Netěsnost nového pláště - bezduše

111 nepřečtených
  • Moon

    Ahoj, setkal se někdo s únikem tlaku skrz bok nového pláště? První 3 dny bylo vše ok, ale potom se začal ztrácet tlak (cca 1,5 atmosféry/20hod). Včera jsem to byl projet, bez zlepšení (25km). Ani tmel to nezatáhne – po obvodu pláště se tvoří bublinky.

    Kola: KOM i23+rubena scylla td+tmel notubes (současně s instalací bezdušové sady jsem vyměnil i jeden plášť – netěsní, starý je ok).

    Tlaky: po nahození krátce cca 3,5 – potom 2,0–2,5

    0 0
    • brundibar  

      Vzdyt tam nic nemas. Radsi jezdi a neres

      0 0
    • DADMTB  

      Neřešit jezdit, – navíc 2– 2,5 je dost:-) tlaku (možná i moc), to tmel pobere. Vláken o bezduš je tady hodně.....

      0 0
    • kadlec  

      ja to mel zezacatku taky ok a pak to zacalo zboku saknout. vzal jsem to na tyden domu a tocil s tim a drybloval a asi po tydnu dobry

      0 0
    • Ajkalla  

      Dej třpytky do tmelu a je vyřešeno.

      0 0
      • Tehu  

        kde se to da koupit ??? uz se to videl, ale nenasel jsem u nas nikde.

        0 0
    • DADMTB  

      Ještě možná jedna rada, použil sem hustší tmel – opravná sada pro auto – škoda, vw, audi… nevím kdo to pro ně dělá. Ale opravdu by mohlo stačit jezdit a případně dolít, většinou se to přestane.

      0 0
    • Ajkalla  

      Tak jsem nahodil aggressora dd, pred jizdou vse v poho tlak drzi, ale pri jizde tlak spadl z 1bar na 0,8 a ráfek z obou stran podel patky od mlika. Nevi nekdo co s tim? Diky

      0 0
      • BLACK1E  

        Malej tlak? Když mám v plášti 1bar, tak ten plášť dokážu vyhodit z patky i rukou. Nikdy jsem nevozil pod 2, takže mě nic jinýho nenapadá. Máš UST, notubes bastl nebo 2bliss?

        0 0
      • LM  

        Trochu zvednout tlak? 1 bar mi přijde celkem málo. Do sraček vozím 1.4 bar předek, 1.6 bar zadek (pláště 2.35'', ráfek 21 mm, váha <80 kg)

        0 0
      • TheJD  

        1 bar… Tak maly tlak nevozi snad ani Fikejz, obzvlast vzadu. Teda predpokladam, ze Aggressora jsi dal dozadu. Nedivil bych se, kdyby ti za jizdy pri nejake situaci ufouknul.

        0 0
    • Ajkalla  

      Zkusím o trochu přifouknout a potom mi asi nezbyde nic jinýho než místo dd dát exo.

      0 0
    • TeryPV  

      Já jsem nahrazoval bezdusaky ted o víkendu na RaR performance. Ze začátku mírně ucházely, jak říkáš pár psi za nekolik hodin.tak jsem to přitočil ještě párkrát na lehátko, projel a zas tři dny si to pěkně sedlo a teď je únik vzduchu téměř nulový. Asi to opravdu chce zajet a vydržet, ono si to sedne.

      0 0
      • TheJD  

        Na druhou stranu to ma nejake divne. Nebo mozna horsi kusy plastu. Ja kdyz jsem nahazoval Exo Minnion dhf a dhr2, tak jsem je zkusmo nahodil bez mlika na 2.5 baru a sice uchazely, ale pod 1.5 baru spadly za vic nez 24 hodin.

        0 0
    • Pan.Fazole  

      Kua tak mě to potkalo taky. Před 3/4 rokem jsem nahazoval MINION DHF a MINION SS. A teď ten SS začal prochcávat (bublinky + cca z 50% plášť jakoby furt mokrej/mastnej).. Říkal jsem si, že NoTubes už je starej, tak sem vylil vyčistil, nalil nějaký mlíko ZeroFlats – a minion SS prochcává furt :(

      0 0
    •  

      Dal bych tam duši a byl by klid.

      0 0
      • Smazaný účet  
        0 0
        •  

          No jistě je lepší občas zalepit duši nežli neustále řešit nějaké lepavé sračky.

          0 0
          • Pan.Fazole  

            mam dvě kola, jedno na duších, druhý na mlíku. A větší mrdání mi přijde s těma dušema… Nebo takhle, u těch duší to ****** s tim je menší, ale o dost častější (aspoň u mě).

            0 0
          • Smazaný účet  
            0 0
            •  

              Za C:Nebo používám kvalitní pláště.

              C je správně.

              0 0
              • Martin  

                Eště něco napiš, mám splín a potřebuju rozveselit…

                0 0
          • novas752  

            Neustále = jednou za 2–3 měsíce?

            A nejběžnější typ defektu – procvaknutí nebo průpich trnem – pak během vyjížděk neřešíš vůbec a ty větší – hřebík apod. – řešíš knotem rychleji než výměnu duše.

            Takže bezduše = trocha starosti navíc doma ale daleko méně na vyjížďkách. Benefitem jsou trochu lepší jízdní vlastnosti.

            Duše = doma neřešíš defacto vůbec, při jízdě ano.

            0 0
            • bezdratova.sprcha  

              Na druhou stranu bezduše nejsou pro každého. Měnit duše zvládne každý, bezduše chtějí nějakou tu technickou zručnost a ochotu jednou za čas vyřešit problémek. Co je pro někoho brnkačka a klídek je pro jiného raketová fyzika a opruz.

              Navíc když někdo třeba kolo vytáhne jednou dvakrát za měsíc, tak pro něj ty bezduše taky moc smysl nedávají.

              0 0
              •  

                Mluvis moc obecne – libive a to mi vadi, pokud ti to nevadi :).. Mluv za sebe a sve zkusenosti konkretne.

                Bezduse a to hodně jaky/zasadni vec / a lepidlo a to ne kazdy a rafky a vlozka a tak dal jsou vesměs pro závodníky a to jeste s rozporem. Pro nezavodniky je to pakarna od A az do Z.

                Na druhou stranu se ma zkusit leccos aspon clovek ví o cem beka …

                0 0
                • bezdratova.sprcha  

                  No a kdyz si po sobe prectes cos napsal, tak se ti to libi? Ja sotva pochopil co chces rict.

                  Ano, mluvim za sebe a sve vlastni zkusenosti. Mam jich dost s dusemi i bezdusemi. Presvedceni ze jsou bezduse jen pro zavodniky je s odpustenim hloupoucke.

                  0 0
                  • Martin  

                    Nejsi sám, já Mistra taky nepobral :D

                    0 0
                  •  

                    Omlouvám se za vypadlá slova, byl jsem fyzicky trop. Chtěl jsem tak nějak svými slovy říci .. , že bezduše v závodní scéně jsou dnes samozřejmostí a v divácké scéně určitě taky jenom to vyžaduje určité znalosti a dovednosti, které se dost liší od pouhé výměny duše.

                    0 0
                    •  

                      Nejhorší je že diváci vždy chcou mít to samé co závodníci. A pak se s tím trápí.

                      0 0
                      • R-A-D-I-U-S  

                        To je naopak nejlepší, protože to roztáčí kola business(u) ;-)

                        0 0
                        •  

                          Ale na úkor těch diváků a jejich šrajtoflí.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Vy jste se hledali, až jste se našli. Znalosti a dovednosti to chce asi jako každá oprava na kole. Takže pokud člověk nemá funkční kombinaci dílů (ráfek, plášť, páska, ventilek, tmel), nářadí (někdy stačí pumpa, já mám tohle ), nezkusí najít na internetu návod a nezkusí to sám, myslí si, že to je raketová věda. A ono není.

                            Pokud vám vyhovuje ježdění s dušema, můžete v tom pokračovat, ale asi je zbytečný pořád dokola dělat z bezduší něco nedostupnýho a nemožnýho doma servisovat (předsíň mi bohatě stačí). Pokud s tím budete jezdit do servisu, do peněz to poleze hodně, jinak to není zas tak moc dražší proti provozu s duší. To nepočítám předražený extrasupermegaduše, na ty je tu jinej odborník a jiný vlákno.

                            0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Já Ti, čéče, fakt nevím.

                  1) Chci určitě bezduše a bez problémů, tak zapnu mozek a koupím si rovnou záplety s ráfky na bezduše.

                  2) Také si koupím TLR pláště, samozřejmě. Dá se dohledat, které pláště jdou TL ochotněji a které méně.

                  [Že se zpočátku testovaly různé kombinace ráfků a plášťů bez TLR a někteří zdejší v tom pokračují, je vlastně jen dobře. A je možné zbezdušizovat skoro jakoukoliv kombinaci, ale ne bezproblémově.]

                  3) Pak, protože se všeobecně ví, že ne vždy jde první nahození hladce, zajistím si přístup ke zdroji objemového stlačeného vzduchu (velký kompresor se vzdušníkem, např.).

                  4) A pro sichr sichrů případně i duši pro nahození jedné strany do žlábku.

                  5) Pořídím odpovídající pásku a ventilek a tmel a postupuji podle návodu.

                  Nic z toho není pro závodníky, jsou to věci, které se dají běžně koupit v e-shopu a občas i v kamenných obchodech. Jediná věc, krom umytých rukou, je ten tlakový vzduch a ani ten ne nutně vždy.

                  Nejsem žádný servisní zázrak ani závodník, nicméně už dvakrát jsem slavil úspěch bez laborování a nečekaných zádrhelů, asi ostrůvek pozitivní deviace. A to jsem nahazoval už jeté pláště a po defektech, tedy určitě ne v ideálním stavu.

                  0 0
                  • novas752  

                    Vzdušník se dá řešit zlatejma českejma ručičkama, petkou, akvarijní hadičkou, kolíčkem a 2 ventilkama ze starých duší.

                    A většinou na to stačí dobrá pumpa + maximálně nahození jedný strany pomocí duše.

                    0 0
                    • Martin  

                      Jo, samodomo vzdušník je fajna věc :)

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Když se ještě k jedné straně pomocí duše (v případě nového pláště nechat pár hodin na větší tlak nafoukané s duší ať chytne tvar) přidá mýdlová voda (nebo tmel nebo jiné mazání pronanížení tření + omezení úniku vzduchu při foukání) a nahození části druhé patky pomocí montpáky), tak se bez vzdušníku povedou i hodně problémové kombinace. Aby to opravdu nešlo bez vzdušníku, to už jsou opravdu ojedinělé výjimky.

                      0 0
                    • mr.garisson  

                      Nejlepší je vyřazený hasičák, narveš ho kompresorem a máš dělo na gumy.

                      0 0
                  • MlokCZ  
                    1. Nebo si necháš první nahození ukázat od někoho, kdo to pořádně umí a hned na začátku se naučíš i bez vzdušníku nahodit skoro cokoliv. Se vzdušníkem to ale může být rychlejší.
                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Asi bych řešil věci trochu jinak, kdybychom v dílně neměli velký kompresor s nějakým snad 80l vzdušníkem a pro případ nouze nejvyšší ještě nádavkem benzínku přes ulici. S naším kompresorem se nahodí snad cokoliv, i to, co by od pohledu chytit nemělo.

                      A protože ročně měníme tak minimálně deset expanzek na čerpacích stanicích, tak bych si mohl klidně vzdušník udělat ocelový a v podstatě libovolně velký/malý a rovnou s kohoutkem a ventilkem.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Když ten vzdušník po ruce máš, tak je jasné, že ho použiješ. Já i když umím nahodit i bez vzdušníku i dost problémové kombinace, tak doma také většinou vzdušník použiju. Přeci jen to je rychlejší. Se vzdušníkem problémovější kombinace stačí namydlit (což je 20s práce) a méně problémové se chytí rovnou nasuchu zcela bez ničeho.

                        V tomhle je trošku paradoxní, že UST ráfky jsou celkově super, ušetří práci s páskou a pak je jistá spolehlivost (nemůže se s páskou nic pokazit, kde u pásky jsem na vyjížďce zažil jednou i propíchnuto pásku od urvaného drátu), ale pro nahazování plášťů jsou obtížnější než dobré TLR ráfky s páskou.

                        0 0
              • novas752  

                To je fakt. Ale jsou lidi co si nezvládnou vyměnit ani tu duši. :)

                Já byl na kole s bezdušema za poslední měsíc max 4× a pořád dobrý. Tlak uchází asi stejně jako s light duší, možná i o trochu míň, asi 1–2 psi za týden.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ti co nedají ani duši, tak stejně potřebují něčí asistenci a tím jsou naopak vhodní pro bezduše.

                  Přesně tak to má moje žena. Bezduše jezdí už 10 let a přitom sama by neopravila ani defekt s duší. Bez duší je pak mnohem menší šance, že pro ní pojedu když jede občas na kolo sama. Za těch 10 let se nestalo naštěstí ani jednou. Kdyby vozila duše, tak jsem pro ní jel určitě několikrát.

                  0 0
                  • pepek  

                    On by se už někdo našel, co by ji spravil (tu duši) :-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Další důvod pro bezduše :-)

                      0 0
                      • pepek  

                        Na obr. je přední kolo po absolvování 3km sjezdu po šotolině, ±50kmh a závěrečného asfaltu kolem sjezdovky. Je to už ufouklý na dojezd domů, bylo to rozjetý daleko víc. Co bych asi dělal, mít tam bezduše?

                        0 0
                        • RomanH  

                          Nevozis siticko ? ;-)

                          Jako stat se muze, osobne jsem takto riznul dva plaste. Dalo by se to podlepit, nafucet, a trada domu.

                          0 0
                          • Martin  

                            Já jsem škubl běhoun pláště tak, že to tmel nepobral, tož jsem nahodil dušu. Od té doby navíc vozím i podložky udělané ze starého pláště, aby podobnou trhlinou nelezla duše ven.

                            0 0
                            • RomanH  

                              Ja tak taky jednou dopadnul – akorat tenkrat by to dal knot, ale ja s nim moc neumel.

                              0 0
                            • jIrI___  

                              Poslední dobou sleduju, že lidé vozící bezduše kromě klasické náhradní duše vozí i lahvičky tmelu, knoty, trny, nastříhané staré pláště,… Aneb bez baťůžku ani ránu :)

                              0 0
                              • Martin  

                                Knoty, trn, podložky mám v podsedlové brašně :)

                                0 0
                                • ˘Ö˘ Krab  

                                  Přesně tak, i klasické lepení navíc. Šitíčko zatím nee. Říznout takhle z boku je vždycky buď anebo, nemám to rád, ani na bezduších, ani s duší, ani na galusce, ani na plášťovce. Je to vždycky o hubu.

                                  0 0
                              • mr.garisson  

                                Velkou bombičku, pěna sedlovce a knoty v dýleráku, celkem s pěnou to váží neuvěřitelných 150 gramů a vejde se to kapsy v dresu, na to rozhodně potřebuju batoh. :D

                                0 0
                            •  

                              Pamatuju v dobách duší kdy jsem trhnul plášt cca 3cm někde v Brdech až u Jinců. Nezbylo než vložit kus kůry a tak nějak nafoukat a potupně ale i za to jsem byl rád, dojel domu přes Halouny atd do Prahy.

                              Nedávno u nás v horách jsem potkal silničáře co cpal trávu do pláště … aby nějak dojel 8km

                              0 0
                              • JMT  

                                Vyhoda bezdusi je i v tom, ze na tom opatrne dojedes uplne v poho i kdyz je to prazdny. V italii na silnicce jsem takle dojel 30km, pneu dale slouzi a karbon rafrk taky. Na biku tech km po prazdnejch bylo taky mniho a vzdy bez ztraty kyticky. Jak to drzi zapadly v patkach tak dojedes uplne napohodu.

                                0 0
                              • JMT  

                                Vyhoda bezdusi je i v tom, ze na tom opatrne dojedes uplne v poho i kdyz je to prazdny. V italii na silnicce jsem takle dojel 30km, pneu dale slouzi a karbon rafek taky. Na biku tech km po prazdnejch bylo taky mnoho a vzdy bez ztraty kyticky. Jak to drzi zapadly v patkach tak dojedes uplne napohodu.

                                0 0
                                •  

                                  No takhle by rozumný člověk asi nejel.

                                  0 0
                                  •  

                                    Co je nebo neni rozumne usoudis az v te konkretni situaci.

                                    0 0
                                  • JMT  

                                    Bavi me jezdit jen tak. Zadny batoh, pumpicky a podobny kraviny. Popravde nevim co je spatnyho jet na prazdny tubeless gume na silnici. Nevadi to evidentne ani gume, ani rafku. Uz sebou nevozim vubec nic ani na dlouhy svihy. Ale fakt to musi bejt tubeless guma a tubeless rafek, jinak to nedrzi a slus. Na biku jde taky kus dojet, ale to je fakt nouzovka. Navic tim muzes i gumu znicit, coz muze nekomu vadit. Ale na silnici letos mozna v souctu najeto po prazdnych i 100km a no problem

                                    0 0
                                    •  

                                      Hodně kolařů nic nevozí a pak otravujou,ta nahr. duše a pumpa váží tunu.

                                      0 0
                                      • JMT  

                                        Neotravuju. Normalne dojedu. Po nikom nic nechci ;-)

                                        0 0
                                    • doubleingram  

                                      Mi nerikej, ze jsi na tom schopen jet 30 km. Uz po par km bude ta guma na kasi.

                                      0 0
                          • pepek  

                            To jsem uviděl až 1 km od penzionu. Ale spíš jsem uvažoval, co bych dělal, kdyby to řízlo tu bezduši v té rychlosti. To by byl býval highsider č: 2 a zase pobyt v Bohunicích u krásných, blonďatých sestřiček.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              To právě vůbec není tak žhavé. Bez duší i když uděláš velkou díru a když tam je ještě aspoň trošku tmelu, tak ztráta tlaku nebývá rychlá.

                              Tohle je právě o hodně lepší než u duší. U duše, jakmile jsem ji cvaknutl nebo měl jakýkoliv větší defekt než jen trn, tak byla prázdná okamžitě a odnesl to často i ráfek.

                              U bezduší je těch rychlých defektů mnohem méně. Já tedy rychlý defekt na bezduších nezažil nikdy žádný ani v případě větší díry, kterou tmel nezacelil.

                              0 0
                              • pepek  

                                Vozíš asi traktorový gumy, který já neutáhnu. Když jsem řezal bezduše, tak to vždy kleklo na 3 metrech.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Nebo jezdíš moc jako p…e.

                                  Jinak tedy oproti TLE Schwalbe jsou třeba protection Contíky (starší verze s ochranou všude) pořád o hodně odolnější. A jedou srovnatelně. Jiná věc pak zase ta příliš tuhá kostra, která snižuje grip i pohodlí a jak hůře těsnily (když došel tmel) oproti Schwalbe.

                                  Nová protection verze řeší všechna negativa a boky budou pořád odolnější o hodně než u Schwalbe, takže máš na trhu srovnatelně jedoucí odolnější pláště. Otázkou je co běhoun, kde teď tuhá protection vrstva chybí, ale i tam si myslím (novou verzi protection Contíků jsem dlouhodobě nejezdil narozdíl od staré, na kterém mám najeto hodně), že by to pořád mohlo být o chlup lepší než u Schwalbe. Tedy alternativa s větší odolností a srovnatelným valivým odporem tu je.

                                  Vždy je to ale především o stylu jízdy. Já třeba starší verzi protection Contíky nedefektil nikdy (defekt se znatelnou ztrátou tlaku), pro můj styl jízdy tedy akorát dostatečný plášť. TLE XC Schwalbe jsou pak na běhounu trochu na hraně a mohlo by to být lepší.

                                  A oproti mám v okolí extra agresivní jezdce, kde na XC HTčku dokáží mít každou chvíli větši defekt i na protection Contíkách (zase starší verze s protection vrstvou všude) a to včetně cvaknutí pláště.

                                  0 0
                                • Paja  

                                  Pokud si dobre pamatuju, u tebe to byly prevazne moc lehky plaste, ja jsem za temer 10 let na bezdusich rizl jeden plast, a ze bych proti tobe jezdil nejak opatrne si nemyslim.

                                  0 0
                        • MlokCZ  

                          Defekt se může stát vyjímečně jakýkoliv. Ale buď je to opravdu vyjímka jednou za mnoho let nebo pokud to je často, tak je třeba se zamyslet, jestli nevozím zcela nevhodné pláště na daný styl jízdy a ježděné terény.

                          Šotolina (zejména horší a když je tam namýcháno všechno možné a ještě se jede na fullu a třeba v sedě a přišlápne se a neřeší při tom moc výběr stopy) je jeden z nejhorších povrchů na řezance a sekance jak je to ostré a k tomu tam jedeš rychle.

                          A pro ty ojedinělé případy extra velkých defektů je úplně jedno, jestli tam máš duše nebo ne. U bezduší tam tu duši také v nejhorším můžeš vrazit, i když je to trochu opruz.

                          Jak jsem tu psal zrovna někde vedle, tak ve středu jsem udělal slušný sekanec v podobném sjezdu taky. Rychlost ještě o něco větší. V plášti tmel nebyl (nebo možná poslední zbytek). Ztráta tlaku byla pomalá (i přes poměrně velkou díru), zjistil jsem defekt až dole pod sjezdem.

                          Dolil jsem tmel z lahvičky a měl za minutu vyřešeno.

                          To na fotce by už samozřejmě tmel nevyřešil (pokud to je úplně skrz po celé délce).

                          A nemá smysl řešit jeden konkrétní případ, stát se může cokoliv.

                          Já mám zase 12 let na bezduších, kdy jsem neměl jediný případ, kdy bych na tom byl s duší lépe. Duši jsem do pláště nemusel vložit nikdy. A nedojel jsem jednou jedinkrát ještě před lety, kdy jsem chytnul větší defekt a ještě nevozil knoty (knot by tu díru dal určitě).

                          A na vyjížďce jsem mimo ten jeden nevyřešený defekt řešil defekt na bezduších celkem 5× a pokaždé opravda snadnější než s duší (většina z toho bylo jen dolití tmelu a nafoukání).

                          Oproti tomu v dobách duší jsem měl dohromady mnoho desítek defektů (za více let) a i nějaký ten zničený materiál (ráfky) v případě cvaknutí duše a následného zničení ráfku v šutrech než jsem zastavil (rávek zničený vždy v jiných místech než bylo samotné cvaknutí → bez duše by se nestalo vůbec nic).

                          0 0
                          • RomanH  

                            Pri defektu u bezdusi, ktere musis castecne resit, je nejhorsi to cekani v parte, kdy otocis kolo dirou k zemi a cekas, az to tmel pobere. Vsichni Te pobizeji, abys uz jel (bo predsi nic nedelas), ze to ale trva podstatne kratsi dobu nez je vymena duse, jim nedochazi :-)

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Tak to je ale individuální. Mně se to tedy nikdy v partě nestalo, naopak všichni byli rádi, že to netrvá tak dlouho jako u duší, které ještě pár posledních v partě vozí (ale už je to výrazná menšina, duše má cca 20%, takže těch dlouhých čekání už dost odpadá).

                              0 0
                        •  

                          to už není polodefekt

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          A ještě jaká je to verze RoR? Z fotky si nejsem jistý.

                          0 0
                      • RomanH  

                        Kolik toho zena najezdi, respektive, jak casto ? Osobne mi neprijdou bezduse vhodne pro nekoho, kdo vytahne kolo 1× za 14 dni, pres zimu vubec. Dusi teda nastesti vymenit umi :-)

                        Respektive, predstava, ze jeste kontroluji tmel u zeny (samostatne vyjede tak 2× do mesice pres tyden, jinak o vikendu se mnou), dcery (ta maximalne parkrat rocne + tyden dovca) a syna (ten je sice na kole porad, ale mota se kolem komina), me trosku desi, a to mam kompresorem se vzdusnikem.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Teď právě jezdí poměrně málo co máme děti.

                          Nevím ale proč se všichni tak bojí bezduší pro kola na kterých se jezdí málo. V takovém případě se prostě použije varianta bez doplňování tmelu a nemusíš se o to starat vůbec stejně jako kdyby tam byla duše. Samozřejmě podmínkou je mít vhodné ráfky + pláště, aby se třeba nestávalo, že když tmel vyschne, tak to přestane těsnit. Mít ale vhodné ráfky a pláště je dobré v každém případě ať se s tím jezdí jakkoliv často.

                          V případě, kdy je to pro někoho, kdo neumí ani vyměnit duši a současně se ani nepovede naučit dolít tmel přes ventilek (což je jednodušší než vyměnit duši), tak to je pak jediná situace kdy je na zváženou, jestli tmel udržovat v plášti funkční nebo ne. Na ženy kole to někdy dělám, někdy ne. Funkční tmel tam dávám v obdobích kdy čekám, že bude jezdit trochu více. Letos jsem to udělal třeba jednou v červnu před první dovolenou, tak to vydrželo funkční i přes druhou dovolenou. Přes zimu to neřeším vůbec, to na tom stejně nejezdí a nechám tmel v klidu vyschnout.

                          0 0
                          • ˘Ö˘ Krab  

                            Tohle má žena na silničce – v plášťovkách na jaře zkontroluji preventivní tmel a v kapse vozí s sebou opravný sprej a pumpičku.

                            Nejezdí moc, ale když už, tak nárazově víckrát za sebou a pak třeba měsíc zase ne. Ještě jsem pro ni kvůli defektu plášťovky jet nemusel. Když už se něco stane, tak prostě buď dofoukne a zbytky tmelu to poberou a nic víc neřeší (vyřeším já doma), dojede kousek na poloprázdné (runflat opravdu funguje, vyřeším já doma) nebo tam nacpe ten sprej, který ze zkušenosti menší říznutí v intencích silničních povrchů dovede zatěsnit třeba do 4 bar a na tom se dá jet (a defekt dořeším já doma).

                            Všechno rychlejší, než měnit duši nebo hledat díru a lepit. O cvaknutích už vůbec nemluvím. Ví(me), že jsou defekty, na které je škoda plácat sprej a je lepší volat o pomoc, ale takový si na silnici ještě nepřivodila. Dožaduje se sama TL řešení i na MTB, přestože její ráfky nejsou myslím úplně ty nejvhodnější, tak se ho asi na jaře dočká, za zkoušku moc nedám.

                            0 0
                  • adam1  

                    Taky jsem to pořídil manželce (dostala to na narozeniny:)má to jíž druhou sezonu a ok ,jediné co je tak častěji se musí dofouknout/zkon­trolovat ideálně před vyjetím tlak.Taky to mám druhou sezonu a neměnil bych – maxiss ikon 3C jsem nahazoval dílenskou pumpou .Guma je hodně zásadní aby to bylo ok,krom ráfků.

                    ps: od té doby jezdím „naostro“:)

                    0 0
                    •  

                      taky musím do latexek dát občas 2–3 fouky

                      0 0
                      • novas752  

                        Občas = 2× týdně?

                        Já bezduši s TR pláštěm dofukuju jednou za 2–3 týdny a bezduši s neTR pláštěm jednou za týden… A to vozim tlak dost na hraně – kdybych vozil o bar víc „aby to jelo, přece nebudu jezdit na prázdnejch“ tak bych dofukoval ještě daleko méně.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Těch 2× týdně je navíc při ježdění rozumně nízkých tlaků nepoužitelné. 4 dny je u latexky moc velká ztráta tlaku i u biku (o silničce ani nemluvě, tam je problém jen celodenní výlet, kdy dovezeš večer o 20psi méně než ráno nafoukáš).

