• Sante

    Zajímá mě jaké máte výdaje na provoz kola. Myslím údržba výměna komponent atd. Setkal jsem se s názorem, že dojíždění do práce na kole vyšlo stejně draho jako dojíždění do práce MHD.

    0 0
    • kubad  

      :D

      0 0
    • Smazaný účet  

      Moje letosni provozni naklady:

      novy predni plast: 1000Kc,

      2× prehazovacka: 2500Kc.

      ale tohle se mi stalo pri jezdeni v prirode, na kole na kterem jezdim za vejdelkem mam naklady nulove:)

      0 0
    • brozelin  

      Nemyslím si, že je v pořádku všechno přepočítávat na to, jestli se mi to tzv. finančně vyplatí nebo ne. Osobně se mi tento přístup přímo … Ale není to, konec konců, špatná otázka do debaty. Schválně, kdo jezdíte na kole proto, aby se vám to finančně vyplatilo. jinými slovy „pro peníze“. Samozřejmě, vyjma profíků. A když už jsme u tý přecpaný, chrchlající a smrdící MHD, tak za mě, i kdyby to kolo bylo x krát dražší, bude pořád zlatý. O ostatních aspektech nemluvě.

      0 0
      • Smazaný účet  

        takova zasadni vyhoda cesty z prace na kole oprti MHD je, ze muzes odbocit k hospudce:)

        0 0
      • LUDVICEK  

        Kolo se kterým jezdíš jenom po cyklostezkách nebo po městě ti přece musí vydržet navždy.

        0 0
        • Sante  

          Vydrží, ale náklady na provoz kola určitě jsou. A to mě právě zajímá.

          0 0
      • Sante  

        Jsou situace, kdy člověk počítá každou korunu. Aby snížil ten dotyčný náklady na dojíždění do práce, jezdil na kole. Po dvou letech dle jeho slov zjistil, že je pro něho levnější jezdit do práce MHD než na kole. To mě překvapilo a proto se ptám na vaše zkušenosti.

        0 0
        • Sante  

          Ten člověk jezdil na kole právě proto, aby ušetřil za cestu do práce. Jinak kolo nepoužíval.

          0 0
          • kubad  

            tak si ale neměl kupovat drahé kolo :D

            provoz plečky na ježdění do práce nestojí prakticky nic

            0 0
            • Sante  

              Stěžoval si na nekvalitní komponenty, zmiňoval řetěz, který musel měnit již po 200 km, když měl vydržet 2000 km.

              0 0
              • kubad  

                mě vydrží řetěz cca 1500km na kolech které jezdí v terénu,

                na městské plečce vydrží řetěz navždy :D

                0 0
              • marapara  

                S řetězem C9 jsem jezdil na HT do práce cca rok cca 8–9 tisíc km. Pak měrka začala zapadat místy na třetí zoubek, tak jsem nasadil nový C9 a nestřílel. Takže pokud kupuješ shit řetěz, kazetu a převodníky, tak se nediv.

                Jinak z tohoto pohledu, kdybych jezdil jen do práce na HT, tak určitě ušetřím. Jedna cesta je nyní 34 kč, tedy 68 kč za den. Za měsíc se jedná o téměř 1500 kč, podle počtu dní. To je za rok 18000 km. A tolik bych určitě neprojezdil na HTčku. Kdybych měl 1 řetěz na rok + pláště, jednou za 3 roky nějaký převodník, kazetu, možná celé kliky, tak pořád jsem hodně v plusu. Jasně jednou za několik let ráfek, ložisko nebo zapletené kola, ale stále jsem hodně v plusu.

                Jezdím ale proto, že mě to baví, takže to takto neberu. Ale ušetřím tímto.

                0 0
                • Sante  

                  Díky za tvoji zkušenost. Taky jezdim na kole pro radost. Jsou lidi, co bydlí na vesnici a do práce dojíždí do města a na kole jezdí právě proto, aby ušetřil za autobus. Jinak se kola třeba ani nedotknou.

                  0 0
                  • terkad  

                    Než se mlátit v mhd, to raději na kole. Když jezdím trasu Olomouc-Neředín → Sv.Kopeček ZOO, je to i rychlejší, nemusím přestupovat na nádraží, prát se o místo v busu se třema školníma výletama, skupinou důchodců a pak ještě 15 minut šlapat pěšky od zastávky.

                    Měřila jsem, že s mhd a následnou pěší turistikou mi trasa domovní dveře → budka uprostřed zoo zabere 1,5 hodiny. Na kole je to 45–50 minut.

                    0 0
                • hony007  

                  Ten výpočet je hodně nepřesný, bo měsíční 4zónová stojí 1040 a využiješ ji i o víkendech apod., ale i tak určitě pořád vychází levněji kolo, spíš je to otázka komfortu, hlavně v zimě.

                  0 0
                  • metelesku  

                    MHD se vyplati pokud jezdis jeste i jinam nez jen do prace. pokud jedes do prace, pak z prace nekam do horni na „sport“ a ze sportu do dolni za „kulturou“. pak totiz rocni cena MHD stoji zhruba tolik co komponenty na kolo co se opotrebi bez prace za jejich vymenu.

                    Jinak pro kazdy setreni, ktery nedokazes „utnout“ uplne na nulovou spotrebu plati to co pro vodarny a spol. Snizis spotrebu, zvednou jednotkovou cenu. Takze pokud uvazujes, ze budes jezdit MHD jen v zime, tak za 5 let budes celkem urcite za 2 mesice v zime platit tolik co dnes za rocni permici. MHD ma naklady celorocne a kdyz bude kratka spicka poptavky, tak ji budou muset radne pumpnout.

                    0 0
                  • marapara  

                    Nekupuji měsíční, ale jednotlivé. Jezdím občas totiž i autem, tak 2× týdně, a když to v sezonu kombinuju s kolem, tak jedu fakt párkrát měsíčně busem. Takže když sečtu 4 zónové za celý měsíc jednotlivě, je to téměř 1500 Kč

                    0 0
                • marapara  

                  18000 kč tam mělo být :)

                  0 0
              • Lišák  

                Jen tak pro zajímavost-nebylo to kolo ze super/hypermarketu?

