Nastavení vidlice Rock Shox Reba RL solo air 120mm

62 nepřečtených
  • AdamosR1

    Zdravím. Mám na kole vidlici rock shox reba rl solo air 120mm.

    http://www.kupkolo.cz/…20mm_z97253/

    Mám 93kg a s oblečením a boty 96kg. Vidlici mám natlakovanou od prodeje na 130psi. Odskok někde mezi. Odskok je dobrý ale vidlice se mě zdá moc tuhá. Při jízdě v terénu ( malé skoky s patníků apod) a při maximálních brzdách se vidlice ponoří max 2,5 cm pod doraz. Když na brzdách vjedu do malé prohlubně tak max 2cm. Ta rezerva 2cm se mě zdá hodně.

    A sag je snad jen 8mm neboli 6–7%. Sednu na kolo svou váhou opřu se o zed a sesednu a vidlice se ponoří jen 8mm. To je zas asi moc málo.

    Jak se nastavuje SAG? Tak, že se vidlice ufoukne na třeba 125–120 psi? Tím bude SAG větší? Z 8mm bych to chtěl tak na 16mm. A kdyby při jízdě šla vidlice na max cca 1 cm pod doraz, bylo by to dobrý. 1 cm rezervy na nějakou větší ránu musí stačit..

    0 0
    • kubad  

      SAG senastavuje změnou tlaku vzduchu ve vidlici, návod k vidlici, historie

      dost pochybuju že ti to někdo bude po milionté tady podrobně psát

      0 0
    • pee.tr  

      Upusť vzduch podle potřeby. A taky pokud je nová, je hódně líná než se aspoň trošku rozhýbe. Já ji musel upustit ještě pod doporučený tlak.

      0 0
      • AdamosR1  

        Jo je nová 350km. Takže si to asi ještě sedne.

        0 0
        • kubad  

          sniž tlak abys měl SAG ca 20%, a chce to testovat a hlavně se vidlice musí ještě zajet

          0 0
          • AdamosR1  

            Díkec. Ted jsem našel téma 2 roky staré, kde si i psal že se to nastavuje změnou tlaku ve vidlici. Takže sorry. Příště budu víc hledat v historii na forum. Třeba když jsem nasazoval zadní plášt po pichnutí šlupek schwalbe, tak si to nemohlo sednout. Našel jsem tady ve starší diskuzi, že pomůže mýdlová voda na patku. A ona fakt pomohla…d Takže se to tu snažím nezasírat, když to tu už je.

            Nícméně měřit sag není asi taky nic jednoduchýho. Někdo říká sednout na kolo, někdo projet po rovině bez brzd a houpání. Při sesedání se to může ještě pohnout atd. A pak tam bylo že Sag není extra hlavní, a že u nějakých vidlic se to foukání nevyřeší, protože se rozladí i chod na přílíš velkém sagu. Takže mám z toho akorát guláš.

            0 0
            • kudykam  

              Na SAG bych se u vidlice vykašlal. Zkus si zajet nejextrémnější terén jaký budeš s tímto kolem jezdit (skoky apod.) a vidlici napumpuj na takový tlaka aby nikdy nešla nadoraz, ideálně tak 0,5cm před dorazem (ten si ověř tak že vidlici úplně vyfoukneš a stlačíš)

              0 0
              • nitraq  

                Tohle je sice pravda, ale sag je taková výchozí hodnota, od který se odrazit. Hodně jedincům bude to nastavení stačit a nebudou mít potřebu to dál měnit. A je to sag, ne SAG. Není to zkratka, jen anglický slovo.

                0 0
        • pee.tr  

          Tak to už zase úplně nová není, ale záleží jak moc jí využíváš. Každopádně bych jí upustil a uvidíš časem, jak bude potřeba dofouknout. Já jí ani po zajetí nemám nafoukanou na doporučený tlak, protože bych si připadal jak s pevnou. I když je fakt, že po závodě mívám ten gumovej kroužek šouplej až na dorazu. Ale aspoň je plně využitej zdvih.

          0 0
    • MysoK  

      Mam rovnaku vidlu, pred letom som mal aj rovnaku vahu a nefukam viac ako 85–95 psi. 130 je mrte vela :O

      0 0
      • AdamosR1  

        To je to co nechápu..Spousta lidí tu píše, že jezdí o hodně menší tlaky ve vidlici než se píše v manuálu nebo na vidlici…Nemám důvod jim nevěřit. Já mám na vidlici, že váha nad 91 kg = 135psi. Váha mezi 80–90 kg 120–130psi. Mám 96kg s oblečením a mám 130 a je to moc…Takže proč to na vidlici píšou tak debilně, když většina jezdí menší tlaky a je to v pohodě?

