• Balik123

    Ahoj vsem bikerum a bikerkam.

    Je tu nova sezona a hezke pocasi a ja zatouzil po silnicnim kole. Do ted mam par let stare horske kolo Superior a je v pohode, ale cim dal vice jezdim pouze silnice. Bavi me spis najizdeni km a frekvencni jizda nez projizdeni terenem.

    POtreboval bych nejake rady a doporuceni na co si dat pozor pri vyberu silnicniho kola. Bude to moje prvni silnicni kolo tak abych nebyl zklamanej.

    Na silnicnim kole jsem sedel jen jednou a naprosto me to chytlo. Problem byl v tom ze to bylo velmi drahe silnicni kolo, cemuz urcite odpovidalo i velice kvalitni osazeni.

    Prvni problem je ze merim 194 cm cili budu potrebovat asi nejaky hodne velky ram.

    Druhy porblem, ze vubec nevim jake vybirat sady osazeni. Na horskym kolech mam prehled a vybiram vetsinou z vyssich rad X.9 / X.0. Na silnicm kole takhle vybirat nebudu moct jelikoz neni tolik penez.

    Treti problem , nevim zda mam chtit troj prevodnik nebo compakty.

    Ctvrty problem absolutne nevim jakou geometrii ramu. Silnicni kolo bude mit asi kratsi ram nez MTB, ale vubec nevim podle ceho vybirat.

    To je asi tak zatim vse. Budu rad za kazdou pomoc.

    Planovana cena kolem 20 000,– v pripade nutnosti a opodstatneni mozno jit az do 30 000,–

    Jen tak do zacatku to zkusim s mojim osobnim vyberem Trek 1.2

    Diky

    Tomas Balik

    0 0
    • Stanislav__1  

      Trek v odkazu ma podle me damsky design. Nesel bych do toho.

      0 0
    • Jirikus  

      Zdar

      Ma výšku 194 cm asi nebudeš mít problém sehnat odpovídající velikost rámu, je to podle mně ještě na hranici obvyklé konfekce :-). S velikostí ti poradí prodejce, každé kolo má jinou geometrii. Takže vodítko, aby se ti na něm dobře sedělo a byla rozumně vytažená sedlovka, aby to i rozumně vypadalo.

      Se sadami bych volil mezi Campa Mirage nebo Veloce a Shimano 105

      Rám bych volil klasiku hliník bez nějakých karbonových zadních vidlic apod. vidli karbon s hliníkovým krkem, ale ta bude už skoro na každém kole za 20–30.

      3pila/compakt/kla­sika to je na tobě, já přešel z klasiky na compakt a jsem spokojen, 3pila na silničku dle mně nepatří (nevím co budu říkat za pár let), ale kdo jezdí v klídečku tak je myslím k nezaplacení.

      Nevím kolik vážíš, ale jestli rozumně k tvé výšce, volil bych nějaký klasický výplet s 32 dráty, aby to něco vydrželo, nebo ze zapletených setů čím víc drátů tím podle mně líp.

      Tady je malý nástřel

        
      0 0
      • pepe19  

        mrkni v hervisu(i když se to většině nebude líbit) na FUJI ROUBAIX PRO,hlinikový rám,karbonová vidle a zadní stavba,komplet 105 za 19 999,– nebo Fuji Newest 1,0-hliníkový rám ,komplet Tiagra,trojpře­vodník za 14 999,–

        0 0
        • Balik123  

          Diky za typ, kdyz budu mit cestu kolme tak se tam zastavim, nasel jsem je na netu a nevypada vubec spatne – teda taa Fuji Roubiax Pro ta newest 1.0. se me nezamlouva…

          Diky

          0 0
      • Balik123  

        Mockrat dekuji za cenne rady, podivam se po nejakych a kdyztak sem hodim odkazy. Ono e tezky vybirat neco co jsem nikdy nemel. Ale treba je pravda, ze drive kdyz jsem vybiral horske kolo, tak jsem ho taky parkrat preskladal nez uplne sedlo. :) U silnicky bych se tomu chtel vyhnout, jeliokz je to cennove docela narocne :) Takze cim lepe sedne napoprve tim lepe :)

