• Georrge

    Dneska jsem si konečně koupil pumpu na vidlici, a byl jsem hodně překvapen jak malý tlak mi podle návodů stačil nafoukat. Měl jsem ji nafoukanou hodně od novoty, a postupně jsem upouštěl a zkoušel, až jsem upustil moc a sag byl asi 30%. To tam byl tlak 50 psi! Tak jsem to nafoukal tak, aby byl sag 20%, a je tam 65 psi, což mi pořád přijde celkem málo, co jsem četl tak tu lidi foukaj 80psi, 120 psi, 140 psi… asi se u každé vidlice fouká jiný tlak na stejnou váhu, a tak mě napadlo udělat takový malý průzkum :) napište typ vidlice, zdvih vidlice, vaši hmotnost, foukaný tlak a jaký jezdíte sag. Já začnu:

    Suntour Axon 2010, 100mm, s hadrama 80kg, 65 PSI a 20mm

    0 1
    • Carloss  

      epicon 2008 100Kg 120psi sag 15%

      0 0
    • xshreck  

      Reba XX cca 110–120psi (negativka o cca 20míň) při 80kg bez hadrů a sagem 10mm :-)

      0 0
      • Georrge  

        to máš teda pěkně tvrdý :)

        0 1
      • Vilém  

        jj, spravnej zavodnik. To uz bys mel uvazovat o pevne, kdyz odpruzenou vozis takto prefoukanou. Ono by se to pak houpalo, ze?

        0 0
        • xshreck  

          blablabla, nvm o co jde .-) možná jí zase trocha ufouknu aby se neřeklo! :D

          A co máte se závodníkama? Já nezávodím! :-/

          0 0
          • Vilém  

            Voz si to jak uznas za vhodne.

            Zavodnici to tak proste vozi, kdyz clovek koukne na nejaky XC a vidi 2cm chodu vidlice.

            Reba jako takova je dost progresivni, takze nafoukana tak jak popisujes, se mozna dostane lehce za pulku teoretickeho zdvihu. Ale tak hlavne ze jsi s ni spokojenej.

            0 0
            • nox159  

              vozim taky celkem maly sag na R7 ale to jen z toho duvodu ze chodim na dorazy :(

              spatne zvolena vidlice – vim o tom ( ja vyjizdke jdu na doraz klidne 3–5× :(

              0 0
      • LáďaH  

        Já vozím 115/115. 85 kg. Sag těch 20mm.

        0 0
        • xshreck  

          Bacha, strašně přefoukáváš! :D

          0 0
          • Vilém  

            No kdyz uz nic, tak aspon fouka do negativky stejne a SAG ma taky v normalu, teda na 100mm vidli.

            0 1
            • xshreck  

              Metr a pumpu do ruky – pozitivka 115 negativka 100

              mám 100mm zdvih – 1 foto je psolední vyjížďka z buchlova

              2 je když na místě zapružím pořádně …

              a třetí je sag. Si udělej představu :) Btw sag měřím že se opřu o vrata, hodím to do klidu, sesunu gumičku,opřu o řídítka a pak opatrně „přepadnu“ na bok.

              0 0
              • nox159  

                dneska jsem zkousel rebu SL nafoukana na sag 2cm a pri projeti kolem baraku jsem chodil na 97mm zdvihu takze ten tvuj sag 1cm chapu…

                pokud je teda XX stejne progresivni jak SL – o tom nemam ani paru ani to nebudu hledat ;-)

                0 0
            • Necris  
              1. Proč by měl do negativky foukat stejně.
              2. Vozím 120 pozitivku a 110 negativku při stejné váze jako on, možná

              že už teď vážím o něco méně než těch 85 Kg. Jde o styl jízdy.

              Zkoušel jsem jít i níž, ale ten komfort byl až příšerný a zbytečný, navíc do zdvihu šla hodně lehce a když jsem to z kopce opravdu hodně lupal dolů, dostával jsem se k max. zdvihu až podezřele často.

              Takhle mi vidle reaguje krásně na vše, co přejedu, kolo s sebou nemlátí ale zároveň je to celé akorát tuhé, nechodí to víc než musí. Zkuste na kolech trochu přidat na agresivitě jízdy, třeba budete taky trochu dofoukávat.

              Místní „tlaková policie“ si asi fakt myslí, že je jedna jediná cesta, jak vozit vidli. Opravdu jsou lidi, které nízké tlaky nebaví a vidli mají vepředu jen proto, aby si nevymlátili zuby o kořeny a foukají jen tak málo, aby je to nezpomalovalo zbytečným přefoukáním.

              REBA 2012

              0 1
              • Biker jak Pes  

                Foukám 100/100 na 70kg. Do obou stejně. Zatím mi každý řekl, kže se do obou komor dává stejný tlak, ale nenapadlo mě zeptat se proč… :-P

                0 0
    • nooski  

      Trigon karbon s hliníkovým krkem, zdvih nic – ekvivalent méně než 80mm, cca 72Kg živé váhy, sem tam vidli ofouknu od prachu, sag blízký nule. A mám po problémech ;-)

      0 0
    • mr.nikdo  

      Ted nejak 80 Psi na Rebe 100 mm zdvih, ale musi to jit jeste niz – je to tuhe jak prase. Co jsem mel loni si nejak nepamatuji a pomalu upoustim po servisu…

      Jinak mam pocit, ze kolem 70 tam byt mohlo..

      Jinak vaha cca 67–69 kg… Sag nevim, hustim tak, aby pekne chodila v terenu…

      0 0
    • RacerX  

      fox 32 140mm 85 psů 30mm sag 120kg

      0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Suntour Epicon T-T 2010, 110mm, asi 60PSI, sag 20%, 60kg.

      0 0
    • jIrI___  

      Kolem 60 psi (přesné číslo nevím, ručička na manometru se sotva pohne od nuly a už je to fouklé dost, holt 0–300 psi je zbytečně velký rozsah manometru) při 80 kg, sag něco málo přes 20%.

      0 0
    • Pedro404  

      Foukám minimum, při kterym nechodim na doraz. Akorát sag mám tak 10–15 procent, když to upustim, aby byl udávanejch 20–30, tak už chodim po dorazech.

      0 0
      • jIrI___  

        To tak máš na tom Epiconu T-T?

        0 0
        • Pedro404  

          Jj. Je to zhruba 75–80 psi na mejch 65 kilo.

          0 0
          • Jarque  

            Epicon 2010, 93 psi, 68–70 kg, sag cca 20 mm

            0 0
          • Vilém  

            Tak leda si nechat pridat na progresivite, proste by ti milan nejak zmensil prostor vzduchove komory, pokud to jde.

            0 0
            • Pedro404  

              Esli to neni spíš tim, že jezdim možná lehce větší věci, než je s touhle vidlí obvyklý, a hlavně jako prase:)

              0 0
              • Vilém  

                To je mozny, ale presne pri tomto by ta uprava pomohla.

                0 0
                • Pedro404  

                  Tak mě chod i při tom nafoukání připadá v pořádku, mnohem víc mě sere to přeplňování tlumící patrony co se řeší v jinym threadu, a s tim neudělam asi nic…

                  0 0
                  • JayDee  

                    Vzdyt to je vyreseno-vymenou spodniho tesneni (tesneni na pistni tyci) tlumici patrony. Misto original jednobriteho tesneni se tam ma dat dvoubrite stejneho rozmeru.

                    0 0
                    • Pedro404  

                      Tu teorii vim, ale kde to těsnění vezmu a jak ho tam dam, to už nemam ponětí.

                      0 0
            • jIrI___  

              Jak jsem hledal před koupí Menji nějaké info o ní, tak na německém fóru si lidi stěžovali na přílišnou linearitu a řešili to přilitím oleje do vzduchové komory, tím tu komoru v podstatě zmenšili. Údajně to fungovalo.

              0 0
            • vlk  

              Myslíš, že si nedokáže nalít trochu oleje do pozitivní komory?-To je běžný způsob jak se zmenšuje pozitivní komora-pak se zvýší progresivita.JJ Epicony maj dost malou progresivitu.Také na to nejsem zvyklý-asi to ale budu řešit jinak.Mám Epicon TAD 140mm a foukám při 15%sag na 140psi a při 20%sag asi na 130psi (85kg) což mám asi v rámci tlaků tady z místních rekord.

              0 0
    • tonik666  

      Foxka F90X, asi 70PSI, sag okolo 15%, nafoukáno tak aby chodila v celém rozsahu, já tak 85kg se vším.

      0 0
    • hanness  

      Fox RLC 140–60 az 65psi,vaha 65kg

      0 0
    • Vegan  

      Fox VAN 36, zelena pruzina, SAG 14%, vaha bez kola v XC vybave asi 106kg

      0 0
    • Majkrosoft  

      Sid race, pozivka cca 115, negativka cca 110, sag 25%, vaha 80kg – pokud by se objevil někdo se stejnou je to OK? mam ji nově a jetě to testuju

      0 0
      • MlokCZ  

        Stačí jiná geometrie kola a jiné proporce dvou jezdců a hned je jiné rozložení váhy mezi přední a zadní kolo. Styl jízdy má taky každý jiný.

        Údaj někoho jiného i kdyby vážil stejně je ti k ničemu.

        0 0
        • Flegmatik  

          Asi tak. Kolikrát i záleží na konkrétní vidlici, byť stejného modelu a ty tlaky se mohou lehce lišit. Info o tlaku ve vidlicích ostatních lidí je celkem k prdu :-) Ale budiž.

          0 0
          • Majkrosoft  

            dobře dobře, chtěl jsem to jen orientačně tak se do mě hned nepouštějte ;)

            0 0
    • duk  

      75kg

      SID Race >110psi pozitivka i negativka, SAG 1,5cm

      Marzochhi MX Comp 2004 85mm – 35PSI do každé nohy SAG

      Taky kolem 1,5cm (má hodně tuhou pružinovou negativku)

      0 0
    • jachymk  

      já foukám na epiconovi 2009 netuněným 100mm tak co kilo to 1 psi :-)

      0 0
    • chatain  

      jak tak koukám, asi přefukuju, ale vyhovuje mi to tak..

      Epicon 2010 TT 100mm, 110 psů, 83 kg, sag ?? (k čemu je to dobrý?)

      0 0
      • jIrI___  

        " sag ?? (k čemu je to dobrý?)"

        Očividně jsi ztracen :). Sag je základ na správné nafouknutí vidlice.

        0 0
        • chatain  

          kolik by měla být ideální hodnota? nějaký speciální způsob měření nebo stačí udělat rysku na noze vidle? jinak ten tlak mi vyhovuje, vidle ještě žehlí, nekope a nechodí na doraz. nevim, no. ale nepopírám, že v určitých tématech jsem ztracen, viz. brzdové destičky, vlastně brzdy celý a vůbec..

          0 0
          • jIrI___  

            Uvádí se tuším, že sag by měl být 15–25% zdvihu. Ta nižší hodnota je pro „závodní“ XC, vyšší zas naopak pro vidlice s vyšším zdvihem. Způsob měření je jednoduchý – na vnitřní noze vidlice by měl být gumový kroužek (pokud není, dá se nahradit elektrikářskou stahovací páskou), ten na nezatíženém kole posunueš úplně dolů, nasedneš na kolo (vidlice se zanoří, pásek se „vysune“ kousek nahoru), sesedneš a změříš na noze vidlice rozdíl mezi guferem a páskem. A tahle hodnota by měla být právě kolem těch 20% zdvihu. Ale samozřejmě záleží především na pocitech během jízdy, každý preferuje jiné chování vidlice.

            0 0
          • jIrI___  

            Uvádí se tuším, že sag by měl být 15–25% zdvihu. Ta nižší hodnota je pro „závodní“ XC, vyšší zas naopak pro vidlice s vyšším zdvihem. Způsob měření je jednoduchý – na vnitřní noze vidlice by měl být gumový kroužek (pokud není, dá se nahradit elektrikářskou stahovací páskou), ten na nezatíženém kole posunueš úplně dolů, nasedneš na kolo (vidlice se zanoří, pásek se „vysune“ kousek nahoru), sesedneš a změříš na noze vidlice rozdíl mezi guferem a páskem. A tahle hodnota by měla být právě kolem těch 20% zdvihu. Ale samozřejmě záleží především na pocitech během jízdy, každý preferuje jiné chování vidlice.

            0 0
    • Lada,s  

      Epicon 2010 – 60 psi / 70 kg

      0 0
    • santal  

      Reba race 115mm;negatívka 90psi,pozitívka 75psi,sag 20mm,váha 79kg.

      0 0
    • Smith10  

      Epicon TT 110mm … 90 psi , váha 85kg

      0 0
    • pitos  

      Jelikož mám rád jednoduché a přitom funkční věci, tak jsem rád že už alespoň tu vidlici nijak foukat už nemusím.Pružina mi sedla a už si hraju jen s kompresi.

      0 0
    • madcat  

      RS Lyrik solo air, asi 70 – 75 psi mám pocit…

      0 0
      • madcat  

        Kvůli nedávné změně rámu a tím pádem i tlumiče, kterej má trochu jinou charakteristiku, jsem ufoukl vidli na cca 60 psi a je to lepší. V tlumiči (Manitou evolver ISX6) vozím asi 140 psi v hlavní komoře a nevím kolik v expanzce. Tam se mi to nedaří moc zjistit, protože při odšroubovávání ventilku mi to zase vyletí ven, naštěstí asi ne všechno, páč tlumič normálně funguje. Bude tam do 50 psi.

        0 0
    • petrek  

      SID XX, +90 psi, –75 psi, sag 15%, cca 73kg.

      0 0
    • M13  

      Epicon, 2010, disc, 120 mm, vlastní olejové mazání, 25% SAG, 65 psi, cca 62 kg

      0 0
      • M13  

        Aktualizace:

        100 mm, SAG asi 10 mm, 100 psi (minimální tlak bez dorazů), asi 63 kg, víc oleje v komoře kvůli progresivitě

        0 0
      • M13  

        Aktualizace:

        100 mm, SAG asi 10 mm, 100 psi (minimální tlak bez dorazů), asi 63 kg, víc oleje nad pístkem kvůli progresivitě

        0 0
    • nitraq  

      Epicon 100mm 60kg 60psi sag 20%

      0 0
    • Sidney  

      FOX F100 RLC TT, 67kg, 55Psi, sag cca 20%

      0 0
    • blisterexist  

      RST F1 platinum, 110mm, 65 kilo, cca 100psi a pořád je to málo

      0 0
    • poriz1  

      Ahoj. Prosím o pomoc. Koupil jsem vidlici SID Race 100mmm. Můžete mi prosím poradit postup správného nafoukání při hmotnosti mě 97Kg. Jsem úplný laik… a nerad bych něco pokazil. Děkuji

      0 0
      • poriz1  

        Omlouvám se. tedy vrchní ventilek nafoukám na 160psi a pak spodní také na 160psi. Je to tak správně???

        0 0
    • Biker jak Pes  

      Sag je zanoření vidlice když si sednu na kolo?

      0 0
    • camlost  

      koukám, že jsem asi jediný na B-F, kdo jezdí na téhle vidli, tak pro zpestření a doplnění:

      Specialized FutureShock e100 – 75 psi, 71 kg

      (možná pár psíků uberu)

      pro zajímavost na druhém kole:

      Epicon TT, 120 mm – cca 72 psi

      0 0
    • snowflake  

      EPICON-X1-TT TA-RL-RC 15QLC 2012

      90 PSI / 84 kg / 22% SAG

      0 0
    • scota  

      Šel by Epicon 2011 nouzově nafoukat pumpou Lezyne HP drive (max. 120 psi) nebo je to úplná blbost? Vážím 70kg. Díky.

      0 0
    • radek.n1  

      Epicon 2011. 93kg, cca 105psi.

      0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Fox 120 – RL.. Cca 65psi na 75kg. Sag cca 30–35mm

      0 0
    • marapara  

      Mám Rebu Race, vážím 74 kg a foukám na cca 100 psi obě komory.

      0 0
    • toram  

      Spinner Aeris 95kg 80psů.. a stejně je tvrdá..:D

      0 0
    • trpaslik72  

      RST First Air

      70 kg: 60 – 65 psi

      čistý nohy, máznout silikonem a chodí vpohodě =)

      0 0
      • Necris  

        A fakt se vyplatí mazat to silikonem ? Často je mi to doporučováno, ale nemálo často už mi bylo řečeno, že to stejně všechno setře první guma a akorát to chytá bordel. Co je na tom pravdy ?

        0 0
        • jezura  

          Vyplatí,silikon ti zvláční veškeré gumové části.A je dobré,když odchlípneš tu vrchní gumu nějakým tenkým plastovým předmětem(zdrhovací pásek),aby olej zatekl hlouběji.

          0 0
      • jezura  

        Já to samý,70kg,60psi,ale ještě jsem vyměnil původní vazelinu za silikonovou.

        0 0
        • trpaslik72  

          dělal jsi tu vidli podle nějakýho návodu? Taky uvažuju, že to rozeberu…

          0 0
          • jezura  

            Návod máš tady-http://www.rst­.com.tw/ct/techs­upport/techsup­port.jsp?f=TF126­3606687110&s=2

            0 0
            • jezura  

              Tak znovu.http://www­.rst.com.tw/ct/techs­upport/techsup­port.jsp?f=TF126­3606687110&y=TI126274456­2076&x=TI1262744609714

              0 0
    • RomanH  

      Marzocchi Corsa SL RC – 55 PSI, vaha 85 kg, SAG 15%

      0 0
    • RadaHaryk  

      Ahojky,Rebu RL(2012)a nafoukané mám +140psi,–130psi,a vážím 100kg

      0 0
      • GaGy  

        váha 65Kg … rada od tuning testu.

        foukat cca 70 psi a negativku do prvního zdvihu

        0 0
    • blisterexist  

      ROCK SHOX REBA team, tuning by mojo,zdvih 106mm

      váha 66kg

      • 105psi
      • 108psi

      na doraz chodím

      0 0
    • Smazaný účet  

      muhehe, 30 psi :o) dá někdo míň?

      marzocchi mx comp air 2003 cca 90 mm. sag neměřim, tak akorát, cca 10–15 mm.

      0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Na marzocchi bomber z5, co zbyla bráchovi z lehokola se fouká 0 PSI :-D Když se v obou nohou vyfoukne všechen vzduch, tak je to na mých 60kg akorát :-)

        0 0
      • zdenal01  

        Marzocchi Marathon SL (2006) 120mm: Pozitivní 25 PSI, Negativní 75 PSI, TST5 25 PSI, PAR 3 PSI :) Má celkem 4 vzduchový komory, sladit všechny 4 aby to chodilo ke spokojenosti zabralo asi půl roku. SAG mám kolem 20% a dá se využít skoro celý rozsah vidlice. Vážím 70kg.

        Na tak nízký tlaky je docela problém sehnat pumpičku s malým rozsahem. Podařilo se mi sehnat nízkotlakou pumpičku Manitou SPV do 175 PSI.

        0 0
    • Josef Šimon  

      Rock Shox Reba RL 2012, váha jezdce 72, zdvih 100mm, foukám nyní na 110/110, ale musím určitě buď přifoukat nebo upustit pozitivku, SAG mám 15%, ale když skočím nebo vezmu v rychlosti pěkně hlubokou díru, tak jsem spolehlivě na dorazu.

      0 0
      • Necris  

        Při 72 kg máš SAG 15% ? při tlacích 110/110 ? Imho jen a tebe přefoukaná.

        0 0
        • Josef Šimon  

          Jezdil jsem ji i na 90/90 a bylo to při nějaké razatnější jízdě fakt málo, využíval jsem běžně skoro celý zdvih a při proletěním díry byl vždy doraz, takže asi tak no.

          0 0
          • blisterexist  

            přesně já se vůbec neřídím podle sagu, ale podle toho, jak využívám zdvih, dedy tak jednou dvakrát za vyjížďku na doraz, jinak být tebou bych dal do pozitivky míň jak do negativky

            0 0
            • Josef Šimon  

              To je přece trošku proti srsti ne?

              0 0
              • blisterexist  

                ne, naopak je to spíš proti srsti- tím tu vidli zabiješ

                0 0
                • Josef Šimon  

                  Všude je doporučeno foukat minimálně stejné tlaky v obou komorách a tlak v negativce, by neměl být nikdy větší než v pozitivce. Když přefoukám negativku, tak jde vidle se zdvihem dolu, proč bych to takto dělal?

                  0 0
                  • blisterexist  

                    pro zlepšení citlivosti a změnu průběhu?

                    0 0
                    • Josef Šimon  

                      Tak zkusit to můžu, kolik by jsi zhruba doporučil rozdíl? Neudělám z ní naopak měkotu?

                      0 0
                      • blisterexist  

                        no právě musíš zvýšit tlaky ale do negativky třeba o 5 psů víc

                        0 0
                        • Josef Šimon  

                          OK, zkusím i tuto variantu…nemůžu ji nějak zničit? Když už se to nedoporučuje?

                          0 0
                          • blisterexist  

                            nevím že se to nedoporučuje, vozím přes rok a pohoda

                            0 0
                            • Josef Šimon  

                              Každopádně si stejně myslím že to je divný, tím, že nafoukáš v negativce větší tlak než v pozitivce, tak o něco snížíš zdvih a hlavně máš spíš z té vidlice větší měkotu než aby jsi ji přitvrdil. Prostě najednou působí větší tlak směrem dolu.

                              0 0
                              • Necris  

                                Nasadíš Camelbak, přidáš svačinu, druhou svačinu, třetí svačinu, hodně kafe proti usnutí při extrémně pomalé jízdě a vyrazíš se kochat na své žehličce…I tak se přece jezdí.

                                0 0
                                • Kurt  

                                  Ja teda nejdriv pridavam svaciny a pak az nasazuju, ale jinak souhlas. :)

                                  0 0
                              • MlokCZ  

                                Nic divného na tom není. Nebudeš pouze zvyšovat tlak v negativce, ale v obou komorách s tím, že v negativce více.

                                Např. místo 110/110psi nafoukáš 120/130psi (pozitivka/ne­gativka). Konec zdvihu ovlivňuje už jen pozitivka, takže díky většímu tlaku než předtím bude potřeba větší síla pro chození na doraz. Jen přifoukáním na 120/120psi bys ale měl už menší sag (který by mohl být už příliš malý), to dožene ta lehce přefoukaná negativka.

                                Takto lze nepřímo lehce zvýšit progresivitu.

                                Konkrétní hodnoty třeba vyzkoušet.

                                0 0
          • Necris  

            Jen si to nedokážu představit. Mám 120/110 a váha teď někde mezi 80–85 Kg(max). A sag 15% rozhodně nemám. Mám lehce pod 10.

            Asi kus od kusu …

            0 0
      • Josef Šimon  

        Samozřejmě jsem chtěl napsat upustit negativku…omluva.

        0 0
    • unavix  

      Epicon 2008 140mm – 110psi na 110kg.

      FOX 32 F120 FIT RLC – 120MM – 115psi na 110kg.

      0 0
    • bleach  

      RS sektor 150 mm

      80 kg

      90psi

      sag akorat

      0 0
    • siafu  

      MRX – ekvivalent 80 mm, 80 kg, tlak a sag 0 :)

      0 0
    • luubaan  

      RS Recon Race 120mm 90psi 120kg

      0 0
    • jogin  

      Zdravím, koupil jsem kolo a je na tom tato vidle X-Fusion E1 RL Air 120 mm. Za boha nemůžu na stránkách suntouru najít o jakou vidli se jedná, potřeboval bych k ní manuál. porotože nevím na kolik jí tak nafoukat? Ted tam mám 70Psi vážím 80Kg.

      Jo a jedná se o tohle kolo http://www.mojekolo.cz/…ost-asx-5100

      Díky všem za rady případně odkazy.

      0 0
      • madcat  

        V odkazu je jedna vidlice, ty mluvíš o druhé vidlici a hledáš ji na stránkách výrobce třetích vidlic, to je nějaký domotaný, ne?

        0 0
      • Smazaný účet  

        z odkazu:

        Vidlice RST First 32 Air SRL 120 mm Tapered

        asi je problem mezi zidlou a klavesnici. Ten X-F je tlumak. Oboji se fouka tak, ze prvne nafoukas na zanoreni cca 20% po nasednuti na bajka, dale upravujes tlaky podle toho jak pruzeni pruzi v tebou jezdenem terenu.

        Tabulky jsou na p*cu..

        0 0
    • jachymk  

      U Epicona to bylo 1:1 na Rebě foukám 130/130 s 85 kily.

      0 0
    • masa ji to1  

      Ahoj mam 2012 Rock Shox Reba RL29"+remote lockout dual, 85KG kolik foukat? Tedy mam horní 110, přijde mi to moc tvrdý . Díky za rady

      0 0
      • Vito_OL  

        toš poradit to jě těžký, každýmu to vyhovuje jinak. osobně to dělám tak, že vidli foukám na takový tlak, abych ji byl schopný při pomalé jízdě na rovině schopný vlastní vahou při náklonu nad řidítka propružit téměř do plného zdvihu. nakloním se dopředu a co nejvíc se do toho opřu a několikrát silně zapružím (až poskočím) a podle toho, jak jsem ji zarazil do zdvihu tak tlak upravím. obecně by se měl zdvih využívat celý, takže tlak akorát abys při nějakém skoku nešel na doraz.

        0 0
        • nikeid  

          no nevim jak u Reby, ale na tento postup možná bacha .. já mám vidli (recon) na sag 25%, vidli propružím rukama (jak popisuješ) tak max do 2/3 .. ale dneska sem třeba trefil takovej houpák a vidle šla (podle gumičky) 2mm pod doraz

          0 0
        • MichaelSimek  

          kdybych to mel takhle fouknuty tak pak v terenu chodim na doraz kazdou chvilku :(

          0 0
          • Vito_OL  

            já jsem právě takto fouknutou vidlici na doraz ještě nedostal

            0 0
      • Pajas04  

        Podívej se kolik zdvihu využíváš při jízdě po nejnáročnějším terénu co jedeš a nijak při tom kolo nešetři. Na kluzácích pak bude stopa kam až jsi šel.

        Osobně to dělám tak, abych při „největších prasárnách“ co jezdím využíval 95% zdvihu, 5% nechávám rezervu pro strýčka příhodu.

        0 0
      • masa ji to1  

        Mne šlo kolik foukat spodek

        0 0
    • White2146  

      RS Sektor RL, 140mm, 85kg, 115psi, sag 8–10mm ;)

      0 0
    • blisterexist  

      reba 2013, před zvýšením progresivity cca 13–140psi

      po 120

      zdvih využívám do posledního mm

      váha 68 kilo

      0 0
    • šlapatko  

      Reba SL 2008, 145–150.Negativka taky méně.Zdvih využívám cca 9,5cm.

      0 0
    • pidan  

      Ahoj,mam noveho Tranceho x2 a predek Fox 32 125RL Evolution a zadek Fox Float RP2.Predek zkousim na 90psu a zadek na 180psu,vazim 80kg.Je to sice u kazdeho individualni ale zhruba tak co myslite??? dik J.

      0 0
      • Draw in soul  

        Tak zhruba jo.Mám kolem 105kg s věcma a na zadku mám na svym Reignu teď 210psi (sag 21%) na normální ježdění (rezerva po dnešku 2–3mm od dorazu).Kdybych chtěl skákat,což neumím,asi bych přifoukl na takových 230psi.Ve vidlici Float 150 sem vozil tuším kolem 90psi přepočtěných na aktuální váhu,ale záleží kolik máš oleje nad pístkem,kterej zvyšuje dost progresivitu.

        0 0
    • kultus  

      Zdarec, potreboval bych poradit s dofouknutim vidlice Manitou Drake Super Air Absolute 80mm (2009). Mam kolem 80kg, nakolik bych ji mel dofouknout? Bohuzel se mi nedari otevrit ani jediny manual co jsem na netu nasel na manitoumtb.com. Kdo ji ma/mel prosim o radu. Predem diky.

      PS: Na zahr.forech jsem nasel rozporuplne informace, ze je vidlice do 50PSI nebo 100PSI.

      0 0
      • jonti  

        Vidlice se nefouka podle tabulek, ale tak aby pod tebou dobre chodila. Kazdy ma jiny ram, jine rozlozeni hmotnosti na predni a zadni kolo, jiny styl jizdy. Vyjed si nekam ven i s pumpickou postupne idealni tlak nastavis.

        0 0
        • kultus  

          Jo dik, spis mi slo o ten max.tlak. Jinak je docela narocne sehnat dobrou pumpicku, nechci za ni davat tisicovku, vybral jsem si BBB BMP-29. Bude to az takovy problem s ni tlak dofoukavat kdyz ma tak velky rozsah (az 400PSI)? Na druhou stranu ma ventilek takze se bude dat snad nejak presneji odpoustet. Jsou s ni nejake zkusenosti? Prip. bude pripojeni kompatibilni s tim Drakem…asi by melo byt univerzalni :)

          0 0
          • Erknold  

            Prostě klasická pumpička na vidlici. Vidlice určitě snese větší tlak, než jí budeš foukat ty. Těžko říci na jaký tlak, ale většinou je to někde mezi 60–150 psama. Prostě nějak nafouknu a jedu na pifko cestou necestou. KDyž se vrátím domu, kouknu jak moc jsem využil zdvih. Když na cestách do všech hospod v okolí nedosáhneš dorazu, i když jedeš přes kořeny, tak to máš moc. Když jsem na dorazu i při pijánko jízdě, jse málo. Každý má jinou cestu na pifko, takže každý má i jiný tlaky ve vidli ;)

            0 0
            • kultus  

              Hezzkyyy…uz si to predstavuji jak si valim na letni pivisko po vesnickach. ;) Jinak jsem na to kouknul, klasicky autoventilek. Neco jsem si o nastaveni vidlic postudoval a podle vseho je nafouknuta asi dost. Nadoraz se moc nepriblizim ani kdyz poradne zatlacim. Na druhou stranu kdyz jsem chtel trochu odpustit, jen to kratce zasycelo, ale na nastaveni to nemelo vliv. Vic uz se mi odpustit nepodarilo, je tam kvuli vysokemu tlaku nejaka dalsi pojistka? Takze se bude dat odpustit az ventilkem na pumpe? No ale vetsi show bude nastavit odskok…

              0 0
              • Erknold  

                To je zvláštní. V patroně je tak málo vzduchu, že když na ventilek mačkneš prstem, tak to vždy znamená ztrátu skoro všeho vzduchu a tím i zdvihu a musíš foukat. Jinak na pumpičkách je malý caflík, kterým se dá řízeně upoučtt po troškách.

                0 1
                • kultus  

                  Ano je to zvlastni, pri takovem tlaku jsem cekal, ze to bude vetsi racha. Proto jsem to ani prstem nedelal, zamackl jsem to kartackem na cisteni :) kdyz to srovnam s odpoustenim na kole, nebylo to skoro nic. Doufam, ze s tim neco nebude, je divne, ze se uz nic neda odpustit a vidlice normalne funguje :(

                  0 0
    • Petr TREK  

      FOX Float 32 CTD EVOLUTION 2014

      110kg v trenclích 120psi

      0 0
      • kultus  

        Jeste bych se zeptal jak se chova vidlice kdyz vypustite vsechen vzduch?

        0 0
        • Petr TREK  

          Tak to netuším a ani mě nenapadá proč bych to dělal?

          0 0
          • kultus  

            Jde mne o to, ze uz nejde pri zatlaceni ventilku ven zadny vzduch, ale vidlice porad drzi – nezajede ani po zatlaceni nadoraz.

            0 0
        • Erknold  

          zajede až na doraz.

          0 0
          • kultus  

            Spatne jsem to napsal, „po zatlaceni nezajede az nadoraz“ :D samozrejme, ze bez zatlaceni drzi na miste…

            0 0
            • kyl  

              Asi tam nemáš negativku.

              0 0
            • Erknold  

              hmm, já ani nevím, zda ta vidlice má negativní pružinu, nebo negativní vzduchovou komoru, či jak se to nazývá. Takže mě ber s rezervou. Já mám pružinu a ta to stlačí.

              0 0
              • el lobo1  

                Podívej se na spodek levé nohy, pokud tam najdeš ventilek, tak máš i negativní vzduchovou komoru, která se fouká na „stejný“ tlak jako pozitivní komora.

                0 0
                • kultus  

                  Mam jenom jednu vzd.pruzinu, trochu jsem to dofoukl na SAG cca 20%. Po zatlaceni mi ale prijde, ze nevyuzivam ani zdaleka cely rozsah. Kdyz zase odfouknu, tak to trochu klesne, ale je to takove nevim no…stejne se ale nejsem schopen dostat na doraz. Uvidime jak se pojede, ted na to neni moc pocasi. Jak bude, vemu pumpicku a poradne to nasteluju.

                  0 0
    • kyl  

      Epicona foukám 55/55psi.

      0 0
    • Angel 1804  

      Zdravím, mám tuhle vidlici „Suntour Raidon LO air“ http://www.kupkolo.cz/…-disc_z3737/

      Chtěl bych prosím poradit jak správně ji nafoukat, našel jsem jen jeden spodní ventilek, tudíž zde bych měl pomocí pumpičky na vidlici nafoukat požadovaný tlak, jenže nevím jaký.Má tahle vidlice jen jeden ventilek ? Na vrchu je jen uzamykaní a ještě jedna zátka pod kterou jsem se nedíval, nechtěl jsem nic pokazit, nešlo to snadno sundat :) ( u některých vidlic jsem viděl dva ventilky )Zdá se mi tvrdá ale „sad“ je cca 2 cm při sendutí na kolo.

      0 0
      • scota  

        Tak zkus tu zátku vlevo nahoře sundat ;-)

        0 0
        • scalar  

          A co si myslíš, že tam najde, když má ventilek dole? Další ventilek, že by tedy Raidon Dual Air?

          Mám obavu, že má výprodejový ne moc povedený Raidon X3, ten má ventilek zespodu, zamykání je ve stejné noze nahoře. V druhé noze je asi nějaké tlumení, nicméně nenastavitelné.

          Tlak v Psi doporučuji zkusit asi jako hmotnost v kg.

          0 0
          • Angel 1804  

            nejblíž je skalar, jelikož ventilek mám viditelně jen dole, dual air to není, tkž by nemělo smysl rýpat do té druhé zátky, zkusím to nafoukat na 65 psi a uvidím, jinak moc dík

            0 0
      • Dunde.e1  

        Dole by žádný ventilek neměl být, ale jen nastavení tlumení („odskok“)

        Ventilek je opravdu nahoře pod tou zátkou, která je na závit (povolit proti směru hodinových ručiček).

        Jinak mě se osvědčilo foukat raidona na tolik psi kolik vážím kg (ověřeno pro 100kg i 55kg). Pokud nebudeš jezdit v terénu, tak možná i trochu méně.

        Ten co psal ten návod

        http://www.kupkolo.cz/presmerovat/…

        by měl dostat pár kopanců do zadku. Rada, že se má vidlice mazat teflonovým oleje je pro vidlici likvidační, stírací kroužky se totiž po kontaktu s teflonem rozpouští, zničí a ogumují nohy…díky čemuž vidlicce i ztratí hodně citlivosti, protože guma po gumě moc neklouže a nefunkční stírací kroužek je bonus.

        0 0
    • Martin Dvořáček  

      Suntour Raidon 2014, 120mm, cca 80kg, 75psi, 20mm sag

      0 0
    • THORX  

      Jak moc se vám vidle ponoří při prudkém brždění? Servisák mi upustil vidlici měl jsem ji nafouklou na max a říkal že to už je tak na hraně když při brždění se zánoří na 50% mě se nezdá já bych ji ještě ubral no budu ještě testovat.

      0 1
      • wilda81  

        Záleží co to je za vidlici. Třeba u FOXů (cca modelové roky 2013) si na propadání vidle pod brzdou někteří stěžovali.

        0 0
        • THORX  

          ROCK SHOX XC 32 TK (27.5), 100mm, Solo Air / TurnKey Lockout

          Byl jsem teď na Kozubové a zdá se mi ještě tvrdá.

          0 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.