• huld4

    Zdarec,

    Poradil by me pls nekdo kolo kolem 20k-25k? MTB odpruzene ve predu, kotoucove brzdy…jezdim tak pul na pul silnice/cesty a teren…zadny extremy…

    Predem diky.

    0 0
    • Erknold  

      Váha, výška… A má to být 26, 27,5, nebo 29?

      0 0
      • huld4  

        Vyska 184 a vaha 83–85(ted po Vanocich zrovna 85:D)

        Rozhoduji se mezi 26 a 27,5..prave i stimto bych potreboval trosku poradit..vyhody a nevyhody..

        0 0
        • Rubi  

          na 26 uz neni tolik dilu, jasna volba 27,5

          0 0
          • vp2  

            No, třeba v obutí je tedy pro 27,5er oproti klasice trošku omezené. I když doufám, že se to brzo dorovná a i to WTB NANO bude pro sedmadvácuapůl:-)

            0 0
          • Spikelet77  

            Opravdu? Zajimave tvrzeni. Vidlice jsou, rafky taky jsou, draty taky jsou, plaste-duse taky jsou, zapletena kola taky jsou. Vsechno ostatni je stejne jak pro 27er,28er,29er.

            Ja bych to tak nedramatizoval. Chapu, ze pro vetsinu je rozmer 26 uz pase, ale rozhodne nezmizi jen tak rychle z trhu.

            0 0
          • Smazaný účet  

            Jak pises, na trhu je primo zoufaly nedostatek brzdovych kotoucu a gripu na 26" kola…

            0 0
    • huld4  

      a jeste dotaz…myslite, ze kolo za tuto cenu je lepsi si nechat slozit a nebo koupit v shopu?

      0 0
      • Erknold  

        No na to bys musel oslovit nějakého stavitele. Asi jsi na tuto volbu již narazil, když si to nadhodil. Nikdo ti tu asi neřekne, co Ti nabídne Maajkee, Scalar, Hnoj, bluma apod.

        Ve 26 budeš mít lepší výběr z výprodejových kol. 27,5 většina českých značek začala dělat až na rok 2014.

        No a jak tak budeš hledat, tak ne vše na eshopu asi bude skladem. Když vidím třeba tuto, tak mi to přijde až moc zajímavé, na to, aby to nebylo jen třeba ve velikosti S :)

        http://www.kola-online.cz/…0–2013/d6480

        Rozhodně tuto je již rozpočet na vzduchovou vidlici s 32 mm nohama, kotoučovkama na úrovni deore, slušnýma kolama co nebudou mít náboje RM66 apod.

        Zkusil bych napsat nějakému staviteli, třeba toho co budeš mít nejblíže a během ladění kola, ještě můžeš hledat na netu.

        0 0
        • huld4  

          Bluma uz me kolo skladal a mam v planu ho opet kontaktovat…

          Ten Superior vypada moc dobre…na mou vysku bych mel brat 19"?

          0 0
          • huld4  

            no ted koukam, ze asi spis to 21,5" ze?

            0 0
            • Erknold  

              Velikost rámu řešil stavitel:-) Třeba Ti tuto pomůže http://superiorbikes.eu/…-xp-930.html?…

              Těžko říct, jak máš dlouhé nohy. Pokud nemáš dlouhé nohy, tak bych se bal velikosti L a bral raději M. Na délku je rozdíl nějakých 14 mm, ale na výšku je to bajvoko 5 cm. Ale jak jsem psal, já velikost rámu moc neřešil.

              0 0
              • huld4  

                takze pokud budou mit velikost M nebo L tak by si me doporucil do nej jit? Myslis, ze neco lepsiho jen tak nesezenu?

                Vzhledove to teda neni zadna hitparada, ale dam prednost radsi dobre vybave nez vzhledu.

                0 0
                • Erknold  

                  Je to sportovní kolo, nemá třeba díry na prodělání nosiče, ale to se da řešit objimkama. A jak říkáš, vzhled je individuální. Me se třeba moc líbí rámy MRX. Ale to je cesta stavby. Já bych třeba oželel XT/XTR a mel lehčí kola s deore sadou.

                  Moderního člověka ničí možnost volby a dostatek prostředků. :-D

                  0 0
    • raptorak  

      http://www.kellysbike.com/…7–5/thorx-10#… sice mě tu ukamenují, ale nabídka je to dobrá.

      0 0
      • huld4  

        Na to uz jsem se dival, ale tam me prijde ta vybava nic moc extra za ty penize…prevaz­ne Deore

        0 0
        • Krejca  

          Kellys nemusím,ale co si napsal je blud,zrovna tohle kolo je za ty peníze velice dobře osazený :-) tedy co se toho tvýho Deore týče :-))) z brzdama už to tak slavný nebude .Jen tak pro zajímavost,proč s tvou výškou ne 29?

          0 0
          • huld4  

            Vsak se s nikym nepru:)…kdybych tomu rozumnel tak se tady neptam…

            Nevim jaky je rozdil mezi 26, 27,5 a 29…

            Zatim mam jen dva navrhy..ten Superior a Kellys..co z toho se vam teda zda lepsi?

            0 0
            • Erknold  

              Ještě Ti zamotáme hlavu karbonem :)

              http://www.cyklocentrum.cz/…lt-2011_p275

              0 0
              • huld4  

                Klidne me motej hlavu dal:)…cim vetsi vyber tim lepsi..ten Superior ma u me jedno velky + a to, ze by byl primo tady v Brne…Takze garancka a muzu si ho zkusit…

                0 0
            • Krejca  

              Z těch dvou ten SUP,jde o výprodej ,pokud ti nebude vadit že na tom sedíš jak vosa na bomboně-bráno očima dnešní doby,A jak píšeš že nevíš jaký je rozdíl,asi by stálo za to,než vyhodíš peníze,si na všechny typy sednout,projet,pos­koušet,udělat si obrázek jak se který kolo chová a co ti vlastně vyhovuje,u toho bych začal a pak se dá více radit s výběrem.

              0 0
              • huld4  

                Prave ja si myslim, ze to je trosku o zvyku asi aji…a do ted jsem mel 26tku nez me ji ukradli:(..kdyz to vyzkousim 27,5 tak se bojim, ze by me mohlo odradit jen to, ze jsem zvyklej na 26(ale podle me si clovek zachvilu prevykne)

                Spis by me zajimaly jizdni vlastnosti…spe­cialne do kopce a roviny…co je rychlejsi…26 nebo 27,5? Jde to vubec posoudit?

                0 0
                • Erknold  

                  Mám krose, takže vlastně 29. Do kopce to nejede. Ale není to velikostí kol, ani počtem převodů, ani tím, že moje vidlice má zdvih jen 70 mm.

                  Je to tím, že jsem béčko a nemám konve místo lejtek :) Kámoš přešel z 26 na 29 a čvachtal si. Pak zkusil full a přestal si čvachtat. Teď uvažuje o fullu 27,5 ;) Ale každý kolo má své. Stejně jako nastavit správný útlum vidlice. Pak někam přijedeš a stejně je to špatně.

