• smallbrother

    Protože moje UST Pythony pomalu končí koukám po alternativě. Zvažuju NoTubes systém, ale pár věcí mi není úplně jasné. Potřebuju do UST ráfku jakým je CrossMax tu vložku s ventilkem, nebo stačí nasadit samotný NT ventilek? Ta vložka pomáhá při těsnění při prvním foukání, nebo i nějak drží bočnice pneumatiky? Máte s tím nějaké zkušenosti? Vyplatí se to, nebo je lepší použít tmel jen jako pojistku k UST? Historii jsem důkladně prošel. :) Díky.

    0 0
    • Gorgov  

      Máme zkušenosti, vozíme. Samostatný ventilek NT neexistuje, je potřeba ta vložka, díky ní to i těsní. Jinak to funguje super, komplet je lehčí než normal + ultralight duše. Zalepí to malý defekty- trny a tak, na větší řezy to nestačí. Klasická UST pneu je větší jistota proti defektu, ale zas o poznání těžší. Já teď vozim vzedu UST a vepředu RR+ notubes. Vzadu sem ralfa riznul, tak tam mam radsi mich Jett S. Ve výsledku NT rozhodně doporučuju.

      0 0
    • Gorgov  

      Jo hele a kolik měříš na toho Lkovýko Spešla? já mam 192, jestli mi bylo Lko. Díky

      0 0
      • smallbrother  

        já měřím 185 cm, na tvou vejšku určitě XL, L je do výšky 187 a asi to sedí. Na XL sle montujou ještě o 2 cm delší představec

        0 0
    • Gart  

      ta vložka je přece určena k utěsnění ráfků, které nejsou ust. do ust ráfku můžeš použít notubes tmel plus normální plášt nebo notubes tmel plus ust plášt a v tom případě tmel slouží vyloženě jako pojistka. výhoda notubes systému: lehký normální ráfek, žádná duše, lehká normální pneu. nevýhoda: poměrně komplikované foukání… zkušenost mám s ráfky syncros bigbox a wtb speedmaster. nevím, jak jsou na tom třeba mavicy.

      0 0
      • smallbrother  

        takže ty ji tam nevozíš? Asi to bude docela opruz to nasazovat, ale třeba patky RR do UST ráfku zapadly fakt dobře a nasazuje se to jen jednou. :)

        0 0
        • Gorgov  

          nevěř mu, je to nesmysl bez vložky, nemá UST ráfky… já jo

          0 0
          • Gart  

            uklidni se, na chvíli se posaď a nevyšiluj. dej si panáka nebo mlíko nebo co piješ, už jsem se opravil.

            0 0
            • Gorgov  

              Hele já sem klidnej, jen mě udivilo jak ho mystifikuješ…

              0 0
              • Gart  

                ještě abys nebyl klidnej… po deseti hodinách :-) ale na mystifikaci to nakonec moc nevypadá.

                0 0
                • Gorgov  

                  he vypadá to tak, ale mě se ten pláš stejně o vložku opírá, na jejich webu taky pišou že se tam dava, že to jde i bez ní sem fakt netušil, nevim jak to pak těsní.

                  0 0
                  • Gart  

                    já jsem to napsal, protože jsem tenkrát zároveň řešil i nový ráfek a samozřejmě ust byla jedna možnost. někde jsem tenkrát četl, že ust s notubes funguje i bez toho stripu (vložky), jen je potřeba většího úsilí (tzn silnej kompresor).

                    0 0
          • smallbrother  

            to pak ale váhově není taková úspora. Jestli má vložka cca 100g, guma potom 450g. UST Python AirLight má 620g. A gumy jsou skoro stejně drahý.

            0 0
      • Gorgov  

        Co? ty píšeš že máš zkušenosti, ale bez vložky do ráfku to těsnit nebude ani za boha. A je jedno že je to UST ráfek. Ta v ložka tam bejt musí. Na normální ráfek ještě musíš nalepit izolepu, ale vložka je nutnost!

        0 0
        • Gart  

          sorry, moje chyba, i v ust ráfku se používá standardní vložka.

          0 0
        • kubad  

          funguje to i bez vložky, bez problémů. Trošku opruz je nasazení ale jde to. Loni od poloviny sezony jsem vozil bez vložky s UST Michelinem. Letos od začtátku sezony bez vložky s RR.

          0 0
          • smallbrother  

            tak teď nevím, asi to zkusím bez ní. Když se to nepovede uklidím po sobě ten bordel a dokoupím pásku. :) Páska nemá vliv na to jak guma drží v ráfku? Myslím tím jestli nehrozí že se to někde slíkne.

            0 0
            • kubad  

              Guma je jen na dně ráfku – zkoušel sem to i s páskou :-)) Pomůže při nasazování. Váha pásky je cca 55g. + cca 60g slizu Můžeš koupita samotný sliz a zkusit – páska se dá dokoupit samostatně. Jinak cena jednotlivých komponentů zvlášť je menší než cena celé sady :-))

              0 0
    • Daf  

      Napr Geax dela lehke plaste s UST patkou u kterych se pocita s vyuzitim latexu v plasti. To by mohl byt dobry kompromis. Ja ted vozim UST a v plasti mam nejakou vodicku od Hutchinsonu. Neni to na bazi latexu ale docela to funguje. Defekty to nelepi, ale jen vytesnuje. Pristi rok to asi budu vozit s UST plasti Python Light. Nebo mozna zaexperimentuji s Geaxem :)

      0 0
      • smallbrother  

        jj, Python UST Airlight je dost náchylnej na takový ty drobný defekty, dost mě to štvalo. Teď mám uvnitř klasický TUFO do galusek a zatím v pohodě, jen jsem nevěděl kolik ho tam narvat. :) Kouknu na ten Geax, ale jejich vzorky se mi moc nelíbí.

        0 0
        • Daf  

          Tufo je dobry ze defekt zalepi, ale po case vyschne a taky dost zadela rafek a plast. Ten sajrajt od Hutchinsonu jde oplachnout vodou a pry vydrzi i dva roky.

          0 0
    • kubad  

      Jde to i bez vložky – používám

      0 0
      • jecnak  

        Pocitam, ze na nasazovani bez vlozky je potreba kompresor. Chvili jsem si s tim hral jen s velkou pumpou a vzdal to.

        Mas pripadne nejaky figl jak na to?

        0 0
        • kubad  

          Používám kompresor, ale už se mě to podařilo i s pumpou.

          0 0
          • jecnak  

            Muzes pls napasat nejaky popis jak na to. Nasazoval jsem Specialized Fast Tracky a nejak se mi nedarilo srovnat je na rafku tak abych je vubec nafouknul.

            0 0
        • kubad  

          Jinak už se o tom hodně kecalo na Weightweenies někdo vozí s páskou, někdo bez. To nasazování je fakt dost složité, a to i s páskou. Kompresor je pohoda. jinak musíš opravdu pečlivě natlačit plášt až k patce, hodně mýdlové vody a pumpovat. Druhá varianta – nasadit s důší nafoukat až plášť zaskočí, opatrně vyndat duši a znovu nafoukat. V mém okolí používají další dva kluci co jezdí Na Crosmaxex Enduro – má pásku. Na NoTubes ráfcích Olympic bez pásky jen s ventilkem.

          0 0
          • jecnak  

            To zni jak nocni mura, no zkusim to s kompresorem.

            0 0
            • kubad  

              S kompresorem na benzince, je za 10s. hotovo.Pořádně namydlit boky pneu. Bacha na max tlak !!!

              0 0
              • smallbrother  

                takže ještě redukci na autoventil? :)

                0 0
              • Gart  

                no právě, já jsem to dělat přesně takhle: kompresor na pumpě, mýdlová voda a kolem bublin jak z bublifucku. možná to jde i líp, ale každý týden bych to absolvovat fakt nechtěl. to je imho jediná nevýhoda notubes.

                0 0
                • smallbrother  

                  ještě by šla použít klasická bombička, ne?

                  0 0
                  • kubad  

                    Redukci dávají standartně ke Crossmaxum. Bohužel ten boj je daň za úsporu hmotnosti. Bombička by asi šla ale musel bys použít tu velkou. Jinak nasazování s páskou není o moc pohodlnější:-((

                    0 0
                    • smallbrother  

                      mě se zdá, že vzhledem k profilu vnitřku CrossMaxu (je tam žlábek) ta vložka tam moc co k čemu nebude. Asi je lepší použít NT ventilky pro možný doplnění tmelu, co? Ten by se měl doplnit po každým větším defektu?

                      0 0
                      • kubad  

                        Mám originál ventilky Mavic – ale NT jsou lepší z důvodu doplňování jak píšeš. Ale není to potřeba stačí oddělat kousek pláště a doplnit. pokud ho nesundáš úplně tak není problém s foukáním.

                        0 0
    • jonti  
      1. Mal by som dve otázky, chcete to začať používať už tento rok? Že vraj sa to nemá používať v mraze. Tak neviem, či má zmysel kúpiť to už teraz, alebo stačí na jar.
      2. Predáva sa to aj niekde v Prahe, alebo sa to dá objednať z maxcursoru?
      3. Náhodou Eclipse Tubelesskit nepredáva vôbec nikto?
      0 0
      • smallbrother  

        nasadil bych to jen na ten CrossMax, mám ještě další dva páry kol a tak bych na tom v mraze určitě nejezdil. Pravděpodobně to ale nechám až na jaro i podle nabídky pneumatik. Z maxcursoru ti to pošlou na dobírku, kurýrem do druhého dne. Stačí jim napsat.

        0 0
      • kubad  

        1,Tohle ja na balení toho sajrajtu: The Solution can be used year round, even in sub freezing temperatures 2,Doporučuju nechat poslat přímo z MaxCursoru, máš to v pohodě.( cena jednotlivě je nižší než cena sady!!!) 3,Nech si ho poslat ze zahraničí je to jednoduché

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.