• Model

    Ahoj zvažuji nákup nových brzd, volba padla na magury mt5 versus shimano xt 4pístek. Vím, že u magur jsou nic moc páky, ale zase super třmeny a u shimana to je obráceně, výborný páky, ale zase horší třmeny oproti maguráckejm, občas problém s keramickejma pístkama. Pokud bych vzal magury, za rok bych možná vyměnil páky a udělal shigury, ted na to finančně nemám. U shimana bych samozřejmě nechal vše po celou dobu sériové. Co by jste volily vy?

    0 0
    • Breakpain  

      Shimana pumpuji, ale jinak zle nejsou.

      Ja osobne bych sel do Magur a paky resil, az je znicis …

      4 0
      • Model  

        Já se taky kloním spíš k těm magurám,díky za názor.

        0 0
        • Breakpain  

          Zaklad pri odvzdusneni, ten sroub v pakach utahuj jen dvema prsty a opravdu lehce, skoro jako bys to “nedotahl”. Je tam myslim 0,5Nm a jde to strhnout opravdu snadno ;).

          To je asi nejvetsi slabina tech pak :). Lepsi kdyz Ti to poprve bude chcat kolem sroubu, tak to pripadne dotahnes o fous vic ;).

          0 0
          • Model  

            Jo jo,to vím,je to jedna z věcí co se mě právě nelíbí u magur ,ne jen to jak jsou citlivý na ten odvzdušnovák, ale i to jak se to odvzdušnuje, že se do tý díry defakto jen natlačí stříkačka. Tam je to řešený u shimana prostě líp, hezky závit a nádobka.

            0 0
            • Qeex  

              to beru jako nejlepší věc :-D vezmu stříkačku, narvu jí tam, natahnu bublinky, natlačím kapalinu, zavírám. Na zkracování a rychle dolazení naprostá bomba, za minutu uiklizeno.

              Mám odvzdušňovací sady, ale hadičky, svorky, koncovky, nádobky… jsem línej :-)

              A jinak hlasuju pro marguru, protože mám rád jejich páky (ergonomicky)… a až umřou, tak je plán zkusit shiguru,

              0 0
              • Jenda  

                Přesně, po mnoha letech na shimanech jsem zkusil opět maguru, bo jsem jezdil téměř nesmrtelný shigury s Luise třměnama. Po tom co jsem pochopil jak dělat fast bleeding tak super. Chod páky konzistentní, projev sice jinej než u shimana ale brzdí dobře a asi líp dávkujou. Odvzdušňovací šroub jsem poprvé strhnul, naštěstí nový se dá sehnat a není tak drahý.

                Na druhou stranu jedna páka mi přijde že rosí ale nevím jestli mi z toho furt neleze olez z nějakých záhybů kdy při instalaci jsme ho měl všude :-)

                Takže se shigurou taky počítám. Jen mi není jasný, jestli si pak nepřivodím známé shimano pumpování.

                0 0
              • adam320  

                Ja mam doma troje magury a az umrou paky, tak si je koupim znovu:)

                0 0
    • Georrge  

      Magury.

      0 0
    • goofy  

      Mě moc nesedí, že u Magur není cítit kdy se desky dotýkají kotouče, takže mám raději Shimana, ale zvyknout se dá na vše.

      1 0
    • bathed  

      Jediny problem u Magur jsou – a pisu to tu roky, ty imbecilni celobakelitove paky. Vydiraji se po case, propousti olej nad gumicku a jeji vymena (jako u Shimana) problem neresi…. Magura ma jedny z nejlepsich trmenu jake jsem kdy drzel v ruce. Ale paky jsou uplne na renault, i kdyz to ma vznosny nazev jak z kosmickeho vyzkumu.

      Da se k tomu ale postavit tak, ze koupis Magury a az te to nekde vystrasi, paky hodis do kopriv a poridis – svete div se – paky od Shimana. Vysledkem je Shimagura.

      2 0
      • vaclaw  

        Ja furt řešil pístky u Shimana, až jsem pořídil nedávno MT5 třmen a zatim super. Hlavně mě překvapilo, že to má lepší modulaci. Čekal jsem to hodně on/off, ale určitě lepší jak původní Shimano třmeny, i když na fórech jsem četl často opak. Ale asi dost záleží, jaký třmeny se použijí.

        0 0
        • bathed  

          Takže taky Shimagura? Já už dělal troje… Jedny měla dcera na 24" fullu a (t:MT6 a p:SLX) a ty byly fakt naprosto geniální!

          Chápu že některým nejde přes nos to, že se bastlí dohromady dva produkty a pořád pokládají tu otázku, proč že si myslím že tomu snad rozumím líp, než jedna nebo druhá firma. Ale tak to prostě je: jeden má lepší to, jiný zas ono… Já třeba teď jsem dost rozpolcený z jedné věci – mám GX AXS. Už bych se na lanko zkrátka nevrátil! Je to jednoduše fantastické – přesné, rychlé, kvalty to tam sype s takovým tím tvrdým a krátkým křupnutím. Bomba! Jenže pak letíš dolů po trailu, přes šutry a kořeny a máš shozeno na dolní dvě kolečka aby sis mohl v té rychlosti přišlápnout. Rachot jak blázen, jak ten řetěz mlátí o rám. šílené! A to si pak vždycky vzpomenu na to ticho u XT, kdy se ten řetěz ani nehnul, díky té brzdě ramínka, co má Shimano...... Být to tak, že existuje kombinace servomotorku SRAM a ramínko Shimano…

          0 0
          • yetti  

            Já jezdám 11sp XTR Di2 a absolutně nechápu proč Shimano neudělá 12sp MTB sadu v elektrice. Ta jedenáctková sada chodí až neuvěřitelně skvěle. Hlavně výdrží baterie, ale i kvalitou řazení je to nesrovnatelné s AXS

            0 0
            • VojtaXY  

              Asi jim vadi vedeni kabelaze vnitrkem a cekaji na verzi s baterkou. Mozna po uvedeni 12sp gravel sady predvedou i MTB

              0 0
          • Jenda  

            Copak shigura, to vozí kde kdo :-)

            Já se při stavbě dětskýho kola odvázal a mám Haymula – páky Hayes a třmeny Formula. Světe div se, funguje to taky úplně v klidu. :-D

            0 0
            • vaclaw  

              Jj, Shigura je skoro mainstream, to haymula vypadá zatim jako punk :D

              Já to zkoušel jako poslední budgetový krok před nákupem TRP DH nebo Hayes, ale zatím jsem s tím spokojen, že jiný brzdy zatím jdou stranou. Jako ještě jsem teda neměl možnost tomu jó naložit, ale se svýma 110 kg mi stačí relativně málo, abych dostal brzdy do úzkých, a na prudkých technických i delších sjezdech zatím bez problémů podržely. A dokonce oproti Shimanu i manuál mi s tim jde líp.

              0 0
            • -b-n-x-  

              Když vy haymula, tak my avimano!

              :-D

              2 0
      • Georrge  

        A nebo se ******* na shimano i maguru a koupit formuly :D

        1 0
        • bathed  

          Cury jsem neměl, jezdíme HOPE, ale lidi kolem si to fakt chválí!

          0 0
        • Jenda  

          Věřím že za těch 10 let co jsem měl poslední udělali nějaký progres, ale tenkrát jsem měl ORO K18 a pak The One a oboje mě přesvědčily, že Formulu bych na kolo nedal. Přijde mi to jako Alfa – super věc, ale chce násobně větší servis a občas se vysype něco, co by člověka ani nenapadlo (myslím v brzdách).

          0 0
    • benobiker  

      Shimano – takovej spotřebák prostě, páka aušus, co se láme, jen se na ni špatně podíváš… Brzdí to pěkně, ale pumpování napříč modely mi docela vadí… Sedí mi ale tvarově.

      Magura – zkoušel jsem posledně MT7, nesedí mi tvar páky, hodně vysoká pod prstem, neskutečně silnej počáteční odpor, to mi fakt vadí, ale brzdí jak hovado, negativum je taková ta houbovitost… A vypadají děsně kolotočářsky.:-D Třmen je ale super, větší pístky oproti Shimanu = větší výkon.

      Já přešel od Shimana k Hayes, spokojenější jsem být nemohl… Líbí se mi HOPE Tech4 E4, ale nesedí mi moc páka a mám vítr co se spolehlivosti týče, je tam nějaká zmetkovitost…

      0 0
      • Breakpain  

        Nerad to rikam, ale Hope ne.

        Neni ani tak zmetkovitost (to vyreklmujes), ale i po komplet pretesneni, odvzdusneni atp to ma nejaky zahadny propad vykonu po urcite dobre provozu. A to neni otazka jednoho paru, mel jsem na test 4 pary, vsechny se chovaji identicky. Takze to vidim na nejakou chybu pri navrhu tesneni? Kamos uz o tom psal zastoupeni v UK, ja se k nemu pripojim a vysledek je ten, ze ma (me to tedy ceka take) poslat brzdy na prezkouseni do centraly.

        Brzdy jsou to topove, perfekt servis / udrzba / dily …Bavim se o DH vyuziti, kde mi to selhava ⇒ vymena za Dominion A4. Prezilo to Saalbach, Leogang, takze uplne spatny byt nemuzou ;).

        3 0
        • benobiker  

          Dominiony jsou top, proto jsem si je pořídil, né že bych je potřeboval, ale ta páka je prostě velice návyková a jak okusíš ten lehkej chod, nic jinýho nechceš..:-) A vůbec, prostě jejich filozofie, nejkratší mrtvej chod, žádný kroutítka navíc, dole ty dva červy ve třmenu na každej straně, to je prostě paráda a tak to dle mě má být… Nejradši bych si koupil dvoupístkovou verzi ještě na pevňáka:-D

          Kolegovi co má Tech4 E4 budu teď brzdy dělat… Má je už druhou sezónu, zprvu makaly dobře, pak začaly pumpovat a teď se ta zadní propadá až ke gripu, i po důkladném odvzdušnění, výměně komplet kapaliny… Doufám, že tam prostě jen někde bude bublina a jsou zatuhlé pístky, ale obávám se ve vadné primární těsnění v páce… Co jsem slyšel, CZ distributor to trochu ojebává, reklamace propadu páky řeší výměnou těsnění z Tech 3 pák, které má větší průměr, do CZ manuálu píše nesmysly že nesmíš vytáčet kroutítko mrtvého chodu do krajních poloh a podobné hovadiny… Tohle mě prostě od Hope odradilo… Ale jinak je to krásná brzda, pěkně zpracovaná a možnost koupit každej šroubek je super! Ale krok mi taky víc vyhovuje u Hayesů, Hope jsou houbovitější díky delší páce, Hayes má větší hydraulickej poměr díky většímu průměru pístků, páka není tak houbovitá. A prostě je parádně tvarovaná, ale to je čistě subjektivní věc…

          0 0
          • mirorek2  

            nebude to bublinka…

            a ano jsou hezké, to je tak všechno, bohužel

            0 0
            • halfbikert  

              Čím to teda je? Přesně tohle mi dělá zadní m8. Odvzdusnil jsem to tak 10×, bubliny z zoho nejdou a jde skoro až k páce.

