• Smazaný účet

    Toto je jeden z mých favoritů na koupi nového kola. Hodně jsem tady ale přečetl o vysoké hmotnosti rámu. Výrobce udává 2,85 kg-18 palců, včetně tlumiče. Myslím, že se tomu dá věřit a nepřipadá mi to žádná tragédie. Hledal jsem nějakou alternativu, ale marně. Sháním celé kolo, ne jen sam. rám a dosažitelnost v Č.r. nejlépe v Praze. Očekávám: XC full, zdvih 100, hliník nebo kombinace, dálkový lock tlumiče, výbava čisté XT, cena do 5OOOO kc. Máte někdo tip?

    0 0
    • roud  

      Váha je opravdu reálná ( je to těžká ***** ) na to že to má bejt chrtá full tak ta váha je opravdu tragédie…

      0 0
    • antuch  

      už sem to tu psal. Teď sem odstrojil můj model LRS model 07 a ten váží i s tlumákem Radium LRS ve velikosti 20" 2,69kg. Což je porád lepší než todle:-ú

      0 0
    • jIrI___  

      Fíha, to je celkem těžítko. Můj rám Fuel EX váží 2,69 kg ve vel. L včetně tlumiče, hlavka, osy zadního kola s RU a 24 mm zdvihu navíc. Do 50k bys mohl ještě sehnat loňský Giant Anthem X2 nebo letošní X3 ale ani jeden nemá dálkový lock ani není komplet na XT :(. Rám a systém odpružení je ale lepší než u Meridy. Další alternativa je pak třeba Scott Spark 35 , ten už dálkový lock má, ale pro změnu je na Sramu, což by mohla být pro některé lidí spíše výhoda.

      0 0
      • Hejdik  

        Nehledě na to,že pokud jde o fulla ,tak zde je srdcem kola samotný rám a co si budeme povídat Scott je společně s několika ostatními značkami na špičce,takže požadavek na komplet XT,bych zařadil jako vedlejší a zaměřil bych se hlavně na kvalitu rámu.Ostatní komponenty se dají časem upgradovat,teda pokud by to bylo vůbec vzhledem k funkčnosti potřeba.Prostě si myslím,že trvat na kompletu XT a radši ochudit kvalitu rámu je trochu zcestné.

        Takže já jsem taky za Scott Spark 35.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Napsal jsem to pro představu cenové hladiny. Nedám 50000 za sebelepší rám např. na kombinaci deore a sramu x7 apod. Chci co nejvíc „hotové kolo“, které by odpovídalo mé představě.

          0 0
          • R4YNE8  

            Co máš proti Sramu X-7 ?

            Fukčně stejně spolehlivý jako XT. Jenom máš jiná písmenka a o něco málo vyšší váhu oproti XT.

            Raději kup pořádný rám s pořádnou vidlicí a tlumičem, klidně na X-7 nebo na SLX.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Díky za radu. Mohl by jsi dát konkrétní tip?

              0 0
              • jIrI___  

                Pokud trváš na tom locku z řidítek, tak se musíš smířit s tím, že máš na výběr jen z 69 nebo Sparku. O žádném jiném výrobvi, který by takhleumisťoval lock nevím. Další možnost je koupit rám s tlumičem DT Swis, ev. nechat vyměnit tlumič, a dokoupit zamykání na řidítka

                0 0
                • jIrI___  

                  Tm 69 jsem samozřejmě myslel Meridu 96. Už se mi tak na večer ty čísla nějak pletou :-D

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  Jo, to je taky možnost – je to o penězích. Taky mi nejde jen o lock, ale i o geometrii, výbavu – cenu.

                  0 0
              • R4YNE8  

                Bike, který by ti vyhovoval je Merida Ninety-Six Carbon 3500-D 2009 z bazaru. Klidně bych ho vzal.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  To by teda vyhovoval. Komu ne. Ale je nad rozpočet a jak už jsem se tady zmínil ta cena je vysoká a blíží se tomu za kolik můžu mít tu samou 96 2010.

                  0 0
        • JSt  

          byl bys prekvapenej, ale ta merida z titulu rychlyho fullu funguje lip nez spark ;-).

          0 0
      • Smazaný účet  

        Dík. Nevím jestli se dá říct, že rám a systém odpružení je u Gianta lepší, ale protože trvám na dálce tlumiče (časem i dálka vidle) tak je to jedno. Scott se mi líbí (řazení není takový problém), ale nesedí mi geometrie-celý posed je hodně dozadu a myslím, že se s tím už moc udělat nedá. Kromě toho je to houpačka, dokonce i se zamčeným tlumičem jsem ujel pěkně daleko v domění, že mám odemčeno. Imunita houpání vůči šlapání žádná. Merida je i přes vyšší hmotnost větší sporťák.

        0 0
        • jIrI___  

          Na Epica s Brainem ses díval? Ale nevím jak moc brain brain nahradí zamykání, nicméně houpačka to určitě nebude.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Díval, kolo samozřejmě pěkné – cenu raději nekomentuji. Můj požadavek ale je geometrie klasického HT. Spešl už je moc „na pohodu“.

            0 0
            • jIrI___  

              Jestli je Epic „na pohodu“, tak jsem zvědavý co nakonec vybereš. Nic víc chrtího mě snad ani nenapadá. Každopádně přeju šťastnou ruku při výběru.

              0 0
            • bluma  

              No to bych neřekl, Spešl a hlavně ten Epic je dost nataženej, stejně tak třeba Trek Top Fuel.

              0 0
              • Milan_P  

                tak zrovna geometrie techdle kol bych nesrovnaval, Treky jsou absurdne dlouhy, jak HT tak fully – vubec nevim z jakyho duvodu je tak natahují

                0 0
            • McBlacky  

              Epic je na pohodu jen když si ho na pohodu postavíš

              a stavět lockout tlumiče dálkou jako klíčový požadavek na bajka je blbost.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Jo. Přesně tak jako ten kdo chce dálku vidle nikdy pořádně nejel na odpružené vidli…

                0 0
                • kesu  

                  ja bych dal cokoli za lock i na FR vidli..

                  0 0
                  • fousek  

                    ? Na co? Vzdyt lock uplne rozhodi geo. ja mam treba SAG cca 3–4cm a pokud to locknu tak se to pak ridi jak autobus. O vyjezdech snad ani nema cenu mluvit.

                    Na freecko si dokazu predstavit leda snizeni zdvihu, to bych rek ze je o dost uzitecnejsi. Pro potencionalni chrty by se snizena vidle mohla chovat progresivnejs.

                    0 0
                    • jonti  

                      Vis ze existuje i lock, ktery zamyka vidli ve zdvihu?

                      0 0
                      • fousek  

                        O tom sem neslysel, pouc me

                        0 0
                        • kesu  

                          to je vlastne kazdej,zamknes a dokud to neodlehčíš tak to zůstane tam kde to je.Takže celkem ais tak půl vteřiny:DDDD

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            To ale jointy nemyslel. Existuje lock, který místo komprese uzamyká/výrazně omezuje expanzi. Takže vidlice může neomezeně do zdvihu a nemůže zpět.

                            Na výjezdy je tohle lepší než klasický lock, jenže zase na rovině je to problém, tam postupněš zatlučeš vidlici dost do zdvihu a dojde k opačnému problému, tedy najednou bude ve zdvihu moc.

                            A jen doplním, že i když je lock na kompresi a odlehčíš, tak když ve stoje zase více vidlici zatížíš, tak ji postupně zase trochu do zdvihu dostaneš. Tedy takhle to je u většiny vidlic (třeba RS a Foxky určitě), lock kompresi nezavře 100%.

                            Problém s geometrií je tedy hlavně v sedě, kde je ve výjezdu zatížená vidlice více. A zase v sedě ji nemusíš zamykat.

                            Takže tu geometrii bych locku zase tolik nevyčítal, i když ji to malinko zhorší.

                            0 0
                            • kesu  

                              takhle to ma akorat maverick duc ne?:)

                              0 0
                            • fousek  

                              Me ta zmena geometrie prijde docela velka a u fulla se vidlice nori jenom malinko, zato zadni stavba uz docela houpe (bavim se o freeridech) Snad jen u idrive by to mohlo mit nejakej smysl, protoze ten ve stoje zamyka docela dost

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Jasně, čím vyšší zdvih, tím to bude horší. Já bych to tak třeba určitě nechtěl, já jsem spokojený se snižováním bez zamykání (i když bych mohl i navíc zamykat).

                                0 0
                                • fousek  

                                  Ted si nejsem uplne jistej jestli to nemaj RS u mission-controlu dohromady s 2-stepem, protoze 2-step je reseni v levy noze a mission-control je v pravy noze a do nedavna meli vsechny mission-controly floodgate

                                  „The long travel single crown fork is put to task by all kinds of riders in every type of terrain. To accommodate the varying needs from the trail to the air, Mission Control’s high and low-speed compression controls, Dual Flow rebound and floodgate control make perfectly tuning your suspension for all-mountain efficiency and big drop performance an easy turn of a knob. Durable and elegant, the shimmed damper design makes this the most plush and responsive damper for long travel needs.“

                                  marketingovy kidy od RS

                                  0 0
                    • kesu  

                      hele me by to vyhovovalo,zamknul bych to,a jel bych s váhou uplně vepředu ve stoje-na vejšlapy super. Na Lyriku (zvláštní verze komprese která se rovná locku-verze IS) jsem to takle využíval každou vyjížďku. Kdyby todle tlumeni fungovalo i jinak než jako lock koupil bych si s tim totema.Problem je že IS verze jsou jinak dost mr..a :(

                      0 0
                      • fousek  

                        Novy Totemy rozdelujou na DH a FR, do ty doby byli v podstate jen FR a ty vsechny meli floodgate, takze i ja mam na Totemovy lock i kdyz ho vyuziju jen tehdy, kdyz mi ho omylem zapne prilba

                        0 0
                        • kesu  

                          ta DH verze by mophla bejt super..

                          ale aspon na lyriku mi prislo,ze to modry plná verze reaguje na kompresi jinak nez verze IS..

                          0 0
                          • fousek  

                            No prave ze DH nema floodgate takze ma vic mista na HS a LS kompresi, samozrejme DHckovej by se mi libil vic. IS ma snad jen flodgate ne? na normal Totemovy je velky modry kolo ladeni HS a stribrny maly kolecko na LS. Vevnir stribrnyho malyho je inbus 2,5 tusim, kterej ladi prah floodgate a floodgate se aktivuje tak ze se stribrny kolecko zatlaci a zatoci po smeru hod. rucicek.

                            0 0
                            • kesu  

                              me prislo,ze verze IS jde tim modrym koleckem uplne zamknout,zatimco u normalni verze to modry kolecko je komprese,takze se zmenil chod,bylo to tupejsi,nepropadalo se to do zdvihu ale lock to rozhodne nebyl.Ucinnost toho stribrnyho kolecka mi zustala utajena,prislo mi to skoro stejny krom toho,ze to bylo maliinko tupejsi. a Kdyz jsem to stribrny kolecko jakoby zatlacil tak mi neprislo ze by se to zamklo stejne jako u verze is.

                              0 0
                              • kesu  

                                proste at jsem s tim udelal cokoli tak to bylo akorat tupejsi a pritom to nebyl uplnej lock jako u toho is.Ale je mozny ze ten lyrik byl spatne naplnenej,abych rekl pravdu mel sem to v livignu na traily a moc jsem se ten lock neresil jen vim ze to neslo jako u te is.

                                zase bych se ale podepsal,ze ta plna verze je citlivejsi (ani ne tak pasivnim odporem jako spis tim,ze bych rekl,ze se is vic nori do zdvihu kdyz je to nezádoucí) nez is,ale je to taky mozna dany nejakym internim nastavenim

                                0 0
        • Hejdik  

          čéče teda porvé slyším,že by Spark neměl čistě sportovní geometrii.Pokud jsi ho zkoušel,tak se nehádám,ale třeba jsi měl špatně nastavený tlumič.

          Ale fakt se nechci přít,asi víš co říkáš…

          0 0
          • kubad  

            jj vidím to stejně i dole ta reakce na Epica, ale asi to má odzkoušené :-)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Ano,mám vyzkoušeno. Nejsem z těch, kteří se rozepisují o něčem o čem nic neví jak je na BF často zvykem. Toto téma jsem založil proto, že už asi rok pokukuji po novém kolu – fullu a stále mi vychází Merida 96. Chci si být jistý, že jsem při hledání udělal maximum a rozhodl se správně. Výrobců je plno a tak jsem vděčný za každý tip. Nechci si dlouze povídat, zajímají mne fakta a poznámky typu:„asi ví:-)“ jsou zbytečné…

              0 0
              • kubad  

                Postrehy co tu pises sou diametralne odlisne od mych zkusenosti a spousta dalsich uzivatelu urcite taky potvrdi. Bud s mel spatne nastavene kolo nebo mas jine vnimani chovani kola. Tim netvrdim ze 96 je spatne kolo jen se smeju tomu co pises o Sparku a o Epicu.

                0 0
        • jose  

          to stím houpáním při zavřeným tlumiči je blbost, něco muselo být špatně…!

          0 0
    • jonti  

      Tu Meridu vozilo letos dost lidi a nikdo se na ni nestezoval. Ja osobne bych uprednostnil Spark 35, ale ani merida ve sleve neni spatna.

      0 0
      • antuch  

        no hlavně krom Meridy a Sparka mě nenapadá žádná jiná značka, kerá má lock z řídítek…

        Kdyby to oželel, tak je tady spouta jinejch značek…

        0 0
        • Smazaný účet  

          To je velký problém. Já ale na locku trvám – počítám i s dálkou vidle. Není to jen můj rozmar – vím, že ho využiju podle mé dosavadní praxe s HT. Tam se dá ještě k vidli sklonit, ale honit při každém přejezdu lock vidle, pak ještě tlumiče…

          0 0
    • tmax  

      Pozeral si aj bazár na stránke Meridy?

      0 0
      • Smazaný účet  

        Pozeral, ale nic jsem nevybral:-) Ceny tam vypadají lákavě v porovnání s původní cenou, ale to je subjektivní. Reálné ceny jsou trochu jinde.

        0 0
        • Evilcleaner  

          Ninety-Six Carbon 3500-D- BAZAR 2009 … tohle by mohlo být ideální kolo pro tebe:-)

          0 0
          • Smazaný účet  

            To je právě to co jsem už psal. Když srovnám ceny nových kol tak ceny v bazaru už se jim blíží. Dodám, že na novou Meridu bych měl ještě minimálně 10% slevu.

            0 0
    • dua  

      Ahoj, nedávno jsem si pořídil rám NS, ještě jsem ho nejel, kvůli počasí, ale lock tlumiče mi nepřijde o nic složitější, než se třeba sehnutí pro flašku…

      0 0
      • Hejdik  

        Taky se mi zdá divný zazdít se na nějaké Meridě jen kvůli locku na řídítkách.Přitom by bylo tolik možností…fakt nechápu…

        0 0
        • dua  

          Jakože zazdění na Meridě mi nevadí :) Ale argument LOCK na řídítkách na výběr kola se mi opravdu nezdá…

          0 0
          • Smazaný účet  

            Možná až budeš kupovat Ty tak se Ti to zdát bude:-)

            0 0
            • dua  

              Já už mám koupeno, rám Ninety-six :)

              0 0
              • Smazaný účet  

                Tak jsi mne dostal no:-) Teď by mne zajímalo jestli máš ten letošní s dálkou nebo ne:-)) Tu poznámku o profilech jsem nemyslel plošně – to ať se každý najde…

                0 0
                • dua  

                  Mám model 2009, měnil jsem jenom rám. Nevím jak je to s celým kolem, ale samotný rám 2010 sice na obrázku má dálku, ale v reálu tam není :)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    A viděl jsi 3000? Je možné, že je pouze na 3000 a na 1000 ne.

                    0 0
                    • dua  

                      Myslíš ale samotná rám nebo cely bajk? :) Jo samotné rámy 2010 prý furt nejsou, ještě mají dojít 09 modely.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Myslím obojí, je totiž možné, že na 1000 nakonec dálku nedali.

                        0 0
                        • dua  

                          Když jsem kupoval rám, tak co říkali přímo v meridě: Na samostatném rámu dálka není, samostatný rám je 3000, nevím jak je to u celého kola a na hlíně dálka není nikde : )

                          0 0
        • DaSnail  

          ja keby som bol závodník, tiež by som chcel obidva locky na riaditkách. radiace páčky tiež nemáš na ráme…

          jakožto nezávodník mám lock doma v šuflíku. 8o)

          0 0
        • Smazaný účet  

          Je trochu zvláštní, že v profilech těch nejlepších poradců žádné fully nevidím…

          0 0
          • dua  

            Profil není všecko :)

            Já tam sice taky nemám fulla zatím, protože není dostavěný dle mích představ a je to ještě moc mládě : )

            Měl jsem argument jenom na to zamykání u řídítek.

            0 0
        • Marccoo  

          Haha,to myslíš zazdít jak?96 maká suprově,to že v al. je rám normálně těžký bych neřešil!

          0 0
    • Smazaný účet  

      k čemu potřebuješ lock z řídítek? Pokud si vybereš kolo s tlumičem pod rámem tak v tom není problém pohodlně dosáhnout na páčku.

      Pokud budeš mít kolo s propedalem tak je to v pohodě, zamykat budeš stejně jen když pojedeš na relativně rovném povrchu a pokud zapomeneš odemknout tak se tlumič v terénu normálně otevře.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Prostě ho chci, už jsem to tady vysvětloval. Taky mam i jiné požadavky a pořád mi vychází Merida, která navíc dálku má.

        0 0
        • Evilcleaner  

          tyjo divej, víš evidentně co chceš, jediné dvě kola, které vyhovují jsou 96 a spark. merida je o něco větší chtr než spark, který má na „chrtí“ full překvapivě aktivní zadní stavbu. což pokud jsem dobře četl, tak jsi sám vypozoroval. pokud nechceš jít do toho bazaru (což je dle mého nejlepší prezenotvaná volba) tak ber dural, je to sice těžká mrcha /nadsázka/ ale funguje stejně:-) a bezpochyby je to velmi dobré kolo. nějaké řeči jako „zazdít na meridě kvůli dálce…“ ee… to bych nebral vážně:-)

          0 0
          • tmax  

            Alu ninety na tom zase nie je tak zle. Hmotnosť je na papieri hrozivá, no v reáli ee. Mal som tento model (HFS 3000, ale 2009) požičaný na cca 70km (cesta z – po¡¡načka, asfalt a do práce – terén). Na asfalte som lock tlmiča dosť privítal, jeho absenciu na rajdoch som až tak tragicky nepociťoval (aj keď preferujem „všetko po ruke“, ale to ti treba len na pretekoch). V teréne som lock skúsil len pre formu, lebo ho nebolo treba. Počas jazdy v sedle som sa pekne viezol, no keď som ju prevetral do kopca v stoji, žiadne pohupovanie, šla za pedálom skvelo. Neviem, čím to bolo, ale šlo sa mi lepšie a rýchlejšie (o 1, niekedy aj 2 prevody smerom ku ťažším pri rovnakej kadencii) ako na mojom HT (o 1km ľahšom). Z toho mi vyplýva, že remote-lock zadku netreba, nakoľko na štarte si ho hodíš ručne a pri zjazde z asfaltu vo vhodnom okamihu ho zrušíš. V teréne ti je už na nič. Zbytočne sa ukrátiš o väčší výber strojov. ;)

            Podotýkam, že bike bol nafúkaný na trošku vyššiu hmotnosť (85 vs. 75).

            0 0
        • asmodeus  

          Tak to neres a ber meridu…vim jek mas tu znacku rad a nepomlouvej miho sparka:-) Tobe se bude zdat ze se houpe vsechno,ale jde pouze o prvni vjem…poznas sam,cau

          0 0
          • kubad  

            Spark moc houpe a malo zamyka, jo a pak jeste geometrie :-)

            0 0
            • roud  

              Davide nekoupíme si taky meridu ? Tady to vypadá že snad ani lepšího kola neni… ;o]

              0 0
              • kubad  

                Napusu Grinchovy at me udela nalepky :-) na socce prelepime M jak M ne :-)

                0 0
        • Hejdik  

          Vůbec se ti nechci míchat do tvého výběru,ale cosi mi tady nesedí,jak už bylo mnohokrát zmíněno,typově jsou kola dvě podle tvých představ Marida a Scott.

          Evidentně jsis už nějakej průzkum udělal a vyšla ti ta merida,tak proč ji teda nekoupíš,když jsi přesvědčen o tom,že je to nejlepší volba?Spíš mám pocit,že se ti na tom kole taky něco nezdá,jinak bys to tady tak nerozebíral.

          Toliko k mojí poznámce o zazdění se na meridě kvůli locku tlumiče.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Psal jsem to v úvodu. Hmotnost rámu. Četl jsem tady opakovaně, že je těžký (hliník). Tak by mne zajímalo kolik by takový rám měl vážit. Na údaje výrobců se spoléhat nedá. Je mi divné, že by právě Merida dělala těžký rám-možné to je. Na druhou stranu si myslím, že ví co dělají. Taky se chci ujistit, že bych nemohl koupit lépe. Nemusím mít nutně Meridu.

            0 0
            • dua  

              Mohl bych ti zvážit celé kolo : ) Až odtaje a vyjedu s ním : )

              0 0
            • jonti  

              Az tak tragicke to neni, stejne vazi treba Specialized Epic v hliniku. Muj stary a ten novy taky. A ani starsi Anthem, bez X, nevazi min.

              0 0
              • kubad  

                Merida je tezsi skusim pohledat foto 96 na vaze jinak ale souhlas stary Epic a Anthem taky nejsou na dnesni pomery lehkd ramy

                0 0
                • roud  

                  ale taky si musíš uvědomit kdy byl jako novinka novej epik už to bude hóóódně let…

                  0 0
                  • kubad  

                    to sem zapoměl dopsat že starý Epic a Anthem sou o generaci starší rámy

                    0 0
                  • Kubiczech  

                    …a není to fuk? Když se v bajcích objeví hezký Epic, tak dáš super a když hezká Merida, tak to bude těžká *****. Známe.

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    Ještě jsi v tomto tématu nepřispěl ničím co by mělo smysl, máš jen zbytečné poznámky-až mne napadá, že máš snad nějaký problém či co. Kdyby jsi byl alespoň vtipný, ale nejsi. Určitě máš co poradit, ale jestli nechceš tak se prosím realizuj jinde. Dík.

                    0 0
                    • roud  

                      už několikrát sem se ptal k věci to že nereaguješ je tvoje věc dalším chrtím fullem cos vynechal je scalpela ale s tvejma možnostma by připadal v úvahu jen bazarovej ale řešil by všechny tvoje požadavky a pokud se nepletu věcn sem odpověděl už v prvním příspěvku ta merida je těžká ***** na úrovní rámu jako je epic a starej scalpel pomalu před deseti lety…

                      0 0
                      • McBlacky  

                        podle mě na zimáka nebo kolo na pohodový švihy to není špatný, za ty prachy. Jel jsem teda jen na carbonu, ale fungovat to bude počítám stejně.

                        0 0
                        • roud  

                          mno vzhledem k tomu že tak urputně trvá na locku myslim si že asi plánuje na tom závodit ale třeba mě opraví…

                          0 0
                          • McBlacky  

                            v tom případě bude muset přitlačit na peněženku. Protože závodní full se za 50 tisíc novej pořídit nedá. Snad jedině koupit levnou značku /hai, canyon, radon…/ okolo 1200 eur a za zbytek koupit kola /třeba vikingy/ a vyměnit to co nejvíc řve. I tak to nebude kdoví jaká raketa.

                            podle mě ideální koupě je ta 96ka carbon z bazaru meridy. sice 60tkč, ale stojí to za to + rok záruka.

                            0 0
                            • roud  

                              jj 96 v carbonu je přeci jen uplně o něčem jinym…

                              0 0
                            • Smazaný účet  

                              Za novou (2010) bych se vešel určitě do 70000. Ceny v bazaru jsou nesmysl.

                              0 0
                              • roud  

                                tak neřeš a di do 96ky v carbonu těžko budeš chánět něco lepšího…

                                0 0
                              • Evilcleaner  

                                tak můžeš ještě zkusit ukecat cenu v bazaru žejo;)

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  No, možná si někdo poklepe na čelo, ale nelíbí se mi ta barevná kombinace s vyblitou červenou. Když už, tak bych šel do černo-bílé. Jasně, že barva nejede, ale nedam takový peníze za něco co se mi nelíbí na 100%.

                                  0 0
                            • fousek  

                              Otazka je cemu rikas zavodni kolo, podle me se da poridit, ale nesmi mit clovek pozadavky, aby to melo co nejvic kurvitek

                              0 0
            • Hejdik  

              Ať už si vybereš jakkoliv,tak ti přeju ať se ti na tom hlavně pěkně jezdí a ať vybereš ten pravej kousek:-)

              0 0
    • Smazaný účet  

      Překvapilo mne, že se můj dotaz zvrhl pouze v diskusi Scott versus Merida versus lock tlumiče (tím nemyslím Tebe Pavle:-)). Čekal jsem více návrhů, ale asi fakt není z čeho vybírat. Na druhou stranu mne těší, že někdo prozřel a konečně zjistil, že Merida je THE BEST. Upozorňuji ale, že nálepky neplatí:-)

      0 0
      • kubad  

        Pokud bych ja aktualne volil chrti full muj favorit by byl Canyon

        doprodej ramu lonsky model je za super cenu. Pak Santa Cruz Blur XC

        ale to jsme cenove jinde. Merida proc ne ale osobne tuhle znacku nemusim, nemam rad testovani na uzivatelich.

        A k dalkovemu locku mala poznamka :-)

        smysl ma jen na zavodech na bezne jezdeni dostacuje s prehledem

        packa na tlumici. Jinak budu 100× radsi vozit tlumic Fox s packou propedalu kde neni riziko prorazeni locku nez cokoli s pevnym lockem

        navic stejne casem zjistis ze to moc nepouzivas :-)

        A abys nemel pripominky k profilu :-) uz tam nemam sveho Scalpela ktery mel dalkovy lock tlumice :-)

        0 0
        • Smazaný účet  

          No vida, konečně něco k věci. Dík.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Canyon paráda, pěkná kola, super výbava. Bohužel to co by se mi líbilo dělají jen v karbonu, takže mimo můj rozpočet. Přesto hledám prodejce, ale nedaří se. Pošlu jim maila, ale kdyby někdo věděl napište, dík. Pro inspiraci:www.canyon.com

          0 0
          • jIrI___  

            Canyon nemá prodejce, jde objednávat jen přes net. A asi i díky tomu mají ty hodně slušné ceny.

