Na co si dát pozor při koupi kola z bazaru?

32 nepřečtených
  • Johnny885

    Zdravím, na bazaru sem si našel celopéro na sjezdy a domluvil sem se s majitelem na prohlídce, ale v kupování kol z bazaru nejsem moc zkušený. Chtěl bych se tedy zeptat na co všechno si dát pozor a popřípadě jak zjistit jestli je vše tak jak má. Jsem zvyklí na staré HT kolo ještě s čelisťovými brzdami, takže se spoustou věcí, které jsou na celopéru moc zkušeností nemám.

    Promiňte za hloupý dotaz, ale radši se zeptám, než abych se pak musel chytat za hlavu, co jsem to koupil.

    Děkuji

    0 0
    • Vilém  

      Tak snad ten prodejce neni KuciDH.

      0 0
    • Smazaný účet  

      pozor si musis dat uplne na sechno:)))

      0 0
    • IndyCZ  

      Jak se tu říká, pozor si musíš dát na všechno. A jak zjistit, jestli je vše, jak má? Jestli, jak píšeš, moc zkušeností nemáš, tak dost blbě.

      0 0
    • jonti  

      Predevsim se zamerit na veci, ktere jsou drahe a nevyplati se je vymenit:

      ram – praskliny, vule v cepech

      vidlice a tlumic – zeptat se kdy se delala udrzba, jestli vubec, tak je to problem a muze byt vidlice vydrena

      kola – rafky a naboje

      brzdy – netecou

      pohon – neni uplne vytahany retez, sjete prevodniky a pastorky

      0 0
      • Johnny885  

        KuciDH to není. Teď když už vím na co přesně si u celopéra dát pozor, tak si to dokáži pohlídat. Šlo mi o to abych si například neřekl, že něco nemá cenu zkoušet a pak se dozvěděl někde v půlce sjezdu, že se mi něco vysypalo. Radši se zeptám, protože je být lepší za hlupáka než za čur*ka.

        Děkuji za rady a tipy.

        0 0
        • kubad  

          vem si sebou někoho kdo tomu rozumí a posoudí stav, jinak můžeš opravdu dost prodělat

          0 0
        • Smazaný účet  

          No…ikdyz si myslis, ze vis na co se mas divat, tak to nemusis poznat…treba te nemusi napadnout, proc je nekde nalepka;)

          0 0
          • Johnny885  

            Beru sebou kamaráda, ale radši se připravím na to kdyby náhodou nemohl. Na nálepky si dám bacha, to samé se dělá i u aut například s odřeným lakem nebo při zakrývání rzi.

            0 0
            • kam  

              Domluv se z mechanikem a zaplať mu. Ztratíš jeho provizi, ale neztratíš celé kolo.

              0 0
    • Mereck  

      Pomoc kamaráda/mechanika se mně jeví jako dobrý nápad. Především u DH stroje – to přeci není jízdní kolo ale bestie :-)

      Já doporučuji určitě na kolo sednout a trochu projet. Lehce. Ale snad uslyšíš či ucítíš, kdyby bylo něco špatně (vůle v řízení, podivné zvuky apod.). Mě při koupi původní majitel de facto vyhnal s kolem na pole za dům (díky!). Když už nic, minimálně to dodá na důvěře v prodejce a nákup.

      Řetěz bych neřešil. Stejně ho vytaháš a nový stojí 3, 4 stovky. Podobně kašlat na gripy a podobné maličkosti.

      Jak bylo řečeno, omrknout rám, pružení, cockpit (ohlá řidítka či představec ze sedla okometricky poznáš a mohou svědčit o nějakém větším crashi → mohou být naprasklá).

      0 0
      • zzd426  

        Na druhou stranu pokud je již řetěz po smrti, tak s ním mohou být po smrti i kazeta a převodníky… takže na to bych si pozor dal…

        0 0
        • Mereck  

          To je fakt. Já ten pohon beru nějak moc jako spotřebák a hřeším na to, že mám doma připravený řetěz i kazetu na budoucí výměnu.

          0 0
        • Yura  

          Otazka je co to je u nekoho po smrti? Lidi jezdi s jednim retezem i 10 let bez problemu. Ale pro nekoho uz to je 20× po smrti.. :))

          0 0
    • alinceb  

      Nevím, co to je za kolo a v jaké cenové hladině, ale pokud je to kolo koupené očividně během posledních třeba 5 let, tak bych se určitěě ptal i po papírech (faktura, záručák, manuály apod.).

      Blbý je, že nejbolestivější věci jsou na kole nejmíň znát. Třeba uvnitř vydřenou vidli nemáš šanci poznat. Rozhodně bych detailně prošel celý rám (praskliny, svary apod.). Drhnoucí ložiska bych neřešil – dají se v pohodě vyměnit, ale to stejně poznáš jen těžko (musel bys vymontovat tlumič).

      0 0
      • Johnny885  

        Děkuji vám za rady. Kolo sem si byl dnes prohlédnout a majitel mi o kole řekl naprosto vše, kolo bylo připravené, naleštěné, nic nedrnčelo, nedřelo, brzdy jsem odzkoušel, rám sem prohlédl, zkontroloval osu kol, vidlice vyjížděla hladce a plynule atd. Prostě všechno v naprostém pořádku. Domluvil jsem se s majitelem na koupi. Stačí už jen sepsat kupní smlouvu a je doma.

        0 0
    • nuklea  

      Ahoj bikeři.

      řeším podobný problém a nechci zakládat nové téma, tak to napíšu sem.

      Rád by jsem si pořídil celopéro, ale na nové nejsou finance. Takže koukám po bazarech.

      Mám i docela přesnou představu co hledat, přesněji bych chtěl Gianta Trance.

      Měl jsem možnost si projet nový model a co jsem koukal tak se v zásadě nový od strých neliší. (Jestli se hodně pletu, tak se omlouvám :-) )

      Na cyklobazaru jsem našel jeden co se mi docela zamlouvá https://www.cyklobazar.cz/…ant-trance-1

      V téhle diskuzi jsem se dozvěděl na co si tedy dát pozor, ale problém je, že toho moc nepoznám, páč jsem v tomhle naprostý lajk a k mé smůle nemám nikoho kdo by se na to kolo zajel podívat semnou.

      Předem všem díky za rady :-)

      0 0
      • Johnny885  

        Jaká lokalita?

        Jestli Praha, tak ti mohu poslat odkazy na nějaký celopéra za celkem slušný ceny, ale samozřejmě nevím v jakém jsou stavu.

        0 0
        • nuklea  

          Praha, Ústí nad Labem, Mladá Boleslavi, Slaný… Okruh mám asi tak do 60 km od baráku. Diky, ale hledám gianta trance v Mku. A když nějakýho najdu, tak stále nepoznám co je případně špatně a nemám nikoho kdo by si to kolo prohlidnul a řekl mi to.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.