Nejdou sundat vnější nohy-Epicon

46 nepřečtených
  • Kubanuss

    Teď se snažím předělat epicona na olej, ale nejdou mě sundat vnější nohy, oba šrouby jsem sundal. Musí být vidlice vypuštěná? Omlouvám se jestli je to blbý dotaz, ale stále nemám pumpičku :D

    0 0
    • pstasek  

      Koukni k Suntouru na instruktážní videa. Vidli určitě vypusť a bez pumpičky se fakt nepouštěj do jakýchkoliv úprav vidle.

      0 0
    • M13  

      Jasně že vidle musí být vypuštěná, bez vypuštění se stává zbraní.

      K tomu sundání: Našroubuj šrouby zpět na jeden závit a do obou klepni gumovou paličku, aby zajeli dovnitř, vyšroubuj je a monoblok v pohodě sundáš.

      Pokud není gumová palička stačí kladivem přes kousek dřeva.

      0 0
    • baboon  

      No vypuštěná být nemusí, mělo by to jít bez větších problémů i bez toho, ale vypuštěním se vyhneš nemilým překvapení, kdyby ses v ní chtěl pak hrabat nějak víc (ještě dnes mám olejem ohozený strop garáže).

      0 0
      • Kubanuss  

        Samozřejmě že kdybych ji rozdělával nějak víc tak ji vypustim, ale teď budu sundávat jen vnější nohy. Asi to bude to tím klepnutím…zachvíly zkusím ;-)

        0 0
    • Kublaj  

      vyndat šrouby nastačí ;) když ty šrouby povolíš musíš do nich klepnout paličkou a pak se ty nohy uvolní ;)

      0 0
      • Kubanuss  

        Jo to jsem zapomněl, půjdu to zkusit..u xcm se to nemuselo :D

        0 0
        • Kublaj  

          čím hodláš utěsnit ty spodní šrouby aby ti neutíkal olej? ;)

          0 0
          • M13  

            Já tam mám měděně podložky.

            0 0
          • Kubanuss  

            Zatím tam žádný dávat nebudu, myslím že to téct nebude a když jo, tak seženu nějaké gumové nebo ty měděné podložky. Četl jsem, že někdo dává molitan pod stíráky, půjde to i bez toho?

            0 0
            • Kublaj  

              no nevím jestli to bez nich nepoteče ;) molitanovej kroužek tam taky nemám, nechal sem tam ten původní co tam byl :)

              0 0
            • bruco  

              Ty si sa vlastne pustil do prace a ani nevies, co vlastne ides urobit?

              0 0
          • Kubanuss  

            tak jsem vyrobil gumové těsnění, aby to náhodou neteklo :)

            0 0
            • Kublaj  

              gumovy tesneni se mi pod ty srouby neosvedcilo ;) okrouzky mi pri utazeni praskly a teklo to… ted tam mam fibrovy podlozky a nic netece :)

              0 0
            • rud1k  

              Jestli si z Prahy, tak mam par starych krouzku, co pod matky dava Fox. K sade prachovek davaj nove, protoze se trochu zdeformuji utazenim, ale mohly by porad fungovat… ;)

              0 0
              • Kubanuss  

                já jsem to vystřihl z nějaké podložky pod tachometr asi 1,5mm tlusté. Neprasklo to a nic neteče ;-) Z prahy nejsem.

                0 0
    • Kubanuss  

      Vše proběhlo bez problémů, díky všem za rady :)

      0 0
    • Aldamore  

      Servisní návod z od Milana, třeba se bude hodit.

      0 0
      • nox159  

        nebude se milan zlobit?

        0 0
        • Aldamore  

          Proč, kdyby nechtěl poskytnout návod pro domací podmínky, napsal by jen „hodně štastných kilometrů“.

          0 0
      • rud1k  

        Jen mi prijde, ze z toho dela trochu vedu a ta teflonova paska mi tam prijde zbytecna. Nevim jak u RS, ale Fox ma rozborku / zborku pomerne jednoduchou…

        0 0
      • Aldamore  

        nox159: Ano

        rud1k: Myslím, že Milan ví co dělá a poskládal už tolik vidlí že s tím má větší zkušenosti než většina na BF, bez urážky:))

        0 0
        • nox159  

          tak podle me by to co ti napsal k vidli, nedal jen tak kdybys mu rekl at poradi… ;-)

          0 0
        • rud1k  

          Vsak ja se neurazil :) Vim ze se ve vidlich dost hrabe, ja si hral vsehovsudy jen s FOXkou, Manitou a starickou SR Suntour, ale myslim ze takova provozni udrzba lze zvladnout bez nejake extra velke sikovnost – clovek na to nesmi jit s klestema a posilovat na zavitech.

          Nadruhou stranu kdyz vidim, jak nekdo povoluje Torx imbusem, trochu chapu jeho despekt k schopnostem cyklistu :)

          PS: Teflonovou pasku jsem nedaval nikam a nikde se mi vidlice nepocurala…

          0 0
    • bursikr  

      Trošku to tu oživím. Potřeboval jsem sundat vnější nohy z Epicona, ročník 2009 nebo 2010. Prošel jsem si fórum, zkouknul instruktážní videa a pustil se do toho. Povolil jsem oba spodní šrouby, lehce do nich klepnul a oba se začaly protáčet! S tím na levé noze jsem si poradil, dal jsem pod něj šroubovák a stále jsem jej odtláčel a podařilo se to vyšroubovat. Ale ten na pravé noze se furt protáčí. Mezi nohou vidlice a šroubem není vůbec mezera. Zkusil jsem včechno možné, štelovat Rebound, jestli to nemá vliv, Lockout a nic. Horní matice mám taky povolené, ale ta na pravé noze samozřejmě nejde sundat, ja zajištěná dolním šroubem. Teď vidlice nejde ani smontovat ani rozmontovat:-/ Měli byste někdo radu?

      0 0
      • Carloss  

        když rozděláš tlumicí patronu, a vyleješ olej, tak na konci pístu je šroubová hlava, vzal sem gola nástavec, vrazil do něj dlouhej šroubovák abych dosáh tak hluboko a tak to šlo chytnout aby se píst neotáčel a šlo to povolit

        0 0
        • bursikr  

          Takže rozmonovat se podařilo, ještě jednou dík za instruktáž. Teď jsem neměl čas to dodělat, musím poshánět potřebné oleje a složit.

          0 0
      • Vilém  

        Vetsinou pomuze vidlici pri povolovani zatlacit do zdvihu (treba si ji i ve zdvihu zajistit stahovaci paskou, kurtnou atd), aby plunzry sedly na dno vnejsich nohou.

        0 0
        • Carloss  

          to mě nefungovalo:(

          0 0
          • Carloss  

            je teda pravda, že tam mám jakejsi dopizděnej závit, takže šroub jde ven těžko.. proto to řešení výše..

            0 0
        • bursikr  

          Toto mi taky nefungovalo…s vi­dlicí jsem cvičil jak se dalo v rámci zdvihu. zkusím teda rozdělat tu tlumící patronu. Ta se rozdělá odjištěním pojistného kroužku v horní části?

          0 0
          • Carloss  

            je tam normálně závit teda aspoň na 2008

            0 0
            • bursikr  

              Když odšroubuju kryt lockoutu, je tam napružený pojistný kroužek, pod ním je taková příložky, do které se šroubuje krytka lockoutu a co je pod tím už nevím…tak daleko jsem se zatím nedostal.

              0 0
              • Carloss  

                je třeba vyškoubovat celou matici z vidle, povytáhnout patronu a mezi tou maticí a patrovou je taky závit, dá se povolit rukou

                0 0
                • bursikr  

                  Aha, tak to ještě vyzkouším.

                  Děkuju vám zatím za rady…

                  0 0
          • Vilém  

            Predpokladam, ze jsi to zkousel v nafoukanem stavu a se zamknutym lockem.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.