Nalitý špatný olej do hydr. brzd ULTEGRA

47 nepřečtených
  • Dirty M

    čau,

    potřebuji poradit,dolil jsem do Shimano Ultegra,ST-8020 /brzdový třmenShimano Ultegra BR-R8070 Hydrauloky,

    olej DOT4 ,protože byly brzdy stále měkké zašel jsem do cykloservisu,tam mě řekli,že DOT 4 rozežral gumové těsnění a celé brzdy jsou na výměnu,setkal se s tímto problémem někdo ?

    díky za rady.M.

    0 0
    • kubad  

      DOT4 není bohužel olej

      šetři na nové, za blbost se platí – servis má bohužel pro tebe pravdu, musel bys vyměnit úplně všechny těsnění a ty neseženeš ( DOT4 je naleptá a těsnění ztvrdne a přestane fungovat)

      0 0
    • Kouba_2005  

      Asi by bylo fajn vědět, jak dlouho jsi tam tu DOTku měl.

      0 0
      • Dirty M  

        4 dny…

        0 0
      • kubad  

        to je úplně fuk, stačí chvilka – několikrát už ověřeno od zákazníků :(

        3 0
        • Carloss  

          https://www.bike-forum.cz/…sram-guide-t#…

          Jak je možné, že mě to furt drží a těsnění to nežere? Asi štěstí na typ páky, kde to funguje

          0 0
          • Pedro404  

            Si řikam, že by bylo zajímavý tu shimano páku rozebrat a ty těsnění ponořit do DOTky, ať je vidět, co se s tim stane.

            0 0
            • Carloss  

              Však to naložený v Dotce je, jen je to uvnitř páky :) Dotka je „čistá“, takže se nezdá že by tahle těsnění rozpouštěla. Zkoušel jsem to, bo jsem měl doma plonkovní páku – funguje to, přikoupil jsem i druhou, také funguje, díky tomu jsem ty Sram brzdy nehodil do popelnice.

              0 0
              • Pedro404  

                No právě proto, že ty řikáš, že ti to funguje, a všichni ostatní řikaj, že to ty těsnění rozežere, bych ocenil nějakej takovej kontrolovanej po­kus.

                0 0
                • Honza03  

                  Já mám zcela jistě vyzkoušený že Shimano olej rozežere těsnění z Guidů téměř okamžitě.

                  0 0
              • kubad  

                netuším jak je to možné měl sem na servis dost brzd kde se to stalo a těsnění tvrdé nefunkční

                0 0
                • adam320  

                  Jj, potvrzuji, velmi rychle to umre. Stejne tak naopak. Uz jsem resil nekolik guide s mineralem a taky smrt

                  0 0
                  • Carloss  

                    ano, minerál do sram brzd je smrt v řádu pár hodin. Opačně mi to prostě funguje – když kouknu na datum, tak už skoro 2 roky

                    0 0
                    • adam320  

                      Ja Ti verim, ale videl jsem uz na vlastni oci i to co ostatni. Nevidim duvod to udelat

                      Co k tomu vedlo tebe jestli se muzu zeptat?

                      0 0
                      • Carloss  

                        psal jsem to v původním příspěvku – válela se mi doma plonkovní Zee páka, tak jsem ji zkusil píchnout místo příšerných Guide T pák a po chvíli, co to bezproblémově fungovalo jsem dokoupil i druhou páku. Až to přestane fungovat, tak to půjde do koše, věděl jsem, že se to dělat nemá, ale zatím se to vyplatilo.

                        0 0
                        • adam320  

                          Aha, promin. Ja to prehlidl. Tohle chapu, to je super, ze to funguje. Treba ma Zee lepsi tesneni, ja to resil nekolikrat na br-mt 500 a podobnejch vecech

                          0 0
                    • kubad  

                      možná nějaké jiné odolnější těsnění u těchto brzd dole píše kachna o Saintech , netuším

                      Hope třeba aktuálně nabízí brzdiče s různým těsněním pro olej a brzdovku ale vždy to funguje jen s jednou – je tam jen jiné těsnění těžko říct

                      0 0
                    • Hrabex1  

                      kdysi mi jeden servisak taky rikal, ze olej do brzd na dot4 je horsi nez naopak. Asi bude zalezet na konkretni brzde.. V kazdy brzde jsou tesneni z naky gumy, ktera se bude u ruznych typu a vyrobcu lisit. Nektery bude vadit olej, jiny dot4 a jiny nebude vadit nic

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        Nejaky manik v jednom internetovem magazinu se rozhodl to vyzkouset. Nevim uz kde to bylo, ale vysledek byl ze shimano s DOT mu fungovalo snad celou sezonu, Sram s mineralem zahynul hned. Coz je docela konzistentni s tim co rikas, i s brzdama co jsem videl. Tak jako tak bude samozrejme nejlepsi se tomu vyhnout :)

                        0 0
                        • Petr L2  

                          No já bych to neriskoval, ono může také záležet na stáří pák, všechny plasty mění stárnutím vlastnosti a DOT je dost dlušný svinstvo, takže pokud nové těsnění odolá, staré odolat nemusí

                          0 0
                          • Mr.Duck  

                            Tak samozrejme bych to nedoporucoval jak pisu, ale kdyz uz to tam nekdo nalil tak neni duvod nezkusit to zachranit. Nejake okamzite selhani bez varovani to nezpusobi ani kdyby to nevyslo.

                            0 0
    • Cavendish  

      DOT 4 patří do SRAM brzd. A nebo do auta :) Shimano má minerální olej. Škoda no, drahá zkušenost

      0 0
      • Johny.Merida  

        ***** drahá, njn, škoda že to všude Shimano píše.

        0 0
    • Doyle  

      Promiň, mimo tvůj dotaz: Dirty M to jsi ty, ten rezavý vousáč, co se občas objeví v Oslavanech v pivovaru?

      0 0
      • Dirty M  

        jo jo a ty máš to pinarello…vim…

        1 0
    • Breakpain  

      Ano, to bude konecna pro tesneni …

      0 0
    • Markony  

      Moc drahé poučení bohužel.

      0 0
    • jIrI___  

      V servisu ti nelhali, DOT spolehlivě rozežere těsnění pro olej během několika hodin. Můžeš zkusit brzdy kompletně rozebrat (páky i třmeny), pořádně propláchnout a sehnat veškerá těsnění nová. Ale to se ti pravděpodobně nepodaří, takže jako reálnější varianta mi bohužel připadá nákup nových pák i třmenů. A příště před pokusem o domácí servis raději mrknout na manuál :)

      0 0
    • Markony  

      No můžeš to prodat na náhradní díly .

      0 0
    • jonti  

      Protlačil jsi to komplet od třmene až do páky? Pokud jen trochu dotlačil do třmene, páka by ještě mohla být ok a třmen s hadicí až tak drahý není.

      0 0
    • wladeq  

      Jeste to tady nikdo nerekl, ale, jsi ko*ot, sorry ale neda se jinak ;)

      0 3
    • Vilém  

      Nekecali. Za blbost se plati.

      0 0
    • skvedo  

      Ze zvědavosti jsem na Ali koupil sadu těsnění pro páku i třmen, jestli se mi tím nepodaří jednu brzdu oživit. Ještě jsem je ale nezkoušel.

      Ty pro třmen jsou vypsané i pro silniční modely, pro páku by snad pasovaly. Rozdělat to jde i relativně snadno https://www.youtube.com/watch?…

      Problém je že jsem nikde nenašel ani neoriginální membránu pro nádržku páky.

      https://www.aliexpress.com/…1396800.html

      https://www.aliexpress.com/…7942088.html

      Našel jsem jenom Shimano díly Y0DL98030/Y0D­L98030, tělo páky. Ty by snad mohly potřebné těsnění mít jako celek když Shimano nic dalšího nedodává: https://www.probikeshop.com/…/181377.html

      https://www.probikeshop.com/…/181367.html

      0 0
      • Johny.Merida  

        O membráně se diskutovalo nedavno… se závěrem, že jako náhradní dil neexistuje.

        0 0
        • Radek A. S.  

          Hele, jen teoreticky – existují materiály pro 3D tiskárnu, ze kterých se dají tisknout těsnění na bázi pryže. Z toho by to nešlo vymodelovat? Samozřejmě nevím, jak by se dané materiály snášely s olejem …

          0 0
          • novas752  

            Jen aby to nebylo dražší než nová páka. A nejsem si jistý jestli bych se na to chtěl spoléhat. Kdyby to byla třeba hydraulicky ovládaná sedlovka tak ok, ale takhle se pokoušet bastlit brzdy asi neni nejlepší nápad.

            2 0
            • Radek A. S.  

              Ještě je možnost nechat si tu membránu vyrobit u profíků:

              https://silroc.cz/

              Vyrábí občas pro naši fabriku, přípravek je drahý ale pak každý vyrobený kus by byl v řádu desetikorun. Kdyby se našlo dost zájemců … :-)

              0 0
              • vysmátej bajker  

                co to je „dost“ zájemcu. třeba při 100ks nebo 100000ks.

                0 0
                • novas752  

                  Forma na to bude stát minimálně desítky tisíc. Tak si to rozpočítej na kusy. Od nějakých vyšších tisícovek ks by to asi mohlo dávat smysl. :-)

                  0 0
                  • TK75  

                    Mezitím se změní tvar pák a membrány :-)

                    Ale jinak teda až to vytiskne, tak bych si tak 10 ks vzal

                    Děkuji

                    0 0
                  • Radek A. S.  

                    Tisíce asi jo, desetitisíce spíš ne (podle zkušenosti s tím co dělají pro nás). Ale testovacího jezdce bych na tom dělat nechtěl :-)

                    Mimochodem Shimano to taky někde vyrábí, takže forma už existuje :-)

                    0 0
          • skvedo  

            Zkusmo jsem napsal prodejcům na Ali. Jeden odpověděl „Dear friend, we will give feedback to the designer“ tak držte palce, třeba nakonec budou.

            Mám Flexfill 98A a to je na tohle použití příliš tvrdé. Jsou i poddajnější struny, ale nemám s nimi žádné zkušenosti.

            Ale teoreticky mě s tou zakázkovou výrobou napadlo, jestli neexistuje dostatečně odolný silikon/pružná epoxy/…, ze kterého by se to dalo podomácku odlít. Forma by 3D tiskem udělat šla. I když to není geometrie, kterou typicky kreslívám, asi bych se s tím popral ale s těmi materiály nemám zkušenosti.

            0 0
            • Radek A. S.  

              Zkusím zjistit u kolegy, co používá za tiskový materiál na ty těsnění… Shore 98A je fakt hodně, na tu membránu bych hádal třeba něco mezi 50 – 60.

              Ale byly by to stejně jen experiementy :-) Brzdy mám zatím OK a v záruce, nehodlám se v nich vrtat dokud budou fungovat.

              0 0
              • Radek A. S.  

                Tak těsně vedle: TPU Sh20D (= cca Sh66A) od „Print with smile“ by možná šel.

                0 0
    • Chlebovnik  

      F

      0 0
    • Mr.Duck  

      A proč to prostě nevypláchnout minerálem, nebo klidně lihem a pak minerál. Pokud se ti s tím chce víc je*at, můžeš to zkusit rozebrat, vyčistit lihem a složit.

      Pak to prostě odvzdušníš a buď to bude fungovat, nebo ne.

      Jednu takovou brzdu co zákazník vozil s DOT dokud se z ní nestalo želé mám na jednom kole. Musel jsem z toho dostat želé ale brzda funguje. Kámoš má taky Sainty co byly plné dot a po vyčištění stejné substance fungují.

      Určitě je možné že budou téct, ale za pokus dáš jen trochu práce a oleje. Po 4 dnech je myslím dobrá šance na záchranu, ale jestli ti na nich záleží, s čištěním bych si pohrál.

      1 0
    • ales112  

      Jak brzdili Ultegra paky pred nalitim DOT kapaliny?

      Zajima me jaky efekt, prinos ma ServoWave na brzdeni ve srovnani s pakami 105 bez ServoWave.....

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce