• buba CZ

    Kolega mě přivedl k tomuto lama dotazu a já mu nedokázal odpovědět.

    Byl na kole v Řecku a každý den měl defekt(ostny).Těd tam jede znova a chtěl by se tomu vyvarovat,ale nechce investovat do bez duše s mlíkem,protože by musel překopat kola pro celou rodinu a to by ho vyšlo draho(5 kol).

    Otázka zní:dá se nalejt mlíko do duše,aby to zacelilo průpichy od ostnů?

    • lukas aka mitro  

      duse je v plasti napnuta, takze dirka se po defektu roztahne. Navic se duse v plasti hybe,takze i po zalepeni mlikem to nebude moc drzet.

      • vyvyen  

        Přesně jak píšeš! Plášť na ráfku napnutý není, je v něm podtlak, takže se dírka v plášti logicky neroztáhne, ale zatáhne! Navíc, plášť se na ráfku ani nehne!

        • Georrge  

          poposedni si, popremyslej co ma plast navic oproti dusi a pak to zkus znova :)

        • lukas aka mitro  

          Dneska nebyl prasecek na hlavicku, co?

          Plast je vyztuzeny, ma kostru z vlaken. Ano, trochu se napne, ale napnelismus nesou vlakna, je samotna guma.

          Malokdo ma v plasti dusi takoveho prumeru, aby bez pnuti ve stenach vyplnila plast zevnitr. Typycka 2.1" duse se v 2.25" trochu nafouknout musi…a stejne tak by se trochu nafoukla v 2.1" gume.. Toto by nenastalo v pripade pouzizi (sjezdove) 2.5" duse.

          Takze prestan zvracet, nafoukni si cvicne dusi tak, aby se roztahla priblizne do rozmeru, ktere ma uveznena v plasti, propichni ji spendlikem a pozoruj co se stane s dirkou..:).­.roztahne se diky napeti ve stenach.

          za duruhe…duse a plast se vuci sobe pohybujou (vlivem deformace pri kontaktu se zemi). Timto soupanim se tesnost pripadne zalepeneho defektu tmelem bude opetovne porusovat.

        • Marskatin  

          Tak podtlak, jo ? :D

        • Dav...1  

          Ano, běžně vozím v plášti vakuum :-)

          Má to pak lepší jízdní vlastnosti, líp to sedí a díry se neroztahují.

      • MlokCZ  

        Jeden problém je, že se duše vůči plášti pohybuje (takže to nefunguje plášť jako další navazující vrstva, která by tomu pomohla).

        A další, že se opravdu více roztahuje po propíchnutí (jak nemá pevnou kostru narozdíl od pláště) narozdíl od pláště.

        A k tomu je tu ten hlavní problém, duše je příliš tenká. To je ten důvod proč to nefunguje.

        U plášťů je to úplně stejné. Čím tenčí plášť, tím tmel funguje hůře a proto tak dobře funguje u tlustých UST plášťů, kde je hodně materiálu.

        Duše je ale ještě o dost tenčí než šlupka pláště, proto smůla…

        PS: Jak už tu napsalo více lidí, v praxi to opravdu vůbec nefunguje (viděl jsem více případů, kdy to nedalo ani malý defekt od trnu, někdy to chvíli drželo a za chvíli se to zase utrhlo a to včetně již přednaplněných slime duší).

        • saddik  

          Možná bude vadit i pudr uvnitř duše. Dokážu si představit, že mlíko znehodnotí..

    • Georrge  

      predelani na notubes neni zas tak drahe, staci dve pasky (gumove nepotrebujes) a velka pixla mlika.

      Dalsim resenim jsou odolnejsi gumy (coz vyjde draz) nebo tluste odolne duse.

