• michalrysina

    Omllouvám se za blbej dotaz ale nedá mi to. Sundal jsem kolo a přezul pláště…nasasil jsem kola do rámu a utáhl rychloupínákem …kotouč škrtal tak jsem to seřídil a pak když jsem to zase sundal a nandal tak to zase škrtalo. Je zcela normální,že když se sundá a znovu nandá kolo tak ty brzdy se rozházej? Chápu to tak,že se prostě hne rám a pokaždý jinak a způsobuje to…??

    0 0
    • thesecond96  

      Usadit kolo tak, aby uprostřed mezi deskama byl kotouč. Pomáhá, když si pamatuješ, kde byl ventilek, když jsi to kolo vytahoval, netočit s ním a tak jak jsi ho tam měl ho tam zase vrazit zpátky.

      0 0
    • maajkee  

      Taková malá pomůcka, když vyndávám kolo tak natočím ventilek aby byl v zákrytu vidlice a když ho tam nandávám, tak ho tam zase nandávám ventilkem v zákrytu vidlice, tak tam kolo dáš stejně a nemělo by to pak škrtat :)

      0 0
      • soc  

        a co když mezitím pootočím osou?

        0 0
        • michalrysina  

          Taky jsem nad tím přemýšlel xD ale pokud je kolo vycentrovaný tak by to nemělo nic dělat i kdybych s tim otačel 100×

          0 0
          • Vilém  

            Proc do toho tahas to centrovani, to prece s tvym problemem nema nic spolecnyho:) Jinak k dotazu od Soce, kdyz pootocis, tak jsi v prd…:(

            0 0
            • michalrysina  

              proc nema? pokud je kolo vychyleny a ma osmu tak i kotou hazi ne?

              0 0
              • jIrI___  

                Jestli při osmě ohneš nábu, tak to velký respekt :)

                0 0
                • michalrysina  

                  Sorry teď jsem si to uvědomil…už bych měl jít radši spát xD

                  0 0
                  • soc  

                    Člověk požije, hodí rýpavý dotaz, a zjistí, že to tady v sobotu v noci docela žije :)

                    Jinak Vilém má samozřejmě naprostou pravdu. Dřív jsem měl fixou udělanou čárku na ose (nebo tam někde), takže kolo jsem vždycky vkládal tak, abych tu čárku viděl.

                    0 0
                    • michalrysina  

                      No podle mě asi budou ty brzdy špatně seřízený ale zkoušel jsem už doopravdy všechno a furt je to na nic a do servisu se mě nechce

                      0 0
                      • soc  

                        Pokud to seřídíš, vyndáš a potom znovu nasadíš, mělo by to být v pořádku. Ještě jsem občas zkoušel trošku pootočit osu, aby to neškrtalo. Ale pokud nejsi vůbec schopný to vrátit zpátky tak, aby to bylo v pořádku, tak je něco špatně. Ale vůbec netuším co.

                        0 0
            • JSt  

              ostatne stejne jako poloha ventilku :-))

              0 0
              • pepek  

                Já to taky nechápu, ale Majkee je snad skoro největší expert přes kola(měřeno počtem napsaných řádků), hned za Olkyčem.

                Tak to snad nemůže být tak hrozná p*čovina, jak by se to zdánlivě mohlo jevit.

                0 0
    • michalrysina  

      Tak už toho štelování mám plný zuby. ale hlavní problém mi přijde v brzd. pákách..přijdou mě že je musím moc mackat. Jsou to promaxy obyč. Co by jste mi doporučili za páky na mechaniky?Děkuji

      0 0
      • pepino  

        Byste, bychom, už mám toho aby jste, kdyby jste, aby jsme plný zuby:) Jinak hlavně Avid BB5 nebo BB7 třmeny, když už mechaniky.

        0 0
        • Vilém  

          Tak tak, aspon ty BB5ky. Zrovna se jedny vali na cyklobazaru za par korun.

          0 0
          • Sitic  

            vem ty BB5 mám je a jsem velice spokojenej ;)

            0 0
            • michalrysina  

              nio spíš bych začal u pák nějakejch lepších

              0 0
              • Vilém  

                Pakama si nepomuzes temer nic, takze delej jak myslis. Osobne bych vzal ty BB5ky z cyklobazaru, k tomu FR5 paky a bude to pomerne slusna mechanika.

                0 0
                • michalrysina  

                  No ja už fakt nevim jak to seridit..doa to dam do kupy a sechno v pohodě a pak na to sednu a je to v haji a skrta to

                  0 0
                  • Vilém  

                    Nekde proste delas chybu:) Vnitrni deska se nastavuje co nejblize kotouci, vnejsi tak aby zabirala brzda cca v nejvyssim bode zdvihu paky na trmeni.

                    0 0
                  • jIrI___  

                    Zkoušel jsi to seřizovat v zatíženém stavu?

                    0 0
                    • michalrysina  

                      samozrejmě pritule na tom sedela a já to serizoval…kolo je nový takže kotouč musí byt rovny…a hned kupovat novy celisti se mi zrovna nechce…tak nevim co s tim

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        „kolo je nový takže kotouč musí byt rovny“ – nevim nevim, me se G2 od Avidu ohla hodne rychle. Nejak po 200 km uz byla celkem dost…

                        0 0
                        • michalrysina  

                          no ted nemám u sebe torx abych kotouc dal pryc a nekde na desce zjistil jestli je rovnej

                          0 0
                          • Vilém  

                            To jestli je rovnej nemusis zjistovat na zadne desce. Staci k tomu oci a ruky na pripadne dorovnani. Kdyz to tak ctu, tak to dej radsi do servisu, nebo nejakemu zdatnejsimu kamaradovi.

                            0 0
          • michalrysina  

            Tak už je prodal

            0 0
    • mr.nikdo  

      Mas to spravne usazene v patkach a poradne dotahle?

      Me to jednou delalo, ze skrtal kotouc, protoze bylo kolo malo dotahle…

      0 0
      • michalrysina  

        Mám to dotáhlé tak že kyž to chci povolit tak mám co dělat…a nasazený to mám podle mě dobře…

        0 0
        • Vilém  

          S tim dotahovanim na krev taky nedelas dobre:) Kor jestli tam ma nejake konusove naby.

          0 0
          • michalrysina  

            Tak doslova na krev to není …to vím že se nesmí …ale at to utahnu min ci vic tak to hazi

            0 0
    • michalrysina  

      Ještě se zeptám tady: Dá se někde sehnat šroubek Torx 25? Vím že v železářství ale spíš mám na mysli jestli není nějak specifický. Myslím šroubek na upevnění kotouče

      0 0
      • Vilém  

        V zelezarstvi jej koupis tezko, muselo by byt dost dodre zasobeny, protoze srouby ke kotouci maji hodne nizkou hlavu. Nouzove jsem pouzival pozinkovany M5ky s pulkulatou nizkou hlavou na imbus. Ty se sehnat daji i v zelezarstvi, ale je to blato.

        0 0
        • michalrysina  

          No mě se podařilo strhnout hlavu ( jak říkáš bláto, ani jsem nezabral a bylo to v háji) Tak právě potřebuji sehnat náhradní šroub

          0 0
    • jaja.k1  

      Tak buď máš křivou osu (to potom zdejší borci řeší tím, že kolo při demontáži nastavují ventilkem nějak a potom nesmí pohnout osou), nebo to špatně usazuješ (třeba ve stojanu).

      0 0
      • jaja.k1  

        Jo – a centrování s tím nemá vůbec nic společného.

        0 0
        • michalrysina  

          Na to jsem taky už přišel xD…kolo nasazuju podle mě dobře…podle oka sedi osa tam kde ma

          0 0
          • jaja.k1  

            Takže bude ta osa asi ohnutá. Poznáš to tak, že když kolo posadíš do centrovací vidlice (nebo do rámu, který je postaven koly vzhůru) a zatočíš osou, tak se kolo vychyluje do strany.

            0 0
            • michalrysina  

              ohnutá být nemůže dyt to kolo je nový…

              0 0
              • DaSnail  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                0 0
              • Vilém  

                Prekontroluj si, zda opravdu nehazi kotouce. To, ze je kolo novy neznamena, ze kotouce nemuzou hazet. Kdyz jsem delaval v cykloservisu, tak rovnani kotoucu bylo na rade tak u kazdeho druheho kusu. Nevim kde a jak jsi to kolo kupoval, jaka mu byla venovana predprodejni pece.

                0 0
                • michalrysina  

                  no ted jsem presel na variantu toho ze sezenu jinej kotouc a brzdy a zkusim to tak

                  0 0
                  • Vilém  

                    jak myslis:)Ale tou kontrolou hazejiciho kotouce jsi mel zacit, poznas to podle oka, dorovnat to jde rukama. Ale pokud to chces resit tak radikalne, tak prosim. Ony ty promaxy za moc nestoji, ale nastavit jdou.

                    0 0
                    • michalrysina  

                      no prave ze nestoji za moc…to jdou ja vim. Ale proste dneska jsem to delal i podle navodu na ivelo.cz a proste to seridim…sou pekne jedovaty a pak to parkrat zmacknu a najednou to dre …jakobi se nevracela desticka nebo ja nevim

                      0 0
                      • Vilém  

                        Tak prekontroluj rozperne perko mezi deskama. Vyndej desky ven, zkus, zda v trmeni nikde nezachytavaji, nekdy je na nich moc barvy atd. Pak napruz rozpernou pruzinku mezi deskama a vse smontuj zase zpet. Ted si presne nevybavuju, jestli neni nahodou serizovani pevne desky jisteno nejakym cervikem ap, tak jako to byvalo treba u mechanickych hayesu, pokud by byl povolen, tak by se mohl trmen rozstelovavat. Nektere promaxy mely plovouci trmen a poloha vuci kotouci se nastavovala cervenym koleckem. S tema byly obcas velke problemy s nastavenim.

                        0 0
                        • michalrysina  

                          No uvidim tohle spis bude ten pravej problem…pokud sezenu nejaky avidy bb5,7 jak radili kolegove tak je koupim (pokud mozno bazarovy) a dam je tam. Stejne bych je asi casem kupoval

                          0 0
    • michalrysina  

      Nebudu zakládat nové téma…Ale zajímalo by mě nějaké info o mech. brzdách Tektro IO …co to je zač kolik to stojí…apod. díky za info

      0 0
      • whom  

        Měl jsem asi 3 roky (teda cca 20.000 km) vepředu tektro novela – tedy předchůdce tohodle IO, akorát nastavení pevné desky bylo ručně, kolečkem jako u avidu. Na IO je imbus. Sice se ty originál desky dlouho zajížděly (několik vyjížděk, odhadem tak 200–300 km), ale pak brzdily solidně a desky vydržely neskutečně dlouho. Destičky se nasazujou na magnet, není tam žádná rozpěrná pružinka. Páka původní sram 7.0, co zbyla z véček. Asi se tu do mě pustěj, ale za mě jo. Srovnání mám s Avid 5, ty jsem měl taky, vyznívá spíš pro avid, byly jedovatější. Tektro měly vlažnější nástup, ale dvakrát při nutném prudkém brzdění byla stojka na předním, takže celkově účinnost taky solidní. Pro info – trvale mám kolem 90 kg.

        Pokud máš zájem, zbyly mi tu 2 nepoužité kotouče tektro 160 a pár šroubků, symbolická cena 100 + poštovné.

        0 0
        • michalrysina  

          Ne já se ptám z důvodu toho, že jsem je teď sundal z kola a dal právě Avid BB5. A zajímá mě kolik třeba ty tektra stojí a co jsou zač. Nikde se neprodávají a nikde žádný popis apod.

          0 0
    • xshreck  

      S tím nasazováním – mám kotoučovky nastavené parádně, pokud pootočím osou tak to drnká. Takže při nasazování otáčím osou tak dlouho, dokud tam není ta správná pozice. Ale dělám to jen u předního, u zadního posunu třmen. Nebaví mě to se s tím sr**t :D

      0 0
    • michalrysina  

      Tak konečně je po problému…tektra sem vyměnil za BB5 a kotouče jsem dal taky avidy a hle: vše funguje jak má pomalu bez nastavování. akorát někdy v terénu to cinkne ale to je asi neormální když se mění zatíže ní zadní stavby. Ale jinak to brzdí jedna báseň

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.