nějaký autoelektrikář???Problém Toyota Aygo

8 nepřečtených
  • Adam1985

    Všem se omlouvám – co budou psát, že je to tu bike – forum, ale na Toyota klub moc nikdo nechodí. A mám problém s Toyotou Aygo 1.0 benzín, r. v. 2006 a sice chtěl bych se zeptat na jednu věc – dá se nějak proměřit funkčnost páček pod volantem u Ayga 2006? Konkrétně mě zajímá páčka na ovládání blinků. Je k ní připojen konektor, u kterého mám spečené dva kablíky – konektor č. 12007 PIN 13 a 10. V chráničce jsou kablíky neporušeny. Na konci svazku – u konektoru u tachometru jsou opět spečené, konektor č. 12476 PIN 6 a 7 (je to zelený a žlutý kablík). Došlo k tomu takto: přestaly svítit zadní světlomety + osvětlení SPZ + osvětlení střed. panelu a budíku tachometru – šel jsem po pojistkách a byla spálená ta, která to má na starosti. Je to 7, 5A – koupil jsem novou, dal do pojistkové skříně na své místo (je to pojistková skříň na palubovce). Nastartoval jsem, zkusil zapnout světla a fungovalo to – všechno svítilo jak má. Ale asi během 10s. zapnutých světel kouř z podvolantu – ihned jsem auto zhasnul. Pojistka nebyla přepálená – ale vyměnil jsem ji za další a dojel domů. To vše bylo včera. Dnes při nastartování vše OK – otočení vypínače světel a světla fungovaly, ale po zhasnutí pořád svítily parkovačky a ovladačem světel to nešlo vypnout – to jsem posléze objasnil dotykem obnažených kablíků – při pohýbání kablíků u konektoru u budíku bylo po problému. Nicméně jsou oba kablíky spečeny a obnaženy. Když je nechám vyměnit u elektrikáře, tak se nevyřeší příčina a zajímá mě – mohl by být problém v té páčce s vypínačem světel a ovládání blinků? Že by hodila nějaký skrat, ten by odpálil pojistku – po výměně pojistky znovu zkrat? Kouř začal po zapnutí blinkru! Potom už jen spečené kablíky…hledám všemožně příčinu! Na ovladači jsem našel označení PA-GF30 a 17F001 – to je jen označení těch páček nebo je tam i nějaké relé??? Na googlu nemůžu nic směrodatného najít. Děkuju za případné rady!!! Adam.

    0 0
    • zdenal8  

      Vzhledem k rodokmenu auta bych místo Toyota klubu zkusil hledat na Peugeot nebo Citroen.

      V té páčce by samozřejmě problém být mohl. Třeba u Escorta to bylo celkem běžné. Výsledkem bylo, že nesvítily obrysový světla a přístrojovka. Tam byl hlavní problém v tom, že tam spínací relé vůbec nebylo a celej ten spínač v páčce se vyhřál a stal se nefunkční. Podle tvýho popisu je dost podobné.

      0 0
      • Adam1985  

        Kéž by to s tou páčkou byla pravda – uvidíme příští týden.

        0 0
    • scota  

      U corolly bývaly relé (např. oblíbené EFI – palivového čerpadla) a hlavní pojistky v motorovém prostoru vpravo vpředu vedle autobaterie.

      0 0
      • Adam1985  

        Pojistky u Ayga jsou taky na více místech – u motoru jsou v pořádku a u přístrojovky taky. Pořád tak nějak doufám, že bude nějaká chyba v tom přepínači/vypí­nači/prostě páčce blinkrů – u těchto aut Aygo, P 107, Citroen C1 je ta páčka zároveň i pro zapínání světel. Nakonec se včera zadařilo a sehnal jsem šikovného autoelektrikáře – sice mám čas až příští týden, ale nevadí. Hlavně ať se najde příčina problému – vyměnit jen svazek kablíků by bylo málo.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.