                0 0
              • Payia  

                Ja mam na zimaku komplet Deore, ma najeto cca 15.000km a krom plastu jsem na nem jeste nic nemenil, ani retez. A to na nem jezdim celkem brutalne (skoro vubec ho nemeju :D)a hlavne i pres zimu kdyz je na silnicich sul.

                Za starych casu kdyz mi bylo tak 15–16 jsem na jeden retez taky odjezdil celou sezonu, proste nebyly prachy na novej. Ty dily vydrzej mnohem vic nez se rika, za vymenou retezu po 2000km je akorat tlak vyrobcu, aby clovek porad neco menil a rval do toho prachy. Na jezdeni do prace ti 1 retez vydrzi 10 let ;)

                0 0
              • GiiP  

                By mě zajmalo jak mohl za 200km zničit řetez :D po cestě do práce. Jezdím na předělané staré favoritce(měsíčně cca 400km) a náklady jsou ročně:

                1× řetez 80kč

                1× pastorek 80kč

                a nějaký mazátko do 100kč

                0 0
      • jonti  

        Mam rocni opencard a do prace jsem jezdil vetsinou na kole, ale kdyz je hnusne nebo neco po praci mam, tak je lepsi jet metrem.

        0 0
      • jIrI___  

        Na cestě do Ovy a zpět na kole ušetřím oproti busu zhruba 170 Kč, za které si můžu večer dát 7 piv. Takže jo, finančně se to vyplatí :D

        0 0
        • Frostty  

          A nehledě na to že ti večer stačí méně než 7 kousků a to se vyplatí :D.

          0 0
      • MirosPikos  

        Tak ono tam bude působit víc faktorů, proč jezdit na kole a ne v MHD. Mezi nima jistě budou mít jistě roli i náklady. Ale každý to má trochu jinak. Zdraví, pivo cestou, náklady, žloutenka v MHD, mikročástice ve vzduchu… :)

        0 0
    • jonti  

      Na dojizdeni do prace, kdyz chces minimalizovat naklady a nejezdit na uplny plecce idealni kolo v cene okolo 15000Kc na Aliviu nebo Deore. Mechanicke rafkove brzdy.

      Nevim kolik km dojizdis do prace, ale krome obcasneho servisu doma a cisteni kola prvnich 5000km nemusis menit nic. Potom vymenis plaste, a dalsich 5000km nic. Potom udelas vetsi servis.

      Predpokladam, ze 20000 km toto kolo zvladne bez jakychkoliv vetsich investic.

      Priklad kola:

      http://www.author.cz/…zenith-2012/

      0 0
    • Lister  

      Moje náklady bych viděl asi tak na taxík v Praglu, když veze germany, které chce oskubat, nasobeno dvěma.

      0 0
      • bikemike  

        2Lister:No to víš,mít nej kolo na BF něco stojí:-)))

        0 0
        • Lister  

          Zase až tak bych to nehrotil, spíš bych řekl lepší průměr.

          Jestli se u LV dostanu na 30kč/km, tak bych to považoval za úspěch, ale zrovna tenhle parametr mne u kola nikdy nezajímal.

          0 0
    • oddie  

      Předchozí kolo:

      Náklady od pořízení po celou dobu provozu cca 23 tis Kč, prodáno za zbytkovou cenu 3 tis Kč, celkově najeto asi 20 tis km, tedy celkově koruna na km.

      Současné kolo: náklady zatím asi 25 tis Kč, najeto zatím asi 2 tis km, prodatelné jestli za 8 tis Kč, tedy hezkých něco přes 8 Kč na km – pro srovnání jedno současné auto 7 Kč na km :)

      0 0
      • Sante  

        Díky, tady je vidět, že ne vše je tak, jak se může zdát. Taky mě nenapadlo, že provoz kola může být srovnatelný s MHD či autem.

        0 0
        • Lišák  

          Ale prd. Pokud ten člověk má kolo fakt jen jako dopravní prostředek do práce, tak určitě sežene starého favorita. Tam bude měnit jen pláště, brzdové špalky a sem tam lanko.

          0 0
          • oddie  

            Kolo do práce a popojížďky okolo mám ještě jiné, ale na úplném střepu bych to taky jezdit nechtěl, takže ani to se obecně nedostane úplně zadarmo. Byť zrovna to, co mám v podstatě zadarmo bylo, 15 let starý trekking s vybavením STX, co jsem před těmi 15 lety koupil nový, po 5 letech ježdění jej za pár tis prodal a nedávno se mi zase vrátil za nějakou protislužbu. Dostal nové díly asi za litr a jak panečku slouží – ale koupit takový někde v inzerci by pořád bylo záležitostí několika tis.

            0 0
        • Swoby  

          Jezdil jsem kdysi ještě do základky na kole. Každý den 5km tam a 5km zpět. To máš 50km za týden. Za tři roky jsem musel vyměnit je pláště asi za 2kilča… řetěz sem jednou za půl roku promazal a jelo se :D ;) na měsíc by mi s kartou vyšel bus (už si to přesně nepamatuju, ale myslím na…) 150kč 15010=15003=4500–300 (pláště a počítám i olejíček). A seš v plusu jako sviňa! ;) Byl to starej Author (MTB), někde z roku 2002. Ještě teď ho mám, ale je chudák už nějakej ten pátek pod plachtou v garáži… Pořád ho chci dát na inzerát ale sem jaksi línej :D

          0 0
      • HELLBOY22  

        Naozaj ťa auto kde treba platiť poistku, STK, EK, náhradné diely, benzín, olej, pneumatiky atď stojí len 7kč/km?

        0 0
        • oddie  

          Ano, to současné je takto drahé. Co už nadělám. Jak jsem psal níže, to předchozí skončilo s celkovou bilancí 3 Kč/km komplet.

          0 0
    • Vilém  

      No mozna i draz jako autem.

      Kdesi v historii je vlakno, kde se probiraji naklady na ujety km, ale pokud jsi setrny, tak to radsi ani nehledej:)

      0 0
      • Lišák  

        Jsou lidi, co bydlí na vesnici a do práce dojíždí do města a na kole jezdí právě proto, aby ušetřil za autobus. Jinak se kola třeba ani nedotknou.

        Tam to jde řešit právě tím favoritem a náklady jsou krapet jinde.

        Pokud bych jezdil na tom kole, co jsem si postavil na zimní sr*ky do práce furt, tak náklady budou 0,– Dojíždím na něm věci z ostatních kol. Jenomže se mimo jízdy do práce na kolo téměř nedostanu, tak jezdím hlavně na IQ a cesty z denních, nebo cesty na noční služby si zpestřuju oklikama.

        Ale to je jiný případ. Kamarád tazatele není fanda kola. Tudíž, jak píšu-favorit a měnit pláště, špalky, lanka.

        0 0
    • Rychlej turista  

      1995 – 6/2012: 224 899 km za 786 678 Kč = 3,50 Kč/km :-)

      0 0
    • M_ishak  

      Vloni:

      • Na městském přemisťovadle 0 Kč (sjetý plášť jsem vyměnil zapolosjetého ležáka, co jsem měl skladem a v terénu na normálním koleprokluzoval)
      • Na normálním kole 0 Kč

      Letos:

      • Na městském přemisťovadle 45 Kč (prasklá zadní osa)
      • Na normálním kole 250 Kč (nový řetěz)

      Do ceny není započten čas spojený s pravidelnou údržbou (rozborka, vyčistit, namazat, složit) a seřizováním, které si dělám sám.

      0 0
      • M_ishak  

        Na toulkách s kolem jsem však utratil letos řádově desítky tisíc, ale neřeším to – nepočítám to a nedívám se na ceny. Na co bych vydělával, když bych se bál i najíst nebo napít?

        0 0
        • zdsamct  

          kolik najezdis km kdyz naklady na kolo 250 ale tisice na obcerstveni ?????

          0 0
          • M_ishak  

            Obden ve všední den cca 25 – 30 km rychlovka na hoďku. Někde se zastavím něco popit a pojest (mám hlad furt) – 150 Kč je hned, ale už pak zpravidla nevečeřím, max někdy v noci si něco udělám, když na mě přijde hlad.

            O víkendu třeba 150 km výlet, cca 4–5 plnohodnotných jídel v průběhu celého dne, k tomu třeba 10 litrů pití, nějaké drbky v podobě tyčinek, nějaké vstupné někde a člověk se blíží k 700–1000 Kč ani neví jak.

            A to mám v toto období výhodu, že nemusím platit ještě za ženskou. Ale ono se to naskládá i tak. Raděj to neřeším, však už mi zbývá jen cca 20 let než půjdu srat do hliny na raka, dědit po mně nebude mít kdo, tak co. Takto uvažuju a neřeším to, že jiní mají volných 500 na den a živí z toho manželku a 2–3 děcka. Každého boj, všichni jsme kdysi byli na jedné startovní čáře.

            0 0
            • Richi  

              Chlape, ty žereš víc než Baloun.

              Já na cca. 80km volnějším 18–19 km/hod průměrem bez zastávek:

              1 litr pití – 7kč

              2 rohlíky se sýrem – 10kč

              2 tyčinky 20kč.

              Ty se nejezdíš na kole projet, ty jezdíš na kole do hospody na jídlo a pivo.

              Ale co, když máš chuť tak se nebraň. :-)

              0 0
            • Jetson  

              A všechny ty socky s dětma a rozpočtem 500,– na den, budou doplácet na doktory, které Ty budešš zaměstnávat se svou cukrovkou a kdovíčímještě…

              0 0
    • scret  

      zalezi na jakym biku, pokud na plecce do „hospy“ tak ani korunu… Dojizdej se tam veci z hl.biku…

      Na hlavnich bikach je to docela dost, radeji nepocitat a jezdit:)

      0 0
    • zichis  

      Není do té práce lepší vůbec nejezdit, když si v ní nevydělá ani na kolo?

      0 0
      • Sante  

        Jsou regiony, kde se musíš spokojit s málem. A pak musíš počítat každou korunu a koukat, kde se dá ušetřit. A dojíždění do práce je jedna z možností.

        0 0
        • M_ishak  

          NE! Špatný přístup. Človek v první řadě musí přepnout mozek do fáze, kdy přemýšlí, jak vydělat víc peněz, ne jak ušetřit.

          0 0
          • Kouba_2005  

            Evidentně nejsi obyvatel regionu, kde je o práci opravdu nouze. Kdyby jsi musel do práce dojíždět 30km, aby jsi tam pak 8h pípal u kasy v Tescu za 8 hrubýho, a ještě by jsi byl rád, že tu práci máš, tak bys to viděl jinak.

            0 0
            • oddie  

              Všude je chleba o dvou kůrkách. Obyvatel regionu, kde je rád za 8 hrubého 30 km daleko zpravidla zase nechápe, že v tom bohatším regionu ten z jeho pohledu šťastlivec s vyšším platem vytopí třeba 20 tis jen za bydlení, ani nemrkne, a je rád, že vůbec bydlí.

              0 0
          • pelhrimov  

            Nech si ty vyčtené poučky o kapitalismu jsou to jen pohádky. Tisícovka je pořád tisícovka pro každého. Ono to co navrhuješ ani není možné, aby udělal každý, ale to by jsi musel být trošku vzdělán v matematice.

            0 0
            • M_ishak  

              Jsem úplný retard, nevím nic, nikde jsem nebyl a sedím už X let se založenýma rukama a čekám, až mi zas dojdo přídavky.

              Nemám potřebu nikoho nic učit a zárověň se nehodllám nechat poučovat od někoho, kdo brečí, že nemá na elektriku, jak se vydělávají prachy.

              0 0
          • JSt  

            cili neztracis cas tim, abys nasel cyklokomponenty co nejlevnej, ale v usetrenem case spekulujes, jak vydelat vic, abys je mohl nakoupit za plnou palbu, jo? :-D

            0 0
            • M_ishak  

              Seřadit výrobek podle ceny je úkon na jeden klik a během desetiny vteřiny mám seřazeno. Zas nedělej, že nechápeš jak to bylo myšleno.

              0 0
              • JSt  

                vidis, ze premyslis, jak usetrit. ;-)

                0 0
                • M_ishak  

                  Ale taky přemýšlím, jak vydělat prachy. Jiní jen přemýšlí jak ušetřit.