                  Pokud máš možnost něco zkusit, je to ideál. Ale zkusit myslím na vyjížďku někam, ne jen se projet okolo krámu.

                  A 27,5 bych opravdu pak viděl se spíše poptat stavitelů. Tam moc výprodejových starých modelů není.

                  0 0
                  • huld4  

                    Popravde o 29 ani nepremyslim…Roz­hoduju se mezi 26 a 27,5..bohuzel vic nez kolem obchodu moznost mit asi nebudu…

                    Tak logicky by to podle me melo jet do kopce o neco hur(27,5) nez 26..a po rovine zase o neco lip…nebo se pletu?

                    0 0
                    • Erknold  

                      No a pak přijde kořen/kamen a větší průměr se přes něj přehoupne snáze :)

                      0 0
                    • oddie  

                      Což je přesně nesmysl, že o 29 ani nepřemýšlíš, protože na tvoje zadání půl na půl silnice a „terén“ s žádnými extrémy (takže v překladu max lesní cesta), pro 184cm a 85kg, by ten tlustej cross byl vhodnější…

                      0 0
                      • huld4  

                        Je pravda, ze nekdy i na horsi teren zajdu…a ta silnice..tezko rict no kolik to je %, ale kazdopadne muj hlavni zamer je se silnicim co nejvice vyhybat…takze na ne jedine kdyz neni jina moznost…

                        Urcite mam v planu do budoucna i do nejakych arealu, kde uz je teren trosku horsi..takze proto se rozhoduji mezi 26 a 27,5

                        0 0
                        • Krejca  

                          Já šel z 26 na 29 a už bych neměnil,s tvoji vejškou bych ji naopak přesunul na začátek,jak píšu,pujč si to a pojezdi.

                          0 0
                      • Krejca  

                        +1

                        0 0
                    • AussigBiker  

                      26 a 27.5 bude rozdil hladkej plast vs. plast s vetsim vzorkem do terenu. Na 29 je to trochu jiny, ale nemam primy sorvnani s 26. Taky zalezi na geometrii, jestli to je vic tocivy nebo vetsi tank. 27.5 bych se nebal, kdo umi, ten to da na vsem :)

                      0 0
      • oddie  

        Od pohledu to nevypadá špatně, otázka je, jaké jsou třeba ty náboje, u brzd bych dal spíš přednost Shimanu, ale celkově slušná nabídka za ty peníze.

        0 0
    • huld4  

      Tak zatim shrnu moznosti…

      Superior XP 930 2013 – 24990,–

      vyhody: V Brne, muzu vyzkouset M i L, za tu cenu vyborna vybava

      nevyhody: Je to 26tka a ja bych asi radsi 27,5, nejak extra se me nelibi vzhledove

      Kellys Thorx 10 2014 (23590,–) / 2015 (22900,–)

      • vyhody: 27,5 , vypada dobre(hlavne 2014)
      • nevyhody: slabsi vybava nez Superior, nejspis nesezenu v Brne

      Co by jste volili z techto kol a jeste nejake jine pripadne poradite? Nebo aspon znacku po ktere bych se mohl divat a kde je moznost, ze se zenu neco dobreho v teto cenove kategorii..

      Diky

      0 0
      • Vilém  

        No myslim, ze Kellyse bys v brne sehnat mel.

        0 0
      • Erknold  

        Tak si zkus to co můžeš, tím odhadneš velikost. Geometrii rámů si pak porovnáš.

        A kdyby to i na živo bylo nehezké kolo, tak si objednáš Thóra v té správné velikosti :)

        0 0
        • huld4  

          Takze tim rikas, ze z tohoto je nejlepsi volba ten Sueperior? Jak jsem psal, kde me spise o kvalitu nez o vzhled…

          Trosku me vadi, ze to je 26tka…predtim by me to nevadilo, ale ted me od toho tady hodne lidi odrazuje:)

          0 0
          • Krejca  

            Doba pokročila ,pro ženský,nebo drobnější typy je to pořád dobrá volba,ale pro takhle vysokýho chlapa je to už trochu mimo.

            0 0
            • huld4  

              me neprijde, ze bych byl az tak vysokej…spis normalni vyska:))…ty mluvis jako bych byl nejak prerostlej…:D

              0 0
              • Krejca  

                No se 184 cm nejsi žádnej trpaslík,beru to podle sebe,já bych už prostě do 26 nešel,chtěl jsem si to svý nechat na ježdění s rodinkou a ke stánku a tak, a už to prostě nešlo :-) zvláštní pocit,hele žádný rady tady ti nenahradí osobní zkušenost a tak ti radím,testuj,tes­tuj,vyplatí se ti to.

                0 0
          • scota  

            Tak si zajeď do RB půjčit si test bike na víkend:

            http://www.rb-bike.cz/…crr-275-base

            0 0
            • huld4  

              Ja chci prave nejdriv vybrat nejaky dobry kola treba tri…a ty pak vyhledat a nekde vyzkouset…ale zatim nemam moc z ceho vybirat..mam tu jen 2, ktery me nekdo doporucil…

              Stim tvym ted tri, ale to uz je pres rozpocet…uz tech 25k bylo moje extremni maximum…

              0 0
            • scota  

              Jo a RB má záruku 5 let na pevný rám.

              0 0
              • raptorak  

                To je něco výjimečného? Zcela standart i u Kellysu. Někde dají i doživotní pro 1. majitele.

                0 0
      • vantom28  

        Ahoj,

        já myslím, že kellys byl někde u autobusákového nádraží (tedy před 4 lety)

        0 0
    • huld4  

      http://www.eurobikes.cz/…0–21–990-kc/

      http://www.eurobikes.cz/…0–22–990-kc/

      Jaky je teda pls presne rozdil mezi temato dvema?

      0 0
      • Pajas04  

        Limitovaná edice (druhé kolo) má o dost lepší vidlici. Pak se liší řazení, náboje…

        0 0
        • huld4  

          diky…

          Momentalne se teda rozhoduju mezi tim Superiorem XP 930 2013 a Kellys Thorx 10 2015..

          0 0
        • scota  

          Nekoukej na to jestli je to vybavené Deore, nebo něco jiného, ale na vidlici a rám. Ty se většinou nemění, přehazovačka apod. je v terénu spotřebák. Na kvalitu řazení mají stejně větší vliv řadící páčky ;-). Mimochodem to RB je sice dražší, ale má o třídu lepší vidlici.

          0 0
          • huld4  

            jj, ale ja jsem si fakt rekl, ze 25k je maximum…a vic uz nedam…

            Takze kdyby sis mel vybrat z techto dvou tak co by si volil ty? Popripade mas nejaky jiny navrh krome toho RB?

            0 0
            • vantom28  

              já bych vzal Supa, nicméně bych se o něm ještě informoval, poněvadž tam vidím nesrovnalost v převodech. a může toho být více…

              0 0
            • scota  

              Koupil jsem RB protože jsem měl možnost otestovat přes víkend 26 i 29, HT i full a různé velikosti. Hlavně to chce vzduchovou vidlici 120mm, což ten Thorx nemá. Jak dobře to jede po silnici je otázka hlavně plášťů.

