Norco Fluid FS 2 2021 - kolo za 60 tisíc s pružinovou vidlicí?

45 nepřečtených
  • Bretix

    Ahoj bajkeři,

    velmi se mi zamlouvá Norco Fluid FS 2 2021 https://www.mojekolo.cz/…arcoal-29-3/, ale je mi podezřelé, že na kole za 60 tisíc je pružinová vidlice https://www.sram.com/…/fs-35s-r-a1. Beru pružinovky jako řešení na levnější kola, ale tahle je celkem drahá. Je to něco jako high end pružinová vidlice? Existuje něco takového? :)

    Jinak mi ale přijde poměr cena / výkon kola dobrý. Co myslíte?

    Teď mám staršího hardtail Kellyse na „turistické“ výlety, tohodle Norkáče bych chtěl na blbnutí do lesa. Stěhuju se do Beskyd, kde hned za barákem najíždím na lesní cesty a pěšiny, takže koukám po něčem trailovém / all mountain.

    Díky za názory.

    0 0
    • ptrmurlik  

      Tak existují určitě i high end pružinové vidlice. Tahle to sice není, ale dobrá v celku je, teda minimálně odolná 35 mm průměr noh zajistí solidní tuhost. Řekl bych že cosi pobere, ale rozhodně není perfektní, samozřejmě můžeš pružinu vyměnit ale komu by se to chtělo dělat když na vzduch stačí pumpa.

      Kolo špatný nebude, a určitě záleží co chceš jezdit ale na lysou dolu po červené a podobne bych koukl po lehce větším zdvihu. Na Beskydy (jsem okolí Ostravy takže mám přehled)bych doporučil toto https://www.kellysbike.com/…30-29-p67856

      • u prodejce ještě vychytáš nějakou slevu.

      Oproti norcu je vidlice na vzduchu, bytelnější rám a malinko jinak polazený komponenty. Pružiny se neboj kvalitou ale nastavením. Já osobne bych nastavení běh vzduchu nedal

      0 0
      • Bretix  

        Díky moc za komentář. Ten Kellys vypadá dobře, a i když Lysou asi dávat nebudu, je tam na můj vkus moc velký provoz, tak podobný terén asi jo, takže vyšší zdvihy než má Norco, by nemusely být na škodu. Promyslím to! Taky bude záležet na dostupnosti, protože bych rád jezdil už z jara a nečekal někdy do podzimu. :) Díky a na viděnou někdy v Beskydech!

        0 0
        • Atilla  

          Ten kellys dle mě nesnese srovnání s Norco co se týče kvality rámu.

          0 0
        • Pjotr  

          Já moc často nekomentuju, ale tady mě to zaujalo, koukl jsem na geo a souhlas s atilla, mimo kvality, geometrie norca bude určitě vyladěnější. Hlavně mě praštil do oka střed u kellys – drop 5mm vs 36mm. Kellys není nějak zásadně oldschool geometie… ale dá se předpokládat že norco bude příjemnější a stabilnější bike, S oním preferovaným pocitem jízdy v kole. Chce to asi zkusit ale trochu bych se u torxe bál kozojdního pocitu… zas pujde dobře do manuláu :-). Na charakteristiku odprožení jsem nekoukal ale i tady bych norcu věřil víc.

          0 0
        • boo-beek  

          Norco je pro mě jeden ze symbolů takového kovářského přístupu, z těch kol mám pocit, že musí přežít všechno, ale Kellys je bytelností taky fajn. Za mě se ale thorx nepovedl z hlediska geo, jsou to strašný štafle. Chvíli jsem to měl, tedy starší (menší úhel sedlové trubky, jinak skoro stejné), měl jsem v plánu nějaké úpravy geo, ale pak jsem to spočítal a vyšlo mi to jako blbost. Ale to kolo mi vyloženě vadilo…

          0 0
          • Atilla  

            Slyšel jsem od kluký i dost negativní recenze na ložiska, praskající patku a špatně řešenou zadní osu.

            0 0
            • boo-beek  

              Je to možný, Thorx se u mě ohřál jen asi týden, takže neumím potvrdit ani vyvrátit, ale „na omak“ to kolo působí fakt bytelně… Je pravda, že to trochu vypadá jako když vzali funkční koncept ze Swagu a překopali ho do podoby, která pro tu konstrukci úplně vhodná být nemusí.

              0 0
            • ptrmurlik  

              Rozhodně ne. Ložiska perfektně chodí Patka sloužila dbá roky než musela kvůli hszce a osu si snad Každý muže vyměnit

              0 0
      • honzarb  

        Na cervenou z Lysy imho nepotrebujes vyssi zdvih, nez 120 ;-)

        0 0
    • Auditor  

      Mam Fluida FS1, model 2019. Funkcne je to kolo super, pekne jede nahoru i dolu. Neni to kolo do bikeparku, ale bezny trailovani i tvrdsi zachazeni snese. Zaroven se s nim da jet i „bikepacking“ … Nicmene, ja mam trochu jiny osazeni (Revelation, Sram sem vymenil za Shimano, mam lepsi kola a tlumic :D … proste klasika) a nejezdim zadny extra veci.

      Nicmene i v zakladu na NX s tema wtb kolama nebyl problem. Ale netusim, co v Beskydech a jak chces jezdit.

      0 0
      • Bretix  

        No jo, FS 1 by byl ještě lepší, ale už stojí víc, než jsem teď ochotný dát. :) U mě to bude běžné trailování, potřebuju, aby to dobře jelo i nahoru, takže rád slyším, že to Norcu dá. Založíme Norco klub? :)

        0 0
        • Auditor  

          :) Nemuzu dohledat ted, ale mam pocit ze tu i byval :)

          Jako chybu s Fluidem neudelas. Obecne tahle kateogrie nizkozdvihovych 29" nabidne dost zabavvy. Hlavne je otazkou, co nakonec sezenes, jaky kola jsou skladem – k dodani.

          0 0
      • mazdic1  

        Cau, mam fluida Fs2 2019. Premyslim o vymene tlumice. Za jaky tlumic jsi vymenil ten originalni? Diky za tip.

        0 0
        • honzarb  

          Ja mam FS1 2019 a vymenil jsem za Super Deluxe Ultimate 190×45 (da se u nas normalne objednat) a jeste dal offset bushing a polozil hlavu o pul stupne a je to ted super deluxe stroj ;) Kazdopadne doporucuju dat token do tovarniho tlumice – celkovy projev se o dost zlepsil.

          0 0
    • Smazaný účet  

      mám HT s pevnou karbonkou za 100000 – kde je problém?

      0 0
    • Beskyd  

      Za ty prachy bych šel do RB TR 140. Mám ho a je super. Za stejnou cenu myslím o dost lepší osazení. Navíc zdvihy 150/140. Taky ho mám na blbnutí po Beskydech 

      0 0
      • Bretix  

        Jak jsem psal výše, tak ty nižší zdvihy Norca mě trochu odrazují, ale ne nijak zásadně. Ale Pjotr trefil hřebíček na hlavičku co se týče největší silné stránky toho Norca – geometrie a pocit z jízdy jsou prý super. Nevím, jestli ta informace má nějakou velkou hodnotu, ale kamarádka pracující u prodejce kol, říká „u nás teď fičí Norca, většina kluk na nich jezdí.“ :)

        0 0
        • honzarb  

          No hele, driv jsem jezdil 150/150, pak 140/140 a aktualne jezdim lonskou FS1, mam vepredu 140 mm vidlici, takze 140/120 a pocitove bych rekl, ze v terenu tohle kolo lip jede, hlavne diky povedeny geometrii. Jezdim s nim uplne totez, jako tenkrat na vyssich zdvizich. Jedinej rozdil pocituju v tom, ze to nemuzu vsude bezhlave narvat. Za me koupis super zaklad. Pokud ti vadi pruzina vepredu, dosetri a casem kup vzduchovou.

          0 0
        • boo-beek  

          Ještě k té vidlici, podle SRAM spec to nemá ani tlumící patron, to bude jednoznačně kandidát na výměnu, na druhou stranu třeba Aion se dá sehnat rozumný prachy a bude to fajn upgrade…

          0 0
          • LM  

            Pokud to nemá tlumící patronu, tak to není odpružená vidlice ale POGO stick :-)

            0 0
            • Atilla  

              podle mě tahle verze má je tam napsané R. Zavolal bych na moje kolo a zeptal se. Bez odskoku je to k ničemu. A cena bída za 54 se dal před rokem koupit v úplně jiném osazení.

              Edit: Tady na obrázku je vidět kolečko s odskokem

              0 0
              • boo-beek  

                Nj, ale ve specce je u položky Damper jen „n/a“. Mají i verzi Silver TK, která má klasický (mizerný) Turnkey. Má RS ještě něco horšího než TK patronu? :D

                0 0
                • Atilla  

                  OEM ti vyrobí cokoliv. Hodně bych se divil, kdyby norco osadilo vidli bez odskoku a na nižším modelu je X – fusion RC

                  0 0
                  • boo-beek  

                    „Externally adjustable rebound-only damping makes set up simple but effective“

                    Těžko říct, tohle marketingový mlžení je strašně debilní, klidně to může být jen nějaký mechanismus na přitáhnutí elastomeru, fakt si nedokážu představit horší „opravdickou“ patronu než je TK.

                    0 0
                • Atilla  

                  Tlumení odskoku tam je protože v servisním manuálu je napsáno u R verze 210ml W5 oleje. Ale kompresní část asi bude chybět, nebo tam bude jen ta plastová mřížka s nestavitelným shimstackem.

                  0 0
                  • boo-beek  

                    Taky na to koukám, podle nákresu je to stejné jako TK, ale bez komprese. Tzn, že teoreticky by to mohlo jít i upgradovat na TK. Nicméně, je to prostě crap :D

                    0 0
    • HT Adam  

      Samozřejmě existují i dobré pružinové vidlice, tato je ale spíše základní.

      Za tu cenu bude mnohem lepší kolo od Qayronu, Ctm, RB nebo málo jetý bazar

      0 0
    • kycis  

      Podle me je lepsi dosetrit na FS1, prave kvuli ty vidlici, tam je Pike. Podle ty specifikace ma ta 35 damper type N/A (not applicable), v popisu je ze ma nastavitelny odskok. Tak je otazka, co v tom vlastne je za tlumeni jestli vubec nejakej. Mame doma 35 Gold 2020 rok, tj lepsi verzi ty 35 s motion control tlumenim a Pika 2016. Myslel jsem si, že ta nova 35 bude neco jako ten starickej Pike, kterej se mezitim dost posunul, ale ten je diky Charger tlumeni chodem naprosto nekde jinde, fakt je to rozdil tridy. Tzn proti ty osekany verzi co je na FS2 to bude rozdil jeste vetsi. U takhle schopnyho kola by byla desna skoda zabit to blbou vidlici, a koupit novej bike a hned resit vymeni vidle? To nedava smysl.

      1 0
    • goofy  

      Vidíš… Pro mě top highend vidlice je vždy pružinová… :-) A i když jednou dobou vymizely, tak se občas vrací. Tahle bohužel příkladem highendu není, a nachází se na opačném spektru nabídky.

      0 0
    • Bretix  

      Moc díky všem za názory!

      A jelikož jsem osoba impulzivní neoplývající trpělivostí a kola letos nejsou a nebudou, tak jsem dále neváhal a Norco Fluid FS2 je doma. :) Jasně, ta vidlice je slabina a s největší pravděpodobností ji někdy v budoucnu vyměním. Ale jinak je to myslím dobré kolo a značka Norco je mi vůbec taková sympatická. První pocity ze svezení super, už se těším, až ho někde budu moct vyvětrat mimo svojí obec. :) Tak se vidíme někde na trailech!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.