        Jeste jednou moc diky

        0 0
    • camillio  

      Nazdar, já letos inovoval starou silničku za nového Šírera, pravda 702 na Veloci je kapku dražší nez chceš ty. Ale k věci – jestli campu nebo Shimano je otázka preferencí a toho, jak ti sednou duály. Nová campa má rozhodně ergonomičtější tvar pro horní úchop než loňské (a starší) modely, čímž Shimano konečně dohnala. Teda pokud někomu víc seděl starý tvar, proč ne. Z klasiky jsem přešel na compact převodníky, stále si na to zvykám a zatím mi to úplně nesedí, pokud ale se silničkou začínáš, budeš s nimi navýsost spokojený. Ona to totiž je výhoda do kopců – kde jsem s klasikou dříve trpěl, teď letím. Na Shimanu bych šel osobně do 105 nebo vyšší, na campě Veloce popř. Mirage, výš se nedostaneš a Veloce je podle mě zlatá střední cesta. Ale co jsem slyšel tak i Xenony fungujou na výtečnou. Rám bude za ty prachy jasně hlína, přední vidle nejspíš (a ideálně) karbon s hliníkem. Karbonové stavby na zadku bych se také nebál, ale to za dvacku nebude. Mám karbon na zadku jak u silničky (kde to podle mě znát je docela dost a to to porovnávám s ocelí), tak na MTB (kde to posoudit nedokážu).

      Ostatní věci budeš muset podle ceny. Jediné co ještě doporučuju je ozkoušet řídítka – mně třeba víc vyhovují klasický kulatý tvar a ten moderní „in“ ergonomický spíš ne. Takže si musím zvykat na tvar oblouků, nicméně horní úchop je u mě plochý a to je naopak super, byť jsem to nečekal a spíš v tom hádal marketing.

      0 0
      • Balik123  

        Bezva moc dekuji za rady, asi teda pujdu do compaktu jelikoz, jsem na silnicce nikdy nejezdil tak si na ne lepe zvyknu. No a co se tyce sady jakou zvolit to asi bude podle kola ktere vyberu jelikoz nemam zkusenosti ani s jednou sadou a podle toho jaka bude na kole na tu si zvyknu…doufam.

        Co se tyce riditek, no treba na tom kole kde jsem jel byly ty ergonomicke a sedly me uplne perfektne.. Nevim teda co by to delalo po vice km fakt jsem jel jen kousek ale drzeli se dobre. Pri nejhorsim se daj koupit jiny je to porad mensi investice nez kdyz by nesednul ram. ALe pokud sedne vse tak je to idealni stav, alespon bych nemusel nic menit. S carbonem na ramu ani nepocitam to je me jasny v teto cenove hladine, a vidlice by mohla byt carbon s al krkem… uvidim co sezenu. Pristi tyden to obehnu a vyzkouseim, potreboval bych nejake testovaci jizdy abych vubec vedel co mam pozadovat.

        Jinka moc diky

        0 0
        • camillio  

          No neni zač :-) Ono pokud se podržíš rozumných značek a v případě Shimana nepůjdeš pod 105ku (která je výborná), tak více méně není co zkazit. Pak už je to jen o tom co se ti líbí nebo na čem se ti dobře bude sedět.

          A propos, nemá tu někdo zkušenosti s low-cost celokarbonem od Leader Foxu  http://www.leaderfox.cz/index.php?… ? Koukal jsem na něj ve výloze, za 35k peněz vypadal relativně slušně, trochu punkový mix 105ky a kdečeho, spíš by mě zajímalo jak moc (ne)slušný je ten rám. Jen pro informaci, kam spěje vývoj, měnit nehodlám :-)

          0 0
          • Zdenda CUBE  

            Kam spěje vývoj, je naprosto jasné, když se podíváš do závodního pelotonu, tak tam prakticky nic jiného, než karbon nenajdeš. Jakou chceš další nápovědu. A nemalý důkaz trendu je i to, že se ke karbonu prokousávají i hodně průměrní výrobci, protože je k tomu jednoduše nutí trh.

            0 0
            • camillio  

              Čti lépe :-)) Mě zajímá jak (ne)slušný je ten rám, ne jestli je z karbonu a na čem jezdí závodníci, to vím dobře sám. A vývoj jsem myslel tak, jestli se za tyhle prachy začínají stavět solidní rámy se solidními vlastnostmi. Namotat karbonovou trubku zvládnu i já v garáži. Jenže jezditelné to nebude. Tož tak.

              0 0
    • czertd  

      Napoprvé bych šel do kola třeba z cyklobazaru. Za 20 seženeš hliníkové kolo s karbonovou vidlí na Ultegře (něco jak XT). Neobvyklé velikosti se tam docela objevují a pokud Ti poradí někdo kdo tomu rozumí, tak není problém. Pokud Ti navíc nesedne, tak ho obratem prodáš a nepadne Ti na něm hned cena třeba o 5 dolů jako u prodávanýho novýho.

      0 0
      • Balik123  

        Diky za radu, ja jen asi nejsem tak duverivej k bazarum, uz dvakrat jsem se docela spalil a zrovna u kola to nechci riskovat znovu. Kdyz mam ty penize a myslim si ze kolem tech 20k by mozna sla sehnat nejaka nova prumerna silnicka s kterou bych byl spokojen tak bazar bude asi az druhotne reseni, ale kdyz by tam byla nejaka verohodna nabidka ktera by zaujala taks e tomu asi branit nebudu. Jak bude cas tak to projdu ale v moji velikosti, coz jsem tak hledal je asi 62 cm ram tam toho moc nebude.. Kazdopadne diky za tip…

        0 0
    • georgio  

      Ahoj,

      před pár týdny jsem řešil vpodstatě stejný problém jako Ty- první silnička, měřim kolem 190cm…řešil jsem to poměrně dlouho a pečlivě.

      První myšlenka byla koupit nějakou lehce jetou z cyklobazaru, točí se jich tam docela dost, ale někdy je otázka v jakém jsou stavu, chce to dávat pozor, někdy ani fotky neodpovídaj současnému stavu, navíc pokud se v silničkách nevyznáš (jako já), tak těžko poznáš některé detaily- třeba vymleté dualy. Ale rozhodně neodrazuju, pokud se Ti chce jezdit po ČR a objíždět, daj se kupit krásný stroje.

      S novejma kolama je to taky těžký, ceny teď šly s Eurem trochu nahoru, někde se daj sehnat i starší modely. To FUji vypadá dobře, zamně ho tam ještě neměli, ale nevim jestli bude v Tvé velikosti.

      Já jsem nakonec vybral Radon RPS na Rivalu…sice jsem byl zezačátku rozhodnutej pro Campu, ale ten Rival se mi docela líbí, váhově je na tom dobře, a to kolo mi za ty peníze přijde na dobré úrovni- v Čechách jsem nic lepšího za tu cenu nenašel…během několika příštích dnů má dorazit, tak dám vědět jaká je realita :-) Cena je myslim příznivá…

      0 0
    • Balik123  

      Zdravim, tak jsem vybiral co to slo a mam par favoritu na ktere se chci pres tyden podivat.

      Jedna silnicka me ale zujala uplne nejvice a chci se zeptat na vas nazor.

      Je to Giant DEFY 1 kolo je komplet na shimanu 105 ma super geometrii i na moji vysku, mirnej sloping takze i ve vetsi veliosti nevypada jako silene leseni, No proste me se zamlouva jen chci vedet zda bych pripadnou koupi neudelal nejakou chybu. Je to prece jen moje prvni silnicni kolo. Kdyztak cena je 27000,–.

      Dekuji

      0 0
      • lindas  

        Mno, „mírnej sloping“ bych tomu zrovna neříkal:) Gianty v týhle sérii mají naopak sloping jako prase. Otázkou ale je, jak bude vypadat největší rám – protože na produktových fotkách výrobců obvykle bývá nejhezčí rám a ten bývá spíš ve středních až menších velikostech. Ostatně z fotky je vidět, že to šedesátka asi nebude. Jinak kolečko je to pěkné, ovšem zdá se mi lehce předražené. Už jen to, že to není kompletní sada (non series kliky), by mi za ty prachy vadilo. 

        0 0
        • Balik123  

          Aha :) tak to z te fotky ani nevypada :) Jsem si rikal ze mirnej sloping nevadi :) No uvdise az to budu videt nazivo v krame.. jako me by nevadil jde spis o to ze jsem fakt vysokej a abych pak nemel sedlovku vytazenou az nevim kam :) A ano to je jasne ze na produktovou fotku nedaj nejaky krajni velikosti… Jako je jasny ze kdyz jsem tak vysokej tak ram bude vypadat velce a spis jako leseni ale to je proste dan za moji vysku.. Ale co jezdit to bude tak jako tak a to tady jde… kdyz by to navic jeste k tomu dobre vypadalo tak tim lepe…:) Mrknu jeste po dalsich ale znacku Giant mam prosten rad…

          0 0
          • lindas  

            Tak nějak:) Vyzkoušej na krámě a uvidíš. Já osobně bych přes internet kolo nekupoval. Je třeba si na to sednout a co to jde se projet. Jinak Gianty jsou krásný kola a přeju ti, aby ti jedno z nich skvěle „sedlo na prdel“ ;-)

            0 0
            • Balik123  

              Dekuji, taky bych si nedovolil koupit kolo pres net kdyz bych ho nemel predem vyzkousene… Giant me hodne zaujala le nevim hlavne kvuli tomu slopingu ktery je, jak jsem zjistil, fakt docela velky. No chce to videt nazivo, kazdopadne diky…

              0 0
        • Jirikus  

          Jenom k těm klikám, kompakty děla Sh podle mně mimo sérii a ty R600 jsou podle mně kvalitativně shodné s klikama 105.

          Jinak rám je od pohledu kratší, takže na takové pohodové ježdění.

          0 0
      • georgio  

        Kolo je designově moc pěkné, ale taky mi přijde celkem drahé- za podobnou cenu tu už pr lidí dalo dohromady i kolo na Ultegře. Slooping bude velkej, záleží co by Ti vyhovovalo, doporučuju vyzkoušet…

        Zajímavý jsou ty lanka který vedou celekm daleko od spodní rámový trubky…

        Koupi chybu asi neuděláš, kolo je to pěkné, slušně osazené, ale za tu cenu by šlo sehnat asi i o něco lépe postavené kolo.

        0 0
        • Balik123  

          Asi bude drazsi ale ram je zaklad :) vylepsovat se da vzdy… Ke Giantu mam osobni vztah :) Mam tu znacku proste rad… ale jako doporucujes dole to Cicli se me taky hodne zamlouva :) kdyz jsi me ho zrovna poslal tak jsem psal ze je to muj druhej favorit :) 

          No dam si nejake kola ktera zaujmou a pokud mozno si je nekde najdu nazivo… Pokud uz to bude osazene jen o trochu lepe tak to uz je me fuk…hlavne musi sedet geometrie ostatni je vedlesji… nerad po par km zjistil ze ram me strasne nesedi a co ted?…

           

          Kazdpoadne diky za pomoc…rady a tipy

          0 0
        • roc.ker  

          Ahoj,

          taky pokukuju po silničce a nechce se mi věřit, že se dá postavit kolo stejné kvality na Ultegře. Cena je asi nejagresivnější co jsem našel! Nebudeme brát v úvahu podzimní slevy.

          0 0
          • Ricci  

            No cca pred mesiacom predavali v AT v sieti obchodov Hofer cestak postaveny komplet na Ultegre najskor za 799 EUR a potom este zlacnili na 699EUR :-)

            0 0
      • georgio  

        Když už ses sám dostal do těch vyšších cenových hladin, tak koukni ještě na tyhle dvě kola…možná tu budou jiní, kteří Zi o nich řeknou víc, mně zaujaly výbavou a cenou:

        Cicli B Fly- na 105 a Tengusa- celokarbon na Ultegře

        0 0
        • Jirikus  

          To CicliB vypadá dobře. Podle mně slušný lehký hliníkový rám, povrchovka elox. Značková velmi slušná celokarbonová vidle. Výbava 105, slušné sedlo a pláště. Kola neznám, ale když se na ně koukneš, tak tam píšou váhový limit jezdce "80 ":http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…, což asi nebude to pravé ořechové, ale dají se klidně vyměnit i za něco levnějšího, to by nebyl problém. Takže asi OK. Ten karbonový rám nebude asi karbonový, ale nějaký kompozit ze skelných vláken, takže to bude mít spíše blíž k laminátu, ze kterého se dělaly kdysi kánoe nebo tyče na ohradníky na krávy :-).

          0 0
    • Dave.6  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Balik123  

      Dave.6 → omlouvam se za blokovani tveho prispevku, ale tohle je tema o vyberu moji silnicky, kdyztak si zaloz svuj topik…:)

      Jinak druhej favorit je Cicli B Fly 105 , geometrie by taky sedla a cena podobna…Pristi tyden bude tyden testovani… :)

      0 0
      • jecnak  

        Budu se opakovat, ale to kolo je velmi slusne poskladany, prakticky nema zadnou vyraznejsi slabinu a pro zacatecnika je supr. Ani mnohem drazsi kolo nepojede tak dobre jako tohle (ram, kola, plaste, osazeni, vaha).

        0 0
        • radek910  

          Taky právě hledám a tohle kolo se mi moc líbí. Jen mám problém právě s koly a obávám se že pro člověka, který má 194cm by jejich váhový limit – 80kg – mohl být  leckdy problém, já se bohužel  nevejdu a to mám jen 188.

          0 0
          • Balik123  

            A jejda to kolo ma nejaky vahovy limit? Tak to me ani popravde nenapadlo… Samozrejme ze pri moji vysce mam vice nez 80 Kg… sice ne o moc jelikoz jsem fakt hubenej ale kolem tech 90 Kg to bude a nerad bych pokousel vydrz ramu… Kazdpopadne diky za upozorneni…

            0 0
            • siskin  

              myslím že váhový limit se týka pouze těch kol a zřejmě by nebyl problém domluvit se na výměně za odolnější , jinak já jsem teď řešil stejný problém a vyřešil v hervisu -fuji roubaix -rám hlína+karbonové zadní vzpěry ,vidle karbon hliník ,kompletní sada 105 ,slabší článek zřejmě budou kola alx-200 ,ale je to moje první silnička a jede parádně ,a cena byla víc než příjemná(17000,–) ,se servisem horší ,kolo nebylo absolutbě seřízené(úplně povolený představec!! apod..)

              0 0
              • georgio  

                Fujina pekna:) Kde jsi ji kupoval a jake velikosti meli?

                0 0
                • siskin  

                  Díky ,kupoval jsem v hervisu v jablonci ,je to 54 a měli poslední kousek ,ještě jsem je viděl v Liberci. původní cena 25000,– slevněno na 20t a ještě jsem dostal 3t slevu za pořezaný omotávky :-))

                  0 0
              • Feďa  

                Na silničky od Fuji jsem v Hervisu koukal už na podzim, tzn. modely 2008. Konkrétně model Fuji Roubaix Pro – vybavení Ultegra, karbon vpředu i vzadu, kola Aksium. Po půl roce jsem vyrazil do Prahy (Hervis Chodov) a měli ji tam stále (včetně slevy 50% tzn. za 19.999Kč) – navíc zrovna probíhala akce -DPH, takže vyšla na 17tisíc (resp. 17.700, když započítám pokutu za propadlý lístek v metru:-)  Neodolal jsem a rovnou na ní odjel domů.

                0 0
                • siskin  

                  jj ,komplet na ultegtře jsem teď viděl v hervisu v Brně za 19900,– ,že já vůl ještě chvíli nepočkal :-)

                  0 0
              • pepe19  

                kdyby jste někdo měl zájem o tuto fujinu na 105 nebo ultegře,dejte vědět na mail

                0 0
      • TomasJ  

        Radil bych priplatit si 3,5 tisice a vzit to kolo na Ultegre. Cenovy rozdil je to zanedbatelny. Ultegru bych povazoval za takove nutne minimum a urcite zde nema cenu prehnane setrit.

        0 0
        • Balik123  

          Je pravda ze 3,5 tsice neni tolik ale jde o to u jake ceny… Ja mel rozpocet nejakych 20 000,– a uz jsem skoro u 30 000,– to je pro me celkem dost penez a zase dalsi tri tisice sem a pak nejake doplnky a nesedne predstavec a budu na 40 000,– blby je ze skoro vse je v dnesni dobe o penezich…  No uvidim co projde doma.. jinak moc diky…

          0 0
        • Jirikus  

          TomasiJ neblázni, brát jako základ Ultegru, na které se dá v pohodě závodit je podle mně trochu mimo. Podle mně dotyčný může jít klidně pod S105 a CVeloce, u té campy určitě a nepozná žádný rozdíl. Přecejenom na silnici ty componenty tak netrpí, žádné bahno, v dešti taky asi jezdit nebude, takže i ta skoro základní sada vydrží dlouho.

          0 0
    • Vrci  

      měříme v podstatě stejně. Mám 193 cm. Co bych Ti rozhodně doporučil jsou 180 mm kliky. Ať už vybereč cokoliv, zeptej se v obchodě na možnost výměny. Snažší to budeš mít samozřejmě u Šírera, než v Hervisu. S naší výškou bych se vyhnul přílišnému slopingu a monostay zadní stavbě. Těžko radit velikost, když se koukneš na moje kola, tak GT je 58 a Canyon 62 a jedná se o kola se stejnou geometrií. Vodítkem by Ti mohla být geometrie Canyonu. Na stránkách je program pro výpočet, my dva jsme na hranici 62 a 64. Kdy 62 je pro sportovní nízký posed 64 pro pohodlnější napřímeený.

      0 0
      • Balik123  

        tak tobe moc moc dekuji… Jak ja jsem jen mohl zapomenout na Canyona.. To byl drive muj favorit na vyber HT s tema jejich luxus cenama a super vybavenim… Tak myslim ze mam favorita no.1. Geometrie je uplne super… Sloping vypada ze nenni nebo je mozna dokonce negativni? Nakupu z ciziny bych se nebranil, jinak jsem si dle tveho doporuceni zkusi ten program na strankach toho canyonu a hazi me to teda ram 64… to je neco hroznyho :) to musi byt fakt leseni :) bych radsi vzal 62 a trochu vice vytahl sedlovku :) Treba ty mas 62ku a vubec to nevypada tak hrozne…

        Jen otazka, kdyz bych vybiral ze zakladni rady silnicek Canyon jaka se vyplati a jak uz ne… Jsou tam adekvatni priplatky za jednotlive verze? Myslim tim radu roadlite

        Diky

        0 0
        • Vrci  

          Pokud bych se rozhodoval mezi 5.0 a 6.0 vzal bych 6.0. Pokud uvažuješ o 7.0, tak bych si radši připlatil za tohle. Těch 64 ti to dává jak při sportovním tak při comfort posedu? Chtěl bych Tě totiž upozornit, že mám představec 135 mm místo 120 mm, což by v Tvém případě mohlo znamenat, že by sis možná kopal při jízdě ze sedla do řidítek, při běžném osazení.

          0 0
        • xp3  

          No kdyz uz je rec o canyonu – loni jsem poridil roadlite 4.0, to je jako letosni 5.0. Mam taky tak nejak kolem 194 a v zal jsem 62 i kdyz mi to pocitalo 64. Jestli jsem udelal dobre uz si tak posledni dobou nejsem jisty. Hledam porad idealni posez, od tech 60 km me uz na tom boli celkem zada, predpokladam ze to bude diky malo vysoke hlavove trubce. Takze jestli muzu jeste poradit, zkus se na nejakem takovem kole svezt a uvidis jak ti bude sedet. Na vysce samozrejme zalezi, ale dulezity je tyk pomer delek koncetin, takze se neda obecne rict, kliky vem takovy a makovy, to je fakt dost individual – muj nazor.

          Kdydy si mel zajem vyzkouset moje kolo, neni problem se domluvit na projizdce – ja takovou bych takovou moiznost pred nakupem ocenil.

          0 0
          • Vlady  

            U mne napočítal Canyon naopak menší rám, než jsem byl zvyklý – měřím 188 a rám doporučil 58. Vzal jsem si velikost 60 a sedí jako ulitý. Geometrií je Canyon velmi pohodlný, cítím se na něm mnohem lépe než na předcházejícím Herculesu, stejné velikosti rámu. Obecně platí – menší rám pro sportovnější a větší pro pohodlnšjěí jízdu. Rozhodně bych se přikládal k hliníku. Vlastnosti rámu Canyonu jsou srovnatelné s Carbonem a nemusíš se bát, že po jednom tvrdším pádu máš pod sebou rám s trhlinama......

            0 0
            • georgio  

              Tve tvrzeni ze jsou vlastnosti hlinikoveho Canyonu srovnatelne s Carbonem je hodne odvazne…rekl bych ze pro rekreacniho cyklistu bude rozdil v obou ramech nerozeznatelny, ale vlastnosti maji urcite jine…at uz zivotnost, absorbce vibraci atd.

              0 0
              • Vlady  

                Máš pravdu, že jako rekreační cyklista Carbon od hliníku na jízdě asi nerozeznám, myšleny byly srovnatelné vlastnosti co se týká pohodlí – a to samozřejmě rámů zhruba stejné cenové úrovně – a zde papouškuji výsledky testů časopisů, které se téhle tematice poslední dobou hodně silně věnuji (Tour, RoadBike..) Na okraj – rozdíl, mezi nejlepším a nejhorším pláštěm měl větší vliv na celkové výsledky než mezi nejtvrdším a nejpohodlnějším rámem.....  ale to už sem nepatří. Canyon okopíroval „Sitzstreben“ od Cervélo, přidal k tomu výrazně ohnutou sedlovku a výsledkem jsou přední místa v testech… V absorbci vibrací lepší, než řada karbonových rámů..

                Jinak je svojí podstatou samozřejmě každý materiál jiný. Z Carbonu se už vyrábějí rámy pod 900g, to jsou oblasti, kam se hliníkové rámy nedostanou – ani váhově, ani cenově..

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.