      • lukas aka mitro  

        Akorat ze ma pet kol…rafky zcela jiste nemaji TLR patky…gumy vselijake. Mozna by celou dovolenou potreboval jenom aby ty plaste cele rodine nahodil. Litrovka mlika by skoro padla…

        Odolne gumy OK, ale proti trnum az tak nefungujou…trn je ostry a proste projede…to same odolne duse…

        Mozna by mohl zkusi FOSS s tmelem…ale tu zadnou zkusenost nemam a tak neporadim…

        • Georrge  

          ja vím ze jich ma pet, vsak jedna paska je na dva pary kol, takze dve pasky pro ctyri kola, no tak by potreboval tri pasky trochu jsem se sekl. Ze by litrovka padla s tim se taky pocitalo. TLR rafky nutne nepotrebujes, staci aspon trochu vhodne gumy, to uz ale musi vedet on… jen jsem tim chtel rict, ze se to da udelat docela levne i na vetsim poctu kol.

        • Pablos  

          Tady je staré známé video s porovnáním duší. Vyhodnotili, že dobrá volba je FOSS duše s tmelem.

    • Ricci  

      nefunguje to

    • krtex  

      Samo že jo:

      http://www.slime.sk/…do-dusi.html

      nebo

      http://www.slime.sk/…5–2–125.html?…

      Osobní zkušenost mám jen s verzí pro bezdušové pláště:

      http://www.slime.sk/…do-pneu.html

      Konkrétně CNT race-king – na to jaká to byla šlupka, tak to celkem utěsnilo boky a co jsem to vozil, tak defektů 0.

      KTX@

      • Ricci  

        ale dusu utesnit je problem, nefunguje to poriadne,bohuzial z vlastnej skusenosti, jedinym riesenim je bezdusovka s mliekom

        • krtex  

          No když utěsňuješ duši tmelem na pláště, tak jistě, ale to je Tvoje chyba..

          Se správným tmelem nevidím důvod, proč by to nemělo fungovat.

          A teoretizování typu Mitro je na hovno.

          Ale chápu, že když někdo napíše na BF že něco nejde, pak někdo POSTne řešení, tak těžko přiznat chybu a budeme vést sáhodlouhé diskuze, jak Americká firma s 25letou tradicí, prodává celosvětově víc jak 10 let produkt, který ale vlastně podle odborníků (rozuměj SPAMERů fóra) z BF nefunguje..

          HOWG,

          KTX@

          • Ricci  

            Pouzival som origos Slim duse s tmelom a stalo to za hovno

            Howgh

          • Concorde  

            Jezdil jsem slime v duších a nikdy to nefungovalo pořádně. Akorát to kombinuje nevýhody obou řešení. Dírkou cca 1.5mm tmel jen prosakoval a duše už nešla pořádně zalepit.

          • lukas aka mitro  

            Btw…tata vozil nejaky sajrajt v dusich a nikdy to nefungovalo…a jako bonus byla duse a plast komplet zgrcany a vymena duse byla skutecna lahudka…

      • jIrI___  

        Nefunguje to, vyzkoušeno.

      • obda  

        Znáš někoho, komu to na bajku s dušema funguje stejně dobře jako bezduše? Já teda ne.

    • mr.antik  

      Draho – no jestli bude kupovat deset rezervních duší a pak tam každou chvíli lepit defekty ve 45 stupních na slunci… já bych snad dal radši bezduše.

      • Georrge  

        no ono kuchat bezduše a cpát tam duši když řízneš, to taky není žádná slast :D ale zatím jsem to nikdy nepotřeboval dělat…

        • lukas aka mitro  

          Tak pokud jse jenom o vysroubovani ventilku, vyliti zbytku mlika a nahozeni duse, tak je to docela vpohode…ani se moc neumazes. Sranda je, kdyz to tak nechas delsi dobu, opravim to priste a tmel ti prilepi dusi k plasti…pak je to opruz…

          • Georrge  

            jeste jsem tohle nikdy nemusel podstoupit, ale rekl bych ze nejvic se clovek zasere kdyz cpe dusi do plaste ktery je zevnitr cely od tmelu a pak to nasazuje na rafek, ktery je taky zajebany od tmelu.

            • lukas aka mitro  

              Ono se to da…dost pomuzou montpaky-nemusis se prat se zablemcanym plastem. Rafek to schyta. Mi po nahusteni vytekal zbyly tmel kolem ventilku:D

    • Rychlej turista  

      Bych se spíše podíval po pláštích s ochranou proti trnům, než se stresoval něčím, co nefunguje. Na trny jsou ovšem ideální bezduše, bo ty defekty ani nezaregistruješ.

    • MlokCZ  

      Máš pouze dvě fungující možnosti a ani jedna nebude zrovna levná když je to na tolik kol:

      • předělat na bezduše a použít nejlépe ne úplné šlupky pláště(nejen že budou o trochu odolnější, ale také lépe funguje tmel),ideálně UST verze
      • použít odolné pláště, ale speciální modely s odolným běhounemprávě např. proti píchnutí, tyhle ochrany dělá např. Schwalbeu některých Marathonů a opravdu fungují a valivý odpor nezvyšují ažo tolik. Případně je tu nový Marathon Almotion, který možná pojedetéměř srovnatelně s plášti bez ochrany. Ale to je už slušná investiceto dát na tolik kol

      PS: Odjel jsem dvě 10 denní akce s trny (Korsika, Sardinie). Na obou akcích to bylo v průměru cca 5 defektů na jednoho účastníka (oboje to byl zájezd 30+ lidí).

      Na UST pláštích (manželka obě akce, já Korsika) a snake skin TLR (já Sardinie) jsme byly asi jediný, kdo byl celou akci bez defektu který bu musel řešit.

      Na Korsice bylo ještě pár kamarádů s odolnější verzí plášťů (tenkrát ještě alpencross verze, předchůdce double defense). To trochu pomohlo, defektů měli málo, ale aspoň jeden měl každý i na těch odolnějších.

      Speciální ochrana proti píchnutí pomůže více.

      • Carloss  

        když jse dal duši do svlečenýho pláště s Stans notubes tak to tu duši přilepilo k plášti tak, že to udělalo pěknou galusku :) dát do toho tmel tak to bude fungovat jedna báseň :D

        • ememem1  

          teoreticky celkom zaujimave ale moc neverim ze sa to prilepi po celom obvode a na celej dotykovej ploche. inak povedane neverim ze by to fungovalo.

      • Jakobo  

        Na te Korzice jste jezdili nekde po lese nebo po asfaltu? Ja jsem nastesti s Marathon Plus zadny defekt nemel, ale ani tak si nejsem vedom nejakych ostnu v plasti. Mozna zalezi na sezone, ja jsem tam byl v zari.

    • buba CZ  

      Hoší díky za Vaše reakce,uvidíme co stím uděláme :)

    • ememem1  

      strucne – hujina.

      zdovodnenie niekolkokrat v hisotrii.

      ale ako vazn, vyhodene peniaze, nefunguje to. to uz radsej dusa + plast ala „double defense“, to je takmer rovnako spolahlive jak ust. ci to v konecnom dosledku vyjde lacnejsie jak notubes neviem, treba preratat.

      • MlokCZ  

        Double defense je sice výrazně odolnější a v náročnějším terénu vydrží.

        Ale na požadované (tedy odolnost proti trnům) to také ideální není i když o něco lepší to je. Jak jsem psal výše, vyzkoušeno na alpencross verzi na akci s mnoha trny a také byly defekty.

        Jak už jsem psal, tak proti trnům hodně pomohou speciální ochrany co mají např. některé Schwalbe Marathony.

        • ememem1  

          to mas pravdu, ja som to dal iba ako varianty k tomu ak sa mu prechod na notubes zda moc drahy. ale jak hovorim ci to bude v konecnom dosledku lacnejsie nevie, jak su aktualne ceny netusim lebo uz to neriesim.

          • Atilla  

            Teď jedu gheto style s 20" duší kterou jsem dostal. Včera výlet na obyc maxxisu a v poho to vydrželo i bez mléka, takže stačí koupit jen mléko a někde vyškemrat 20" duši.

            • onuce  

              Co to prosím znamená gheto styl? A dvacítkovou duši do čeho? Děkuji.

              • novas752  

                Ze nemas Tubeless Rafky, Tubeless plaste a misto tubeless pasky pouzijes nejakou obycejnou + ventilek z duse nebo celou rozriznutou dusi.

                • onuce  

                  Tedy! A to jde i s nebezdušovými plášti? Kupříkladu můj drátový Rapid Rob? Děkuji.

                  • novas752  

                    Jak kdy jak kde. Nekdy se to oovede nekdy ne. Taky zalezi na rafku na mliku. Nekdy takovy „neoficialni“ kombinacr fungujou uplne v pohode, nekdy je musis casteji dofukovat, nekdy to ma tendenci zouvat se v zatackach a nekdy to ani nekde nahodit. Musis to zkusit nebo najit nekoho kdo stejnou kombinaci rafku plaste a k tomu mlika a pasky zkousel.

                • onuce  

                  A proč místo nařízlé duše nepoužít duši zdravou? Vznikne pak přec bezdušový systém s duší. Pokud duši naplním bezdušovým mlékem v dostatečném množství, pak při defektu se toto mléko dostane mezi duši, plášť a ráfek. V ten okamžik je z duše bezduše. Navíc odpadá problematické nahazování a prvotní přilepení pláště. Vlastně jsem již bezduši měl. Při sundavání pláště, po defektu a následném použití opravné pěny, byly boky pláště přilepeny k ráfku!

                  • onuce  

                    Když o tom zpětně přemýšlím, bylo to přesně tak. Kolo po defektu velice rychle ztrácalo tlak. Použil jsem opravný spray s pěnou do téměř prázdné pneu. Nejprve se guma vůbec nezačala plnit, však pěna začala všude prskat a unikat mezi pláštěm a ráfkem ven. Již jsem myslel, že takto velký defekt pěna nepobere. Nicméně jsem kolo nahustil pumpičkou a rychle vyrazil… a ono v pohodě? Vytvořil jsem bezduše! Proto pak byly pláště přilepeny k ráfku. Až mi mrzí, že jsem si svoji první povedenou bezduši zničil, když jsem plášť demontoval skrze lepení duše.

                  • lukas aka mitro  

                    Protoze pri stlacovani kola pri jizde, se duse vuci plasti pohybuje a tak by se "zalepene misto znova a znova rozlepovalo. Nehlede na to, ze i velikost dirky se bude menit…

                    • onuce  

                      Dírka v duši se pak přec může zvětšovat jak chce, neb tou dobou je pneumatika již utěsněná tmelem, tedy bezdušová. Viz ta rozřízlá duše při gheto stylu…

              • Carloss  

                najdi si na youtube „ghetto tubeless“

                • onuce  

                  Děkuji, večer pohledám… Sám žiju v ghetu, tedy by to bylo stylové!

                • onuce  

                  Tak jsem shlédl několik těchto videí. Zajímavé. Nelíbí se mi tam však ten oříznutý přesah duše. Stále si myslím, nač pracně duši stříhat, to ji raději uvnitř nechat po nafouknutí explodovat, roztrhne se sama a ve skrytu pláště. Nicméně zatím se mi osvědčuje opravný spray, tak budu pokračovat touto cestou. Jen již po jeho aplikaci nebudu plášť demontovat, nechám opět časem, a po opakovaných použitích sprayie s pěnou, pneumatiku zbezdušovatět. A hned mohu začít, detekoval jsem pomalý únik na zadním kole. A na zimáku již to tak vlastně mám, několik měsíců již na dvou sprayích.

                  • lukas aka mitro  

                    Kdyz ji nechas uvnitr, tak se nestrihne mezi patku plaste a rafek a nevytvoti tesny celek ve vnitnim profilu plaste. Kdyz se ti bude kloktat prazdna duce v rafku, bude mliko a vzduch podfukovat do der od niplu a ven…awotomtoje

                    • onuce  

                      Měl jsem na mysli malou duši, jako v gheto stylu. A ta bude na ráfku napnutá jako páska i při ztrátě tlaku po explozi.

                      • KAITEN  

                        budes muset provezt ale rizenou explozi

                        • onuce  

                          Ano, také mám obavy, zda se duše neroztrhne v oblasti niplů… Možná by bylo dobré ji v horní části lehce naříznout nožem… Nevím. Ale jak říkám, zatím budu sprayovat a uvidím.

                          • novas752  

                            To podle me nebude fungovat. Tam jde o to, ze se plast opre o rafek a pritom stiskne tu vycuhujici dusi, cimz se to dobre utesni.

                            To co mas na mysli je v podstate Schwalbe Procore a to slouzi spis jako ochrana proti vyzuti plaste a proti procvaknuti o rafek.

                        • novas752  

                          To by mohl zaridit specialni mravenec – strelmistr. :)

    • Kubajsu  

      Všichni sice píšou, že nejde, ale mě to funguje. Na větší díry asi ne, ale když jsem měl takový ten defekt nedefekt, kdy kolo ujde zhruba za půl dne, tak jsem do duše protlačil asi 20 ml mlíka a od tý doby drží…

      • onuce  

        Děkuji. Mně to zas vždy drží na opravné pěně ve sprayi. Jenže to bude asi jiná látka, než mléko do bezduší, neboť u něj udávají „latexové“, zatímco z té pěny čpí čpavek.

        • DoomHammer  

          v některých tmelech je taky čpavek :)

          • onuce  

            A nejsou tedy obecně ta čpavková mléka lepší, když mně pomáhají i s duší?

            • hrota  

              Obecně asi jo, jen to nedělá úplně dobře ráfkům. Mlok Ti určitě řekne víc, já čerpám z toho, co jsem se dočetl. Jezdím NoTubes klasiku (kde čpavek je)a zatím ráfky v pohodě.

              • onuce  

                Apropo, jak je možné, že vám bezdušákům opravný tmel „neopraví“ také ventilky?

                • novas752  

                  Dira na ventilek je uz dost velka. Ale i tak se to obcas ucpe.

                  • KAITEN  

                    jak prosimte?

                    • novas752  

                      No mlikem.

                      Nebo ty si nikdy nemel telisko (to co se da vysroubovat ven) ventilku oblemcane mlikem?

                      • KAITEN  

                        no prave ze ne, davam to tam strikackou a ventil mam tak na 20 nebo 40 minutach, ventil vzdy striknu silikonem. nafoukam a jedu to tak na 15min projet.

                  • onuce  

                    Děkuji. Tak to ano, protože mně u toho zimáku, kde jsem aplikoval opravnou pěnu opakovaně, jde teď kolo dofukovat ztěžka.

                    • DoomHammer  

                      základem je nechat stát kolo s ventilky u země tak, aby koukaly nahoru. pak se v nich tmel neudrží

                    • Singlespeed  

                      nejvyšší čas provést řízenou explozi duše.

                      • onuce  

                        To ne, pro tento účel musí být duše malá, aby ráfek obepínala i po ztrátě tlaku. Na videích to vypadá spíše na 24 „, než na 20“' které zde byly uváděny. Každopádně mě nějak čím dál více láká přec jen to zkusit. Určitě však nebudu okraje duše zařezávat, ať je to skutečně správný gheto styl. Byt již mám v tomto stylu zařízen, tak ještě kolo. A hlavně to přidá na jistotě, že okraj nezajede a nezpůsobí náhlou dekompresi.

                        • onuce  

                          A prosím tedy, jak jsem psal, z těch videí to není jisté… Pro devětadvacítku kolo použít dvacítku, nebo čtyřiadvacítku duši? Děkuji.

                          • novas752  

                            To by chtelo vyzkouset. Asi 24, 20 uz je oproti 29 sakra mala.

                            • onuce  

                              Že ano, děkuji. Tak v průběhu zimy vyzkouším.

                            • onuce  

                              Tak ještě jen jaký druh tmelu je pro tuto úpravu ideální… Ale není to nakonec jen polovičaté řešení? Stejně se pak vlastně může duše cvaknout o ráfek, nebo to v tom případě nevadí?

                              • onuce  

                                A lze vůbec provést jakoukoli konverzi na bezduši při šířce ráfku jen 21? Děkuji.

                                • Singlespeed  

                                  Neměl bys tak často chodit na B-F. Pak jsi z toho celý domotaný a zblbnutý. K čemu potřebuješ na výlety s pejskem bezduše? Samozřejmě k ničemu. Taky by mě zajímalo, jak dlouho budou mít lidé trpělivost ti odpovídat na nekonečné množství vcelku zbytečných a už mnohokrát odpovězených dotazů.

                                  • onuce  

                                    To je všechno asi pravda, nicméně bezduše bych rád již jen skrze trny.

                                  • onuce  

                                    Velice nerad se sebe zastávám, ale přec jen… Který můj dotaz je zbytečný a mnohokráte zodpovězený? Děkuji.

                                    • onuce  

                                      Když o tom tak zpětně přemýšlím, tak většinou řeším konkrétní problémy a v reálném čase. Další skupinu dotazů pak tvoří teoretická předpříprava opět na konkrétní zásah. Ostatně díky svým dotazům a odpovědím BF, mám docela již jetelné kolo bez návštěv servisu!

                                • novas752  

                                  Jo

                                  • DoomHammer  

                                    ale s velkými technickými potížemi. minimální certifikovaná šířka je 28 mm

                                    • onuce  

                                      A o jaké konkrétní technické obtíže se jedná? Děkuji.

                                      • DoomHammer  

                                        pohledej v historii, řešilo se to asi dvacetkrát

                                        • onuce  

                                          Dobře, děkuji.

                                        • novas752  

                                          To by me vazne zajimalo jake. 28mm+ rafky nema ani vetsina trailbiku, drtiva vetsina xc kol je okolo 21mm vnitrni sirky, bezduse se na tom vozi naprosto bezne a o zadnych problemech nevim. Sam jsem nekolik bezdusaku nahazoval, vzdy naprosto bezlroblemu a v 90% pripadu to bylo na rafek o dost uzsi nez 28mm.

                                          • onuce  

                                            To mě naplńuje nadějí, děkuji!

                                          • lukas aka mitro  

                                            nenadelal sis pod sebe?

                                            (jako zda si nesedis na kabelu)

                                            • novas752  

                                              Nevim. :) Poposednul jsem si a furt nic.

                                              • lukas aka mitro  

                                                Tak pockej, ono to dojde…

                                                • onuce  

                                                  Já také nerozumím…

                                                  • onuce  

                                                    Tohle je bohužel častý nešvar. Někdo něco naznačí a již se k tomu pak nezná.

                                                • novas752  

                                                  Asi jsem natvrdlej, prosim o napovedu.

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    Tak bezdusaky jsou domena endurospecifik bajku a tam rafky pod 28mm jsou naprosto nepouzitelne..to je cele…nectes, nevis…

                                                  • novas752  

                                                    ???

                                                    A jako XC se jezdi na dusich nebo jak? Bezduse mozna vznikly nekde u Endura, ale rozsirily se tak, ze to nekteri vozi i na silnicnich kolech s tlustsima plastema a sirka rafku i okolo 17mm je naprosto bezproblemova.

