• milanfiala

    ahooj uz vim ze to tema tuje nekolikrat ale chtel bych nejakej aktualni nabidku nejake navigace cenove prijatelnou a zas aby to nebyl sumt a neco to umelo a aby byli znacene i lesni cesty a nejen silnice proste navigacu na kolo mam mtb bike takze po silnicich moc nemusim jezdit :)

    0 0
    • noviisek  

      To je hodně dlouhá věta na čtení. Pff

      0 0
    • Martin11  

      Do mobilu TrekBuddy a stáhnout si turist. mapy z webu. Mám jich v telefonu 8GB a nic lepšího na kolo asi není. Cenově je to přijatelné – 0Kč.

      0 0
      • MlokCZ  

        Akorát z více důvodů nepoužitelné:

        • odolnost naprd
        • výdrž baterky mizerná (mám E52 s velmi slušnou vdrží na telefon aani na celodenní výlet 10h+ by to nebylo) a když dojde, tak jsi navíc i beztelefonu (kdybys v nouzi potřeboval volat)
        • ovládání za jízdy na řídítkách bídné

        PS: Navigaci v mobilu mám a telefon vozím vždy a přesto na kole jako navigaci nepoužívám.

        0 0
        • milanfiala  

          TAKY MAM E52

          0 0
        • Smazaný účet  

          Jestli to myslel spíš místo mapy než dávat telefon na řidítka tak to by neměl být až takový problém ne?

          Já vozím na kolo občas auto Garmina ve kterém mám Topo Czech mapu, ale jen abych se kouknul kde jsem nebo kam vede cesta, jinak je to podle mě, stejně jako tacháč zbytečná věc na bike :0)

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak do batohu to použitelné samozřejmě je (i když já třeba vozím telefon v camelu a ještě v ochraném pouzdru, příjem signálu tak už nic moc, takže to není zrovna nejlepší ani pro záznam trasy).

            Nemít gpsku na řídítkách je ale skoro stejné jako ji nemít vůbec.

            0 0
          • mr.antik  

            jak se taková navigace v mobilu chytá v lese? Mě to přijde docela zoufalý.

            0 0
            • jIrI___  

              Já mám navigaci v PDA (Asus A696) a s příjmem signálu, ať už v lese nebo v městské zástavbě, není problém. Jen prvotní nalezení satelitu trvá o něco déle, ale jakmile je chytí, tak už je neztratí ať se děje co se děje :)

              0 0
              • Smazaný účet  

                hmm..zkusil jsi do toho prastit kladivem?:)

                Jinak kazda GPS se proste ztrati treba v tunelu…a tradicne v podchodu na budovu C:)

                0 0
                • jIrI___  

                  Na podchod a GPS sere pes :-D. Mám Vodafone a signál mám na celé VŠB jen ve vzdálenosti do 2 m oken, jinak mrtvo. To mě celkem nemile překvapilo.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    to mas nejaky slaby mobil…ja se nedovolam akorat dole na acku…v kanclu mam signal normalne a jinde taky…

                    0 0
    • malej honza  

      Záleží, na co to chceš používat. Já jsem si pro cykloturistiku pořídil na jaře Garmin Oregon 450, vyšlo mě to na desítku včetně TopoCzech Pro (1:10 000) a cyklo mapy. Ta Topo mapa je hodně podrobná (lesní průseky, el. dráty, úvozy, meze atd), cyklo je trochu méně podrobná, ale pro kolo stačí (není také problém když se chceš někde zorientovat hodně přesně si ty mapy v navigaci přepnout).

      Pokud chceš, aby ti navigace sama našla cestu z bodu A do bodu B tak to sice umí, ale není to ono. Polní cesty routovat neumí, pouze takové ty lepší, co jsou značené v mapě plnou čarou, čárkované nee. Umí routovat po cyklostezkách. Ale třeba když zakážeš silnice 1. třídy tak to občas dělá problém a neumí to „přejet hlavní silnici“, takže tě to chce hnát oklikou. Pokud chceš jet podle sebe, tak si trasu naklikáš na cykloserveru, nebo v mapsource a jedeš podle čáry. Pokud se chceš rozhodovat až cestou tak je velmi vhodné spojení s papírovou mapou. Na papíru najdeš kudy jet a v navigaci si to pak kontroluješ.

      plusy: odolný přístroj, dotykový display, funguje na AA baterie nebo akumulátory, dá se použít i v autě (ale je menší a nemluví, jen pípá, je to otázka map)

      mínusy: display není zrovna ideálně čitelný na přímém slunci

      0 0
      • MlokCZ  

        Ten dotykový displej je jako výhoda hodně sporná. To je hodně individuální. Já bych ho označil naopak za nevýhodu. Tohle byl důvod, proč už jsem dávno nevyměnil staričké 60CSx za Oregon.

        Pak se objevila 62jka, ta by mi seděla, ale naštvali mi, že nemá kompatibilní držáky s 60CSx (mám ty držáky 4, tři na kolech a jeden rezervní). Tak jsem zatím ani tu 62jku nevzal a vyřešil to zatím používáním nePro verze mapy, která je rychlejší a není to s rychlostí na pomalé 60tce taková hrůza.

        0 0
        • kyl  

          Taky jsem dnes koukal že 62jka má jinej držák.

          0 0
        • malej honza  

          Je fakt, že ten dotykový display neberu jako nějakou extra výhodu, ale je tam a jiné řešení ani nemám. Nemám s čím srovnávat, jelikož je to moje první GPS na kolo. Teda ne úplně – před rokem jsem si pořídil mobil nokia C5 a koupil si cykloturistické mapy od SmartMaps. Zjistil jsem, že tato kombinace je pro moje potřeby nepoužitelná. Mapa není zdaleka tak podrobná jako na papíře (nevím jak jinde, ale vycházím z mého použití na vysočině okolo Humpolce) a hlavně nevydrží baterie, takže jsem dojel na rozcestí, vyndal papírovou mapu, pustil navigaci v mobilu, počkal až se „najde“, zhodnotil jsem situaci, uklidil vše do batohu a jel dál (občas taky po půl kilometru jsem musel proces opakovat, protože se snažím hledat cesty, co ještě neznám).

          0 0
        • malej honza  

          Je fakt, že ten dotykový display neberu jako nějakou extra výhodu, ale je tam a jiné řešení ani nemám. Nemám s čím srovnávat, jelikož je to moje první GPS na kolo. Teda ne úplně – před rokem jsem si pořídil mobil nokia C5 a koupil si cykloturistické mapy od SmartMaps. Zjistil jsem, že tato kombinace je pro moje potřeby nepoužitelná. Mapa není zdaleka tak podrobná jako na papíře (nevím jak jinde, ale vycházím z mého použití na vysočině okolo Humpolce) a hlavně nevydrží baterie, takže jsem dojel na rozcestí, vyndal papírovou mapu, pustil navigaci v mobilu, počkal až se „najde“, zhodnotil jsem situaci, uklidil vše do batohu a jel dál (občas taky po půl kilometru jsem musel proces opakovat, protože se snažím hledat cesty, co ještě neznám).

          0 0
          • BB  

            že dotykáč není přínos si myslíš pouze proto, že jsi nepoznal nedotykového Garmina. Já měl 705 a vše bylo bezva, pokud jsem nechal Garmina hýbat mapou. Ale když jsem se potřeboval podívat někam dál, tak posun mapy pomocí joysticku byl naprostý oprus. Na 800, kde je naopak dorykový display, tak tam si to užívám

            0 0
            • malej honza  

              Mě šlo spíš o to, že podle toho co se píše, tak když není display dotykový (705) tak je čitelnější na přímém slunci než dotykáč. Co se týče posouvání mapy tak je dotykový pohodlný. Akorát na delší vzdálenost raději koukám buď v počítači a nebo na papírové mapě, na malém displayi navigace to není úplně to pravé ořechové, když se člověk má rozhodnout kudy pojede

              0 0
              • MlokCZ  

                Není to úplně pravidlo, že by dotykáč musel být horší na slunci. A nezávisí to jen na tom dotykáči.

                60CSxka má na přímém sluníčku displej mnohem lepší než jakýkoliv novější Garmin.

                To, že není dotykový je jeden důvod, ale dalším je i menší rozlišení. Což je pak zase nevýhoda, že jsou o chlup horší detaily.

                Pokud někdo tohle má jako prioritu, tak vzít 62jku.

                0 0
            • MlokCZ  

              Posun mapy je na dotykáči lepší, za mě ale jediné plus. Bez dotykáče mi ale taky nedělá naprosto žádný problém (60CSxko má šipky, nemá joystick, joystick nemám rád), tedy až na to tu pomalost 60CSx (ta ale nesouvisí s displejem). Takže to plus je jen malé bezvýznamné. Mapou moc často neposouvám.