            0 0
            • Smazaný účet  

              No, ceny jsou celkem běžné. Doufal jsem v nějakou slevičku. Líbí se mi ale jak to osazujou-brzdy, kola… Když to člověk zaplatí dostane hotové kolo.

              0 0
        • MlokCZ  

          S lockem plný souhlas. Vozil jsem poměrně dlouho dualpoplock na AMS Pro, když tam ještě byl MC 3.R tlumič.

          A bylo to takové divné a už bych se k tomu nikdy nevracel. Tím myslím divné i na chrcení, úplný lock na tlumiči mi přijde nepotřebný, protože pak na něj je třeba dávat hrozný pozor, aby se nezničil, jak už také píšeš.

          Pokud bude Foxácký tlumič s vyšším nastavením compression tune, tak na propedalu bude možné dupat ze sedla a udrží to a při vjezdu do terénu bez vypnutí propedalu se nic nestane.

          Když už ale bude mít vyšší nastavení compression tune a k tomu chrtí 100mm rám, tak to pojede i otevřené parádně, ani ze sedla to nebude žádná tragédie.

          Ani teď náhradu za celopevňáka nestavím s tlumičem s lockem, propedal + compression tune na střed stačí i když to bude na častější ježdění ze sedla a na dost asfaltu.

          Lux MR je moc pěkný chrtí stroj, cenově ale už poměrně drahý (samozřejmě za takový karbonový rám je to ok). Teď tam mají v Outletu aspoň nějaké starší modely za pěkné ceny, ale asi vše bylo v Lku jestli si to dobře pamatuju.

          Do 50tis. to ale stejně není.

          Blur XC určitě dobrá volba. Klidně bych do výběru přihodil i něco levnějšího, třeba Anthema.

          0 0
          • asmodeus  

            Tak,tak…nastavit a jezdit.Sám to řeším na sparku,dálka funguje dobře,ale musí se to hlídat.Bude fox rp 23(Pro Pedal) nebo RS MONARCH 4.2(Gate) No nic,jdu si pro pivo…

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jojo, máš recht, taky jdu na pivko:). Za týden asi přijedu a jestli už bude kolo ofiko k půjčení tak ho přivezu – záleží taky na počasí. Čus s ať ti chutná:)

              0 0
          • JSt  

            Ani teď náhradu za celopevňáka nestavím s tlumičem s lockem, propedal + compression tune na střed stačí i když to bude na častější ježdění ze sedla a na dost asfaltu.

            tohle plati pro tebe. nevim o nikom dalsim, kdo by misto celopevnaka poridil full. jestli rekne, ze chce lock, tak nejspis opravdu chce lock. propedal na stredu se houpe…

            0 0
            • MlokCZ  

              Na chrtím vhodně vybraném fullu, který jde slušně za pedálem s RP23 s compressinu tune na středu + nastavený propedal na trojce a to že houpe?

              A jestli myslíš nějaký decentní pohyb tlumiče v řádu 0,5 chodu tlumiče (tedy aby se zadní stavba nehla ani o mm), tak to pak ani lock nevyřeší (aspoň třeba MC 3.R, který jsem dlouhodobě jezdil nepatrný pohyb zadní stavby stejně umožňoval).

              A ta změna celopevňák x full bylo jen jako ukázka, že cílem je aby to jelo, netvrdím, že to někdo tak měnil.

              0 0
              • JSt  

                zkus si fulla bez locku rozslapat ze sedla a pak rikej, ze se to nehoupe ;-)

                jinak to, na cos mel celopevnaka maji druzi silnicky a ty si porizujes fulla :-). jen ze tve pozadavky jsou dost specificke ;-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  To nemusím zkoušet, proto beru kombinaci jakou beru, protože právě mám moc dobře ověřené, že se to tak nehoupe.

                  Když se budu při šlapání ze sedla cíleně snažit zhoupnout toho chrtího fulla s tím daným tlumičem co jsem popisoval, tak se mi to podaří.

                  Akorát nechápu proč bych to dělal, když se tak bude šlapat akorát blbě a i na HT by takové šlapání bylo zcela neefektivní (pořád mluvím o jízdě ze sedla).

                  Možná tak při krátkém spurtu zcela na max by k tomu ještě tak mohlo dojít, ale ani tam se to nezhoupne nějak moc.

                  A dost pochybuju o tom, že by někdo jezdil co já na celopevňáku na silničce. Sice jsem na tom najezdil dost asfaltu, to ale neznamená, že na takovém kole občas nedám i kousek techničtějšího terénu a lehkého terénu docela dost.

                  0 0
                  • JSt  

                    ty vsecko beres ze sveho pohledu, coz je vporadku. ale vsimni si, co pises …mám moc dobře ověřené, že se to tak nehoupe…Možná tak při krátkém spurtu zcela na max by k tomu ještě tak mohlo dojít. vzdyt rikas to same co ja. tzn. houpe se to a s lockem tohle vyresis. tobe to nevadi, druheho to muze stvat.

                    0 0
                    • mastihuba  

                      vy jste se hledali až ste se našli. :)

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Ne, nevyřešíš. Aspoň ne s každým lockem. Jak jsem uváděl nějaký minimální pohyb tam s lockem u MC 3.R byl a celkově to bylo skoro horší než ten propedal (sice ten lock nešlo ani v extrému rozhoupnout více, zato se nepatrně pohupoval pořád a to více než RP23 s propedalem).

                      A hlavně k čemu to třeba závodníkovi bude? Jak už tu bylo víckrát zmíněno, tak si to bude pak muset proklatě hlídat, aby to nezničil. A už vidím jak na závodě si to bude pořád hlídat. A to, že tam pro extrémní ráz může být pojistka proti proražení, to ten tlumič a stavbu dlouhodobě neochrání.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Ale abys neřek, tak uznávám, že někoho to štvát může. Ale je to maximální psychický problém. Na závody ten lock stejně nic nepřinese. Tím, že to párkrát v extrému půjde třeba 1cm (zadní stavby, ne tlumiče) do zdvihu, tím neztratí téměř nic. Zato neustále si hlídat, že nevlítne se zamčeným lockem do terénní pasáže a nebo tam občas i vlítnout (zničit ho nemusí samozřejmě hned), tak tím může slušně ztratit.

                      Navíc, když nebude mít dualpoplock jako jsem měl třeba na Cubu právě s tím MC 3.R, tak současně stíhat obsluhovat vidlici i tlumič…

                      S propedalem to vždy může nechat v nejhorším po celý závod na propedalu a nic neřešit.

                      Jinak ještě jedno dobré srovnání. Zamčená Reba se bude pohybovat rozhodně výrazně více než ta zadní stavba s propedalem. Takže pokud tohle někdo nezkousne, tak to aby si raději pořídil celopevňáka.

                      0 0
    • kesu  

      ahoj

      meridu 96 jsem nejel tak nevím

      na sparku jsem jezdil celkem asi týden a povazuju jeho geoetrii za dostatecne natazenou a XC.Co se týká tlumiče tak když je zamčenej tak se to ani nehne.Pokud tomu tak nebylo tak byl tlumič v háji.Ja bych se na sparku obešel bez traction modu.Povetsinou jsem vyuzival jen lock. Tvuj pozadavek na lock z riditek chapu,pred casem jsem ho mel na meride (rok 2001) na pruzinovym tlumici DNM,pak az na Scottu ransom. To kolo jsem mel dve sezony a pouzival jsem jak traction mod tak i lock.Skoda,ze se nedela enduro vidle s lockem,ja bych to fakt ocenil..

      ja bych sel rozhodne do sparka,uz jen kvuli tomu jejich twin locku. Nicmene je fakt,ze spark na to ze je to XC tak se docela houpe,ve srovnani treba s trekem fuel atd.Ale zas to aspon funguje a kdyz mas lock tak je dobry ze to v otevreny poloze funguje.Naopak bych to videl jako vyhodu tlumicu DT protoze nemaji propedal.

      Kdybych si mel vybrat mezi propedalem a lockem jane bych vybral lock..

      0 0
      • roud  

        mno jenže když máš propedal zapnutej v poslední poloze tak se kolo prakticky nehne tím podle mě dostatečně supluje lock jen teda neni vytaženej na rodla…

        0 0
        • kesu  

          to je fakt ale uplne pevny to neni.Další věc je,že rozsah nastavení propedalu je podle mě stejný,tzn:

          • když bude compression tune na min,tak bude tlumič poměrně aktivníi když bude páčka na max
          • zatímco když bude compression tune na max tak je krajní poloha propedaluskoro loc­k.

          ale tohle nemam ověřený je to jen z praktickýho pozorování.Nejlépe je to ale videt na tlumičích DHX air který jsou z výroby citlivější než floaty,ale zase když se zapne propedal pořád se to houpe.

          Za velkou výhodu propedalu považuju to,že se to nedá prorazit narozdíl od tlumičů Float RL , kterýho jsem mimo jiné právě měl proraženýho..

          0 0
          • McBlacky  

            to je na závody podle mě kritický, tlumič prorazíš snáz než předek. Dokážu si představit že se jede takovej šrot, že nějaký hejblátka mi budou ukradený

            0 0
        • JSt  

          …kolo prakticky nehne tím podle mě dostatečně supluje lock…

          tohle nemuzes zobecnit. na nekterym ramu to plati, na jinym to plati jen, kdyz prefucis tlumic :-))

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak asi když vybírá chrtího fulla aby to co nejlépe jelo, tak nesáhne po nějaké hodně houpavé zadní stavbě.

            To by mu bylo stejně k ničemu, protože dle toho co píše, tak by pak musel mít tlumič s lockem a ten lock trvale aktivní :-)

            0 0
            • JSt  

              presne tak. proto nechapu navrhy na sparka :-))

              0 0
      • Smazaný účet  

        Právě chování zadku je silná stránka Meridy. Funguje když má a přitom i jede do kopce. Scott má přece jen trochu jiné přepákování. Chci kolo co nejvíc podobné projevem HT a to je 96. Nic jiného v této ceně jsem nenašel. Za Spešla nebo Cannona bych řádně připlatil.

        0 0
    • mastihuba  

      po přečtení celýho vlákna si pokládám otázku jestli má pro tebe cenu vrážet do fulla a neposkládat raději chrtí HT. :)

      0 0
      • asmodeus  

        Já mu to říkal…je to prostě vrchař a chce kolo hodně(ja říká ostré).Doposud jezdil jen HT a Merida 96 se v otevřeném modu stejně houpe(proto ten dál.lock u mod.2010)…vím o čem mluvím,ale prostě je třeba si udělat svůj vlastní názor…v tomhle se moc radit nedá.

        0 0
      • Smazaný účet  

        To se ještě může stát. Mam v plánu krom nové 96 vyzkoušet i nové pevňáky. Stylem jízdy mam asi blíž k HT, ale nechci se bránit něčemu co funguje. Jinak-myslím, že celkem rychlíka už mam-11,0 kg v hliníku i když na véčkách. Takže moje představa nového HT se blíží 10 kg a to už taky neni levná záležitost. Uvidim…

        0 0
        • roud  

          za 50 postavíš HT na kotoučích pod 10…

          0 0
        • Iroo  

          Kašli na HT, taky jsem přecházel z pevňáka a to jsem jezdil s odpruženou sedlovkou CaneCreek a ten rozdíl stojí za to. Sedlovka je ale komfortnější na prdel…skvělá věc.

          0 0
        • jIrI___  

          Podle tvých příspěvků si taky myslím, že by ti víc vyhovoval HT. A jak psal roud, za 50 tis. postavíš parádní lehkou raketu.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Uvidíme, to už je zase na jiné téma:-) Dokud pořádně nepotestuju nechám to otevřené.

            0 0
            • roud  

              jestli máš někdy poblíž prodejnu meridy tak tam určo kola půjčujou tak si zkus projet jak 96 carbon tak hlínu a potom naky jejich lehký HT a myslim že hned budeš mít jasnějc…

              0 0
              • Smazaný účet  

                Letošní tesťáky ještě nejsou-snad do 14 dnů. V tomhle počasí je to ale stejně jedno:-(

                0 0
                • roud  

                  mno radši bych si počkal než vrazit 50ku do něčeho co ti nemusí sednout…

                  0 0
                •  

                  vyzkoušel jsi už tu meridu? http://www.merida-bike.cz/…x-HFS-3000-D , zrovna řeším nějaký kolo cca 100/100 který půjde trochu za pedálem a nebude takovej louda jako můj Trance X1, cenu bych viděl do cca. 50 tis. Kč, váhu zas tak moc neřeším,když to bude +/-12 kg tak s tím problém nemám,letošní Gianty nechci neb poměr cena vs. výbava vůbec neodpovídá na co jsem byl za minulý léta zvyklej, případně nějakej další tip by se hodil

                  0 0
                  • roud  

                    popravdě mě překvapuje že zrovna trance ti připadá jako líný kolo když pominu že je trochu těžší což je 96ka taky tak trance krásně jede neni to žádná houpačka i když vysloveně chrt taky ne…

                    0 0
                    •  

                      poslední dobou se z nedostatku času toulám po Jizerkách skoro pořád po stejnejch trasách a rozdíl mezi pevňákem a X1 je takovej že si skoro myslím že X1 vůbec nejede, to samý jsem si myslel o Reignovi když jsem přešel na Trance X1, další důvod je ten když jedu nějakou delší trasu s kámošema kteří jsou ortodoxní pevňáci a já se chci trochu pohoupat a neničit si záda tak se celkem hodně na Trance nadřu (trasy přes 80km), jinak Trance určitě ve svý kategorii línej není ale láká mě si zkusit něco rychlejšího s nižším zdvihem a sportovnější geometrií za rozumnej peníz v ještě slušný váze,jestli ten rám od meridy váží o 150 gr. víc než konkureční mě moc nevadí, meridu prodává známej a cena je víc než výhodná, samozřejmě bych se jiný výhodný nabídce/značce taky moc nebránil

                      0 0
                      • roud  

                        jen tak pro srovnání těch vah třeba spark v hliníku má ±2400g zatímco ta merida má těsně pod tři kila…

                        0 0
                        •  

                          Spark 35, to by se mi taky líbil, cenově je však úplně jinde,rám je podstatně lehčí ale taky stoji o hodně,hodně víc a já za to nechci dát víc než 45–50 chlapáků, proto začínám pokukovat i po jiných možnostech s ohledem na výbavu kterou třeba letošní merida má ve stejné cenové kategorii lepší o hodně než Giant, jejich cenovou politiku (Giantu) na letošek nechápu

                          0 0
                          •  

                            možnost by taky byla Spark 40 http://www.scottmtb.cz/…tt-spark-40/ , ale hmotnostně +/- stejně s Meridou, ta má 12,2 s pedálama při lepší výbavě oproti Sparku, či počkat na výprodeje a koupit Spark 35, ještě bych chtěl si přečíst názor někoho kdo na tý Meridě http://www.merida-bike.cz/…x-HFS-3000-D jezdil, ve Velu jsem četl nějaký test ale chtěl bych více názorů infomací

                            0 0
                            • roud  

                              Těžký rozhodnutí zas když sparka časem vylepšíš tak na tom bude s v=ahou líp jak ta merida…

                              0 0
                              •  

                                to je pravda, každopádně budu ještě shánět informace a snad mě nechá někdo svést na scotu, meridu jdu projet příští týden, když ale vidím o kolik šly na Bikestore dolů oproti loňsku ceny scotů tak mám chuť chvilku vydržet jestli jim nezbyde nějakej Spark 35 za rozumnej peníz

                                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.