MTB Superior Racing Team carbon 07

108 nepřečtených
  • Andrea

    Rozhodla jsem se pro upgrade kola, spocivajici ve vymene ramu a koupi kotoucovek. Dlouho jsem vahala, jestli nekoupit fulla, ale karbonovy ram se mi zda jako dobry kompromis. Ted jsem jezdila na Superioru 910w, model 2005, kde jsem vymenila rafky na Crossridy a vidli na Rebu Rock Shock. Osazeni kola je LX/XT. Krome ramu (je na me trosku maly a uplne mi nevyhovuje) – vybrala jsem zase Superior, karbonovy model – chci tedy vsechno zachovat a kolo prestrojit, jen jeste prejdu na kotoucovky. Tam jsem vybrala Avid Juicy 7. Vse jsem objednala na kupkolu, kde maji podle me super ceny – celokarbonovy ram za 16.400 Kc a kotoucovky za 5.500 Kc. Kupuju take v akci karbonovou sedlovku FSA (1.200 Kc). Riditka asi necham hlinikove. Co si o tom myslite, je to dobra volba? Jaky je vas nazor na ram a na brzdy? Udelali byste neco jinak? Diky za nazor!

    0 0
    • svickoh  

      Andrejko a proč se nestavíš u nás ?????? Škoda!!!!

      0 0
      • Andrea  

        Ahojky Hani! Slysela jsem, ze Superiory jsou vsude vyprodane, tak jsem kamenne obchody ani nezkousela. A navic ze samostatne ramy nejsou. Vy je mate?

        0 0
    • rasto  

      neni vhodne se ptat na b-f po te, co jsi objednala ;-) kolik vazi karbonovy sup ram? osobne bych se u mtb karbonu bal kamenu… na doporuceni kluku ze servisu jsem sel do kotoucu xt, ktere by mely byt v cenove hladine neprekonatelne :-) ale chvalu jsem slysel i na ty juicy. Tvemu ramu by vic sluselo xtr, ale to asi az casem ;-)

      0 0
      • Andrea  

        Vazi 1322 gramu. Tedy je to deklarovana hmotnost, uvidim az ho prevazim. XTR se mi libi moc, ale to je zatim mimo financni moznosti.Juicy jsem testovala petky a zdaly se mi super. Tady na B-F citam nazory z oboji spektra – nekdo je chvali, nekdo nadava. Co koukam na ceny XT brzd, tak vidim ze stoji kolem 4.000 Kc jen predni. Set jsem nasla nejlevnejsi za 8.790 Kc. A ty XTR stojej dokonce 16.500 Kc :-(

        0 0
    • náčelník  

      Ten karbonový rám asi není „w“, takže bude asi o dost delší než tvůj současný?

      0 0
      • Andrea  

        To mas pravdu, neni. Predtim jsem mela 17" a tohle je 18". Ta 17" mi byla trochu mensi, merim 173 centimetru. Porovnavala jsem geometrii a ten pro me asi nejdulezitejsi rozmer – od sedlovky k predstavci – se lisi o 1,7 cm. To by mi melo vyhovovat. Teda doufam :-)

        0 0
        • JancA  

          ahoj,jezdila jsem na karbonovym ramu (viz profil), ale byla to 19 asi, merim 175 a mozna tim,ze mi byl delsi i pres hodne kratkej predstavec,jsem s nim nebyla zas tak spokojena (ale bylo to prvni kolo a nemela jem srovnani).Ted mam 18 scandiovej ram (asi je to taky naka slitina hliniku) – viz obrazek a je to velkej rozdil,jezdi se mi na nem mnohem lip, takze tezko rict,jestli budes s karbonem spokojenejsi. Taky jsem mela vecka,ted kotouce – uz bych nikdy nemenila!!!!

          0 0
          • kámen úrazu1  

            To je ale nádherný kolo. Šup s ním do profilu!

