Na boku prořízlý MTB plášť

50 nepřečtených
  • Mr.Voza

    Zjistil jsem po dnešní projížďce nemilou věc – viz. foto. Plášť je Hutchinson Cobra 29×2.25. Neznám konstrukci pláště, takže nevím, jestli to může něco udělat, vylýzt z toho duše apod. Nerad bych, aby mě to někde nechalo. Co radíte? Hned vyměnit, nebo je to dobrý, protože je pod tím ještě dalších x vrstev, ktarý ten plášť udržej pohromadě?

    Anketa: Co radíte?

    15x
    100%
    0x
    0%
    0 0
    • sodek  

      Aspiruješ na jiné vlákno :)

      0 0
    • lendl  

      Zdá sa, že to drží. Asi by som nebol mäkký a jazdil to. Ono vyzerá, že sa s tým počíta. Tie šesťuholníky sú presne na to, aby sa tá prasklina nešírila.

      0 0
      • sodek  

        tie šesťuholníky sú presne na kosočtverec (v případě takového prořezu)

        0 0
    • Johny.Merida  

      Tvl, stejně je zpuchřelej. Vyhodit a užívat si nové pryže 

      0 0
    • Esi  

      No řekl bych ze ten plášť byl pi smrti i před tím říznutim, pokud by jsi to chtěl nutně dojezdit tak to podlep. Jsa bych to vyhodil

      0 0
      • Mr.Voza  

        Čím a jak myslíš podlepit?

        0 0
        • Esi  

          Větší flek na duši a lepidlo na duši, případně chemopren, bude to potom asi trochu házet. Ale podle fotky to nevypadá že je to skrz, je na tom boule? Pokud ne tak se na to vykašli. Ten plášť je stejně spuchřely podle fotky na výměnu.

          0 0
          • Mr.Voza  

            Boule tam právě není vůbec, jen je rozřízlá ta vrchní „tkanina“, nebo co to je. Nevím právě, jestli ten plášť nemá nějaký další vrstvy, který ho držej pohromadě.

            0 0
    • Pista.Wassermann  

      Takový plášť už výměn. Za petistovku máš po starostech. Je už vážně ztyřelý. U nového bys to mohl sešit a podlepit

      0 0
    • petrx  

      Teda sám mám na kole 7let starý pláště(schwalbe RR), ale oproti tomuto jsou v perfektním stavu. Osobně bych pláště v takovým zpuchřelým stavu rozhodně vyhodil.

      0 0
    • Mr.Voza  

      Všem, kteří píšete, že ten plášť je spůchřelý – máte pravdu, je. A to mu nejsou ani dva roky. Po Vašich radách budu teda nejspíš objednávat novej. Chtěl jsem objednat ten samej, protože jinak jsem s těmahle pláštěma spokojenej, Ale nerad bych aby byl zase do dvou let na odpis vlivem spuchření. Máte nějakej tip, co pořídit v tomhle rozměru a v týhle kategorii? Něco kolem těch 500 Kč.

      edit: případně něco vhodnýho na předek. Ve předu mám tenhle samej a podobně spuchřelej, tak bych ho dal dozadu, aby byl rychlejc sjetej a novej bych dal dopředu.

      0 0
      • Esi  

        tak to je teda mazec, typoval jsem to tak na 10 let. To to kolo stálo celé 2 roky někde na dvoře na sluníčku ne ?

        plášť třeba tenhle je teda dost těžkej ale jen o 14g težší než to co tam máš teď

        0 0
        • Mr.Voza  

          Díky za tip, mrknu na to. Prdlajs 10 let. Byl na novým kole, který jsem si kupoval k Vánocům 2017. V zimě jsem nejezdil, jenom přes léto. Takže má za sebou necelý 2 letní sezóny – nájezd 1800km. Kolo parkuju v garáži, nebo v kůlně. Sluníčko ty pláště viděj jenom, když na něm jedu.

          0 0
          • Esi  

            tak to je teda masakr, to bych poslal výrobci ať se nad sebou zamyslí kdyby to mělo nějaký smysl :)

            0 0
            • kyl  

              Takhle spuchřelej jsem měl NN ani ne po půl roce.

              0 0
      • petrx  

        Dopředu https://www.kupkolo.cz/…019_z105263/ (případně v kombinaci s vzadu novým ralphem)

        0 0
        • Mr.Voza  

          K těmhle Swalbům bych měl dotaz. U Racing Ray píšou, že je speciálně vyvinutý pro přední kolo a u Racing Ralph zase píšou, že pro zadní. To se mi moc nelíbí, protože tím ztratím možnost, použít konkrétní plášť v případě podobnejch problémů, jako teď, pro to druhý kolo, než pro kterej plášť vyvinutej. Např. sjedu, nebo zničím zadní plášť, tak ho budu chtít nahradit tím z předního kola a novej dát na předek. Nebo je to fuk, na který kolo ho oblíknu a to co píšou je jenom doporučení?

          0 0
          • novas752  

            No je to jenom doporučení, přední Ray bude mít lepší grip a bude líp brzdit, zadní Ralph lépe pojede

            0 0
      • jannk  

        Ten plast fakt nema 2 roky, mozna ho mas 2 roky ty … ale predtim musel nejakou dobu viset ve vyloze na Malorce. Ted jsem se dival na svuj rezervni 5 roku stary podobny plast (jezdeny asi 2 roky) ktery mi visi ve sklepe – a je o dost v lepsi stavu.

        0 0
        • Esi  

          přesně taky skladuju vždy ten poslední sundaný plášť jako nouzovku pro případ proříznutí aktuálního abych mohl jezdit ty 4 dny než přijde nový a 4 roky stará scyla co mám v garáži pověšenou na stojanu je úplně v pohodě, teda kromě toho že má najeto cca 4 tisíce km tak že moc vzorku už na ní není, ale těch max 200km v lehkém terenu by zvládla a víc od ní nečekám :-)

          0 0
        • Mr.Voza  

          To si nemyslím. Když jsem kolo koupil, byly oba pláště na pohled úplně nový. Napůl zpuchřelej plášť, kterej visel 2 roky někde ve výloze na sluníčku bych myslím poznal na první pohled, ne? Bude to asi špatnou směsí. Mám podobnou zkušenost na skútru – koupil jsem na něj sadu pneu Dunlop a do 3 let byly zpuchřelý, ztvrdlý a znatelně hůř seděli v zatáčkách. Nahradili je Micheliny a už 4 rok jsou furt jak nový (teď myslím vlastnosti směsi) bez náznaku změny jízdních vlastností.

          0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Ale nerad bych aby byl zase do dvou let na odpis vlivem spuchření.

        Na to je jednoduchá rada: musíš být rychlejší a dřív ho sjet do hladka, pak Ti nebude líto ho vyměnit.

        0 0
        • Esi  

          to si říkám před každou sezonou, letos jsem kvůli práci a zdraví začal až v květnu, teď mám 1500km tak že zase najedu prdlajs :-(

          0 0
    • Mireewk  

      To já prořízl po cca 500km ikon až lezla ven duše. Zevnitř podlepeno záplatou ze staré duše a jezdí se dál. Teď má najeto přes 6 000km (už ho dojíždím).

      0 0
    • Rychlej turista  

      Pokud tam nemáš bouli a plášť nehází, tak to stačí podlepit nebo zašít a dojezdit (pro jistotu na zadním kole). Na boku to většinou ničemu nevadí. Že máš vrásčitou gumu, tak to znamená, že se pouze změnily její jízdní vlastnosti. Na pevnost pláště to nemá vliv, protože plášť drží pohromadě hadr, co je pod tou gumou.

      0 0
      • Mr.Voza  

        Mireewk + Rychlej turista:

        Boule tam není, ani to nijak nehází, jenom je prostě prořízlej ten hadr. Ani to není prořízlý úplně skrz plášť.

        Takže normálně zevnitř podlepit v tom místě, kde to je řízlý? Tím lepidlem, co se normálně lepí duše? Ještě píšete „nebo zašít“ – čím a jak?

        0 0
        • Breakpain  

          není lepší to zahodit – ta guma očividně ani tak není v kondici …

          0 0
    • Mr.Voza  

      A ještě jeden dotaz. Tyhle pláště, co tam mám, vážej podle informací na netu 820g/ks. Co jsem koukal, tak se daj kolem těch 500–700kč koupit řádově o 100g lehčí pláště z kevlarovou patkou. Kdybych se rozhod udělat si radost, kolo trochu vytunit a koupit oba pláště nový, poznám těch cca 100g na jedno kolo nějak na chování kola, ovladatelnosti, zrychnení, brždění apod…?

      0 0
      • Esi  

        Co se týká zrychlení by jsi to poznat mohl, mimo to ty pláště mají často i lepší smes než drátové verze a tak maji menší valivý odpor, tak že pokud do toho těch pár peněz můžeš dát tak do toho jdi

        0 0
      • shauriq  

        brutalne poznas.. takovej sagan od ted pozna jenom tvoje zada..

        0 0
    • psbiker  

      Když už jsou tu ty ghetto opravy, co myslíte výměna ventilku u duše je možná? Pro potřeby ghetta ofc.

      0 0
      • Esi  

        Teoreticky asi jo musel by jsi mít asi dost velký kus okolo ventilku aby to drželo, při ceně duše v tom nevidím smysl se s tím zabývat

        0 0
        • psbiker  

          Mě to zajímá, tyhle ghetto opravy, jednou to možná bude dobré vědět :)

          0 0
          • Esi  

            Pochybuju, na cestě s sebou nemáš věci aby jsi takovou opravu udělal, i hodně proříznutou duši zalepiš pokud nemáš už nahradní. Osobně duše nelepim, po defektu dám novou a tu pichlou potím doma vyhodim, ty 3 defekty za rok mě nezruinuji a když vyměnim duši na které je záplata a ona pomalu uchází nebo začne ucházet časem tak jsem děsně nasranej, to mi za to nestojí. Lepení vozim kdybych chytil náhodou 2 defekt při jedné vyjížďce. Letos zatím jeden, moc nízký tlak v předním kole a při prudkém brždeni jsem utrhnul z duše ventilek, evidentně se pootočil plášť na rafku

            0 0
            • psbiker  

              Podařilo se mi udělat díru u ventilku co se určitě nedá zalepit a chtěl bych to nějak opravit aspoň pro použití na ghetto kole:) Tak se ptám odborníků.

              0 0
              • Esi  

                To stejně nebude držet, prostě obětuj 100kč a kup novou

                0 0
              • Deathwing  

                Možná ventilek vyříznout, zalepit a udělat novou díru kam vlepíš ventilek jinde. Ale jak píšou ostatní nemá to smysl, maximálně pro ten pocit „chci si to zkusit“

                0 0
      • Tencovozikmin  

        Proboha proč?

        0 0
      • sodek  

        Dá se ventilek k cykloduši koupit? Není to, co se prodává, jen na bezdušáky?

        0 0
    • Mr.Voza  

      Tak na konec to dopadlo tak, že jsem si udělal radost a koupil jsem oba nový Hutchinson Skeleton 29×2,15 s kevla­rovou patkou. Jsou lehčí o 230g na jeden plášť, takže jsou kola teď skoro o půl kila lehčí. Zatím jsem to byl projet jenom asi 15km na zkoušku po různým povrchu, ale musím teda říct, že rozdíl je to sakra znatelnej. Nevím, jestli je to tou hmotností, nebo jinou směsí, nebo jinou konstrukcí pláště, ale kolo jede fakt znatelně líp. Líp se rozjíždí, do kopce se šlape taky líp a znát je hlavně menší valivej odpor. Jezdím spíš převody do lehka, nejtežší převod jsem předtím na rovině trvale neušlapal, teď ušlapu nejtěžší převod po rovině trvale. Průměrně teď jezdím ve stejnejch úsecích o 2–3 kolečka težší převody, než před tím. Fakt bych nevěřil, co s kolem udělá jenom výměna plášťů.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Pláště, to je velká alchymie. S těmi budeš laborovat, co budeš jezdit :-)

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Už jen těch 230g není nezanedbatelná výpomoc. K tomu budou měkčí, takže víc pruží a méně drncají, tedy opět lépe jedou.

        0 0
    • jakub8451  

      Ahoj mám 8 měsíců starý plast maxxis dhr 2,6 v exo+ mám tam par řezů ale tlak drží asi jenom dva defekty ale mliko to zacelilo mám plast nechat nebo jezdit na novém?

      0 0
      • jakub8451  

        jde mi jenom o to jestli když nějak špatně najedu na šutr přesně kde je ten řez jestli se plášť neřízne skrz

        0 0
        • Esi  

          Říznout skrz se to muže vždycky, šle určitě nebude na vině ten škrabanec co je na foto 4, neřešil bych to a jezdil klidně dal

          0 0
        • tomxxx  

          Neřešit, jezdit.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.