        Budu snižovat tlak a pojezdím zas cesty a teren, kde budu jezdit a podle toho nechám nebo ještě upravím.

        0 0
        • kubad  

          to neřeš, každý to má trochu jinak, jsou i rozdíly v ročnících vidlice.

          tanbulková hodnota je začátek, tu upravíš podle sagu, a nakonec podle pocitu z z jízdy ještě doladíš

          0 0
        • jonti  

          Každé kolo má jiný poměr rozložení váhu na přední a zadní kolo, proto ty tabulky nemůžou moc odpovídat.

          Ideální je vzít s sebou ven pumpu na vidlice a během několika vyjížděk vyladit pocitově optimální tlak.

          0 0
    • Bysto  

      Ja to robim úplne jednoducho. Postav sa na kraj chodníka, zidi z neho a pri tom co najviac zatlač vidlu. Proste to tlač dole. A nastav si potom tlak tak, aby ti ostalo mozno 0,5cm od dorazu. Samozrejme, ak sa ti to bude zdať na bežne jazdenie mäkke/tvrdé tak prifikni/odfukni

      0 0
      • Eton  

        mne prijde nastaveni vidle jedna velka neznama. zatim s tim bojuju. Protoze jedu na vyjizdku, kde projedu mnoho druhu terenu, a to se neda nastavit. Jedu x druhu povrchu, kde je vidle casto moc tvrda, jenomze pak skocim a razem jsem na dorazu. Najit zlaty stred, aby byla prijemna na lesni cesty, polnacky, koreny, vymoly a zaroven maly skoky vidim jako nerealne. Steloval jsem tlak i odskok.

        0 0
    • Peslezedirou  

      Tak a máme tu další díl : pomoc další problém. Konečně jsem zprovoznil canyon nerve, první testovací jízda a problém. Sehnul jsem se abych poladil výšku sedla a bum od předního kola. Protocil jsem přední kolo, aby díru v plášti tmel utesnil, protože jsem myslel, ze mam po 5km defekt, pěkný prd, vystřelil mi stirak u vzduchovy patrony, z toho usuzuji, ze je problém u ventilu solo air, který spatne preposti vzduch do neg. patrony. Co teď s tím, setkal se s tím někdo? Budu muset reklamovat to je mi jasné, ale nechce se mi byt bez kola, poprvé jsem vyjel :-) tak jestli se to da nějak jednoduše opravit. Se ptám, proč se mi všechno sere!

      0 0
      • allrose  

        kup o kroužky 1×(10×3) a 2×. (21×3,5) + vazelínu a vyměn

        je to snadné..odešlo spodní těsnění na noze/pístnici

        0 0
        • Peslezedirou  

          Koukal jsem na manuál k Rebě a je mi zle…epicona jsem rozdělal s vyservisoval celkem v pohodě, ale do reby se mi moc nechce, nebo ne když bych to poprvé dělal sám a z manálu, na rovinu se zeptám, jestli mi někdo nechce vidlici vyservisovat, samozřejmě ne zadarmo, vazelínu military mám.

          0 0
      • kyl  

        To byla jetá nebo nová vidlice?

        0 0
        • novas752  

          Asi nová, ale ***** se s reklamací je horší a delší než to vyměnit.

          0 0
          • kyl  

            Kvalita.

            0 0
            • Peslezedirou  

              No jako fakt, nové vidlice a po asi 5km problém, ale popravdě se mi nějak nezdála už po sestavení kola.

              0 0
              • kyl  

                Nic zvláštního u této značky.

                0 0
                • AdamosR1  

                  To ne, mě se po 2 tis vidlice vymrdala..ale ofiko servis, když jsem na něj zatlačil mě opravenou vidlici poslali za 5 dní..Na to že bylo léto supr. A navíc mě dali záruku na vidlici od data reklamační opravy, takže prodloužená. Ale při garančce vidlice po 1000 km se zjistilo, že už od nova tam nebylo tolik oleje co mělo být. Takhle to dělat je na hovno…

                  0 0
                  • kyl  

                    S tím olejem je to taky běžná věc.

                    0 0
                  • Peslezedirou  

                    Nakonec jsem se na to vyprdl a reklamoval u canyonu, ty to budou posílat zitnymu, kolo jsem dal na dalyi měsíc do krabice, neva budu jezdit na ziletce.

                    0 0
      • kubad  

        problém není u ventilu, ale u těsnění negativky – pouští tlak a ten jde pod stírák

        0 0
    • BINY111  

      Zdravím, chtěl bych se zeptat zda někdo neporadí s problémem s vidlicí REBA RL Tappered na zánovním kole (do 1000km). Doporučený tlak na moji váhu je 130psi+ pokud tento tlak nafoukám, vidlice je pevnější než pevná. Abych se dostal na SAG cca 25% musím ji nafoukat na cca 55psi, jakmile ji nafoukám třeba na 65–70psi tak je SAG 0% a je hodně pevná opět. Je toto chování normální nebo je něco zle a bude to na reklamaci? Nechci hned s kolem jezdit 100kilaků k prodejci. Děkuji

      0 0
      • ZPetr  

        Jestli je to blbá otázka tak se omlouvám ale nemáš ji zamklou?

        0 0
        • BINY111  

          hihi, nee nemám :-)

          0 0
          • ZPetr  

            Tak tedy předpokládám, že zamykání ti funguje a je rozdíl mezi zamčenou a odemčenou vydlicí, pak to normální není, Sag se ti mění s nafoukaným tlakem, Bohužel, jestli ji máš v záruce tak reklamace.

            Pokud ti tedy měří správně manometr :-)

            0 0
          • allrose  

            Kolik je vyjetá vidle,pokud 120 mohlo by být ok,pokud více,utekl vzduch do spodních noh.pak by byla tvrdší,podfouklo těsnění negativky,mohl by i vystřelit stírák

            0 0
            • novas752  

              120mm vidle vyjet víc než 120 nemůže, ne? To by musela vypadnout segrovka ze spodku vnitřní vzduchový nohy.

              0 0
              • allrose  

                ufouknout blbě negativka a dostat píst níže..nemělo by,ale stalo se (asi nepřesnost při výrobě 2–3mm)

                0 0
      • oo.viper.oo  

        Chová se tak odjakživa, nebo se chovala jinak?

        Každopádně to vypadá, že máš velmi pravděpodobně ucpaný přepouštěcí kanálek mezi hlavní a negativní komorou. Je to takový svislý zářez na vnitřní stěně vzduchové komory v místě, kde je zaparkovaný píst, když je vidlice plně vysunutá. Jeho účel je ten, že když začneš pumpovat hlavní komoru, tak skrz ten zářez ten vzduch proudí i do negativní komory a tím tlakuje i ji. Jakmile se vidlice začne stlačovat, píst se posune do místa kde už zářez není a tím odizoluje obě komory, které poté fungují jako vzduchové pružiny. Pokud je kanálek=zářez ucpaný, obvykle vazelínou, které někdo dal do vzduchové komory více než je zdrávo, tak pak při tlakování hlavní komory nedochází k současnému tlakování negativky, negativka nemá tlak následkem čehož je vidlice na počátku chodu extrémně tuhá. Negativní komora=pružina je tam proto, aby fungovala jako protiváha té hlavní a právě pomáhala na počátku chodu. Když začneš vidlici stlačovat, tak tlačíš proti hlavní komoře=pružině a ta negativní vlastně tahá s tebou, pomáhá ti. Pokud nemá tlak, tak ti nepomáhá a proto je vidlice na počátku chodu hrozně tuhá i při nižších PSI.

        Pokud je vidle nebo celé kolo v záruce, tak jednoznačně reklamuj. Záruční servis Rock Shox řeší Cyklo Žitný, takže pokud máš doklady od kola, tak jim můžeš zavolat a domluvit se, co budou chtít za doklady, sundat vidlici z kola a rovnou jim ji poslat. Může to být rychlejší, než vozit kolo 100km k prodejci, který možná vidli bude stejně posílat taky tam…

        0 0
      • Mereck  

        Ahoj,

        tlaky okolo 55 p.s.i. jsem v ní běžně vozil taky. Na tabulky se vykašli, to je bullshit jak prase.

