• KamilD

    Zdravim vás všechny a rád bych se zeptal, zda máte někdo nějaké zkušenosti s přídavným spalovacím motorem na kolo. Je mi jasné, že to asi většina z vás odsoudí, ale objedvil sem právě takovýto motůrek: http://www.kitebike.cz/…avne-motory/, nebo tady: http://www.motorkolo.cz/…avne-motory/

    a zaujala mě nízká cena. Asi to vzhledem k ceně nebude žádnej zázrak, ale jako hračka na nějaký starý kolo by to mohlo bejt supr.

    Jestli už ste to někdo zkoušel nebo s tim máte nějaké zkušenosti, dejte mi prosím vědět abych kdyžtak necpal peníze do něčeho úplně zbytečnýho.

    0 0
    • fousac  

      jenom nezapomen, ze aby to porad bylo „jizdni kolo“, tak maximalne 1kW, 50ccm a 25km/h…

      a jestli te nekdy potkam s tim smrdet na cyklostezce, dostanes na budku…

      0 0
    • MirosPikos  

      Zrovna předevčírem, když jsem jel zčekovat ženský na stezku sem na tom někoho potkal v Českých Budějovicích. Docela sranda. Alespoň to má pořádnej zvuk a ne jako ty pitomý elektromotory :)

      0 0
      • KamilD  

        Heh, tak to jo, já na tom právě nepotkal ještě nikoho, ale právě se mi moc líbí, že to i vypadá na kole stylově oproti těm motorům co se dávaj na nosič, to pak vypadá jak když vezeš sekačku. Navíc maj celou sadu za 3900kč což se s cenou i toho nejlevnějšího elektrokola nedá vůbec srovnávat. Potom ta spotřeba 1l na 100km? Nemá chybu :). Jen to nechci pořídit, ujet 3km a řešit nějaký problémy s tim, proto bych rád narazil na někoho kdo už to třeba zkoušel, nebo to má.

        0 0
        • MirosPikos  

          To víš, kvalita toho motoru asi nebude nic moc, nějaká čína. Ale určitě to časem půjde nahoru. Teď bych z toho měl trochu obavy. Zvlášť když jsem se s tím setkal jen takhle letmo.

          0 0
          • KamilD  

            To jo no, s tím jsem i smířenej, že ta kvalita nebude nic moc, ale pokud to bude fungovat, tak to může bejt odkud chce :). No nic, objednám to a uvidim. kdyžtak můžu dát potom vědět jak sem pochodil :).

            0 0
    • Vito_OL  

      vidím v tom jeden technický nedostatek, a to ten, že je velká pravděpodobnost, že si o hlavu brzo spálíš haksnu :D a vlétě kdy to bude pěkně hřát ten motor to nebude mezi nohama moc příjemný

      0 0
      • KamilD  

        Jo, na tom asi něco bude no ale moped byl skoro to samý a taky to nnikdo neřešil. Nehodlám na tom jezdit desítky kilometrů a na to moje dojetí po vsi, nebo do vedlejší vesnice se pomalu ani ten motor nestihne pořádně zahřát :). Možná děda jestli na tom bude jezdit, ten to má cca 4km na ryby :). Každopádně sem ho teda dneska objednal, tak snad mi nějak v příštim tejdnu dorazí ať to můžu zkusit.

        0 0
        • Vito_OL  

          potom sem dej nějaký foto a napiš pocity, určitě nejsem sám koho to zajímá

          0 0
          • KamilD  

            Jasná věc, doufám, že se s tim osazenim na kolo nebudu s..t tejden.

            0 0
    • killme  

      motor bych zkusil objednat přímo z číny, než živit český přeprodavače

      faborit

      http://vimeo.com/29680748

      0 0
      • pepino  

        Kolo s motorem a to pivo, tady bude veselo..

        0 0
      • KamilD  

        to je ono. Tak to je poháněné na svoji rozetu co se přidělává do výpletu, díky za video, jen musím teda nesouhlasit s tim že to mám objednat z číny. Jednak by mě stála doprava snad víc než ten motor a zadruhý já raději podpořím českého prodavače, než nějakého čínana.

        0 0
        • JSt  

          tim, ze podporis ceskeho prodavace, podporis i cinana, ze. ;-)

          0 0
    • Jamin  

      něco takovýho měl kamarád. Na obyč horskym kole, bylo to těžký jako kráva a véčka měly co dělat,do kopce to jelo svižně, ale smrdělo to. Jo a převod měl pomocí řetězu na rozetu zadního kola. Už sem viděl i takovej bastl, že motor poháněl jakejsi váleček opřenej přímo o zadní plášť a to bych těda nebral. Sloužilo to celkem dobře možná i rok a pak se mu vytrhaly dráty v zadnim kole a vod tý doby to hnije v garáži.

      0 0
      • blisterexist  

        mě jednou předjížděl týpek co měl motorovou pilu bez lišty na kole a přes ten váleček na plášť:-Dobpavdu, rachot jak sviňa a smradu že bych padl

        0 0
        • kyl  

          Pokusně stavím podobnej stroj.Motor z minibike 49ccm přišroubovanej na plotně která je navařená v rámu.Na levé straně místo kliky je pavouk s přišroubovanou rozetou 72z(motor má 7z) a pravá strana je klasika jak na kole.3 převodníky 42,34 a 22z,vzadu 8kolečko.Rozjezd předpokládám na 22–34 a až se to rozjede tak se bude řadit na těžší.

          0 0
      • KamilD  

        jo jo, ten váleček už sem taky viděl, to sou právě ty motory co se dávaj na nosič, ale to vypadá příšerně a slyšel sem, že to dost snižuje životnost pláště, tohle je stylovější. To že to smrdělo je tak trochu jasný. Přeci jen je to dvoutakt co jezdí na benzin s olejem, tak ještě aby to vonělo :).

        z toho zadního kola mám taky trochu strach. Na tom Authoru co to chci dát je ještě nějakej starej hliník, nejspíš jednostěnnej, tak to hold vyzkoušim a když odejde a motor bude šlpat, tak bych i zainvestoval do nějakýho dvoustěnnýho s pevnějšim výpletem.

        0 0
    • votres  

      trochu inspirace :-)

      http://www.motorkari.cz/…e-20351.html?…

      0 0
      • josh  

        Pěkný.

        0 0
        • jubileus  

          Chlapi, sice jsem se teď dal na elektrokolo-sotva jsem to dodělal a teď už jezdím ,testuji a jsem nadšen :motor 500 VA , baterka sice jen 7 Ah 36V ale nechci moc utrácet-už jsem jezdil i na gelové baterie z Upéesek (záložní zdroje pro PC) a taky to obstojně jelo.

          Ale nic, teď chci něco k vašemu tématu.

          Borec už má kolo s tímto motorem, co uvádíte.

          Nevím, jestli je to 50ka nebo 80ka ale na tom nezáleží. Kolo jede živě, řve to jak sviňa, i do kopce to jede, akorát ten druhý řetěz na druhé straně toho z kola má pořád tendenci škrtat o rám kola. V tahu se rám kola kroutí za řetězem, jako by se chtěl vcucnout do motoru.

          Běžný rám je na tento motor slabý, lepší by byl nějaký ten „tlusčí“.

          Na tomto kole jsme jezdili a byla to prdel, když tenký kolo hrabalo po rozmočeným trávníku ale toto už nebylo kolo.

          Dělá to hroznej hluk, smrad a jede to zbytečně moc a kostra kola se pod člověkem kroutí, jakoby jel na něčem živým. Dráty v kolech asi taky radost mít nebudou.

          Celou dobu jsem se chtěl taky pustit do přestavby-že bych jedno z mnoha kol co mám „zprznil“ ale nenašel jsem odvahu si něco takovýho dávat na balkon do bytu. Na barák je to vzrůšo na sobotu odpoledne – asi ano ale je to fakt vodvaz.

          Já jsem raději pořídil komponenty na E-kolo a zatím z toho mám dobrý pocit.

          Chci jezdit většinou jen na ryby- celkem do 10 km a k rodičům na barák – 10km . Kolo to zvládne bez jednoho šlápnutí 25–30km, což mi bohatě stačí i na výlet.

          Bohatě vyjede i největší kopce v okolí. Pravda, když člověk mírně šlápne a stále sedí na zadku-tak kolo letí jako v grotesce. Zrovna dnes jsem se při výjezdu na silnici z odbočky setkal s odresovaným ve značkovým oblečku závodníkem, kterého můj stroj evidentně zaujal a hned se ptal na technický vlastnosti-pak jsme se rozloučili (před kopcem) a on , že bude pokračovat. Stoupnul do pedálů a myslel si , že jeho spurt na mě něco zanechá. Já jsem za ním chvíli jel a asi za minutu jsem ho vsedě předjel, po jeho údivném pohledu na mě jsem mu sdělil, že mi jízda do kopce nečiní žádné problémy a na vině je technika. Legální moped bez značek a technické. Sice jede i 40 km ale to jenom ,když chci já.

          Skládačku jsem si už omotoroval motorem 30 ccm z vodního čerpadla-na hřídel jsem přidělal coulovou trobku a poháněl přední kolo. Prvně jsem to měl na zadním ale byl problém s přítlakem a taky jsem to neměl na očích.

          V předu stačí umístit kyvnu(šroub kulisy s motorem) nahoru a motor jak chce jet tak si sám dělá přítlak-správně zvolit „zadírací“ úhel. Toto kolo taky došperkuju a bude taky „mazel“-Třeba výfuk prohnat trubkama rámu a tak to zklidnit . Obsah 30 ccm bohatě stačí na normální jízdu. Jen si to poprcává a kolo jede asi 30km/hod. Toto kolo jede příjemně akorát dvoutakt smrdí. Dědci jezdí s továrními přídavnými HONDA na ryby – brousí pneumatiky, hrozně to řve, mají to na zadním kole a je to hrozně slyšet. Asi spotřeba v otáčkách bude větší. To moje kolo SKLáDAčKA s motorem z vodního čerpadla za 3000tis., když to bylo nový a pak už nebylo potřeba si při jízdě jenom poprcává a jede stejně rychle. Rozsah rychlosti- může jet krokem i rychleji než rychle při kolozávodech.

          Tato témata mě zajímají a je škoda, že jsem to nenašel dřív.

