Lupání,praskání z rámu,ze středu?

156 nepřečtených
  • pasr

    Prosím o radu,mám cannondale f29 stáří asi dva měsíce a ozývá se mi při jízdě hlavně v záběru,lupání praskání někde od středu,dělá to i ze sedla,ale né pravidelně,když se jdu na kole projet třeba po dvou dnech tak to začně hned po ujetí dvou metrů hrozně lupat a hned to přestane a zase lupe až při záběru.

    • karel d.  

      poradil bych odvezeni do prodejny kde jsi to koupil a pozadat je at se ti na to podivaji -konkretne na stred/slapky/kli­ky. – at to tam mechanik popr. projede a sam posoudi kde to muze asi s nejvetsi pravd. byt a ucini dalsi kroky k naprave

    • doubeq  

      Jezdil si s tím v blátě a ve vodě? U mě to byly pedály Shimano PD-M520, jelikož po výměně středu za lepší stále lupání bylo slyšet. A jinak jakmile projedu pár kiláků sračkama a vodou tak nějakou dobu na to se pedály ozvou, 2 kiláky lupou a pak přestanou a až nepřestávaj i po cestě zpět z rychlý popracovní vyjížďky, tak přichází rozebrání, vyčíštění těsnění pod plastovým poudrem a kontrlola misek a kuliček…a jednou za rok třeba komplet vyčistit a vyměnit vazelínu. Každopádně s novým kolem nejdřív kontrola u prodejce jak píše karel.

    • Dejv94  

      Mám starší F29, lupaní se mi ozývá od uchycení koncovek bovdenů na spodní rámové trubce hned za hlávkem. Zkus se mrknout jestli to není třeba tam.

    • MachiSSS  

      Vypadá to na pedály, že se zajeli a sedli si. Dotáhni pedály, fest! Popř. je vymontuj, vyčisti závity, lehce mázni a namontuj a pořádně dotáhni;-)

    • DND  

      Lupání ve středu se dá vyřešit i ježděním ve čtvrtek;-)

      • wilda81  

        A ty už máš zase na čem jezdit nebo jen kloveš na B-F? ;)

        • DND  

          Mám, to víš že mám – RB CRR ;-) Akorát jsem toho ještě moc nenajezdil…:-(

      • TomY80  

        si zbil :-)))

      • Bocka  

        +1

      • Krejca  

        Tak tomu jsem z počátku nevěřil,ale opravdu to funguje ,už mi ve středu nikdy nezaloupalo.Jeden dotaz pro zkušenější.Poslední dobou mi loupe ve čtvrtek,nevíte čím by to mohlo být?

    • pasr  

      Děkuji za rady,vyzkouším a jinak to vidím na servis.

    • drdrb  

      To může být prakticky cokoli, od sedlovky, pedálů, povolených převodníků, řidítek… taky mi na kole něco křupe a nepřišel jsem na to co to je. Pravděpodobně to je nějaká nečistota kdesi…

    • Veprovak  

      dle mych zkusenosti to muze byt cokoliv. casto to dela sedlovka v ramu nebo lyziny a to klidne i pri jizde ze sedla. obcas pomuze projet par kaluzema. dotazeni pedalu taky parkrat pomohlo, stejne tak vycistit stred a zavity nebo treba dotahnout srouby v prevodnicich. Po jedne rozborce delane za ucelem odstraneni lupani jsem jako zdroj zjistil jednu z koncovek bovdenu v navarce na ramu… proste moznosti je spousta. Kdyz to zacne lupat nekde daleko od domu a sere me to moc, tak jsem se uz jednou uchylil k prasacke variante ponoreni kola na par vterin az po sedlovku do rybnika a taky to pomohlo :)

      • onuce  

        Nechci jitřit emoce, jen se podělit o získaný poznatek. Také bych byl ještě nedávno napsal lyžiny! Teď mě však až mrazí… Ližiny je správně.

      • onuce  

        Mne dnes lupání zachránilo. Začalo mi cestou silně praskat v rámu, tak jsem kolo otočil, abych jukl zda není pradklý rám apod. Když jsem zacvičil s klikami, tak jsem zjistil, že jsou úplně povolené a mají boční vakl. Ta s talířemi držela tak na půl závitu a okamžitě seskočila, sotva jsem se jí dotkl imbusem. A to je prosím kolo krátce po garanční prohlídce v servisu!!! Servis asi znamená, že tam na to ser… Nicméně lupání pokračuje.

        • hmm  

          Jak máš dlouhou sedlovku? kolik je v rámu? Garanční prohlídka se dělá pouze pokud se najde nějaký poctivec co ji udělá. A je jedno jestli to je kolo nebo auto.

          • onuce  

            Děkuji. Sedlovka to ale nedělá, praská to stejně, ikdyž jdu ze sedla. A garančka být prý musí skrze záruku. Stejně na tom kole ale vše vyměním. Třeba se mi zavzdušňuje přední brzda a to i jen co mám chvíli kolo na zadním ve výtahu.

    • Krejca  

      Začni závitama šlapek -sundat namazat :-) pak sedlovku,objím­ku,vyčistit,na­mazat.

    • Jetson  

      U mne se tohle dělo na fullu a řešením bylo promazání závitu osy zadního kola a její opravdu pořádné dotáhnutí.

      • Elwing  

        Teď jsem to taky řešila na fullu – nové kolo, najeto asi 200 km a byla to přesně zadní osa a patky.

    • Ondra46  

      doporučuju sundat sedlovku,očistit …mohla by to být příčina

    • kafac  

      Jestli máš střed BB30, tak lupe asi on. Já mám Cannondala starýho asi 2měsíce a dělá mě to, kamošovi taky.

      Pokud máš představec OPI rok výroby 2013 tak ten křupe taky. Buďto slepit Loctitem, nebo novej sloupek řízení.

      Sloupek řízení

      • Mr.Dan  

        Pardon za invektivu, ale jak jsem tu někde četl, že se obecně soudí, že Cannon je kvalitou z těch „konfekčních“ značek úplně nejvýše, pak Trek a nakonec až Spešl a ostatní, tak mi to tady nějak neštimuje.. ;)

      • pasr  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • pasr  

      Sedlovku jsem měl sundanou,očistil namazal vazelímou a dotáhl,pořád stejné :-(

    • pasr  

      Jojo mám BB30,pokud by to bylo tím středem dá se to lupání nějak odstranit?

      • tfoltynek  

        Mi lupal stred na kazdem kole. Nejvice pomohlo sundat misky, vycistit zavity, namazat a vratit zpatky. Moc to tam neostrikavat vapkou, jen to zatlaci jemny prach do utrob stredu.

      • kafac  

        Pokud máš ložiska zalisovaný rovnou v rámu, tak vylisovat, vyčistit a je na to nějakej loctite (z hlavy nevím číslo) po zatvrdnutí se z něj udělá něco jako guma, a mělo by být po vrzání.Mě to po včerejší průtrži mračen přestalo dělat :)

        • 777rada  

          Loctite 9461 nebo 9466. Nebo jiný kvalitní epoxid.

          • 777rada  

            Aha, oprava, ty silné epoxidy se doporučují pro lepení plastových presfitů do hliníku nebo ložisek přímo do karbonových rámů. Pokud jde o kliky BB 30 měl by stačit klasický Loctite 638. Pokud opravdu to lupe od středu.

    • Cavendish  

      Sundat kliky,vytáhnout střed a vyčistit závity + to samé u pedálů. Máš tam písek

    • Muf_Bike  

      Nekde jsem to taky resil. Porad jsem to smeroval ke stredu. Komplet jsem jej vycistil a nic. Koupil jsem i novy ale nez jsem se pustil do vymeny tak jsem zjistil ze jsem mel moc dorvany jeden pitomy sroub zadni stavby a dochazelo k tomu ze asi se osebe az drely plochy… no proste pri povoleni bylo slyset jak to sevreni povoluje. Pak uz vse ok…blbost ale mozna pomuze. Me to sralo 3 tydny a stalo koupi klice na stred + stred. Ale to se neztrati :)

    • devet  

      Doporučuji promačkat a případně lehce dotáhnout dráty v zad kole. Z výroby ne vždy dobře vypnuté. Vlastní a dlouho hledaná zkušenost.

    • luxfer  

      Dalsi tip bych dal – podivat se na srouby patky prehazovacky, rozmontoval jsem komplet cele kolo nez jsem prisel na to, ze se to line od tehle blbiny!

      • pasr  

        Tak jsem,měl namontovaný i jiný spd očištěný a namazaný a je to pořád stejné,ale teď jsem přišel na to,že když zabrzdím přední brzdu a šlápnu do pedálu,tak to lupne v hlavovém složení,ale za jízdy mám pocit,že to lupe ze středu,tak buď to dělá oboje,nebo jen to hlav. slož. a to bude vhodné asi na to lepidlo,tedy do servisu,že?

        • riven  

          Tak mam stále vyhlídnutý CANNONDALE F29 CARBON 3 2014, ale tohle vlákno mě teda nepotěšilo. Kdybych vypláznul 68000 za kolo, ve kterým lupe, to by mě fakt naštvalo. Vyřešilo se to nějak? Tento rok jsem zkoušel Gianta s BB30 a taky v něm lupalo, ale říkal jsem si, že to je třeba jen špatně seřízený střed.

          • Kalic  

            lupání v kole je nezávislé na značce a typu kola, použitých komponentech a cenové kategorii. Zkrátka občas se odněkud objeví, mrcha jedna, a není jednoduché identifikovat odkud to vlastně jde, může to být prakticky cokoliv.

            • riven  

              Tak to aby si člověk to kolo pořádně projel před koupí. Jsem se s tím zatím nikdy nesetkal…

              • 8888  

                To se objevi časem.

              • Breakpain  

                To ti lupe v rámu proto, že se někde něco povolí/zanese/ atd … To nemá s cenovkou kola nic společného … spíše s tím, jak často to používáš a v jakých podmínkách ;) …

          • pasr  

            Tak se to doteď nevyřešilo,měl jsem to v servisu Cannondale,kde jsem kolo nekupoval,rozdělali střed,vyčisti­ly,namazaly,to stejný s pedálama s kazetou,s patkou přehazovačky,kliky dotažený vyčištěný dělá to pořád,to vše jsem platil,zavezl jsem to přímo k prodejci Cannondale a vyčistily a promazali a přetáhli snad ůplně vše,dělali mi to v rámaci reklamace nachvilku to přestalo asi po pěti kilometrech to dělá znovu,volal jsem na servis co dál,řekli mi,že udělají rozborku,ale že to budu platit,což se mi nelíbí,navíc neví čím to je,takže mám platit rozborku kola,když ani nezjistí čím to je?

            • Vendys76  

              Jak jsi dopad s lupáním?

              Já to právě začínám řešit. Teď jsem ve fázi hledání příčiny. Zní to taky ze středu a taky se to objevuje jen při větším záběru. Lupání je rytmické, pravidelné. Kolo je v záruce, tak ho vezu do servisu. Jsem plnej očekávání…

              :O(

              • Vendys76  

                Tak jsem si včera přivez kolo ze servisu – perfektní přístup Spešlu v Plzni, udělali to v rámci záruční doby zdarma. Zkusil jsem u nás v ulici pár silovějších rozjezdů a zdá se, že lupání ze středu zmizelo (ťuk, ťuk, ťuk). Dle servismana rozebral střed, vyndal misky, vše vyčistil a znovu instaloval (prý tam našel nějaké nečistoty, které mohly být zdrojem problému). Dnes se jdu odpo projet, tak uvidím… Držte pls palce!

                Ještě se musím podělit se zajímavým zážitkem… Když jsem si přebíral včera to kolo (viz shora), tak jsem v prodejně narazil na Fr. Raboně, který si právě přebíral fungl nový stroj (Tarmac na kotoučích). Mimochodem velkej sympaťák, sdílnej. Pěknou chvíli jsme si povídali o Tarmacu, Roubaix a silných/slabých stránkách karbonových ráfků. Porovnával Tarmac a Roubaix, říkal, že na Roubaix jel nějaký závod v Africe a že ho kolo příjemně překvapilo (což asi potěší všechny majitele tohohle modelu, včetně mě).

        • 777rada  

          Pokud to opravdu lupe z hlavového složení tak servis zahrnuje minimálně frézu na 1,5 IS (lisy a vyrážeče nepočítám) + formálně vzato i frézu na 1,5 korunku vidlice. Hodně štěstí při hledání v ČR. Jasně, vyrazit nějak, očistit nějak, namazat, nalisovat zpátky, lupání asi přestane.

    • 159753  

      lupání také hodně často vychází od patky..stačí odmontovat patku, máznout plochu pod tím a je vymalováno..(i když to zní jako střed je to poměrně často tento problém)

      • Thomasek  

        soulas, mě to zase lupe, když se mi dostane nějaký bordel pod rychloupínák ⇒ vyčistit a znovu dotáhnout. Taky jsem pořád čistil střed a závity pedálů … Ale, jak již tady bylo řečeno, lupe každé kolo :-)

    • Muf_Bike  

      No a co kdyz bike dukladne sjedes vapkou? Poradne vycistis (nerozebiras) proste vystrikas bordel za skvirek dela to furt? Ono to proste muze byt jednoduse bordel co se ti po par km dostane treba do vahadla zadni stavby, k nabe, mezi kliky a stred… a pisek ti tam krasne krupe. To muzs delat rozborku co 20km a bude ti to k prdu :) nevo si pohrej s dotazebim sroubu stavby atp. Plus draty vypletu. Sundej kolo a zkus se o nej naplocho oprit a postupne otacej jestli ucitis jak praska. Zkus zafixovat kolo cele a pak zkousej jakoby rukama zkroutit stavbu. Ono se to zda ale ten ram se pri slapani hodne krouti. Takze kdyz se ti neco dostane mezi plochy vzajemne v pohybu mas jasno. Na ruzne mega rozborky za x tisic se vyser. To by muselo byt fakt neco spatne a na vymenu coz pokud dotet nikdo neodhalil pochybuju ze tam neco fakt je. A kdyz to komplet zrevidujou tak pri stesti to zase bude par kilaku ok a pak nekde neco naberes a bude to stejne.

      • ˘Ö˘ Krab  

        bike dukladne sjedes vapkou, proste vystrikas bordel za skvirek (nerozebiras)

        Vapkomile, bikovrahu.

        • pasr  

          No s tou vapkou nevím teda,jinak díky za radu.

        • Muf_Bike  

          Ale no… kdyz to neni primo ta rekneme na benzinkach nebo primo nejaka prumyslova a neprilozis ten proud primo ke kolu tak ze ti to pomalu „reze ram“ :D tak bych se toho nebál. Samo nerikam ze strcis hubici vapky k nabě a začneš do ní prát vodu pod tlakem… Z rozumné vzdálenosti a aniž by jsi se snažil tomu kolu ublížit – vyhnout se gumovým guferům u vidle atp. a myslím si že není co zmršit. Popravdě ani si nedovedu už představit, že bych kolo čistil jinak… trvalo by mi to dycky x krat dýl. Takhle sjedu hrubý bordel, použiju cleaner, vyperu retez ocistim kazetu, talire smyk atd, necham zapusobit cleaner a sfouknu to znovu. Kolo osusim a tradá. Opakuju podle potreby vyjizdky podle pocasi. Minuly tyden treba 3× v suchych obdobích proste az prijde mokro :D

          • McBlacky  

            dost vapek má jemný proud a teprve na stisk přidají podstatně tlak.

            Mám jednu takovou vychytanou a když se vracíme a kolo je špinavý tak to tím sjedu. Kolem vidle a ložisek jen tím lehkým a kola a rámovka zespodu na plnej kotel.

            ničemu to nevadí, ložiska na fulech roky stejný s hladkým chodem

    • Goob  

      Laboroval jsem se strašlivým lupáním dva měsíce… nakonec jsme na to přišli poté, co jsem po ráně musel měnit zadní ráfek: byl to prasklý nipl. Já mám takové ty perverzní Mavicy ale. Je samozřejmě možné, že ten nipl rupl až po ráně, nicméně po přepletení kola ten Lupot Maximalis zmizel. A kolo jsem měl vyndané–zandané předtím asi milionkrát, tudíž osu bych i vyloučil.

    • Petr TREK  

      Taky lupu. Pouze při záběru větší silou a jen z levé strany. Rozborka snad 100 X a pořád stejný. Pedály M530, střed GPX, kliky Sram, hliník. Jsem úplně zoufalej.

      • l-e-t-o  

        taky mi to křupe jenom když zabírám (obě strany). Ať už jsem v sedle, tak vestoje.

        Závit pedálů vyčištěn – nepomohlo

        Střed rozebrán a vyčištěn – taky nic

        Hlávko – zase nic

        Teď možná zkusím snad už i vytáhnout a očistit šrouby u převodníků, protože fakt nevím.

        Kolo RB IQ

        • PolsondeSide  

          ještě můžeš zkusit:

          1.utáhnout výplet zadního kola

          2.podmáznout vazelínou patku měniče

          3.povolit a znova dotáhnout RU zadní stavby

          4.utáhnout kazetu

          5.dotáhnout pily

          tohle všechno jsem vyčetl, že to může způsobovat.

          • l-e-t-o  
            1. výplet mám dotažený
            2. patku zkusím
            3. měl jsem vytáhnuté kola z rámu, takže i to mám za sebou
            4. kazetu mám novou, Hnoj mi ji snad dotáhnul správně :)
            5. to vyřeším těmi šrouby v převodníku
        • Muf_Bike  

          Máš HT nebo Fulla? Z vlastní zkušenosti vím, že mi tohle dělalo kdysi u Meridy hodně stažene vahadlo kdy o sebe v záběru dřely hliníkové stěny. Stačil kus gumy mezi a cajk. Letos jsem zase řešil ale fakt nechutný lupavý zvuk v každém slinějším záběru a šel jsem fakt už krok po kroku jsem povoloval jednotlivé části stavby, sundal pedaly… no prostě jsem došel až k čepu zadní stavby a jeho ložiskům a po jejich vylisování výměně to vypadá, že je vyřešeno. Je to zapeklité a navíc pokaždé jak napotvoru něco trochu jiného…

          • l-e-t-o  

            RB IQ. Psal jsem to.

            O čepy se mi postaral před sezónou Hnoj. Jediné co nemohl dostat z rámu byla hlavní osa zadní stavby, takže si myslím, že to může být nejpravděpodobnější příčina

            • indy07  

              Ahoj, vyřešil jsi nakonec to lupani? Mám stejný problém, stejné kolo. V létě výměna ložisek čepů zadní stavby, do září dobrý a pak to začlo. Vyzkoušel jsem téměř všechny zde popisované tipy. Poslední do čeho se mi chce je rozebírat zadní stavbu.

    • kralik.portos  

      Zdarec všeci.Ja měl taky klasickou křupačku.Hodil jsem to do servisu,kde mi vše podotahovaly,ale bez výsledku.Pak jsem jednoho dne sundával vidli z rámu a zjistil jsem,že mi tam dře rámová část vidlice(ta část vidlice která prochází rámem) o svár z rámu uvnitř té ložiskové trubky.Tak jsem zapiloval a je klidek.

      • PolsondeSide  

        Tak lupání odstraněno, servis se vyjádřil tak, že zvuk byl způsoben třením dvou hliníkových částí o sebe.

        Suché SPD, suché a povolené misky, povolené převodníky a kazeta.

        Po odstranění těchto nedostatků je kolo opět krasně tiché ale tak jednalo o první zajetí před garančkou.

        Nicméně takto sestavují kola v prodejně Cube Faltýnek, naprosto suché bez vazelíny a hlavně jak mi cpali do hlavy jak se o kola pečlivě starají oproti ostatním prodejcům.

    • honhav  

      taky shanim tip co a jak: kamosovi krupe full trek dle meho v zadni stavbe – pri propruzeni a tlaku „do strany“ – i pri slapani.

      pro jistotu: stred, misky, kliky, pedaly, sedlovka, kosik, hazka, r.u., rozebrany, vycisteny, stavba dotazena, nikde zadny vule… muze byt praskani proste kvuli tomu, ze stavba je mekka a proste praskaji loziska kdyz pracuje?

      • McBlacky  

        jakej model konkrétně ?

        • pasr  

          Nemáte náhodou nějakou zkušenost čím nejlépe vystříkat rám zevnitř,abych zamezil otřesným zvukům,kde se trubky ve sváru dotýkají WD a podobně moc dlouho nevydrží.

    • Wojtkingson  

      Taky se podělím – po servisu lupání v kole, hlavně při pejetí hrbu, nějaké nerovnosti nebo pokud jsem se rozjel a zastavil. Zkoušel jsem šlapky, bovdeny – jestli se neklepou o rám. Už jsem něvěděl čím to, tak jsem chtěl jet do servisu, ale ještě jsem si řekl, že si očistím sedlovku, tak jsem ji vytáhl, otřel hadrem, otřel jsem vnitřek hadrem a odjle jsem si z práce na otočku do servisu. Samozřejmě to už nedělalo, tak jsem dojel k servisu, otočil jsem se a tradá zpět :D

      • Wojtkingson  

        Tak to pomohlo jen na chvíli… :D Chtěl jsem se zeptat, četl jsem něco o vazelině, ta se má dát kam u sedla? A kvůli čemu tam vlastně je?

        • Esi  

          to nemusí být sedlovka, měl jsem něco podobného až po prvním kopci začalo kolo křupat a potom už na vyjížďce křupalo pořád, druhý den stejné dokud se jelo po rovině tak dobré po prvním kopci pořád křupání, rozebral jsem půl kola a nakonec byl povolený střed, pravá miska šla povolit rukou, tak jsem vyndal střed namazal závity dal zpátky dotáhnul a od té doby v pohodě :)

          • KAITEN  

            kdysi mi to delalo na hlinikovym kole, jednou za deste to prestalo lupat, delalo to nejvic pri jizde ze sedla. neprisel jsem cim to bylo ale vytsrikal jsem potom vnitrek ramu WDckem a od ty doby byl pokoj

            • Esi  

              u mě to byl ten střed, teď už je asi 600km klid, na druhou stranu mám alespoň vyčištěný a namazaný zámek sedlovky a celou sedlovky, zgenerálkované 520 pedály, namaznou patku, dotažené hlavko a spoustu dalších píčovin :)

    • jannv  

      Nekonečné téma. Něco zde počtu a jdu to zkusit. Ale už docházej náměty.

      Mám fula GT půl roku staré, jeto 1500. Křupe když chytnu zadní kolo a hejbám s ním do stran. Křupne jednou, když víc zaberu křupne podruhé, zaberu ještě víc a křupne potřetí… a pak zas na druhou stranu. Křupnutí cejtím v ránu. To by ještě nevadilo, jenže ono se to ozývá při šlapání. Třeba když šlapu jen levou. Střední silou. Většinou ho to přes noc přejde, druhej den vydrží tak 10km a pak začne.

      • namazal jsem zadní patku u přehazky
      • zkoušel jsem dotahovat zadní rychloupínák
      • namazal jsem i pavouka na převodníku
      • křupe to i s vyndanou sedlovkou
      • rozdělal jsem a namazal celou zadní stavbu – i když to tipuju stále na ní
      • hlavové složení na vidlici rozděláno namazáno
      • střed rozdělán, misky sundané podmáznuté
      • zkoušeno i s jinejma šlapkama
      • v servisu rozdělali střed, dotáhly čepy zadní stavby, na 14 dní to bylo dobré

      hledal jsem i prasklinu, je to celokarbon… nicméně nikde nic nevidím.

      Nápady ? :)

      • Pentaroth  

        Vyplet?

      • MlokCZ  

        Vždy je dobré vyzkoušet celé jiné zadní kolo. Tím rychle zjistíš, jestli je v něm problém nebo není (pokud to po prohození kol zmizí, tak se kromě toho kola zaměřit i na patky.

      • wilda81  

        Co to nakonec bylo? Tipuji hl. čep u středu.

    • SloM  

      Pridam sem moji aktualni zkusenost. Nikdy bych neveril, ze to muze byt… Objevovalo se mi takove „krupani“ nejdrive jen pri zaberu. Cim vetsi zaber tim vetsi krup. Pak uz to delalo i kdyz jsem neslapal. Takze jsem dosel k zaveru, ze to muzou byt jedine kola. Kontrola vypletu, niplu atd. Nic.

      A prava pricina? Mel jsem nepatrne ohly kotouc a jeden z paprsku se malicko dotykal desky. Seridil jsem trmen trosku jeste porovnal kotouc a svete div se, prestalo to. Zatim klepu, aby to nebylo jeste neco jineho, protoze tomu porad neverim.

      • mr.ricardo  

        tipnul bych si, ze to nebude ono, spis shoda okolnosti, ze to prestalo, nebo predtim spatne utazeny kolo

        • SloM  

          No taky se mi to uprimne nezda, ale hlavne ze je to zatim pryc. Je ale dost mozne, ze bylo spatne utazene a tim, ze jsem ho mel sundane, tak jsem ho pak utahl dostatecne. Napadl me i povoleny CL, ale nakonec asi ne.

      • Vašur  

        Já mám z letošního léta zase jinou zkušenost. Taky praskání při záběru, někdy když jsem přeřadil, tak to zmizelo nebo hodně ztichlo. Nakonec jsem zjistil, že to nejvíc dělalo na přilehlých pastorcích na rozdělení unašečů XT. Sundal jsem kazetu, vyčistil a styčné plochy „umazal“ prstem od šmíru. A je ticho. Možná stačilo jen víc kazetu utáhnout, ale když už jsem to dělal, tak pořádně. Nejhorší bylo, že když jsem si myslel, že to už zmizelo, tak přišel jiný kopec, jiný převod a zase jsem to slyšel.

        Taky jsem zjistil, že nějací ptáci v lesích České Kanady se naučili reprodukovat takové vrzání středu do rytmu šlapání kolem jedoucího cyklisty. Jak se zdá z těhle diskusí na fóru, mají dost příležitostí se to naučit. :-)

    • H8me  

      Chlapci, jsem zoufalej, asi to kolo rozrezu na karbonovy trsatka a strelim je hudebnikum! :D Mam PressFit30 BB30 s klikama SRAM S-2200, mam podezreni, ze krupani, ktere uz jde fest slyset, jde ze slapaciho stredu. Vylucovaci metodou jsem dosel k zaveru, ze to je na 90% urcite od tama, protoze to krupe i kdyz zabrzdim a rukou slapnu do pedalu, kdyz stojim vedle kola. Zadni stavba se ani nepohne a pri neslapani a pruzeni je ticho, jakmile slapnu, tak krupu – a delaji to obe kliky. Rozdelal jsem PF30 a zkousel jsem to nechat uplne suche – krupe, medena pasta na zavit – krupe, Loctite – krupe … tak uz do riti nevim … Dle manualu vyrobce se plochy mazat nemusi. Cely PressFit vcetne lozisek mam celkem novy (najeto tak 600km) a zacalo to krupat pouze, kdyz jsem dupal hodne silove malej prevodnik a ted to krupe furt, i velky prevodnik a kdyz zaberu pouze rukou! Fakt me to neskutecne vysira. Nesnasim, asi jako kazdy, kdyz na kole neco lupe – krupe! Nejaky tip, jak s tim vydrbat?

      • plzakj  

        A loziska jdou hladce? Je tam nejake stredove pouzdro nalisovane do toho ramu? Uz jsem ho videl uvolnene.

        • H8me  

          loziska jdou hladce jak nova – kliky se krasne toci. Je tam toto: PressFit30 BB30

          • Bubaaak  

            a nemaj kliky vůli? chytni za kliku a zavaklej snima nahoru dolů. (tlač je k rámu od rámu proti sobě)

            Převodníky dotažený máš a šlápoty jsou bez vůle a točí se hladce?

            A řadí to dobře? Nekouše se řetěz?

            • H8me  

              Radi to v pohode, ale kdyz jedu nejtezsi prevod a kolo mam na stojanu serizeny tak, ze retez je od presmyku cca 1,5mm, tak kdyz jedu, tak je pri slapnuti v kontaktu s presmykem. Jakoby se to vlnilo. Prevodniky jsou dotazeny, pedaly jsou v pohode, pekne se toci, nemaji vuli. Bude to neco s tim vlnenim – potazmo ulozenim lozisek ci celeho pressfitu, ale nevim, co s tim delat. Mam ram Camber karbonovej, kde je hlinikova mufna, do ktere se PF30 zalisovava.

              • H8me  

                jestli se hejbe ten pressfit v mufne, tak koketuju s myslenkou tam dat tu pastu co mam na montaz karbon-karbon dilu. Zvysuje to treni jak svina, akorat abych to vic nedojebal :D

                • H8me  

                  po mem praskani pri kazdym slapnuti jsem byl vytocenej do maxima. Takze jsem PF30 zalepil Loctitem a zalisoval zpet do hliníkové mufny v karbonovým rámu. Po vytvrdnutí/zas­chnutí zadne lupani neni. Takze super! Jeste resim tu vuli, pri slapani. Na triatlonu mi ted spadl retez, kdyz jsem rval nejtezsi prevod – byl jsem dost nasranej, takze zkusim objednat ten sroubovaci Twist-fit PF30 a uvidime.

      • Excel  

        Vždy když jsem byl na 90% přesvědčenej, že to je od středu, tak to nakonec bylo něco jinýho.

        • H8me  

          Jo jo, taky jsem to tak kolikrat mel! :) Ale co by to v mem pripade mohlo byt? Kdyz zaberu rukou na kliku a krupe to aniz bych na kole sedel :)

          • Rorejs74  

            Jiný pedály jsi nezkoušel ? Teď jsem nedávno řešil povolenou klec na jednom SPD pedálu … taky už jsem skoro měnil středový složení :)

            • H8me  

              Nezkousel, ale ono to krupe i kdyz zarvu za kliku rukou, aniz bych se dotkl pedalu. Schvalne jsem to zkousel z duvodu vylouceni pedalu. Krupou obe kliky. Pedaly mam celkem novy, tema to neni.

              • Rorejs74  

                Tak pak asi ještě zkontrolovat uložení te mufny v rámu. Na jedné silničce jsem měl karbonovou mufnu vlepenou v karbonovým rámu ( PressFit BB92 ) a ta se na jedné straně povolila a vydávalo to taky dost hrozný zvuky. Nechal jsem to zalepit a bylo po starostech.

                EDIT : Blbý na tom bylo, že dokud se nevylisovaly ložiska tak to v podstatě nebylo vidět :(

                • H8me  

                  celej ten Pressfit neni problem vyrazit, mam na to ten bazmek – rozrezanou hlinikovou trubku do „kvetu“ :D ale mrknu na to. Diky za tip …

          • Excel  

            Jde o to, že ti nepomůže co to bylo u mě, ale dal bych za to tenkrát krk, že to byl střed.

            1. MTB HT hliník, rozdělanej střed, kliky, pedály a nic nepomohlo, při záběru v sedle i ze sedla, i na místě kdy jsem měl zabrždíno a zatlačil do jednoho pedálu to cvaklo. Pak úplně náhodou mě napadlo povolit zadní upínák a projev se zmírnil (změnil) nakonec po dlouhém bádání to dělalo uložení háku přehazovačky v rámu, pomohlo to uložit přes vazelinu (nakonec silikon) a byl klid. Ale ty nervy a zoufalství před tím!
            2. Festka hliníkovej rám, karbon vidle. Jasný cvakání od středu, dvakrát sundanej čtyřhranovej střed, rozebraný kliky s převodníkama, novej čtyřhranovej střed, na chvilku jakoby pomohlo a pak zničeho nic zase. Koupě HTII středu a klik a najednou zase.Novej řetěz, nový ložiska v zadní nábě, novej pastorek. Zase! Laborování z jízdy, povolování sedlovky, jízda úplně bez sedlla, eliminace napínáku řetezu, demontáž a zpětná montáž vložek v rámu v místě uložení zadní osy (nutnost odvrtání šroubů ožvejkanejch), změnil se projev cvakání ale ozývalo se to zase! Rozebrání hlavového, promazání, zase! Abych nenudil, nakonec to dělal zakurvenej přední upínák kola, tím jak jsem to občas vozil autem a sundával přední kolo tak se ten projev zmírňoval nebo zvětšoval, ale nenapadlo mě, že jasný cvakání od středu, uříz bych si kvuli tomu ruku, bylo od předního upínáku. Takže stačilo ho povolit, pootočit a utáhnou víc na fest a byl klid.

            Takže ti to jakože nepomůže, ale vidíš že to může bejt i cokoliv jinýho.

            • H8me  

              MASAKR! :D ...... no nic, diky za tip, mrknu i na tyto veci! :) Clovek fakt nikdy nevi …

            • Bubaaak  

              Já to řešil teď asi měsíc, pořád někde něco vrzalo, ze sedla, na sedle, opřenej o řídítka, bez řídítek.....

              Rozberal jsem vše co šlo, sedlovku, sedlo dolů, rozborka pedálů, rozhození klik, převodníů a středu, rozborka předního náboje, několikrát čištění představce.....

              Teprve včera, když jsem opět rozhazoval hlávko, jsem si všiml, že spodní miska je echt volná a dělala to celou dobu ona :)

            • allrose  

              půl roku hledání-sem tam hlasitý prásknutí,suchý lupanec…a protože mám canyon, jsem kontroloval praskliny..nic,pak ,že to jde ze předku..výměna spodního ložiska hlavového (i když bylo namazané stejně vylágrované)…nic

              nakonec lišce praská levá noha v korunce :( občas mazivo zateklo ke korunce a praskání se omezilo a neočekávaně se zase objevilo–bude další reklamace

    • H8me  

      Kluci, tak asi (doufam) je po problemu! V sobotu mam triatlon, tak to proverim poradne. Loctite nakonec pomohl, nic nekrupe. Nicmene jsem si jeste trochu podotahl zadni osu, bylo tam tak ctvrt otacky … pro sichr, jak jste psali, tak to nekomu pomohlo. Kazdopadne pri slapani se prevodniky vlni dal, ale to bych asi odstranil az nalisovanim PF30 v jednom hlinikovem tele – BBinfinite, ze to pry eliminuje tento jev.

      Vsem, co mi poradili moc diky! ;)

      • LM  

        Kam přesně si ten Loctite nakonec dával?

        • H8me  

          na tu stycnou plochu PF30, ktera se lisuje do hlinikove mufny – takze mezi ram a PF30

          • LM  

            A ten PF30 jsi měl vyndaný a pak znova nalisovaný nebo si to jenom „zakápnul“ tak jak to bylo? :-)

    • Wojtkingson  

      Zdravím, mám dotaz. Lupalo mi ve středu – vždy ve specifickém místě (pravá noha těsně před dolní pozicí – třeba 15 stupňů) Jevilo se to jakoby když odlehčím klice, tak v tom lupnulo, pokud jsem jel trošičku víc na sílu – stačil mírný kopec. Rozebral jsem střed, vyčistil, namazal, první 2 kilometry pohoda, ani zvuk se neozval a že jsem to nešetřil moc. Nicméně po 2 km opět to samé. Zatím se to děje jen při větší síle záběru (prudký kopec), nicméně očekávám, že se to „prolupe“ do původního stavu. Mám kliky Shimano Deore a chtěl bych se zeptat, jestli to nemůže být v místě, kde jsou převodníky nasazeny na „tisícihran“. Případně pokud tušíte, co by to mohlo být. Nechová se to nijak náhodně, vždy v této jedné pozici

      • Wojtkingson  

        Specificky mám tohle https://www.kupkolo.cz/…erna_z90500/

        • MatS  

          A co pedály, máš je dotažené? Dělalo mi to podobně. Pak jsem oba pedály sundal, vyčistil závit, máznul vazelínou a utáhnout pedály co to šlo. A je klid.

          • Wojtkingson  

            Taky mě to napadlo po delším studiu, zítra zkusím, díky za tip. Trohcu mi přijde zvláštní, že jsem rozebral střed a chvíli to nedělalo

          • Wojtkingson  

            Tak jsem sundal pedály, máznul, rozdělal jsem převodníky, vyčistil, máznul styčný plochy a pořád lupe. Ještě se mi zdá trochu nemocnej pravej SPD, takže ho zkusím rozdělat. Přijde mi jen zvláštní, že potom, co jsem rozdělal střed (oddělal ložiska, vyčistil, namazal), tak to chvíli nelupalo. O klikách (https://www.kupkolo.cz/…erna_z90500/) jsem četl někde, že jsou defacto nesmrtelné, takže lupání v klice (nalisování pavouka na osu) vyřazuju z možností.

            • MatS  

              A nejsou povoleny srouby v prevodnicich? Nekdo to tu uz psal.

              • Wojtkingson  

                Ty jsem právě taky dotahoval. Ještě a to hodím oko, teď jsem v jizerkach a rozhodně se to nezlepsilo :S

                • MatS  

                  Tak kup za tri kila novej stred a vymen ho. Kdyz to nahodou nebude tim, tak ti jeden zbude na priste az fakt umre ;-) Zas tolik penez to neni.

                  • Wojtkingson  

                    Jj tuhle variantu planuju až se vrátím. Střed se neztratí

                  • Wojtkingson  

                    Tak střed nakoupen, vyměněn a lupání pořád stejný, ve stejným místě při záběru, je jedno jestli zabírám levou nebo pravou nohou (šlapu jen jednou nohou s SPD). Takže vyřazuju z možností pedály a ložiska ve středu. Převodníky jsem předtím celý rozebral, vyčistil, namazal a sestavil dohromady, ale nemělo to vliv – nepozoroval jsem změnu. Ještě je můžu zkusit dotáhnout. Pedály jsem taky oddělával a mazal a žádná změna. Zezačátku to třeba 500m nedělá a až pak. S vrzáním sedlovky mám zkušenosti, to to není… Mám tyhle kliky https://www.kupkolo.cz/…erna_z90500/ Napadá vás, co ještě zkusit? Nemůže to být v místě nalisování „unašeče“ na osu? Nemůže to být např někde ze zadního kola? Ikdyž to by asi nebylo stále ve stejném místě při šlapání, ale frekvence lupání by se lišila dle převodu. Nový kliky se mi úplně kupovat nechtějí na zkoušku… Ještě jsem přemýšlel, že bych šel do shopu, kde jsem to kupoval a poptal se, jestli by je něco napadlo. Ale už mě to pomalu začíná s… :D

                    • Kelly01  

                      Dělá mi to to samé, ovšem v horní pozico na pravé straně.. Zatím dík za ušetřenou výměnu středu a budu čekat na další progress:)

                      • Wojtkingson  

                        V Jizerkach jsem potkal chlapíka, kterej to měl přesně stejně jak já :D Asi je nás více :D Jen doufám, že to do konce prázdnin rozlousknu :D

                        • d69  

                          Pokud si nejsi stopro jistej,odkud ten zvuk je,můžou to být i lyžiny sedla,nebo sedlovka.

                          Stávalo se mi to po převozu auta na střeše v dešti- křupání při šlapání na 1 straně, jakoby ze středu -pomohlo pročištění a těsnící kroužek.Zkus jestli má vliv když jedeš vsedě nebo ve stoje.

                          • Wojtkingson  

                            To jsem zkoušel právě dnes, ve stoje to dělá taky. Postupně eliminuju všechny věci. Nejraději bych vyzkoušel jiný kliky, ale nemám ani známýho, který by měl tyhle kliky :D

                            • allrose  

                              nemáš náboj MAVIC Crossone?.. byly lepené a praskaly

                              pořádně dotažená kazeta

                              • Wojtkingson  

                                Náboje mám deore od Shimana, kazetu jsem nezkoušel, tu bych možná mohl zkusit dotáhnout (snad ji nepřervu moc, nemám moc cit). Díky za tip

                                • HKou  

                                  Co je to za ram, me cvakaly trubky o sebe uvnitr ramu nad stredovym slozenim. Da se to bud namazat (docasne), nebo vymenit ram.

                                  Neslo se to celym ramem, takze nebylo snadne to zjistit (taky jsem menil stred, kliky, …)

                                  • Wojtkingson  

                                    Fíha, tak to bych byl nerad :D Jak jsi to poznal? V jakých místech to je a jak jsi to mazal? To jako prasklo nebo jak se to stane, že lupou trubky o sebe? V profilu mám moje kolo, je to hliníkový rám, podle výrobce (Cube) označení – Aluminium Lite, AMF, Internal Cable Routing, Easy Mount Kickstand ready

                                    • HKou  

                                      Poznal to az dovozce :) sedlova trubka dosedala na stredovou a v miste kontaktu to cvakalo, jak ram pruzi. Je to svarene jen zvenku, takze pokud se uvnitr trubky dotykaji, muze to pak takhle lupat. Muzes zkusit dat par kapek oleje do sedlove trubky shora, ono se to tam roztece a pokud je to tohle, tak to na chvili prestane.

                                      • Vilém  

                                        Pred par lety mela stejny problem merida s nekteryma HT ramama. Dovozce to resil tak, ze do ramu aplikoval tlumex na auta a potom byl klid.

                                    • creater  

                                      Možná bych do podezření přidal INTERNAL CABLE ROUTING ;-)

                                    • MatS  

                                      Sorry. Kdybych se ti podival do profilu, mohl jsem ti usetrit cas. Zena ma Cube Ltd Pro 29 a mela stejny problem. Delalo to od novoty a bylo to k posrani. Prisel jsem na to tak, ze jsem si lehl na sedlo celou vahou horni casti tela a ruzne tlacil na sedlo az se ty zvuky ozvaly. Dela to vule mezi sedlovkou a sedlovou trubkou. Konec sedlovky pri urcitem pohybu brousi vnitrek sedlove trubky. Olej nebo vazelina to vyresi pouze kratkodobe. Predpokladam ze sedlovka po utevreni zamku zajede velmi snadno dolu. Reseni je snadne. Staci vzit tenkou izolepu a dle potreby udelat nekolik vrstev (1–3) na spodnim konci sedlovky. Musi jit nyni zadunout dost ztuha. Nyni nesmi byt namazana. A uz si nevrzne ;-)

                                      • Wojtkingson  

                                        V pohodě… Sedlovku jsem už řešil, tohle je jinej rarach… :D

                                      • MlokCZ  

                                        Sedlovka to samozřejmě dělat může (a s jistotou vyloučit to lze pouze testem ze zcela vyndanou sedlovkou, jízda ve stoje se zasunutou nestačí).

                                        Ale to, že je to stejný typ kola neznamená vůbec nic. U sedlovky je to vždy o tolerancích konkrétního kusu rámu a sedlovky. A že zvlášť některé sedlovky mají kus od kusu slušný rozptyl rozměrů.

                                • LM  

                                  U tý kazety bych ji rovnou sundal, kouknul jestli tam není mezi ní a ořechem nějakej bordel, vyčistil, nasadil zpět a pak teprve utahoval.

                                  • Wojtkingson  

                                    Kazetu jsem nedávno měnil, tak snad by neměl být, ale raději to tak udělám

                                  • Wojtkingson  

                                    Tak jsem sundal kazetu, očistil ořech, nasadil kazetu, dotáhl (předtím byla kazeta trochu volnější). Zároveň jsem dal trochu oleje do rámu, kde je sedlovka. Byl jsem to projet a neslyšel jsem to vůbec, až po delší době, ale jenom minimálně. Takže uvidíme co zítra, možná to zkusím ještě trochu dotáhnout tu kazetu, až si to trochu sedne po jízdě.

                        • Lachtis  

                          Buď úplně v klidu, tohle má kvanta dalších lidí včetně mne :-).

                          Na starém HT už to neřeším, ale u nového fullu mě to občas vytáčí. Stejně jako Ty jsem postupně zkoušel vše možné, respektive na co mám vybavení. Zbylo mi už jen zkontrolovat náboje, ořech a středové složení. Bohužel zatím nemám lis na středové složení ani vyrážeč. Nicméně na ten střed to vidím dost reálně, neboť to jde skutečně od středu. Pedály to nejsou, kliky taky ne, převodníky rovněž nikoliv, ostatní věci jako sedlovku, patky, pevné osy atd. atd. jsem již taky vyloučil, respektive dělal rozborky, mazání apod.

                          Nejhorší je, že jsem si po tom závodě, který byl celkem blátivý a kolo v cíli bylo dost obalené, říkal, že to bylo naposledy, co jsem mohl šlapat bez křupání/cvakání! A samozřejmě, že se to potvrdilo :-(.

                      • Wojtkingson  

                        Tak jsem zkusil 2 verze… Verze 1 – olej do rámu jak je sedlovka, někdo tu psal, že mu lupaly rámové trubky o sebe nějak. Verze 2 – očištění a dotažení kazety. Dnes jsem jel do práce a bylo to bez lupání, což se nikdy ještě nestalo, že by to vydrželo tak dlouho. Osobně to vidím na tu kazetu, protože byla trošku povolená. Sám bych na to nepřišel, protože to bylo fakt hodně cítit jakoby ze středu a dělo se to vždy v jedné pozici při šlapání. Díky za rady

                        • Lachtis  

                          S tím olejem do rámu bych to taky zkusil, ale přeci jen mám obavu, pak se tam na to bude chytat bordel a další potenciál v podobě lupání/křupání je tutam… ale třeba mám zbytečné obavy.

                        • Excel  

                          Protože jsi měl sundané zadní kolo, nemusela to vůbec bejt kazeta, ale upnutí zadního kola.

                        • Wojtkingson  

                          Tak jdu pokračovat… Opět stejný jev… Už jsem to zkoušel sundat a podívat se na kazetu, trošku dotáhnout (ale už jsem nechtěl o moc víc, protože se mi to zdá ok), kterou jsem teď ale nesundával a vůbec to nepomohlo, bylo to pořád stejný. Zkusím ty dosedový plochy na zadním kole a ještě mě napadlo, jestli by to nějak nemohl být ořech, protože jsem hop měl dole před nějakou dobou a jestli jsem ho třeba špatně nedotáhl. Předtím pomohlo větší dotažení kazety.

                          • Johnnyxjr  

                            a co patku je dobry ji sundat vyčistit a máznout vazelínou včetně šroubů taky to občas dělá neplechu

                            • Wojtkingson  

                              Díky za radu, zkusím to… Přece jen má kolo asi 6tkm, tak uvidím. Jen mě přišlo zvláštní, že předtím pomohlo dotažení kazety na cca 800km

                            • Wojtkingson  

                              Tak to s největší pravděpodobností byla patka, projel jsem to jen krátce, ale bez lupání a patka byla lehce povolená, ne tak že by tam plandala, ale jeden šroub byl hodně povolenej.

                    • MlokCZ  

                      Středem je zbytečné začínat. Tím to většinou stejně není. To, že se zdá, že to lupe od středu vůbec neznamená, že to je od středu, zvuk se nese přes rám.

                      Sedlovku si vyloučil testem s vyndanou sedlovkou? To, že to dělá i ve stoje vůbec neznamená, že to pořád není sedlovka (často i tak stejně je).

                      Od zadního kola to být samozřejmě může a to bych kontroloval hned po sedlovce. Pokud nemáš pevnou osu, tak dosedací plochy náboje vs rám nebo patka vs rám je jedno z nejčastějších míst, kde to lupe a je to současně i snadné vyzkoušet (sundat, vyčistit, nasadit).

                      Pak vyzkoušet celé jiné zadní kolo, náboj i dráty to mohou dělat taky.

                      Stále ve stejném místě při šlapání to bývá často i když to přímo nesouvisí s otočkou samotných klik a je to třeba jen dané tím, že je tam největší síla na pedálu (a v tu chvíli se vše nejvíce kroutí). Zrovna patka přehazky/dosedací plochy náboje se většinou ozývá právě ve stejné poloze klik.

                      • H8me  

                        jo jo, to dava smysl, ted mi zacala lupat/cvakat silnicka, takze jdu hledat! :D

    • bubman  

      Zdar všichni.

      Tak to tu pročítám a podělím se o svou čerstvou zkušenost.Stále mi něco lupalo v kole a bylo to ze zadního kola.Proběhla očista řetězu, sundání kazety,rozebrání středu a stále to lupalo.Pak jsem si všiml, že mi malinko hází zadní kolo z toho jsem usoudil,že se mi asi trochu povolil výplet a ty divné zvuky dělají povolené dráty o sebe. Jal jsem se tedy kolo docentrovat a narazil jsem na prasklý ráfek na třech místech. Byla klika,že mi to neruplo úplně :-) .Před týdnem jsem se vrátil z Rakouska a při vzpomínce na sjezdy s alpských kopců jsem se orosil :-) .Takže přeji ať to není tvůj případ.

    • Ja88  

      Mám přesně ten samý problém.Praskani a lupani někde od osy šlapacek a vychází to jakoby sedlem VEN.Ukrutne mně to s… Jsem s toho na nervy!!

    • petr943  

      Měl jsem stejný problém lupání, praskání ze středu při záběru. Dělal to povolený SPD pedál do kliky. Po dotažení vše OK.

      • exxonvaldez  

        U mne nepravidelný praskání dělala sedlovka,vysunutí a vyčištění jak sedlovky tak sedlové trubky vždy na čas pomohlo.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse