• logoman

    Dokazal by mi nekdo prelozit tuto vetu

    „Bei Lyrik Modellen bis 2009 sind die Tauchrohre identisch mit der Domain, d. h. die Lage der Laufbuchsen ermöglicht theoretisch 180mm, jedoch gibt die Kolbenstange der Zugstufe nur ca. 175mm Hub bis zum mechanischen Maximum frei. Wird die Dämpfung im Betrieb bis zum Anschlag auseinandergezogen, nimmt sie auf Dauer Schaden! ⇒ Maximum mit Sicherheitsre­serve: 10mm“

    pripadne cely prispevek pro lepsi pochopeni zde

    Neumim nemecky ani slovo, ale z prekladace jsem pochopil, ze jde pouzit spacer max 10mm pro modely do roku 2009?

    A druha otazka kolik muze stat vyrobeni takove podlozky? Tech 12 ecek se mi zda dost (nakres na obrazku) … Cekal bych, ze by to mohlo jit vyrobit za cigara, flasku apod :). Spis je to teoreticka diskuze, budu menit olej ve vidlici a kdyz uz bude rozdelana, tak proc si nepolepsit o cm zdvihu :)

    0 0
    • mr.antik  

      Mám v hlavě naprostou myšlenku (až půjdu teda do vzduchu) – právě tušim u Solo air kitu totiž píšou, že je na 160, s použitím spaceru na 170mm.

      Otázka je, zda jsou vnitřní nohy stejný

      0 0
    • mr.antik  

      Ještě něco z angličtiny. Asi fakt záleží na roku výroby:

      http://forums.mtbr.com/…-637850.html

      0 0
      • logoman  

        super, dostal jsem se sem http://forums.mtbr.com/…6-post6.html ale pisou tam jen o u-turnu stejne jako na tom nemeckem. Nejlepsi verze na predelani asi jsou 2009 a starsi. Co sem tak procital zbezne mtbr tak se mi to zdalo trochu zmatene. Moznost predelani soloairu na 170 je asi jen nova vzduchova pruzina …Neni skoda menit za vzduch? Precijen pruzina bude citlivejsi a tu usporu par gramu nepocitis. Ja bych sel spis opacnou cestou a hodil i dozadu pruzinu :).

        0 0
        • mr.antik  

          Tak co, zkoušel jsi se podívat? Já to právě nepochopil, jestli jsou lepší ty starší 2009 a níž nebo naopak ty novější 2010 (která by prý měla mít některé komponenty společné s DH verzí. Můžeš si ponechat i pružinu, ale musíš koupit 170mm verzi (plus možná celý kit).

          V případě Soloairu (možná i Dual Position) by pak jediný problém mohl být v tlumení – pokud je dostatečně dlouhý chod tlumiče…

          Docela mě zarazilo, jaké jsou v těch diskuzích rozpory a podstatě to nikdo nerozseknul…

          0 0
          • logoman  

            Ja se pak ptal na tom nemeckym foru „Hello i have 2008 lyrik u-turn. So only thing which i need for upgrade to 170 mm is spacer? What is the maximum possible travel on 2008 model?“

            a tohle mi odpovedel

            „Correct, spacer + longer screw. Maximum for all Lyriks is 10mm – if you don't want to change the whole damping and want to leave some millimetres to be safe.“

            Asi nejdal se da dostat s kombinaci vnejsi nohy 2009 a starsi + vnitrnosti z 2010 + modelu. Zkus tam pripadne napsat http://www.mtb-news.de/…owthread.php?… dokonce tam je i obrazek lyrika na 190 :D

            0 0
    • Karlos009  

      „u modelů do 2009 jsou vnitřní hony identické s Domainem, poloha pouzder teoreticky umožñuje 180mm, ale vnitřní vodící tyč expanze jen 175mm. pokud bude tlumení roztahováno do maxima, hrozí trvalé poškození.“ Doporučují maximum – 10mm.

      Chápu to tak, že bez výměny té vnitřní vodící tyče doporučují maximální zdvih 165mm.

      0 0
      • Jenda  

        rekl bych ze 170 je v pohode

        0 0
        • mr.antik  

          Zatim jsem našel jen dvě blbé zprávy – Dual Position Kit pro Lyrika je na 160mm (bohužel na fotkách jsem ho neviděl). A je nechutně drahej – v US stojí cca 180 dolarů. Podobnou cenu typuju i v eurech. Což vůbec nechápu proti ceně Dual Airu např. na Revelationa.

          0 0
          • mr.antik  

            A navic mi konverzi z coil na air nedoporučují, kvůli úniku vzduchu.

            0 0
            • Jenda  

              ano cena v eurech je 160 jsou to kurvy, uniku bych se nebal – proste hodis tlumeni do levy a vzduch do pravy

              Ja pockam jak bude cenove durolux 2012 a nejspis pujdu do nej

              A nebo dojezdim lyrika do smrti s U-turnem a pak uvidim.

              0 0
              • mr.antik  

                Taky mě napadl Durolux s Taprd krkem. Ale do příští sezóny asi soloair, stojí polovičku. Zdvih optimální pro většinu podmínek, myslím že 170mm bude ok.

                A do hor si vyrobím tohle snižování

                http://www.bike-forum.cz/…734000–1.jpg

                0 0
                • Jenda  

                  no ja kdybych netouzil to tom snizovani tak me ani nehne hledat nahradu za lyrika. Asi to necham az se v lete vratim do cech a uvidim jak moc me tam bude limitovat resp. vadit U-Turn. Je pravda ze na kopecky co jezdim v cechach to snizovani asi ani potreba nebude a v nejhorsim si zatocim U-Turn. Jak jsi vlastne dopadl s tim zbrusovanim pruziny – uvazuju nad tim bo standartni pri normalni jizde dostanu tak 4 cm od dorazu a kdyz jsem jednou zkusil DH trat tak porad jeste 2 cm prebyvaly.

                  0 0
                  • mr.antik  

                    Zabrušování pružiny proběhlo dvakrát a dost se to zlepšilo. Dál už nechci pokračovat, abych to nepřehnal – chci zkusit řidší olej. Zkust to zvážit – jak máš přitažený komprese?

                    0 0
                    • Jenda  

                      asi to zkusim, komprese mam uplne povoleny, zkousel jsem to i s vymontovanym kompresnim tlumicem a prislo mi to hodne tvrdy. Zas je fakt ze celkove mi ta vidle prijde ze chodi min do zdvihu nez kdyz jsem tam dal tu pruzinu novou – asi udelam kompletni rozborku jestli neni preci jenom neco spatne i v tlumici a pak budu blbnout se zbrusovanim. A nebo se na to vy… a vydrzim uz ty dva mesice do vanoc kdy stejne pujde k Milanovi.

                      0 0
          • mr.antik  

            Nevíte kde nejlíp sehnat Solo Air kit + ventilek? Chtěl jsem to brát původně z hibike, uričtě to tam bylo, ale teď to nemůžu najít…

            0 0
    • mr.antik  

      Takže – přestavba z U-turnu na SoloAir byla vpohodě. V noze byla takový plastový kryt, takže žádné škrábance. Spousta gramů dole.

      Rezerva 5mm k prodloužení chodu tam je úplně v pohodě, prakticky bude stačit delší šroub a 5mm trubička…

      0 0
      • logoman  

        A co 10mm podle toho nemce, by to melo byt taky mozny. Ja se do toho zatim nepustil, nemuzu sehnat olej do vidlice …

        0 0
        • se-se  

          olej do vidlice jsem taky sháněl – byl pátek odpoledne a já se bláhově domníval, že zajdu do obchodu a koupím. Ani náhodou – když už věděli o co jde, tak na objednávku. Uspěl jsem ale v servisu motorek – dal mě ochotně zbytek oleje.

          0 0
        • mr.antik  

          Olej – tam kde dělaj motorky a čtyřkolky. Na těch 180 by to šlo asi taky – to už bych musel měřit fakt přesně. Ještě musim sehnat Redrum, těsnění pak kloužou líp než s obyč vazelínou na vidle, doufám že to přidá na citlivosti.

          Jinak – soloair mi při negativním dorazu tak divně cvakne – spíš to registruju jen když s kolem lehce v rukách propružím, za jízdy vůbec nepoznám.

          Nevíte co by to mohlo být, než to večer rozeberu?

          0 0
          • logoman  

            ja to bral jako zmenu ze 160 na 170. Na 180 uz musi do sebe kombinovat 2009 a 2010 model … V jednom obchode s motorkama jsem byl, nemeli pozadovanou viskozitu a taky prodavali jen v baleni kde je ho moc. Stacil by jen zbytek …

            0 0
            • mr.antik  

              já mám právě 2010. Dal jsem to na 170mm a ještě kousek by to šlo (tyčka tlumení vyčuhuje ještě něco málo přes 5mm nad)

              0 0
          • Smazaný účet  

            On soloair cvaka..melo by to byt tim, ze jak se pohne a zmeni se pomer tlaku mezi komorama, tak se uzavira ten SA ventil. Mi na vzduchovetore pri lehounkem propruzovani vidle taky cvaka a pohybuje se pri tom asi o 2–3mm…cim vyssi tlak, tim vice to jde poznat.

            Ale radeji to jeste jedni jeslti neni nekde neco omlacene, bo nevim jak ty dily po predelavce pasujou do sebe…

            0 0
            • mr.antik  

              jj, lehké propružování. Ale taky při negativní dorazu, tam to cvakne víc – ale asi je to ono. Každopádně to v klidu ještě rozdělám a omrknu, přídám nějakou vazelínku

              0 0
            • mr.antik  

              Tak jsem se na to šel ještě podívat (rozebírat to nebudu, počkám až budu mít Redrum, ať to furt nerozdělávám.

              Ale to lehký cvakání, co popisuješ, tam je, to nevadí. Ale o dost víc to docvakne při negativním dorazu (vytáhnutí vidle), pokud např. proružuju, jen v rukách, nezatížené kolo o 1–2cm a zvednu kolo. Jakoby byl příliš slabý tlak v negativce. Je to normální nebo se ti to vrací pěkně „do měkka“? Vozím tlak do 50psů.

              Když propružím pořádně nebo pokud na tom poskakuju, tak se to do zdvihu vrátí kultivovaně, ale nevím jestli to je zásluhou negativky nebo tlumení. Ani za jízdy jsem to neregistroval.

              0 0
              • Smazaný účet  

                co si tak vybavuju, tak se mi vidle chova docela dodobne…rikal jsme si, ze to nejak poresim, ale nakonec jsem se na to vykvaknul a jezdim dal:)

                akorat u tebe presne nevim, prtoze muze byt nejaka finta v tom kitu a to se na dalku blbe radi…

                0 0
                • mr.antik  

                  kit je plnohodnotný soloair, byly tam všechni díly jako v manuálu. Nějak jsem to všechno navazelínoval a sestavil, to by mohla být asi jediný problém – jestli jsem nedal vazelínu tam, kde nepatří.

                  Jinak vyřešit by to šlo asi nějakým elastomerovým spacerem…

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Mozna jeslti si neopatlal ten SA ventil tak, ze by se zalepil. Zkus jeslti se to bude chovat stejne s nejakym hustym olejem / red rumem…

                    btw..premyslel jsi nekdy nad tim, kam se podeje olej ktery nalijes na pistek? Pretece do negativky. Pak dolijes znova olej..zase do negativky. Utika z ni nekam?

                    0 0
                    • mr.antik  

                      nad tím jsem nepřemýšlel, mám to teprv 24 hodin :-)

                      Jinak funkce bude myslím OK, uvidim co citlivost a 2105g se počítá víc než nějaký cvakání ve stoje.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Slusna vaha no:)

                        O dual position jsi neuvazoval?

                        0 0
                      • Smazaný účet  

                        Slusna vaha no:)

                        O dual position jsi neuvazoval?

                        0 0
                        • mr.antik  

                          uvažoval, ale na novým rámu už to snižování tolik nepotřebuju, vyjedu to co ušlapu. A taky cena…

                          Jo a taky jsem to viděl jen na 160mm verze, takže asi by se to muselo nějak bastlit na vyšší zdvih.

                          0 0
              • Jenda  

                no zkus nejdriv poradne zabrat jako abys dostal vidli do max zdvihu. U soloairu se diky konstrukci muze stat ze pri nafouknuti to neproleze do negativni komory protoze zhora ten tlak vlastne uzavira ten prepousteci ventil a naopak se otevre prave ve chvili kdy jde na zpetnej doraz a v tu chvili dojde k vyrovnani tlaku. Takze cvakani je OK ale nemelo by byt nejak superznatelny. Samozrejme oproti U-Turnu budes mit pocit ze to uplne vyleti nahoru a je tam rana :-)

                0 0
                • mr.antik  

                  když zamáčku ví do zdvihu a pustím, tak se to vrátí celkem v pohodě.

                  Tohle dělá jen když s tím pohybuju na začátku zdvihu.

                  0 0
          • logoman  

            Je potreba pouzit ten redrum? Pripadne jaka vazelina se musi pouzit? Lze pouzit nejaka obyc a nejlip nestaci to namazat tou 15 wt?

            0 0
            • mr.antik  

              No v návodu jsou nějaké dvě těsnění, která by se měla mazat jejich vazelínou, zbytek redrumem (je hustší než 15). Redrum by měl být lepší klouzání guma-kov

              Já samozřejmě tu jejich vazelínu neměl, tak jsem dal obyč vazelínu do vidlic a v pohodě.

              Jak moc (a v čem) je horší 15wt proti redrumu, to netušim

              0 0
              • logoman  

                Jaka tesneni myslis tou vazelinou? Ja to pochopil tak, ze namazu ty penovy krouzky olejem, v navodu pisou 15wt, pak by se mely namazat stiraky nejakym mazadlem (da se pouzit opet 15wt? nebu musim mit nejakou spesl vidlicovou vazelinu, ktera se mi nechce zhanet, pripadne co tam striknout silikonovej olej?) aby slo lip zasunout nohy a pak uz jen staci nalit olej.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Játeda ty stíráky dycky jenom hojně namazal 15W olejem a bez problémů, těsnění po sezóně jak nový, a chodí to taky moc pěkně. Jenom chvilku(pár propružení) trvá, než se vidle „rozhejbe“ když celej den stojí, ale to je prej normální :-)

                  0 0
                • mr.antik  

                  Já myslim teda píst v soloairu a těsnění mezi negativnou a pozitivkou

                  0 0
                  • mr.antik  

                    jinak do pružinovky samo jen 15w, o kolik je ten redrum větší zázrak netušim, to měli vědět jiný odtrh-maniaci

                    0 0
    • logoman  

      Jak je dlouhej spodni sroub v noze kde je pruzina? Jde mi o to zda by tam sel zasroubovat o 5mm vic :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.