          Ale zatím na elektromrchu, co teď zajíždím zatím nedám dopustit. Není to tak drahý, když si člověk představí kolikrát za rok vyjede a ty baterky vydrží 1500 dobití při zhruba stejných vlastnostech. U elektrokola to chce starat se o baterku–i když se nejezdí. Jsou to baterie jako v notebooku. ---Nevybíjet úplně a nenabíjet taky do mrťě-pouze spec. nabíječky. Jsem sl.elektrikář a už toto téma chvíli sleduji. Doufám, že baterka vydrží , co má.

          Zatím fakt špica. Kolo je jen nápadný zadním „větším“ bubnem-jak talířek. Ale nechtěl jsem v kole převody-protože jezdím fakt z velkýho kopce a představa, že se tam něco šlehá mi vadila.

          Ale tento motor má i klady–velký točivý moment-do kopce k nezaplacení-fakt to trhne hlavou při záběru ale když chcete na ekole jezdit dlouho -nepouštět se střemhlav z kopce 50kou a jezdit jen pomalu-jen se nechat pomalu vláčet tak je asi lepší malý a hlavně lehčí (o polovinu) motor 250 VA s volnoběžkou a sat. převody). Vydrží asi 4000km ale má výhody ve váze a na svou velikost mu ty převody dají chybějící točivý moment. To 500VA motor je bezúdržbový ale zase je nápadný- je to jako motorka. 4000km jsem neujel ani na Pionýru MUSTANG za mlada.

          Tak zdarec ať jiskří šlapátka v zatáčkách

          0 0
          • kyl  

            Já si to zas stavím na ježdění s detektorem kovů.

            0 0
          • pepino  

            Motor z čerpadla za 3 miliony, to je hukot.

            0 0
          • Jakobo  

            Pockej to jako ten motor je kaput nebo vydreny ci co po 4000 km?? Celkem chapu starsi lidi, kteri to maji do prace tam a zpet rekneme 30 km, tech 4000 km pak najedou za pul roku, tak to se teda vyplati. To radeji sehnat nejaky zachovaly Stadion.

            0 0
      • Radek Kolo  

        Tohle je ale opravdu o něčem jiném. Perfektní zpracování a smysl pro detail.

        0 0
      • lukan  

        paráda, vypadá luxusně!! klobuk dole

        0 0
    • Radek Kolo  

      Tak to je přece jasné že ta kvalita toho motoru není nic moc. Také tomu odpovídá ta cena.

      Já mám zkušenosti s touto motorovou sadou.

      http://www.e-darky.eu/…ava-kit.html

      Je to fakt sranda, jezdí to dobře a když se to vyladí ještě lépe. Snad jediné co postrádám je už jen převodovka :)

      Měnil jsem zatím jen cívku magneta a to protože na ní v dešti natekla voda. E-darky mají také dobrou podporu náhradních dílů a doplňků což je pro mě hodně důležitý. Kupoval jsem si větší nádrž a napínák řetězu s tažnou pružinou.

      Namontoval jsem si to na kolo z kovošrotu . ..

      Jinak mého starého Autora se motor nikdy ani nedotkne!

      Jo mimochodem koukal jsem na nové modely kol od Autora a ta kvalita jde pěkně do kytek. Jediné co upoutá je moderní vzhled jinak bych řekl že se začíná šetřit kde to jde a „bambus“ si mastí kapsu.

      0 0
    • Otto96  

      Něco podobného staví zde http://www.faborit.cz/ , ale nechá si za to dost zaplatit. Motory dává nové Čínské a prý jsou spolehlivé. Tohle je ovšem větší výzva:

      0 0
      • Radek Kolo  

        To jsou ty samé motory :)

        http://www.e-darky.eu/…na-kolo.html

        Tak spolehlivý jsou asi protože jsou naprosto jednoduchý.

        Kam si motor na kolo kdo namontuje je věc názoru, já bych to na drahé kolo nedával. Proto mám kola dvě, motorové a starého Authora Kinetic s odpruženou vidlicí.

        Tento počin Fáborit je o tom mít hezký pocit z jízdy na „retro motorovém kole“ a né si zablbnout na jízdním kole s motorem (začínám si nějak vzpomínat na dědův krásný starý pérák ČZ 125)

        To jsou dvě rozdílné nálady… Samozřejmě také respektuji.

        Ovšem tím kolem s motorovou pilou přibyl další druh nálady, pro manžela honící po vesnici svojí nevěrnou ženu (lze jistě použít i na krácení dřeva naležato) podobně jako kolo s detektorem kovů, nebo třeba Retro Scott model 1914 ve vojenské úpravě se strojní puškou a to kola s motory čistě účelová :))

        0 0
      • KamilD  

        Tyo, tak tohle je ovšem zabijáckej stroj :D. Na to už musíš mít i zbrojní průkaz určitě :)

        0 0
    • capis  

      Jeden můj známý má toto na ježdění do práce a komplet včetně montáže to stálo tuší 7000,–Kč (asi dva roky zpět)

      0 0
      • KamilD  

        Noto je přesně ono, tak by to mělo vypadat. Každopádně motor mi dnes dorazil, tak to o víkendu snad zvládnu namontovat. Objednal sem ho tady v pátek: http://www.kitebike.cz/…avne-motory/, takže docela fofr. Dopravu sem měl zadara. Přišla krabice tak 40×40×25cm až sem si myslel že se to do ni nemůže vejít, ale je tam fakt všechno :). Některé opracování dílů, jako je například napáínák řetězu není nijak valný, ale zase za ty prachy to chce přimhouřit oči nad provedením. Zatim sem je ani nikde jinde levněji neviděl, jen KiteBike, kde jsem ho zakoupi a ty e-darky. Narazil sem na ně ještě na aukru, ale stáli něco přes 4000kč. Ještě sem koukal, že se k tomu vyrábí tzv. předloha řazení a pohon lze pomocí toho předělat na původní hnací ústojí kola a tak využít vícekolečko na řazení. Docela vychytávka :). Člověk si s tim asi i dost vyhraje když chce.

        0 0
        • Radek Kolo  

          jasne jackshaft kit :)

          http://www.e-darky.eu/…prevodu.html

          Máš tam i v záložce video s amerikáncem. K dostání prej na doptání?

          Objednej Kamile, namontuj a pak dej vědět :)

          0 0
        • kyl  

          Tak co,motokolo hotové?Já byl dnes otestovat můj pekelnej stroj(motor z minibike 49ccm)po silnici na nejlehčí převod 22–34 vzadu to letělo 68km/h.Nemám na tom ještě stupačky tak jsem nezkoušel řadit(mám 24kvaltů)a jel jen na ten nejlehčí rozjezdovej.

          0 0
          • emanuel  

            kyl motor z minibiku na kolik to cenove vyslo teda jestli se muzu zeptat a dily mozna ze bych se pustil do prestavby :-)

            0 0
            • Vilém  

              Koukni treba na aukro, byvaji kolem 1500–1600,– komplet.

              0 0
            • kyl  

              Je potřeba kompletní motor asi 1550kč,rozeta a řetěz,popřípadě nádrž ale ta už může být z kde čeho.

              Nakupoval jsem tuMinibike

              0 0
              • Vilém  

                No tvl to je peklostroj:))

                Co se tyce pohonu, tak to vypada pekne udelany, ale proboha co ty detaily, jako komin pod predstavcem, kabalaz omotana na noze vidle atd?

                0 0
                • kyl  

                  Je to furt ve skušebním stavu,pokud to bude fungovat jak má tak rám přijde na komaxit.Sloupek vidle jsem zatím zkracovat nechtěl,kdyby náhodou nápad neklapl.Nádrž taky zatím ještě nemám.

                  0 0
              • VanVren  

                Až ti to namotá nohavici, tak se po..reš :-))

                0 0
                • kyl  

                  Nenamotá,noha na stupačce je dost daleko od řetězu.

                  0 0
              • Radek Kolo  

                Nemá to šlapky? Jinak mě tohle přesně napadlo taky, ale chtěl jsem zachovat podstatu jízdního kola.

                Nádrže mají třeba tady

                http://www.e-darky.eu/…-vickem.html

                0 0
                • kyl  

                  Radši bych plastovou průhlednou,obsah stačí ale ta cena.Plastové jsou ani ne za polovic.

                  0 0
              • kyl  

                Tak takhle to nakonec dopadlo.Trocha inspirace Rudým baronem.

                0 0
                • Jamin  

                  hezký, ale toho výfuku bych se asi trochu bál

                  0 0
                  • kyl  

                    Výfuk je v poho,mezi nohou a výfukem je tak 20cm místa.Slabé místo je ale řetěz od motoru,je slabej a rychle se vytahuje a ojíždí zuby na kolečkách.Výměna za silnější celkem pomohla ale neodstranilo to celkem velkej hluk.

                    Teď budu přecházet na ozubenej řemen šířky 15mm.

                    Potřeboval bych jen spočítat obvodovou kružnici na rozteč zubů 5mm,tak aby to vycházelo na průměr řemenice 170–180mm.

                    Pro tento řemen 5M se dělají řemenice max.76mm

                    0 0
                    • kyl  

                      Tak zatím to testuju s náhradní řemenicí.Originál stojí asi 700,– a musí se dosoustružit a udělat jedna bočnice aby nepadal řemen.Musím zjistit co vydrží řemen než ji koupím.Cena řemene je 217,–,což je velkej rozdíl oproti ceně řetězu,rozety a pastorku(800,–)a ty vydrží tak 600km.Hluk absolutně žádný a po rozjezdu a udržování rychlosti ±45km/h to po malé úpravě výfuku není hlučnější jak babeta.

                      0 0
                      • kamaro  

                        To máš řemenici HTD 5M? Já laboruji na pohon kola s 8M a i při vyším profilu zubu mám problémy s občasným přeskočením zubu při silném záběru (silové šlapání do prudké stojky ve stoje, v sedě to neurvu). Nejraději bych použil 14M, ale i nejmenší řemenice je moc velká a i kdybych si ji nechal vyfrézovat, tak by se tento řemen na řemenici o průměru cca 80mm stejně asi nenavinul. Je taky pravda, že současný rám je bláto a možná tím jak se kroutí tak tomu přeskočení pomáhá.

                        0 0
                        • kyl  

                          Jo,je to 5M,šíře 15mm.Zatím mi to neproklouzlo a to není nijak extra naplé.Na tu vystouplou část malé řemeničky na motoru přijde ještě ložisko a domeček s výřezem na průchod řemene.Celkově se to zpevní a nebude držet jen na jednom ložisku.Dole mi zatím zabírá každý 10tý zub ale už mám vyhlídlou řemenici s 90 nebo 112 zuby.

                          0 0
          • KamilD  

            Cože? 68km/h? To už bych radši ani víc nezkoušel :). Každopádně asi dobře postavené. Já mám taky hotovo. Nasadil sem to na toho Authora. Dělal sem to cca 5 hodin se všim všudy. Osazený je to skoro hned. Nejhorší bylo asi namontovat a vystředit tu zadní rozetu do výpletu. Zbytek byl jak stavebnice. To provedení motoru odpovídá nízké ceně, některé díly by chtěli ještě dost opracovat jako třeba napínák řetězu. Zatim sem s tim jel necelých 40km/h, ale zatim zajíždim, tak to nechci moc honit. Každopádně zatim dobrá hračka, takovej jednorychlostní moped teď z toho :). Sem zvědavej co to vydrží.

            0 0
    • Smazaný účet  

      včera jsem v praze v řásnovce potkal tohle..

      0 0
      • Radek Kolo  

        Ten tahový startér není origoš, je to na krytu magneta. Zajímavý počin a koukám . . . že by vzadu volnoběžka?????

        0 0
    • Radek Kolo  

      Samotný motor

      http://www.e-darky.eu/…-motory.html

      Jen přidělat malej ráfek na zadní kolo, vycentrovat. Výzva na řemen.

      0 0
      • KamilD  

        Motokolo z jízdního kola galaxy Merkur. Vypadá fakt dobře.

        0 0
    • KamilD  

      Nemáte náhodou někdo zkušenost s motorem CDH?

      http://www.kitebike.cz/…pletni-sada/

      Já si pořídil ten MACHINA o 1000 levnější, tak by mě zajímalo, jestli je tam ten cenovej rozdíl znát.

      0 0
    • kamijanek  

      Zdravicko.

      Mam japonsky motor

      Jezdi pekne od koupi kitu nad 30 km

      Ale od najety cca 200km poklesl vykon pod 30km, ale honil jsem ho s prislapem z kopce na 60, mozna jsem tam neco spalil-pridusil. Mam vplanu vyprevodovat tento motor na vicekolecko a kouknu se i proc jede pomaleji

      Jinac paradni hracka ;)

      0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Neco takovýho ?

      0 0
    • Roman  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • czmax  

      Ahoj, já mám zkušenost s přídavnou sadou na zadní kolo. Jedná se o motor honda GX35 s třecím válečkem, kterým je poháněný přímo zadní plášť. Prodejce uvádí, že to vyjede každý kopec, se mnou (75kg) to nevyjelo žádný kopec, i v tom nejmenším stoupání jsem musel šlapat. Uváděnou spotřebu 1,5l jsem taky nikdy nedosáhl, vždy byla minimálně 3,5l, ale většinou šla i přes 4l. Rychlost uváděl prodejce 50km/h, ale já jsem se po rovině přes 28 nedostal, z kopce to na plný plyn jelo 32. Jezdilo to na natural 95. Zkusil jsem tam nalít E85, pak to nedrželo volnoběh, ale vyjelo to aspoň měnší kopečky bez šlapání. Zkoušel jsem počítat spotřebu a max rychlost podle parametrů motoru, získaných od hondy a souhlasilo to s tím, jak to jelo, max rychlost je omezena otáčkami a je 27km/hod s třecím válečkem o průměru 21mm a spotřeba na 100km vyšla 3,2l bez zátěže. Jakmile mě přešlo očarování z nové hračky, tak šel tento „výkonný a úsporný motor“ do světa. Vydat se touto cestou proto vřele nedoporučuji, pořizovací náklady 12800kč jsou vyhozené peníze a ani provoz není nejvýhodnější a spíš to dělá problémy, než užitek, do terénu se s tím vzhledem k velké hmotnosti a změně těžiště na levou stranu nedá skoro jet.

      0 0
      • pepek  

        pokud ti to na líh jelo líp, než na benzín, tak to je jasná chyba uživatele. Pravděpodobně jsi to měl moc bohatý.

        0 0
        • czmax  

          Chyba uživatele asi sotva, když na tom karburátoru nejsou žádný seřizovatelný prvky. Bohatost nijak neovlivníš, leda sytičem, nebo výběrem filtru, ale všechno bylo originál.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Karburator bez serizovani jsem nevidel ani na nejlevnejsich cinskych smejdech…to mi hlava nebere…

            0 0
          • kyl  

            Je tam šroub pro volnoběh a jinak určitě půjde štelovat jehla a trysky budou taky výměnné.

            0 0
      • kyl  

        Motor s třecím válečkem je k prdu.Já jsem se svojí stavbou pomocí motorku z minibike spokojenej.Řetěz jsem postupně nahradil ozubeným řemenem 5M 15mm ale po úpravě spojky(teď je poznat jak je ten motorek slabej) se mi 15mm řemen trhal.

        Přešel jsem na řemen 25mm a teď je to teprv ono.Na cestě je už silnější motor 54cc(17000 ot­./min.).Ten co mám teď ma 49cc a 7500 ot./min.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • Drak25679  

      Zdravím s tímto motorem mám bohaté skušenosti mám obsah 80ccm dokážu ho tak vytunit že se nikdy nepokazí uš na něm jezdím 4 roky bes závad

      0 0
    • Drak25679  

      Pokud chcete běkdo poradit napište

      0 0
    • Yura  

      A to jako kdyz mate ten zhavej motor mezi nohama. To je jak mozny, ze nemate popalena vnitrni stehna? Jinak totok fakt nechapu. Smradit timhle šitem.. E kolo beru, ale takovejhle prasopes to je strasny. Od toho jsou snad babety a skutry ne?

      0 0
      • Smazaný účet  

        Nemas rad horko mezi nohama a poradny vykon?

        0 0
      • pepek  

        Ti, co nedávají posilku 5× týdně, tak mají stehna normální, která se motoru ani nepřiblíží. Měl bys ty steroidy přece jenom omezit.

        0 0
        • Yura  

          Ty debilku dotknout se toho muzes nechtic ikdyby jsi mel nohy jako draty do betonu. To me chcete tvrdti, ze s tim rozhavenym motorem mezi nohama fakt nekdo jezdi v lete v trenkach? Neverim ani nahodou..

          0 0
          • Smazaný účet  

            Bejvaly doby, kdy chlapi jezdili na masinach v kratasech a pod kulama jim klapaly ventilove zdvihatka :)))

            0 0
      • kyl  

        Proč popálená stehna?Motor je tak na úrovni lýtek.Zbytek komentovat nebudu,já to nevymyslel ale beru to.

        0 0
      • xtonda  

        No já bych se bál spíš o lýtka, ale jinak mi tahle řvoucí smradlavá dvoutaktní věc přijde jako naprostá odpornost, zejména při představě, že se s tím nějakej ******, co si to pořídí, bude cpát někam, kam motorová vozidla nesmějí.

        Pokud na tom chce někdo jezdit, ať pro to platí stejná pravidla jako pro jakýkoliv jiný 50ccm moped.

        0 0
        • Vilém  

          No kdyby se drzel povoleneho obsahu, tak by mohl tam kam kolo.

          0 0
          • xtonda  

            Ano, ta vyhláška není napsaná úplně jasně a to že může je jeden z prosazovaných výkladů. Ale nemyslím si, že je to správně a nelíbí se mi to.

            0 0
          • kyl  

            Jde hlavně o výkon motoru do 1kWh a rychlosti do 25km/h

            0 0
    • 01carbon  

      Doporučuji zaměřit se na přední kolo – pila Husquarna, řemenice z automatické pračky, klínový řemen taktéž :-)

      http://m.budejckadrbna.cz/…z-svetel.jpg

      0 0
    • Tuli  

      Ahojte, vedeli by ste mi pomôcť ako namontovať na bike motor?

      Mám motor 2T zo zemného vrtáka a výstupná oska sa točí pri plnom výkone asi tak 200 ot./min.

      Predstavu mám takú, že motor by bol umiestnený za sedadlom a poháňaný by bol predný prevodník (aby som mal možnosť radiť všetky rýchlosti a tiež po odmontovaní motoru by som získal naspäť plnohodnotný bike).

      Mimochodom tých 200ot./min je podľa mňa približne taká rýchlosť ako človek dokáže točiť nohami a preto by som na motor a na predný prevodník dal najradšej rovnakú veľkosť ozubeného kolesa, aby bol pomer 1:1. Je to rozumný nápad?

      Najväčší problém je, že si neviem momentálne poradiť s tým, aby sa mi pedále netočíli keď motor zaberá.

      Kľuky s prevodníkom mám shimano fc-m371 48×36×26t

      Ďakujem veľmi pekne za každý nápad či radu ako odstrániť hlavne tie točiace sa pedále. :)

      0 0
      • Tuli  

        Ahojte, tak sa mi podarilo to spojazdniť. Šlape to zatiaľ ako hodinky.

        Popis: konštrukcia je vyrobená zo železnej pásoviny a prichytená pomocou objímok na rám (nechcel som vŕtať do rámu, aby sa neznížila pevnosť rámu).

        Motor: Je to benzínový zemný vrták 1,25kW s prevodovaný na 130ot./min. Prevodovka zabezpečuje krútiaci moment 100Nm, čo je postačujúce na tieto účely.

        Na hriadeľ sú nasunuté dva vysústružené komponenty. Prvý komponent je pevne spojený s hriadeľom motora a na druhý komponent je pripevnené ozubené koleso, ktoré poháňa pedále.

        Medzi týmito dvoma komponentami sú dve silné struny, ktorými sa prenáša krútiaci moment. Inak povedané, ten krútiaci moment prenášajú samotné struny tým, že sa naťahujú.

        Reťaz napína prehadzovač, ktorý stál asi 10 EUR.

        PS: Uloženie motora na tomto mieste som volil preto, lebo mojou podmienkou bolo, aby boli zachované všetky prevody vpredu a tiež aj vzadu.

        Zatiaľ je to v štádiu, že je to funkčné, ide to pomerne rýchlo (cca 50km/h) ale točia sa tomu pedále.

        Máte nejaký nápad, ako by sa to dalo odstrániť? Je mi jasné, že cez voľnobežku, ale ako ju tam dať?

        Samozrejme keď to bude dokončené, dám detailnejší postup ako si niečo také doma vyrobiť a tiež aj detailnejšie fotky s presným popisom.

        Ďakujem Vám vopred za pomoc.

        0 0
        • Vilém  

          Straslivy.

          0 0
          • Tuli  

            Este tomu chybaju kryty. No esteticky viem ze to nevyzera pekne bez tych krytov.

            0 0
            • Vilém  

              Kdyz pominu to sileny provedeni, tak se optam proc prenasis kroutak pres ty pruziny?

              Proc motor dals dopredu a zenes to pres kliky? Proc ne dozadu a hnat rovnou zadni kolo?

              0 0
              • Tuli  

                Ako som pisal, tak preto, že som chcel zachovať všetky prevody vpredu aj vzadu. Áno, máš pravdu že jednoduchšie by bolo pripevniť motor niekde nad zadné koleso a poháňať iba zadnú kazetu. Ale tým by som stratil možnosť radenia rýchlostí (minimálne na prednom prevodníku). :)

                Ďalší dôvod je, že na tom mieste, kde je teraz uložený motor, je rám bicykla najpevnejší. Nezdá sa to ale pôsobia tam pomerne veľké sily, ktoré by mohli podľa mňa aj zlomiť zadné vidlice pokiaľ by bol motor uložený nad zadným kolesom.

                Krútiaci moment prenášam preto cez struny, pretože keď tam tie struny neboli, tak to trhalo pri pridaní plynu a preskakovala reťaz a takto je to omnoho plynulejšie aj na nízkych (silných) prevodoch.

                0 0
                • Vilém  

                  Abys to zachoval vcetne prevodu, tak me napada akorat ulozeni vsech prevodniku na volnobezku, Retez od motoru bys musel mit z druhe napravo a obetovat nejmensi prevodnik, na ktery by byl natazen retez od motoru.

                  0 0
                  • Tuli  

                    Áno, nad tým som rozmýšľal aj ja. Ale nechcem práveže obetovať ani ten prvý prevod.

                    Napadlo mi, že by som mohol kúpiť iba pavúka bez kľuky, na to nahádzať prevodníky a na posledný (najväčší) prevodník pripevniť komponent, na ktorom bude voľnobežka a na to potom pripevniť pedál.

                    A to isté spraviť z oboch strán.

                    Dá sa zohnať iba pavúk bez kľuky?

                    0 0
        • pepek  

          Kolik km máš v plánu ujet do prvního devastujícího zranění?

          0 0
          • Tuli  

            Preco by malo dojst podla teba k zraneniu?

            0 0
            • Johnnyxjr  

              když vidím to bláto co ti drží ten tvůj zázrak na rámu tak ti přeju pevné zdraví

              0 0
              • Tuli  

                Sám som prekvapený, ako tie objímky dobre držia. Nehovorím, že je to najlepšie riešenie uchytenia o rám, ale nič lepšie mi nenapadlo.

                Ak máš nejaký nápad, tak sem s ním, budem rád za každú radu. :) Chcem sa ale vyhnúť vŕtaniu do rámu, nakoľko každá diera ho oslabí.

                0 0
                • Johnnyxjr  

                  já jsem původně také můj nosič dával na tyhle rychlospojky ale nevydrželo to je to bláto po dvou jízdách se to začalo protáčet nakonec jsem to chytnul specielní redukcí s rychloupínákem a ta jedna nahoře je pouze do tahu není na ní žádná váha

                  http://www.bike-forum.cz/…elu-planet-x#…

                  0 0
                  • Tuli  

                    Asi ti nerozumiem. Neviem, na ktorej fotke vidno ten rýchloupínák.

                    0 0
                    • Johnnyxjr  

                      tady na foto a jinak tu horní mám skrz na druhám konci ještě zajištěno matkou

                      podle fotek nebudeš gramař tak bych tam bejt tebou dal něco pořádnýho

                      0 0
                      • Tuli  

                        a kde by som vedel kúpiť takéto, prípadne podobné redukcie s rýchloupínakom?

                        Edit: nejako mi to nenačítalo celý obsah tvojho komentu.

                        Áno, tiež som rozmýšľal, že to upevním pomocou týchto komponentov, ale nakoniec som sa rozhodol pre verziu aká tam je. V prípade problémov to nie je problém prešróbovať.

                        0 0
        • mr.ricardo  

          Ja to vedel, peklo existuje. A prichazi ze Slovenska.

          0 0
        • Roxteedy  

          Promin. Hroznost… ale tvoje vec… asi te podobny bizary bavi :)

          Jen nerozumim tomu, proc si neporidis elektrobike, nebo „babetu“…

          No, proti gustu, zaden disputat… hodne stesti pri reseni zdravotnich kombinaci a vyjednavani s dopravaky :)

          0 0
          • Tuli  

            vyjednávanie s dopravakmi ma vôbec netrápi.

            A zdravotne problémy tu už spomenul pred pár minútami niekto ale nedostal som odpoveď.

            Tak sa spýtam aj teba, na základe čoho si myslíš, že dôjde k zraneniu? Toto ma zaujíma.

            0 0
            • Vilém  

              Tak ono jen dostat roztocenejma klikama nebude zadna slast, klidne si dokazu predstavit, ze te to vykopne ze sedla. Predstava vyletnuvsi pruziny, nebo nektereho z tech sroubu (kdyby tam alespon byly pojistne matice a loctite), neni taky nic moc. Pak tu mame jeste ten retez mezi stehny, ktery z tebe, v lepsim pripade, strha jen kalhoty. atd.

              0 0
              • Tuli  

                Jasné, že kľukami dostať nie je nič príjemné, preto to ešte nepoužívam. Mám na tom nabehaných asi 5km, ktoré slúžili iba na testovanie.

                Preto rozmýšľam teraz nad tým ako odstrániť točenie kľúk.

                Po zakrytovaní motoru, pružín a reťaze (viem, že treba myslieť na chladenie motora), sa mi šanca, že dôjde k zraneniu rapídne znižuje.

                Poistné matice, resp. podložky je ten najmenší problém. Investícia pár centov.

                Toto prevedenie slúži iba k testovacej jazde. Do plnej prevádzky sa chystám s tým až po odstránení týchto nedokonalostí. A dosť mi pomáha, keď s tým s niekym môžem diskutovať a dá mi nejaké nápady, či rady, takže ďakujem aj tebe za postreh.

                0 0
              • Roxteedy  

                +1

                0 0
            • atty  

              No, pokud si s tímhe neočekávaně „lehneš“, tak ke zranění nohy/kolena či čehokoliv jinýho dojít může a to asi snadněji, než bez toho motoru.

              Jak řešíš "vyvážení kola (pravá/levá strana)?

              0 0
              • Tuli  

                Ďakujem za konšturktívny koment. Čo sa týka vyváženia bicykla, tak sám som prekvapený, že vyváženie je pomerne dobré. Pri jazde vôbec nie je cítiť, že by to nebolo vyvážené. Ten motor nie je o moc ťažší, ako tá prevodovka a tie komponenty s pružinami.

                Keď sa zamyslím nad tým, čo sa stane, keď si s tým ľahnem, tak k zraneniu nohy nepríde, nakoľko ten motor sa oprie o zem a teda vznikne priestor medzi motorom a rámom. Ak sa mýlim tak ma kľudne oprav :)

                0 0
        • Tencovozikmin  

          Krasa strida nadheru. Kup si mopeda a kolo nech kolem.

          0 0
          • Tuli  

            mr.ricardo, Roxteedy, Tencovozikmin: Toto je fórum o pomoci, nie o trollení, výsmechoch, znevažovaní a vysmievaní sa ostatným. Každý z nás sa účí tak to láskavo akceptujte.

            PS: zaujímalo by ma, že koľko „prototypov“ ste spravili každý z Vás… Ja riešim to, ako na bike dať motor, nie ako si kúpiť hotový produkt a potom sa vysmievať ostatným čo niečo skonštruujú.

            0 0
            • xtonda  

              Protože výtvory některých tu na fóru jsou pomalu umělecká díla, ale tohle je bastl šílence a naprostá zhůvěřilost. Navíc sada se spalovacím motorem k namontování na kolo se dá koupit za 4 000 Kč. http://www.e-darky.eu/…ady-kit.html

              0 0
              • Roxteedy  

                +1

                0 0
              • Roxteedy  

                Hele, ty kity jsou pěkný :) Nic pro mně, ale aspoň to má nějakej vymyšlenej koncept, a snad aspoň elementární bezpečnost… :)

                ikdyž, orestovaný stehna zevniř nebude nic příjemnýho :)

                0 0
            • Chlebovnik  

              Toto fórum je hlavně BIKE-forum. Ne MOTOBIKE-forum. Tak to laskavě akceptuj.

              0 0
            • Tencovozikmin  

              Je se neposmivam dal sem ti radu. Co bude na tomhle prototypu za zvlastnost a nebo jake tam jsou plusy a vychytavky oproti jiz vymyslenym? Nehlede na to,ze na kolo si namontovat motor co dela randal jak hovado a smrdi,je hnusnota.

              0 0
            • mr.ricardo  

              Ja se taky neposmivam, je to naprosto sileny, jak napadem, tak zpracovanim. Uz jsem v zivote par veci zbastlil, kutilstvi provozuju prakticky cely zivot, ale tohle je … nevim, co napsat, vy z vychodu jste na kritiku precitliveli.

              0 0
        • krabica  

          Ta hromada podložek pod hazkou tam je kvůli vyvážení?

          0 0
          • Tuli  

            „Hazkou“ máš na mysli ten prehadzovač/napínak reťaze?

            Tie podložky nie sú kvoli vyváženiu ale ako dilatácia :D

            Nakoľko celý bike bol konštruovaný do tohto stavu niekoľko desiatok kilometrov od najbližšieho železiarstva a technický výkres k tomu neexistuje, muselo to byť riešené takto.

            Všetky dilatácie, ktoré sú riešené podložkami budú zmerané ich veľkosti a nahradené patričným dilatačným dielom. :)

            0 0
        • iron.hide  

          je to parada

          0 0
        • IndyCZ  

          Super, za kolik bys to kdyžtak prodal? Uvažoval jsem o elektrokole, ale toto je ještě mnohem zajímavější alternativa.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.