              Jestli jezdíš hlavně po polňačkách a cyklostezkách kup si 29" a můžeš tam dát trekingové pláště (protože mají stejné ráfky 28").

              Je tady asi milion vláken na téma kolo do 25 000 Kč.

              0 0
    • Erknold  

      Řeknu to asi tak. JAké kolo si koupíš, to ti tu nikdo neřekne. Já toho Supa našel během minuty, abych měl co hodit jako nástřel.

      Osobně mám krose. Občas, když jedu lesem přes kořeny, tak si říkám, proč jsem si nekoupil 29 se 100 mm vidlí, na singlu jsem si zase říkal proč jsem si nekoupil 26. Ale jelikož prakticky každá moje vyjížďka vede půlkou po silnici, jelikož bydlím v Budějcích a nějak se z města musím dostat, jsem rád za krose.

      Ať vybereš cokoli, tak první půl rok si budeš říkat, proč já je poslechl. Tuto není zcela ideální a tuto také. Pak si to vše posedá. Druhý rok budeš spokojen s kolem.

      0 0
      • huld4  

        To chapu no..akorat tomu moc nerozumim…a vyber ze dvou neni nic moc..kdybych tady mel vic moznosti tak uz se pak pro neco rozhodnu…

        Z toho co pises se teda moc nezda, ze by se ti ten Sup zdal jako dobra volba:)

        0 0
        • Erknold  

          Mě přišel SUP a podežřele moc dobrý. Zkus napsat ještě nějakému staviteli, ať máš na výběr ze tří. On Ti zase řekne další věci. Jemu projde rukama za rok stovky komponent a všechny si osahá.

          On by ti nejlépe řekl, zda je velký rozdíl ve vidlici Raidon XC a Epicon, nebo Recon a Reba. Zda se vyplatí připlatit. Kdo ví, třeba bys nakonec nechal poskládat něco okolo 20k, byl bys spokojen, že jsi sehnal v pohodě do limitu. Na to co píšeš by stačila i sestava Raidon XC, Deore včetně brzd a slušná kola, třeba na průmyslech, ať nemusíš řešit seřízení. Což by mohlo být okolo 20k.

          0 0
          • huld4  

            jj uz se stalo…napsal jsem si o nejakou nabidku…

            btw. tak ten Superior ma jen 20 prevodu…To jsou pak ve predu jen dva prevodovy kotouce? TO me prijde malo, kdyz ma ted kazdy kolo minimalne 27…Mate stim nejaky zkusenosti?

            Zvlastni, ze pisou vsude 30, ale da se ocekavat, ze je chyba na ofiko strankach a ostatni do akorat okopirovali..

            0 0
            • Chlebovnik  

              Čím víc převodů, tím víc Adidas?

              Chudáci profíci, co jezdí jenom 10 nebo 11 převodů. =D

              0 0
              • huld4  

                To netvrdim. Prave proto, ze tomu nerozumim a nemam s takovym kolem zkusenost tak se na to ptam…

                0 0
                • scota  

                  V Holandsku nemají žádné kopce, proto jim stačí 2×10 ;-)

                  0 0
              • Krejca  

                Taky maj trošku jiný nožky :-)

                0 0
            • Erknold  

              ve vedlejším vlákně se řeší 2×10 vx 3×9, je to tedy pro dámské kolo, ale pere se to tam komplet

              0 0
              • huld4  

                To resi, ale reseni tam neni..kazdej zase rika neco jineho:)..jako skoro u vseho zde:D…

                Misto abych byl cim dal vic rozhodnuty, tak spis cim dal vic nevim:)…ale zase na druhou stranu vim dalsi veci na ktery si davat pozor pri koupi kola..

                0 0
                • scota  

                  A už jsi na nějakém tom novém kole jel?

                  0 0
                  • huld4  

                    zatim ne…jsem v praci…ale toho Superiora mam uz rdy a dnes nebo zitra tam jedu..

                    0 0
            • vantom28  

              osobně si myslím, že trojpřevodník měl smysl v době 7–8 pastorkové kazety.

              0 0
              • bluma  

                Trojpřevodník má smysl i dnes. Pro spoustu lidí, kteří nemají jasnou představu jaké převody potřebují (víc do rychla nebo naopak pomalejší) je trojpřevodník sázka na jistotu. Nebude jim pak chybět nějaký konec rozsahu.

                0 0
            • Erknold  

              Pro přítalkyni bych třeba také volil 2×10 převody. Osobně mám 3×9 a nejtěžší převody 44/11 prakticky nevyužíju. A jak bylo psáno, v terénu to ujezdím klidně na střední placku celé, když nemám náladu na měnění táců.

              0 0
              • huld4  

                Trosku blbej dotaz, ale fakt o tom houby vim…

                Kdyz tam je jen 20 prevodu tak nejlehci a nejtezsi je stejnej jako u 30ti? A schazi neco uprostred a nebo jak to je? Abych pak vyslapal kopce kdyz by me schazel nejlehci prevod napriklad:)

                0 0
                • Vilém  

                  Si to spocitej, jak to vychazi.

                  Nejtezsi prevod bude zcela urcite lehci, nez na 3×, nejlehci pravdepodobne tezsi, nez u 3×:)

                  0 0
                  • huld4  

                    to by mohl byt problem…pac nejlehci pouzivam casto…

                    0 0
                    • nitraq  

                      Tady si můžeš porovnat aktuální a budoucí převody. Např. když jsem řešil převody na krose pro mamku, tak vyšlo, že většinu času bude jezdit velkou placku a malou dá jen do kopce. Kolo se tak osadilo a teď je neskutečně spokojená, že už ty převodí nemusí lovit mezi třema plackama a bohatě si vystačí se dvěma. Ale jasně, 2×10 bude oproti 3×10 chudší o některý převody – buď nejtěžší nebo nejlehčí. Je na každým, aby si posoudil, co obvykle jezdí a co mu asi bude vyhovovat.

                      0 0
                    • Krejca  

                      Na běžné ježdění je 3×9/10 pořád nejlepší volba.

                      0 0
                      • oddie  

                        Co je to běžné ježdění? U běžného ježdění bych naopak čekal, že nejsou třeba ty extrémy na krajích…

                        0 0
                        • Krejca  

                          To si nemyslím,z pohledu člověka co má najeto asi ne,ale i projíždka na pohodu třeba u nás vždycky mile překvapí nějakým prdákem atam se ty kraje právě naopak hodí a oto víc u začátečníků,nebo lidí co tolik nejezdí.

                          0 0
                          • oddie  

                            Začátečník ten trhák stejně tlačí (a já nakonec klidně taky). Už při stavbě posledních dvou kol jsem na úplně nejlehčí převody taky rezignoval, mám na 29 nejlehčí 22/32, na předchozí 26 jsem měl o chlup lehčí.