            0 0
            • JancA  

              cauky,na to,ze uz ho mam od pulky dubna,jsem jeste nebyla schopna udelat jedinou fotku:(((.polep­sim se:)

              0 0
              • JancA  

                tohle je jen obrazek ze stranek,chtela jsem jen poukazat na ten ram

                0 0
                • kámen úrazu1  

                  Zamilovala jsem se. Do Colnaga. Začínám šetřit. Za pár let bych na jejich bika mohla mít. :-D Tak Ti teda, Jančo, pěkně děkuju. :-) Na další fotky jsem zvědavá, vyloženě se na ně těším. Na stránkách výrobce mají nějak prapodivné velikosti MTB, jiný číslování než na webovce českýho dovozce. Ale zdá se, že bych si byla schopná vybrat i já, podle tabulky to vypadá, že nabízí i pidivelikosti. Jani, Tvoje 18" je velikost značená u dovozce 47s?

                  0 0
        • Karkulka  

          co se mě týče, měřim 172, po dlouhatánských úvahách a pochybnostech všeho druhu jsem šla do 18tky supa racing team (scandium, do karbonu bych nešla ani náhodou-prostě tomu nevěřim…) a zatím jsem moc spokojená..ta delší geometrie je znát,ve všech směrech lépe drží, ovladatelnost nesrovnatelně lepší než na mém bývalém kratším rámu gt (taky 18)..tak hodně radosti v terénu přeju :)

          0 0
    • jonti  

      Podla mna to urcite zla volba nie je, sluzit bude dobre. Moj nazor je nasledovny: PLUSY:

      1. fakt pekny ram, geometria je viac „zenska“ ako u hlinikovych superiorov, je o dost kratsi v tej istej velkosti. Vozil som karbon zavodne asi 5 rokov a s kamenmi okrem odreteho laku problem nebol.
      2. juicy 7 – taky dobry standard

      MINUSY: Ram – je krasny, ale ten pomer cena vykon. Myslim hlavne vykon ako uzitne vlastnosti na preteky. Podla mna ram podobnej geometrie, vahy a zrejme aj jazdnych vlastnosti, ale v hliniky, sa da kupit za polovicnu cenu. Ale je krasny aj tak :) Napriklad No Saint Luzifer.

      Brzdy: su relativne tazke, oproti napriklad XTR, Formulam oro alebo Martam.

      0 0
      • Pavel100  

        Pokud bude sedět geometrie, tak Luzifer a hydry Formula K18 nebo K24. Osobně bych do karbonového rámu neinvestoval…ne­vidím důvod proč:) … když už, tak nějaký závodní full

        0 0
    • Gorgov  

      já bych řekl že to rozjodně dobrá volba neni. „chtěla sem fula, ale karbonovy ram se mi zda jako dobry kompromis“ Tady budeš asi dost zklamaná, nečekej od toho rámu nějaký pohodlí. Osobně nevidim jedinej duvod proc kupovat mizernej celokarbon rám, co si budem povídat, tohle je velkej low end. Ze menší peníz můžeš mít lepší hliníkovej rám, podle mě i hezčí, ale to je věc vkusu. Samo za sebe mluví že i lidi ze spořky sponzorovaný superiorem jezdí na hlíně.

      0 0
      • kubad  

        přesně tohle sem chtěl napsat – souhlas.

        0 0
      • Martula  

        Karbonový rám je hodně tvrdý a „trká“.

        0 0
      • Daf  

        Bohuzel je to tak. Nicmene ten ram je pekny a lehci jak hlina. Kratsi geometrie, nez maji hlinikove superiory by mohla holce taky lip sedet. Jen zamrzi u techto levnych karbonu, ze uvnitr je dost pravdepodobne hlinikova kostra a nejedna se tedy o monocoque. To si ale jenom myslim a mozna nemam pravdu.

        0 0
      • Andrea  

        Ja vim ze fulla karbonem nahradit nejde (proto pisu kompromis). Ale testovala jsem karbonovej ram (Meridu) a prekvapilo me, co vsechno dokaze karbon pohltit. Prislo mi to o hodne pohodlnejsi nez hlinik. Dalsim plusem je vaha. Proc myslis, ze je to low-end?