                          0 0
                          •  

                            mě hrozně baví jak mi někdo vnutít říci že vlastně při mém používání latexek skoro vlastně nemůžu jezdit, mlok by měl napsat knihu o teorii všeho podstatného co se týká bikování :-)

                            0 0
                            • novas752  

                              Jezdit můžeš, ale když tě baví párkrát týdně dofukovat jak vocas a pak řešit sebemenší defekt…

                              0 0
                              •  

                                2× týdně 2–3 fouky do každé a pohoda, tubolito drží tlak mnohem lépe, letos přes 6 tis. km s jedním defektem, asi o bezduších popřemýšlím abych ušetřil deset minut času

                                0 0
                                • jIrI___  

                                  Ale za to patlání se s tmelem, výběrem toho méně nefunkčního druhu tmelu a obtížným nafouknutím to přeci stojí, ne? :)

                                  0 0
                                  •  

                                    Možná by mě bavilo míchat dohromady různé druhy tmelů ve stylu jak pejsek s kočičkou vařili dort:-), nesmím zapomenout na alchymie s páskou

                                    0 0
                                    • kyl  

                                      …plášti a ráfky.

                                      0 0
                                      • ˘Ö˘ Krab  

                                        … a ventylki, nezapomenout na netěsnící ventylki!

                                        0 0
                                        • Martin  

                                          Nejen netěsnýcý, ale i moc tesnýcý, zablemptaný tmelem, přes kterí nende nafougat kuma.

                                          0 0
                          • bezdratova.sprcha  

                            Osobně fakt nevidím problém v takovém úniku tlaku. Stejně kontroluju tlak před každou větší vyjížďkou, což je minimálně 2× týdně, takže když už mám tu pumpu napojenou, tak 1–2× pumpnout není takový problém.

                            0 0
      •  

        nebo tubolito

        0 0
    •  

      Pridej do „mlika“ trochu stavebni penetrace a jemne bukove piliny.

      0 0
      • Martin  

        A chytrou kaši, kterou jsi večeřel?

        0 0
      • Smazaný účet  

        sukani na stavbe? homoklada ses!

        0 0
        •  

          Rozumim … pokud ti to bude aspon trochu stačit ukazal bych jenom kotnicek :)))

          0 0
    • Grenzl  

      Novy plast a stale lehce unika nekdo radu na reseni? Dekuji

      0 0
      • PucalkovicAmina  

        To je na reklamaci.

        0 0
        • kubad  

          Reklamaci čeho?

          0 0
          • PucalkovicAmina  

            Pláště. Nepřijde mi normální, že nový plášť „prochcává“ přes bočnici, to že to mléko je nic moc a nezacelí to je věc druhá. Jak to bude chcát za pár stovek-tisíc kilometrů?

            0 0
            • kubad  

              nikdo tu netušíme co je to za plášť a v jaké verzi – a pokud drží tlak vzduchu tak co chceš reklamovat?

              že nějaký tmel sákne bočnicí?

              0 0
      • allrose  

        Vrátit,jiné mléko,neřešit a jezdit..

        0 0
      • plzakj  

        Ty “praskliny” jsou divny. To vidam na plastich po x letech. Ne na novym. Na kolik jsi to foukal pri nahozeni?

        0 0
    • Grenzl  

      Ok zkusim reklamaci mleko sem pouzil z decathlonu mozna je to shit

      0 0
      • LM  

        Oh shit. Taky jsem to mlíko zrovna objednal.

        VITTORIA Universal Tire Sealant mi to se stejnejma pláštěma (a trochu nižsím tlakem) nedělá. Ale to mlíko taky není žádnej zázrak (lehce netěsnící ventilek to nedotěsnilo ani po několika vyjížďkách, zato horní šroubovací část ventilku to zalepilo dokonale – musel jsem to povolovat kleštěma a při rozdělání pláště, abych spravil ten ventilek, na mne vypadl mini disko-ježek – v tom tmelu jsou třpytky:-)).

        Možná jsem měl jen větší štěsí na pláště…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.