                  0 0
            • Lister  

              Možná tě to překvapí, ale i tak to může být. Často je pro mne jednodušší vzít si pár hodin přesčas navíc a koupit věc v lokálním obchodě dráž, než to tahat někde z ebay a řešit clo atd… Ale často jsem líný objednávat i na CRC a zase raději koupím u nás.

              0 0
          • Richi  

            V tomhle máš pravdu. Ušetřit. Na čem se dá šetřit?

            Dobře, na dovolenou a různé požitky není, ale co dál?

            Nekoupíš dětem boty, místo tří rohlíků sníš dva, nebudeš sladit nebo jak?

            V podstatě nejde šetřit, protože by se člověk ušetřil a bez výsledku.

            Jediné řešení je víc vydělávat.

            Samozřejmě, že jsou regiony, kde je to těžké a mnoho lidí je rádo za jakoukoli práci, nechci se nikoho dotknout.

            Nicméně je vhodné přemýšlet nad tím jak vydělat víc a ne nad tím, kde ještě ušetřit.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Zrovna na dovolené a na tom, z čeho člověk něco má, bych nešetřil. Nejvíce se dá ušetřit na v co největším odpojení od systému – stálé a nestálé platby za nic, zbytečné pojistky, důchodové a penzijní spoření, kupování věcí, které nepotřebuješ…

              Čas je jediné, co opravdu vlastníš a pokud si necháš vzít i ten a promrháš ho na vydělávání peněz, abys mohl krmit a posilovat systém, který je proti tobě, nezůstane ti už vůbec nic a až půjdeš do futrálu, budeš si moci říct leda tak: „Byl jsem dobrý a výkonný otrok.“

              0 0
              • JSt  

                kdyz si vemu, kolik dam za rekreaci, je vsecko ostatni vcelku sranda :-D

                0 0
        • pelhrimov  

          Ptáš se velice dobře, nenech se vytočit lidmi, kteří si na něco hrají a spoléhají na to, že nevíme, jak to funguje u nich v domácnosti :) Já do práce dojíždím, většinou od března do listopadu. Roční nájezd i s víkendy jsem měl loni 15 tis. km. Letos jsem po 5 letech rozlámal rám kola. Takže to zkusím spočítat: Nájezd cca 55 tis. Nový rám 4 tis., výplety – probržděné ráfky – 3 tis. pláště cca. 2,5 tis. (rekordní Schw.Land Cruiser vydržel 11 tis. km), řetěz měním až tak při 133,5 takže 10× Hg53 2tis Kč (dříve Kupkolo pod 200,–/ks), špalky cca 1,5 tis., 2× brašna na řídítka 1,5 tis., kliky 1,5 tis, 4× kazeta 1,5 tis., duše 500Kč, podsedlové brašny a ztracené nářadí cca 500, blikačky ca 500, Fenix dopředu 1500, lanka cca 300, prodřené oblečení LIDL , dejme tomu 2000, boty už děravé Scott za 2500, pedály 520 za 450, nevim co dalšího, asi ještě něco bude chybět. Takže asi 26,5 tis. Kč / 55 tis. km = 0,48 kč / km. Závěr. těch 50 haléřů na km jsou náklady na kole, na kterém jsem i závodil. Pokud bych měl kolo jen na dojíždění do práce, tak by se to nechalo zvládnout podle mne do 20 hal./km Znám jedno kolo s osmičkovou kombinací řazení a převodů z kombinace Altus, Alivio a Deore, když měl řetěz přes 135mm, tak se měnilo: Kliky 350Kč, kazeta 169Kč a řetěz 108Kč.

          0 0
          • pelhrimov  

            Už vidím, že jsem zapomněl na důležitou věc: 3× BBB kladky, 550 Kč, zničená pumpa, zámek, dejme tomu 500.

            0 0
        • buba CZ  

          Soused dojíždí denně celej rok za každého počasí kromě hlubokého sněhu do práce na Esce už asi 20 let.Tu Esku kupoval už jetou a pořád na ní jezdí včetně kýblu plných zbytků praseti na zub.Dělá v občerstvení a dojíždí 7 km tam a 7 km zpět.Nikdy na kolo nešáhl dokud mu neprasklo lanko nebo osa apod.Kolo je silně orezlé a ne pohled odpudivý,že bych do něj ani nekopl.Na otázku zda nechce lepší odpovídá,že ani náhodou,,je prostě zvyklej na to svoje.

          0 0
          • Mig_all  

            Konečně normální odpověď. Vsichni tady kalkulují s novým kolem za tisíce, kupte si plečku v bazaru za pár piv, ta vam vydrzi roky s nulovou investicí a neotravujte.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Jenomže otázka zněla, jaké máme výdaje na provoz kola. Náklady na provoz plečky jsou samozřejmě prakticky zanedbatelné (a tím podstatně snižuje celkové náklady), kvůli tomu netřeba zakládat vlákno.

              0 0
              • Mig_all  

                Reaguji na ten pitomý argument že se to oproti MHD nevyplatí.

                0 0
                • DominikGT  

                  Nebo ještě lepší co tu někdo psal že to vyjde nastejno jak autem. :D Tak ono je to logicke že když chce někdo jezdit do práce na kole aby ušetřil že si na to nebude kupovat kolo za 30 000kč.

                  0 0
    • petrun  

      Odečti si od těch nákladů léčbu nemocí spojených s obezitou (např. cukrovka) u lidí kteří se nehýbou a jezdí autem, radost z pohybu a díky tomu lepší odolnost vůči stresu, lepší fyzičku a s tím spojenou větší pracovní výkonnost, atd. atd. atd …

      To nelze vyvážit penězi!

      0 0
      • JSt  

        lepsi odolnost vuci stresu mne k tobe absolutne nesedi :-D

        0 0
        • petrun  

          Když jsem byl mladý rval jsem se cca. 2× do měsíce, co zábava to bitka, bez vyjímky. Stačilo potkat prudiče bez pudu sebezáchovy a bylo vymalováno. Kolo mně výrazně zklidnilo (možná i věk), už se peru pouze v tělocvičně.

          0 0
          • jIrI___  

            Teď už bys dostal po čuni, tak se radši pereš už jenom v tělocvičně, jo?

            0 0
            • petrun  

              Mám sice natrénováno jako nikdy před tím ale do basy se mi moc nechce … Tak už raději nevyhledávám místa s velkou koncentrací ožralých ego-blbečků a místo toho jedu relaxovat do přírody, je to o dost lepší ;-)

              0 0
      • scret  

        naklady spojeny s obezitou?? Vzdyt to platime my vsichni…

        Musim se priznat, posledni dobou jsem se pristihl, ze me obezni (resp. cesky receno tlusty) lidi a kuraci neskutecne se..ou…

        0 0
        • JSt  

          nejhorsi je, kdyz je nekdo obezni a jeste k tomu tlustej.

          0 0
        • nitraq  

          Nedávno jsem byl v čekárně na alergologii a tam všechny ty mamka s dcerkama, úplná přehlídka obezity. Matka – tlustá, dcera – tlustá ještě ne, ale zaděláno slušně a matka ji v tom bude určitě podporovat.

          0 0
          • jIrI___  

            Hladomor na ně!

            0 0
            • nitraq  

              Jasně:D Fakt ale síla jak Češi vypadaj. Dřív se všichni posmívali Amíkům jak jsou tlustí a přitom si s nima za chvíli podáme ruku.

              0 0
    • jonti  

      Chtelo by to porovnat naklady na kolo a auto stejne kategorie – teda kdyz si koupim novy zavodni full za 65000Kc, co je podle mne vyssi stredni trida, tak bych to mel porovnat s novym BMW X6.

      0 0
    • maajkee  

      Kolo na kterém jezdím do práce jsem sestavil před 3 rokama za cca 3000,– Kč. Od té doby jsem vyměnil jednou pláště, to je dohromady cca 3500,– Kč

      Za ty 3 roky jsem na něm najel cca 7000km

      To vychází na cca 0,50 Kč na 1km. Do práce to mám 6km, to je tedy tam a zpět 12km, což mi vychází na cca 6,– Kč na jednu cestu do práce a zpět, takže drahý to určitě není :)

      Kdybych měl spočítat náklady na 1km na bajku, tak bych se zhrozil, proto to ani dělat nebudu :)

      0 0
    • pendergast  

      Ak do nákladov započítam aj oblečenie, tak ma jazda bicyklom do práce vyjde o niečo drahšie ako autobusom (medzimesto), aj to iba preto, lebo mám len jedno HT na dopravu aj rekreáciu (700€) a miesto MHD vždy šlapem po Bratislave pešo (cca 25 minút).

      Výška nákladov u mňa nerozhoduje, spôsob dopravy si volím podľa pohodlia (horko = bicykel; sneh, dážď = bus).

      0 0
      • kycis  

        Tak ono ani v MHD nejezdis nahej, ne? :-)

        0 0
        • maajkee  

          Těžky říct jak to tam u nich na východě funguje :)

          0 0
        • pendergast  

          Myslím, že o mojom používaní oblečenia v MHD som sa jasne vyjadril už vyššie.

          Samozrejme som mal na mysli sofistikované oblečenie pre cyklistov. Autobusom sa vozím oblečený v tom, čo mám na sebe aj v zamestnaní, v čom chodím do obchodu, na párty či do kostola a čo by som si kúpil aj keby som do práce nemusel dochádzať. Bohužiaľ, zrovna na cyklistiku sú džíny nevhodné, ako som sa na vlastnom rozkroku presvedčil.

          0 0
          • Milenius  

            A na kole zase jezdíš určitě v tom, v čem jezdíš na kole na vyjížďku, takže to taky není náklad. A tím, že člověk oblečení v MHD odírá, cestou ošoupe boty, tak je to taky náklad. Nehledě na to, že na kole nemusím hlídat odjezdy oproti MHD, kde pořád koukám, jestli už mi to nejede, každou chvíli to má zpoždění, nehledě na to, že bych občas někoho v tom MHD nakopal do pr.. (teda na kole někdy taky).

            A to podstatné – na kole je to aspoň u mne rychlejší než MHD a stejně rychlé (nebo i rychlejší) jako autem.

            0 0
    • Lister  

      Blbý dotaz.

      To máte všichni tak hodné manželky, že za vás vyřizují nákupy a podobné zařizování? Když tak čtu, jak tu všichni jezdí na kole každý den, tak si nedokážu představit, na čem bych vozil ty krabice s mlíkem a podobné věci. Minimálně 2× týdne to mám na plnou skládací přepravku a to by se mi na kole tahat nechtělo. Taky si občas zajedu na kole, ale když odečtu dny, kdy bych to z logistického hlediska nezvládl, tak by mi to vyšlo maximálně 1–2× týdně.

      0 0
      • maajkee  

        U mě to řeší batoh, nejsme křečci, tak si zásoby mléka atd. neděláme. Maximálně když nám jednou za čtvrt roku rupne v kouli a jedem autem do nějakýho hyper :)

        Jinak se přeci normálně do báglu mléko, pečivo, sýr atd. vejde.

        0 0
        • Lister  

          Jak píšu, minimálně 2× týdne je to na plnou přepravku, to do báglu nenacpeš, o víkendu nakupovat nejezdím (víkend patří jiným záležitostem) a společné nákupy nesnáším – v tomhle je manželka děsná, nakupovat vůbec neumí a vždycky jí to neskutečně trvá :-)

          0 0
          • maajkee  

            Tak jestli máš děti tak to chápu. Jinak my dva s manželkou, vzhledem k tomu že doma zas tolik času netrávíme toho moc nesníme.

            Zrovna včera jsem koukal do lednice co bych si tak dal a je tam akorát pivo, víno a nějakej tvrdej :D

            0 0
            • Lišák  

              a je tam akorát pivo, víno a nějakej tvrdej

              V tom případě je snad všechno v pořádku, ne? ;-)

              0 0
              • maajkee  

                jo jo :)

                akorát jsem si tak řekl, ***** my jsme snad alkoholici :)

                0 0
        • JSt  

          ale kdyz maji v akci mliko za deset a ty nakoupis tri kartace, usetris klidne i pres 40kc. ovsem tim autem projedes i vic nez o padesat kc vice nez na kole a musis si dat alespon hodinu prescasu. ;-)

          0 0
          • maajkee  

            Jj, asi tak :)

            Navíc já mám radši třeba čerstvý mlíko, ty trvanlivý moc nemusím.

            0 0
          • metelesku  

            nekdo nepochopil, ze autem se da jezdi od nekud nekam a trasa se da optimalizovat aby zajizdka byla do 4km a cestou pribyla benzinka a supermarket?

            0 0
      • jIrI___  

        Na B-F je možné všechno… :D Osobně si to taky nedokážu moc dobře představit.

        0 0
      • obda  

        Velkej nakup jenom v sobotu rano autem, pecivo neni problem splasit nekde v obchudku kousek od baraku.

        0 0
      • nitraq  

        Na kole do školy nejezdím, ale problém by to nebyl. Cca jednou za měsíc větší nákup na trvanlivý věci (krabicový mléko, luštěniny, rýže apod.) a obden zajdu do Albertu tady na sídlišti a nakoupím jednu tašku potravin. Takže za mě kolo denně do práce v pohodě.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Pres tyden kupujem hlavne pecivo, sem tam cestou domu nejaky ten syr nebo nejakou hovadinu. Taky doma jenom vecerime…Vetsi nakupy (nejake balene vody, pivo, maso na vikend) resime o vikendu autem…

        0 0
        • Lister  

          Víkendové nákupy nesnáším, vše se snažím řešit přes týden.

          A teď jsi mi připomněl, že jsem ti neodpovídal na mail, tak to jdu napravit.

          0 0
      • oddie  

        Sice nejezdím na kole každý den, ale nakupuji já a na nákupy chodím většinou pěšky s báglem (a jedním děckem v nosítku). A jednou za čas opravdu velký nákup autem (tak jednou, někdy dvakrát do měsíce, jak to vyjde).

        0 0
        • metelesku  

          tak pesi chuze je v prepoctu na kilometr ten nejdrazsi luxus. zivotnost bot a kalhot v korunach na kilometr vychazi u prijatelneho komfortu extremne spatne.

          0 0
      • Rychlej turista  

        Nakupuji v Německu – když se vracím ze švihu, tak si tam přes kopečky odbočím. Do batohu nasoukám 6 – 8 kg a přes jeden kopec to mám 14,5 km domů. Ušetřím, mám jídlo, co se dá jíst a hlavně naštvu Kalouska, protože mě neždímne o DPH, z čehož mám opravdu dobrý pocit. To byl vlastně i ten hlavní důvod, proč jsem to takto začal praktikovat :-)

        0 0
        • jIrI___  

          Tak to je nejvyšší čas, abych začal jezdit nakupovat na Slovensko nebo do Polska (dle aktuálního místa pobytu) :))

          0 0
        • Vilém  

          :)

          0 0
        • karliner  

          Myslím, že i v Německu používají DPH. Nechat se ždímat od Schäubleho je víc sexy?

          0 0
          • JSt  

            mne se spis libi, ze si mysli, ze tim nasere kalouska :-DDD

            0 0
          • Frostty  

            Tak platit skopkčákům…je takové přirozené :o)).

            0 0
          • Rychlej turista  

            Určitě, tomu to dávám z vlastního rozhodnutí. Kalousek se prostě přepočítal, když očekával, že mě ždímne :-)

            Lidé v pohraničí v Německu nakupují už roky, ale mě k tomu donutil až Kalousek :-)

            0 0
            • JakeF  

              Však jo, ať se v Německu maj důchodci dobře, žejo :). U nás je to v pohodě, zvolíme KSČSSD a ti seženou peníze na všechno v pohodě, vždyť se přece daj jednoduše vytisknout… A ty „pravicový“ blbci chtěj šetřit, debilové normálně :D.

              0 0
              • Rychlej turista  

                Tento režim samozřejmě nehodlám podporovat vůbec. Zdání legitimity tomuto režimu dává volební účast – čím je vyšší, tím více lidí si ho přeje. Souhlas s režimem dávají lidé ve volbách – pokud by s ním nesouhlasili, nepřistoupili by na tuto hru na demokracii a její pravidla, která jsou proti nim (protože vždy prohrají), by odmítli tím, že by se této hry nezúčastnili a k volbám nešli (není důvod se dobrovolně účastnit hry Ruská ruleta se šesti kulkami). Při nízké volební účasti by se pak šmejdi nemohli ohánět tím, že si tento režim lidé přejí, protože tak zvolili. To je pravý a jediný důvod jejich hysterického kvičení před volbami, aby lidé šli k volbám, bez ohledu na to koho chtějí zvolit. Při neexistenci hranice volební účasti by sice byli zvoleni taky, ale menšinou. Proto je třeba neúčastí ve volbách dát najevo nelegitimitu režimu a tím mít zcela legální argument pro jeho změnu.

                Oblíbený argument šmejdů na to, že není koho volit, je, ať lidé volí menší zlo, ale k volbám ať hlavně jdou. Já zlo volit nehodlám.

                0 0
                • JakeF  

                  Alibismus… Přijde ti, že v Německu je ten systém snad jinej? Ono si tady lidi stejně budou muset zvyknout na horší, doba, kdy jsme byli na vrcholu světovýho vývoje, už je pryč a EU ten úpadek akorát dál prohlubuje…

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Bordel je všude s tímto systémem. To ještě neznamená, že ho musím aktivně podporovat (volební účastí), pokud mi nevyhovuje. Alibismus to určitě taky je – můžu vyjádřit svoji nespokojenost s ním, aniž bych měl špatné svědomí, že jsem ho volil a svými penězi dobrovolně podporoval. Pokud bude podobně smýšlejících (a odpojujících se od systému) dostatečné množství, mohou nastat změny. Tento systém a státní režim z něj vyplývající drží pohromadě jen naše peníze, strach a vysoká volební účast, která ho legitimizuje.

                    0 0
                • metelesku  

                  volit mensi zlo je nesmysl. clovek se akorat dlouho trapi a nakonec se stejne unavi a je o to vycerpanejsi az dojde na zmenu.

                  reseni je zvolit ze spatnych reseni to nejrychlejsi spatne reseni, aby agonie netrvala prilis dlouho. to je jediny a njucinnejsi a nejrychlejsi zpusob, jak si zmenu systemu vynutit pokud mam na vyber jen nevyhovujici moznosti.

                  0 0
                  • metelesku  

                    vybirat mensi zlo je jen projev strachu ze zmeny. typicky pro zakriknuteho straspytla uvnitr totalitniho systemu…

                    0 0
                    • JakeF  

                      Co navrhuješ ty? Kecat na internetovým fóru, jak jsou všichni zakřiknutý strašpytlové?

                      0 0
                      • karliner  

                        To ti nemůže říct, protože by se provalilo, že se něco chystá.

                        0 0
                        • metelesku  

                          volit stranu, ktera prosadi k imunite na 4 roky povinnou eutanazii po 4. roku.

                          jen jeste nemam jasno v tom, kdo by se nemel trapit neuspechem. jestli politici, volici nebo obe skupiny.

                          0 0
        • Lister  

          Ty jseš prostě übercyklista, ty se nepočítáš :-)

          0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Za poslední měsíc a půl následující:

      nový ráfek 500 + 250 zapletení + 1000 dráty + 200 niple,

      doplňky elox 300

      RockRing 500

      Plášť 500

      Destičky 750

      Dot 5.1 200

      Bunda 800

      Patka, dráty, lanka a bowden po zlomení hazky 1000

      Servis ořechu 120

      Takže tak.

      0 0
    • metelesku  

      mesto v rovine 70%. kros co by mel byt v takovym prostredi nesmrtelny. neni to statistika z vice vzorku, ale cisla pro jeden konkretni vzorek.

      8kol retez 1.200km do sjete kazety (strilejici novy retez)

      8kol retez 5.000km do roztrzeni

      plast predni 8.000km

      plast zadni 2.500km

      brzdy zadni 72mm 7.500km

      brzdy predni 72mm 11.000km

      rafky centrovani 20.000km

      duse 2.000km

      zaslepky, nekriticke srouby a jine ztracenosti 800km (nekriticke ovsem neznamena nepodstatne. obcas se uklepe i neco co neni zrovna „zadarmo“)

      zimni provoz ve slane brecce

      loziska, osy kol a pedalu, kazeta

      na fulu na blbnuti pak zatim nejvetsi problem 9 koleckovy retez 20km roztrzeni. nesmim na nem do jednoho stoupaku co ma odvodnovaci koryto napric pres cestu. pokazdy tam propruzi a kdyz po tom propruzeni se nohy roztoci a jede to a chce dohoupat podruhe na vyrovnani zaberu tak tu tezsi chvilku kdy je vyjezd z koryta na cestu v zaberu trha retez misto skubani za pedaly.

      0 0
    • Frostty  

      Jezdím na plečce, náklady nula celá nic. A aj nějaké ten nákup odvezu..

      0 0
    • pee.tr  

      Taky mě to dřív občas napadlo spočítat, ale ne kvůli sobě, ale spíš proto, že mi lidi říkali, co musím mít peněz, když neutratím za dopravu do práce. :-D Zaleží, jak daleko člověk dojíždí. Na 3km po městě stačí ukrajina. Na 40km denně když si to člověk natáhne i terénem, tak to už chce do kopců trošku kolo.

      0 0
    • Jakobo  

      V Čechách je to asi šul nul, jestli MHD nebo na kole (pokud se to vezme čistě ekonomicky, což samozřejmě nejde, kolo je prostě kolo). Apoň teda v porovnání se zahraničím. Já třeba teď měsíčně ušetřím 3500 Kč tím, že jezdím na kole, asi 38 km denně.

      Stejně je ale dobré se aspoň zamyslet a udělat si bilanci času, peněz, zdraví. Třeba jezdit po městě na kole, dýchat smrad a riskovat kosti… raději přejet rychle domů busem a v ušetřeném čase vletět do lesa. Zas ale kolo je často stejně rychlejší než MHD.

      0 0
      • jIrI___  

        S tou rychlostí MHD vs. kolo je to relativní. Hodně záleží, na jakém místě člověk bydlí. Cesta z bytu do školy (Ostrava) mi tramvají vychází na 25 min. Na kole jedu minimálně o 10 min déle a jako bonus jsem spocený jak prase. A to se vyplatí! :D Takže na kole po městě se mi vyplatí jezdit do těch míst, kde MHD nejezdí nebo kde se musí hodně přestupovat a tím pádem se ten čas jízdy natahuje. Ale to v Ostravě zas až tak moc často není, takže z 90% jezdím MHD.

        0 0
        • James.Sniper  

          Já zrovna patřím mezi ty vyjímky v OV. Kdybych jel do práce MHD, tak mi to bude trvat 1h-1h15min. Když jedu na kole, tak za tu dobu dojedu do práce, dám si sprchu a ještě stihnu posnídat. :) Na kole to zvládám obvykle za 30–45minut (hodně záleží na momentální kondici).

          0 0
          • Tomas94  

            Mam takovy dojem že z konce poruby (Vřesinská) na hlavak to jde stihnout za cca 45 minut… Tak to dojiždiš teda z velke dalky :)

            0 0
            • James.Sniper  

              No ani ne, ale do Hošťálkovic se jezdí blbě (autem, MHD). Kdyby aspoň udělali sjezd z dálnice do Hošťálkovic, to by mi ušetřilo hromadu času (i km). Nejlepší je potom jezdit na kole. :)

              0 0
              • Tomas94  

                Tak to pak jo… ale jestli deláš na tom vysílači tak na kole jsem to zkoušel a celkem makačka :D

                0 0
      • Edwin  

        Ano, otázka externalit, ať pozitivních, tak negativních, je zajímavá.

        Ale cyklistika je doprava individuální, tudíž si myslím, že negativní externality oproti MHD převažují, i když podložené to nemám.

        Nutno taky zmínit, že cyklista nijak nehradí náklady infrastruktury (použití silnic, chodníků, stezek). Až se toto spoplatní (a to jsem si jistý, že se tak stane), bude cyklistika luxus.

        0 0
        • James.Sniper  

          Podle mě cyklista nikdy nebude platit za použití silnic, stezek atd. A kdyby se to náhodou stalo, tak to bude v jednom balíku s chodci (ti taky využívají cesty, chodníky), takže bude jedno jestli člověk pojede na kole nebo půjde pěšky + MHD.

          0 0
        • pepek  

          Ehm? A překlad bude?

          Vy v newspeaku už nedodržujete pravidla č. pravopisu?

          0 0
        • karliner  

          Myslím, že většina cyklistů náklady infrastruktury hradí. Tedy přesněji řečeno, na nákladech se podílí každý cyklista, který kdy zaplatil nějakou daň. Do úvahy, jesti by motoristi neměli platit násobně víc, protože jeden kamion poničí jedním projetím silnici víc než všichni cyklisté, co po ni projedou za 100 let se raději pouštět nebudeme, co?

          0 0
          • Rychlej turista  

            Ty jsi zaspal dobu, z daní platit infrastrukturu a další utility. Dneska přece slouží daně zejména k přesunu majetku od produktivních k neproduktivním a destruktivním.

            0 0
          • Smazaný účet  

            Možná přesnější je spolupodílí, rozhodně bych netvrdil, že cyklisté si to svoje zaplatili a to ani cynicky nebudu dodávat, že v Praze stojí 1Km cyklostezky co 1Km dálnice:-).

            Jinak je to věc možností. Já na „brigádu“ na kole můžu jet maximálně párkrát do roka, protože prostě do kanceláře to nejde. A ve škole zase není kde zaparkovat, respektive cesta je sebevražedná.

            Takže vezmu svoje roční náklady na kolo cca 1500kč,– Řetěz, brzdy, plášť a věci nezbytné.Jezdím pro radost. Když bude dál možnost v budoucnu bude nový stroj, tak se náklady ještě více sníží, protože ojeté půjdou na tohle městské přibližovadlo.

            Spíše mě tady zaujalo ta varianta buď kolo nebo auto. Na MHD samá negativa. Tak jistě, v létě bývají tramvaje pecka, ale celoročně je to asi nejlevnější způsob dopravy. A to i když počítám tu nejdražší roční lítačku za 5000,–. Jezdím minimálně 2× denně…

            0 0
    • McBlacky  

      údržba kolového parku = desítky tisíc ročně takže MHD by vyšlo jasně levněji.

      0 0
    • Josse  

      Nedá mi, abych se nevyjádřil. Kol mám několik a jedno z nich je určeno na ježdění do práce(ocelový rám, pevná vidle, rok výroby cca 1995). Ročně na něm najedu 2000–2500 km. Náklady na provoz tohoto kola jsou mizivé. Pláště používám napůl sjeté z ostatních kol, stejně tak i řetěz. Loni po najetých asi 10 000 km jsem poprvé vyměnil kliky, kazetu a dal nový řetěz v nákladu asi 1500 Kč. Při tomto nájezdu je to tak 50–60 krát ročně na kole do práce. V jízdenkách MHD (Praha)by to dělalo cca 3 500,– Kč. Openkrad nemám a neplánuji. Takže kromě toho, že ušetřím a udělám něco pro své zdraví, tak taky využiju jinak už nevyužitelné díly z ostatních kol.

      0 0
    • alexandr  

      kdyz jsem zacinal jezdit do prace na kole, tak prvni rok jsem jezdil na normalnim biku ala Deore az XT. Rocni najezd jen do prace 5–6tis. Takze jsem menil retazy, kazetu, bowdeny, brzdove patky… a jen tohle vyslo na rok tak na 2tis.

      To mi prislo moc, tak jsem koupil stareho oceloveho horaka na inzerat za 1,5tis, pevna vidle, Altus/Acera, dal ho do kupy a ted mam rocni naklady v radu stovek korun, do cehoz pocitam i plaste. Retaz menim tak jednou rocne (100Kc), vetsinou i s kazetou (sedmikolecko, 200Kc). Ta by mimochodem vydrzela mnohem vic, ale za tu cenu…

      Jo a jezdim furt, zima leto, slunko dest… Umyvam to tak jednou za mesic, pokud uz je spina fakt neunosna :)

      0 0
    • javormartin  

      Já jezdím po městě ( Přerov ) Výhradně na kole, ročně najedu na kole do města zhruba kolem 3000 km. Investice do toho kola dávám minimální. Je pravda, že jsem ho musel dát lehce do kupy, bylo to moje první horské kolo a pak pár let leželo zapomenuto ve sklepě a dokonce nějakej ten rok pod plachtou na zahradě. Za 2,5 roku co to kolo používám jako přibližovadlo po městě jsem měnil středovou osku, oprava vyšla na 450 kč, kvalitní blatníky cca 250 kč 3 x brzdové špalky cca 150 kč za 4 výměny. Odešel zadní náboj co už nebyl originální, ale z bráchové demy, shimano acera. jelikož i ráfek byl bouchlej tak jsem řešil přepletením, jetej náboj koupen za 50 kč, novej ráfek 300 + obyč špice a niple cca 150. Řetazy měním cca 3 ročně, dávám vyjeté z bajka. Pláště dojedu zhruba 3 vzadu a 1 ve předu za sezónu, nedávám nové, většinou na dojetí z bajka, nebo to co se mi podaří sehnat, že lidi chcou nové a starej, ještě dobrej chcou vyhodit (kamarád má cykloservis, tak mě zásobuje dobře) :D Tak ho dojedu. počítám, že cca 3 duše ročně a 1 – 2 lepení dohromady cca 250 kč. Jezdím v každém počasí.

      Celkově bych to shrnul tak, že mě kolo vyšlo za tu dobu co na něm jezdím do školy, do práce a celkově po městě atd zhruba 1800 kč, jelikož jsem na něm od té doby najel cca 7000 km. Vychází mi náklady na provoz cca do 0,26 kč/km.

      Zrovna v mém městě časově nejvíce ušetřím přesunem kolmo. Jelikož jezdím nejdelší trasy do 6 km jedna cesta a ve městě máme dost cyklostezek, je tento druh dopravy nejlepší.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.