• Martinus

    ktoru mi odporucite? ku konkretnemu typu napiste aj preco

    0 0
    • šlapatko  

      Sib děláš prdel ne:-D Jestli to myslíš vážně,tak záleží na rozměru pláště do kterého duši dáš.Máš li rozměr 1,9 tak dej 1,9 a naopak.Většinou bývají rozměry duší.1,5 – 1,9 nebo 1,9 –2,1.Dále to pak roste.Duše 1,9 by neměla přít do pláště 2,25 a výše.bude přefoukaná,stěny tak budou tenší a mohou prasknout.Toť můj názor.

      0 0
      • Martinus  

        mal som na mysli konkretnu znacku a typ. Stym volom som sa mohol urazit!!!

        0 0
        • Neil100  

          Chtělo by to třeba blíže specifikovat, vůbec na jaký kolo to chceš, styl ježdění, nejčastější terén, tlaky co na tom budeš chtít vozit atak podobně…Není duše jako duše

          0 0
        • šlapatko  

          Vozím duše maxxis Flyweight 1,9–2,1, 95g kus.Cena 190kč kus,v balení jsou i pásky do ráfku.Ultralite od Maxxisu taky nejsou špatné,stejný rozměr má 115g a stojí 130kč.Jestli nechceš lehké,klidně kup Rubeny,stojí kolem 70kč,váha kolem 180g.

          0 0
          • šlapatko  

            Přesně jak psal Neil100,jde o to jaké máš požadavky,použití a co od nich čekáš.

            0 0
      • MlokCZ  

        Pokud např. dáš klasickou duši se stěnou 0,9mm, která bude pro rozměr 1,5–1,9 a dáš ji do pláště 2,25, tak pořád na tom bude s tloušťkou stěny lépe než nějaká ultralightka určená pro 2,25.

        Bez problémů jezdím 1,9–2,1 duše s 0,6mm stěnou (120–130g těžké) ve 2,25 pláštích.

        Běžně výrobci kol takové duše cpou i ještě do širších plášťů. Měl jsem ve Fat Albertech cca stejnou duši jako jezdím a to jsou 2,35 pláště.

        Prostě se to nesmí jen přehnat, aby se nepoužila super ulralight duše třeba dokonce jen s 0,45mm stěnou na širší plášť než je určená. Největší nebezpečí když se to přežene hrozí pak od ne zcela perfektní pásky, která snadno duši rozřízne. A pak duše rychleji ztrácí tlak. Defekty jsou stejně z 95% závislé na plášti a ne na duši (pokud něco projde pláštěm, tak duše už to nezachrání).

        A jinak je asi lepší použít spíše větší rozměr duše od výroby s o něco tenčí stěnou (nebude ten materiál tak namáhaný) než menší rozměr duše s širší stěnou.

        0 0
    • thiel  

      aku farbu preferujes?

      0 0
    • kubad  

      žádné – naprosto zbytečná věc :-)

      0 0
      • MlokCZ  

        Já nad tím pořád přemýšlím, zda bez duší je to v mém případě lepší nebo vlastně horší.

        Už mám dlouho doma NoTubes sadu, hned jsem ji zkoušel na DT kolech, jenže tam s těmi plášti co jsem v té době jezdil byla doma nenasaditelná (prostě ani po vyzkoušení všech možných postupů jako mydlení, použití duše, i širší pásku do ráfku jsem zkoušel jsem ty kola velkou pumpou nenafoukal a rozhodně nechci být závislý na kvalitním kompresoru).

        Od té doby jsem přešel na odolnější pláště u kterých zůstávám a defektům mám tedy zcela minimum (za posledních 3tis. km pouze jeden hřebík a jedno proražené zadní kolo; to proražení ale byla ojedinělá vyjímka po několika letech a opravdu prasárna co jsem v tom sjezdu předved, to se opakovat jen tak nebude).

        Takže co by mě to přineslo:

        • menší riziko defektu (ale když teď stejně téměř nedefektím, tak to není mic moc přínos a závody nejezdím, takže pokud mám 2 defekty za rok, tak mi to nevadí)
        • možnost jezdit ještě nižší tlaky než vozím bez rizika proražení (to je jediné, co mě trošku láká)
        • váha jen o pár gramů menší (teď 120g duše a dával bych 60g tmelu + ventilek na UST ráfky, tedy nějakých 50g dolu, nevim kolik má ten ventilek a musel bych ho ještě koupit), takže pro mě nepodstatné
        • riziko vypuštěný pláště při doskoku nebo při najetí blbě ně překážku, kdy může dojít k velkém žvejknutí pláště (tohle není při širších pláštích a zvlášť těch hodně malých tlacích, kvůli kterým bych to chtěl už vůbec malé riziko)

        Takže mi vychází, že zatím asi zůstanu u duší i když mám doma NoTubes sadu. A UST pláště, kde by hrozilo menší riziko vypuštění pláště při svléknutí v rozumné váze zatím nejsou (chtěl bych Alberty a Smart Sama).

        Samozřejmě třeba z pohledu závodů je to úplně jiné, když se vozí superlehké méněodolné pláště, kde hrozí mnohem více defekt a současně je defekt mnohem větší problém.

        0 0
    • Martinus  

      takze sa ospravedlnujem som to n anarychlo sem hodil, nejako som spiechal.

      Takze momentalne mam plaste 1.9 ake su vnich duse to skutocne neviem. Skratka asi na ten rozmer plasta ktory je na nich , mozno nejake plus minus.

      Idem tam dat plast 2.1 konkretne R.R. 2007 Neviem ci by to ta dusa vydrzala, ktoru mam teraz na 1.9 plastoch. Mozno hej ale bola by viacej namahana, kedze by mala vasci tlak v sebe. Preto som chcel poradit ze aka dusa by bodla. Jazdim prevazne cestu, nespevnenu cestu a mensi teren. Sem tam sa samozrejme prejde i par metrov horsieho terenu, kedze sa necakane objavi na ceste. Skratka take XC. A zatial som este nikdy nekupoval dusu, kedze som nemal za potreby a novy bike mam 3/4 roka. Rozmyslal som medzi tou lahkou. Lenze svedomie mi vravi, to budu same defekty. Tiez mi prisla na mysli ta Maxxis Flyweight. Ale oplati sa to kupit???

      Este pripomeniem ze do buducna planujem rozne kombinacie plastou RR 2008, NN, LA, SS.

      Vdaka za prispevky.

      0 0
    • Martinus  

      co hovorite na tuto dusu?? celkovo sa mi pozdava za tie peniaze a aj vaha nie je az taka ukrutna na tu cenu

      www.kupkolo.cz/…ek_1672.html

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.