        0 0
        • silnicar  

          nevím co pohltí karbonový rám(nejezdil jsem:) ale hlínu s karbonovou sedlovkou a nebo pak nějakého závodního fulla…co třeba tohle se nelíbí? :) www.mtbs.cz/…07testr.html Je to o něco málo dražší a váhově težší ale:)

          0 0
          • silnicar  

            a nebo tohle …www.bottico.cz/…ej/index.htm a přikoupit tlumič DT Swiss

            0 0
          • Andrea  

            :-))) O neco malo drazsi :-) Kdyz to ma FOXku a XTR tak to malo stat nemuze, tech 60.000 Kc je asi adekvatni cena. Ale mimo moje moznosti bohuzel. Jinak pokud bych sla do fullu, tak favorita mam – Scott Genius MC 50. Naprosto uzasny kolo, ale stoji stovku :(

            0 0
            • silnicar  

              já myslel jenom rám s tlumičem RP23 (stojí 25), jenom sehnat někde slevu:) a W provedení;)

              0 0
            • kesu  

              genius je super kolo a rozhodne nestoji kilo ted na nej budem mit akci vyjde pod padesat..

              0 0
              • mr.antik  

                Normálně se prodává cca za 60. Ale každý tlumič někdy odejde a co potom?

                0 0
                • kesu  

                  nahradni dily na nej sou k sehnani a reklamace i oprava funguje vymenou za jinej s tim ze zaplatis cenu dilu.Ale zatim se ukazuje ze to funguje a dela se to uz nekolikatou sezonu

                  0 0
              • Baracuda  

                Jde nekde v CR sehnat i samotny ram?

                0 0
              • Andrea  

                Pardon, myslela jsem 30, tu karbonovou verzi. Ta stoji bez par korun sto tisic. Ale i v tom hliniku je to samozrejme spickove kolo.

                0 0
    • marapara  

      No nevím, srovnávat fulla a karbonový rám je myslím celkem od věci. Juicy 7 jsou v pohodě brzdy.

      0 0
    • Triathlones  

      Ahoj.mam přesně tenhle ram…a myslim že neni vůbec špatnej…aspoň mě se na něm jezdí dobře…

      0 0
    • cabbage  

      bych koupil za desítku No sainta, který bude ještě lehčí a za ušetřené prachy(a gramy) koupil bezdušovky- nižší tlak v pláštích udělá mnohem víc než nejgumovější karobonový rám + zlepší adhezi..

      btw: kompromisem mezi Ht a Fullem je epic, ne karbonové HT…

      0 0
      • Meesha  

        takze lehkej ram vlastne zabijes kolama… :-)

        0 0
        • Andrea  

          Jak to myslíš?

          0 0
          • petebike  

            bezdusovky nejsou zrovna nejlehci, jak kola tak plaste…

            0 0
          • Meesha  

            sice usetris treba 200g na ramu, ale kdyz tam pak das bezdusovy kola s bezdusovejma plastema (prumerny jako treba Pythony – zadny slupky, zadny sjezdaky) tak ti vaha zase o tech minimalne 200g stpoupne. Bike bude v celku vahove treba stejnej nebo podobnej, ale vaha na kolech (kor jeste na rafcich a plastich) je znat nekolikrat vic, nez hmotnost ramu.

            0 0
            • cabbage  

              záleží jestli preferuješ pohodlí+přilnavost nebo akceleraci – obojí se vzájemně vylučuje…

              0 0
              • Andrea  

                Aha, to je zajimavy. Myslela jsem ze bezdusovky jsou lehci. ALe ja o nich stejne neuvazuju, s kombinaci Cross Ridy + Racing Ralphy jsem spokojena, pokud zrovna neni velky bahno

                0 0
              • zac  

                no Treba Tufa co vozi Rybarik jsou pod nim mekky jako prase a nerek bych ze to neakceleruje… :)

                0 0
                • cabbage  

                  případně notubes…

                  0 0
                  • saab  

                    proti rámu nic nemam, ale jestli máš na lepší brzdy, jdi do magur – budeš víc než překvapená (kup si aspoñ louisy), za to ti ručím! Ale jinak avidy schvaluju taky, jen vim, co uměji magury…

                    0 0
                • Gorgov  

                  no vono taky záleží kdo na tom sedí, rybajda i kdyby jel na sjezďáku bude akcelerovat sakra ostře:)

                  0 0
                  • zac  

                    to je pravda ale treba ty Kubovi NoTube jsou taky rozplacly a jedou bozsky! :)

                    0 0
                    • Gorgov  

                      jo to jo, byl spokojenej. Myslim ze na zadek ideal, veredu bych se toho trochu bal, blato to asi moc rado mit nebude:)

                      0 0
                      • zac  

                        nema, na Tocny jsem si malem rozbil drzku, ale to bylä hlavne moje chyba, musis proste vedet ze do velkyho bahna ne, pak je to v pohode. Jo a gratuluju! :)

                        0 0
        • Andrea  

          Tak jsem vyslecla spoustu rad o tom, ze Cross Ridy nejak nejsou to prave orechove… Co tedy radite jako dobra kola? Aby nebyla moc tezka, ale taky neco vydrzela? A jeste aby nebyly za dvacet tisic :-))

          0 0
          • Pavel100  

            Náby DT Swiss 340 (nebo černo/červené 240s;), ráfky Mavic 717disc (DT XR4.1disc nebo XR4.2d), dráty DT Super Comp a barevné niple:) 717disc a XR4.1d jsou 559×17mm a XR4.2d je 559×19 tedy je širší a lépe v něm sedí plášť. www.netbike.cz/select_det.php?…

            0 0
            • mr.antik  

              stačí si tam seřadit vypletená kola dle ceny a možností je spousta, pokud si vystačíš se stříbrnými dráty a alu niplema, jsou to všechny v super poměru cena/kvalita/hmot­nost, určitě líp než crosrajdy. Jen pozor na hmotnosti a ceny bez upínáku (+ 80gramů) a pásky (+ 40 g)

              0 0
              • silnicar  

                Kazit taková kola stříbrnými dráty:) a k černému karbonovému rámu…ale každému se líbí něco jiného! Navíc taková kola se nekupují na rok… Jinak si u nich můžeš vybrat kola i s jiným DT výpletem, jak to každému vyhovuje…bez problémů se dá domluvit.

                0 0
                • mr.antik  

                  jasně, ale je to jen o penězích, jestli dát za niple 120 nebo 480…

                  0 0
                  • Andrea  

                    No cerny jsou urcite lepsi :-) Jeste mi nekdo radil American Classic, koukala jsem na ne, jsou fakt lehoucky…

                    0 0
                    • mr.antik  

                      docela pěkná kombinace je černý dráty – stříbný niple

                      0 0
                    • Andrea  

                      Tak nakonec dostane Superior nová zapletená kola American Classic. Dárek ke 30. narozeninám :-) Jsem na ně moc zvědavá, vypadají nádherně a skoro nic neváží.

                      0 0
    • Páník  

      Pokud je trosku uvazujes o fullu, ber ho. Osobne bych brat Giant Anthem. Nevim,co stoji ten SUP karbon, ale nebude to takovy rozdil, ten Anthem je za 25 tis. Je to hodne rychly kolo, osobne jsem se do toho ramu zabouchnul:) www.progresscycle.cz/giant/firma.asp?…

      0 0
      • Blade  

        Ten Sup je kolem 16ti. Takže rozdíl docela dost.

        0 0
        • cabbage  

          i tak je to předražený HT proti Fullu za dobrou cenu…

          0 0
          • Blade  

            Já bych za ty prachy vzal Duratec, kdybych chtěl HT. Na fulla u mě ještě nedozrál čas :o)

            0 0
        • Páník  

          Aha, tak to jsem fakt trochu prestrelil…ale zas je v cene tlumic, pumpa, hlavko atd. – to ti ke karbonu nedaj:)

          0 0
          • cabbage  

            hlavně kpuí Ht za 16 a po roce jí dojde že to stejně netlumí a bude koukat po fullu, tudíž je full paradoxně levnější;-)

            vážně – jestli jde o pohodlí, tak to musí mít tlumič, ikdyž olkyc by tvrdil, že pozná i karbonovou zadní stavbu..

            0 0
    • Andrea  

      Diky vsem za nazory! Me se ten ram proste strasne libi, tak jsem do nej sla. AZ casem poznam, jestli to byla dobra volba :-) Prvni fotku prikladam, pak dam do profilu prestrojene kolo. Mimochodem kdyby se nekomu hodil muj puvodni ram – Superior 910w, velikost 17", foto v profilu, tak se ozvete, cena bude hodne rozumna :-)

      0 0
    • rasto  

      nahoru. zkusenosti?

      0 0
      • Andrea  

        Paráda! Jsem moc spokojená! Sice jsem na něm ještě nenajela tolik co bych chtěla, ale jeden závod už jsme se zvládli. Kolo je krásně lehounké a když šlápnu do pedálů, tak fakt jede :-) A doné terénní nerovnosti to opravdu tlumí, moje očekávání byla splněna na 100%

        0 0
        • kesu  

          dej to do biku…

          0 0
        • mr.antik  

          padne jako ulitý

          0 0
        • grafik  

          1* – at slouzi …

          0 0
        • rasto  

          opravdu Ti slusi :-) kolo je nadherne. jake tam mas kosiky? proverim, zda jsi to nedala do Nase kola. ja koupil (na svuj SUP SC) zefal carbon, ale litaji mi z nich lahve ven :-/ nejak se za tech 6 let, co je vozim zhorsili… :-(

          0 0
          • Andrea  

            Kosiky jsem nejdrive chtela imitace karbon – ale v SP kolu mi je rozmluvili, ze z nich vypadavaji bidony. A karbonove kosiky se mi zdaji jako uz moc velky luxus :-) Tak mam plastove cerne (pry silnicni) od Speslu. Bidony v nich drzi vyborne a vypadaji moc pekne.

            0 0
    • dancing dog  

      Mě to nějak nejde pod kůži, carbon na MTB.. Vývoj ale nezastaviš.. Schválně kde to skončí…

      0 0
      • mr.antik  

        to je normální marketing. určitě už maj vymyšlenej materiál pro rok 2009, třeba nějakou novou hliníkovou slitinu

        0 0
    • MITY  

      Andrejko, přiživím se ti/vám na threadu, chtěl jsem se zkušených a ošlehaných bajkerů zeptat na vlastnosti karbonový zadní stavby…má to nějakej vliv? může se to rozlepit? má cenu to kupovat? THX 2 ALL

      0 0
      • maxtor  

        Není carbon jako carbon. Múžeš mít carbonovou stavbu jako žvýkačku, ale taky tužší než hliník. Moc jsem ti asi nepomohl, ale na tvou otázku se asi konkrétněji odpovědět nedá. Máš něco v merku?

        Spíš si ale myslím, že než rám ti víc pomůže vhodné sedlo, pružná sedlovka, její průměr a délka jejího vytažení a důležité je taky to, jak moc máš nafoukané pláště.

        0 0
      • přišlapávač  

        nevyplatí se to kupovat, kup si radši lepší hliník…

        0 0
        • MITY  

          Co je lepší hliník? scandium? magnesium? duratec? lepší slitina? značka?

          0 0
          • přišlapávač  

            nemínil jsem Duratec…rám se zadní karbonovou stavbou je těžkej a zadní stavbu z uhlíku moc nepoznáš..seš mladej, tak si kup pořádně tvrdej a pevnej rám…lepším hliníkem jsem myslel, nějakou lepší slitinu od renomovanýho výrobce…

            0 0
          • Jane  

            tak magnesium se už nějakou dobu nedělá, já ho tedy ještě mám od Meridy – holt díky mému lehkému jízdnímu stylu drží – a mohu říci, že to pohlcování vibrací bylo fakt znát tak první tři až čtyři vyjížďky, než si na to člověk zvykne a tato vlastnost považuji za skutečně velmi příjemnou… o scandiu se aspoň na B-F říká, že to je rám na dvě tři závodní sezóny, což mě moc netěší – naštěstí No Saint mě ničím neláká a Progress Team SL už stojí 13 tis, takže to už bych asi raději šla do Durateca Sonix… Co se týká karbonové zadní stavby, tak zde si to výrobci ulehčují tím, že jaksi u ní už nepočítají s čepy na véčka – takže pro mě pasé a po pravdě řečeno ani po ní netoužím. V mém případě pokud rám – tak buď klasika – tím nemám na mysli žádný ultralight v podobě No Saint, ale třeba ten Duratec, Cube, Trek atd. a nebo potom jedině celokarbon (díky geometrii pro mě přichází v úvahu Merida:), ale zase ta cena…

            0 0
            • přišlapávač  

              na zadních karb. stavbách byly čepy pro véčka, teda aspon dřív… no saint vydrží rozhodně dýl, znám dost lidí, kteří na něm spokojeně jezdí dýl než tři léta …no a s tím sonixem..progress je podle tebe drahej ale ten Duratec není o nic levnější, spíš naopak..

              0 0
              • Jane  

                nj, ale no saint má pro mě dost nepochopitelně hodně krátkou geometrii, alespoň v malé vel, takže to ne Progress zrovna levnej není – to ne, ale než scandium, tak si asi připlatím ty 4 tis. a vezmu už Duratec Sonix – prostě nevím, co si o tom scandiu mám tak nějak myslet a Duratec je taková jistota – pokud se bavíme o rámech přes 10 tis. Do deseti u mě zcela určitě vede Merida HFS – právě kvůli shodné geometrii se současným rámem, pač žádný rám s podobnou geometrií pod deset se mi tedy objevit nepodařilo. Takže novej rám bude hlavně otázka, kolik do toho budu chtít investovat, což teď tedy nevím… každopádně magnézka drží a v případě urgentní potřeby ji jistí aspoň HFS od Meridy

                0 0
                • cabbage  

                  ad skandium – skandiový rám pochopitelně vydrží víc než hliníkový(při stejné hmotnosti!) protože skandium ovlivňuje velikost zrna a množství poruch ve struktuře hliníku, druhá věc je, že skandiové rámy jsou obvykle lehčí než jejich nelegovaní kolegové a tedy pokud se to s gramařením přežene mají i nižší životnost. toť vše..

                  0 0
      • maxtor  

        A co se týče toho rozlepení, jezdil jsem dlouho lepený rám karbon – hliník a dokonce i jeho spoje hliník – hliník byly lepené. Nepraskl. Jezdím jej stále, i když už jen rekreačně.

        0 0
        • MITY  

          OK, díky za názory…asi si koupím zase osvědčený FUJI…tohle je už prasklý, ale tři a půl roku už je dost a když vezmu jak jsem tomu rámu dával na prdel a jak je pohodlnej, tak nebudu vymejšlet a střelim zas fuji, tohle starý dojezdim do konce roku a pak to nechám svařit a nechám to mamce a sobě si koupim novej rám.

          0 0
    • bikerxc  

      Ahoj, tak jaky je ram s odstupem casu? A mas ho zvazeny?? Bylo u ramu i hlavove nebo sedlova objimka?

      0 0
      • Andrea  

        K ramu nebylo ani hlavove slozeni, ani objimka. jen holy ram a stal 16 tisic. Samotny ram mel neco malo pres 1300 gramu. Na dnesni pomery uz je to na karbon docela tezke :-) Cele kolo vazi po vymene zapletenych kol (nyni Am.Classic) jedenact kilo. Coz taky neni zadny zazrak.

        Nicmene ja jsem s nim moc spokojena. Ram je hodne tuhy a jede vyborne. Dobre stoupa. Rozhodne je vic tuzsi nez pohodlny, nicmene drobne vibrace bere dobre. O komfort se mi stara Reba, to je vyborna vidlice. Ted mam i novou sedlovku – Easton EC70 a ta je taky vynikajici.

        Kolo bych tedy rozhodne nemenila (maximalne nekdy po case za fulla:-)), jen jedina vec ktera mi trochu vadi – kolo drzi smer. Coz by bylo fajn, ve sjezdu je to super, horsi je, kdyz potrebuji zatocit do ostre zatacky. To mi dela obrovsky problem ho „utrhnout“ ze smeru, kterym jede a prinutit ho zatocit.

        Jinak akcelerace fakt super, nove AmClassic jsou take vyborne. Lehounka kola, perfektne odvalujou a fakt jedou.

        Vic me ted nenapada. Snad jen to, ze to kolo (ram) je proste krasny :-))

        0 0
        • bikerxc  

          Dik. Ale jedenact kilo je fakt dost,..uvidim jak poridim ja..

          0 0
          • jonti  

            Lahsie sedlo, prestavec, riaditka, salter a hned je na 10,5, co uz znie lepsie nez 11kg :)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.