Nastavení silničních řidítek

64 nepřečtených
  • Hajis

    Ahoj, jsem nový v oblasti silniček. Zajímalo by mne, zdali existuje nějaký obecný návod, jak správně natočit berany na představci. Nebo je to ryze subjektivní podle jezdce? Omlouvám se jestli se ptám na úplnou kravinu ale docela mě to zajímá a google mi pořádně neodpověděl, nebo neumím hledat. Děkuji mnohokrát

    0 0
    • Hajis  

      Chápu dobře, že brzdové páky by měly být dosažitelné jak z horního úchopu tak z nízkého?

      0 0
    • bagr84  

      Nekde jsem cetl „moudro“, ze kdyz vedes primku spodni stranou oblouku, mela by prochazet celistma zadni brzdy.

      0 0
      • oberleutnant Weiss  

        Kašlat na moudra a nastavovat tak, aby to dotyčnému sedlo…

        0 0
      • Zdenda CUBE  

        To platívalo, když se dělal jeden typ beranů. Dnes v době kdy každý výrobce dělá jiný tvar (kompakt, anatom, vysoké, nízké, atd.), to ani dost dobře nejde. Základ je v tom, že rodla v prvním oblouku by měla být téměř vodorovná a plynule by na ně měla navazovat vrchní hrana pák (+,–) podle toho jak to komu vyhovuje a jaký převládá u jednotlivce úchop.

        0 0
        • JSt  

          klasicky oblouk na zadni mustek, ergonomicky ma mirit na osu zadniho kola. ale to je z ciste estetickyho hlediska. ;-)

          0 0
          • alinceb  

            A compact má mířit kam?:)

            0 0
            • JSt  

              do ******. :-D pisu, ze vyse zminene poucky jsou z estetickeho hlediska. pokud resis estetiku, nedas na kolo kompakty. ;-)

              0 0
              • alinceb  

                Řeším estetiku, ale i funkčnost. Imho se na to kolo compacty budou hodit. Případně mám i klasické oblouky, ale radši bych ty compacty…:)

                0 0
              • mastihuba  

                Pojď ven!!! :)

                0 0
                • JSt  

                  u silnicniho slopingovyho ramu je uz vsechno jedno, takze to mas cajk. ]:-D

                  0 0
                  • pepek  

                    Ty slopingy vypadají aspoň pěkně, ne jako zábradlí. A uplně nejvíc nejhnusnější je opačný sloping, to je fakt hnus.

                    0 0
                    • JSt  

                      souhlasim s tebou antisloping je k zbliti a neda se na tom jezdit vubec. ;-)

                      0 0
                    • nooski  

                      Já bych řekl, že právě sloping vypadá jako zábradlí. Kroska je moje první „silnice“ se slopingovým rámem a nemůžu se na to zvyknout, jak se mi nelíbí. Klasika je klasika.

                      0 0
                    • nooski  

                      Já bych řekl, že právě sloping vypadá jako zábradlí. Kroska je moje první „silnice“ se slopingovým rámem a nemůžu se na to zvyknout, jak se mi nelíbí. Klasika je klasika.

                      0 0
        • Hajis  

          Jinými slovy kašlat na chytré názory ostatních a jezdit tak, jak je mi to pohodlné a tečka?

          0 0
          • Lada,s  

            To sice ano, ale veřím tomu že začátečníkovi může špatné nastavení řídítek silničku znechutit, jen kvůli tomu že neví jak je nastavit a bude se mu jezdit špatně

            0 0
    • Toman  

      Nastav si kokpit tak, aby ti bylo za jízdy pohodlně na krk a záda a abys bezpečně a jistě dosáhl na brzdové páky z horní strany, kdy se budeš držet za páky i zespodu, kdy budeš svírat řidítko za oblouky dole pod pákami. Aby ses nikam na řidítko nenatahoval, abys sis nelámal krk při úchopu za " spodky " a přitom chtěl hezky vidět před sebe. Takže řidítko raději výš a blíž k tělu. Při jízdě ze sedla si ovšem nesmíš kopat koleny do řidítka, tomu musí odpovídat délka představce. A naúhlování oblouku tak, aby horní hrana oblouku plynule přešla do horní hrany páky. Spodní část oblouku naúhluj tak, aby paže k němu šla od ramene v kolmici. každý oblouk má ovšem jiné poměry a úhly, jde o to, zda sis vybral pro tebe ten vyhovující.

      0 0
      • blaf  

        a o kterym riditku to mluvis? o levym nebo o pravym? ;)

        0 0
        • Toman  

          Řidítko máš na kole snad jen jedno, ne?

          0 0
          • Rychlej turista  

            Jasně, stejně jako máš jen jedno játro :-)

            1 0
            • Toman  

              Pleteš si pojem a průjem, příteli.

              0 0
              • nooski  

                No nevím. Mnohem častější je používání slova řídítka. Řidítko se objevuje na netu 20X méně často. Je to dost divný tvar. Taky nenapíšeš, že kalhota je moc dlouhá.

                0 0
                • JSt  

                  prava nebo leva kalhota?

                  0 0
                  • nooski  

                    To záleží na tělesné konstituci jedince či na jeho šikovnosti v používání dřevorubeckých nástrojů.

