• enrico

    Chcel by som si spravit nieco ako NoTubes www.notubes.com , nakolko sa tato sada na slovensko nedovaza (alebo dovaza, ale o to neviem :-( Kupil som si Hutchinson Protect Air tmel, pasku do rafikov Continental High Performace Rim Tape, rafiky mam ritchey OCR . Dalej som kupil Maxxis downhillove 292g duse a tubu transparentneho chemoprenu. Moj pokus spociva v tom, ze chcem vystrihnut na tych dusiach okolo ventilkov kruh a tuto malu cast aj s ventilkom nalepit chemoprenom do rafiku, lebo samostatny ventilok ako ma NoTubes som nezohnal, potom ze tam nalepim tu Continental pasku aby som prekryl a utesnil otvory nad niplami. Dalej nahodim plast, namydlim boky rafiku aj plasu a skusim to doma nafuknut (plaste mam firmou NoTubes nedoporucovane Michelin) lebo najblizsi kompresor na benzinke je hodne daleko (ked to nepojde doma, samozrejme sa dovalim na tu benzinku :-). Co myslite, bude tento system fungovat, alebo sa mam na to vykaslat a ist radsej na jedno orosene pivko do hospody? :-) Popr. nejaka rada alebo vlastne skusenosti by pomohli. A este jedna otazocka, aky ma zmysel ta cierna gumenna paska, co tam davaju na tom videu stansbikeparts­.com/rim.wmv lebo potom ju tak ci tak da ten týpek dole a iba tam nasrobuje ten samostatny ventilcek, predpokladam, ze patky plastu nemaju ziadny fyzicky kontakt s touto paskou a podla mna je tam zbytocna. A este jedna fotka co ma inspirovala k tomuto kroku www.maxcursor.cz/…19607147.jpg

    0 0
    • petebike  

      jestli ti to bude fungovat tak si to nech patentovat a nalep na to samolepku :-D

      ale radsi bych si dal to pifko :-D

      0 0
    • vlk  

      Kdysi jsem něco podobného zkoušel-Akorát jsem ventilek nelepil chemoprénem, ale vystřihl jsem ze staré duše autoventilek-měl závit po celé délce a na tom takovou matičku.Takže jsem to tam vlastně namontoval-problém byl s klasickou pneumatikou-continental vapor-prostě se to nedalo v domácích podmínkách nafouknout-tak jsem se vrátil k duši. Teď jsem omylem koupil Michelin bezdušovou pneumatiku místo klasické a tak uvažuji, že bych to zase zkusil.ta bezdušová mí lepší boky a vypadá to, že bude vzduch držet.Jenže, jak na potvoru nemohu sehnat duši kde je ventilek se závitem po celé délce.A to jsem nedávno jednu rozřízlou s takovýmto vyhodil. No tubes jsem po obchodech v Olomouci nikde neviděl.tak to asi také zkusím.Ale osobně si myslím, že s klasickou pneumatikou to nepůjde.

      0 0
      • Karaya  

        Schwalbe dela takovou dusi, ted jsem ji pichl…

        0 0
        • vlk  

          jj vím-měl jsem ultralight od nich-jenomže ta duše stojí přes 2 stováky a zatím jsem ji viděl akorát v Bike-Ranchi v Praze-tam zas dobré 2 měséce nepojedu.

          0 0
          • Karaya  

            Ja ji koupil za 115,– včetně takoveho plastoveho merice tlaku, ale uz je to nejakej ten patek a obchod uz neexistuje…

            0 0
            • vlk  

              Tak jsem prohrabal skřín s bikešrotem v dílně a našel jsem ho. Sice je už skoro 2 roky starý(tenkrát jsem zkoušel home made No tubes-ten čas letí) ale je OK. jak budu mít někdy čas vyzkouším.

              0 0
            • vlk  

              PS: Nevím jaký konkrétně model jsi měl/máš, ale jestli ten ultralight tak to jsi koupil fakt levně. Ty plastové měřáky mám doma 2-dobré do terénu.Jinak ultralight(98g) Schwalbe duše se mi 2 roztrhly po 1,5 roce ve spoji.Od té doby beru Maxisy ultralighty(teď ale nejdou sehnat).

              0 0
              • Karaya  

                Kdepak standard, váha ± 200g. Ultralight se tak trochu bojím vozit. Poznáš na rychlosti těch 100g obvodové hmotnosti?

                0 0
                • vlk  

                  No já teda nepoznám.Možná na silnici by to poznat šlo. Výpočetně to vychází-že na rotačních částech když tu váhu navíc vynásobíš 4,5× tak dostaneš pocitově to -kolik by jsi měl na rámu. tak třeba na duších 100g je jako 450g na rámu.Ale je to jen propočítané-teorie-co jsem vyčet na netu.

                  0 0
    • kubad  

      Nesmíš věřit všemu co vidíš :-) jinak v historii to tu už bylo, z duše uděláš pásku, a jako tmel bych použil tu sračku NoTubes, to co máš je něco jiného,ale možná to bude fungovat :-) Kdybys řekl tak ti to NoTubes klidně pošlu, prodávají ho u nás za rohem :-)

      0 0
    • vysmátej bajker  

      Napiš jestli to půjde.Zkoušel jsem něco podobného a nevyšlo.Když ti to nepůjde tak napiš,teď už jen 20" duši a půjde to.Myslím že k té pumpě budeš muset ale lepší nějaký pneuservis nebo někoho kdo má kompresor s expansní nádobou.Nejdřív si to zkus na jednom kole bez tmelu(nafouknout to jde i bez něj ten akorát zabrání tomu aby to neutíkalo) než zničíš obě duše.

      0 0
      • enrico  

        tiez som sa nieco docital v historii o 20" dusiach, len neviem ci sa daju zohnat s galuskovym ventilom, mne sa tam autoventil nenacpe a vrtat sa mi diera do rafika ked neviem naisto ci to bude fungovat zrovna nechce

        0 0
        • vysmátej bajker  

          Schwalbe je má(prý skladem),jen je problém je z nich dostat.

          0 0
        • bam  

          Jde to z 20" nebo i z 24" duse a pak uz ti staci jenom notubes tmel. Jsou i jiny znacky. Ten Hutchinson Protect Air co mas na fotce bych tam nedaval, je toho malo a je to takova brecka. Zrovna to mam na kole udelany. Tady co jsem to bezne delaj i servisu :) Muzu ti mozna i nafotit jak to delaj. Jinak me se to dari nafouknou i bez kompresoru, normalni velkou pumpou. Ale jestli gramaris a chces dusi jenom kolem ventilku, tak to zkus s tim lepidlem, by me to zajimalo :)

          0 0
    • enrico  

      Funguje to!

      pokus nafuknut č.1: kedze som bol lenivy dat tam mydlovu vodu tak som si pri fukani č.1 ani neskrtol

      pokus nafuknut č.2: nastriekané jarovou vodou z flaskou z cyklostaru vo fakt hojnom mnozstve, patky chytili na prvy šup! Nafukal som na 2 atmosfery a dalej som sa uz ani nesnazil objavena prva velka diera v plasti ako hrom. Po zalepeni diery pokus č.3: opetovne to chytilo na prvy sup ale mensia diera c.2 na boku plasta. Diera zalepena pokus č.4: znova to chytilo na prvy sup a to som sa ani nijak vynimocne nesnazil, nafukane na 4 atmosfery a uz 15 minut si drzi tlak a nikde nefuci a ani nesli skoro ziadne bublinky na boku plasta a to som tam dal obycajnu blbu lepiacu vlozku do rafika a nepouzil som ziadnu specialnu gumovu vlozku ani nic podobne, len tu pasku a ventil.

      Ventilcek som nijak nelepil, len som dal pod neho tesnenie z rozstrihnutej duse a pevne ale s citom dotiahol matku s kombinackami. Tmel som zatial nepouzil, v pokusoch budem pokracovat zajtra, uz je dost hodin a mam toho lepenia zu dnes plne zuby :-) Zatial co sa tyka vahy, ventilcek + tesnenie 5g, paska do rafiku 9g takze zatial spolu 14g. Uvidim kolko klesne bez tmelu v plasti tlak do rana, ale zatial to vyzera byt na dobrej ceste.

      obrazok po pokuse č.2 po objavení prvej velkej diery (po velkom hrdzavom klici co som chytil este najar)

      0 0
      • McBlacky  

        tak to je krutý, já do toho jdu ted o víkendu. Ale zkusím to trošku jinak. S 20" duší kterou rozstřihnu a pak až si to sedne tak uříznu ty přesahy. pak dám vedet. kdyžtak to zkusím tvoji metodou. ta je gramařsky lepší.

        jakou jsi použil pásku?

        0 0
        • kubad  

          To je zbytečné – účelem té pásky je jen utěsnit ventilek a otvory pro niple.

          0 0
          • McBlacky  

            to jo, ale udrží ten tlak klasická páska?

            0 0
            • kubad  

              na ráfky NoTubes se dává jen papírová páska, a našroubuje přes ni ventilek, tak asi jo :-)

              0 0
        • Vilém  

          s 20"dusi musis pasku pouzit.Zkousel jsem jen 3 zavity izolepy a na to 20ů dusi a prostrihlo se to.

          0 0
          • McBlacky  

            tomu rozumim, ale pokud ustřihnu ventilek a dotáhnu přes matku tak mi zbyde utěsnit díky na niple. Zatím tam mám nacvakaný ty záslepky z GM, ale ty to neudrží protože netěsní 100% takže je vyndám a bud tam dám obyč pásku, nebo jen kobercovku. Páska má nevyhodu že netesní tak dokonale, kobercovka zase se může shrnout. To bude pěknej porod :)

            0 0
            • Trojci  

              Brácha někde vyhrál pásku Locklite – ta by myslím udržela vše..(dá se s tím lepit i prasklý vodovodní potrubí :) otázka je, jestli pak ještě někdy půjde sundat. A taky maloobchodka 500,– nic moc.

              0 0
            • Vilém  

              Tak s tema zaslepkama to nebude nutny.Akorat nejak pojistit ventilek.

              0 0
              • Papaja  

                Pánové mám takový návrh co kdyby se vyzkoušela uhliková hokejová páska, používám ji když chodím na ryby, nedá se rostrhnout nemá žádnou průtažnost tak není šance že by se prořezala o otvovy v ráfku. Mají ji v každém sportu a cena je asi 150 kč. Vyzkouším to a potom napišu co a jak

                0 0
                • enrico  

                  a odolava ta paska aj vode? pretoze v tej pneumatike bude pod neustalim natlakom vlhkosti od tmelu, myslim tym aby sa neodlepila od rafiku

                  0 0
                  • Papaja  

                    Myslí si že té vlhkosti odolá ale když jsem ji tak koumal tak by bylo lepší nejprve zalepit díry elektrikářskou páskou a potom uhlikovou která by zajistila aby se to neprořezalo o díry.

                    0 0
        • Venda  

          Takhle to mám udělaný já a nemužu si to vynachválit! Akorát mě teď Enrico nalomil jen s tím ventilkem. Přeci jen je to o dost lehčí.

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • vysmátej bajker  

      Tak co povedlo se?Dnes jsem konečně koupil 20" schwalbe s gal.ventilkem za 110,– a jsou velmi vhodné.Mají zeslabenou část u ventilku takže pro no tubes doporučuji.V bi­keranch maj ještě 2ks a další kdyžtak objednaj.

      0 0
      • enrico  

        Vcera vecer som nalial tmel a je to super, tlak neklesol ani o kusok, vsade drzi ako skála. Ja bych tam tu duši zatial necpal, vyskusaj to bez nej, ked ti to nebude nikde fucat, tak sa na nu vyprdni. Staci len ten ventilcek + jedno vodarenske tesnenie. A najskor nalepit pasku a az potom ventil, hore som to napisal opacne.

        0 0
      • enrico  

        samotny ventilcek vystrihnuty z duse plus tesnenie iba 4 gramy + paska 8 gramov (pred tym so zle vypocital 9g) to mas spolu 12g, plus tmelu som tam nalial 65g. Spolu celkova vaha 77g.

        0 0
      • enrico  

        a este vetilcek z blizka, staci obrezat tu gumu ale nie moc aby sa malo o co opriet to tesnenie

        0 0
        • maxtor  

          Tomu bych moc nevěřil. Já jsem si rezervní UST ventilek udělal tak, že jsem ještě úplně dospod našrouboval ten utahovací kroužek, který je na ventilku. O něj se bepešně těsnění opře.

          0 0
          • enrico  

            drzi to tam dokonale, matku som z vrchu riadne dotiahol, z toho tesnenia sa urobila taka mala placka a nikde to nefuci – nefucalo to ani ked tam nebol tmel a teraz ked tam je aj ten to nema najmensiu sancu nikde unikat, ta plocha tesnenia dobre dosada na zadnu cast zbytku gumy z ventilku

            0 0
            • maxtor  

              Tak to je jiná. Jen aby se ti to třeba nepohlo, když budeš v terénu pumpovat a zabereš za ventilek. Ale to mě jen tak napadlo.

              0 0
              • enrico  

                mozno to z tohto obrazku nebude dobre vidiet, ale ta humova ploska z ventilku presne dosada na tu gumovu plosku z tesnenia, kupil som tri druhy tesnenia rovnakeho vnutorneho priemeru ale roznych tvarov a toto sa mi zdalo byt najvhodnejsie, ale to ukaze samozrejme cas… Ked sa ta matka riadne dotiahne tak vzduch nema kade ujst

                0 0
                • Bulda  

                  driv byly ventilky do dusi sroubovany (duse byla stazena mezi takovym osazenim na ventilku a podlozkou s matici, mam jeste neco doma, vyfotim) tady je to jen takova drazka ve ventilku a zavulkanizovany, uz se mi to jednou z ty duse vytrhlo (moc dotazena maticka), tak kdyz to hodne dotahujes, aby se ti nestalo neco podobnyho, sezen si ty stary nekde a mas jistotu, navyseni vahy minimalni a bezpecnosti velky

                  0 0
                  • Bulda  

                    a vubec nejlepsi by bylo koupit proste UST ventilky, prodavaj se samostatne, kastar ti je posle, zas tolik to nestoji oproti dusi, kterou znicis

                    0 0
                    • enrico  

                      som sa pytal na tie UST ventilky, tuto u nas to nikde nemaju a 250,– KČ za postovne + cena za ventilky je trijnasobna oproti cene dvoch obyčajnych duší, pokial to bude drzat tak jak som to tam dal aj s tym tesnenim, tak to bude fajn

                      0 0
                    • Bulda  

                      tak na týhle drážce tam drží ta guma, proto bych se bál, že to vytrhneš, ale myslim ta matice je ideální, zalepit jí chemoprénem a máš to, kov je přecijen kov :)) …a přečuhující konec uřízneš, aby sis nezhoršil váhu :)))

                      0 0
                  • enrico  

                    s tym zavulkanizovaním je to dobry napad, to tesnenie tam nalepim a nebudem musiet tolko dotahovat tu matici, lebo tie starsie typy dusi tu u nas zozeniem asi tazko

                    0 0
                  • kubad  

                    To už si muže zrovna koupit UST ventilky a má 100% jistotu. Vlevo je XTR vpravo Mavic, Notubes ventilek vypadá jak Mavic

                    0 0
                    • enrico  

                      no tak sa skusim u nas v kamenaku spytat, ci by mi to nevedeli niekde zohnat

                      0 0
                    • bam  

                      Sehnal jsem i takovy uplne obyc (podobny mavicu) a funguje to taky. Myslim, ze to vyslo asi na 100kc.

                      0 0
                      • Beeda  

                        kdes je v pha sehnal?

                        0 0
                        • bam  

                          Bohuzel to nebylo v CR. Pocitam ze u nas se taky neco takovyho da sehnat. Zkusim se poptat co to bylo za znacku a kde to berou. Nebo pristi tyden pojedu do Prahy, tak bych jich mohl par vzit jestli je jeste maj..

                          0 0
          • enrico  

            ale dik za tip, keby to nahodou predsa len zacalo niekde po case unikat, tak tam tu matku nasrobuje, len som sa bal, aby to potom nefucalo vez zavit a tie dva gramy na vyse :-)

            0 0
            • maxtor  

              Já jsem našel ventilek, který měl závit až k té gumě, takže stačilo pořádně dotáhnout tu matku a přes závit se nemůže nic dostat. Základna je to dokonalá a nemám strach, že by se mi to nějak pohnulo. U novějších duší už se ale nic podobného nedělá, tak by byl asi problém, aby se ti ten kroužek nepovoloval.

              0 0
              • enrico  

                inac skusal som to aj bez toho tesnenia, trosku to fucalo ale nie moc, myslim ze ten tmel by to urcite zastavil

                0 0
              • -Alan-  

                Nejsem si jistý, jestli Geax duše nemají závity až dolů. Mám pocit, že jo, a určitě mají matičky klasicky šestihranný, takže utahování je možné dle libosti klíčem.

                0 0
          • enrico  

            takto nejako si to myslel?

            0 0
            • Daf  

              To ale bude fucet kolem te matice, kdyz ji neutesnis.

              0 0
          • enrico  

            popripade este s jednym malym tesnenim pod matkou pre istotu

            0 0
    • banton  

      Tak chci to udelat…vadi mi defekty…tak se ptam kde jsi prosim sehnal tu pasku a jestli by mi nekdo mohl rict kde ji sezenu a co nalit do te gumy?? Asi Tufo by nebylo nejlepsi…neco o nejakych srackach vim ale ktera je nejlepsi a kde ji sezenu..dusi mam doma dost…ja kdyz pichnu tak nelepim a kupuji novou…nebo beru jako rezervu lepenou..jinak prosim kde to sezenu ty veci hlavne tu pasku a dobrej tmel..dekuji mocinky moc…a usetrit dalsi gramy a mit bezdusaky by se mi zamlouvalo jeste vic..!!

      0 0
      • enrico  

        pasku som tam dal continental, stala 110,– SK a namotas jednu na obydve kolesa, je taka tvdsia plastova a ma take stredne lepiace lepidlo ale myslim, ze by ju v pohode nahradila aj nejaka lepsia izolepa, len aby drzala a dobre odolavala vlhkosti (vlastne tym myslim tmelu, aby sa neodlepila) a aby bola pevna a neprepichla sa o diery pre nyple. Tu sracku co som tam nalial ledva vydrzi na dve kolesa bola draha jak svina za 120ml 400,– SK uz to tam liat nebudem, urcite si zozeniem (od Kubada :-) ten origoš tmel NoTubes, popripade tekuty latex zriedeny s vodou 1:1 , myslim ze to by malo byt to iste. Existuje vela tmelov, len je otazka, ktory ti dokaze vytesnit co najvacsiu dieru a hlavne aby z tej diery nevypadol napr. niekde pri zjadde zo schodou, vtedy dostavaju gumy riadne zabrat. Zajtra to idem vyskusat do terenu, zatial to mam iba na zadnom kolese. Doposial od vcera neuniklo z plasta ani jedine PSI tak to vyzera, ze to bude fungovat spolahlivo.

        Este moj ciel tohto experimentu nebola ani tak vaha (aj ked usetrim na obvodovej hmotnosti kolies vyse 100g! a to je velmi slusne). Na prvom mieste bola hlavne prevencia proti defektom, dalej ja zvyknem jazdit na dost podhustenych gumach pod doporuceny tlak vyrobcom, sem tam som aj precvakol a to ma neskutocne vytacalo, hlavne ked to bola nejaka dusa za 250,– SK.

        Este chcem ked budem mat trochu tmelu nazbyt vyskusat ten test s aspon tridsiatimi klincami v nejakej starej ojazdenej pneumatike, ci je to na tom obrazku pravda alebo len reklamny tah vyrobcu…

        0 0
        • bam  

          Hlavne nezapomen, ze to neni 100% proti defektum a taky je potreba ten tmel casem doplnit. Mozna to nefunguje v zime, protoze ja mel defekty jenom kdyz bylo kolem 0 a min. Jo jinak taky doporucuju nezapominat si na kolo brejle, zrovna vcera jsem dostal peknou sprsku tmelu do obliceje :)

          0 0
          • Vilém  

            A taky je dobra sranda,kdyz to prorazis,das tam dusi,tak ji potom dostat z toho plaste ven:(

            0 0
          • vlk  

            Já zkoušel tmel Tufo a funguje i při –10. V zimě jinak defekty nelepím.Jinak bych u toho zmrznul. Jinak home made tubeles bych zkusil(teda budu zkoušet) bez tmelu.

            0 0
            • bam  

              O ty zime si nejsem jistej, jenom mam pocit, ze jsem to nekde cetl. U me to spis ale bylo, ze uz jsem tam mel tmel dlouho a bylo ho tam malo. Taky jsem to nelepil, mel jsem s sebou ten tmel od Hutchinsonu, tak jsem ho jenom fouknul do ventilku a za chvili to prestalo utikat. S tim tmelem si tam mel dusi nebo ne? Ja mel jednou tmel v dusi a kdyz jsem pichnul,tak to vsechno uteklo mezi plast a dusi a nezalepilo to vubec nic. Home made tubeles bych delal urcite s tmelem..

              0 0
              • vlk  

                V zimě jsem měl klasické duše-píchl jsem.Vymontoval ventilek(ten vnitřek) a natlačil tam to tufo, zamontoval ventilek, nafouk a bylo vše OK.Bylo to při –10 a bylo to zachviličku. V létě jsem zkoušel stejný postup na vyjížce po trase Šely. jenomže to už jsem neměl klasické duše, ale ultralighty od Schwalbe a s těmi to nefungovalo-později po rozthnutí jedné z těch duší jsem zjistil i proč-ty Schwalbe ultralighty mají vevnitř strašně moc toho bílého prášku-no a ten prášek tmel vlastně všechen spolkl(nalepil na sebe) a na zatmelení díry už nezbylo. Na bezdušácích jsem ho ještě nezkoušel.

                0 0
          • filipes  

            Moje prvotni nadseni z NoTubes vychladlo pote, co se mi svliknul pro doskoku predni plast :-( Mozna na UST rafkach to drzi lip, ale na standardnich rafkach uz radeji vozit vyssi tlak…

            0 0
            • bam  

              jj, s malym tlakem bych se s homemade notubes taky bal. Z UST se normalni plast sundava dost blbe, ale na standardnich rafkach taky radsi davam vetsi tlak.

              0 0
            • Gorgov  

              plast se ti svlikne uplne stejne s notubes jako s dusi. Takze argument o nicem…

              0 0
    • maxtor  

      Někde jsem slyšel, že No Tubes systém se nemá pumpovat víc jak na nějakých 40 PSI. Je to pravda? Nevyzouvá se to?? Jestli se už o tom někde diskutovalo, tak sorry.

      0 0
    • raceman  

      kurec hoši, celkem jste mě nahlodali, aji bych to vyskoušel, protože se chystám kupovat novej plášť na předek (NN:-) tak bych to mohl se svými DT 4.2 Disc vyzkoušet. maxcursor mám kousek a pneuservis jěště blíž :-)

      0 0
      • raceman  

        jen se chcu zeptat, na obrázku je sada z webu maxcursoru, možná blbej dotaz, ale k čemu jsou tam ty vložky do ráfku?
        když na zalepení děr od niplů slouží ta průhledná páska a ventilek se tam cpe samostatný. dík za odpověď

        0 0
        • kubad  

          Vemtilek se tam necpe samotný, ale je s tou páskou, samotný ventilek se cpe jen do speciálních ráfků.(ráfky NoTubes) To, že to tady pár lidí zkouší ještě neznamená že to tak pujde :-)

          0 0
          • enrico  

            mne to ide aj bez tej gumovej pasky, ale asi dost zalezi aj od konkretneho rafiku a plastu, na moje prekvapenie vzduch od tial neunikal ani ked tam nebol tmel, tesnilo to v pohode

            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • raceman  

      tak co? stále funguje bez problémů???

      0 0
      • enrico  

        vcera jeden maxi zjazdik + jedny dlhsie schody, dnes dalsich uspesnych cca. 20km v terene bez nehody :-) nikde to nefuci, po tyzdni testovania to hodim aj na predne koleso. Zatial vozim tlak 2 bary, plast drzi v terene ako prikovany, mozno casom vyskusam aj o nieco nizsi. Pokusal som sa pri tlaku nieco pod 1 bar rucne trhnutím vyzut zboku plast z rafiku tak isto ako to testuju na tom videu v NoTubes a ani sa to nepohlo, navyfucalo to ani trosku, patka plastu je pevne zaskocena v rafiku. Po nejakom case planujem nakuknut do plasta na tu pasku v rafiku, v akom je stave, ci sa nikde neodliepa a ci sa neprerezava o otvory na niple a dam vediet, ako to vyzera.

        0 0
        • raceman  

          paráda, tak po výplatě do toho pujdu, aspon otestujem tu pasku a ventilek od notubes, Maxcursor mám totiž kousek :-P

          0 0
          • banton  

            potřeboval bych ten tmel co se tam lije a mozna jeste neco..myslis ze kdyby jsme se domluvili tak by jsi mi ho koupil a poslal??Dekuji

            0 0
            • raceman  

              vedet driv, tak bych ti to rovnou vzal na selu, ale ted uz nestiham tam skocit. jako klidne se muzem domluvit, ale nemas jednodussi napsat primo do maxcursoru?

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • MlokCZ  

      Někomu funguje home made sada, já se v pondělí nechyt ani s originální. Kombinace ráfek DT Swiss X 455 disc + NN 2,25. I po pečlivém namydlení patek se při huštění velkou pumpou ani nechytnul. Viděl bych to na dvě příčiny. Jednak je plášť dost volný a současně to má velký objem. Takže i když se to přidrží kolem ventilku aby to neutíkalo tam, tak to utíká rychleji než vůbec nepatrně naroste tlak v tom velkém objemu pláště a patky se ani nehnou, aby zapadly. Zkoušel jsem jak patky nechat v prostředku ráfku, tak nejdřív jednu patku usadit duší (to ale v podstatě ani nejde, po vyndání duše se stejně hned uvolní).

      Možná někdy zkuším kompresor na benzínce, ale nelíbí se mi závislost na kompresoru. Holt jsem narazil na špatnou kombinaci ráfek x plášť.

      Nebo mátě ještě někdo nějaké tipy pro zvětšení šance, že se chytne plášť při foukání velkou pumpou?

      Zatím jsem zkoušel s originální pásku, co byla v ráfku + přes to pásku NoTubes s ventilkem. V návodu píšou, že když je tento případ, že je to hodně volné, tak použít hodně tlustou pásku kryjící niple (ta origoš s kterou jsem to zkoušel je určitě o tlustější než ta originál NoTubes).

      0 0
      • filipes  

        poprve jsem RR na DT4.1 nafuknul pouze s kompresorem na benzince, po druhe uz ani to ne :-( volny a navic vytahany plast neni to prave. FastTrak napoprve super, napodalsi jde uz jen s kompresorem.

        0 0
      • MaPa  

        Jsem se napoprvý s rok starýma RR nechyt. Mám teda XT zapletený kola s UST ráfkama. Tak jsem tam hodil duše a den jezdil. Měl jsem defekt. Ten plášť nejdřív nešel dolů, montpáky nešly prostrčit pod kord. Po chvili se mi to povedlo, ale dostal jsem nápad. Druhý den ráno jsem vyndal jednu stranu pláště, vytáhnul duši, namontoval ventilky. Ten plášť mezitím držel jak přilepenej na tom jednom kordu. Nalil jsem tmel, nasadil kord a zkusil pumpovat. Nic. Tak jsem vzal plášť a přitahováním ho „naklížil“ na ráfek. Stačí vzít ho za bok, a zatáhnout směrem k sobě a jakoby trochu dopředu po směru jakým ho po obvodě přitahuješ k ráfku. Začal jsem dole, protože tam to drží vahou kola a postupně došel okolo dolů. Přitahoval jsem to tak, aby byly vidět ty vroubky co jsou nad patkou. Posledních dvacet centrimetrů už nešlo, neměl jsem sílu. Vzal pumpu a lup, bylo to tam. Takže i se starýma („vytahanýma“) RR to nakonec šlo…

        0 0
        • MlokCZ  

          Tenhle postup už jsem zkoušel, jenže u mě je to volnější. Po vyndaní duše nedrží plášť jak přilepenej, ale hned se uvolní. Taky když mám defekt, tak nemám problém plášť sundat rukou.

          0 0
          • MaPa  

            To jsem taky neměl, možná za to můžou ty UST ráfky. Z nich to nešlo dolů dost dlouho ani tou montpákou. Ten kord se prostě na ráfek z boku úplně přilepil. No nic. Přeju hodně trpělivosti.

            0 0
          • filipes  

            Napodobne. Napada me, ze dalsi prvek ktery rozhoduje o uspesnosti nafouknuti je rekukce z autoventilku na galuskac. Koupil jsem novou (starou dobrou ztratil :-( ) a nova ma vyrazne horsi „prutok“ vzduchu a jdou s ni hure nafukovat i ostatni plaste…

            0 0
            • MlokCZ  

              To je možné, to by také mohlo být. Ale jak jsem psal, nechci být závislý na výkonném kompresoru, takže na tohle kolo na to kašlu, zas tolik defektů ročně nemám. A ještě tam budu hrát velkou roli objem pláště, potřebuje více vzduchu najednou, aby se mohli chytit patky, takže ty 2,25 tomu u mě moc nepomůžou.

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • McBlacky  

      tak jsem to včera zkoušel a ani s ventilkem ani s vloženou duší 20" se mi to nepovedlo :/ teda velkou pumpou, když jsem jel na benzínku tak jsem zjistil že nemám redukci -lama-

      0 0
      • vysmátej bajker  

        Tak to se mi taky povedlo,poprvé jsem nafoukl a přišel na to že tu díru co jsem udělal naposled a podlepil tak mi duše hnula s záplatou mimo,podruhé jsem zapomněl redukci a na potřetí vítězství.

        0 0
    • Volf  

      Promiň, ale moje babička říkávala:

      z hovna bič neupleteš a když upleteš tak s ním nezapráskáš a kdy jo tak jen sám sebe.

      Obdivuji tvoji odvahu, ale představa, že ti tvůj bezdušovej systém selže někde ve větší rychlosti je pro mě natolik děsivá, že bych se takovýmu experimentu vyhnul na 100 honů.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • enrico  

        z hovna bic neupletiam, to je jasne, ale toto nie je ziadna novinka ale rokmi prevereny system, len pre mna ta origoš sada nebola (na slovensku) dostupna, tak som si ju spravil sam z tunajsích dostupnych ingrediencii.

        a to vyhybanie sa tomu na sto honov, s tym by som tiez nesuhlasil, myslim si ze je omnoho nebezpecnejsie ked v zjazde preseknes alebo pichnes dusu a hodis poriadnu kabelu ako svina ako ked mas notubes a nemas co preseknut a tu pripadnu dieru po trni ti v pohode zalepi tmel a nikde sa nevysekas, plus navyse usetrene gramy na najdolezitejsom mieste na bajku ako je obvodova cast kolesa bude urcite razne poznat a tomu ver

        0 0
        • přišlapávač  

          Kluci, já vám to přeju, bez takovejhle koumáků by nebyly bezdušáky, dualcontrol a podobný věci :-) Tak snad vám to bude sloužit, já za sebe musim říct, že ani při píchnutí silniční duše v sedumdesátce v Alpách sem kabelku nehodil :-) …tajkže zůstávám věrnej a jestli píchnu jednou za rok, tak to asi oželim, ale snad vám to bude jezdit bez úrazu.

          0 0
          • enrico  

            diky :-)

            keby som pichol raz za rok, tak sa tiez na to vyserem, lenze ja som picol asi tak 10 nasobne viac ako ty :-) a jazdim hodne nizke tlaky, takze preseknutie duse 5× za rok u mna nebol ziadny problem, preto tento experiment

            pri klasickom defekte som zatial (klop, klop) ani raz nespadol, ale pri preseknuti duse ked vzduch vyfuci do troch sekund sa mi to uz stalo a toho som sa prave bal, ale pokial budem prispievat na toto forum, tak to stale funguje, som zdravy a zivy a hor sa vsetci do bezdusakov :-)))))

            0 0
            • ivaneck  

              ten tvuj elan me normalne nakazil. Taky to zkusim :o) Nechce se mi likvidovat nove duse, tak jsem rekl v bikeshopu, aby mi tam schovali nejake praskle nebo pichle a vezmu ventilky z nich. Sam jsem zvedavej, jestli to bude fungovat a vlastne ani nevim, co si od toho slibuju, ale vypada to zajimave, proc to nezkusit. BTW: Za necele dva roky jsem mel jeden defekt, a to jsem na nej prisel az druhy den (dusova Tioga Blue Dragon 2.1")

              0 0
              • přišlapávač  

                no tak do čeho se hrneš :-) …ševče drž se svého kopyta Ti řikam! …teda tady spíš, bikere drž se své tiogy! :-) …když nemáš s defektama problém…

                0 0
                • ivaneck  

                  no sice nemam, ale strasne me zajima, jestli to bude fungovat :o) Proste takova pekna kratochvile…

                  0 0
                  • ivaneck  

                    tak uz jsem se do toho pustil, ale nejak to nefacha… Zkousel jsem to nafukovat kompresorem do auta, ten dava vzduch pomalu, ale nic lepsiho nemam. Namydlil jsem to neskutecne, po obou stranach a zdalo se, ze to nijak moc nebubla… ale proste nic, nenafoookne se to. Benzinka neni pobliz, takze se tam s tim asi budu muset vypravit autem. Pokud mate nekdo lepsi reseni… Ventilek jsem uriznul z duse a pasku jsem pouzil pruhlednou kancelarskou, dvakrat dokola, jednu stranu a pak druhou.

                    0 0
                    • ivaneck  

                      jeste bych dodal, ze rafky jsou myslim WTB Laser Disc a plast Tioga Yellow Kirin 2.3"

                      0 0
                    • martt  

                      My sme to spravili rovnako a nafuknut sa to da aj normalnou pumpou. Syn na tom bol aj parkrat jazdit. Za tri hodiny to strati tak pol atmosfery. Problem je, ze za dva-tri dni je to uplne prazdne a procedura s nafukovanim a mydlom sa moze opakovat.

                      Dovnutra sme naliali Specialized Airlock, mozno to na to nie je urcene.

                      www.diablocyclists.com/…al/slime.htm

                      0 0
                      • ivaneck  

                        no ja mam problem s patkami plaste… on nema proc zapadnout, ten plast je velkej balon a patky se drzi u sebe, nechtej tesnit proste

                        0 0
                        • keo  

                          Mě to taky nešlo nafouknout ani silným komp.a pomohlo vyšroubovat ventilek a kompresorem foukat přímo,plášť zaskočil i bez namydlení do ráfku,pak jsem stříkačkou nalil notubes kapalinu, našrouboval ventilek a nafoukal.

                          0 0
                          • keo  

                            myslel jsem: nastříkal kapalinu přes otvor po ventilku, a teď je to celý.

                            0 0
                          • ivaneck  

                            bohuzel nemam sroubovaci ventilky, ale nemam pocit, ze by to mohlo pomoci. Ten vzduch tam dovnitr jde, ale ma spoustu moznost uniknout a nic ho nepresvedci, aby zustal prave v pneumatice…

                            0 0
                        • Vilém  

                          Mohlo by pomoct kdyz ten plast nechas na rafku nejakej den nafouknutej s dusi.Chytne tvar.

                          0 0
                          • ivaneck  

                            no jo, ale pak tu dusi potrebuju vyndat, tim se alespon jedna patka musi vyvliknout a obavam se, ze se tam ta druha dobrovolne neudrzi…

                            0 0
                            • banton  

                              Ne pomuze to pokud mas tu original pasku NT …patky budou kulate a krasne se chytnou..ja jsem to tak musel udelat protoze jsem to dela na novych plastich…

                              0 0
                      • banton  

                        Tak to pak nemate originalni pasku nebo jste udelali neco spatne…me to drze tlak krasne..mam kolo v komore na haku 14 dni a porad stejne........pokud chcete delat Ntubes pouzivejte na to originalni prostredky a doporuceni!!!!!!! Nejvic se mi osvedcilo jeste nechat standartni pasku do rafku!!!

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
    • enrico  

      tak ja to zhrniem na vyhody a nevyhody

      • nemožnosť preseknuť dušu pri nizkych tlakoch (lebo tam žiadna nieje :-)
      • prakticky nemožnosť dostať kasický defekt (nemyslim tym zase od dvestovky klinca)
      • nižšia vaha :-) a ta je na obvodovej hmotnosti naozaj hodne poznat
      • možnosť voziť nižšie tlaky ako doporučuje vyrobca plašťov, tym padom lepsia adhezia plašťa
      • cena počiatočnej investicie. Aj ked z dlhodobeho hladiska sa mi ako pri byvalej velkej spotrebe ultralahkych duší určite rýchlo vráti
      • montáž (alej aj toto mínus je asi blbosť, bežne zručný človek, ktorý nema obe ruky lavé ju musí zvládnuť)
      • tretie ale naozaj individualne minus je v niektorych pripadoch blbá kombinacie rafik – patka plastu nutnost pouzit kompresor, mne osobne to ale chytilo na prvy šup s velkou pumpou „BBB“ a žiadna benzinka sa nekonala.

      Este zopar postrehov z montaže. Prve na test som sa z logickych dovodov rozhodol pre zadne koleso. Najprv som poriadne vybrusil s jemnym brusnym papierom (č.360) vnutornu casť rafika, lebo niektore otvory na niple boli fakt dosť ostré. Potom som s vysavačom poriadne povysaval vnutro rafiku od kovovych pilin. Ďalej som s technickým liehom riadne odmastnil vnutro rafiku. Nasledovalo nalepenie pasky, zacal som o jednu dieru pred miestom, kde je spajany rafik a skoncil o jednu dieru za spojom, paska sa tym padom prekryva o viac ako 5cm. Tu nastal maly problem, paska je z vrchu uplne hladka a nechcela na tomto prekryti dobre drzal, tak som tento kusok z vrchu prebrusil jemnym brusnym papierom a zalepil tym transparentnym chemoprenom čo odolava vlhkosti. Opatrne som spravil dierku pre ventilcek. Potom som tam nasroboval jeden klasicky ventilcek vystrihnuty z duse spolu s jedny tesnenim kupenym v zeleziarstve. Nasadil som plast na rafik a velmi dolezita vec, poriadne som s rukou potlapkal z vrchu na plast po celom obvode, aby si patky prilahli k boku blasta. Ak ma niekto s tymto problemy alebo ma novy plast, doporučujem nafukat koleso aj s dusov na maximalny dovoleny tlak čo to len pojde, necat to tak zopar dni a dusa trochu akoby prichystala alebo tak nejako nasmerovala patky do polohy, kam sa maju v buducnosti zacvaknut. Dalej som nabral do flašky od cyklostaru vodu, cvrkol tam trochu jari na riad a poriadne!! som nastriekal cele koleso po obvode z obydvoch stran smerom na patku, najlepsie je ked tam nestrieka priamo voda ale len ta pena. Keby striekala moc voda, mohlo by natiect vela vody donutra plaštu a to nie je moc dobre, ta pena lepsie pomoze tomu, aby sa tie patky plasta akoby tak pricucli, resp. počiatočnwe prilepili k rafiku a tym co mozno najviac zabranili uniku vzduch pri prvej faze fukania. Dalej mam doma jednu profi velku pumpu, ale s tou to ani nepohlo, je sice velka, ale blbo urobena, ma akusi tenku hadicku, tym padom maly prietok vzduchu a ten je tam velmi dolezity. Pouzil som o nieco mensiu a pritom lacnejsiu punpu „BBB“ ktora mala omnoho lepsi prieto vzduch pri rychlom zatlaceny a ten je v tomto pripade najdolezitejsi. Treba potom rychlo zapumpovať a plast by sa mal chytit, mne sa to podarilo pri tretom stlaceni pumpy bezproblemov, vtedy uz plast drzal relativne tlak a uz stacilo potom koleso nafukat jako s normalnou klasickou dusou. Komu sa tato faza nepodari, treba ešte skusi po nom poklepať, viac mydlovej vody alebo uz pred tym par krat spominany kompresor. Potom staci uz iba zalepit vsetky diery v plasti po byvalych defektoch :-) otestovat to ci to nikde vyrazne nefuci, znova to vyfuknut, naliat tam cca 60ml tej sračky, nafuknuť a je to hor sa na testing :-)))

      0 0
      • Hnoj  

        Pochopil jsem správně, že ta conti páska je samolepící?

        A neví někdo kde jí sehnat v čr? :-)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • jecnak  

          Dela ji snad i Schwalbe, videl jsem to na Palacaku v Bikeranchi a u Turecka v Bikestore.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • banton  

          Nejlepsi je nechat klasickou pasku do rafku!!!

          0 0
      • ota  

        sice mám zkušenost jen s tubelles,ale s tou pěnou máš pravdu.nestříkám z flašky,ale vemu pořádný rýžový kartáč,štětiny pořádně „zaseru“ obyč. mýdlem(tekuté mi tak nepění a pěna brzo padne) a kartáčem mydlím prostor mezi ráfkem a patkou.hustá pěna mi funguje líp.občas trochu vodu přidám,jen lehounce.tento lehce delší přípravný akt mi zkrátí nafukování,zvlášť vytahaných plášťů.vedlejším ale sympatickým efektem je skvěle čistý ráfek i guma :-) tubelles je si trochu jiný ráfek,tam musí plášť vyskočit ze středového žlábku a pak zaskočit do patky,ale v podstatě jde o to samé

        0 0
      • ota  

        sice mám zkušenost jen s tubelles,ale s tou pěnou máš pravdu.nestříkám z flašky,ale vemu pořádný rýžový kartáč,štětiny pořádně „zaseru“ obyč. mýdlem(tekuté mi tak nepění a pěna brzo padne) a kartáčem mydlím prostor mezi ráfkem a patkou.hustá pěna mi funguje líp.občas trochu vodu přidám,jen lehounce.tento lehce delší přípravný akt mi zkrátí nafukování,zvlášť vytahaných plášťů.vedlejším ale sympatickým efektem je skvěle čistý ráfek i guma :-) tubelles je si trochu jiný ráfek,tam musí plášť vyskočit ze středového žlábku a pak zaskočit do patky,ale v podstatě jde o to samé

        0 0
    • martt  

      Da sa lepiacou paskou zatesnit aj takyto rafik? Diery na spice siahaju az ku kraju plochy, neviem, ci to ta paska vydrzi aj pod tlakom. Ten raf je Mach 1 Tequilla.

      Mozete sem dat pripadne fotky ako vyzera to zatesnenie na vasich rafoch?

      V prilohe fotka rafiku zpredu.

      0 0
      • martt  

        A tu je este jedna fotka zboku, je lepsie vidiet profil rafu.

        Asi by to bolo lepsie fotit kompaktom, zo zrkadlovky maju tieto makra strasne malu hlbku ostrosti hoci som clonil na 8.

        0 0
    • martt  

      Poprosil by som este tych co sa im to podarilo sprevadzkovat o informaciu:

      • aku pasku alebo viacere pasky pouzili
      • a do akeho rafiku to dali

      Nam sa to podarilo sprevadzkovat iba pochybne. Principialne to funguje ale za par minut je z troch atmosfer iba jedna. Fuci to kdesi pri paske a aj okolo ventila.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • enrico  

      takze som tu presne po stvrtrocnom testovaní notubes homemade

      výsledky: 3 mesacné bajkovanie absolutne bez problemov az do minuleho tyzdna(vysvetlim neskor). Tmel Hutchinson Protect Air tmel mi za tu dobu zalepil celkovo 4 male defekty. Zistil som to nasledujucim sposobom, bezne vozim tlak pri mojej mušej vahe len 2 atmosfery. Tmel pod tymto tlakom spolahlivo vydrzal v malych drierkach po defektoch. Pri testovacom nafuknuti na 4 atmosfery sa uz ale v tychto dierkach neudrzal a vystrelil von(tak som zistil ten pocet defektov,) stacilo potom odpustit vzduch na cca 3 atmosfery, jeden krat tokolecka otocit kolesom a tmel tieto dierky znova dokonale zalepil.

      Dalej plast spolahlivo drzal v patkach aj po odpusteni vzduchu pod 1 atmosféru!!! a vobec sa nevyzul, testom som takto presiel na skoroprazdnom kolese prakticky uz takmer po rafikoch niekolko desiatok metrov bez nehody a patky plastu v rafikoch spolahlivo drzali.

      „spominany piaty defekt“ – pred tyzdnom som chytil piaty maxi brutal defekt od stredne velkeho klinca, ktory mi uz tmel samozrejme nezalepil. Nasledovala cesta domou peso vedla bajku a nasledna jednoducha oprava, vylial som tu zelenu sračku von z plasta, vysroboval ventilcek a nasadil klasicku dušu. Teraz uz len cakam, na nejaku spriaznenu dušu, ktora by mi bola ochotná na Slovensko poslala liter originalneho NoTubes tmelu a ja si mozem doma vsetky tri bajky prehodit na bezdušaky :-) myslím si totiz, ze origoš tmel by aj tuto dieru po klinci bezproblemov zalepil, davat totiz 400,– korun za deci! zelenej sračky tmelu Hutchinson Protect Air sa mi uz vazne druhykrat nechce :-)

      Este jeden postreh. Na plastoch Michelin XCR v miette kde sa spajaju dve rozdielne hustoty materialov (medzi ciernou a sedou gumou) som spozoroval pri testovani velmi vysokeho tlaku na viac ako styroch atmosferach niekolko desiatom mikromalých únikov tlaku asi sposobenych spajanim tychto svoch odlisnych materialov, po znizeni tlaku v pneu. tieto uniky tmel bezproblemou zalepil a behom troch mesiacov testovania som prakticky nemusel kolesa vobec nijak intenzivne dofukovat koli unikom vzduchu, uník bol odhadom cca len 0,2 až 0,5 atm za mesiac, coz je asi porovnatelny unik vzduchu z ako u ultralahkych(a ultratenkych) duší od Maxxisu.

      0 0
      • bam  

        Ja „notubes“ (Stan's nebo Joe's) pichnul 2× tak ze jsem musel opravovat. Pokazdy to bylo kdyz uz tam bylo malo tmelu, napr z kvuli predchozimu vetsimu defektu, kde spousta tmelu vystrikalo ven. Jinak mi to zalepilo i 5mm tlustej a nekolik cm dlouhej sroub, proste jsem ho vytahl a jel dal. Sroub jsem nabral v velky rychlosti na silnici, nevim jak by to dopadlo bez tmelu.. Ten Hutchinson je tak na naky mensi opravy a navic je to jak rikas drahy. Obcas jsem to vozil v baglu jako nouzovku..

        0 0
        • bam  

          Jo este dodam ze mensich defektu to zalepilo nepocitane a v nekterych koncinach co jezdim ze bez tmelu ani neda.

          0 0
      • Zerocool  

        objednej si v Maxcursoru, snad ti ho pošlou…

        0 0
    • banton  

      čau chlapi, tak se s vámi můžu podelit o zkusenost s NO TUBES!! Mam zapletene kola Ritchey PRO XC a pláště Kendy Karmy 120TPI. Když začnu tedy s instalací…budu sice předbíhat ale po několika zkušenostech se mi nejvic osvetcilo nechat standartni Ritchey pasku do ráfku nebot ta co se dava k tomu je pekne naprd..unika to pres ni..a navic neni tak pevna.!! Takze pasku do rafku jsem nechal standdart akorat jsem ji vice prostrihl u ventilku a vsechno je maximalne v pohode… Dalsi doporuceni teda aspon podle mych zkusenosti…pokud montujete No Tubes tak ho namontujte a ujedte aspon 30km hned jak ho namontujete nejlepsi v nejakem terenu at si to sedne a vsechny skryte dirky se zalepi..kdyz to udelate jako ja blbec pres noc tak to rano muzete delat znovu…Ale stava se mi to aji po dvou zavodech ze kdyz kolo nafoukam na vetsi tlak tak se objevi puchyrek a zacne to unikat..samozrejmne staci otocit kolo do polohy kde to unika a je to v pohode…takze ono nez si to sedne vsechno tak to chvilku trva…ujedte par kilaku v terenu a ikdyz se vam kolo vyfoukne tak zustane plast spojeny s paskou No Tubes takze to lehce nafouknete znovu Dalsi vec pri montazi…pokud nasazujete nove plaste jako ja..tak je nejdriv nasadte s dusi a poradne nafouknete a nechte chvili stat…plast a patka se vytvaruje a pujde to mnohem lepe… Jinak muzu celkove rict ze to byla morda a prace neskutecna to tam nasadit…jsem se u toho tak spotil a nastval ze nechapu a nez to clovek vychyta vsechny chyby a omyly tak je vazne unavenej…kdyby to nestalo tolik penez tak to zahodim… Ale jinak postup klasicky…date tam tu specialni pasku..nasadite plast…namydlite to poradne hodne penivym roztokem ventilek date nahoru..a palcem na neho tlacite..a foukate co vam sily staci..hned jak se to aspon malinku chytne..tak kolo puste a foukejte obouma rukama…porad a porad..dokud vam nezacne stoupat rucicka na manometru..tim poznate ze jste vyhrali..a mate to za seboou...... jo jeste pred tim nez plast uplne nasadite tak tam nalejte dve odmerky ..(muj odzkouseny standart ktery je tak asi nejlepsi) bez toho jinak by se vam neutesnily zadne diry ani netesnoti na patce rafku… Kdyby jste chteli vedet vic tak se ptejte…mam na tom ujeteho Drasala 123km a Rakouskou 110km a bez defektu a v pohode…bez uniku tlaku…tak se mejte borci a preji mnoho uspechu..musite se s tim poprat!!! Tonda

      0 0
    • ota  

      tak já taky čerstvě:crossmax enduro UST +nobby nic + notubes tmel.nafoukání dílenskou pumpou nešlo( největší Betto).docela dřina a výsledek žádný.před tím UST Michelin relativně snadno.na jedné straně plášť dotlačený do patky duší.mám naštěstí 5 min z domu bikeshop s kompresorem s expanzkou.takže v pohodě.jeden plášť bez jediné dírky,druhý děravý jak řešeto,snad 20 dírek.po zatočení drží,do 3 atm,při vyšším tlaku to nebylo dobré,tož čekám až na tom něco najedu.teď mám bike v práci na krovkách a semtam točím:-) nejsem gramař,ale ruku na srdce,lehčí kola potěší.já teď měl dlouho v předu UST a vzadu duši,a píchal stále zadní,tak jsem to tedy zkusil ještě jeden poznatek:kdysi ve Velu psali,ať vozíme dřevěný kolíček na prádlo, v případě nutnosti povolit matičku s těsněním to nemusí jít snadno.měl jsem ji i na kole s duší,a minulý týden na Lysé h.jsem matičku povolil až po 20 min klíčem(č. nevím) narvaným na matku.předtím jsem kolíček vozil,teď asi 2 měsíce ne a dojel jsem na to,kovy navzájem pěkně reagovaly.

      0 0
      • ota  

        dodám: pláště NN,jeden vážil 540g,a po nafoukání přes 2,5 atm syčel a prskal tmel na všechny strany jak vzteklý kocour:-).teprve po pár dnech jde nafouknout víc. druhý NN 580 g držel dlouho vzduch i bez tmelu.nejspíše víc materiálu na bocích.vyšší váha pláště-méně tmelu.

        0 0
        • enrico  

          jak si to myslel s tym kolickem, ze ti to s nim neslo povolit? to ti jako zarezla matka o ráfek? ak ano, tak tam asi budem radsej preventivne striekat WDcko

          0 0
          • ota  

            že jsem ho neměl v camelu,ač ho vždy mám.nikdy jsem ho nepotřeboval, vždy to šlo lehce vyšroubovat.měl jsem pod matičkou o-kroužek,byť na obyčejné duši,zbytečně,ale tak nějak abych to nestratil,tu matku na UST :) měl jsem za to,že se matička zahryzla do gumičky a ta vlezla do závitu,ale bylo to jinak-matička je Al,a ventilek (nějaká levná duše) z něčeho nažloutlého,mosaz nebo co,nevím.rozhodně to pěkně zkorodovalo,ma­teriály srostly.přál bych ti vidět,jak se kluci řechtali,a pak ale taky nechápavě hleděli

            0 0
          • ota  

            takyže jsem teď při tom notubesu závit ventilku máznul vazelínou,nez­natelně.ale ten mavic UST ventilek vypadá,že je z nějaké „Ušlechtilejší“ oceli, na rozdíl od levných duší.zase si říkám,aby se to nepovolovalo:)

            0 0
    • zmolko  

      chcel by som to tiez vyskusat, no mam jednu otazku. pouzivam auto ventil, ako by som ho mohol pripevnit do rafiku? ma niekto nejaky napad? lebo tu sa riesili len galuskove. dik

      0 0
      • zmolko  

        napada ma 1 metoda: vystrihnem zo starej duse auto ventil aj s kruzkom duse okolo, dam ho do rafiku a prelepim paskou do rafiku. mam taky pocit, ze by to malo fungovat…? alebo nie?

        0 0
        • vysmátej bajker  

          To asi ne(je potřeba tam ten ventilek zajistit matkou),jediné co mně napadá redukce na gal.ventil.Buď Mavic nebo koupit schwalbe duši,mají matičku s osazením pro díru na autoven.a výměnou vložku ventilku.Nebo Mavic UTS ventilek ale bohužel nevím na jakou díru je:).

          0 0
          • kubad  

            UST ventilky se dělají na malou díru – cca jak galuskový ventil.

            Vlevo je XTR vpravo Mavic

            0 0
            • vysmátej bajker  

              A to osazení pro vymezení díry na matičce zdáse má.Mohl by ho použít?

              0 0
              • kubad  

                ne pokud má díru na autoventil tak smůla skoušel sem to je to problém

                0 0
                • vysmátej bajker  

                  Ja na 717 vozil No tubes vložku vystřiženou z 20" schwalbe duše a matičkou s osazením a šlo to.Ten UTS ventil bude mít asi malé vnitřní těsnění,možná by pomohlo z gumy vystřihnout větší?

                  0 0
                  • kubad  

                    bojuju s tím a není to ono – asi skončím u kompletní pásky NoTubes :-(

                    0 0
                    • kubad  

                      taky na 717 to mám

                      0 0
                      • vysmátej bajker  

                        Je to jeden z důvodů proč Mavic ne.Viděl jsem ji někde v bazaru:).

                        0 0
                        • zmolko  

                          nasiel som takyto auto ventil. cez cely je zavit, takze by to malo ist upevnit matkou. len este najst jeden a aby fungoval…

                          0 0
    • zmolko  

      tak som to vyskusal. rafik alexrims TD17, plaste obycajny x-mission 2.1, potom Z-Max Millenium 2.1. isiel som presne podla „navodu“ , no ked som fukal plast, tak sa vobec nechytil, ani s kompresorom na benzinke. paska v rafiku bola nejaka kenda, ale cez nu urcite vzduch nesiel. tej peny som tam dal strasne vela, aj som po tom trieskal a nic. cim to moze byt? plastami? neviem, co som robil zle…

      0 0
      • vysmátej bajker  

        Ještě zkus vyšroubovat ventilek(lepší průchod vzduchu),první zkouška bez tmelu jen s jarovou vodou-když se nepovede tmel to nespraví.Pokud stejně ne vyrob pásku s ventilkem a znovu vyzkoušej.Někdy pomůže přitlačit plášť nad ventilkem k ráfku.Pokud ani pak ne je špatná kombinace plášť ráfek nebo starý plášť.Hodně štěstí:).

        0 0
      • keo  

        Vyšroubovat ventilek a komresorem s jímkou co může dát najednou dostatek vzduchu,u některých benzínek takové mají.Taky mi to za boha nešlo a tímhle způsobem to naskočilo i bez pěny.

        0 0
    • vysmátej bajker  

      Nezkoušel někdo tudle jako pásku „Pattex Power Tape“.

      http://www.pattex.cz/…wertape.html

      0 0
      • Paja  

        Od vcerejska mam podle enricova navodu notubes se stribrnou univerzalni paskou tesa coz bude podobny jako power tape od pattexu, pokud to nebude dlouhodobe drzet, tesa by mela delat nejakou hlinikovou, ktera ma byt jeste vodevzdornejsi.

        Timto dekuji enricovi za neocenitelnou prukopnickou praci;) a Splinterovi za odbornou pomoc pri montazi;D a poskytnuti notubes tmelu.

        0 0
      • vysmátej bajker  

        Tak patex moc vhodný není,nedrží a vtáhne se do direk v ráfku a dochází k únikům,cca 1800km.žlutá NT lepší.

        0 0
        • Paja  

          Kterous tam mel - powertape nebo superfix? Ja mam tu stribrnou tesu uz pres mesic, tj. urcite 1000 km a zatim bez problemu…

          0 0
          • vysmátej bajker  

            myslím že první zmíněnou ale bohužel již jsem vyhodil obal.

            0 0
            • Paja  

              Ptam se, protoze v tom druhym vlakne pises Superfix, coz je oboustranna lepici paska. Power tape, je neco jak ta stribrna tesa, mam doma nejakou Power tape, ktera neni klasicka stribrna, ale pruhledna, ale oproti te tese je takova „plastova“, neni pruzna a min lepi (je fakt, ze uz ji mam doma tak 2 roky, ale pokud si vzpominam, tak nikdy tak dobre jak ta tesa nelepila). Tesa je oproti ni takova „gumova“ – pruzna a lip drzi. Tesa dela jeste hlinikovou pasku, ktera je urcena primo na kovy a mela by byt jeste vodeodolnejsi nez ta univerzalni.

              0 0
              • vysmátej bajker  

                je jednostraná,matně stříbrná asi 4cm širiká.

                0 0
              • RomanH  

                Pujde ta TESA paska nejak rozumne sundat, az budes pripadne muset vymenit spici (kdyz ti zapadne nipl) ?

                0 0
                • Paja  

                  No…kdyz to sundas, tak tam pak nalepis novou;D 50m te pasky stoji asi 200 Kc a ty ji jeste podelne preriznes, tak metr vyjde asi na 2 Kc. Pri trose sikovnosti a opatrnosti se da drat vymenit aniz by nipl zapadl…

                  0 0
                  • RomanH  

                    Ne, o to mi neslo. Ja jen jestli to pujde sundat lehce, nebo u toho odrikas celej traktor…

                    0 0
    • drtyc  

      a nejde nahodou o to, ze jak na to sednes na klasickym rafku, tak se ti prohnutim ten plast sveze z mista a ujde?

      0 0
    • K2  

      Ahoj vespolek, koupil jsem si nová kola bezduš UST XT a zkusil jsem na ně nasadit stávající NN 2,4 v kevlaru. S mýdlovou vodou a obyč. velkou pumpou sedly úplně krásně na první pokus. Při podrobnějším poslech jsem však zjistil, že vzduch uniká mikropory v plášti – na to mám připravený Slim tmel … a teď otázka:

      • Nevadí slimu, když ho naleju dovnitř a ještě boky pláště budu patlat mýdlovou pěnou? Neznehodnotím ho?
      • Co Slim a zima? Neničí se tmel v zimě? Funguje vůbec? Nemám dojezdit zimu na starých kolech s duší bezduše nasadit na jaře?

      Díky az info

      0 0
      • enrico  
        • mydlová voda neznehodnoti funkciu tmelu
        • tmel funguje aj v zime, ale je treba počítať s mierne obmedenim funkčnosti pri teplotách pod nulov, pretože vtedy ma tmel o niečo vacsiu konzistenciu, ale ruku na srdce, kto jazdi nejake dlhsie tury v takychto extremnych teplotach
        • cez zimu sa jazdi minimalne a tmel sa v plasti trochu zahusti, preto ho tam treba na jar na zaciatku sezony trocha doliat
        0 0
    • Dvain  

      Nechci zakládat nové vlákno, tak se zeptám zde. Máte někdo zkušenosti z přechodem na UST s ráfkama AlexRims DP17 (Canyon Nerve XC 3.0 2007)? Někde jsem četl, že na UST nejsou vůbec vhodné. Je v nich vložená celkem tvrdá světle modrá páska, mohlo by to stačit, nebo se tam musí nalepit páska z notubes setu? Dík.

      0 0
      • Vilém  

        S prechodem na jaky UST? to jako myslis nazout na nej UST plast? s notubes a normalnim plastem by to slo.

        0 0
        • Dvain  

          OK, asi jsem se špatně vyjádřil. Mám zmiňovaný ráfek se zmiňovanou páskou uvnitř. Chtěl bych nasadit třeba Nobby Nic UST, namontovat ventilek, přidat trochu tmelu a jezdit. Bojím se ale, jestli v ráfku bude UST plášť držet a jestli ta páska co tam mám, je vhodná. Je dost tvrdá a mohla by i těsnit…

          0 0
          • vysmátej bajker  

            zminovaná kombinace není moc vhodná.Lepší použít normální plášt a tmel.Ta páska co tam je těsnit asi nebude.Můžeš použít proužek gumy(já použil proužek 20" x 25mm) místo NT vložky a UST ventilek(pásku nechat).

            0 0
      • Paja  

        Na UST nejsou vhodny protoze to nejsou UST rafky, ale dusovy rafky. Jestli je ta modra paska plastova, tak asi nebude tesnit, paska z notubes setu se nelepi, jen se na rafek natahne – je gumova. Na ty rafky bych pouzil normalni dusovy plast + tmel + bud gumovou notubes pasku nebo jeste lepe tak jak je tady v tomto vlakne popsany a jak to mam ja, misto gumove pasky zatesnit diry nejakou vodovzdornou lepici pasku (stribrnou tesa nebo pattex) – u tohoto rafku se to bude asi hur lepit, podle schematu ma dost hlubokej ten vnitrni zlabek oproti mavicum 717 na kterejch to mam ja.

        0 0
        • Dvain  

          Ten žlábek zas tak hluboký není a ta páska ho celý zakrývá. Asi zkusím to řešení s 20" duší a nechám klasický plášť + tmel.

          0 0
          • Paja  

            Je hlubsi a i uzsi – Alex Mavic, ale treba by to tam sikovne vlepit slo (a mozna by to drzelo i kdyby paska pres ten „hlubsi“ zlabek jenom prelepila – tak jak je tam nejspis ta plastova paska, taky asi nebude „vmacknuta“ do toho hlubsiho zlabku).

            0 0
    • destr  

      Tak sem taky dělal notubes. Mladé se na ZTR ráfky chytli oba pláště Mich. XCR Dry2 hned a bez problémů, na moje crossmaxy ani po pulhodině ne, a to sem měl celou jednu stranu pláště nasazenou a druhé strany tak pulku v patkách.

      0 0
      • jecnak  

        NOT Recommended (Standard Tires): 

        • Intense
        • IRC
        • Hutchinson

        Why are they not recommened?
        When standard tires are mounted tubeless more strain is put on the bead. The above listed tires are known to have weaker beads. Which can cause the bead to severely stretch or snap.

        0 0
        • jecnak  

          Uf sorry nejak jsem zil v domeni, ze mezi nimi je i Michelin a ani to necetl :-/

          0 0
    • Dlabka  

      Myslíte, že by bylo možné použít Ultra seal? Používá se na moto pneu

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.