        0 0
    • oo.viper.oo  

      Tabulky bullshit jsou, to je pravda, ale jestli je na 65 PSI velmi pevná, tak to není tabulkama, ale tím, že v negativce není tlak. Takhle přesně se ta vidle chová, když v ní nemá tlak.

      Já shodou okolností 120mm Rebu RL Solo Air jezdím, mám na ní 4000 km a je to fantasticky citlivá vidlice, pokud chodí jak má, vyrovnává tlak v komorách a neprofukuje přes pístnici.

      Mám v ní jeden token, na 95 kg foukám 95 PSI a při tom mám 30% sag. Když ji nafouknu na 120 PSI, tak je tvrdá, ale pokud se do ní opřu, tak reaguje a začne se stlačovat. Jestli ji má BINY na 65 PSI hodně tvrdou, tak je to špatně. Ano, může dát menší tlak, vono se to nějak hýbat bude i bez negativky, ale bude to mít patrně hroznej průběh, na začátku to bude tak jako tak tvrdý a pak to rychle proletí zbytkem rozsahu. Jestli je v záruce, tak neřešit a nechat opravit, nemá smysl jezdit na vidlici se závadou.

      0 0
      • BINY111  

        Včera jsem se na to blíže podíval. Abych měl sag 30% a byla ,,pohodlná'' tak musím dát 45psi, ale přijde větší nerovnost a jsem na doraz. Když dám 60psi a výše je sag viz foto stále stejný až někam do 90psi, špatně jde na místě zatlačit, při jízdě se chová jak pevná. Pokud nafučím třeba 100psi už s ní rozhodně ani nehnu z místa. Jinak nejsem žádný drobek, mám jak ty 95kg. Jsem domluven na pondělí v servise. Podívají se mi na to.

        0 0
        • oo.viper.oo  

          „Abych měl sag 30% a byla ,,pohodlná'' tak musím dát 45psi, ale přijde větší nerovnost a jsem na doraz“ – ano, stále to odpovídá stavu bez negativní komory. Samostatná hlavní komora (bez protitlaku v negativce) potřebuje velký iniciální impulz, aby se vůbec začala stlačovat. Velký impulz při normálním tlaku, nebo normální impulz při malém tlaku, to je to samé. Ale jak se dostane přes iniciální sag a začne se stlačovat, tak proletí celým rozsahem jako nůž máslem. Hodně štěstí se servisem.

          0 0
        • oo.viper.oo  

          Jak dopadl servis?

          0 0
    • Danielfojt  

      taky jsem si ted pohral s vidlici,zvednul jsem zdvih ze 100mm na 120mm.mam tam tri tokeny nafoukano na 100 psi.vaha neco malo pres 100 kg, a slape naramne.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Je běžné, aby na cca třetím cvaku od zajíce byla Reba tupá skákací tyč, ale na čtvrtém už je ve sjezdu skoro furt zanořená, nic mezi tím?

      0 0
      • MatS  

        Já mám na Rebě ty rozdíly mezi cvaky teda mnohem nenápadnější. Takže bych si dovolil tipnout, že něco není ok s odskokem. Servis vidle sis dělal sám?

        0 0
      • novas752  

        Ano pro vnímavějšího jezdce ano. MC tlumení má sice poměrně dost cvaků, ale přechod z moc rychlého na moc pomalý odskok se stane v dost malém rozmezí.

        0 0
      • Radus  

        Lze použít lehčí olej pro tlumení než je doporučen.

        0 0
        • Smazaný účet  

          A úplně nejlepší je imho použít vidlu Fox :)

          0 1
          • Radus  

            Každá vidle má své výhody a nevýhody .

            1 0
            • Smazaný účet  

              Tak určitě, měl jsem na minulém kole poprvé Foxinu a dal jsem ji neuváženě pryč, návrat na Rebu byl neradostný.

              0 0
              • Radus  

                I Reba se dá poladit a zlepšit její chod ale je to prostě základní vidle.

                0 0
                • Gwaihir  

                  A co je recon a judy, když reba je základní vidle? Tupé těžítko?

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Recon je imho to stejný, jen z těžšího matroše ne?

                    0 0
                    • novas752  

                      Záleží kterej, Recon i Judy se dělá ve více provedeních. Recon Gold je v podstatě těžší Reba. Stejné tlumení, stejně udělaný SoloAir.

                      Reba není zase tak špatná, ale kdo ví jak dobrá vidlice to taky neni. Nenadchne, neurazí.

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.