Náhrada zadního náboje Shimano Deore FH-M535

27 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Ahoj,

    Potřeboval bych poradit. Jelikož čekám na nové kolo, tak jsem se pustil do opravy starého, abych mohl vozit sedačku na něm. Hned jsem ale narazil na problém. Zadní náboj je hodně vydřenej. Nevíte prosím čím ho nahradit. Jedna se o typ Shimano FH-M535. Novej už nejde sehnat. Dík moc.

    0 0
    • Jakobo  

      Vydreny jako myslis loziska? Kup pouze konusy, ty se daji snadno koupit. Cenove mozna zadna slava, cely naboj koupis casto levneji, ale zase jednodussi, nez prepletat cele kolo. Kupoval jsem dost konusu na Axitu. Hledej podle tvaru a ne cisla, pac nekdy jsou stejne, ale Shimano je jako stejne nevede. Casto staci jen prelisovat plechovou prachovku. Mozna bude mit stejne konuse zadni 510. Nebo tyhle tam budou pasovat urcite a jen pripadne sundas nebo posunes prachovku https://www.axit.cz/…eore-alivio/

      https://www.axit.cz/…-c8-rx100_p/

      0 0
    • Floydie  

      Kup si rovnou zapletene cele zadni kolo, vyjde to nakonec nejlepe.

      1 0
    • Tomcat  

      Kónusy , osa, kuličky jdou koupit nové.

      Vzhledem tomu co to bylo s cenou prace na přeplétani mozna vyjde lepe cely výplet.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Objednal jsem tedy tohle:

      https://www.cyklocontent.cz/…konus-pravy/

      https://www.cyklocontent.cz/…8-mc33-mc32/

      Snad to tam tedy půjde, protože nevím co bych tam dal. Šířka je 135mm a je to s kotoučem.

      0 0
      • Vilém  

        A to jsou konusy pasujici do tve naby? Misky v naboji jsou Ok? Kulicky das jake?

        0 0
        • Jakobo  

          Jo, kulicky budou na padrt a rezave. Misky vetsinou vydrzi. Kulicky take rovnou objednat nove, nebo uplne v krajni nouzi vymacknout z venecku (mistni obchod). Vzadu byvaji 1/4", 6,35 mm jestli to nepletu.

          0 0
          • Vilém  

            Vetsinou vydrzi, ale prekontroloval bych je jeste pred objednanim dilu, jinak jsou to vyhozene penize. Z venecku opravdu nedoporucuju, parkrat jsem to meril a jsou tam rozdily v setinach mm, pak to nejde poradne seridit a vic to namaha konusy i misky. Chce to kulicky stejneho prumeru z loziskarny, nebo znackove z cyklokseftu.

            1 0
        • Smazaný účet  

          Na misky jsem koukal a jsou ucházející, ale už matné, takže bych časem chtěl vyřešit ten náboj. Kuličky tam jsou 1/4”. Nejlepší by bylo sehnat náhradu za ten náboj. Budu muset prohledat internet. Kdyžtak napíšu do zastoupení shimana, jestli nevědí náhradu.

          0 0
          • Jakobo  

            To uz je zbytecne slozite. Pokud to nelze opravit jednoduse kup novy zaplet. S novou nabou nemusi vyjit delka dratu pro rafek a pokud to neumis, tak prepleteni v servisu te bude stat vic, nez novy zaplet.

            Pokud je ale loziskova draha na miskach bez dulku a prasklin, tak jim nic neni. Jeste zkontroluje orech, zda se toci a nakapej do nej hustsi motorovy olej, pres noc protece smerem k vypletu ven. Nebo jej sundej 10 imbusem, kdyz uz budes mit osu venku. Lepe jej namazes z obou stran.

            Ja jsem si ty starsi Shimano naby celkem olibil, snadna serrvisovatelnost a pri obcasne kontrole prakticky neznama zivotnost.

            1 0
          • xtonda  

            Je to úplně běžný zadní MTB náboj s HG ořechem, uchycením na rychloupínák a pro center lock kotouče, ze současné produkce je podobná úroveň FH-M6000 nebo FH-M4050.

            Ale přepletení není úplně málo práce, takže pokud nemáš nějak hodnotný ráfek, tak se to moc nevyplatí.

            1 0
            • Smazaný účet  

              Super, díky moc. Vypadá to na ten FH-M4050.

              https://www.axit.cz/…d/204-cerna/?…

              Když dam potom za výplet 500 nejvíc, tak i tak budu mít vše jak by mělo být.

              Moc děkuju

              0 0
              • Jakobo  

                Ty naby jsou rozmerove totozne https://ebike.hu/…35-rear-hub/ https://www.kstoerz.com/…poke/hub/305 Staci jen preplest, draty muzes nechat puvodni. Nejvetsi problem ale bude, aby zustalo zachovane soucane namahani dratu. V tom zapletu mas 4 skupiny dratu, 2 strany a 2 smery. To se nesmi prohodit, jinak ti draty do par tydnu popraskaji. Ja to delam tak, ze si kazdou skupinu jeste pred rozpletenim kola oznacim lihovkou. Treba jedne skupine zacmaram hlavicky dratu u naby, dalsi zacmaram u niplu, treti oznacim uprostred a ctvta je bez oznaceni ta zbyvajici. Draty pak vytahnu z naby, polozim do 4 skupin na papir, kde jeste zvlast napisu co to je, pak draty umyju v saponatu, umyju rafek a zapletam. Jako muzes koupit nove draty, bude to jednodussi, to uz je na tobe.

                Je dobre zavit dratu pred montazi namocit repkoveho nebo slunecnicoveho oleje (pokud mas fermez, tak to je nejlepsi). Toto bys mohl zvladnout i sam doma a doufat, ze s tebou v servisu nevyrazi dvere a zaplet ti vycentruji. Pokud to neumis sam.

                1 0
                • Tomcat  

                  Podle toho co psal předtím to on fakt nezaplete a to jestli se použijí původní dráty a ráfek rozhodne servis. Protože za načnutý komponenty ručit nebude.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Přesně. Já letos ještě akorát výměním kónusy a v zimě koupím kazetu, řetěz a náboj a nechám to předělat. To nebudu na nic spěchat, tak mě s tím aspoň nevyhodí :)). Moc servisů tu neznám, tak radši připlatím za práci, ale dam věci svoje.

                    0 0
                    • Jakobo  

                      Na druhou stranu preplest kolo zvladne kazdy, potrebujes jen klic na niple. Hlavne by ses naucil neco noveho a tady uz neni stejne co pokazit, nove draty se mohou dat vzdycky. Kolo rozplest a naboj prehodit v zime, kdy na nem nejezdis a servis ti to v zime mimo sezonu vycentruje.

                      0 0
                      • xtonda  

                        Mě by docela zajímal názor nějakého servisáka, jestli je pro něj míň práce to centrovat po někom kdo to zaplétal poprvé nebo udělat to sám komplet a co by dělal radši.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          :D Něco na tom bude.

                          0 0
                        • Tomcat  

                          Ono celkové mnoho vyjádření zdejších senior silničarů k MTB beru jako takovou Stand up comedy. Bohužel neznalý neznalý to můžou brat i vážně.

                          1 0
                        • oddie  

                          My jsme takhle kdysi nosili zapletený kola k vycentrování a bylo to výrazně levnější než nabídka komplet zapletení, tak to asi míň práce bude, jinak by to nedělali… Teda kamarádovi se jednou povedlo zaplést to špatně, netuším jak, ale platil navrch rozpletení a znovuzapletení :D

                          0 0
                          • Jakobo  

                            Zrejme pri 3. krizeni neprekrizil draty, to se mi stalo parkrat taky. Je to rekl bych pomerne casta chyba zacatecniku. Chtel jsem to zminit i pro zakladatele, at si da na spravne krizeni pozor. To je asi tak jedina zrada.

                            0 0
                      • Smazaný účet  

                        To bych asi zvládnul. Kdysi jsem si přeplétal ráfky na motorce. Spíše jde o to, že budu potřebovat nějaký servis do budoucna na nové kolo. Tak to s tímhle starým aspoň okouknu.

                        0 0
                        • xtonda  

                          Já sem si zaplétal zadní kolo na skládačku, protože hotové v kombinaci náboje, ráfku a počtu špic co sem chtěl nebylo k mání a platit za zakázkové zapletení se mi nechtělo, protože to mělo být spíš levně. Ono to z nových dílu jde celkem dobře. Shromáždil jsem nějakou literaturu

                          https://drive.google.com/…093ZFFqGgO8n?…

                          0 0
    • Smazaný účet  

      Jako cely záplet bych bral, ale horší je, že nevím, který vybrat, aby seděla pozice kotouče. Zkusím tam dát ty konusy a pak budu hledat ty záplety. Ono to hlavně dostává na prdel, jak vozím syna za zády. Je to ale dobrej trénink do kopců :)).

      0 0
      • Vilém  

        Proc poloha kotouce? Prinejhorsim doladis pozici trmene, ne?

        0 0
      • Jakobo  

        Jestli neni nejak upravovany nebo jinak specialni, coz asi nebude, tehdy jeste gravely a silnice s kotoucema nebyly bezne, tak bude mit normalne 135 mm a osu 10 mm. Jak tu padlo muzes vzit cokoliv stejneho. Roztec 135 mm, osa 10 mm na RU, orech pro 8 a vice r MTB kazetu. Desky vyjdou do stene pozice, jen poprve povolis na ramu trmen a po zabrzdeni jej utahnes, aby se vystredil na kotouc.

        1 0
        • Smazaný účet  

          Je to 135 a osa 10. Ještě pak koupím kazetu 9r 11–32 a nejakej řetěz se 144 články a bude zase na chvilku pokoj. Pak to tedy nějak doseřídím. Moc děkuju, už je mi to jasné.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.