně populární a ve srovnání s tím letadlem je to vykopávka..

                                    0 0
                              • tromboonen  

                                TVL tyyhle nebesky teorie na Strakaace nezkousej, nebo zanecha remesla a bude stavet propojeni mezi kontinenty pres zemsky jadro, zkrachuje a prijdem o jeho (nekdy) perly :)

                                0 0
                                • Strakááč  

                                  to víš že jo.. už se vidím.. :DD

                                  všiml sis na mojem profilu co o sobě píšu ? povídej, co tam ještě chybí ať to je všechno.. :))

                                  0 0
                                  • tromboonen  

                                    Já to nemyslel špatně, jen tak z hlavy si vybavuju co jsi tady občas napsal, co si pamatuju děláš se dřevem, rozumíš naftovejm škodivkám na hliníkovejch diskách co s nima strejda jezdí do Chorvatska za 3 litry na 100, máš rád Budvar (sorry, rejpu), ten Tesla byl trochu švihlej v tom jeho „výzkumu“ přenosů energie, trochu šarlatán, možná tomu sám věřil, ale spíš ne, těžko si to představit když jinak byl chytrej a choval se věděcky, a moderní ohlasy na tohle jeho dílo jsou trochu ze soudku spikleneckých teorií… jen jsem myslel abys nezavřel dílnu, neprodal kola a nezačal pouštět elektriku do nějaký díry v zemi, což by se při dnešních cenách dost nevyplatilo :)

                                    0 0
                            • scret  

                              to uz tu bylo :)

                              0 0
                        • blaf  

                          a potom uz jen perpetuum mobile :)

                          0 0
                    • Tomcat  

                      Ano neni problém s elektřinou ani elektromotorem. Problém je baterie a cena…

                      Problém je v tom, že nejsme na nějakém sci-fi conu , nebo futurologickém kongresu. A není to o tom co by vše šlo teoreticky vymyslet. Tady jde o fungující trh dnes . A teď a tady. A pokud podle prvotních plánu mají být(snad nebude) od roku 2020 vyráběny jen elektromobily… … takže v dobrém úmyslu se míří ke globálnímu krachu automobilového průmyslu v Evropě, protože výpadek prodejů > útlum výroby > propouštění.

                      Kupodivu čím dražší auto tím menší prodeje a zaměstnává výroba min lidí.

                      0 0
        • Nimrod  

          a co teda s těma starýma ropákama navrhuješ dělat? má je stát vykupovat a „ekologicky“ šrotovat, aby se mohly (pochopitelně bez emisí) vyrábět auta nová?

          0 0
          • snas89  

            Proc to hned hrotis?

            Pisu prodte stary krapy v dieselu nakupovat. A vlastne do osobniho auta bych ho nedal ani novy. Ale to uz se prece deje. Automobilky pomalu od dieselu ustupuji. Mimo evropu jsou preferovany benziny dlouho. A stary krapy pomalu mizi uz ted.

            Akorat zatimco treba v nemecku to uz jsou neprodejny krapy urceny k demolici. Tak sem to tahaji bazarovy kovbojove a tupci jim to kupujou.

            0 0
            • Tomcat  

              Myslíš že když to kovbojové nebudou tahat , tupci nebudou kupovat … …nejednou vzroste poptávka po nových ? Ze šrotovného z Francie i Německa je už jasné že ne.

              Nehlete že opravdu křápy se vozí mimo EU

              0 0
            • Nimrod  

              já to hrotím? akorát ty tu nadáváš. že s tvými názory příliš nesympatizuji je asi jasné :-) a nezapomeň, že se tu bavíme o prvních německých tdi, ne o nových motorech

              0 0
            • Infidel  

              Ajéé, ekoterorista.....

              0 0
        • Fidži_CZ  

          To je zas výkřik. Rakovinu způsobují mikrosaze, které dělají nové diesly i benzíny více než ty staré. :)))

          0 0
          • snas89  

            Ja jsem ale proti dieselum v osobnich autech obecne. Ne jen proti tem starym.