              0 0
              • MatS  

                Je to stále zavzdusnene, jen se ti nepovedlo ty bubliny z páky dostat. Taky jsem se jednou mordoval, nadával a dělal to asi na třikrát. Už si nepamatuju co pomohlo, ale shlédl jsem nějaká videa na YouTube a nakonec jedna z metod zabrala. Ale to už je pár let. Teď naštěstí jen Shimano.

                0 0
              • mais  

                z jedné strany tlak, z druhé podtlak a dostatek kapaliny (budeš ji muset propláchnout) a budeš se divit, co tam ještě bude

                0 0
              • Jenda  

                Zkoušel jsi ten fast bleeding co doporučují? Odkaz na video jsem dával nahoře. Já ho dělal asi třikrát jak vždy někde během jízdy bublina doputovala směrem do páky. Než jsem se o tomhle postupu dozvěděl tak jsem ty brzdy už chtěl vyhodit, že přece nejsem kreten a brzdy odvzdusnit umím. :-D Ale zase jak se to jednou povedlo tak od tý doby dobrý a ta brzda se chová furt stejně.

                0 0
                • halfbikert  

                  Jo dělal, nejdřív jsem dělal ten postup z videa magury, potom ten fast bleeding. Bylo to furt stejné, tak jsem to odložil na jindy. :-) ještě si s tím zkusím pohrát.

                  0 0
                • halfbikert  

                  Tak jsem se znova pustil do těch magur. Dostal jsem to do stavu, kdy to brzdí dobře, nepruzi, jen páka zabírá o něco dál, než přední. Přední se při plném zabrzdeni zastaví asi 2 cm od řídítek, zadní možná o půl cm později.

                  0 0
                  • enjoy  

                    Zkrať hadici na půlku a bude to dobrý :-))

                    0 0
                    • halfbikert  

                      Taky řešení, setkal jsem se s touto značkou poprvé a moc dobrý dojem to nezanechalo.

                      0 0
                      • adam320  

                        Az se Ti to podari odvzdusnit, tak prijde pozitivni prekvapeni:)

                        Navody jsou pekna vec, ale u Magur to chce bohuzel spise praxi nez teorii. Nevzdavej to a radost se dostavi

                        1 0
                        • halfbikert  

                          Případ jsem už uzavřel. Brzdí to dobře, jen to má o něco delší chod, než přední. Už se mi to nechce řešit. Je to na takovém hybridním gravelu, ne na enduru, nebo tak. Bude to brzdit dvakrát za švih.

                          0 0
        • JakeF  

          Tak jak to dopadlo s posíláním Hope do UK? Já svoje nechal přetěsnit v CZ a je to ještě horší než předtím :((

          0 0
          • Breakpain  

            Brzdy jsou dle vyjádření OK. Pokud mám problém – změnit styl brždění, změnit brzdy …

            V Praze problém nemám, v BP je prostě utahám po čase. Takže pro mě nevhodná brzda (na DH) – plno lidí tenhle problém nebude mít, malá skupina lidí na tom bude podobně jak já… Mně to ze začátku brzdí jak má, pak to zahřeji a po pár jízdách to začne slábnout. Já bych potřeboval, aby si Hope nechala ta těsnění komplet předělat.

            Vadné těsnění bylo naprd hned – to ta brzda nefunguje skoro vůbec od začátku.

            Takže já si stěžuju ve stylu „Guidy mi na DH brzdí na prd“ – tam se to dá očekávat, od Hope jsem to nečekal …

            Globální problém co mají jsou ta vadná těsnění – podle mě Tvůj problém je v tom, že technik Ti to určitě neodvzdušnil a Ty hádám taky ne? Neřeš, že to měl udělat – už jsem s ním pár věcí řešil a je to … strašná domluva. Takže pokud hádám správně, stačí vyhnat bublinky a jsi happy.

            0 0
            • JakeF  

              Tak jednoduchý to právě asi mít nebudu… Koupil jsem odvzdušňovací sadu a fakt jsem se s tím mazlil. Nejdřív úplně v pohodě, ale po 2 dnech v bikeparku nepoužitelná brzda. Trochu mi přijde, jestli nebyla brzdovka na expanzce, tak to zkusím ještě jednou, že jsem to třeba málo utáhnul, ale jsem z nich fakt smutnej za ty prachy, jsem už víc času strávil jejich řešením než co jsem s nima najezdil :(.

              Schválně jsem zkusil napsat přímo do Hope, co mi na to řeknou.

              0 0
              • mirorek2  

                Ztráta času, prodej to, kup A4 a máš klid

                Já Hopama zadupal dva roky, kdy jsem se vracel k už reklamovaným brzdám (i t3 i t4), 1000× odvzdušňoval stále dokola. Po jedné jízdě v terénu (Alpy) byly brzdy na facku.

                Letos je to podlouhé době, kdy jsem celé léto nemyslel na brzdy, jen jezdil a myslel na nefungující fox :-DDD

                0 0
                • JakeF  

                  Jo, tak z UK se ani neobtezovali odpovedet…

                  Ted tomu dam jeste jednu sanci a pres zimu to vymenim bud za Sainty nebo XT.

                  Akorat je blby, ze ten nefungujici kram je blby prodavat, kdyz to neumi vyresit ani CZ distributor.

                  0 0
                  • mirorek2  

                    Na trial je to dobré.

                    Zkus ty dominiony, uvidíš

                    0 0
                    • JakeF  

                      Me uz nebavi to srani s dotkou…

                      Shimana jsem vozil roky, i ted je mam na druhym kole, a nikdy jsem s nima nemel zasadni problem.

                      1 0
                      • mirorek2  

                        mě shimana 4p cvakají, pumpují a v zimě nepoužitelné

                        dot je jen rukavice navíc, což už dávám i na olej, bo to žere kůži taky

                        0 2
                        • Breakpain  
                          • cvakani desek? Neresit :)
                          • cvakani paky? Neresit :)
                          • pumpovani – skutecny problem :)

                          Presne proto jsem od Shiman odesel… bohuzel defakto vsechny brzdy co mi vyhovuji maji DOT, tak jsem rezignoval na mineral :)

                          Dot

                          • bez rukavic prezijes, horsi je pocintany kolo
                          • dulezitejsi jsou bryle, stalo se mi to jednou jedinkrat, ale vychcalo mi to do obliceje a musim rict, ze jsrm rad, ze jsem to nemusel resit ;). Tady je imho jedno, jestli je to dot nebo mineral v oku, blby bude asi oboje :)

                          P.S. reseni nefunkcnijo FOXu, no, to taky nechces :)…

                          1 1
                      • Breakpain  

                        Pokud Te nesralo pumpovani, neevidoval jsi nebo jsi imunni – tak za me user friendly cesta a drzel bych se ji ;)… o tom zadna.

                        70% lidi co znam je s Hopy spokojenych a to srani co mame neeviduji, stejne tak je to se Shimany ;).

                        Nevim jak brzdite vy obecne, ja pouzivam silne dobrzdovani na posledni chvili a kombinuju v dlouhych usecich s “ABS” brzdenim a zatim jedine dve brzdy, ktere nedelaly problemy jsou Hayes Dominion A4 a Sram Code RSC…

                        Zato Sainty a V4ky – tem se to nelibilo.

                        Prizpusobit jsem se dokazal jak Saintum tak V4kam, a dalo se s tim jezdit, ale “proc” …

                        1 0
                        • JakeF  

                          Na EN jsem měl Shimana XT naposledy na Slashovi 2019 a to mi vyhovovaly. Tak snad není od tý doby nějaká novější a horší verze.

                          Code RSC jsem měl 3 roky bez jedinýho problému, než jsem rozlámal páku o strom. Ale nevím no, štelovací kolečko nefungovalo už od novejch plus dotka plus jsou dražší než Shimano. Ale pokud by se někde objevily za fér cenu, tak je taky zvážím.

                          0 0
                      • benobiker  

                        Já byl zarytej Shimanista… Líbilo se mi jednoduchý odvzdušňování, minerál, výkon, nějak jsem se přenesl přes pumpování, zlámané servowave pojezdy, ohnuté páčky a další chujoviny okolo.. Pak jsem si omačkal ty Hayesy a doslova jsem se zamiloval.:-) Dokud nezkusíš, nevíš, oč přicházíš.:-) Za mě nejlepší brzda, co jsem zkusil… Jasná, DOTka je potvora, ale prostě ta brzda maká lehčeji, zvládám vše bez rukavic, kůže zregeneruje.:-D

                        0 0
                        • mirorek2  

                          dotka má ale jednu vlastnost, prochází přes kůži :-)

                          0 0
                        • -b-n-x-  

                          Mám nějaké 20 let staré hayesy, posledních minimálně 12 let neodvzdusnovane, a ještě pred rokem to fungovalo. Samozřejmě nic extra to nebylo, ale divil jsem se docela.

                          0 0
                          • JakeF  

                            Hope pred 10 lety taky fungovaly bez problemu… Jenze mlada generace v Cine to jsou porad nejaky tiktoky a prace jim nevoni, takze uz ani na detskou praci neni spoleh.

                            Kdybych v posledni dobe neutopil v kolech tolik prachu, tak ale snad ty Hayesy zkusim, kdyz slysim ty reference.

                            0 0
                • JakeF  

                  Když už jsme to řešili tady, tak sem hodím i update…

                  Z Hope mi po 2 týdnech a negativním review na Google odpověděli, že to je pravděpodobně vadný těsnění v páce, ale že oni to nevyřeší a mám to řešit s CZ distributorem.

                  Distributor mi tvrdí, že těsnění bylo při kontrole v pořádku a že je jenom odvzdušňoval… Což mi teda smrdí až na strop, protože brzda mi přišla zpátky s ustřiženou hadicí a nenaplněná, což mi nepřijde jako normální, když si od někoho nechám zaplatit za „odvzdušnění“.

                  Takže dotaz… Neví někdo v Praze o někom spolehlivým, kdo se na to dokáže podívat? Protože jestli tu zadní brzdu budu muset znovu tahat z rámu a někam posílat, tak s nima končím a zpátky už je montovat nebudu.

                  0 0
                  • mirorek2  

                    Je to furt dokola, jak si myslíš, že to pán tlakově zkoušel to těsnění? Je to oyeb a ty ses chytil…

                    Mě taky rozpojené hadice po reklamaci zprvu překvapily, pak mi to došlo. Necháváme si s_rát na hlavu, za ty prachy

                    Neměl jsem na to nervy a koupil jiné brzdy, bo tahat to po patnácté rámem by mě odvezli.

                    0 0
                    • suslos  

                      Tak já jen dodám, že s brzdami jsem extrémně spokojen, jak variace T3 tak teď nové variace T4. Jejich funkce, projev, výdrž, kvalita, jsou pro mě nejlepší průsečík z toho co jsem zkusil.

                      Bohužel z 6ti nových brzd T4 jsem měl 2 vadné – řešení těsnění a obštrukce s distributorem u jednoho páru, druhý koupen v němcku a ten putoval přímo do Hopu – kde vyměnily těsnění a poslaly zpět…

                      Ale jak se to vyřeší, nechtěl bych jiný brzdy.

                      0 0
                      • mirorek2  

                        Já si vybral dva páry ze dvou, statistika děsivá..

                        Nakonec mi ani projev T4V4 naprosto nevyhovuje, teď to cítím mnohem více po roce s A4. Ale jsem těžký a na rozdíl od tebe neumím jezdit :-)

                        0 0
                      • JakeF  

                        Tak to by se ti urcite hodily jeste jedny, ne? Cerno-cerveny, skoro nejety, za dobre :))

                        0 0
                        • mirorek2  

                          škoda že jsou červené :-)))))

                          0 0
                        • Kouba_2005  

                          Černo-červený by se možná hodily i mně :-) Pošli fotku a cenovou představu, díkes.

                          0 0
                          • JakeF  

                            Tyhlety to jsou.

                            Cenovou predstavu nemam, jsem to tak placnul, ale realne pokud nekdo bude mit zajem, tak se asi domluvime.

                            Mimochodem, jsme to jeste pres den resili s Breakpain a ten rika, ze podle popisu problemu, kdyz odvzdusneny nejdou propumpovat az k pace je to tesneni mozna fakt v pohode. Ze jen Hope nemaj radi kdyz se s nima jezdi ostre, ze se tam pak dostane vzduch pres membranu… Tak ted nevim, no, mozna pro nekoho na trail jezdeni jsou uplne v pohode…

                            0 0
                            • suslos  

                              Když nejdou propumpovat, tak by to těsnění být nemělo. Mne se to projevovalo, ze jsem zmacknul páku, držel, držel a sama si dojela za chvilicku až na Grip. Těsnění bylo opravdu poškozeny po vyndani.

                              S druhým za mě nesouhlasím, teď jsem je jezdil 5 dni v Canazei a nemůžu si stěžovat :)

                              Ale vím, ze Breakpainovi nevyhovovaly nakonec.

                              0 0
                              • Breakpain  

                                Jo to neni tesneni.

                                Ty brzdy maji takovy specificky projev pri urcite hmotnosti a stylu brzdeni…

                                Plno lidi si chrochta blahem, cast ma proste problem ;).

                                Kdyby predelali trochu paku, asi by se to vyresilo a nedalo se to utahat, ale na muj vkus jdou proste utahat rychle.

                                Ja uz je prodal a umyslne lidem, co uz Hopy maj, abych mel klid ;). Jsou spokojeni … nemaj zadny problem.

                                0 0
                                • mirorek2  

                                  Me to delalo oboji, paka az ke gripu a utahani po dvou jizdach. Tady ok, Alpy KO

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    A poslal jsi je do světa za kolik?

                                    0 0
                                    • mirorek2  

                                      Jo poslal, po reklamaci s novým těsněním, naplněné mnou. Bude to jezdit 40 kg děcko, za 8

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Tvl, 8, pěkný… Dát mi někdo 8, tak mu k tomu s radostí nacpu ještě origo odvzdušňovací sadu, dvoje nový Galfer desky a uctivě se ukloním :D

                                        0 0
                                        • mirorek2  

                                          sak jsem vse k tomu daval( i pohadku:-), ale skoro nové brzdy za 8 mi přijde cajk, když v krámě jsou za 13500

                                          1 0
                                          • suslos  

                                            tak dají se sehnat i za méně, že :-)

                                            0 0
                                            • mirorek2  

                                              Já je u Kamila bohužel kupoval za plnou, ještě mě oyebal cz distributor o desky si myslím, bo ve DE to mají komplet že

                                              0 0
                                              • suslos  

                                                jj, k novým T4 V4 dávají ke každé brzdě 3 páry destiček…

                                                edit: k T4 E4 dávají pak dva páry, tuším

                                                0 0
                                                • JakeF  

                                                  Mne prisly 2 k V4.

                                                  0 0
                                                  • suslos  

                                                    2 byly k T3 V4. K T4 V4 mají být: zelené race (v brzdici) a k tomu červené organické (mé nejoblíbenější) a fialové e-bike (dobrý na zadek do Alp).

                                                    0 0
                                                  • mirorek2  

                                                    Jak říkám, končím s Hope :-)

                                                    0 0
                                                  • suslos  

                                                    :-D

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Zeleny a cerveny urcite, ale fialovy si nevybavuju a ani je tu nikde nevidim mezi ostatnima nahradnima deskama.

                                                    0 0
                              • JakeF  

                                To mi nedělaj… Dělaj mi to, že po 2 dnech v bajkparku mám z odvzdušněnejch brzd zavzdušněný brzdy :D

                                0 0
                                • suslos  

                                  Tak s tím upřímně problém nemám a neměl jsem ani s T3 pákami (ty byly ale náročný celý de mačkat v tom BP :-D). Možná ještě nějaké těsnění ve třmenu? Nevím.

                                  0 0
                                  • Breakpain  

                                    Nemyslim si – vaha + brzdeni (styl).

                                    Kamos je OK, jen co jsem si nato sedl “rozjebal jsem mu je”.

                                    Pak se to odvzdusnilo a ma je zase OK.

                                    Nebudu rikat, ze to je 100%, ale po mem dni v BP je membrana vcucnuta v pace a odchlipla – takze se Ti prisaje vzduch.

                                    Test na 3 parech, vsude stejny. Ja mel problem, kamos ne …

                                    Z toho proste soudim, ze ty brzdy jsou ok, i tedneni, ale je to poddimenzovane …asi. Moje uvaha…

                                    0 0
                                    • suslos  

                                      Zajímavý :-)

                                      Ale je pravda, že upečených kotoučů jsem v Canazei viděl tolik… a já byl furt v klidu :-) Jen na jednom steep ilegálu jsem pěkně zasmrděl :-)

                                      0 0
                                      • Breakpain  

                                        Spis je to skoda. No mne na Hopech praskaly kotouce jeste 5 min po dojezdu.

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          Takhle jsem ale ty moje neupek nikdy…

                                          Ještě mě napadá, nemůže být něco s tou gumou v expanzce, že si to přitáhne vzduch přes ty dírky pro přebytečnou kapalinu? Tu bych zvládnul vyměnit i doma, koukám to má FDF skladem https://www.fdfbikeshop.cz/…h-4-hbsp405/

                                          0 0
                                          • mirorek2  

                                            Zkus to, asi tím nezkazíš nic. Pokud se ti s tím chce jbt. Já si měnil ta těsnění v pákách, to byl oser na moje prsty

                                            0 0
                                            • suslos  

                                              :-D v pohodě práce… já si je měnil po zkušenosti s dovozcem potom už taky sám :-D

                                              0 0
                                              • mirorek2  

                                                a máš jistotu, že dáš menší těsnění (t3) tam, kam skutečně patří

                                                0 0
                                          • Breakpain  

                                            Upekl jsem takhle vsechny 3 pary nevim no.

                                            Zvladnes i pretesnit paku doma, Hope ma servis zmaklej na jednicku, jde to samo ;).

                                            O to vic me mrzi, ze jsme si nesedli, pac se hrabu ve vsem sam …

                                            edit: praskaj takhle floating kotouce, normalni nepraskaji ;). Ale mam taky s kolem a vystroji cca 125kg a brzdim na posledni chvili, takze zato vcelku “rvu”.

                                            0 0
                        • suslos  

                          Pošli info, můžu se poptat kluků v okolí ;-)

                          0 0
                    • JakeF  

                      Zrovna mi týpek odpověděl…

                      Prej na co by to posílal zapojený, když to stejně musím při montáži rozpojit. Asi bych mu měl ještě poděkovat, že mi je po „servisu“ proaktivně vypustil a tu hadici ustřihnul, abych se s tím nemusel dělat :D.

                      No nic… Prachy si do hrobu nevezmu, ale nervy mám jenom jedny. Končím s Hope a s Yarroline, půjdou pryč.

                      0 0
                      • mirorek2  

                        Nedivím se ti…

                        0 0
                        • suslos  

                          Ani já ne :-) tohle vystupování distributora je top…

                          0 0
                          • mirorek2  

                            brzdy za 15 s příběhem i pohádkou :-) hipsteři by si je měli kupovat povinně

                            0 0
                            • suslos  

                              zase bych nepřeháněl :-)

                              já třeba prodal Dominiony, protože mi kolem a kolem vyhovují víc Hopy :-)

                              0 0
                              • benobiker  

                                Jaaaj, jsi měl dát vědět, třebas bych je vzal do zásoby:-D

                                0 0
                              • mirorek2  

                                nepřeháním, s pánem jsem měl několik podivných rozhovorů

                                0 0
                                • suslos  

                                  s pánem souhlasím, jen ne s tím negativním postojem k brzdám, takhle jsem to myslel :-)

                                  0 0
                                  • mirorek2  

                                    Jedu prudký trail, mám co dělat sám se sebou a zabývám se nejvíce volbou stopy, najednou se brzdný účinek razantně změní, bez ohledu na vydanou sílu na páčce, jednou moc, jednou méně… pumpování a propadání (vada těsnění asi) jako bonus

                                    Já s nimi prostě neuměl jezdit v klidu, furt jsem na to myslel

                                    Lehkému jezdci se to asi nestane nikdy, já je utavil, ne že bych pálil kotouč, brzda to vzdala a po pauze to zas pár zatáček dalo OK.

                                    U nás se mi to ale nestalo, tady se to nezahřeje asi, kolem baráku to brzdilo famozně.

                                    Dominion ve stejném terénu neutavím a jedu možná už i rychleji

                                    0 0
                  • suslos  

                    Na téma český distributor Hope bychom mohli začít psát knihu koukám… mám již x krát obdobnou zkušenost.

                    0 0
    • cyborg  

      Na jednom kole mam Shimano 8020, na druhým M8210, předtím jsem vozil Zee . Jednou za rok vyměním olej, sem tam odvzdušním. ale jinak už asi pět let nic neřeším. Výkon mi stačí, dávkování vyhovuje. Třmeny Magura bych někdy i zkusil, ale proč rýpat do něčeho co dobře funguje..

      Navíc, brzdové destičky a případně náhradní díly mají vždycky všude často v x variantách.. což je je věc opomíjená do doby než se Vám stane že v okruhu 100km nemají nic skladem…

      1 0
      • Breakpain  

        Souhlas, pokud Ti nepumpuji, tak je to luxusni brzda. Mne bohuzel pumpovalo vsech 5 paru co jsem mel :(

        2 0
        • cyborg  

          A to neresi vymena paky? Pripadne jen vymena tesneni nebo ja nevim co? btw: ty posledni M8120 jsem koupil na Aliexpresu za 5,5k.. prislo to v bulk baleni, ale slapou jak hodinky

          0 0
          • Breakpain  

            DH, 120kg s kolem – to je trosku narocnejsi na brzdy :).

            ND Shimano neprodava ;) a pumpovaly mi vsechny paky, vc tech, co meli kamosi a zkusil jsem.

            Staci poradny sjezd a vaha ;). V Praze je dobry vsechno, na sjezdovce se to lame.

            Jinak nekdo mi tvrdil, ze Shimano paka a zbytek Magura to nedela, takze problem bude asi jinde? Ale nemam otestovano…

            1 0
            • Azmir  

              Že se tak směle ptám, můžete někdo trošku rozepsat co si mám představit pod tím pumpováním? (klidně odkaz na vlákno, kde se to řeší). Díky.

              0 0
              • miche  

                Jedeš ve sjezdu a potřebuješ zabrzdit … páka najednou u řidítek, brzdíš, ale vyděsíš se, párkrát zapumpuješ a ztvrdne to a tak pořád dokola. Mně na to funguje jedině neustále preventivně měnit zadní destičky, aby byly pořád jak nový, pak je to snesitelné … přední mi to naštěstí nedělá .....

                0 0
                • AleZ80  

                  Tohle mi dělá po otočení biku vzhůru kolama, případně po sundání kola z lanovky, když už brzdy nebyly min. půl roku odvzdušněné. Namačkám to tedy před jízdou a je to ok. Za jízdy se mi to ještě nikdy nestalo.

                  2 0
                  • vaclaw  

                    Já si toho hlavně za jízdy moc nevšímám. Při nastavování mě to štve a snažím se to mít všechno jak mi to vyhovuje, ale při jízdě z kopce v terénu prostě reaguju na zpětnou vazbu páky a vůbec neřeším, jestli obě zabírají stejně něco před tím zabíraly dřív nebo později. Na Shimanu mi vadí hlavně on/off brzda a že mi tekly už dva třmeny z pěti. Ale obecně brzdí dobře a nebýt toho oleje, tak to neřešim.

                    0 0
                  • benobiker  

                    Tak to máš vzduch v expanzce. Když otočíš bajk, dostane se ti do okruhu, párkrát namačkáš a zase je v expanzce…

                    4 0
                    • cyborg  

                      jako jo, ale tohle mi kdysi začali dělat Zee, a mohl sem odvzdušnovat do nekončna a nepomohlo to.. Během odvdzšňování se do expenzky pořád dostávali mikro bublinky.. Přišlo mi, že se to někde netěsní a do systému se někde dostává vzduch.

                      0 0
                      • goofy  

                        Taky jsem jednou zadní Saint odvzdušňoval asi dvě hodiny, ale nakonec se povedlo. Prostě pořád tam byla někde schovaná mrška bublina. Pak to fachalo zase dobře.

                        0 0
              • Breakpain  

                Ja tim mam na mysli menici se bite point. Zmacknu pod zatezi a brzda zabira vzdy jinde – takze davkovat takovou brzdu je naprd.

                1 0
                • goofy  

                  Tak zase u Shimana cítíš, kdy se ty desky dotknou, a pak teprve zabíráš. U Magury tak nějak mačkáš a najednou stojíš :-)))

                  0 0
                  • Breakpain  

                    Nezazil jsem brzdu, ktera by me na sjezdaku poslala pres riditka, nemyslim, ze by tam patrily Magury, ale nejel jsem je. Nicmene pointu chapu, ale na to se da preucit (Hopy to maj podobne).

                    Ber to tak, ze hodnotim / hledam brzdy pro DH.

                    0 0
                    • vaclaw  

                      A zkoušels Hayes Dominion nebo TRP HD EVO (tam je HD dokonce přímo v názvu… :)? Na ně jsem četl dost chvály.

                      0 0
                      • Breakpain  

                        Aktualne mam Dominiony ;), seznamujeme se. Brzda se zatim jevi jako lepsi verze Saintu bez pumpovani, ale s DOT.

                        Nicmene vice budu vedet az odjezdim sezonu.

                        Co vim obecne o brzdach na moje pouziti a jeste jsem nejezdil

                        Cura

                        • po padech blbnou paky

                        Magura

                        • slaby clanek je paka, nahrazuje se Shimanem (a snad se neprenese “pumpovani”)

                        DH-R Evo

                        • slabsi vykon

                        Kazdopadne Hayesy jsou zatim prvni brzdy, ktere prezily veskere brzdeni i v Alpach a tvari se stale stejne … konzistentne.

                        0 0
                        • benobiker  

                          Jezdíš na těch Hayesech ty jejich sintrované desky? Na DH asi určitě, což.:-) Já jsem si teda oblíbil ty organiky, ty jsou parádně kousavé když jsou studené, ale jakmile je mokro, nic moc :-D No a když se brzdy trochu dýl taví, tak trochu slábnou, klasika organiky… Zkusil jsem i ty sintrované na chvíli, tam je to přesně naopak :-D Studené skoro nebrzdí, jen zpomalujou, vyloženě teda na trialových věcech skoro na místě, což teda nedávám musel jsem je sundat… Ale když se kola roztočí, tak to je paráda, úplně cejtíš, jak jsou desky teplejší, berou víc.:-)

                          0 0
                          • Breakpain  

                            Jeden kolega mě tu do nich uvrtal a mám je krátce, těsně před dovo jsem je nahodil, takže na nich mám 2–3 týdny?

                            Takže ještě jednou, díky @mirorek2. Bez něj bych byl vcelku v hájí …

                            Organiky

                            • výborné, líbí se mi, po pár jízdách začnou brutálně řvát (přehřáté), ale teda
                            • na rozdíl od jiných výrobců je hodnotím jako vcelku odolné, než se přehřejí…

                            Zelené galfer

                            • řekl bych, že je to to samé skoro jak organiky s tím že:
                            • nástup trochu slabší
                            • mizí rychleji
                            • větší teplotní odolnost

                            Metaliky

                            • teprve je budu nahazovat, nejdřív dojedu galfery ;-)
                            • … ale tak nějak si myslím, že mi asi budou sedět nejvíc …

                            Každopádně jsem chtěl otestovat všechny dostupné desky, ještě prubnu fialové Galfery ze zvědavosti.

                            Jestli ty brzdy skončí na enduru na traily, tak tam budou IMHO organiky …

                            1 0
                            • benobiker  

                              Zelené galfery jsem měl krátce na předchozích Shimanech, brzdí pěkně, jak rychle se sjíždějí zatím nemohu hodnotit… Oblíbil jsem si ale zelené organiky od Slovinské značky Sinter, ty brzdí parádně i studené, neřvou, teplotně vcelku odolné, až sjedu origo organiky na Hayesech, kupuju opět zelené Sinter. Origo sintrované Hayesy – pro ty asi nenajdu využití, budu je muset někomu udat, to je tak do Alp, nebo někam do bikeparku, na ty naše Budějické placky ee..:-)

                              0 0
                            • mirorek2  

                              nemáš zač :-D

                              galfer mám stejnou zkušenost

                              origo sintr je brutus jak se ohřeje, organika je možná i příjemnější pro mě, brzdí i tak super, dávám na enduro

                              možná zkusím Gregovu fintu, levá strana sintr pravá organika :-D

                              0 0
                        • vaclaw  

                          Teda dík za rozbor ;) Ty Dominiony prostě vypadají dobře, tak uvidím, jak dopadnou Shigury. Zatim jsem mile překvapen, pumpování jsem nezaznamenal a plynulejší chod páky jsem moc nečekal. Ale nedá jim, jak mě zklamou… půjdu do Hayes :)

                          0 0
                        • Atilla  

                          Tak už víš, že TRP slabý nejsou;) za to od těch hayes jsem čekal trochu víc

                          0 0
                          • Breakpain  

                            Tak ruce Ti to neurve, ale sel jsem pak jeste dolu a i kdyz mi TRP prisly brutus, tak kdyz jsem si slapl na svem s Hayesy, myslim ze me to zastavilo driv, prukaznejse by bylo jedno kolo, ale tak to jde blbe :)…

                            Kazdopadne ano, TRP nove uz jsou naprosto v poradku, co se sily tyce.

                            Byl jsem velice prekvapen (mile), jak se to chovalo.

                            Jeste si chci omakat radeji ten reach na pace fyzicky, snad se do konce sezony postesti a pak jim dam sanci ;).

                            Ted jsem narazil na TRP s pakami jak “Magury” a to bylo fajne, kazdopadne to je asi +100 ecek :/…

                            TRP

                            • linearnejsi
                            • modulace je diky chodu vcelku velka

                            Hayes

                            • o trochu silnejsi
                            • lehci chod paky a tvrdsi bite point
                            • modulace bych rekl spis mensi

                            Ty brzdy se lisi, kazdopadne koupi jednech nebo druhych clovek urcite neudela chybu.

                            0 0
    • Adarven  

      Mám XT i MT7. XT jsou takový předvídavější. Nelíbila se mi ale brzdná síla a chod, takže jsem vyměnil 1,8mm Shimano kotouče za 2,0mm Galfer (+ destičky Galfer). MT7 jsou proti tomu on/off, ale dá se zvyknout, modulace tam je, i když menší než u XT.

      0 0
    • goofy  

      Budu tady na b-f za ******, ale po rozvaze a osahaní pár kousků jsem zase skončil takto… Mě ty brzdy prostě sedí, servis náročnosti pro opice, a za 5 let mě nenechaly ve štychu…

      4 0
      • Breakpain  

        Nebudes, pokud nekomu nepumpuji Shimana (prijde mi, ze to souvisi s tim, kam az je dokaze pri provozu dostat), tak jsou to dle me jedny z nejbytelnejsich brzd, kdy servis opravdu zvládne opicak.

        Kdyby me nestvalo to pumpovani, jezdim Sainty do ted…

        0 0
      • vaclaw  

        Já bych teda nemohl vozit ty kotouče. Mě se tihle smrťáci vždycky hned zkroutí a to je pak hrozná zvonkohra. Jinak Sainty, stejně jako ostatní lepší Shimana, jsou super, když ti vyhovuje chod páky.

        1 0
        • Kouba_2005  

          Přesně, zvonkohra :-) Byla to ale dobrá indikace dosažení rychlosti 25km/h, to totiž díky vzorku pláště dosáhlo rezonanční frekvence a už to cinkalo jak o život. Teď mám Sram HS2 a je klid.

          0 0
        • goofy  

          Nevím, mě cinkají jenom prvních pár metrů po sjezdu, jinak jsou potichu.

          1 0
    • Model  

      Tak jsem nahodil dnes zatím jen na předek nový magury a jsem teda trochu zklamanej. Možná se musej nejdřív zajet desky trochu a je fakt, že tam jsou ty origo co dávaj při koupi třmenů, nedělený, tuším performance 9. šedý. Každopádně pokud si napustím brzdy na maximum, jak by se mě líbila tvrdost páky, tak pak neustále škrtaj desky na kotouči. A když jsem teda vrchem trochu odpustil tím,že jsem trochu zatlačil pístky při otevřeným vršku na páce. Tvrdost slabší, zvrdnutí cca o cm dál a brzdnej účinek nic z čeho bych si sedl na prdel. Rozhodně né ON -OF. Zavzdušníno by to bejt nemělo, důkladně a opakovaně jsem zkoušel honit kapalinu systémem na obě strany,jak tlakem tak i podtlakem dokud žádný bublinky nelezly. Tak jsem z toho volaký zmetěný.

      0 0
      • Breakpain  

        Mas zajety kotouc a desky?

        Ty nedeleny desky jsou pry vyrazne horsi nez deleny…

        Dost uvazuju/oval o Magurach, tak jsem sjizdel recenze ;).

        Takze poradne zajet, pak hodnotit, pripadne vymenit za deleny desky… zavery bych delal az potom.

        1 1
        • Model  

          Jo, určitě bude potřeba něco nabrzdit, aby se zajeli a až se zajedou, ještě je trochu zkusím víc naplnit. A to s dělenejma deskama jsem taky četl od majitelů, ale je to další litr, tak ty koupím až sjedu tyhle nedělený. Výhoda u těch dělenej je už jen v demontáži, není potřeba sundávat třmen, což považuji za plus a pokud budou i líp fungovat bude to fajn.

          0 0
        • Model  

          Tak jsem to dnes trochu obrzdil a zkusil ještě odvzdušnit páku no a pár bublinek se tam ještě našlo. Ted už je to o něčem jiným.

          1 0
          • Breakpain  

            Tos bublina v systemu nadela paseku … ale ne vzdy to jde dobre poznat :)

            0 0
    • JakeF  

      Mně přijde, že ty „pumpující“ Shimana jsou výrazně větší problém v diskuzích na BF než v realitě :))

      Stejně jako každý brzdy mění chod, když se fest přehřejou, ale u většiny lidí to spíš bude že nejsou pořádně odvzdušněný. Což u nich v pohodě zvládneš doma a nic u nich neulomíš jako u Magur.

      3 0
      • benobiker  

        Shimana mění chod i když jsou studený :-) Stačí rychle mačkat páčku…

        0 0
        • JakeF  

          A to děláš při jízdě? Máš v prstech ABS, nebo co? :D

          1 0
          • Kouba_2005  

            Ale prd :-) Stačí zabrzdit, pustit páčku a hned zas zabrzdit. Už na druhý zmáčknutí se chod páky zkrátil. Dělalo to ale jen v zimě kolem nuly, tak jsem na to prděl, brzdy 8120.

            2 0
            • Mr.Duck  

              Jako ten pocit sice znám, ale reálně ta situace na trailu nastala asi třikrát v mém životě. Na parkovišti to umím napumpovat v zimě, ale při jízdě to neregistruju.

              Nepřijde mi, že jiné brzdy krok páky nemění, a když jedu nějakou šílenost tak držím páku někde ve free stroke a chod je tudíž stále stejný.

              0 0
            • benobiker  

              Přesně tak… Psal jsem to už v jiném vlákně, ale rád to zopáknu.:-) Kvůli fakt výraznému pumpování v zimě jsem pořidil alternativní tlumičový olej Putoline HPX R 2,5W (kladné zkušenosti ze zahraničních fór), nalil jsem jej do 2pístu Shimano, krok fajn, pocitově je páka lehčí, žádné pumpování, tak jsem jej nalil i do 4pístů Shiman, zadní brzda super, žádné pumpování, ale přední ejhle, namísto pumpování při opakovaných rychlých stlačení se naopak páka začala přibližovat k řidítkům… Když jsem se fakt hodně snažil, tak jsem to dokázak i se zadní brzdou, takže návrat k origo Shimanu oleji… Na 2pístech jsem Putoline HPX R 2,5W prozatím nechal, ale už jsem zpozoroval, že při vyšších venkovních teplotách a rychlém namačkání páčky se prostě páka přibližuje k řidítkům i na těch dvoupístech, takže příští výměnu také naliju opět origo Shimano… Proměnlivého chodu se na Shimano brzdách prostě nezbavím, ale origo Shimano olej je i beztak asi nejlepší volba, za mě… Koho tohle štve, řešení jsou Hayes Dominion.:-D

              0 0
              • yetti  

                Já jsem zase někde četl, že to hodně řeší Magura Blood kapalina. Ale nezkoušel jsem ji v Shimanech

                0 0
                • mirorek2  

                  Já jo, trochu se to zlepší, ale stačí nízká teplota a je to v háji.

                  0 0
          • benobiker  

            Ne, při jízdě to samozřejmě nedělám, jen jsem chtěl zmínit, že se to už i kompletně za studena projeví takhle :-) Prostě Shimana maj nestabilní krok záběru, tečka. :-)

            1 0
    • Sistematicx  

      Jaky je rozdil mezi trmeny MT5 a MT7?

      Co jsem nasel zatim tak MT5 trmen ma horsi povrchovou upravu. A mel by mit vetsi mezeru mezi deskama. S tim souvisi pak delsi chod páky, snadnejsi vystredeni vuci koutouci. Desky z mt7 pasuji i do mt5?

      0 0
    • Venda  

      Hned na zacatek napisu, ze nemam zkusenost s jinymi brzdami nez Shimano.

      Ale pokud existuje horsi brzda nez Shimano, tak je pak lepsi uz i jen kotva s provazkem.

      Na soucasnem kole mi predni brzda vcelku funguje, ale se zadni se trapim od zacatku. Vymeneny desky, olej, hadice, paka. A nepomohlo. Patral jsem a jestli jsem to spravne pochopil, tak shimana maj nejakou polopropustnou membranu, co prisava vzduch, aby nevznikal podtlak v systemu. Takze pri ohrati, sjeti desticek, kotouce… Jinymi slovy, to propadani paky je vlastnost!! ne chyba.

      Dnes me to zas nasralo uplne dobela. Doma vyzkousim, vse funguje, nalozim do auta, dojedu na TT a tam si hned na parkovisti hodim zada pri rozcvice, kdy jsem si chtel nadhodit predni kolo. Zadni brzda cistokrevna nula. Jedine co dela je řev parni lokomotivy. Takze jsem tu a mam brzdy kdy jedna mi funguje on/off a druha mi funguje on/řev. Perfektne jsou vyvazeny, pecicka. Nesnasim je!!!!

      0 5
      • Venda  

        Silu brzdy asi maj, ale musis je neustale odvzdusnovat. Byly by nejradsi, kdyby pri kazdy jizde.

        0 2
        • skaj  

          Hele chapu ze na nekoho se to svest musi – ale bud mas vadny ruce a nebo vadnou brzdu:) Podle popisu cos vymenil spis sazim na to prvni, nekde delas chybu v postupu. Mam 5 paru Shimano v provozu a vse bez podobnych problemu. Pumpovani ted neresim, to neni tvuj pripad…

          10 0
          • kubad  

            HOWG

            0 0
          • Venda  

            Shimano brzdy odvzdusnuju uz cca 15 let, trochu praxe v tom uz mam. Perfektne mi fungovaly zatim jedny, na ty nemusim vubec leta sahat.

            Tahle konkretni ale furt, nekudy to taha vzduch. A dnes to za tu cestu tam natahlo tolik, ze zadny propumpovani nestacilo. Po jednom trailu jsem jel nasrane domu.

            0 1
        • vaclaw  

          Hele a napadlo tě, že ta brzda bude možná nějak poškozená? Myslíš že každý uživatel Shimano brzd tohle řeší a stejně je používá dal?

          0 0
          • Venda  

            Napadlo.

            Kazdopadne pumpovani resej skoro vsichni, to co stalo dnes mne je stejna vada, jen ve vetsim meritku.

            A pouzivat dal je budu i ja, jen budu jako ***** muset vozit odvzdusnovaci sadu s sebou v ledvince.

            0 3
            • vaclaw  

              Nn, to je úplně něco jinýho. A určitě nikdo nenosí odvzdušňovací sadu v ledvince…

              0 0
            • JakeF  

              Pumpovani ale ve stylu, ze se lehce zmeni chod paky, ne ze to prestane brzdit.

              Tobe se tam taha vzduch. Pokud musis odvzdusnovat vic jak 1× za rok (max 2×, kdybys to trapil denne v bikeparku) tak je ta brzda evidentne spatna.

              0 0
              • Venda  

                Zadni brzda ma neustale houbovy chod, pumpuje a brzdi az temer u gripu. Predni je mnohem lepsi. Odvzdusneni pomuze, ale ne na dlouho. Delam to tak dvakrat trikrat do mesice. Kdyz to delam min, tak jen z duvodu, ze nemam na jezdeni cas.

                A jestli je spatna, co misto ni?

                0 0
                • Venda  

                  Jo a mimochodem, odvzdusnil, umyl a uz to zas jakz takz brzdi. Zas az tedy temer u gripu, ale uz to zadni kolo do smyku dostane. Takze to povazuji za opravene. Uvidim na jak dlouho.

                  0 0
                  • skaj  

                    Hele neco tam mas spatne – na 4pistky Deore s XT pakama na enduro kole nemusim v podstate rok sahnout – a po roce je delam, ne protoze musim, ale protoze se proste dela velky servis. Mladasovo enduro full dtto, manzelky a dcery brzdy prezijou roky…

                    Nemam potrebu te nejak schazovat, jen ti chci rict, ze bud neco delas blbe mechanicky ty a nebo je rozbita brzda. Protoze tenhle stav neni normalni a takhle se dobre udelane Shimano brzdy neprojevuji ani nahodou. Zablkokovat brzdu zadniho kola jde bez problemu jednim prstem ve vzdalenosti od gripu, kde chci ja – ne az u gripu, kde chce brzda:) Cesta vozit v ledvince odvzdusnovaci sada je nesmysl…

                    3 0
                • JakeF  

                  Mas tam mrtvy nejaky tesneni.

                  Najezdil jsem s ruznymi Shimano brzdami roky a jedny XT se po cca 5 letech zacaly zavzdusnovat rychleji, ale porad to nebylo zdaleka tak hrozny jak popisujes.

                  0 0
                  • Venda  

                    To by mohlo. Co ale s tim?

                    Zakladni servis zvladam, ale ze by se mi to doma chtelo do sroubku rozebirat a pak shanet nejaky tesneni, to uplne ne. I kdyz paku uz jsem na prvocinitele rozebranou mel. Bo me navic pridrhavala pri vraceni. To uz ted nastesti nedela.

                    0 0
                    • Kouba_2005  

                      Na Shimano stejně díly moc neseženeš a když, tak oprava atakuje cenu nový brzdy.

                      0 0
                • my_dudesty  

                  Jak říkali ostatní – něco je v té brzdě špatně. Ale mám dojem, že se tu řeší 2× pojem pumpování, ale s úplně opačným efektem. Jestli se to tobě propadá, tak bych to nenazval pumpování, ale holt se ti zavzdušňuje.

                  Ten obecný problém, který se v souvislosti se Shimano zmiňuje, je přesně opačný – že při rychlém namačkání brzdové páky se krok naopak zkrátí a zabere dřív, než by jeden čekal.

                  1 0
            • Mr.Duck  

              To není stejná vada, podle popisu to máš mastný a zavzdušněný. Shimano, ani nikdo jiný o kom vím nedělá brzdu co by si přisávala vzduch, takže pokud se ti tam dostává vzduch a není to rukama při odvzdušnění, něco je rozbitý.

              1 0
              • vaclaw  

                Jj, stejně se mi projevoval třmen, když mi tekl olej. Sedl jsem na kolo a prakticky to nebrzdilo, sjel jsem první větší kopec, zahřál kotouč a zbytek cesty byl v pohodě. Pak třeba už druhý den to stejný. Dal jsem tam MT5 třmen a vše zatím ok.

                0 0
      • benobiker  

        Hehee:-D Většinou fakt bývá vzduch v expanzce a když se kolo třebas při převozu otočí, dostane se to do okruhu a máčkneš až ke gripu… Párkrát pak namačkáš a zas je to cajk… Ale už se mi i u Shiman stalo, že když jsem jel vyloženě na drncácích, kdy to mlátilo, máčkl jsem na brzdu a najednou až ke gripu.:-D To teda taky přisuzuji bublině, co se dostala z expanzky do okruhu.:-) Jinak, žádná polopropustná membrána tam fakt není…:-) Je tam jen klasická membrána, ktera je teda extrémně tenoučká a ráda praská, když má třebas někdo přeplněnej okruh a pak zamačkává pístky s neotevřenou expanzkou.:-)

        1 0
        • Vilém  

          To je tvoje prace, ta rozriznuta paka?

          0 0
          • benobiker  

            jop:-D Měl jsem doma jednu rozlámanou, tak jsem se chtěl kouknout na vnitřek, jak tam jsou poskládané přepouštěcí otvory. :-)

            0 0
      • JakeF  

        Mas to rozbity, tohle fakt neni vlastnost.

        0 0
      • Ukrutony  

        Já kolikrát nechápu, co s těma brzdama lidi dělají. Já mám poslední SLX, na jednom kole 2 pístky a na druhém 4 pístky, a na nespolehlivost, zavzdušňování a já nevimco prostě žádná z nich netrpí. Nejezdím žádný bomby dolekopcom, na to má shimano asi jiné produkty, ale doteď o nich nemůžu říct špatného slova, a to mám ještě základní organické destičky…

        kouše to hezky, neječí to, 4 pístky na DC mi přijdou více než dost. Nechce se mi ani věřit, že se tu bavíme o stejném výrobci :D Pro nás obyčejné plebeje, co nevnímají/neřeší to slavné „pumpování“ je to podle mě Shimano ideální.

        Musíš mít nějaký vadný kus, nebo to druhé, viz výše. Na základě toho bych ale nad shimanem nelámal hůl. Stejně tak jako já jsem schopný připustit, že existují případy, kdy Shimano ideální není

        0 0
        • -b-n-x-  

          A máš někdy kolo otočené jinak, než kolama dolů?

          0 0
          • Ukrutony  

            Ne, měl bych? :D Kolama dolů se na tom líp jede :D

            3 0
            • -b-n-x-  

              Jenom, že to může částečně vysvětlovat proč s tím nemíváš problémy.

              Jak třeba já skladuju kolo „na stojato“, tak pak chvíli trvá, než mi brzdy (hlavně zadní) začnou brzdit. A třeba při převozu autem, když to leželo nějak na boku, tak mi zadní brzda začala brzdit asi tak po 5 km.

              Ale já to zatím prakticky neřešil. Určitě je tedy brzda zavzdusnena.

              0 0
              • MatS  

                A proč to neodvzdusnis? Pokud je dobře odvzdusnena, můžeš dát kolo na krovky a nic se neděje.

                0 0
                • -b-n-x-  

                  Protože i na tu jednu posranou jízdu ročně nemám čas. Natož ještě na nějaký servis.

                  Bohužel rodina, malé děti, a furt někdo nemocný.

                  0 0
        • Venda  

          Tak bud rad, ze ti to funguje nebo alespon, ze jsi spokojeny.

          0 0
      • Model  

        Je i možný,že je tam prasknutý,nebo jinak požkozený pístek ve třmenu, to je pak nepatrný průsak, kolikrát ani není vidět na první pohled.

        0 0
      • Venda  

        Tak se mi zavada projevuje hezky naplno.

        Po vcerejsim řevu a žádným brzdnym účinku jsem odvzdusnil a odmastil. Vcelku pomohlo, nejak to brzdilo. Nejsem náročný, stacilo by mi to.

        A dnes prijdu ke kolu, ze si prehodim plášť, zkusim pri popojizdeni v dílně zmacknout brzdu a řev a žádný zpomalovaci účinek. Takze bezva, miluju svoje brzdy!!!

        Na vikend jedu na Dolni Moravu, tak misto ledvinky si vezmu batoh a krome odvzdusnovaci sady si radsi pribalim i čistič brzd…

        0 1
        • JakeF  

          Na DM se zavzdušněnou brzdou, to budou mít radost, záchranka tam má málo práce :))

          Nevím co vymýšlíš, kup novou brzdu, možná stihne přijít i do víkendu.

          1 0
          • Venda  

            To byla nadsázka ;-)

            Neco objednam, jen nevim co. Bud to risknu a poridim opet neco od Shimana, bo jsem na to zvykly nebo zkusim treba Cury 4.

            0 0
            • -b-n-x-  

              Určitě zkus něco jiného.

              Se tvým štěstím si koupíš zase jedny vadné shimana z tisice dobrých :-)

              0 0
        • Mr.Duck  

          Zní to jako že ti chčije třmen, když vyndaváš desky, jsou mastný na tam kde se dotýkají pístu? Kolem hadice to neteče? Určitě tam nějaká poruchovost bude, ale troufnu si říct že shimano třmeny jsou obecně hodně spolehlivý. Občas někdo praskne píst, ale 9 z 10 je práce nešikovného mechanika. Nebo zákazníka co tam dá špatný desky :)

          4 0
          • Venda  

            Jak bych to mohl znicit spatnyma deskama? Ty co tam mam pouzivam na obou a uz asi treti par.

            0 0
            • Mr.Duck  

              No já nemyslím že to je tvůj případ. Ale měl jsem zákazníka co dal desky pro dvoupísty do čtyřpístů, odnesly to písty. Tuším že všechny!

              0 0
          • Venda  

            A desky vypadaji suché.

            0 0
            • vaclaw  

              Ale jsou mastný, podle toho, jak píšeš že se to projevuje, to není zavzdušněný, to by to neřvalo při brzdění. Pokud se ti zamastí desky, tak to jde už blbě dolů a obyč. odmašťování nepomůže. Pravděpodobně je to ale závada třmenu. Nehledal bych v tom žádnou velkou vědu. Nový třmen by to měl vyřešit, ale pořádně nejdřív odmasti kotouč.

              1 0
              • Venda  

                Odmasteno, dve dobré zabrzdeni a opet řev a ztráta účinku.

                Objednavam nové…

                2 1
              • Jenda  

                Má olejem nasáklý desky. Ale jen lehce. Pak se to přesně projevuje jak píše. Nejdřív to nebrzdi a řve, pak, jak se zahřívají, tak to začne jakž takž brzdit, protože se vypálí ten olej z povrchový vrstvy desek. Jak to chvíli stojí, tak olej zas navzlina všude a jede se znova to samý. Odmašťování nepomůže, jediný co lze udělat je vypálit desky na cca 250 C nebo dát nový.

                Mimochodem mám dojem že intenzivní používání odmastovace vede spíš k mizerný funkci brzd než k čemukoli v jinému. Jako odmastit kotouč ok ale jak se to dostane na desky tak je to *******.

                3 0
                • Ukrutony  

                  Ano, to riziko odmašťovače/čističe potvrzuji. Určitě záleží o který jde, moje osobní zkušenost – jednou jsem v dobré víře „vyčistil“ Shimano resinové destičky Loctitem 7063 a byl to jejich konec.

                  Nevím jestli to způsobil přímo ten čistič, nebo jenom na desky naplavil bordel co na nich byl (měl jsem je z třmene venku), ale brzdný účinek se zkrátka poroučel. Obnovily ho až nové destičky.

                  0 0
    • AleZ80  

      Mě by zajímalo, kolik % lidí má s těmi Shimany takové problémy.

      Já jezdím SLX 675 páky + zadní třmen 8. sezónu. Zadní třmen měl tedy rok pauzu, jelikož byl původně vpředu, kde jsem upgradoval na Zee, a dozadu šel po úmrtí původního.

      Napumpovat to musím občas, když už nebyly delší dobu odvzdušňované a kolo jede nahoru zavěšené na lanovce.

      Koly vzhůru ho stavím téměř před každou vyjížďkou, aby nasákly pěnové kroužky pod gufery vidlice olejem.

      1 0
      • -b-n-x-  

        Gravitační mazání ala Místr Onuce :-)

        0 1
        • Jurawood  

          No a já měl G2 rsc sezónu a pořád jsem nevěděl co je špatně se mnou. Na černé jsem ztrácel cit. Bolely mě tak prsty, že jsem musel někdy už na 2 prsty. Známý mě tvrdil že nejlepší brzdy jaké měl, že sainty stálý za hovno apod…Kotouč pořád fialovej. Tak jsem tomu dal šanci…hs2 tlustší kotouč, sintry… A co, a hovno. Vyhozenych 1500,–.

          Tak jsem se nasral, koupil jsem za 6 litrů obě nové XT s chladiči. No a po sezóně už vím že to je prostě naprosto, ale naprosto jinde. Na citlivost jsem si zvykl.

          Brzdi tak o 30–50% silněji

          Při nějaké bombě v bikeparku se stane že kotouč kopne písky hlouběji a pak namacknuti je o pár mm dál. To je ale normální, dělají to snad všechny co jsem kdy měl vč motorek gsxr, cbr apod. Tam je 6 obrovských pístků a než tu setinu přijedou ke kotouči tak tohle se opravdu hodně mění. A právě odtud a ze závodního prostředí vím co udělá když se jeté destičky vyhodí a napečený vordel se zamačkne do těsnění nedejbože u motorek ještě pod prachovky. Tohle udělá na chodu páčky klidně 2cm prázdného chodu.

          No a když sem napíši, že při každé výměně destiček dávám pistky a těsnění ven, tak jsem označen za magora… Dělám to cca ob jedny destky.

          Ale tady ty změny kontakt pointu s tím bohužel dost souvisí. Navíc u kol je ještě swingling, servowave apod páky které to umocní. A s contaktpintem se pisiuva ještě síla brzdy. V každém manuálu k motorce je automaticky čištění při každé výměně destiček. A funguje to. Neexistuje to zmáčknout di těsnění. U kol bohužel ae s tím bikdo srat nebude. Ale jsou těch problémů plná fóra :)

          3 0
          • mirorek2  

            A kdyby ses takto postaral o ty g2, brzdí jak víno. Na trail na pohodu, na dh už jsou slabé, to je jasné. Jediný problém je, že mají tužší iniciační chod páky, než se zakousnou, kdo má slabé prsty, moc mu to nesedí.

            0 1
    • Sulka  

      Na „gravity“ kolo bych si osobne shimano brzdy taky nedal. Zato kombinace XT paka a MT5 trmen cajk.

      0 3
    • romachain  

      Tak jsem jako spokojenej Shimanista, kterej vždy hned po nákupu kola se zbavoval SRAM brzd a nahrazoval osvědčenými XT, koupil kolo s Magurama. Mám jim dát šanci?

      0 0
      • Breakpain  

        Můžeš mi je za slušnou cenu prodat ;o) … nebo je zkusit.

        Já bych je popravdě být Tebou zkusil a kdyby to nebylo ono, kup Shimano páky a naroubuj je tam … :)

        0 0
        • romachain  

          Jako já bych byl asi šťastnější za svoje oblíbená čtyřpístky XT, mám na ně zásobu desek i jiné díly, mám je na několika kolech… Kdyby mě to mohlo vyjít šulnul, výměně bych se nebránil.

          Shimano páky k tomu naroubovat znamená jen ustřihnou hadici u páky a na Maguráckou hadici nasadit Shimaňáckou olivu/trn? Je ten Maguráckej olej míchatelnej se Shimaňáckým?

          Jako ony na mě ty brzdy nepůsobí zle, jen by pro mě asi bylo jednodušší zůstat u osvědčeného…

          0 0
          • Breakpain  

            Presne tak, das tam olivu a trn pro shimano, ale ono to pujde asi s cimkoliv, vim ze tam cpal nekdo i od Sramu :).

            Ja to chapu.. no takhle, pokud nemas s Shimano problemy (mne vadi pumpovani) – tak je hod na bazar. Je to trochu exotika, ale par lidi to jezdi :).

            0 0
            • romachain  

              Mě Shimano vyhovuje, ale jsem z toho věčnýho přehazování brzd už nějakej otrávenej, takže těm Magurám dám asi šanci. Pokud tam jde vyměnit ta páka za Shimano takhle jednoduše, tak to je v pohodě, protože paka to je u mě to co mi umí pokazit dovolenou když se blbě trefí při pádu. náhradní Shimano páky s sebou vozím, takže tak by se to kdyžtak vyřešilo… Jen mě štve že musím pořídit další desky do zásoby.

              0 0
              • Breakpain  

                Třeba pak budeš shánět třmeny od Magury; ) … pro další kola. Pořád na to slyším chválu :)

                0 0
          • Model  

            Na maguráckou hadičku dej trn od magury a olivu od shimana! Je to nejlepší kombinace. Pokud dáš trn i olivu od shimana časem vznikne nepatrný průsak, jelikož hadička shimano a magura nemají na chlup stejný průměr a ten shimanáckej trn pak časem sákne. Je to pro stavění shigury docela zásadní info pro bezproblémový fungování. Já mám ted čerstvě mt5 a jsem spokojenej,až budou prachy udělám shigury,kámoš to tak má a podle mě ty brzdy jsou výborný,kombinace třmenu magura mt5 nebo mt7 a páka xt nebo xtr.

            0 0
            • Sulka  

              Oliva je dulezita, kdyz vyberes tu spatnou tak to prochcava okamzite a nejde to dotahnout. Jen uz si nepamatuju jakou. Hadice je jasna.

              0 0
              • Model  

                Jo jo,je to tak,pokud je hadice magura,musí být trn od magury a oliva od shimana BH90,pak je to vče cajk.

                0 0
      • Jenda  

        hele je to jiný ale podle mě dobrý

        0 0
    • Venda  

      Tak jsem nakonec vymekl a zustal u Shiman, konkretne Xt. Mam je nasazeny a chtěl jsem jen odvzdusnit paku. Se zasroubovanym freestroke to slo dobre, par bublinek uteklo. Ale povolil jsem freestroke (chtel jsem vyzkouset funkci) a pri kazdym zmacknuti paky furt jdou bublinky. Vubec to neustava. Co delam blbe?

      0 0
      • Venda  

        Nebo to je jen opticky klam? Pri pomalem stlaceni to nedela, jen pri rychlem.

        0 0
    • kucka7  

      Jaká je nejlepší kombinace shigur pro maratony?

      Jaké Shimano paky a jaké magura třmeny? Díky

      0 0
      • Jenda  

        tak páky jsou jasný – nějaký se servem, tedy Deore, SLX či XT

        Podle mě nemá smysl stavět shigury od nova ale spíš k nim dojít časem když se vysypou páky na magurách.

        1 0
    • AleZ80  

      Ahoj,

      této verze HC jsou OK i páky?

      0 0
      • Model  

        Lepší je pouze samotná páčka oproti standardním mt5, ale konstrukce páky jako celku je stejná. Za tu cenu je lepší vzít obyč mt5 a za zbytek rozdílu v ceně můžeš v budoucnu koupit xt páky. https://mtbrzdy.cz/…y-magura-mt5

        0 0
        • AleZ80  

          Oni mají pár za 3490 Kč. Levněji už to snad koupit ani nejde.

          1 0
          • Jenda  

            Nicméně u magury se prostě musíš smířit s tím, že kupuješ v podstatě kvalitní třmeny na furt ale páka vydrží krátce. Vzhledem k tomu že deore páky stojí pár kolem litru tak je to ale úplně jedno :-)

            0 0
            • JakeF  

              Tak v čem je to tak super mít Magura třmeny?? Vždyť snad žádný lepší brzdy nemají se třmeny problém, většinou to bývá páka… Jedinej rozdíl Magura třmenů proti Shimanům je ten, že se na ně hůř shání desky, Shimano jsou na každým rohu.

              1 0
              • mirorek2  

                Jsou lepší, TEČKA

                1 0
              • AleZ80  

                Občas někomu praskne pístek.

                Spíše by mě zajímalo, jestli ty Magura třmeny zbaví brzdy toho pumpování, na které si Vás tu tolik stěžuje.

                0 0
                • allrose  

                  To je problém páky

                  1 0
                  • Jenda  

                    No pár lidí tu psalo že jim to shigury nedělají, takže problém bude asi konkrétní kombinace páky a třmenu.

                    Sám jsem na to zvědav až mě situace k výrobě shigur donutí.

                    0 0
                    • mirorek2  

                      Kámoš má shigury s deorkem 6100 a dělá mu to..

                      1 0
                    • allrose  

                      Dle mého,je to o tom jak brzdíš,mě blbla slx stará,která nikomu asi 672? a nová 72×x mi také kraví,ale snesitelněji..

                      Na xc ht ten problém nepocituji tak často..ale na skály jen fulem ;))

                      0 0
            • adam320  

              Mam na dvou kolech komplet Magury uz ctyri roky a porad nic. Co delam spatne, ze se jeste nepokazily?

              Ve srovnani s tim jsem resil Sram i Shimano vpodstate kazdou sezonu

              Jezdim enduro/dh

              0 0
              • krabica  

                Taky mám dvoje bezproblémové Magury, asi špatná várka… ;-)

                0 0
      • Model  

        Sorry ta cena je jsem koukal za sadu predek i zadek, tak to je moc pěkná cena, dokonce s lepšíma pákama, to je lepší než na tom odkazu, tam maj standart za 4 tis.

        0 0
      • pačes  

        Ta moje je má na e-biku Ghost Teru. Páky HC Trail jsou super do ruky, ale přijdou mi na chlapa dost titěrný. Já jsem z nich vyhodil origo štelovací šrouby na imbus a nahodil Alu šrouby od Hope. Vypadá to moc fajnově. Trochu levně působí konstrukce čepu páky, ten je tam lehce nalisovaný, dost malého průměru a počítám, a že právě to bude časem hlavní kámen úrazu. Pokud se opravdu poctivě odvzdušní a seřídí, není ani na e-biku problém, ani pro mě se 100kg s dost děravejma kotoučema Deckas 180/160 a navíc vzadu s jednopístkovým třmenem MT6 zablokovat kola 27,5.

        0 0
      • Sulka  

        Luxus cena. Ja na shigury presel jen proto, ze mi ta dvouprsta paka proste nesedela.

        0 0
      • sorak  

        Je tu prosim nekdo, kdo MT5 jezdi po tom co jezdil Sram Level TL nebo starsi Avid Juicy 7 ?

        Na XC kole nejsem uplne spokojeny s Level TL, menil jsem zadni kotouc ze 160 > 180, vyzkousel Absolute Black desticky s chladicem, ale porad to neni ono, tak premyslim o Magura MT5, ale bojim se o davkovatelnost a jestli to neni velky overkill na lehky XC full (Spark RC 900).

        0 0
        • adam320  

          Vsechny Level brzdy jsou otresny. Mt5 je oproti tomu vstupenka do raje. Ty dvouprsty paky jsou divny, ale daji se predelat na jednoprst. Druha moznost je koupit MT trail, ktery maji jednoprsty paky rovnou a dokoupit zd trmen MT5 pokud lpis na 4 pistku. Ja to tak puvodne cely nakoupil, protoze to vyslo paradoxne levnejc nez dokupovat ty packy k mt5. Nikdy jsem se k tomu nedostal a vozim dvoupist Magura vzadu s 203mm kotoucem i na enduru a v bike parku a vubec mi to nevadi. Na XC bych se MT trail vubec nebal ani s mensima kotoucema a nebo rovnou poridil MT8(jednoprst paky a dvoupist trmeny)

          1 0
    • vn25  

      Pěkná cena páru Shimano brzd XT, desky s chladičem https://www.bike-discount.de/…remsen-set-4

      0 0
    • vn25  

      Mají v akci i hromadu jiných https://www.bike-discount.de/…bremsen-sets

      Ale nekoukal jsem za kolik se dají koupit u nás

      0 0
      • Venda  

        Ja jsem ted u nas kupoval xt 8120 za 5500. Tady je maji za 280 euro. Takze u nas levnější. Ale je to o konkretni akci na konkrétní zbozi…

        0 0
    • romachain  

      Su odvěkej uživatel brzd Shimano, teď mám poprvé na jednom kole Magury, konkrétně MT7 na e-enduru s kotouči 200/220. Nemám zatím najeto moc, ale včera konečně i nějaký kopečky (900 výškových metrů celkem) a zatím jsem rozpačitej. Zpracování je teda moc pěkný, páky jsou mi pohodlný, ale je to oproti XT BR-M8120, na který jsem zvyklej s menšími kotouči (na různých kolech od 180/203 po 203/203), slabší se mi zatím zdá. Nevím jak to nazvat jinak, Shimano brzdy mi připadají ostřejší. Tady je až příliš pozvolné dávkování. Ještě držím naději, že se to může dalšími pokusy zlepšit jak se to víc zajede. Taky typ desek na to jistě může mít vliv, ani nevím co tam mám.

      0 0
      • mirorek2  

        MT7 jsou silné a ostré až až. Tipuju že nejsou zajeté a budou špatně odvzdušněné.

        0 0
        • romachain  

          Odvzdušněné jsou dobře, resp podle toho jak chodí se mi to tak zdá. Ale Shimano mi přijde takové kousavější… Určitě je nezatracuju, fakt se mi líbí a jsem rád, že mám na kole něco neobvyklého. Teď jsem se docela zděsil když jsem koukal na cenu páky, víc jak dvojnásobek oproti Shimanu, tak doufám, že nebudu mít smůlu a neurvu je, a že se to stává, už jsem Shimano páku zrušil minimálně třikrát co si pamatuju…

          0 0
          • mirorek2  

            Páka musí mít kontistentní a tvrdý doraz o desky, jinak to není dobře odvzdušněno. Co máš za kotouče?

            Zlomená páka se řeší Shimano pákou :-)

            0 0
            • romachain  

              Kotouče Sram centerline myslím. Na odvzdušňování Magur nejsem vybaven zatím, ale fakt se mi zdají odvzdušněné dobře, je fakt že je fajn že zadní je na palce cítit stejně jak přední, to je u Shimana prakticky nedosažitelné, tam je ta zadní vždy o kousek měkčí. Shigury jsou jistě varianta, ale na tohle kolo bych to asi nesnesl, to by se hold přežilo když by byla nová páka k sehnání. Díval jsem se na to že bych koupil do zásoby rezervní, ale za tuhle cenu budu doufat že to nebude potřeba.

              0 0
              • krabica  

                Sram Centerline jsou tlusté 1,8 mm nové, Magury jsou dělané na 2mm kotouče a 1,8mm je hranice pro výměnu, takže nejspíš tam bude zakopaný pes.

                0 0
                • romachain  

                  Nikdy jsem tydle míry nedodržoval, na Shimanu jsem vozil kotouče i 1,1 mm a furt to fungovalo, jsou na to ty Magury nějak háklivější?

                  1 0
                  • mirorek2  

                    tady bych moc nepapouchoval a dal magura kotouče, bude to mít vliv

                    a umět odvzdušnit pořádně magury je taky někdy…

                    0 0
                    • romachain  

                      Past za pastí… Teď pro co se rozhodnout: nechat/vyměnit brzdy/vyměnit kotouče…

                      0 0
                        • romachain  

                          Na bike-discount vychází pár 203/220 na 90 € i s dopravou. Sakra ale nehodí se mi teď utrácet a zas by mi zbyly ty Sram CenterLine, achjo, musím si to rozmyslet, možná tomu dát ještě šanci. Teoreticky je to nesmysl, mám tam nový desky, takže chybějící 0,2 mm na kotouči nemůže být problém, když to musí konstrukčně počítat s úbytkem brzdovýho obložení na deskách.

                          0 0
                          • adam320  

                            Chybejicich 0,2 mm problem neni.

                            Ale rozdil a to brutalni je v tech kotoucich samotnejch. Proti centerline nic nemam, je to dobrej kotouc za rozumny penize, nicmene tem magurackejm nesaha ani po kotniky

                            0 0
                            • romachain  

                              Může být. Kdybych neměl kotouče a měl vybrat co koupit, vůbec bych neváhal. Se Shimanama vozím ke spokojenosti SM-RT66. Měl jsem i IceTech kotouče, ale tam mi vadilo, že jak se ojede ocelová vrstva, fakt je potřeba je vyměnit, to ty celoocelový se daj trápit do mnohem vyššího opotřebení a výkonostně jsem nepozoroval rozdíl. Bohužel mám doma až zbytečně velkou zásobu kotoučů, tak se mi nechce zas kupovat další. Zkusím ty centerliny nějakou dobu trápit a až se rozhoupu k výměně, pokud budu jinak s Magurama spokojenej, koupím jim ty MDR-P kotouče.

                              0 0
                              • adam320  

                                A ty centerline byly uz ojety, kdyz si na ne nandal ty novy brzdy?

                                Jestli jo, tak se nediv. To nedela nikdy dobrotu

                                0 0
                                • romachain  

                                  Jezdilo to spolu, koupil jsem to z druhé ruky s kolem, s fungl novýma deskama. A neřekl jsem že to nebrzdí, jen se mi zdá, že Shimano byly ostřejší (na podobných kolech, v podobných situacích). Třeba to nakonec jen přeháním s očekáváním plus se to ještě má šanci lépe zajet a bude to nakonec bez jakýhokoliv „ale“.

                                  0 0
                                  • adam320  

                                    Aha, sorry

                                    Ja nabyl dojmu, ze jsi sundal.jiny brzdy a ty kotouce navesil ty magury. Moje chyba

                                    Uvidis jak to dopadne, ale osobne bych dal rovnou novy magura disky nez budes muset kupovat i desticky:)

                                    0 0
                                  • mirorek2  

                                    sram centerline jsou jedny z nejtvrdších kotoučů, nesjíždí se, vydrží, ale nekoušou tak, jak jiné

                                    1 0
                        • Sinpa  

                          Nebo Sram HS2, ty jsou taky 2mm

                          https://www.tsbohemia.cz/…d460600.html

                          0 0
    • Pepe72  

      Jaký problém mají sh třmeny ?

      1 0
    • JakeF  

      Tak další epizoda nekončící story Hope… Myslel jsem, že sezónu s nima už dojezdím a pořeším to přes zimu, no ale asi ne…

      Dával jsem dozadu nový desky a rovnou že je odvzdušním… Nasadil jsem odvzdušňovací sadu na obou koncích, povolil šroub, oddálil desky, vyměnil desky… A teď už to zaboha nejsem schopnej brzdy donutit, aby měly krátkej krok. Desky jdou k sobě, kolo zabrzdí s pákou u gripu, ale krok se nezkracuje ať dělám co dělám. Bublinky z nich nejdou ani nahoře na páce, ani zespoda, když povolím šroub a zmáčknu páku.

      Setkal se s tím někdo? Dělám něco blbě já, nebo už je brzda KO finálně?

      0 0
      • JakeF  

        Tak když to dotáhnu štelovacíma šroubkama, tak brzda brzdí…

        Celý to na mě začíná působit, jak kdyby nefungoval ten mechanismus, co má přibližovat desky při sjetí… Možná celou dobu není problém v tom, že by se do brzd dostával vzduch, ale prodlužuje se krok jak se sjíždí desky?

        Každopádně už mě to nebaví… Nechce se v tom hrabat někdo zručnější než já? Třeba za 5k včetně odvzdušňovací sady?

        0 0
        • mirorek2  

          Když cucáš směrem od spodu od třmenu bubliny jdou?

          Mě šly vždy potom i když jsem tlačil opakovaně pumpováním páky

          0 0
          • JakeF  

            Cucat zespoda nemůžu, mám tam jenom hadičku bez stříkačky… Pusou si to netroufnu :D.

            Ale minule to šlo i bez toho, jen to chce vždycky dát pozor, ať se tam nedostanou když se povolí páka.

            0 0
      • Breakpain  

        Jen dotaz, když jsi to odvzdušňoval – měl jsi páku nastavenou co nejdál od řidítek (bite point a reach kolečka)?

        0 0
        • JakeF  

          Jojo, nejdelší možný krok při odvzdušňování… Štelovátky jsem ho pak zkrátil, že to ± vyhovuje, ale už tam v podstatě nemám rezervu, kdyby se krok dál prodloužil.

          0 0
      • benobiker  

        Lepí ti pístky, proto se ti nepovysouvají v těsnění, ale jen propružují. Těsnění má pružit do určité míry, poté pístky povyjedou, to se dějě právě při prvním namačkání po výměně destiče a v průběhu času při jejich sjíždění.. Takže klasika, povysunout ven, vyčistit, zasunout, prostě je rozhejbat… Když je naopak třebas namažeš, tak budou pro změnu v těsnění hodně prokluzovat a krok bude naopak hodně krátkej…

        1 0
    • Lukster  

      Dotaz- lze použít kotouce shimano (icetech) s brzdici Magura? Diky

      0 0
      • Sulka  

        Magura chce tloustku 2,0. Shimano je 1,8.

        0 0
        • adam320  

          Tech 0,2mm fakt nepoznas

          1 0
          • Breakpain  

            Poznas, s tim si dovolim nesouhlasit :), ale jinak ano, brzda fungovat bude.

            1 0
            • adam320  

              Neresim rozdilnou kvalitu tech kotoucu:)

              0 0
              • mirorek2  

                On taky ne

                0 0
                • adam320  

                  Tak potom nemam tuseni, jak poznat o 0,2mm slabsi kotouc. Z desticek mi bezne ubyde treba 2mm na kazdy strane a porad to brzdi stejne. Asi zazracna serie:)

                  0 0
                  • mirorek2  

                    brzdi to teoreticky konzistentneji, kdyz jsou pisty vytazene mene, o zahrivani se bavit nemusime

                    1 0
    • alireb  

      Mel jsem slx7120 i magura MT5. Maguri mne sedi vic.

      0 0
    • doubleingram  

      Mám dilema jaký desky vybrat na MT 5 brzdy, jejich originál jsou vesměs všechno organiky co jsem koukal

      Chci něco co pořádně brzdí na těžkých prudkých, kde člověk musí stát dlouho na brzdě

      Plánuju kombinaci Shimano páky a Magura třmeny + kotouče mdr-p

      Dik

      0 0
    • Jenda  

      Dotaz na maguraznalce.

      V čem se liší jednotlivé brzdové páky? Mám na svých Magura mt thirty sport evidentně ty nejzákladnější páky co jsou celoplast. U MT4 pák je kovová jen ta páčka nebo i tělo jako takový? Na těch mých mi začala bohužel jedna páka někde rosit, tak přemýšlím jestli vzít zas tu nejlevnější nebo si nějak funkčně pomůžu lepší pákou a kterou byste případně doporučili – přehled např. zde.

      Samozřejmě jsou stále ve hře i shimano páky ;-)

      0 0
      • AleZ80  

        Nejlepší by měla být 1-prstá HC páka (hliníková), ale nejsem maguraznalec.

        0 0
        • Jenda  

          Jak na ní koukám tak má jinak řešený pistek, otázka je, jestli lépe a jestli to je ten dominantní problém:)

          Mě ty 2 prsty páky celkem tvarově sedly a samozřejmě kupovat jednu páku za 750 nebo pár jednoprstych za 2300 je rozdíl:)

          0 0
      • Model  

        Tělo maj magury plastové. Osobně bych doporučil vyprdnout se na magura páku a koupil xt shimano, což je cca 1000kč. Hadičku použiješ stávající maguráckou co máš, trn musí být taky maguráckej a jen oliva shimano pro xt páku. Olej magura a je to fakt výborná kombinace, asi nejlepší brzdy poměr cena výkon. Samozřejmě na deskách taky dost záleží.

        1 0
        • vencacampa  

          Mel by vyhovovat i Shimano set (oliva, trn) sm-bh59 misto Magura trnu.

          0 0
          • mirorek2  

            měl by, ale trn má menší průměr

            1 0
            • Model  

              Je to tak, časem může začít sáknout, proto trn magura do hadice magura.

              0 0
            • Mr.Duck  

              Ktery, Shimano nebo Magura ma mensi?

              Shimano BH59(sirsi) ani BH90 (uzsi) nesedi?

              0 0
              • Model  

                Shimano je nepatrně užší. Ona je totiž užší nepatrně i hadička od shimana oproti magurácký, proto je i trn magura širší.

                0 0
                • romachain  

                  Pokud vím, tak je ideální při přechodu na Shigury se zachováním maxima z Magur potřeba krom páky s převlečnou maticí tedy mít v Magura hadici Magura trn a na to pak olivu od Shimana? Tím že je Magura hadice údajně širší půjde na ni Shimano oliva vůbec nasadit? Ptám se do budoucna, Magury mám, ale jestli někdy budu muset řešit náhradu páky, vidím to na Shigury…

                  Trn lze z hadice vypreparovat, aspoň u Shimana jsem to kdysi úspěšně dělal. Za cenu zničení olivy samozřejmě.

                  0 0
                  • Model  

                    Oliva shimano se na maguráckou hadičku vejde, jen bych doporučil hadičku o ten cca centimetr zkrátit a dát maguráckej trn novej, nepoužívat ten starej.

                    0 0
                • Mr.Duck  

                  Rozumím, ptám se jestli je řeč o BH90 nebo BH59? BH59 má větší průměr než BH90, tak jestli je to možnost nebo i ten větší shimano trn je příliš malý?

                  0 0
                  • mirorek2  

                    Ale u 59 je zas menší vnitřní průměr trnu, ne? Tím bys výhodu ztratil. Srt na to, do magury hadice magura trn a je to.

                    2 0
                    • Mr.Duck  

                      Neni. Stejny nebo vetsi, mensi urcite neni. Nejsem doma abych je ted pomeril, ale dal bych za to ruku do ohne. Na chvilku :)

                      0 0
                      • Breakpain  

                        BH59 má myslím menší vnitřní průměr a BH90 větší

                        0 0
                        • Mr.Duck  

                          U hadice je to naopak, proč by byla díra menší když vnější průměr trnu je větší?

                          0 0
        • doubleingram  

          Shimano olej ma myslim vetsi bod varu.

          0 0
      • Jenda  

        Nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem vzal celou brzdu MT Sport která mě stála o 400 víc než samotná páka. Budu mít za to jedny desky, olivku s trnem a náhradní 220 cm hadici. Od přestavby na Shimano páky mě odradilo, že ten současný model pák s objímkou posunutou víc doprostřed mě nevyhovuje, resp. sedí mi tam blbě pozice řazení, zvonku atd.

        6 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.