              Zato přepínání stránek dobře přístupným tlačítkem je mnohem lepší a rychlejší. Já používám 3 různé stránky, které přepínám poměrně hodně (mapa, stránka s mnoha údaji a graf vškového profilu). A jde to dobře i v tlustých zimních rukavacích. Na dotykáči jsem vždy měl s tímhle problém.

              Tohle narozdíl od posuny mapy používám pořád.

              Chápu ale že někomu sedne dotykáč více.

              0 0
    • MF  

      Tak toto ma tiež zaujíma. Už dajaký čas zvažujem nákup GPS. Stále som špekuloval, kúpiť/nekúpiť. Teraz začína prevažovať kúpiť, lebo od kamarátov dostávam záznam trás v dátovom súbore a rád by som si tie trasy prebehol sám. No a tu je otázka. Oregon ? Edge ? A teraz čítam ďalšiu možnosť GPSmap. Vedeli by ste poradiť ktorý vybrať ? Z radu EDGE ma zaujal ten nový 800. Len som čítal, že je tam horší GPS snímač a, že je rozumnejšie zobrať staršiu 705. Otázne je či je lepšie ovládať dotykovým displejom, alebo nie. Mimochodom ako sa pracuje s tým dotykovým v rukaviciach ? Oregon má zas zrejme leší displej a o GPSmap neviem nič. Mohol by sa vyjadriť niekto skúsený ?

      0 0
      • se-se  

        včera jsem koupil Holux Funtrek 130 Pro v Alzasoftu. Vyšel mě na 7 300,–- včetně druhé baterky, snímače rychlosti a druhého držáku. Testoíval jsem ho chvilku včera a dnes – první dojmy jsou vynikající. Mypy v ceně 1:10 000 rastrové SmartMaps. Slabou stránkou je výdrž baterie – s podsvětlením 40% jen asi 4,5 hod. Ale zjistil jsem že podsvětlení je zbytečné – displej je i bez něj opravdu výborně čitelný. Přesto jsem dnes objednal externí baterku asi za 1 300,–- (s poštovným) a s tou bude po problému. Na uchycení na řidítka mám vychytávku, pokud bude zájem dám foto.

        0 0
        • MF  

          WinCE zatiaľ bez problémov ?

          0 0
          • se-se  

            O tom, že to běží na WinCE se akorát dočteš, jinak to v podstatě nijak neovlivníš (tedy pokud se nechceš rýpat v softových střevech(. Problémy nejsou ani v diskusích jsem o nich nečt. Měl jsem leta mobily s WinCE a nikdy nic. Víš snad o nějakých problémech?

            0 0
            • MF  

              Mal som ho v PDA od HP a teda problémov bolo na rozdávanie. Snáď to už ale vychytali. Preto sa pýtam.

              0 0
        • StuntJ  

          tý jo to vypadá až moc nereálně za takovou cenu … kde je háček :o))

          0 0
          • se-se  

            Nehledej háčky – ono to zas tak levný není. Navigace spadly na ceny kolem 3 – 5 tisíc a outdorový jsou dražší jen kvůli tý gumě navrchu a silnější baterce. Neber jako etalo ceny Garminu – platíš vedle kvality i cenu značky.

            0 0
            • StuntJ  

              a taky za vodotěsnost, ten kryt baterky např ve mě nevzbuzuje tolik důvěry jako u Garminu …

              0 0
            • MF  

              No veru pozerám, že v Ageme by bol Garmin Oregon 550 + SK TOPO za 270euro bez dane. Ceny idú fakt dole. Len web Garminu dajako nereaguje.

              0 0
      • malej honza  

        Pokud se rozhoduješ mezi Edge a Oregon tak jsou trošku rozdílné:

        Oregon je univerzálnější (s trochou fantazie ho použiješ i v autě), větší, má AA baterie (můžeš mít 2 sady akumulátorů a když bude někde problém tak si klidně u benzinky dokoupíš další). Tuším že jde připojit snímač tepu, ale kadence a otáčky kola už nejdou.

        Edge má zase daleko víc cyklistických funkcí, můžeš připojit tepový snímač, snímač kadence šlapání a otáček kola (pro přesnější rychlost a vzdálenost), zase má integrovaný akumulátor, takže ti vydrží max celodenní vyjížďku, ale 2 dny bez elektřiny je problém (asi se dá pořídit externí baterie), je trochu menší – tedy lehčí. Umí i virtuálního partnera a hafo dalších funkcí.

        Takže Oregon jsem koupil, používám na cykloturistiku, protože spíš jezdím pro zábavu a nezajímá mě přesný čas tréninku atd… Edge zase využiješ pro tréninky a jejich lepší zaznamenání a vyhodnocení

        O Oregonu píšu z vlastní zkušenosti, o Edge z toho, co jsem zjistil, když jsem zvažoval jestli GPS ano nebo ne a případně jakou

        0 0
      • malej honza  

        Pokud se rozhoduješ mezi Edge a Oregon tak jsou trošku rozdílné:

        Oregon je univerzálnější (s trochou fantazie ho použiješ i v autě), větší, má AA baterie (můžeš mít 2 sady akumulátorů a když bude někde problém tak si klidně u benzinky dokoupíš další). Tuším že jde připojit snímač tepu, ale kadence a otáčky kola už nejdou.

        Edge má zase daleko víc cyklistických funkcí, můžeš připojit tepový snímač, snímač kadence šlapání a otáček kola (pro přesnější rychlost a vzdálenost), zase má integrovaný akumulátor, takže ti vydrží max celodenní vyjížďku, ale 2 dny bez elektřiny je problém (asi se dá pořídit externí baterie), je trochu menší – tedy lehčí. Umí i virtuálního partnera a hafo dalších funkcí.

        Takže Oregon jsem koupil, používám na cykloturistiku, protože spíš jezdím pro zábavu a nezajímá mě přesný čas tréninku atd… Edge zase využiješ pro tréninky a jejich lepší zaznamenání a vyhodnocení

        O Oregonu píšu z vlastní zkušenosti, o Edge z toho, co jsem zjistil, když jsem zvažoval jestli GPS ano nebo ne a případně jakou

        0 0
        • malej honza  

          Omlouvám se za dvojité příspěvky, ale nějak se mi seká net. Holt ufon je ufon, kdo ho má tak ví o čem mluvím.

          0 0
        • se-se  

          Oregon je určitě dobrá volba. Holux jsem koupil jako levnější variantu a taky kvůli rastrovým mapám (jsou podrobnější). Garmin ohlašuje u nových verzí možnost instalace rastrových map také, ale kdo vy dával kolem 2 tis. za další licenci. Baterka Holuxu určitě moc dobře těsnit nebude, ale v hustym děšti ho schovám – mokrý disploej stejně nepřečtu. Ve středně hustým děšti jsem dnes jel a dobrý – nic se nestalo. V ceně Holuxu je i update aaž do r. 2012 a to je další bonus. Co se týká potřebnosti GPS, je to asi takhle: dlouho jsem váhal a hledal situace, kdy by mě GPS pomohlo a kdy bylo dokonce nenahraditelné. Takových situací je zcela upřímně opravdu hodně málo. Pak jsem GPS koupil. A důvod – je to prostě skvělá hračka a mám z ní jednoduše radost a o té je přeci velká část našeho bikování ne.

          0 0
          • malej honza  

            Je to jak píšeš – bez GPS to vždycky šlo, s GPS je to takový jiný, pustím se třeba neznačenou lesní cestou někde kde to neznám a jen s papírovou mapou bych se tam možná nepustil (vzhledem k tomu, kolik cest na mapách chybí nebo přebývá, aspoň u nás tomu tak je), ale těch situací moc není.

            Hlavně se nespolehnout 100% na GPS, vždycky to chce mít v batohu ještě klasickou mapu, protože ta bude fungovat vždycky.

            0 0
            • se-se  

              Já zatím největší přínos vidím v tom, že se dokážu orientovat kde jsem, když se pustím po neznámé cestě nebo jen lesem. To pak nevadí, že ta cesta v GPS není. Snadno ale najdu směr k další cestě nebo silnici. Několikrát už jsem vyjel úplně jinde než jsem čekal.

              0 0
              • TREK6700  

                Mám starší Edge 605 a ta nová 800 má a bude mít stejný problém jako každé Edge. Vestavěnou baterii, která vydrží cca 8h a nazdar. A to mi jako milovníku dlouhýh cest nestačí. Na oplátku je to také jediný problém který jsem s ní za tři roky měl. A pokud se o tu baterii budete starat jak se má, tak nemění vlastnosti… zatím…

                0 0
                • BB  

                  na to stačí přídavký pack s tužkovýma baterkama

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Nevim jak 605 a 800, ale 705 pri zapnuti nabijeni/rpipojine k PC vypne navigovaci mod…

                    0 0
                    • BB  

                      potom tam máš starý firmware, od určité verze to změnili. A i před tím to šlo, pokud ten pack měl na konektoru zapojení jako mobily od Motoroly, tak se 705 nevypnula.

                      0 0
          • emiil  

            Jenom pro pořádek – do Oregonu jdou taky nahrávat rastrový mapy..

            Když jsme u těch map, tak rozhodně je vhodný NEVĚŘIT (!!) na cestičky zaznačený v TOPO Czech 3.1. PRO a už vůbec ne TOPO Austria 2 ..

            0 0
        • emiil  

          Jenom taková připomínka k těm tužkovkám. Zkoušels někdy na benzínce koupit tužkovky a dát je do toho Oregona. Jsem to jednou zkusil (alkaický panasonic) vydrželi cca 5 hodin. Za kilo blbá investice. Možná to byly nějaký starý mrchy, možná je chyba v mým přístroji (i když akumulátory vydrží 15–16 hodin a to jsou určitě už za zenitem).

          Jinak za mě Oregon je OK. Blbě je řešenej držák na řídítka. Děsně špatně se navigace sundávala. Tak jsem upiloval ten zobáček (na držáku). A zatím spokojenost – nepadá.

          0 0
    • kolombo  

      Pro plnohodnotné použití na kole a v terénu jedině něco na tužkové baterie, co opravdu může zmoknout.

      Takže Dakota, Oregon, 62. A podle toho, kolik na to máš si vybírej.

      Ostatní jsou buď hračky a nebo jen prima tréningové pomůcky.

      A do staré řady GPS bych dnes už nešel.

      0 0
      • maajkee  

        Já jsem byl asi nejvíc spokojenej s obyč garminem HCx legend, teď mě skoro mrzí že jsem ho prodal a to především kvůli výdrži a napájení AA baterkama. S čerstvýma bateriema mi vydržel bez podsvícení, který nebylo vůbec potřeba, 25–27 hodin a když se vybil, tak stačilo šoupnout dovnitř druhou sadu nebo přinejhorším nějaký alkaliky.

        Vzhledem k tomu, že kolikrát vyrážím na celej den, někde přespím (třeba i ve stanu) a jedu pak celej den zpátky, tak to byla pro mě nejlepší volba.

        Koukal jsem teď na dakotu, ale byl jsem obrovsky zklamán strašně tmavým displejem a udávanou výdrží jen 15 hodin, tak kde je sakra nějakej krok kupředu krom pro mě nepotřebnýho dotykáče?

        0 0
        • Flegmatik  

          Mě přijde, že zrovna Garmin nějak moc neinovuje. V této oblasti je tolik věcí, které by se dali zlepšit nebo vymyslet, ale Garmin je v tom trochu pomalý. Ale možná záměrně – nápady má v šuplíku a na trh je dává postupně, aby každý rok měl „novinku“ s jednou funkcí navíc.

          0 0
          • maajkee  

            Já bych osobně nejvíc uvítal vylepšenej starej HCx o trošku rychlejší procesor a trochu větší displej a možná aby byl o malinko tenčí, nic jinýho by mi nechybělo :)

            0 0
          • kolombo  

            Já myslím že inovuje dost, ale v tom vlastním záznamu trasy a jejím zobrazením na GPS toho moc nevykoumáš.

            Spousta inovací je v podpoře aktivit, na které se GPSky používají, třeba pro geocaching.

            0 0
            • t29  

              Garmin by místo inovací měl zavřit všechny svoje programátory do jedné kobky o chlebu a vodě, aby se navzájem dohodli, jak budou jejich navigace a programy pracovat. Zaráží mě drobné fóry jako rozdílné trasování v Mapsource a eTrexu…

              0 0
        • t29  

          nemusí tě to mrzet, je v dobrých rukou :)

          mimochodem, překvapilo mě, že se Legend chytá líp i v porovnání s Vistou HCx, která by měla mít stejné střeva. Zkoušeno u mě v pokoji (podkroví, střecha podložená hliníkovou termoizolační folií, hotový atomový kryt:) – na fotce vlevo Legend HCx, vpravo Vista HCx, zapínal jsem je současně, Legend se chytl během půl minuty a Vistě to trvalo snad tři minuty.

          0 0
          • maajkee  

            A na co jsi chtěl Legenda když máš Vistu? :)

            Jinak signál byl vždycky super.

            0 0
            • t29  

              Tatík ho uživí :) Přemýšlel jsem i o Dakotě, ale recenze ani ohlasy mě nepřesvědčily, že to za ty peníze stojí

              0 0
              • maajkee  

                jj, já ji viděl a držel v obchodě a ten displej je fakt strašně tmavej a dle info má mnohem menší výdrž než hcx, sakra asi ho budu muset někde přes inzerát znova sehnat :D

                0 0
                • Ruprt2  

                  a proto už mám objednaný Holux Funntrek 130

                  0 0
                  • maajkee  

                    Ten se mi taky líbil, ale pro mě ho zabíjí výdrž slabých 5,6 hodin, to by mi na nějaký vyjížďky nestačily ani dvě baterky :/

                    0 0
                    • Ruprt2  

                      nesýčkuj :-)

                      0 0
                      • maajkee  

                        ? Já nesýčkuju, vždyť s tou výdrží to tady doknoce i někdo psal. I výrobce uvadí 8,5h což je většinou nereálný a tak těch 6,7 hodin je fakt málo, alespoň pro mě. Takže pro mě je to fakt nepoužitelný.

                        0 0
                        • Ruprt2  

                          pro mě to teď asi málo není.

                          Kdyby náhodou bylo, tak se to dá řešit nějakou externí baterkou. Navíc ma jednu z nejrozšířenějších baterek vůbec. Sám mám doma ještě jednu zánovní. Takže se moc nebojím.

                          Tu výdrž 6hodin to ale myslím má s plným podsvícením. Takže by to v praxi mohlo být lepší.

                          Jinak hmotnost, tvar a skladovatelnost náhradní baterky je fakt směšná, to se můžou jít tužkovky zahrabat.

                          A jak tu někdo dole psal, co se dobíjení týče, tak USB je dneska všude, málem i v MHD. Např, pro mě je USB dostupnější než shnánění nových tužkových baterek, nebo tahání jejich nabíječky. Obecně mám se zařízeními na vlastní akumulátory lepší zkušenosti, než s těmi bateriovými. Ale to už je o osobních preferencích.

                          0 0
                          • Frostty  

                            +1

                            0 0
                          • maajkee  

                            No já teda nevim, ale 2 náhradní dobíjecí tužkovky mi v batohu zaberou fakt minimum místa. No a v nabíječce nabiju 4 baterie najednou, dvě dám do navigace, dvě do batohu a jen s tím vydržím navigovat 50h v kuse, nic jinýho nepotřebuju. Někde pak sedět třeba 2,3 hodiny v hospodě, než by se mi zase nabily akumlátory do holuxu, to je na prd, nebo pak třeba někde v kempu nechat navigaci někdě jinde než u sebe ve stanu, to bych se taky bál. No jak říkám, nic pro mě.

                            Nicméně, co se týče rychlosti, mapy, tak v tom je to určitě fajn, to nezpochybňuju.

                            0 0
                          • maajkee  

                            Jo a mimochodem, z toho usb se to bude samozřejmě nabíjet mnohem pomaleji než ze zásuvky. A nevim, já teda když jedu někam na cyklotůru, tak nikde usb sloty nepotkávám :)

                            0 0
                            • Ruprt2  
                              1. nekaž mi radost z nové věci, kterou ještě ani nemám :-)
                              2. to by jsme se mohli špičkovat a dávat si příklady poměrně dlouho.

                              Jsou tam rozdíly a máme rozdílné nároky a preference.

                              1. Nevím jak jsi přišel na to, že Holux nemá nabíječku a musí se

                              nabíjet dlouho pouze přes USB :-P

                              0 0
                              • maajkee  

                                Nevím jak jsi přišel na to, že Holux nemá nabíječku a musí se nabíjet dlouho pouze přes USB

                                To jsem ale nikde nepsal :)

                                Psal jsi Např, pro mě je USB dostupnější než shnánění nových tužkových baterek nebo tahání jejich nabíječky

                                Tak jsem jenom podotknul, že přes USB je nabíjení pomalejší.

                                A neber to jako špičkování, já ti jen suše říkám, že mně se ten holux taky líbí, ale pro mě je prostě díky malý výdrži nepoužitelnej, toť vše.

                                0 0
                                • Ruprt2  

                                  až ho budu mít a pořádně ho vyzkouším, napíšu dojmy.

                                  Přiznám se, že jenom pro sebe bych si ho asi nekoupil, protože je to pro mě až moc velký luxus.

                                  Ale hlavní motivace je syn a děti obecně.

                                  Udělám jim tam trasu a budeme hledat poklady apod.

                                  Děti nechtějí chodit ven, když to nemá jasně definovaný a lákavý cíl. A ten cíl musí být pochopitelný a uchopitelný. Ne, že pak půjdeme na zmrzlinu.

                                  Od navigace si to slibuju. Měli jsme něco půjčeného a tak vím do čeho jdu. Lukášek bude mít svou mapu a všichni budou spokojení :-) (snad)

                                  0 0
                                  • maajkee  

                                    Aha, tak to já jsem byl venku vždycky rád a nepotřeboval jsem k tomu cíl a myslím, že zrovna tak kamarádi, ale tak asi jiná doba, dneska se asi musejí děti vytahovat ven pomocí gps navigace :D

                                    0 0
    • johnface  

      iPhone, kvalitni pouzdro, drzak, externi baterka, MOBAC, BitMap Imager a BitMap aplikace pro iOS.

      Myslim, ze by se dal sehnat i levnejsi Android, ktery by zvladl vetsinu techto mapovych podkladu. Smartphone asi vedou…

      0 0
      • Smazaný účet  

        Vodeodolnost?

        0 0
        • Flegmatik  

          Vodotěsnost! Se dá koupit vodotěsné pouzdro a není problém, ani když se potopíš do vody.

          0 0
      • BB  

        vedou ? nad kým ? pořádná outdoorová navigace je úplně jiný produkt

        0 0
      • BB  

        vedou ? nad kým ? pořádná outdoorová navigace je úplně jiný produkt

        0 0
      • maajkee  

        Já si rozhodně nemyslím, že je dobře mít všechno v jednom.

        0 0
    • johnface  

      Nevim, v cem je outdoorova navigace uplne jiny produkt a co je na ni poradneho, kdyz telefon zvlada v kvalitnim pozdre to same a ma mnohem vice moznosti. Tak me pouc, rad se to dozvim.

      0 0
      • maajkee  

        Telefon funguje na tužkový baterie? Telefon vydrží při zapnutý gps to co outdoor navigace? Co když se ti vybije telelefon, tak už si nezavoláš ani nezapneš GPS. Dle mě uplně na hovno řešení.

        0 0
        • Flegmatik  

          Telefon funguje dokonce na jiné baterie, než tužkové. Baterií do něj si můžeš koupit klidně deset a vydržet s GPS třeba týden… Nebo to řešit ještě jinak.

          0 0
          • hmm  

            Můžu tě poprosit? Napíšeš mi seznam věcí co si musím pořídit abych měl iPhone se zaplou GPS týden na přijmu? Dík

            0 0
            • Flegmatik  

              Poprosit mě můžeš, ale k iPhonu ti nic nenapíšu. Není jenom iPhone, to je třeba si uvědomit. Ale snad i na něj si můžeš koupit externí dobíječky, ale to nechci kecat, protože k němu jsem je nesháněl.

              0 0
              • Flegmatik  

                Tak namátkou z českých krámů:

                http://www.elektroo.cz/…400-mah-258/

                A takových podobných věciček bude mraky… a budou jistě i verze, kde si ten vnitřní akumulátor dobije ze sluníčka. Jeden takovej krám mám. S ním se dá přežít mimo civilizaci klidně ten týden, snad i víc, přičemž elektronické fíčurky jsou schopny pořád fungovat (telefony, foťák atd.)

                0 0
          • maajkee  

            No jenže ty baterie neprodávaj v každým krámě, jsou dražší než tužkový a řekl bych že nevydržej tak dlouho co tužkovky.

            A pořád je to jak říkám všechno v jednom, jak se něco posere, tak je v háji všechno.

            Já mám telefon, kterej vydrží nabitej cca 8 dní, když ho vypínám na noc, tak i 12, 13 dní, takže ten neřeším. Mám ho na volání a sms. A na navigaci a záznam tras zase používám věc k tomu určenou a v autě mám zase auto navigaci s velkým displejem, já prostě nemám rád věci „všechno v jednom“, toť vše.

            0 0
            • Flegmatik  

              Já ti to neberu, že nemáš rád věci vše v jednom. Ale jen jsem chtěl říci, že k telefonům se prodávají běžně náhradní akumulátory. Ono totiž když si někde týden v prdeli (jako v přírodě, mimo civilizaci), tak ani tam ten krám s tužkovkama nenajdeš. Když ten krám najdeš, tak nejsi v prdeli, ale v nějaký větší vesnici (menší prdeli :), kde je i hospoda, kde budeš jíst a snad ten telefon si i tam dobiješ… Tož asi tak :-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Když pojedu někam na týden, kde nebude možné dobíjet, tak si vezmu jeden pár náhradních tužkovek a při trošku šetření bez problémů takhle celý týden vydržím s 60CSx (na ty dvoje tužkovy dám 45–50 hodin, což při vypínání mimo jízdu na týden vystačí v pohodě).

                Hlavní pointa ale není v týdeních akcích, ale v jednodeních. Žádné náhradní baterky nevozím a neřeším a mám vždy jistotu, že mi to vydrží.

                A nestane se mi, že se mi vybije telefon, který můžu nouzově potřebovat.

                Baterky ale nejsou všechno, další problémy a nevýhody už jsem psal výše na začátku vlákna.

                0 0
                • Flegmatik  

                  Je to prašť jako uhoď. Vezeš dvě věci. Můžeš vézt tedy jeden telefon s navigací a druhý, obyčejný, malý, plasťák za dvacet korun pro případ té nouze.

                  0 0
              • hmm  

                Když jsem se před koupí navigace rozhodoval do čeho jít otevřel jsem šuplík s 30ti nabíjecíma tužkovejma baterkama a Garmin oregon byl v tu chvíli jediná jasná volba :-) Pda Samsung mi totiž se zaplou GPS v té době vydržela krásné dvě hodinky.

                0 0
                • Flegmatik  

                  Tak buď rád, že si dobře koupil, na rozdíl od toho Samsungu. Jakési PDA jsou už mrtvá platforma.

                  0 0
    • johnface  

      Tak ja popisu nevyhody outdorovych navigaci:

      • drahe
      • omezene mapove podklady
      • miniaturni displeje s malym rozslisenim
      • malo prislusenstvi (drzaky na kolo)

      Dale vyvratim popis na zacatku vlaka…

      • odolnost resi pouzdro
      • deset hodin zvladnu s prehledem a bohate mi staci. Baterii je nadealextreme dostatek. Jedna me vysla na 240 Kc a nabiju s tim telefon temerdvakrat. Takze se dostavam na vydrz 13–15 hodin se zaplym displejem. Pricemznepotrebuji navigaci kazdou minutu, kdo taky, ze… A jsou i novejsi telefonys lepsi vydrzi, kde se da dostat na 6–7 hodin na interni baterii, paksamozrejme to resi externi i s vyssi kapacitou.
      • E52 je troska od Nokie, s mizernym cipem a mizernymi aplikacemi, ani senedivim, kdo by to pouzival?
      • 60CSx udavana vydrz na dve baterie je 22 hod, zrejme mas specialni edici aneni nahodou tato vydrz udavana pouze s vyplym displejem?
      • ovladani neni vubec hrozne, vse jde, kdyz se chce. Osobne si nedokazu prisjezdu v lese predstavit jak delam neco jineho, nez pozoruju teren. Ne jesteovladam navigaci a cucim kam pojedu :-)

      Je to kazdeho vec. Osobne necucim do navigace celou vyjizdku jen kdyz bloudim nebo potrebuji zjistit smer. Ten jeden tyden je sice hezky. Ale kolikrat bezny clovek je tyden bez elektriny a stale jen jezdi. Taky nejsem zadny profik, ktery jezdi orientacni zavody a potrebuje se porad orientovat (jednoduse se v terenu az tak neztracim). A proto se domnivam, ze investice do takovych navigaci se vyplati jen lidem, kteri to skutecne vyuzivaji.

      0 0
      • kolombo  

        Když je tolik důvodů proti outdoor GPS, proč je tedy tolik lidí stále kupuje ?

        0 0
      • MlokCZ  

        Chtělo by se to naučit řadit příspěvky.

        6–7 hodin je naprosto nepoužitelných pro turistiku. Minimum je výdrž na celodenní výlet, tedy tak 12 hodin. A samozřejmě nehodlám navigaci neustále zapínat a vypínat když někde zastavím. Navigace slouží mě a ne já jí.

        A navigaci samozřejmě potřebuju pořád, protože chci tracklog projeté trasy. Vypínat by se dalo při zastavení, ale kdo by se s tím pořád patlal.

        Ten poměrně malý displej s nižším rozlišením je perfektně čitelný na sluníčku a to bez podsvícení.

        Máš perfektně čitelný displej na sluníčku?

        A za jízdy stačí. Na větší plánování je to na malých zařízeních zcela o ničem, na to chce stejně aspoň velký monitor nebo klidně i papírovou mapu.

        A výrazně větší displje být stejně nemůže, protože pak je to zařízení velké jako kráva a to je o ničem. Už i 60CSxko je velké až dost.

        Nevím jaká je udávaná výdrž u 60CSx. Vypnout displej snad ani nejde. Mně prostě vydrží 20–25 hodin (bez podsvícení displeje, které jsem za těch 5 let zapnul asi dvakrát při nočním dojezdu).

        Odolnost pouzdro neřeší. Pouzdro nepouzdro, v pořádném terénu dostane cokoliv na řídítkách slušnou čočku a běžně začíná docházet k problémů vypínání přístrojů. O odolnosti při pádech, když se zadaří, že uletí z řídítek úplně ani nemluvě.

        Chtěl bych vidět iPhone jak by vydržel těch 5 let co mám 60CSx a co zažila a to samé dalších několik kusů v partě. Něvěřím tomu, že by přežil jediný rok.

        Mapové podklady. U 60CSx jsou opravdu omezené, ta umí jen vektorový formát Garminu. Oregon už slušně zvládá jakýkoliv rastr taky. K dokonalosti tomu ještě u Oregonu kousek chybí, ale už to použitelné je (kamarád to tak používá, takže vím jak to běhá).

        Na druhou stranu Topo Czech 2010 Pro je jedna z nejlepších map na trhu, co se týká podkladů. A na displeji gpsky je to s vektory docela příjemné. V počítači na větším displeji vektorovky rád nemám.

        Drahé? Tak tady to vidím přesně opačně. Kolik stoji iPhone? A ne kvůli jinému použití ho opravdu nepotřebuju. Na čtení mám Kindl, který je v tomhle úplně někde jinde.

        Málo příslušenství? Naopak na turistické navigace není problém a existuje držáků více. Jak originál od Garminu, tak od jiných výrobců.

        Podstatné je, aby držák přežil pořádnou čočku v pořádném terénu. A to u 60CSx zvládá i ten originální.

        A ovládání? Chceš tedy říct, že budu mít dvě samostatné dobře oddělené tlačítka, která jde dobře mačkat i v zimních rukavících, které mi umožní přepínat mezi mapou, obrazovkou s číselnými údaji a výškovým profilem trasy?

        Jinak E52 mi plně dostačuje k tomu, k čemu ji používám a oceňuju 4–7 dní výdrž baterie i když při používám data ne tak málo.

        A hlavně mobil bych nikdy nechtěl větší než je E52.

        Nemám tedy potřebu investovat ani korunu do ničeho lepšího.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Pokud se navic turisticka navigace doplni o nejaky odolny mobil-tj takovy ktere nebadi kdyz se na nej spadne, kdyz na nej prsi a pod. tak je asi to nejlepsi. Pokud uz se teda chces tahat s vydobytky moderni doby.

          Na vicedeni akci bez proudu to chce asi nejakou USB dobijecku na navigaci(pokud ma bezet stale pro ziskavani tracklogu). Dobijecka muze byt na tuzkace nebo jine baterky, to uz je docela fuk. Prikladem takove akce je cestovani s brasnama. Pokud se nebydli v kempovych chatkach, tak stejne neni moc moznosti dobijeni.

          Slusny outdoor mobil vydrzi v pohotovostnim rezimu i dva tydny, pri vypinani pres noc i dele.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak mobil dám do camelu a to ještě v pouzdru (za jízdy ho nepotřebuju), takže tam menší odolnost nevadí.

            A hlavně jak už bylo řečeno, v mobilu mi neklekne baterka kvůli použití navigace. A občas se mobil hodí i mimo vyloženě nouzové situace (ty jsou stejně jen ojedinělé).

            Třeba kvůli počasí. Když se na vyjížďce blíží větší déšť nebo už dorazí a je zrovna kde se schovat, tak takové rychlé kouknutí na radar vůbec není od věci a pomůže k rozhodnutí jak dál (jestli má cenu třeba ještě chvíli čekat, atd.).

            A pro tracklog na delší akci bych klidně jel bez dobíječky (s 60CSx). Raději bych vzal tři páry náhradních baterek, než se tahat ještě s nabíječkou. To je 80–100 hodin, což je až až i na delší akci aniž bych musel šetřit (tedy vypínat gpsku při každé zastávce).

            0 0
            • Smazaný účet  

              ja to blbe zaradil, nebylo to rpimo na tebe, ale spise oduvodneni, proc all-in-one zarizeni nejsou uplne muj salek kavy.

              Radar v mobilu je fajna vec, mozna bych mel pouvazovat o nejakem mobilu, na kterem by slo neco videt:)

              0 0
              • MlokCZ  

                Na ten radar stačí dnes už téměř cokoliv. I ta E52, která je dle johnface šrot, tak stačí v pohodě i na klasickou webovou verzi radaru (tedy ani nepoužívám tu speciální verzi pro mobilní zařízení, kterou ČHMÚ taky má).

                Akorát BF, to už na E52 nic moc :-)

                0 0
        • lodyh  

          Je to pořád to samý… Tyhle dohady už jsou asi v pátém vlákně a je to vždycky o tom že přijde někdo komu se zdá 8–10 tisíc za zařízení určený jen na jedinou věc stráááášně moc a bude se bít za svoji multifunkční hračku do bezvědomí. A slovo hračka to přesně vystihuje, to je totiž maximálně ten mobil v pouzdře. Ale on by majitel mluvil jinak kdyby si s ním dal týdenní trek přes rumunský hory nebo 100km závod v dešti.

          Jinak mám odzkoušené obě verze, jak mobil s rastrovejma mapama, kdy sem pak skoro obrečel přechod na „ošklivý“ vektory. S tím jsem jezdil tři roky. Teď jezdím s oregonem, a přesně souhlas s tebou, to co se mnou zažil, to už bych měl mobil pátej. A rastry v něm s bird's eye vesele provozuju taky.

          Ale ono se v dalším vlákně o navigacích objeví zase nějaké „městské dítě“ které na svůj iphone/android/ne­vím co ještě bude pět chválu co všechno umí a že jde hlavně aktualizovat status na facebooku kam že to až vylezl na kopec a budem to psát znova. Ale majitel to stejně pochopí až když vyrazí do opravdový přírody:)

          0 0
        • johnface  

          Muzeme se tady bavit o tom, co by si kdo koupil a co kdo preferuje do nekonecna. MlokCZ mi tedy popsal nektere veci a ja rikam, ano s vetsinou nyni souhlasim. Na moje vylety mi postaci telefon za 6500 Kc – iPhone 3GS. Nevim jak a kam milanfiala jezdi, jaky ma rozpocet. Malo popsal sve pozadavky a proto jsem mu chtel nabidnout i alternativu, nemyslim si, ze navigace v chytrych telefonech jsou k zahozeni a ze je hned nutnost kupovat to nejlepsi – outdoor navigaci. Nejezdim zadne zavody a jezdit je nebudu, tezky teren jezdim jen po nasich valasskych kopcich a tez nejsem z mesta a nejsem ani dite. Jsem spise geek a preferuju svodbodne podklady a turn by turn. Chovam se celkem slusne, nehonim si tady velke triko a nikoho neurazim a diskutuji. Koho diskuze nebavi, nemusi ji cist a zucastnovat se ji.

          0 0
      • maajkee  

        No já teda kolikrát jezdím na celej den od rána až do večera, hcx jsem měl vždycky zapnutej celej den, abych měl pak kompletní projetou trasu a vždycky jsem věděl, že mi ten celej den bohatě vydrží, pak se nemusím nikde otravovat s nabíjením a v pohodě zvládne i druhej den.

        A hlavně telefon je pak nezávislej, nemusím nic přepínat, vypínat, najíždět.

        Telefon je prostě telefon, tak se tak k němu chovám a telefonuju s ním a gpsku mám zase na navigování a zaznamenávání trasy a nastoupaných metrů.

        A nemusím shánět a kupovat speciální obaly, nějaký externí zdroje a další voloviny. Navíc dobíjeí tužkovky můžu nabíjet po více kusech najednou, pochybuju že se prodává nějaká nabíječka, kde můžeš nabíjet třeba 2 nebo 4 baterie do mobilu.

        0 0
        • johnface  

          Kdo umi, tak si sezene a celkem levne z eBay, Amazonu ci DealExtreme, nic to neni. Zrejme tedy neumis a voloviny to nejsou. Externi baterii pouziva kde kdo (vcetne meho otce), jenze k Nokiim a jinym zarizenim je to asi trosku problem. Je jich malo, nejsou kvalitni atd.

          Ano, bez problemu se tyto baterie daji nabijet z USB. Nevim, jestli vis co to je, ale je to v kazdem pocitaci, kdekdo ma USB HUB, kde kdo ma v dnesni dobe USB nabijecku i v aute a svete div se i na dve zarizeni. Takze pochybuj si jak chces, ale pravdu nemas.

          0 0
          • maajkee  

            vždyť já ale říkám, že já nějaký externí nabíječky vůbec nepotřebuju :) A co to meleš o počítači a o autě? Bavíme se tu snad o kolech ne? :)

            0 0
            • johnface  

              Citace:„A nemusím shánět a kupovat speciální obaly, nějaký externí zdroje a další voloviny. Navíc dobíjeí tužkovky můžu nabíjet po více kusech najednou, pochybuju že se prodává nějaká nabíječka, kde můžeš nabíjet třeba 2 nebo 4 baterie do mobilu.“

              Chvili nabijet chces, chvili ne. Ja ma jednu nabijecku k telefonu a s ni nabijim i ty baterie. Vozim tedy pouze jednu nabijecku a dokonce dokaze nabijet telefon i baterii najednou. Melu o pocitaci a aute protoze jsou to dalsi moznosti nabijeni.

              Mapovani tras tez pouzivam, nevim, jestli myslis cely den, jako 24 hodin. 12 hodin mi bohate staci. Tedy predpokladam, ze vase navigace umi zrejme i export trasy alespon v *.gpx a live tracking. Mate tam neco jako je Edmondo, Runtastic?

              0 0
              • maajkee  

                Iphone ti vydrží na jedno nabití při nepřetržitě zapnuté gps 12hodin? V tom případě to není tak špatný, to je o chlup lepší než ten holux, ale moc bych tomu nevěřil. Každopádně pro mě je 12hodin prostě málo a jak říkám, já nemusím nic řešit a nic s sebou tahat. Vezmu jen navigaci, 2 náhradní tužkovky a mám na 50 hodin vystaráno, což v podstatě stačí i týdenní dovolenou při denním nájezdu 7–8 hodin.

                V tom pro mě prostě hcx nemá konkurenci, tečka.

                0 0
                • johnface  

                  Je to v kapacite externi baterie a v pouzite aplikaci a frekvenci aktualizace gps pozice. Baterie o velikosti a vahy meho telefonu mi ho nabije 3–4. Tedy bez problemu se dostanu i na tech 24 hodin. Coz ale ja osobne nepotrebuju. Na dovolenou nejezdim nikam do Rumunska, kde neni stava a mam moznost si to pres noc dobit.

                  Btw. nedavno jsem dostahoval CR a SR cykl_atlas s reliefem. No kdo z vas to tam nacpe i s predem naplanovanou trasou. :)

                  0 0
                • poldíček  

                  Upřímně se tě zeptám…k čemu potřebuji mít zapnutou GPS navigaci po celou dobu jízdy???To do ní stále čučíš, protože se nevyznáš v terénu nebo jen proto, aby sis honil triko, že máš krabici na řidítkách?? Já osobně používám mobil Samsung Omnia II a mapy v Oziexploreru potřebuji jen občas když si v neznámém terénu nejsem jistý svou polohou a místem odbočení po správné trase…nikdy by mne nenapadlo mít navigaci stále zapnutou a nechat se od ní navigovat…ale pokud se někdo vůbec nevyzná bez navigace v terénu, tak pak jeho důvody pro trvalé zapnutí GPS několik dní v kuse aspoň 12 hodin denně chápu :-) ale jak jsem už tady při čtení diskusí na B-F pochopil – někteří lidé tady jsou jediní, kteří jsou nejchytřejší a jen oni mají pravdu :-)

                  0 0
                  • maajkee  

                    Když se mě teda upřímně ptáš, tak ti odpovím :)

                    GPS je fajn mít zapnutou pořád, protože tak můžeš zaznamenat celou trasu, kterou jsi projel nebo můžeš zjistit kolik jsi třeba nastoupal metrů, víš? :)

                    Nevím kdo je tady chytrolín ;)

                    0 0
                    • poldíček  

                      Chytrolín budeš podle své odpovědi zjevně ty :-)

                      Kolik jsi ujel, kudy přesně, kolik jsi nastoupal a nebo sjel lze zjistit i dopředu :-) je k tomu k dispozici spousta softu :-)

                      Připadá mi tvá odpověď stejně zcestná, jako bych v autonavigaci chtěl dodatečně vědět, kolik jsem ujel kilometrů, kudy jsem jel a kolik jsem nastoupal metrů :-)

                      Takže tvou odpověď sice chápu, ale pro normální použití jsem asi jedna z mála výjimek :-) jediné reálné využití vidím u speciálních soutěží jako třeba Loudání apod. kde jedeš vším možným i nemožným terénem..tam je to zcela jasné :-)

                      0 0
                      • t29  

                        Když budeš mít na výletě půl hodiny do odjezdu posledního vlaku směr domov a před sebou 10 km k nádraží, budeš na křižovatkách zastavovat, tahat mobil z batohu, pouštět aplikaci a čekat, až se chytí GPS signál? :)

                        0 0
                        • poldíček  

                          Nevím jak tvá GPS, ale mě se signál chytí do 10 vteřin..takže to časová ztráta není…a posledních 10 km abych stihl vlak si do hlavy dokáži nacpat abych nemusel čučet do mapy…v tom problém nevidím…

                          0 0
                          • t29  

                            a zastavování + vytahování a uklízení mobilu se do těch deseti vteřin taky vejde? :)

                            0 0
                            • poldíček  

                              Vytažení mobilu zvládnu za jízdy…takže není problém..ale jak jsem říkal..pokud jsi schopný si zapamatovat zbytek trasy tak je celá naše diskuse o ničem :-)

                              0 0
                              • t29  

                                K železnici je to sice obvykle z kopce a směrem do civilizace, takže směr dolů a lepší povrch cesty je v 90% případů správná volba, ale pak se ti do cesty postaví takové vychytávky jako že nádražní budova je na druhé straně kolejiště, podchod nebo nadchod nikde a skrz depo tě nikdo nepustí :)

                                0 0
                                • poldíček  

                                  „ale pak se ti do cesty postaví takové vychytávky jako že nádražní budova je na druhé straně kolejiště, podchod nebo nadchod nikde a skrz depo tě nikdo nepustí :)“

                                  upřímně – čekal jsem, že použiješ lepší argument…toto platí pouze za předpokladu, že tvoje cesta končí ve velkém městě…ale pokud jezdíš terény jak popisuješ, tak jsem osobně ještě nezažil nádraží v ČR, kde by mne někdo ze zaměstnanců ČD naháněl za přecházení kolejí :-) pokud je to opravdu velké nádraží jak se zdá z tvého popisu, tak najít vstup do nádraží zvládne snad každý, ne??? nebo se pletu…

                                  spíše jsem od tebe čekal argument typu – měl jsem těžkou závadu na kole, musím dohánět neplánované zpoždění…

                                  zeptám se tedy jinak – vždy si trasy plánuješ bez rezervy, když jsi závislý na dopravním spojení???? asi ne, že???

                                  ale to už jsme hodně uhnuli z tématu diskuze – řešilo se zde dohadování, zda a pro koho je vhodnější mít GPS trvale zapnutou a pro koho ne…a já jen vyjádřil svůj osobní názor, že pro mne je zbytečné mít GPS trvale zapnutou…a vystačím s orientací dle své hlavy a občasného zapnutí GPS v mobilu, protože vše ostatní si dokáži zjistit ze softu doma před i po projetí trasy…

                                  Svoje zdůvodnění za sebe uzvařu jednoduše – a teď se vás tu nechci nikoho dotknout – je to jen můj osobní postřeh – ještě nikdy jsem za svůj život nepotkal nikoho z bikerů s GPS na kole – a to už jezdím skoro 20 let…chápu GPS je móda posledních několika let…

                                  0 0
                                  • t29  

                                    Přeběhnout tři koleje na kraji vesnice je sranda, ale třeba spěch z Andrlova Chlumu dolů do Ústí nad Orlicí stojí za to ;)

                                    Pokud těch 10 km musíš jít pěšky kvůli technické závadě, tak to znamená dvě hodiny cesty a s takovou rezervou opravdu nepočítám, to bych toho moc nenajezdil. To už radši vezmu do batohu Nokii 5110, která sice nemá GPS a mapy, ale baterka v ní vydrží dva týdny a v případě vážného průseru vylezu na kopec se signálem a zavolám nějakou pomoc.

                                    A že jezdíš 20 let a ještě jsi nepotkal nikoho s GPS – taky jezdím 20 let (ve 12ti 60 km terénem na favoritce, nechci se chlubit, ale kdo z vás to má? :), a GPS přístroje jsou tu posledních 10 let, z toho posledních cca 5 let se dá mluvit o použitelných GPS na kolo. Vozím ji tři roky, takže až se potkáme, poznáš mě podle Garmina na řidítkách :)

                                    0 0
                                  • maajkee  

                                    ještě nikdy jsem za svůj život nepotkal nikoho z bikerů s GPS na kole – a to už jezdím skoro 20 let

                                    No tak teď mi je uplně jasný, že moc nejezdíš a nebo nejezdíš moc v terénu, protože já když vjedu někam do hor, tak tam vždycky potkam tlupu bajkerů, nebo někoho samotnýho s gps, pravda, většinou to nejsou strejdové na crossu na cyklostezkách.

                                    0 0
                                    • poldíček  

                                      jezdím i terény..ale asi jsou tam kde jezdík prostě bajkeři, kteří se vyznají i bez věčného čučení do navigace, toť vše :-)

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        Jeden prilad a vsechny kde se hodi mit porad zaplou gps na riditkach. Hrebenovka, krasna cesticka, mirne z kopecka. NIkde nikdo, takze muzes s klidem valit 20–30km/h. Jak uz to na hrebeni vyba, odpojuje se z hlavni cesticky kupa dalsich. Vyslapes na vrchol, tesis se na sjezdik a letmym pohledem do mapy(treba i na gps) zjistis, ze pred tebou je pet odbocek vpravo pricemz potrebujes trefit tu ctvrtou. Jak na to?

                                        • 1)zapamatujes si, ze je to ta ctvrta a jedes
                                        • 2)nechas zaplou gps
                                        1. po tom co mines tri chodnicky z hrebenu z toho dva bez znaceni zbesile

                                        zastavujes u ctvrte odbocky, orientujes se v mape a zjistijes ze jsi u druhe ofiko znacene odbocky a ze te jeste dve cekaji. Cele se to opakuje dokud se nedostanes kam chces. O stupen lepsi zabava pokud chces sjet z hrebene neznacenou cestou, kdy je spise o haluzi esi ji trefis.

                                        1. valis, valis, sem tam juknes na gps. Protoze gps ma spozdeni, tak odbocku

                                        prejedes, skocis na brzdy, deset metru se vratis a pokracujes ve vyletu.

                                        Presne takhle jsme jezdili minuly vikend, s gps jsem vzdycky dojel kamose s mapou, houknul jsem „tamtudma“ nebo „tudyma“ a jelo se dal:)

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Ta varianta jedna většinou dopadne ještě mnohem hůře. Často je to opačně.

                                          Tedy valíš si to hezky po hřebeni (nebo ve sjezdu, tam to bývá ještě horší), první dvě odbočky vůbec nezaregistruješ (jedna tam vůbec v reálu není, druhá je blbě vidět a přehlédneš ji).

                                          Když dojedeš ke 4. odbočce, tak po podrobnějším studování mapy zjišťuješ, že jsi tu správnou odbočku dávno přejel a to už o hodně. Takže nejen, že se vracíš delší kus (v technickém sjezdu to opravdu „potěší“, když byl fakt pěkný, tak nahoru tlačíš), ale stále nemáš vůbec tušení, kde ta správná odbočka vlastně je.

                                          Ono i s gpsku v zápalu zajímavého sjezdu/úseku se občas povede přejet takovou odbočku i třeba o pár set metrů.

                                          Nebo jiné situace, kdy třeba vůbec nenajdeš začátek dané cesty (třeba tam kus chybí nebo je to zcela zarostlé). V gpsce pak jen hezky sleduju jak daleko je požadovaná cesta od cesty, kterou to nouzově v reálu vezmu. A hned je krásně vidět, jestli se za chvíli vyplatí/nevyplatí to volně lesem vzít zpět na tu plánovanou nebo ne.

                                          0 0
                      • maajkee  

                        hehe :) Připadáš mi jako maniak, do krve si hající nedokonalou věc k navigování :)

                        Já teda nevím, kde bych si dokázal naplánovat předem na kompu cestu po cestách, necestách lesem. Já většinou když vyjedu na bajku, tak nemám předem stanovenou trasu, prostě jedu a většinou hledám, hledám cesty, cestičky, čím zapomenutější, tím mám větší radost a jsem pak doma rád, že to mám zaznamenaný.

                        0 0
                        • poldíček  

                          tak to jsme maniaci oba dva :-) ty zase budeš za každou cenu hájit svůj názor, že bez trvale zaplé GPS to prost nejde a kdo dokáže jezdit bez ní, je prostě looser :-) neber druhým možnost vlastního názoru :-)

                          0 0
                          • maajkee  

                            Co to plácáš? :) Já to nikomu neberu, já jsem jenom psal, proč já potřebuju navigaci mít pořád zapnutou, ty ses tu objevil, s tím, že jsem chytrolín a že to není vůbec potřeba, že jsem asi blázen, že se neumím orientovat a podobný nesmysly.

                            Tak si to prosím uvědom.

                            Ono napít se vína jde i tak, že zatlačíš špunt dovnitř nějakým klackem, ale mnohem pohodlnější je to otvírákem na víno ;) Víc nemám k tomu co dodat.

                            0 0
                      • kolombo  

                        Obávám se, že naprostá většina lidí používá GPSku právě pro ten záznam, kde přesně se motali, a pro zobrazení profilu a dalších údajů o cestě.

                        Je pravda, že některá data, která takto získáš, lze získat i jinak, třeba z programu Cyklotrasy, ale vlastní záznam z GPS je vždy nejpřesnější a co se ježdění mimo značené cesty týče, i nejspolehlivější.

                        Takže já vozím GPS na řidítkách a ty si to dělej jak chceš :-)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Z programu toho moc nezískáš, já bych řekl, že v podstatě téměř nic.

                          Jak nás jezdí více v partě a rozdělí se to někdy na menší skupinky a pak dojde na nějaký v reálu problematický úsek (v reálu je to úplně jinak než dle plánu z mapy).

                          Tak je někdy opravdu zajímavé po dojetí stáhnout tracklogy všech skupinek a srovnávat jak to kdo vyřešil.

                          Většinou to bývá tak, že každý to vzal úplně jinudy.

                          Pak se zhodnotí, která varianta byla nejlepší a pro příští akci v dané lokalitě už víme kudy to ideálně projet a naklikaná trasa se opraví dle toho nejlepšího tracklogu (nebo těch nejlepších variant z různých tracklogů).

                          A že jsem takhle opravoval už spoustu tras.

                          0 0
                  • t29  

                    tvoje poslední věta přesně sedí na tebe :) osobně souhlasím s maajkeem – kompletní záznam trasy je k nezaplacení

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      A ten záznam není jediný důvod.

                      Typická situace z naší party z praxe. Jedeme na nějakou bikovou akci třeba někam do hor v ČR (destinace ale není vůbec podstatná).

                      Někdo připraví trasu a skoro všichni mají gpsky a všem se trasa nahraje.

                      Jednak tedy někteří netuší vůbec kam se přesně jede (jen ví třeba, že se jede Ještěd) a tedy těžko mohou jet bez stáleho zapnutí gpsky.

                      Velká výhoda je v tom, že když se takhle více lidí rozdělí na menší skupinky (hodně odlišná výkonnost, takže je opruz pro většinu jet celou cestu pohromadě), tak se dobře najdeme na trase, protože všichni jedou přesně to samé. A nekonná se žádné nahánění po telefonu, že někdo jel trochu někam jinam, žádné nahánění, že někdo neví kam má jet.

                      A když už náhodou je nějaký problém, tak při zavolání si jen řekneme kdo je u kterého bodu naplánované trasy a hned je jasno a obratem je hned jasné, že je třeba dále výhodné počkat u bodu toho a toho.

                      A pak také hodně často pomalejší startují ráno o něco dříve a ti nejrychlejší je pak postupně dojedou (tím si ty rychlejší zachrtí a jsou spokojení). Pokud se nejede po přesně stejné trase, tak se tohle provozuje blbě. A domlouvat si pevný bod, že třeba po 30km na trase je sraz tam a tam je velmi neefektivní, protože předem nikdy není jasné jak tam časově kdo dorazí.

                      A nebo se také ještě připravují variantní části trasy. Ne všichni v partě mají rádi technické terény, takže se připaví objížďka.

                      Nějak to šlo i bez gpsek (pak se to řešilo tak, že každá malá skupinka jela většinou sama, protože se to jinak velmi špatně synchronizovalo), ale tohle je opravdu velký pokrok a mnohem lépe se jezdí aspoň část trasy ve větší partě, kde jsou velké rozdíly výkonnosti.

                      0 0
                      • maajkee  

                        No a nebo třeba projedu nějakou trasu, která se mi fakt libí a mám to pak zaznamenaný. Potom když tam chci někdy vzít ostatní, můžu už jim předem hodit na net kudy pojedem.

                        0 0
                      • poldíček  

                        Ano, tento způsob jízdy ale já nezpochybňuji… je to přesně styl Loudání apod., kdy se dopředu neví oficiální trasa…tam je to jednoznačné, že se bez ní spousta lidí neobejde :-) spoustě lidí stačí juknout do plánované trasy a jsou v obraze…ale chápu že někdo se dokáže ztratit i ve vlastním městě :-) ale pro účel tebou popsaný souhlasím, že užití GPS po celou dobu je jasně důvodný :-)

                        0 0
                  • MirkoCarver  

                    Pokud jedu neznámým terénem, potřebuji vidět na navigaci stále, nechci stále přemýšlet, zda ještě jedu správně, chci si užívat jízdu a ne neustále hledat značky. Když máš GPS-ku na řidítkách, stačí na ni mrknout a hned víš, jestli jedeš správně. Potřebuju jet hodinu, dvě v kuse, ne každou chvíli zastavovat a hledat mapu nebo GPS-ku v báglu a čekat, až se najde…

                    0 0
                    • poldíček  

                      Byl jsem ve spoustě neznámých terénů, ale až na pár vyjímek jsem se musel podívat na mapu v mobilu tak 2–3 za celou trasu :-) takže jsem nikdy ani ve zcela neznámém terénu nepotřeboval mít GPS po celou dobu zapnutou :-)

                      0 0
                      • MirkoCarver  

                        No, podívat se na mapu 2–3× na 60–100km trase v zcela neznámém terénu, to jsi dobrej. Doporučuju navštívit blízké Polsko, tam jsou značky občas dost sporadicky a už jsem tam absolvoval po turistické značce 5km loukou bez jakékoli pěšinky a občas je to tam problém i s GPS. Poud chceš jet po neznačených cestách, tak ikdyž si cestu podle mapy zapamatuješ, je ti to houby platný, protože na mapě zdaleka všechny cesty nemáš a těžko odhadneš, která je ta správná. GPS v batohu je daleko lepší než nic, ale GPS na řidítkách je daleko lepší než v batohu :-)

                        0 0
                        • poldíček  

                          GPS v mobilu je v mém případě hloupost vozit v batohu – už se to tu řešilo někde jinde – pro případ pádu mít mobil u sebe co nejblíž :-)

                          0 0
                          • t29  

                            i z vykloubeného ramene jde batoh sundat (vyzkoušeno) a pokud jsi třeba v bezvědomí, tak je jenom o štěstí, jestli tě dřív najde člověk nebo liška :)

                            0 0
                      • maajkee  

                        No protože třeba pro nikoho nepřipravuješ trasy a ani nový trasy nehledáš.

                        0 0
                        • poldíček  

                          ano, v tomto s tebou plně souhlasím – pro nikoho nové trasy nehledám a nepřipravuji – jak vidíš, na rozdíl od tebe dokáži přiznat, že i ty máš pravdu :-) a bez veškerého zesměšňování, že to tak prostě musí být, když jsem to řekl já…

                          0 0
                          • t29  

                            Je hezké umět přiznat pravdu druhého, ale proč teda vytahuješ měsíc starou hádku příspěvkem s rýpavou narážkou na konci? ;)

                            Někdo si vyjede na odpoledne a opravdu mu stačí to co tobě = dvakrát za den se na křižovatce podívat, kam dál. Pak skoro stačí papírová mapa, Ozi to vylepší akorát o to, že ti pomocí GPS ukáže „zde stojíte“.

                            I pro tohle použití mě napadá přednost turistického Garmina, a to je displej – na mobilu toho na přímém slunci moc neuvidíš (uznávám, v lese pod stromy je stín)

                            0 0
    • MirosPikos  

      Když chce někdo levnou navigaci, pak se mi jako dobré řešení nabízí Bluetooth externí modul a nějaký telefon.

      Já to mam takto řešené a celodenní výlet úplně hravě, na E51 mi ubyde jedna až dvě čárky a navigace vydrží něco okolo 22hodin.

      Software se nabízí Trekbuddy nebo výborný Locus pro android. Pro Windows mobile NaviComputer a pro jablka taky bude něco existovat.

      Mapy si člověk stáhne jaké potřebuje přes Mobil atlas creator.

      Tak jako tak, problém je v kvalitním držáku pro mobil, takový jsem dosud nesehnal. Protože jak říká Mlok, nemít navigaci na řidítkách je jako nemít jí vůbec :)

      0 0
    • se-se  

      Takže můj Holux Funtrek 130 po měsíční zkušenosti. Jezdím denně, přičemž ale navigaci používám jen mimo místa, která naprosto znám, takže tak obden (jezdím výlety vlak-kolo třeba i pozdě odpol až večer). Baterie vydrží na nízké osvětlení cca. 7 hod. – mám druhou a k tomu větší externí, ale zatím jsem jí použil jej jednou. Spolehlivost map co se týká cest a cestiček je velmi vysoká – mapa neví jak je cesta průjezdná, ale najdete jí vždy. V jakkoli hustém lese či zástavbě nikdy neztratil signál. Náběh během sekund. V tunelu pokračuje posledním směrem rychlostí podle snímače z předního kola. Běznej déšť při kterým ještě jedu mu nevadí – nechám ho na řidítkách. Je potřeba si ale uvědomit, že navigace nenahradí klasickou papírovou mapu – používám obojí zároveň. Na mapě si zvolím cestu a tu pak sleduju podle navigace. Cíl při jízdě na kole (používám ji i v autě) zpravidla nezadávám, protože jako kazdá naviguje jen po silnicích.

      0 0
      • maajkee  

        Japato, vždyť by právě měla umět navigovat i po turistických, ne?

        0 0
      • RonyLBC  

        Jak je na tom ten Funtrek 130 s tréninkovými funkcemi ? Rozhoduji se mezi Edge 800 a Funtrekem 130, a libí se mi právě ten Virtual Partner (jezdím na silničce sám +/- stejné oblíbené trasy a rychlejší „protivník“ by mě na Garminu „vyhecoval“).

        Ukládá to trasy včetně tepu x kadence atd. jako Edge ?

        Vejde se do toho deník tras třeba za měsíc ? (abych nemusel pokaždé připojovat k PC )

        Jde ten přiložený držák přidělat na představec, nebo je potřeba dokoupit ten doplňkový ?

        Díky

        0 0
        • jeremyjeremy  

          funtrek 130:

          tep / kadence – ano ale musis si prikoupit snimace..cirka 1700,– za oba?

          denik tras za mesic – tady bych rekl ze to je omezeny velikosti volnyho mista na karte – ci pameti pristroje (lze prepnout kdyz ti nekde dojde misto). co sem koukal pamet pristroje 1,6G volno + dalsich 1,6G na karte je volno. po tydnu dovolene (7dni – zaznamenano asi 50 tras – rozkouskovano podle zapnuti pristroje) a kazdodeniho pojezdeni to zabralo asi 5MB. ale nejsou to zadne sahodlouhe vylety a velikost ulozene trasy zalezi i tom jak casto mas nastaveny ukladani bodu prujezdu – ja co 50m… takze bych rekl ze s tim muzu se svoji frekvenci 10 let a bude to porad mit kam ukladat..ale jen hadam kdovi jestli to neni omezeny i poctem treba 1000 ulozenych tras. to sem se priznam jeste nezkoumal.

          prilozeny drzak bude na nic – cetl sem diskuze jinde a koupil rovnou ten doplnkovy na predstavec :)

          jo mam ho prave tyden

          ale virtual partner na garminu bude pro tebe asi lepsi pokud chces spis trenovat nez navigovat…taky sem vahal a nakonec sem volil funtrek protoze spis obcas kouknu kde sem , moc netrenuju a temer vzdy jedu nejakou trasu nekudy jinudy abych omrkl co tam je :)

          0 0
    • Lenicka1313  

      Zdravíčko, já iPhone používám pro navigaci již několik let a měla jsem mnoho možností vyzkoušet různé držáky, úchyty a bůhví co dalšího. Nakonec jsem ale skončila u http://www.quadlockcase.cz/, který mi přijde jako jednoznačně nejlepší. Vřele doporučuji.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.