                                                    Ja nepotrebuju cist, ja totiz vim ;) ja uz jsem par kol nahazoval a v naprosty vetsine pripadu to byl rafek do 23–25mm. Jediny co, tak v tom nemuzes mit tak nizky tlak, protoze by se to na uzsim rafku melo tendenci zvatlat a pri agresivni jizde i svlikat, ale mluvime o maximalne par desetinach baru v rozdilu, napr 1,3 vs 1,6bar. A ani to neplati, protoze na endurech, tedy kolech, kde se obvykle vozi sirsi rafky, vice skaces na mizernej dopad a tudiz musis zase neco prifouknout abys nedopadal az na rafek.

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    Ok…kdyz nepomohlo poposednuti, doporucuju pojist maso.

                                                  • novas752  

                                                    Dneska bylo kanci. :)

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    Tak to nefunguje…

                                                  • DoomHammer  

                                                    asi ho bylo málo

                                                • onuce  

                                                  Mně to tedy nedošlo… o co tu prosím jde? Jsem zvědav. Děkuji.

    • Asook  

      Ještě jedna věc na kterou se zaměř . Jake maš ventilky na dušich?

      Některe galuskove nejdou vyšroubovat a proto tam tmel ani nic jineho nedostaneš.

      Ja to zkoušel klasicky No tubes do duše , procvaklou duši o rafek po tvrdem dopadu to nezaceli mliko uteče mezi duši a plašt a nic to neutěsni.

      • onuce  

        Zajímavé. Předpokládal jsem, že se z toho rázem stane bezduše. Tedy ne rázem, ale po chvilce. Zřejmě bude nutné vpravit mléko ještě při montáži pláště mezi právě plášť a duši. Do duše pak také.

        • pepek  

          Když použiješ montážní pěnu, tak k žádnému defektu ani nedojde.

          • -b-n-x-  

            A tím se vytvoří i něco jako je ten huck noris, či jaxe to jmenuje :-D

    • kejda  

      Nedalo mi to a zkusil jsem. Furt mírně ucházela jedna duše na dětským kole. Asi blbě nalepený flek. Cvaknul jsem tam asi 15 ml Notubes mlíka přímo do duše přes ventilek a už druhý den drží stejný tlak. Uvidíme, co při nebo po jízdě. Náhradní duši raději s sebou beru

    • onuce  

      A co tohle? Osahal jsem si to na prodejně a duše je silná a těžká. Hlavně však nechápu smysl těch ropuchovitých hrbolů…

      https://www.decathlon.cz/…8382737.html

      • MavasH  

        neznám, ale tipuji, že to bude něco jako slime *, navíc je tam ten „patent“ s výstupkama. Jejich výhodu vidím v tom, že když se nějaký trn trefí zrovna do místa, kde je výstupek, je menší pravděpodobnost, že ho propíchne, plus v těsném okolí výstupků bude mezi duší a pláštěm mezera. Vzhledem k pružnosti duše/pláště bude ta mezera „mikroskopická“. Ale vším tím duše tolik ztěžkne, že bude výhodnější vozit obyčejnou bytelnou duši

        *) u slime duší je problém ve chvíli, kdy je díra v duši moc velká (např. při procvaknutí), protože pak tmel vyteče do pláště, kde udělá značnou „paseku“.

        • onuce  

          Děkuji. Jen nevím, proč tmel v plášti udělá paseku, když v bezdušovém systému je v plášti schválně.

          • MavasH  

            U bezduší se počítá s tím, že je v plášti jen tmel a když je někdy potřeba nahodit duši (když už tmel nestačí), je pak opruz duši od tmelu očistit (a když se to neudělá hned, tak už ten zaschlý tmel z duše nedostaneš). U slime se počítá s tím, že je v plášti duše, takže když dojde k „výronu“ tmelu do pláště, musí se následně očistit nejen duše, ale i plášť (tedy za předpokladu, že má být oboje čisté).

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse