low-end full - vyplatí se koupit?

80 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Delší dobu rozmýšlím nákup nového kola a chtěl bych se vás zeptat jak na to jsou celopéra v nejnižší cenové kategorii do 30 tis. Nebylo by to na žádný extrémy ale amatérský poježdění. Chtěl bych vědět jestli se u těchto kol projevují výhody fullu nebo jestli to je spíš na okrasu a akorát to má oproti hardtailu 4kg navíc ? Za tu cenu se dá sehnat solidní hardtail tak jestli by nebyla chyba kupovat jednoho z nejlevnějších fullů :)

    například:

    Anketa: Co koupit do 30 tis?

    16x
    80%
    4x
    20%
    0 0
    • tom_777  

      Taky máš možnost koupit něco jetýho – spousta lidí si koupí kolo na parádu a po roce ho prodávaj – já takhle fulla koupil.

      p.s. skoro celej národ se vyžívá v ojetejch autech…

      0 0
    • MlokCZ  

      Je těch 30tis. striktní hranice? Pokud ne, tak za nepatrně více (cca 32tis. včetně poštovného) máš Canyon XC4, což je už i velmi dobře osazený a hlavně funční full. Problém je, že letoš možná už žádný nebudou. Pokud je striktní ten limit, tak Canyon XC3 (27,5tis. včetně poštovného).

      To co jsi vybral také nějak bude fungovat. Třeba ten rám Ghostu je i výborný, ale kazí to osazení a to především vidlice + tlumič, což je základ fullu.

      Pokud trváš na koupení v ČR, tak bych do fullu stejně šel a vzal toho Ghosta.

      Ideálně bych ale počkal (pokud už letos nebudou) na toho Canyona XC4 (na nové modely).

      A nebo se mi za ty prachy hodně líbí Radon. Za ty prachy (teď ještě stojí o 100 euro méně než normálně) parádně osazen (hlavně výborná vidlice i tlumič, ale i zbytek osazení je za ty prachy vynikající) + po funční stránce velmi slušný rám. Bohužel tohle už je cca 34,5tis., tedy 4,5tis. přes limit.

      0 0
      • Smazaný účet  

        moc díky za odpověd.  Canyon XC3 za 27,5 tis včetně poštovného jak řikaš mě přijde lepší jak Ghost. Váží 12.9kg oproti 14,4 co ghost, má vidlici Rock shox a přesmykač Deore XT. Zase se docela bojim toho že nemám velikost Canyonu kde vyzkoušet…mám skoro 190cm tak si myslim že 22palců jasná volba, ale co když to pak nebude sedět.

        0 0
        • MlokCZ  

          U Canyonu máš dvě možnosti. Pokusit se domluvit s někým kdo ho má na krátké vyzkoušení nebo vyzkoušet jiné kolo, kde si najdeš, že má ± stejnou geometrii.

          Ale jak jsem psal, tak je tu ten problém, že už asi žádné letošní modely nejsou, takže pak je to o tom, zda chceš kolo hned nebo stačí až na příští sezónu. Pokud vydržíš, tak je navíc ještě u Canyonu šance, že na podzim bude něco zajímavého v Outletu (zlevněné modely, které jsou tam i teď, ale teď žádný levný a na podzim jim toho zbývá více a mají různě namíchané nestandardní modely z toho co jim zbylo a často to bývá hodně zajímavé, ještě lepší než ty standardní; + jim pak někdy zbydou nějaké nevyzvednuté modely, které jsou pak také zlevněné v Outletu, ale je to o náhodě).

          Canyonu se žádné kolo koupené u nás nemá šanci cenově ani přiblížit (za stejné osazení a funční rám). A modelu XC3 ani v zahraničí se nic asi srovnatelného nenajde, to až u těch o chlup dražších jako ten Radon (ten je za ty prachy fakt super, řekl bych lepší než srovnatelně drahý Canyon, ale bohužel je to přes tvůj limit).

          0 0
          • xentar  

            škoda, že cena samotnýho rámovýho setu je jen o 100 euro nižší než komplet kolo… asi na podzim budu okupovat bazar a heldat nabídky použitých celoodpružených rá­mů

            0 0
            • MlokCZ  

              Můžeš buď koupit komplet a díly rozprodat, sice pracné, ale tím se dostaneš na opravdu super cenu rámu + tlumiče.

              Nebo jít cestou prodat současné kolo a koupit komplet a opět to bude levnější.

              Samotný rám pokud nebude z bazaru za super cenu bude vždy nevýhodný.

              0 0
              • xentar  

                nebudou peníze, blbá výmluva, ale některý věci jsou důležitější než kolo, holt se po dlouhém odmítání oddám bazaru. ideálně by to chtělo nějakej starej rám ještě na véčka :)

                0 0
        • Martinson  

          Mám 188cm a kolo velikosti 22 bych nikdy ani nezkoušel. Jezdím třetí 19 a možná by mi seděla i nějaká 20. Hlavně si nenech poslat takovýhle štafle poštou z Německa, to bys asi zaplakal.  Představa reklamace prasklého rámu poštou je pro mě vopruz a to nemluvím o vadách který nebudeš reklamovat, třeba vadu ořechu.

          Chce to zvážit pro a proti. Ale je fakt že ceny jsou tady drsný. I když kolega teď okukuje Treka Fuel 6.5 , který šel dolů ze 44 na 36 a  vyhrál test ve Velu. (zajímavý, kolo bez horst linku vyhrálo i nad Giant trance x a Ghostem a Marinem)

          0 0
          • Lister  

            Ono není dobré až tak moc těm testům věřit – zvláštní bylo, že ten Trek měl naprosto schodné hodnocení jako v loňském testu, ale třeba ten Marin úplně odlišné (opět v porovnání s testem v minulém ročníku) a dle mojich zkušeností taky zcela nereálné.

            0 0
            • Martinson  

              Já věřím tomu, že ty testy jsou odježděný.  Toho Marina jsem zaregistroval taky. Myslím že to ale o žádný podvádění při testech nesvědčí. Treka 6.5 má mít kámoš do týdne, tak ho pak zkusím. Nebudu ale objektivní protože jezdím podobný systém na Jamisu.

              Velu fandím, o takovým testování se nám dřív v místních časákách nesnilo. Ale samozřejmě  z nich nejde vyčíst to co zjistíš projetím.Ten test mě zaujal že klasická konstrukce je lépe hodnocena než VPP a horst link a to je zajímavý a myslím si že je to i možný.

              Inspirací ke koupi ve Velu tam najdu víc než BF, který  je poslední dobou radama příliš jednostraně zaměřený na  sytémy s horstlinkem od Helmutů.

              0 0
              • Lister  

                Myslím že to ale o žádný podvádění při testech nesvědčí.

                nebylo myšleno podvádění, ale spíše to, že ty testy třeba jezdí různí lidé s odlišnými preferencemi – někdo třeba není skokan a chce naprosto lineární průběh a tan pak vše progresiví bude označovat jako nepohodlné, jiný typ jezdce zase o progres. systému napíše, že systém je skvěle citlivý na malé nerovnosti a má ochranu proti chodu na doraz :-)

                0 0
                • pepek  

                  To bys jim moc fandil. Četl jsem test nejmenovaného českého časopisu na jedno kolo (HT). Testovali to 4 lidi ve stejný den na stejné trase. I obyčejné hodnocení brzd sahalo od: vynikající až po zcela nedostatečné. O hodnocení odpružení bych se ani nechtěl dočíst.

                  0 0
        • petrpoko1  

          Kupoval jsem Canyon XC asi 2 tydny zpatky – a resil jestli u nich velikost L nebo XL (mam +/- 192cm) – a L presne odpovida geometrii kterou jsem mel na 21" HT Rock Machine. Nedokazu si predstavit jak bych sedlal XL… i to L mi prijde dost dlouhy (na me).

          0 0
    • Lišák  

      Vzal bych toho Ghosta. Bude to funkční full, jen vidlice by chtěla potunit u Milana. Určitě to nebude kolo jen na okrasu a 4kg navíc poroti HT za 27kKč to mít taky nebude.

      0 0
      • Lišák  

        Než jsem to naťukal, tak Mlok už Ti to napsal…

        0 0
      • MlokCZ  

        Souhlas. Na tu váhu jsem zapomněl, já myslim, že rozdíl se při stejné ceně fulla a HT nedostane přes 2kg (cca 1kg navíc za rám s tlumičem a druhý 1kg za o trošku horší osazení).

        0 0
        • Smazaný účet  

          podle vás se teda FULL i přes 2kg váhy navíc a trošku horší osazení za tu cenu vyplatí koupit oproti hardtailu? Jak řikám nehodim gramy a nechci to na nějaký extrémy, ale na pohodlný poježdění pro radost protože mě kolo dost baví :)

          0 0
          • Tomínos  

            Vyplatí :-) To pohodový ježdění je s fulem ještě pohodlnější :-))

            0 0
          • MlokCZ  

            Pokud bys bral Canyon, tak zcela bez debat full. Pokud toho Ghosta, tak jsem stejně pro fulla, ale už ne tak jednoznačně (osazení bych oželel, ale ta vidlice…).

            0 0
            • Lišák  

              Mám pocit, že Milan psal o RST Titan, že je to v podstatě R7. Myslím by z toho dokázal udělat citlivku.

              0 0
              • MlokCZ  

                Určitě to tak je u F1RST, ale jestli Titan má stejné vnitřnosti si teď nevybavuju.

                0 0
          • jIrI___  

            Jestli nehoníš gramy a chceš kolo na pohodlné ježdění pro radost tak o ničem jiném než fullu ani nepřemýšlej ;-)

            0 0
      • dancing dog  

        taky souhlas..na loňskym modelu byla Tora, aspon myslim, nebylo to špatný a to to bylo asx o něco dražší, když sem se o něj zajímal..asi kurs koruny k euru…

        ale jinak bych volil nákup high/middle z 2. ruky, vlastně jsem ho už zvolil…je to cesta pro ty, co nechtěj dát 50litrů za kolo, nebo chtějí ale nemůžou…

        0 0
    • pepino  

      No popravdě já docela koukal na ty Carrery v halfordu, co maj teď slevy, nejnižší model se Sramem 5 a Suntour Raidonem za 17.800, 2 vyšší tušim Sram 7 a Marzocchi 55 za asi 21.500, všechny Tektra hydry a teď nevim, jaký vzduchový tlumiče a nevypadaly nejhůř. Na rámy a kola celkově jsem na angl.netech našel jen chválu (teda cena/výkon). Ty starý měli pružinový X-Fusiony a měli asi 16.5kg, tyhle nevim.

      0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Myslím, že se to vyplatí. Ten Ghost se mi taky líbí. Rám to bude snad dobrej a ostatní vybavení můžeš v případě potřeby vyměnit…Každopádně bych pro pohodový ježdění bral fulla

      0 0
    • vladobac  

      Canyony do 1500 Eur už nie sú, aj ja som chcel kúpiť, tak teraz rozmýšľam nad Radonom Stage 5.0 (1400 Eur + poštovné 40Eur). Canyony už do konca roka nabudú, vraj možno len nejaké medzisezónne modely – osobne som tam telefonoval …)

      0 0
      • MlokCZ  

        Ten je za ty prachy taky moc pěknej (jak jsem psal výše líbí se mi více než Canyony za stejné peníze) a fučně bude výbornej. Jen je potřeba počítat s malou progresivitou, což je pro někoho dobře, ale pro někoho být nemusí. Tedy není to vhodné kolo na větší skoky.

        0 0
        • vladobac  

          Myslím, že tie veľké skoky u mňa (50 r.) už nehrozia…

          0 0
    • roud  

      Myslim si že je lepší koupit kvalitní HT než levnějšího fulla přeci jen na fullu je mnohem víc dílů od nichž se odvíjí výdrž kola a jeho celková funkce a u nižšíc cen bych se toho asi trošku bál ale je to asi jen můj subjektivní názor :O) ( teď mě tu fullaři asi utlučou ) :O)

      0 0
      • tom_777  

        Na projížďky okolo Labe je HT  URČITĚ lepší :))

        0 0
        • roud  

          Ftipe myslim to vážně…

          0 0
        • BB  

          neznám lepší využití fulíka, než na vyjířďky okolo Labe. Takových 60 km na kamenité navigaci na HT je naprosto nesnesitelných.

          0 0
          • MlokCZ  

            Naprostý souhlas, význam fullu přesně na těhle cestách je hrozně podceňován a přitom aspoň z mojeho pohledu ho tam ocením skoro nejvíc.

            0 0
    • mr.antik  

      no můj full stál třeba ve výprodeji 999 euro a vyměnil jsem akorát vidlici a brzdy, ale v původním osazení to na pohodové ježdění boooohatě stačilo. Takže určitě full ale počkal bych na nějaký výprodeje ;-)

      0 0
    • vlk  

      Podívej se po canyonu-v německu, v zahraničí především v IT po Scottu, po Radonu, a po Cube.Do těch 30 najdeš i lepší full než sis vybral.

      0 0
      • MlokCZ  

        Cuby a Radony se dají za fakt pěkné ceny taky (Cuby na CRC, Radony přímo od Radonu). U Radonu zvlášť jak jsem dával odkaz výše (ten se mi líbí za ty prachy více než Canyon), když mají teď na ten nejnižší model ještě 100euro slevu, ale je tu problém v tom, že nejnižší modely začínají už lehce přes jeho limit (ten Radon je za 1400euro).

        0 0
    • Smazaný účet  

      koukal jsem že se v německu dají sehnat i ty Cube za docela rozumnou cenu. Pokud by bylo na výběr ale jen z "Ghost ASX ":http://www.mojekolo.cz/…t-asx-4900vs GT maraton jaké kolo si myslíte že je kvalitnější? Osazení mě přijde na stejné úrovni a vzhledově vyhrává ghost.

      0 0
      • nobody  

        bral bych Ghosta a nechal si dát Epicona místo RSTčky a jsi na 30tis kč

        0 0
        • v POHODÌ klokan  

          Tak tak, ideální. I když on i ten titan nemusí být špatný. Má ho vůbec z bike-fóra někdo?

          0 0
    • Krutor  

      Já nově pořídil GT Marathon 2 za 34 jako testovovací. Když jsem viděl v jakým je stavu, neodolal jsem! :-). Za ty prachy mně to přijde jako dobrej kauf.

      0 0
    • Darkson  

      před pár lety bych tvrdil, že to nemá cenu, ale dneska bych ti i fulla do 30k doporučil. rám a často i tlumič je shodný s vyššími modely a všechny kola už jsou vybavena funkčními hydraulickými brzdami a řadami Deore, a to je dostatečná výbava. časem můžeš ladit, především vidlice asi budou v týhle kategorii slabší.

      být tebou bych počkal na podzim, kdy se budou vyprodávat sklady modelů 2008 a do 30k můžeš sehnat i vyšší model:-)

      0 0
      • Matony  

        Jak píšeš, do 30ti se dají sehnat slušně vybavená kola, teď jedno kupuji pro přítelkyni, chtěla Cube XMS 2008, ale než jsme se rozhoupali, tak je v soucasné době nedostupný. pak tam jsou Radony, ten je dokonce za 1100€ zatím asi nejlepší poměr cena/výbava a jsou skladem. Zatím dalším naším favoritem je Cannondale Prophet 3 za 999,– liber a pak Scot contesa FX25 za 948,– liber. Canyony už nejsou, ale ještě by se nějaké jiné značky mašin našli, Bianchi, Pinnacle, Specialized, Gary Fisher…vse do 30000,–

        0 0
        • Pedro RB  

          Prosím tě, rozumím tomu dobře že vybíráte dámské verze celopér od zmíněných značek..? A kde jsi viděl Radon vhodný pro ženy? Taky se mi jejich nabídka poměru hodnota/cena líbí, ale i jejich QLT v nejmeší velikosti S mají efektivní délku hrní trubky 561 mm a to mi připadá hodně..

          0 0
          • Matony  

            Jaký je rozdíl mezi dámským a pánským? Např. u scotta geniuse nám to vychází mezi S(550mm) a M(572mm) což radon je se svými 561 přesně mezi. Já bych v tom zas takový problém neviděl.

            0 0
            • Pedro RB  

              No právě u toho Scotta má dámský Genius (Contessa) v eSku asi 530 a to je sakra rozdíl od těch chlapskejch verzí. Já vycházím z toho, že moje přítelkyně (160 cm) má teď HT Superior s efekt. délkou 560 a i přez krátký představec je na tom hodně natažená. Na maratónky typu Spořitelní 50ka, kde se často žene po šotolinkách a asfaltkách to bylo dobré, ale na pohodové ježdění přez 3 hodiny a náročnější sjezdy je to blbé. Tak rovnou vybíráme kratší FS. Jinak by mi mohla vyčítat vyhozené peníze za další skřipec:-)

              0 0
              • Matony  

                No zatim co u dámskej Contesy by mohla mít klidně L, tak u Geniuse je to M, nehledě na to, že je ještě o pár centimetrů větší než ta tvoje.

                0 0
              • Lenka.05  

                Mám taky cca 160cm a supa 55cm – a víc bych nechtěla. 56cm bych musela vyzkoušet, půjčit si to kolo třeba na víkend, nebo aspoň na celodenní vyjížďku. Až budu vybírat fulla, tak to rozhodně budou ty menší velikosti. Je fakt, že můj výběr je tím docela omezený, protože většinou to jsou fakt jen dámský modely. Ale naštěstí i výrobci pochopili, že ne všechny holky chtějí sladce růžové kolo, takže už se dá vybrat. Třeba Cube nebo Ghost jsou mými favority. Případně Giant Cypher, toho mají dokonce v Praze v „S“ jako testovací.

                0 0
              • vlk  

                Pánové zrovna u Scotta to chce opravdu vyzkoušet danou velikost-právě díky té atypicky skloněné sedlovce má dost rozsah.Takže záleží dost nejen na výšce celkové, ale právě na poměru délky nohou vůči rukám a trupu. Přítelkyni jsem koupil Scott reflex fx 15 a sedí ji tato pánská verze lépe než dámská contesa.Měří 175 a má velikost M. Co je sranda, já měřím 183 a sedí mi také-stačí si jen povytáhnout sedlo výš-natáhne se i posed(bohužel kolo vyměnit se mnou nechtěla :)).V každém případě, to chce zkoušet kompletní posed tedy i seřídit polohu nohou vůši klikám/pedálům, nejen výšku sedla- může se stát, že budete posunovat hodně sedlo dopředu, tak aby vůbec tolik posunout šlo.V žádném případě nedoporučuji kupovat Scotta bez vyzkoušení velikosti.

                0 0
                • Lister  

                  Takže záleží dost nejen na výšce celkové, ale právě na poměru délky nohou vůči rukám a trupu

                  Zvláštní, jak často lidi na tohle zapomínají, nehledě na to, že taky ještě dost záleží na poměru délky steheních kostí a bérců.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Přesně tak, poměr stehení a lýtkové části nohy je hodně důležitý a jak bylo vidět v jistém threadu, tak někdo tohle zcela ignoruje. Přitom tohle ovlivní předozadní posun sedla klidně v rozsahu 5cm, což je strašně moc.

                    0 0
    • Hal9000  

      Jsem na brigádě v Intersportu v plzni a je tu ful Trek fuel 5.5 za 29 999kč a je docela slušný.

      Původní cena 39999kč.A je rozhodně lepší než co máš v nabídce

      0 0
      • poiko  

        heh, jakpa je to tam s brigádama? doufal jsem, že ybch tam mohl nějak po prázdinách nastoupit

        0 0
        • Hal9000  

          teď jsme plný, ale od 18.8.(myslím) bude týdení inventura a bude se tu nabírat.

          0 0
          • poiko  

            jasně, jsou prázdniny chňápu. zkusíme to až na školní rok teda. dík

            0 0
    • coffield  

      Full je nejlepsi pritel cloveka. Pusobi „profi“, je pohodlny, bezpecne se vali tezkym terenem a umoznuje celodenni svihy bezbolestne.

      Pokud chces jezdit na pohodu, z radosti z pohybu, kup si klidne i levneho fulla. Pokud chces zavodit, bude ti vadit, ze vidlice vpredu ma vyssi zdvih a ze zaber neni tak „absolutni“ (deformace zadni stavby do strany + trocha houpani), ze to ma o kilo vice nez podobne osazeny HT, takze je to cele takove tezkopadnejsi. Na druhou stranu bys musel byt hodne vykonny cyklista, aby te tohle vse v zavodech omezovalo. Fulla urcite ano!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.