                            0 0
                            • n04r3d  

                              vmísím se do debaty o zkušenostech s převody

                              mám na 29 kole nejlehčí 24/36 a druhej 24/32 a nevyužiju je protože jsem ještě nenarazil na kopec kterej by nešel vyjet těžšíma a když je cesta rozbitá takže těžší nejedou tak se mi při šlapání zvedá kolo na zadní takže stejně sesedám a vedu

                              v podstatě stejnej problém mám i u nejtěžších převodů (38/11,38/13) ty zase dlouhodobě neušlapu je mnohem pohodlnější zvýšit frekvenci šlapání než to rvat na těžší převod

                              2×10 38–24, 11–36 a za mě s velkou rezervou naprostá spokojenost

                              P.S.: nejsem žádnej sportovec spíš rychlejší turista co se chce spíš vozit

                              0 0
                              • Krejca  

                                Nejsi sportovec a na kopec co bys nevyjel na těžší si nenarazil? :-) se někdy otoč ,pár ti jich ukážu :-P

                                0 0
                              • pepek  

                                38/13 neušlapu a jsem ještě nenarazil na kopec kterej by nešel vyjet těžšíma je poněkud v rozporu. Možná jsi ještě neodjel dost daleko od Rajhradic.

                                0 0
                        • bluma  

                          Spousta lidí neví, jaké počty zubů na 2-převodníku zvolit. A ještě to tak kombinovat s kazetou… Pokud někdo prostě nemá přesné přání ohledně 2-placky, je lepší sáhnout po klasice 3×10. Nic tím nezkazíš a je jistota, že nebude nic chybět. Mluvím o běžných lidech, ne pravidelných návštěvnících BF :-)

                          0 0
    • huld4  

      http://www.feltbikes.cz/…014,382.html

      Co rikate na toto za 25k?

      0 0
      • Erknold  

        Obecně chápu snahu dávat krosové vidlice s 30mm nohama na MTB z důvodu šetření. Ale nechápu, proč k tomu pak dávají 180mm kotouče a slušné brzdy, které na té vidlici udělají o to rychleji vakl.

        0 0
        • bluma  

          Vakl závisí spíš kus od kusu, co mám zkušenost s několika vidlicemi během ježdění a servisování. A nejen RS, ale i FOX.

          0 0
      • scota  

        A nechtěl jsi náhodou 3×10 speed?

        http://www.bikeranch.cz/…-fifty-2015/

        0 0
        • huld4  

          Nerekl jsem, ze chci..jen, ze stim nemam zadnou zkusenost…

          Ted jsem zkousel toho Superiora a prislo me to, ze by tech 2×10 mohlo stacit…a celkove se me zdal vpoho…i ten vzhled byl na zivo mnohem lepsi:)))…

          Jinak pokud bych stim mel velky problem tak chapu spravne, ze by stacilo pak koupit pouze predni tacy?

          0 0
          • huld4  

            akorat teda mohli tam dat aspon 2,25 plaste

            0 0
          • Erknold  

            Nejsem v tutom odborník, ale logicky by to stačit nemělo. Kdo ví, zda bys nemusel kliky a i přesmyk bude dělán buď na dva tácy, nebo tři. A ještě tu nedávno řešili, že je třeba brát v potaz i počet zubů.

            Ale proč by to nemělo stačit. Já popravdě když už jedu na nejlehčí převod v terénu, tak se po chvíli tak vytavím, že stejně potupně slezu :)

            0 0
          • bluma  

            V tomto případě je potřeba vyměnit celé kliky a přesmykač. Řazení je přepínatelné, takže to může zůstat, jen se přehodí poloha.

            0 0
            • scota  

              Jenže to se finančně moc nevyplatí, protože zrovna kliky jsou dost drahé.

              0 0
              • bluma  

                Samozřejmě nejsou levné, ale ty z kola se dají prodat.

                0 0
              • Vilém  

                Tak ty puvodni asi nevyhodi a taky po 2× je vetsi poptavka.

                0 0
            • huld4  

              Tak ja hlavne nechci koupit kolo kde bych mel neco menit…to by fakt uz musela byt tezka nouze, ze bych treba nevyjel kopce ktery predtim jo…

              Je to tezky vybirat, kdyz si to clovek nemuze poradne vyzkouset a na nazor je taky tezky dat, protoze kazdej ma jinou fyzicku a ma jinak najezdeno…

              0 0
              • vantom28  

                já bych do toho supa klidně šel. Jestli se bojíš převodu, tak si myslím, že nejtěžší 40–11 je dost rychlej. Pokud se bojíš nejlehčího 36–28, tak není nic jednoduššího, než koupit 26kovej převodník.

                0 0
                • huld4  

                  kolik tam ma standarne nejlehci kdyz jsoiu prevody 3×9 ?

                  0 0
                  • nitraq  

                    V popisu kola je vždy nebo téměř vždy vyplněn počet zubů převodníků i kazety a pak už není problém to naházet do kalkulačky, co jsem posílal výše a hned vidíš, na čem jsi.

                    0 0
    • Smazaný účet  

      Osobne znam pouze rozdil 26 X 29: pro me pouziti (lesni cesty, traily, rozbite asfaltky – snazim se vyhybat silnicim sec to jde a zadnej drson nejsem) je vhodnejsi pri vysce 190 cm 29, neb mam dlouhe nohy a kratkej trup, taze dosahnu rozumnejsiho posedu, navic je 29 pocitove pohodlnejsi a rychlejsi.

      2×10 / 3×10: mel jsem pujcene kamaradovo kolo s XC setupem ale nepocitoval jsem to jako problem, o neco vetsi rozdily mezi jednotlivymi prevody mi prisly ok, nejlehci prevody z 3×9 mi chybely, ale to bylo +, neb je nepouzivam (= nejezdim tak pekelny kopce, ne ze bych mel takovy nohy :) )

      Dalsi navrhy:

      http://www.cyklopoint.cz/…-blue-8440d/ – cyklopoint je v Brne, ale vybavove mi ten bajk neprijde nic extra, RST First Air neznam.

      http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      0 0
      • huld4  

        prave tady kolem Brna je kopcu dost… tak snad bych stim nemel problem…snad to az tak obri rozdil proti 3×9 neni…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Nebal bych se toho, zas tak velkej rozdil to fakt neni. Me zkusenosti plynou z vychodnich Krkonos.

          Ber to tak, ze prodejce musel vymyslet neco, co mu zase budou lidi kupovat, pricemz ty lidi se nijak nezmenili, takze to musi byt stale stejne pouzitelny pro masy ;)

          0 0
        • Erknold  

          V normálním terénu to ušlapeš. A v něčem mizerném to neušlapeš spíše jezdeckou chybou, nebo podklouznutím pláště.

          0 0
      • Pajas04  

        Jaký vliv má velikost kol na posed, který lze na kole nastavit?

        0 0
        • Smazaný účet  
          0 0
          • Pajas04  

            Ani Sup ani Canyon není kratší než bývají 26" ve stejné velikosti…zbytek jsem nekontroloval.

            Nevím, podle jde najít dlouhé i krátké rámy mezi oběma rozměry.

            0 0
          • maajkee  

            Promiň, ale tohle mi příjde jako hloupost měsíce :)

            Takový pravidlo rozhodně žádný není, délka rámu absolutně nesouvísí s velikostí kol, když už, tak právě naopak 29ky bývají bych řekl spíš delší, ale rozhodně tam není žádná souvislost.

            0 0
    • Starostasky  

      Co třeba tohle:

      http://www.sport-kola.cz/…227–2014.htm – ale nevím přesně co je velikost 51 cm

      a nebo 29"

      http://www.sport-kola.cz/…-skladem.htm

      Ten Agang má za ty peníze slušnou výbavu.

      0 0
      • huld4  

        nevypadaji zle, ale porad se me zda z meho laickeho pohledu, ze napr. ten Superior ma lepsi vybavu…i kdyz to je jen 26tka…coz vetsina lidi tvrdi, ze stejne neni rozdil u 27,5 moc poznat…

        0 0
        • Starostasky  

          Ten superior je dobrá volba! Pokud ti sedne velikost a nevadí ti 26" tak není co řešit. Osobně si myslím, že 26" není problém, jezdil jsem na něm celej života a nikdy jsem si neztěžoval. Aktuálně jezdím 27,5" a taky super, ale do 29" bych asi nešel, neříkám , že jsou špatné, ale mám jiné priority v ježdění.

          0 0
          • Pajas04  

            Tak, tak. Za 25 nic lepšího než toho Superiora nesežene ani kdyby se rozkrájel :).

            0 0
            • scota  

              Reba jedce ;-) Ale co to středové složení? Jaká je výhoda toho adaptéru?

              0 0
    • huld4  

      jaky by jste zvoli typ pedalu..z tech dvou nize…

      http://pedaly.heureka.cz/…c27g-pedaly/

      http://pedaly.heureka.cz/…high-pedaly/

      0 0
      • Vilém  

        Ty druhy. Akorat vych vybral neco trochu lehciho.

        0 0
      • scota  

        Jestli chceš klasické pedály do 450 Kč tak EXUSTAR PM-90, protože mají průmyslová ložiska.

        0 0
        • huld4  

          ty vypadaji dobre…btw. proc prumyslovy loziska? jaky mouzou byt jiny a jakej je v nicj rozdil? At uz se aspon neco priucim kdyz uz to resim:)

          0 0
          • scota  

            Aby se ti při servisování nevysypaly kuličky ;-)

            Možnosti jsou:

            1. kuličky a konusy
            2. průmyslová ložiska
            3. kluzná ložiska

            Ale na XC se většinou používají nášlapné pedály a tretry např. Shimano SPD PD-M520.

            0 0
            • huld4  

              SPD vim, ale nechci je, ale premyslel jsem o moznosti, SPD + normalni kdybych na ne chtel nekdy prejit…

              EXUSTAR PM-90 – v moc obchodech je teda nemaji a cerny uz vubec ne…je jeste neco podobnyho?

              0 0
              • Mr.Dan  

                Já bych ti ty PM-90 nedoporučil – jsou strašně malý, hlavně úzký a noha na nich moc nedrží. Navíc maj z jedný strany háček pro přesky a ten dost vadí, takže pokud to neupiluješ, jsou v podstatě jednostranný. Já je po čase vyměnil za platformy a je to úúúúúplně jinde.. A nebo ti odprodám ty svý Exustary, jestli chceš :)

                0 0
    • huld4  

      po jaky znacce se mam divat? Tyhle BBB uz sem mel..a nebyly spatny..

      0 0
    • Bobin2  

      Toho Supa mám(19", měřím 180, akorát) a nechápu co ještě řešíš, lepší kolo za tu cenu nemáš šanci sehnat. Na 26" se jezdilo celou věčnost, tak co je na tom špatně? Co je na 27,5 tak hrozně lepšího?

      Komplet XT(až na brzdy a kola) + Reba + super rám za 25k jinde neseženeš. Kolo na živo vypadá mnohem lépe. Hezky barevně sladěný. A ano, je to 2×10.

      0 0
    • BlackRaven1  

      byt tebou,tak ještě mrknu na tohle,na jare do nej jdu

      http://cube-bikes.cz/…

      0 0
      • scalar  

        Cube přechází a Acera brzd na Altusy, no inovace bez legrace :-)

        0 0
        • Erknold  

          Je v tom nějaký velký rozdíl? Já mám 395 a už ty jsou takové plasťáčky, ale jinak fungují docela v pohodě.

          0 0
          • scalar  

            Ještě jsem ty Altusy v ruce neměl, zatím nemám odvahu je montovat ani na trekingy :-)

            0 0
    • huld4  

      Tak nakonec jsem se rozhodl pro Superiora a dnes pro nej zajedu. Jestli udelam dobre ukaze az cas.:)

      http://www.kola-online.cz/…0–2013/d6480#…

      Slapatka k tomu vezmu Wellgo nize. Tak snad neudelam spatne.

      http://www.kola-online.cz/…vy-949/d8715

      Kazdopadne vsem diky za rady, nazory a cas.

      0 0
      • Vilém  

        Ty pedaly jsou uplne na prd. Jednak na tom vubec nedrzi noha, jednak maji srouby tendenci se povolovat.

        0 0
        • huld4  

          Tak ty jeste prehodnotim…:)

          0 0
          • vantom28  

            vem nějaký platformy. budeš je ,ale muset sehnat někde jinde, pač v tom tvém obchodě nic pořádného nemají.

            0 0
            • huld4  

              nejde o to, ze nechci dat vic, ale ja nechci SPD…

              chci obyc slapatka…

              0 0
              • Vilém  

                Tak o SPD ti nic nepsal:)

                0 0
              • scota  

                Ty Exustary jsou odlité z jednoho kusu hliníku, takže se tam nemá co porouchat a za tyto prachy nic lepšího není. Kvalitní CNC platformy stojí 1200–3000Kč.

                Měl jsem hodně podobné těm Welgo. Ty boční šrouby se povolovaly, držel se tam bordel a pak to skřípalo.

                0 0
        • Lord_de_Wolf  

          Souhlas. Připlať za SPD – nejlepší folba, Holba.

          0 0
      • vantom28  

        Vilda má pravdu …

        0 0
    • Smazaný účet  

      Ahoj, oživím vlákno sháním MTB HT na 29" kolech. Já 2m a 100KG. Cena do 25k KČ.

      0 0
    • huld4  

      http://superiorbikes.eu/…-xp-930.html?…

      Tak nakonec jsem vzal toho Superiora a toho ceho jsem se bal se vyplnilo. Do prudkych kopcu mam opravdu problem a na nejlehci to neuslapu. Treti tac ve predu schazi.

      Asi neni moznost jak tam mit tri aniz bych musel kupovat cele nove tacy aji s klikama ze?

      0 0
      • Pajas04  

        Ne, není jiná možnost. Nebo si sežeň 2 nové převodníky.

        0 0
        • huld4  

          Tim sezen si dva nove prevodniky myslis co?

          0 0
          • Pajas04  

            Máš kliky se 2 převodníky, na ty kliky se hodí celá řada převodníků s různým počtem zubů…nevím, co máš teď…ale dají se dát 24/38.

            0 0
      • Smazaný účet  

        Ten SUP je pěkněj, viděl jsem ho v akci za 20k ale ne mojí velikost :(

        0 0
      • Erknold  

        nikdy jsem to neřešil, ale nepomohlo by nahradit převodník s 28 zuby za něco s 24, 22 mi přijde už moc. Poměr 22/36 na 26 palcovém kole by bylo už na stoupání střech kostelů :)

        Koupit něco jako tuto http://www.kolokram.cz/…fc-m780.html

        Relativně levné řešení, pokud by šlo, nejsem mechanik.

        0 0
        • scalar  

          Může dát v pohodě 26/40, na hraně použitelnosti je 24/40, tam už je při řazení velký skok, ale u silničního CD je rozdíl o 16z. běžný.

          0 0
          • huld4  

            Mam zda se 40/28 dle odkazu nize.

            http://superiorbikes.eu/…-xp-930.html?…

            Chapu spravne, ze by stacil koupit jen jeden prevodnik 24? Nebo musim oba dva? Poznal bych vubec rozdil mezi 28 a 26 (pripadne 24 jestli je vubec k te 40 mozna)?

            0 0
            • Erknold  

              Si spočti poměry, nevím, jak máš odstupnovaňou kazetu. Ale u toho 24 by to mohl být rozdíl, jak mezi nejlehčími převody. Jinak 24 je dost často na trojplackach. O moc lehčeji už to nejde. Pak musíš zamakat na nohou:-) a v mém jednoduchém chápání jde o rozteč děr 64 mm, takže stačí jen jen ten jeden převodník.

              Ty poměry si porovnej se starým kolem.

              0 0
              • Erknold  

                Taky kdo ví, zda to zvládne přesmyk, ale za těch pár korun co stojí ten převodník, bych to zkusil:-)

                0 0
                • huld4  

                  Coz o tech 240Kc nejde,ale jeste bych si to musel nekde nechat predelat…

                  Jaky by tam mohl byt problem? Mohl byh padat retez, kdyz je skok mezi talirema moc velky?

                  0 0
                  • Pajas04  

                    Jo, mohlo by se stát, že by to nešlo vyladit tak, aby přesmykač bez problémů hodil na větší a bez problémů shodil na menší – jedním směrem by mohl být problém.

                    0 0
                    • huld4  

                      nj tak to je koupit prevodnik, nechat nainstalovat a potom zjistit, ze to nejde tak docela vyhozeny prachy…

                      taky by potom zase mohl chybet takovej ten zlatej stred, kdyz bych mel velkej a malej…26 uz zase proti 28 asi nebude moc rozdil ze?

                      0 0
                      • Erknold  

                        já fakt nevím, co jsi měl za převod na starém kole. Předpokládám něco 22/36. já měl třeba na starém kole nějakých 24/32 což je skoro to samé jako 28/36 a 26/36 je už lehčí.

                        Zlatý střed tam napřehazuješ. Vem si jak kříží řetěz, ti co mají vepředu jen jednu placku. Dokud neškrtá přesmyk, tak je to v cajku. Stejně řetěz po sezóně měníš.

                        Já se jen snažil vymyslet, jak ti ulehčit šlapání do hrozných kopců, které si na starém kole vyšlápl a na novém je nedáš. A pár stovek za přední tác a 150 korun na klíč na duté kliky mi přišlo jako nejlevnější řešení.

                        0 0
                        • huld4  

                          jo vsak vpoho ja sem rad, ze radis a spis o tom diskutju abych zjistil jak to je…ja mel proste kolo a neresil sem zadny pocty zubu..nemel sem proc..kolo me ukradli..takze nevim co na nem bylo…

                          ja si absolutne nedokazu predstavit jakej rozdil udela 10 zubu natoz 2…ty mensi prudsi kopce zvladnu, ze si na tom kole stoupnu a ten nejhorsi kousek vyslapu ve stoje..ale asi horsi by byl nejakej delsi prudci kopec…

                          uvidim no..je zacatek sezony…treba si na to zvyknu, ale nejsem zadnej jezdec co da 3k km za sezonu…ale zase snad uplne chciplej nejsu..tak nevim jestli to je fakt az moc tezkej prevod nebo proste potrebuju lepsi fyzicku…

                          0 0
        • Pajas04  

          Co máš proti 22/36 na 26" kole? Připadá Ti rychlost 5,4–6,3km/h málo ;)?

          0 0
          • Erknold  

            To už je převod pro kopce, pro které nemají pochopení mé plíce a nohy :-)

            0 0
            • Pajas04  

              Tak na kopce 20% a více je to prostě dobré a rychlost 5–6km/h mi nepřijde příliš malá…prostě normální využitelný převod…a to i v mnohem menších kopcích, pokud je to třeba na začátku dlouhé vyjížďky :).

              0 0
              • Jetson  

                Já mám teda někdy docela problém u 24/36, odhadnout sílu, kdy ještě neproklouzne kolo (na 29er). Takže bych to u 26er a 22/36 očekával ještě horší. Mluvím samozřejmě o jízdě v terénu do takového kopce, kde tenhle převod použiju.

                0 0
                • Pajas04  

                  Pokud je ten terén suchý, tak s tímhle nemám vůbec problém.

                  0 0
    • Malej  

      Pěkné kolo.

      0 0
    • Malej  

      Dobrý den, také sháním kolo na dojezd do práce a víkendové ježdění po lese. Líbilo by se mi nějaké s odpruženou přední vidlicí. Měřím 198cm a váha 125KG, váhu ale plánuji dát radikálně dolů.

      Na cyklobazaru jsem našel pár kandidátů, tak jestli by byl někdo tak hodný a řekl mi svůj názor na tyto kola.

      http://www.cyklobazar.cz/…trek-8500–21

      http://www.cyklobazar.cz/…ed-carve-pro

      http://www.cyklobazar.cz/…4/trek-cobia

      http://www.cyklobazar.cz/…-2014–21–900

      http://www.cyklobazar.cz/…reba-sada-xt

      http://www.cyklobazar.cz/…arbon-expert

      Nebo si myslíte že by bylo lepší si nechat kolo postavit i když by mělo nižší výbavu než bazarové?

      Děkuji za odpověď.

      0 0
      • Malej  

        Ještě jsem zapoměl na cenu. Tu bych viděl tak kolem 20k.

        0 0
      • wenda.simon  

        Bazarovka by měla jít vždy sehnat v lepším osazením než nové kolo, otázkou je ale v jakém bude stavu. Je to kus od kusu a chce to vybírat a důkladně prohlížet.

        Z toho výběru co tam je bych rovnou zavrhnul 26tky, naTvoji velikost určitě 29er. Jinak jsou to dost podobná kola a záleželo by to na stavu.

        Okolo 25 000 se už dá postavit i nové kolo na SLX/XT se vzduch vidlí.

        Zítra budu posílat nabídku na stavbu Drobeczkovi , tak mi napiš na mail a mohu ti také něco zkusit nabídnout. Mail mám v profilu.

        0 0
        • Malej  

          Aha, děkuji za odpověd. Velikost kol jsem nikdy neřešil ale je pravda že 29 vypadá opticky lépe. Se stavbou nemám zkušenosti, zatím jsem kola kupoval pouze v krámě. Jaký je rozdíl mezi SLX a XT. Nové kolo nevím jestli není pro mě zbytečné, když ho třeba za rok prodám už nebude mít takovou hodnotu a na mojí výšku jsem moc kol nesehnal.

          0 0
      • Malej  

        Dobrý den, na radu jsem vyfiltroval 26.

        Zde je to co jsem našel na bazaru.

        http://www.cyklobazar.cz/…ed-carve-pro

        http://www.cyklobazar.cz/…elikost-21–5

        http://www.cyklobazar.cz/…4/trek-cobia

        http://www.cyklobazar.cz/…reba-sada-xt

        a toto poslední mi bylo doporučeno kamarádem že ho má a je to super kolo

        http://www.bezvakolo.cz/…ltd-29-green

        Mohl byste mi tedy někdo říci jaká volba je nejlepší? Zda bazar, stavba nebo to nové kolo. Nebráním se případné stavbě na míru ale tu chci zkusit jako poslední možnost.

        0 0
        • maajkee  

          U toho posledního je jen malá vada, že je Vyprodáno :)

          0 0
          • Malej  

            To poslední jsem dal to co mi vyhodil první google, jinak by mi ho sehnal kamarád možná i s menší slevičkou (5–10) Procent.

            0 0
        • Azmir  

          Vem radši toho cuba, za ty prachy je to dobrý stroj, jestli dostaneš ještě slevu tak tím tuplem a nemusíš řešit případně problémy s jetým kolem, které by ve výsledku bylo jenom o pár tisíc levnější. Jinak pokud něco z těch bazarovek tak bud canyon nebo spešl, ale u toho canyonu nevím jestli to je fotkou nebo čím, ale zaujaly mě kliky které vypadají hodně opotřebovaně a zbytek celku jako nový.

          0 0
    • Marek.S  

      Ahoj,

      jsem tu nováček.Byl jsem se podívat na veletrhu v Praze na horská kola.Popravdě mám kabelu plnou katalogu a už jsem zoufalej, jakou značku pořídit.

      Požadavky mám:

      horské kolo 27,5"

      měřím 176, cca 73kg

      plánuji na ježdění po stezkách, lesní cesty, vyjímečně silnice

      vzduchová vidlice

      kvalitní brzdy (tedy poměr k ceně :-)

      rozumná váha.

      Chápu, že nemohu čekat zázraky, ale rád bych se držel ceny. Skládačku nechci.

      Líbí se mi začky: Felt,Cube,Trek,4E­ver či Pells.

      Na veletru jsem viděl slováky DEMA (kvalita?)

      Může být i z akce model 2014.

      Děkuji za tip. Marek

      PS: nechci to tu nějak rozebírat, prostě vybrat a koupit

      0 0
      • Erknold  

        Tak to jsi tu asi špatně, tady se rozebírá a diskutuje :-)

        0 0
      • maajkee  

        Když to nechceš rozebírat, tak to nemá přeci žádnej význam ne? :)

        0 0
      • maajkee  

        Jinak slováci Dema, nebo němci Cube, či snad češi Pells – všechno u kola této cenové realce je stejně celkem obyč alu rám vyrobený z taiwanu, pravda některý má 1800g, některý 2000g.

        Komponenty se na všechny kola používají od stejných výrobců, takže rozhodující je asi sympatie k nějaké značce, jak je kolo osazeno (nejdůležitější vidlice, kola), pak kde kolo člověk koupí a jaký servis k tomu dostane.

        0 0
        • Malej  

          Prominte že se ptám ale jaký rám by jste doporučil vy, když Cube je levný rám.

          0 0
          • maajkee  

            Vy jste nedával odkaz na konkrétní kola, takže nemůžu posoudit. Každá značka má samozřejmě různé rámy. Je potřeba posuzovat konkrétní modely a rozhodně ne značky obecně.

            0 0
        • Marek.S  

          to bude oříšek za tu cenu :-)

          0 0
    • Smazaný účet  

      Ahoj, omlouvám se že zase otravuji ale už jsem dostal tři návhry na stavbu a s laskavým svolením stavitelů je zde zveřejním a rád bych znal vaše názory.

      První stavba

      rám MRX Elite X5 29 2015 23“

      ráfky Remerx Hurry 21mm (kola ručně zapletená)

      náboje Force Team (Novatec, přední 15mm, zadní 10mm prům. Ložiska)

      dráty Sapim Leader, mosaz niple

      vidlice Epixon RL-R 29 černá 15mm, olejové mazání

      kliky Deore FCM610 trojpřevodník

      řazení SLX M670

      měnič SLX M670 SGS shadow type

      přesmykač SLX typ dle klik

      kazeta Sunrace Champagne Alu unašeč 11–34

      řetěz SLX HG75

      brzdy SLX M675

      kotouče Max1 160/180

      hlav. Složení semi integrované Force Alu

      představec ITM XX7 100 mm 31,8

      řidítka Max1 XC rovná 740mm

      gripy Force tvrzená pěna

      sedlovka ITM XX7 31,6 350mm

      sedlo Force Lee Sport

      objímka Force

      pláště Continental X-king kevlar 2.2

      duše Rubena

      bowdeny Aligator

      lanka u řazení

      pedály černé alu

      cena 25k KČ

      druhá stavba

      )

      rám Cube rám 29 dle výběru (AIM nebo LTD) velikost 23"

      vidlice FIRST 29 Air SRL mtb 29' RST black

      zapl. Kola vlastní záplet – XT/DTSWISS/Sting

      přehazovačka Shimano RD-M781

      přesmykač Shimano FD-M771

      řadící páčky Shimano SL-M780

      brzdové páky+třmeny Shimano XT MT785 př+ zadní

      kazeta Shimano XT CS-M771 11–34

      řetěz Shimano HG95 XT

      kliky+převodníky Shimano SLX FC-M675 175Mm 40×28

      představec Ritchey black

      řidítka MTB RITCHEY COMP Alu

      hlavové složení FSA ACB semi- integrované 1 1/8´´A-Head

      středové složení součástí kliky

      sedlovka BBB SkyScraper

      sedlo S sedlo Selle Italia X1 Plus Flow, černé

      ježek součástí hl. Sl.

      víčko krku vidlice součástí hl.sl.

      bovdeny Shimano SP

      lanka součástí řazení

      gripy Alu objímka zamykatelné černé

      duše Schwalbe

      pláště Schwalbe Rapid Rob 29×2,25 Active Line

      sedlová objímka Alu

      rychloupínáky součástí kol

      kotouče/v brzdy SHIMANO RT68 SLX 160MM – kotouč by se změnil na 180MM

      Cena 24k KČ s Rebou by to bylo 27k KČ.

      Třetí stavba

      Rám

      Spyder Press

      Hlavové složení

      FSA Orbit Z

      Vidlice Suntour Epicon RL-R Lite

      Řazení Shimano SLX M670

      Přehazovačka Shimano SLX M670

      Přesmykač Shimano SLX M671

      Brzdy Shimano SLX M675 180+160mm

      Kliky Shimano Deore M615 38–24

      Střed Shimano SM-BB70

      Kazeta Shimano CS-HG50–10 11–34z

      Řetěz Shimano CN-HG54

      Zapletená kola Novatec, Remerx Hurry, Leader

      Pláště Schwalbe

      Duše Continental

      Řidítka Force 640mm

      Sedlovka Force Team

      Představec OEM

      Sedlo FORCE RIDER GelTech

      Gripy Lock On

      Kabeláž Shimano

      Cena 25k

      Samozřejmě dále platí že mám zájem i o ten bazarovej Rock Machine.

      0 0
      • Erknold  

        máš výhodu, že to jsou všechno dobrá kola a můžeš vybírat jen podle vzhledu a osobních preferencí. Takže moc objektivních důvodů nečekej, spíše samé subjektivní.

        A proto bych šel do varianty první. Rámy MRX se mi líbí, mám rád průmyslová ložiska a chtěl bych zkusit Epixona.

        U druhé stavby se ti asi snaží stavitel vyjít vstříc a nabídnout co nejvíce XT, ale třeba pro mě zybtečný a navíc kola na Shimano, které já nemusím.

        Trojka je pro někoho, komu se líbí rámy Spyder.

        Takže vše je jen o vzhledu a pocitech. A pokud nemáš pumpičku na vidlici, tak si jí rovnou kup od stavitele, jistě ti udělá cenu lepší než v krámě. To samé všechny doplňky jako rohy, košík apod.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tak mě se líbí rámy Cube. A známí co je mají je hodně chválí.

          0 0
          • Erknold  

            to ti moc lidí svůj názor neřeklo. Ale alespoň bude na co odkázat, až budou lidi v začínající sezóně shánět kola za 25k a budou sem dávat jako favority různá kola s pružinovou vidlicí :)

            0 0
            • Smazaný účet  

              No taky jsem čekal větší zájem, ale je fakt že stavitelé fakt nabídli krásné kousky. Tohle v krámu se jen tak nesežene. Akorát teď budu muset po dnešním nárazu opravit starší kolo a pak řešit nové.

              0 0
      • scalar  

        Já bych šel do té první varianty, ale s Rebou.

        0 0
      • scalar  

        Ještě dotaz na maajkeeho: jsi si jistým tím alu unašečem u kazety Sunrace Champagne? Mně přišla poslední várka už na ocelovém unašeči v černé barvě.

        0 0
        • maajkee  

          Hele nevim, mám ještě asi 3 kusy z várky objednávaný před cca 3 týdny a přišly mi s červeným alu unašečem.

          0 0
          • scalar  

            Nejsou to spíš Driven, byly v černé nebo červené krabičce?

            0 0
            • maajkee  

              Joo, tak to teď nevim, ale když to říkáš je to možný, možná to má nějaký označení RX

              0 0
      • Smazaný účet  

        Druhá stavba by byla s Epiconem X1 RL-RC za 26500KČ.

        0 0
        • Erknold  

          Je mi líto, tato stavba neplní zadání, takže se nedá hodnotit. To i ta první a třetí by pak mohla mít něco z XT. Cenu chápu jako vylučující kritérium, proto pro čistotu hodnocení by měly být všechny stavby nad 25k vyloučeny bez hodnocení, jelikož neplní vylučující kritérium. Pokud bys to neudělal, tak první a třetí stavitel by se mohli právem cítit znevýhodnění, jelikož oni podmínky splnili, ale vyhrál někdo, kdo je nesplnil.

          Pak mělo být zadání jiné. Chci pohon a brzdy XT, vzduchovou vidli (Epicon/Reba) a nechala by se posuzovat cena.

          0 0
      • maajkee  

        U tý třetí stavby se nikdo moc neobtěžoval s nějakou bližší specifikací :)

        Pláště Schwalbe? Náboje Novatec? To jsou dosti široký pojmy.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Bližší specifikace tam není.

          0 0
          • Erknold  

            což je škoda. Asi všichni mají ručně zapletená kola, u kterých by bylo super znát váhu. A na co pak utrácet za hurry, když by ti tam frknul 750g těžkou gumu s drátem. To bys mohl ušetřit a plácnout tam nějakou sériovku a dát lehčí plášť.

            Ale je to vcelku jedno, pokud pak pocitově vybereš Cuba s XT. Jen u Cuba a jeho matných rámů se mi pak nelíbí žádná kombinace s lesklou vidlí. Ale to je věc vkusu.

            0 0
            • PolsondeSide  

              Tak zrovna u Cube bych se nebál říct, že barevně kola ladí téměř nejlépe. Sám mám matnou černou a Reba včetně polepů též stejná, vypadá to super a ještě lépe to jezdí takže asi tak.

              0 0
              • nitraq  

                Kola Cube jsou sama o sladěna perfektně, ale když máš samotný rám, tak to budeš ladit docela horko těžko. Ale chápu, že tvoje pýcha majitele Cube je asi mírně pošramocena.

                0 0
                • PolsondeSide  

                  neboj, žádná ujma na zdraví, je mi to buřt. Jen jsem reagoval na „sériovku“ Cube, kde je všechno excelentně sladěné včetně sedla. Při zakoupení samotného rámu to bude asi horší. Ale tak já osobně bych v tomhle ohledu zase tolik neřešil pokud to nebude vyloženě v opačných barvách co se porvou na první pohled.

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  Ladit to nemusí, hlavně at to funguje.

                  0 0
        • Hnoj  

          Navrhnul jsem dokonale stejný kola, jako jsi tam navrhnul ty…

          Gumy jsou Rapid Rob 29×,25" v drátu, Kevlar Guard.

          0 0
          • maajkee  

            Jasan, tak ono v týhle cenový relaci a pro 100kg se to tak nějak nabízí, už jsem týhle kombinace pletl několik, celkem dobrej set za ty prachy.

            0 0
            • Hnoj  

              Souhlas. Jinak osobně dávám Schwalbe gumy v drátu, protože obyč kevlar conti mi lidi často házeli na hlavu s tím, že měli defekt na každým rohu :(

              0 0
              • maajkee  

                Hele zvláštní, tady maj lidi zase celkem averzi ke Schwalbe, že to řežou raz dva.

                Zrovna X-king v kevlaru obyč verzi tady pár ldií vozí a nemaj problém, nicméně zas tak často je nedávám, spíš se mi teď líběj pláště Maxxis.

                0 0
                • Edwin  

                  Trochu offtopic, ale vyuziju, ze jste tady. Jaky jsou vyhlidky na stavby 29 fullu? Kdy a v jake cenove hladine dokazete konkurovat seriovkam? Behem roku dvou to zacnu resit, ale zajima me to uz ted :-)

                  0 0
                  • Jetson  

                    Dostal jsem se asi na 2× násobek ceny a to mám ještě Epicon místo Reby.:)

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.