• Gordon Freeman

    Můj před pár lety oblíbený Ghost se asi zbláznil a na rok 2017 připravil záplavu 1×11 převodů u svých MTB. Designově je to fakt krása, takové čisté linie, ale technicky? Předpokládám, že proti životnosti řetězu a rozet na osmikolečku to vydrží tak třetinu a stojí to 3× víc (řetěz, 11kolečko). Je mně sympatické to zjednodušení konstrukce o zbytečný přehazování ve předu, ale když i 10kolečka měly životnost jak hodinky od vietnamců, tak nevím co 11kolečka. Najedu ročně tak 8k km (zimu na MTB nevynechávám) a tak by mě výměna řetězu cca 3× ročně dost prudila.

    Přijde mi to jako u aut – víc jak osmikvalty jsou zhovadilost vymyšlená jen pro zisky výrobců a ne plusy zákazníků. Nejsem sociálně slabý a kolo je pro mě i koníček, ale cenově už se to začíná blížit údržbě 125cm skůtru a to jako fakt nejsem úchyl abych si nechal takhle kálet na hlavu. Kolo je x krát jednodušší než cokoliv se spalovacím motorem. Takže na závěr, proč to všechno píšu. Mám silné nohy a rád šlapu silově (nižší frekvence) i za cenu zadku zvedlého ze sedla, takže mě nezajímají „šlapací" vlastnosti 1×11 jako spíše životnost v praxi. Také bych uvítal nějaké alternativy, které jsou kvalitnější, ale nestojí jako Rohloff a nemají zvýšený odpor jako Rohloff. Kdysi jsem tady nadával na 9 a 10speed, ale 1×11 má aspoň to hodně sympatické zjednodušení díky jednotácu, takže bych do toho šel i když 8speed je prostě životností a cenou těžko překonatelný. Dyžtak srovnejte i s životností 9 a 10 koleček. Díky.

    0 0
    • BB  

      Taky jsem se obával životnosti a zatím se mi to zdá srovnatelné nebo možná o chlup lepší než 9 a 10 koleček. Prostě žádný výrazný rozdíl.

      0 0
    • Alojs01  

      Jestli šlapeš hodně silově, tak se s nájezdem na řetěz (1×11) dostaneš přes tisíc kilometrů jen těžko…

      Máš pravdu, co se týče výdrže, tak je 8kolo nepřekonatelné…:-)

      0 0
      • Gordon Freeman  

        Ufff, tak nějak jsem to tušil. Nehodlám měnit řetěz cca 7× ročně, takže zůstanu u osmikola a v budoucnu řemen (snad se rozšíří i za tu vyšší cenu) nebo skůtr. Výrobci jsou pěkný pijavice a kapitalismus very funny.

        0 0
        • kubad  

          řemen taky odchází, navíc má dost horší účinnost, určitě to není to co bych chtěl na kolo na kterém hodně jezdím

          0 0
            • kubad  

              doporučuji vyzkoušet

              0 0
              • pepek  

                Proč? Vždyť o zvýšení jízdního odporu na stránkách prodejce nic nepíšou.

                Aha, tak tady:

                1. Většina kol s řemenem je používána s více-rychlostními náboji, které ovšem zaznamenávají další ztráty výkonu, a to někde kolem 8 W při výkonu 100 W, zatímco kolo s přehazovačkou vykazuje ztráty jen 2 W

                2. ztráty energie celého systému jsou nepodstatné

                Som z toho voĺajaký zmätený :-(

                0 0
        • BB  

          Tak já nevím, mám opačnou zkušenost, zdá se mi, že 11 řetěz vydrží dýl než 10 i 9. Shodli jsme se na tom s kamarádem, který to vozí taky. Ale třeba nešlapeme dostatečně silově.

          0 0
          • MlokCZ  

            Ono se to špatně srovnává, pokud jde o samotný řetěz. Na životnost řetězu má obrovský vliv na jakých plackách byl používán.

            Pro objektivní srovnání řetězu by tedy musely být i totožné převody.

            A při použití jednoplacky bude velmi individuální jaká to bude změna oproti víceplacce. Pro toho kdo jezdil hodně malou placku u víceplacky, tak může být jednoplacka velké zlepšení ve výdrži a pro toho, co jezdil předtím převážně velkou placku, tak zase jednoplacka může být velké zhoršení pro životnost řetězu.

            Takže to bude hodně individuální.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.