                    0 0
    • Hajis  

      Trochu mě při ježdění bolí sval na dlani. Ten velkej co vede jakoby od palce k zápěstí, ten velkej. Ale přisuzuju to jen nezvyku na tento typ řidítek.

      0 0
      • Zdenda CUBE  

        To klidně může být tím, že máš moc dlouhý posed a tím pádem váhu moc na rukách. Ale zase to není samospasitelné, příčina může být samozřejmě i někde úplně jinde, takto bez pohledu jak na kole sedíš za jízdy se nedá jasně říct čím to bude.

        0 0
        • Hajis  

          Tohle jsem si říkal když jsem kolo měl nové, bylo na 54cm rámu. Měřím 190.tak jsem věděl že je mi kolo malé. Teď mám rám 60 což by na mě mělo bejt akorát. Nepřipadá mi že váhou přepadám na řidítka. Asi je to fakt jen o zvyku. Mám na tom kole najeto jen cca 40km… je asi brzo na nějaké soudy

          0 0
      • Toman  

        Pomůže pravidelný strečink a masáže.

        0 0
    • Freeky  

      Ahoj. Měl jsem silničku v servisu před sezonou a nechal jsem si i namotat novou omotávku. Nevím proč, ale hnul mi i s beranama. Ten rovný úchop co je u představce, je nyní šikmo. Asi 4 roky jezdím s rovným a vyhovovalo mi to tak. Ještě jsem tento šikmý nevyzkoušel, tak nevím jestli je to zásadní změna a jestli mě třeba z toho nebude i bolet zápěstí. Co myslíte? Jako není problém vzít imbus a vrátit je do roviny, ale museli by se i posunout brzdy a tím pádem by se musela i omotávka musela dát znova počítám, nebo?

      0 0
    • Freeky  

      Jsem trošku vetší na ten rám, tak možná proto. Chtěl mi „pomoct“. Každopádně jsem mu nic neříkal, aby to nějak měnil. Rozhodující bude, jak se budu cítit, až to projedu.

      0 0
    • rorschach  

      Platívalo že když protáhneš přímku od rovné spodní části ródel 1 směrem k páce, tak by se měla dotýkat jejího konce 2. Toto neplatí pro vrchaře z Columbie a pod:)). Ta část řidítek, která se používá k hornímu úchopu, by měla být alespoň opticky vodorovně 4. Mírně skloněná dolů směrem dopředu nevadí.Pokud ti při tomto nastavení prochází přímka ještě zadní brzdou 3, jak už psal někdo výše, tak je to bonus navíc a kromě příjemného držení na všech pozicích to bude i dobře vypadat. Ale ve finále – kolik lidí tolik chutí, takže nastavování zdar:D.

      0 0
      • rorschach  

        á 14.3. tak to jsem přispěl s křížkem po funuse:)

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Ale, když už jsi s tím měl takovou práci…

        Správně jsi použil minulý čas v první větě. Ono vlastně ani neplatívalo, spíš se to tak nějak přihodilo a někdo to dal dohromady bez toho, aby se zamyslel, proč to tak vychází. Jak sám cítíš, míchají se ve zveřejněných pravidlech funkční pohledy, „urban legends“ a „design first“ přístup.

        Bejvávalo, že všechny tvary oblouků si byly vzájemně hodně podobné. V dnešní době různějších tvarů oblouků, rámů kol i jezdců bych na obou svých silničkách ani RX nebyl schopen dosáhnout souhry ani dvou Tebou uvedených pravidel, natož všech čtyř. Přesto se neskromně domnívám, že mám řídítka správně. Vlastně pro své potřeby používám jen Tvůj bod 4., hlavně je to (na mém nastavení dropu, posedu celkově a při kompaktních obloucích) jediné funkční nastavení a nelze moc jinak. Tím se vlastně všechno zjednodušuje.

        Ovšem, jak jsou moje kompaktní oblouky hodně zavřené, tak mi z toho páky vycházejí strašně dlouhé, a oproti Tvému bodu 2 přesahují přímku dolů. Co s tím? Uřezat páky? Posunout celé nahoru? Otočit řídítka dolů, aby se posunula přímka?

        To otočení dolů by nemuselo být marné, pak by bod 3 neležel 10 cm pod brzdou (přestože je brzda vlivem slopingu strašně nízko oproti klasice), ale osa by ji protínala.Ale zase by rovina 4 byla dost nakloněná dolů a – jak mají oblouky malé předsazení a ostrý horní oblouk – tak bych měl před pákami hluboký důlek.

        Nebo se tam projevuje velký drop mezi sedlem a řídítky a mám si je posunout 10 cm nahoru?

        Takže co? Začít Tvým bodem 1 nebo bodem 4? Co z toho je pro jízdu a jezdce důležité a co jsou jen vedlejší efekty a pózy? Platí to pro všechny fity stejně (Comp, Eddy, French)?

        P.S. Starší z mých synů měl na silničce jeden čas hodně klasické oblouky, silnička také klasického závodního střihu, jak z ní vyrůstal, tak si měnil nastavení, hlavně otáčel řídítka hodně dolů, vypadalo to dost divně, ale fungovalo to.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.