            A ano mas pravdu i s tim benzinem. Ale to se tyka jen poddimenzovanych benzinovych motoru (napr litrovy trivalec)

            0 0
            • Bubaaak  

              všechny přímovstřiky začínaj produkovat větší množství r. tvorných látek.. benzín/nafta

              0 0
          • Nikovlas  

            Docela rád bych si přečetl nějaký relevantní článek o těch mikrosazích. Zatím mi to vždycky přišlo jako alibismus lidí, co si odvrtávaj filtr pevných částic, aby při jeho vypalování neprodukovali mikrosaze.

            0 0
          • Džey Ár  

            +1 Navíc výroby nového vozu je větší ekologická zátěž, než udržování toho starého v provozu :-).

            0 0
        • Džey Ár  

          Jaj tak ty jsi marný :-).

          0 0
    • krabica  

      Řeším to samé použití auta, ale mám o dost luxusnější rozpočet a stejně si nemůžu vybrat. :-) Výběr auta je martyrium, které nesnáším. :-/

      0 0
      • mr.antik  

        no já jsem si auto vybral a už cekám několik měsíců jestli se někde na bazaru vubec něco objeví…

        0 0
        • strongpajda  

          a co máš v hledáčku? jako inspiraci? už nad tím dumám přes měsíc a pomalu se přikláním k velkýmu kombíku…

          0 0
          • nomecz  

            jen tak mimochodem abys pak nebyl překvapenej, těch 60 máš jenom na auto a dalších cca 20 jako rezervu na opravy nebo 60 komplet ?

            to pak koukej po autech tak do 45 protože 100% to dalších pár tisíc sežere ..

            0 0
            • mirorek2  

              gumy 2 sady + kola 20, oleje podvozek brzdy a různý spotřebák na který všichni serou 20. to mi vychází auto za 20t a servis za 40…

              Trefit pěkný servisovaný vůz v této cenové relaci bude kumšt u větších aut. Známí nebo rodina, pokud je možnost.

              Ve finále bude jedno co to bude, důležitý je stav a dostupnost náhradních dílů, což by dnes neměl být problém.

              0 0
            • strongpajda  

              Peníze bokem na „první“ servis mám. takže auto za 60tis. Ale super připomínka

              0 0
              • nomecz  

                http://www.tipcars.com/…6791621.html

                tak to bych ti doporucil neco takoveho, ten motor je nesmrtelnej a nema se tam moc co pokazit a oproti mondeu je to prostorem uplne nekde jinde. Servisovat to jde celkem dobre a relativne za levno

                0 0
                • kocers  

                  Mam Galaxy ročník 2003/4 v Tdi a i podle servisáka je to auto na které se dá spolehnout a jezdit bude dlouho. Nevim jak jsou na tom s motorama benzíňáky, ale serie 2001–2004 v dieslu je prý ta nejpovedenější (celé tri galaxy, sharan, alhambra).

                  https://auto.bazos.cz/ford/180/?…

                  Možná ještě zkusit podívat se u Němce a dovézt.

                  0 0
                • alinceb  

                  Galaxy je super, mám předposlední generaci r.v. '08 s 2.0i motorem, ale…

                  Rozhodně bych do auta z roku 2001 nechtěl automat. Ne u takhle starýho auta, kde nevíš, kdo a jak tu převodovku servisoval a kolik to má reálně najeto. Leda by to mělo plnou servisku. Navíc ten 2.3i motor má stejný výkon jako náš 2.0i (tj. 107kW) a to auto s automatem bude ještě horší lenoch než náše s manuálem. A to fakt není žádnej rychlík (teda když už se rozjede, tak jo, ale než se rozjede…). Taky je potřeba se psychicky připravit na spotřebu. Moje žena s tím jezdí z 90% krátké trasy po městě s průměrnou spotřebou 11,3L. Jel jsem s tím dálku po jedničkových silnicích i za 7,5L, ale hodně pomaličku. Po dálnici při 140km/h to pojede kolem 9–9,5L. Výměnou za to ale bude, že na tom motoru se fakt téměř nemá co podělat…

                  Když už, tak bych vzal auto s manuálem.

                  0 0
                  • nomecz  

                    2.0 v tomhle modelu má 85 kw a je to mrtvola, ta 2,3 se dá sehnat i v manuálu samozřejmě a jede to tak nějak normálně.

                    Spotřebu bych při udávaném nájezdu zas nějak extrémně neřešil. Nafta v takhle starém autě bude imno mnohem větší loterie.

                    0 0
                    • oddie  

                      Ta 2,0 ve staré Galaxii je ještě ze Sierry, onehdy jsem na to docela koukal. Jezdit se s tím dá úplně v klidu. Prostě klidně.

                      0 0
                      • Stingray  

                        Kua to byl motor! Řetěz, tichý to bylo, nežralo to a funfaktor se zadním náhonem když se to vytočilo :-)

                        0 0
                        • oddie  

                          To už snad ani dneska není pravda, že takový auto někdy vůbec existovalo. Na silnici jsem to hodně dlouho neviděl, bohužel dost hnily.

                          0 0
                          • Stingray  

                            Teď jsem jednu Sierrku zahlídnul na Vinohradech a musel jsem zatlačit slzu, to byla kára pohodlná, úsporná..

                            0 0
                            • oddie  

                              … a kdyby sis do toho sednul, divil by ses, jaks v tom moh kdysi jezdit :D

                              0 0
                            • kali222  

                              u me taky jedna stoji. :) je to krasny auto. samozrejme ne z pohledu dnesniho prumerneho motoristy. capri/taunus/gra­nada/sirka/scor­po jednickove =super. pak uz jen US Fordy. ovsem i tak mit na pameti hlasku:„fordem tam a vlakem zpet.“ :P

                              0 0
                            • McBlacky  

                              pohodlný bylo scorpio, sierra nic extra.

                              0 0
                    • alinceb  

                      Však píšu, že bych vzal ten 2.3i s manuálem. 85 kW v té 2.0i s malým krouťákem by mě asi zabilo. Už když teď přesedám ze služebního dieslu do galdy, tak je to dost fatální rozdíl…

                      0 0
                  • ELx  

                    To máš docela velkou spotřebu. Já mám na peug. 807 2,0i 103kW r.v. 07 dlouhodobou cca 9,2. Na noční trase Jihlava – Livorno 7,2l při rychlosti tak cca 130 km/h. A to jsem pořád po přechodu z dieselu rozčarovanej jak mám velkou spotřebu.

                    0 0
          • mr.antik  

            Fiat Ducato 2012 a mladší, 2.3 motor, klima, nizké/krátké. Prakticky nesehnatelný vůz.

            0 0
            • Bender382  

              nízké?

              0 0
              • mr.antik  

                jo, oni nízké je jen o 5cm nižší než střední transit… Jíťa v pohodě, no mě tam budou na výšku asi 2cm chybět

                0 0
                • Bender382  

                  No, mě by nevadila L2H2, ale spíš ještě delší…stejně by to už pak nebylo auto na denní ježdění.

                  Ale dokud budu chtít jen jedno univerzální, zůstanu u T5

                  0 0
                  • mr.antik  

                    L2H2 je optimál jako camper pro rodinu (pokud nechceš blbosti typu sprcha a záchod) a přitom ještě v pohodě řiditelná. Ale já bych to chtěl zkusit v L1H1 (je to trošku výzva), myslim že to je reálný

                    0 0
      • snas89  

        chápu tě, já to řešil asi půl roku a nakonec koupil nový auto:)

        0 0
    • Strakááč  

      no jako hodně jezdívaji ty první VW Transporter, sharan a Berlingo jezdí taky strašně moc atd.. vybírej určtě tyhle starý auta co hodně jezdí a jezdívali, protože na nich je mraky dílů a za nízkou cenu.. ;)

      ono jde taky o to sehnat to starý auto v pekným stavu, garážovaný a tím pádem nezhnilý atd..

      0 0
      • nzg  

        Za me Subaru Legacy ci Outback. Na hory a vylety ideal, sam mam jiz treti (Legacy 95, Outback 05 a ted nove Outback 2010).

        0 0
      • alinceb  

        Nevím jak jsi přišel na tohle: garážovaný a tím pádem nezhnilý …

        0 0
        • zdenal8  

          No tak možný to je, ale co jsem zatím viděl, tak to pak při stání venku zhnije o to rychleji.

          0 0
        • Strakááč  

          máš pravdu.. zhnilý může bejt i garážovaný auto.. ale určitě garážovaný auto nebude tolik sežratý jako auto, který stojí furt venku a ta vlhkost ráno, když je rosa, to auto uplně sežere..

          ono je rozdíl garážovaný auto který někam dojede, přečká třeba den a ták.. a nebo někde chvilku stojí, než když to auto vyjede z garáže nakoupí se něco nebo někoho párkrát za tejden odveze atd.. a pak to auto schová zas do garáže.. :D

          a taky jak se o to člověk stará.. prostě to nechávat přetřít spodek auta před a po zimě, a a ono to třeba vydrží dýl :) ale musíí se začít včas, když už je půlka materiálu fuč tak je to zbytečnost :D

          0 0
          • alinceb  

            Vzdušná vlhkost ani déšť autu zdaleka nevadí tolik jako ježdění v zimě na solených a sypaných silnicích. Když pak sníh v garáži taje, tak to auto vesele hnije…

            0 0
            • oddie  

              To jsme tu nedávno probírali, je docela zajímavý, že některým autům to vadí víc a některým míň. Soused má starší Volvo, s kterým jezdí denně, a v garáži je tak 15° – a ani náznak reznutí. Ale když tam dávali jedničkovou oktávku provozovanou podobně, začala reznout skoro okamžitě, když ji pak nechali venku, byla v klidu.

              0 0
              • alinceb  

                Imho ma Volvo líp zinkovanou a lakovanou kastli. No a první (moderní) octávka a felda jsou etalony koroze…:D

                0 0
                • oddie  

                  To asi má… Oboje je to tak 15-letý – teda bylo, Octávka nedáno dostala ránu a už není.

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  kolega byl ve škoda auto před měsícem a oni kastle nezinkují. Lisují díly z pozinkovaného plechu a pak to svařené rovnou lakují.

                  Možná že jiné automobilky zinkují komplet svařené kastle.

                  0 0
                  • alinceb  

                    Nevím, jak to dělají, ale stojí to za hovno. Před měsícem a půl jsem vracel 3 roky starou fábii a hranu střechy nad předním sklem měla rezatou jak liška (puchýřky asi po 10 cm a na koncích souvisle asi 5 cm v kuse). Ani 15 let starý Avensis, který jsem v létě prodal, na tom nebyl takhle špatně…

                    0 0
            • Strakááč  

              ano to je to nejhorší no.. sůl se prožere skrze všechny pokovení a barvy atd a pak to hnije.. ale hned co to takto začně hnít tak tomu vadí uplně všechno- prška atd..

              0 0
      • oberleutnant Weiss  

        Jo – první VW Transporter, to byla kára. Jen si nejsem jist, jestli by dneska sehnal pěknej udržovanej do 60.000…;-)

        0 0
        • Nimrod  

          samba :-)

          0 0
        • oddie  

          Já myslím, že za 60tis EUR by jej sehnat možná i mohl :)

          0 0
        • Vilém  

          Tak klasika, nevi o cem mluvi:(

          0 0
        • Strakááč  

          vidíš, mi mladí víme hovno.. :D prostě jsem myslel Transportera t4

          0 0
          • Vilém  

            Co asi znamena ta ctyrka? :)

            0 0
            • mr.antik  

              že to je rezavej střep kterej s tebe udělá brzo automechanika… ale fungovat bude

              0 0
              • oddie  

                Tchán má nerezavej :) ale byl teda pekelně drahej a řeší se na něm podstatně víc věcí, než by mi přišlo úměrné. Vždycky se mi pocitově líbí, dokud si do toho nesednu či se nedozvím zase o další opravě. Užitná hodnota sice super, ale vždycky jsem nakonec rád za to moje menší.

                0 0
                • mr.antik  

                  jasně, myslim v kategorii 50–60 tis… Za 200 se dá možná sehnat zdánlivě nerezavej :-)

                  0 0
    • palo7  

      při tvým nájezdu vem klidně velkoobjemový benzín. Bude za menší peníze a nic se tam nesere jako u dieselu a navíc bude podstatně míň jetej

      0 0
    • Tehu  

      Ty starý rakvaky V70ky byli vcelku lodě ;)

      ono všeobecné u téhle aut dane cenové hladiny nejhorší koroze :( motory brblaj a brblat budou, ale zrezne nám to pod zadkem.

      0 0
      • strongpajda  

        v70 jsem měl v hledáčku už při nákupu minule, ale nenarazil jsem na model, kterej nebyl úplně vybydlenej:( přeci jen v daný cenový kategorii hledám jehlu v kupce sena:(

        0 0
        • tromboonen  

          Koukej se a poptej se na Volvo forech, tyam jsou nadsenci, co se o to dost staraj, rozumi tmu, maj k tomu historii (i dohledatelnou na tom foru), za 60k to nebude nikdy ideal, ale od Volvare z fora bych se bal mene nez nekde z bazaru..

          0 0
      • Stingray  

        hele třeba tenhle je moc pěknej a koroze u těch starých moc nehrozí: http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?…

        0 0
      • Nimrod  

        jo, první v70 je fajn, i se v ní dobře spí :-)

        0 0
    • oddie  

      Proč řešíš u Eurovanu naftu, když najedeš max. 15tis za rok?

      0 0
    • Tomcat  

      Když vidím ten výběr napadá mě jiné vlákno tedy na fóru. A jestli počítáš s tím , že brzo spouta aut z toho seznamu bude mít díky emisním zónám zákaz vjedu do různých lokalit ?

      0 0
      • oddie  

        To se týká hlavně dieselů.

        0 0
        • Tomcat  

          Nejen dieselů… ty normy se zpřísňují a starší Voyager má jen některý až normu EURO4 ale taky jen EURO2 u stejné generace jen jiný motor.

          0 0
          • oddie  

            Mám takový pocit, že třeba v Německu na ten vjezd do zón ale neuplaňují pro diesely a benzíny stejné Euro…

            Něco ve smyslu nafta od Euro IV, ale benzín klidně od Euro II, nebo tak nějak. Pokud pamatuju auta, co mě zajímaly, tak zelenou plaketu měly benzíny i s EII, kdežto nafty až od EIV

            0 0
            • Tomcat  

              říkám že se to zpřísňuje, nebo za rok dva budeš kupovat jiný ?

              0 0
              • oddie  

                Já ne, mě se ty zóny netýkaj, jestli udělaj vnitřní Prahu, tak tam stejně skoro nejezdím, když nebudu vůbec, nepo… se, jestli Mnichov zakáže průjezd MitlRingem (dnes z něj jen nemůžu odbočit, ale projet můžu), tak holt pojedu okolo, jinde jsem na to zatím moc nenarazil a že budou za rok všude nevěřím, takže tu svou papírově Euro II (reálně Euro III, ale to stejně nikoho nezajímá) můžu v klidu provozovat ještě pěkných pár let.

                0 0
                • Tomcat  

                  Jenže sou snahy například pro EURO3 a lepší zavést pro celé Dolní Rakousko i pro osobní automobily. Tedy nejen vybraná města . A lyžařské\lázeňské resorty tam zařadí zajisté také. Zdravý rozum v tom nehledej, jen se připrav… pokud je peněz málo bylo by mrzutý je muset dávat dvakrát.

                  0 0
                  • oddie  

                    To asi jo, ale on za 60 asi slušnou E IV těžko koupí. U mě je to jedno, já už to jen dojezdím, a kdybych s tím náhodou nemoh do Rakouska, asi se taky nezblázním, kvůli tomu si novejší pixlu kupovat nebudu. Pokud ji teda do té doby nekoupím náhodou tak, že kolem půjde něco zajímavého, co se prostě bude „muset“ koupit, což se mi taky občas stává :)

                    0 0
                  • strongpajda  

                    tím chceš říct, že v Dolním Rakousku pak nezaparkuju pod lanovkou? Rakušák je sice úřednickej pošuk, ale podle mě neni dement co se týče selskýho rozumu…snad

                    0 0
                    • oddie  

                      Hehe, to teda je, když byl schopnej postavit jaderku a pak ji před spuštěním rovnou zavřít, tak nějaké staré pixly budou jen bonbónek…

                      0 0
    • snas89  

      Diesel Nebrat !

      (rakovinomet, při nájezdu do 15 000 rozčně nedává smysl ani ekonomicky).

      Navíc, jestli se jedná o starší auto a s ohledem na zimu do hor, tak není co řešit (nastartování, chod a údržba v zimě).

      Z toho co píšeš tak Mondeo (pro mě asi jasná volba v týhle ceně), 406.

      Berlingo ok, jen chceš co nejholejší verzi, kde nezlobí elektrika. Benzín navíc dost žere.

      Zkus ještě první generaci Ford galaxy (stejný jako sharan).

      0 0
      • McBlacky  

        u ojetý auta v kategorii jak chce (60tkč) s nájezdem 15tkm ročně se ti to v klidu vyplatí. To, že zaplatíš o pár korun víc emise a výměnu oleje ti rozdíl spotřeby 1,5–2l v klidu vyváží. Nákladově na palivo jsi kolem 8t rozdílu. Pořizovací cena ojetiny bude víc o celkovým stavu, než příplatku za motor.

        0 0
        • alinceb  

          Ovšem za předpokladu, že v tom dieselu nebude něco mrtvýho nebo před smrtí. Tím myslím drahý díly typu dvouhmota, čerpadlo, vstřiky atp…

          0 0
          • McBlacky  

            překvápko můžeš mít i u benzínu.

            0 0
            • alinceb  

              Ale to riziko je tam výrazně menší už jen proto, že natankovat sračkovej benzín skoro nejde, kdežto naftu snadno…

              0 0
              • oddie  

                Tankování bych asi ani tak nebál jako spíš toho, že ty diesely jsou podstatně víc orvané, a dost často místo solidný údržby jen tak nějak namaskované na prodej. Najít solidní kousek v naftě bývá podstatně těžší než najít srovnatelný v benzínu.

                0 0
              • nomecz  

                naštěstí tyhle staré „polovraky“ většinou snesou daleko horší palivo než co se dá dnes koupit :-)

                0 0
                • alinceb  

                  No, zrovna u Fordu bych teda ani neřekl. Pokud chceš jó odolný dieselový traktor, tak bych hledal auta typu Octavia 1.9D nebo Fiat Croma 2.5TD. Tam bych se odolnosti motoru fakt nebál…

                  0 0
        • snas89  

          Hele ja myslim ze vrazda v nafte je potencionalne daleko vetsi riziko nez vrazda v benzinu

          0 0
    • Copernicus  

      Logan MCV novy za 179

      0 0
      • strongpajda  

        .

        0 0
      • oddie  

        Super, jenom 120tis nad limit, to je jak nic :)

        0 0
      • Palo TT  

        Novy Logan je uz len obycajne combi. Treba sa skor popozerat po 1 generacii Loganov MCV (do 2012).

        Na biky aj prespavanie prakticke auto – dlhe, nie prilis vysoke.

        0 0
    • makaltom  

      měli jsme 806 v naftě a byla v pořádku, pak otec koupil do firmy Evasiona 1,9 nafta HDI v lepší výbavě a 806 šla do světa

      Evasion měl při koupi asi 180 000km a nyní má 300 000 km – kromě výfuku a nuceného trhání jednoho zaneseného vstřiku nedávno prošlo opravou i turbo. Auto bez turba sice jezdilo, ale stálo to za hovno, po opravě turba jezdí zase jako drak. Nehnije

      Průměrná spotřeba většinou po městě 7,2 L.

      Jezdím s tím na závody, v autě vozím běžně kolo a ještě se vedle něj vyspím.

      Vezl jsem s sebou další 4 kamarády a 3 kola (5 lidí a 3 kola) všechno uvnitř.

      Kdyby byl nějaký vhodný ekvivalent určitě bychom do toho šli znovu. Nová auta jsou hlavně u kufru nižší a kola na stojáka se tam nevejdou.

      0 0
    • zzabak  

      https://auto.bazos.cz/…-SERVISU.php

      • od dobreho provereneho prodejce specializujiciho se na servis volvo, po zakladnim servisu
      • motor VW puvodne z Audi A100(A6), osazovany taky do VW T4
      • bez klimy, coz jsem nikdy nevidel
      • za ty penize poradny kus auta na tvoje pozadavky
      0 0
      • Stingray  

        Už jsem ho dával nahoře, Mlho :-)

        0 0
        • zzabak  

          kdo ty vsechny moudra a pseudorady tady ma procitat, ze?… za mne volba jasna a neni co resit, takhle to aspon ma ze dvou nezavislych postizenych zdroju :)

          0 0
    • lodyh  

      Prdnu to sem, ať neplevelím… Hodně mě zajímá.

      NA PRODEJ – obří kombi Honda Accord Tourer 2.2 CTDi Sport, 103kW, datum první registrace 14.10.2004 v SRN, stav tachometru 255.803 km. Výbava: ABS, VSA, duální klimatizace, 4× elektrická okna, centrál s dálkou, dešťový senzor, multifunkční volant, elektrické zavírání 5.dveří, polokožená sedadla, hliníková kola se zánovními pneu Hankook. Navíc mříž zavazadlového prostoru, sada hliníkových kol s novými zimními pneu Hankook a originální střešní nosič Honda. Auto je v perfektním stavu, s výborným jízdním projevem, velice zachovalé zvenčí i v interieru, s kompletní historií údržby v autorizovaném servisu. Dovozní formality jsou vyřízeny, autem je možno okamžitě odjet. Cena, 115.000,– Kč

      Má to hodně nalítáno, ale jestli je to v tak pěkným stavu jak píšou… Chci se na to jet zítra podívat, líbí se mi. Předpokládaný nájezd 20000/rok, dlouhý dálniční štreky. Láká mě Honda, má pověst držáku.

      Rychlá odpověď ANO/NE? Případně proč…

      Díky!

      0 0
      • Vilém  

        Osobne by me zajimalo, zda to melo uz vymenej DPF, pokud ne, tak by te mozna cekala nemila investice.

        0 0
      • Bubaaak  

        Nejsou fotky… písmena snesou všechny… Accuš je super auto a i držák, ale i tak bych sním jel přes servis, který do hond dělá (takže ne jarov a podobný…)

        Pokud Hondu z němec, zkus poptat tutaj toho http://www.honda-club.cz/…iewtopic.php?…

        Drží na své auta „záruku“ a jesním slušná domluva.

        0 0
      • Bubaaak  

        A koukám seš pražák, tak zkus tutaj toho pána http://www.honda-club.cz/…_article.php?…

        není nejlevnější, ale když řekneš že si od Bubaaka tak by to nemuselo být tolik, je to puntičkář a dělá z 99% Hondy, takže ti nalije rovnou čístého vína a řekne zda jo/ne.. ale chce to osobku

        0 0
        • lodyh  

          Díky za reakci, na doporučený kontakt se ještě zkusím obrátit.

          Vilém: dobrá poznámka, taky mě to napadlo, uvidíme… kdyby ne, tak je to jak říkáš.

          0 0
          • Vilém  

            I kdyz ted si uvedomuje, ze u auta z roku 04 mozna vubec jeste nebyl :)

            0 0
            • Bubaaak  

              Možná se nepleteš, pro německo měli 7g Accny DPF, ale nevim od jakýho roku, 04 by mohla už mít :)

              0 0
            • lodyh  

              to by bylo úplně nejlepší. i když při představě že moje hlavní destinace jsou rakousko a švýcarsko, tak se bojím, aby mě tam s tím vůbec ještě pustili.

              0 0
      • Stingray  

        Tenhle motor je jeden z nejlepších dieslů co se dá v autech najít, pokud je v dobrým stavu, tak bych se najetých kilometrů nebál.

        0 0
    • strongpajda  

      No dlouhým koumání, jsem se rozhodl, že si koupím „normálního“ kombíka. no a padnul mi oka první LOGAN MCV. Naftu s mým nájezdem nechci.

      ALE

      Mám Menabo winny, výklopný – ale překopaný (viz obrázek), aby se mi tam vešly dvě AM kola

      co mě trápí jsou křídlový pátý dveře vs nosič kol na kouli.. jeslti je aspoň krapet otevřu, nebo mám smůlu?

      No a potom taky, jak se popasujou 700 řídítka s oknem kufru? nebudu muset otáčet řídítka?

      nemáte s tím někdo zkušenosti…

      0 0
      • alinceb  

        Nevím, jak moc jde sklápět to Menabo, ale s Wjenzkem bych dveře u MCV určitě neotevřel. Řidítka budeš muset vyzkoušet na Galaxy s kolem na pozici nejblíž u auta + 720mm řidítkama to bylo jen tak tak…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse