• clarusha

    Sháním pro sebe (168cm, 62kg = velikost rámu 16–18, že jo?) crossové kolo, aby bylo co nejlehčí při ceně do 15000, zatím jsem koukala po netu, a je docela těžké v tom hledat, většinou hmotnost ani není uvedená, nebo jen pro jednu velikost rámu.

    Asi bych zároveň chtěla odpruženou vidlici, dalo by se při téhle ceně sehnat kolo s použitelnou vidlicí, nebo by to byla spíš zbytečná zátěž?

    Mám uvažovat i nad bazarovými koly (přeci jen za stejné peníze můžu sehnat lepší model), nebo raději koupit nové, když tomu nerozumím?

    Díky za případné rady a připomínky.

    0 0
    • borda  

      http://www.bradsky.cz/…-p-1960.html

      toto bude pomerne lehke. Rozhodne bych vyzkousel, tech 18" by mohlo sednout a nemuselo (i kdyz spise na hrane ano). Co se tyka vidlice s Tvoji vahou povazuji vidlici v teto cenove kategorii spise za zatez. Bude pruzinova a jsi proste moc lehka :-). Zalezi, jak hodne Ti o tu vahu jde. Za tyhle penize to bude vzdycky kompromis.

      0 0
    • borda  

      jo a jestli tomu nerozumis, tak si radsi kup nove. Ono tech crossu po bazar stejne moc neni…

      0 0
      • clarusha  

        a co tenhle? http://www.bradsky.cz/…-p-1958.html přeci jen je o třetinu levnější a je ještě lehčí..

        jinak myslíš že je rozumný si kolo jen tak koupit přes net bez vyzkoušení? on se asi bude ten model 2009 po obchodech blbě shánět, nebo si mám vyzkoušet stejný, akorát letošní model?

        0 0
        • t29  

          Rozdíl deset deka je v rámci chyby vážení, to bych neřešil. Letošní Demon je stejný jako loňský, akorát ten loňský je levnější :) takže klidně vyzkoušej letošní a kup loňský.

          Odpruženou vidlici bych neřešil, v téhle cenové kategorii kol by to byla těžká mrcha, navíc pod 60 kg by toho moc neodpružila, musela by sis nechat vyměnit pružinu za měkčí a poladit chod vidle.

          Levnější Demon má duralovou vidlici, dražší Demon Lite má karbonovou vidlici – sice není odpružená, ale karbon drobné vibrace přece jen tlumí líp než dural.

          Co se týká bazarových kol, kontaktuj zdejšího uživatele Scalar, ten staví a nabízí slušně poladěné crossy, třeba by něco vymyslel. Jinak kdyby tě v bazaru něco přece jen zaujalo, nabídni to sem ke zhodnocení.

          0 0
          • clarusha  

            Obávám se že karbonová vidlice za 5000 by v mém případě byla házení perel sviním :-) ona je i křehčí než ta duralová, ne?

            Ještě je tam tenhle prostřední model http://www.bike-eshop.cz/…demon-d-2010 ten má tu levnější vidlici ale zas má kotoučový brzdy, v čem jsou lepší? brzdí líp, nebo dýl vydrží, nebo to ocením, jen když hodně jezdím loužema a bahnem?

            Na bazary se teda asi vykašlu, líbí se mi tyhle Pellsy, asi si vyberu z nich a koupím si nové. Kdybych si ho kupovala přes eshop, tak mi doručí smontovaný kolo, nebo bude v krabici a musím si ho pak někde nechat sestavit?

            0 0
            • DaSnail  

              ale to neni len tá vidlica. ten drahší má v podstate všetky komponenty kvalitnejšie jak tá lowcost verzia.

              ja by som bral z tých démonov ten, čo dal borda

              0 0
            • t29  
              1. U těch vidlí je to naopak, karbon je pružný, dural je křehký ;)
              2. Pokud tvrdíš, že je pro tebe karbovidle zbytečný luxus, pak tvrdím,

              že kotoučovky jsou pro tebe ještě zbytečnější luxus ;) Při běžném ježdění za pěkného počasí, od jara do podzimu a na silnicích a polních cestách je jedno, jestli máš véčka nebo kotoučovky. Kdyby véčka nestačily, pořídíš Baradine špalky a hotovo.

              1. DaSnail má pravdu, Demon Lite krom karbovidle má skoro všechno o třídu

              lepší (řazení, pohon, ráfky…). I ten základní Demon je slušný, pár výhrad by se našlo k oběma: řetěz hned po koupi vyměnit za C9 a seřídit konusy v nábojích.

              1. co se týká montáže, některý e-shop psal, že stačí nasadit přední

              kolo do vidlice, vytáhnout sedlovku podle potřeby a hotovo. Ale nejlepší by bylo zavolat nebo napsat dotaz tam, odkud to budeš kupovat.

              0 0
              • clarusha  

                už mám objednaného toho základního demona, kdyby mi ta vidle hodně vadila, tak časem dokoupím lepší.. mimochodem, kolik by mě taková odpružená vidlice, která by už měla cenu kupovat stála? jsem koukala, že většina vidlic, co se prodávaj zvlášť, stojí víc než celý moje kolo :-) a navíc jich je dost málo na krosový kola

                s tím řetězem.. proč zrovna tenhle? když jsem se na něj ptala v obchodě tak se divil proč tenhle, když je od jiné firmy a navíc v popisu bylo, že má sedět na nějaké dva typy přehazovaček, na které údajně sedí na každou jiný typ, a vůbec se mu celkově ten řetěz nějak asi nezdál :-)

                ty špalky jsou od téhle firmy nějak obzlášť kvalitní? oni je tam neměli, ale měli jiné, taky trojbarevné.

                0 0
                • t29  

                  Slušná crossová odpružená vidlice je vzduchová Suntour NRX – ovšem počítej s tím, že ti rozhodí geometrii, kolo bude víc „zakloněné“, protože odpružená vidlice je vyšší než pevná.

                  Dál počítej s pár stovkama na pumpičku na vidlice, aby sis ji nafoukala podle svých potřeb.

                  Případně můžeš koupit Pells CRF Carbon = stejnou, jako je na dražším Demonovi Lite. Odpružená není, ale zachová geometrii kola :)

                  Řetěz Campagnolo C9 proto, protože vydrží nejvíc ze všech řetězů :) fungovat bude na jakémkoli osmi nebo devítikolečku, jak tady spousta lidí vyzkoušela, bez ohledu na značku přehazovačky.

                  Dá se jezdit s jakýmkoli řetězem a když nebudeš řadit do záběru (v autě taky používáš spojku), tak ti pohon pár tisíc kilometrů vydrží. Dokonce i takto sjeté zuby kladek a pastorků jsou schopné fungovat a řadit :)

                  Špalky – když jsem poprvé zkusil Baradine a z rychlosti chůze postavil kolo na přední, aniž bych se nějak nadlehčoval v sedle, už nezkouším jiné značky :) Ale můžou fungovat stejně dobře.

                  0 0
                • scalar  

                  karbonovou vidlici tuhle za 1900,–:

                  http://www.nordicpoint.eu/index.php…

                  pokud máš Demona 2009 nebo 2010 odpruženou vidlici tam nedávej, rám na ni nemá uzpůsobenou geometrii.

                  Brzdové špalky bych nekupoval, rovnou bych vyměnil celé čelisti za Avid SD5 nebo SD7 – na Demonu jsou čelisti Tektra, do těch nemá cenu investovat. Určitě vyměň i páky za Avid FR-5.

                  Uvažuj o nových klikách – obyčejné Truvativy na čtyřhran se všemi ocelovými převodníky jsou neskutečné těžítka…

                  Další slabinou základní verze Demona jsou náboje, RM60 nejou žádná výhra.

                  0 0
                  • jiri1975  

                    no mě by se líbila i taková vidle, ale asi už je dost drahá.

                    http://cgi.ebay.com/…400085644711?…

                    0 0
                  • t29  

                    pěkná cena za tu vidli

                    S klikama souhlasím, jak se na čtyřhranu cokoli pokazí, tak zahodit a místo nich koupit dutou osu. Ale co se týká brzd, musím oponovat – ztráty brzdné síly můžou být kdekoli v systému (měkká vidle nebo zadní stavba taky udělá dost) a přínos nových brzd je sporný, zato přínos dobrých špalků je jistý a špalky stojí čtvrtinu ceny brzd.

                    RM 60 při dobrém seřízení vydrží IMHO dost.

                    0 0
                    • scalar  

                      Aby jsi je nemusel dobře seřizovat každých 200 km :-)

                      Jel jsi někdy s těmi brzdami, co jsou na Demonu, respektivě, víš, co je tam za brzdy?

                      http://cyklosport.hynek.cz/…-p-3465.html

                      http://www.azvelo.cz/…

                      0 0
                      • t29  

                        Mám ty Tektra na svojem zimáku, používám je s canti pákama (taky od Tektra), které na tom kole zůstaly původní. Za cca 5000 km jsem je musel seřídit dvakrát – poprvé při namontování místo původních cantileverů a podruhé při výměně špalků.

                        0 0
                        • scalar  

                          To seřizování patřilo k nábojům.

                          Pokud používáš véčkové čelisti Tektro s pákama na cantilevry, máš asi jiné nároky na to, co od kola chceš než já…

                          0 0
                          • t29  

                            Zimák mě má především dovézt do práce a z práce s minimálními náklady, tomu odpovídají požadavky na něj. Pokud narážka na seřizování patřila nábojům, co je špatně na těch brzdách?

                            0 0
                  • clarusha  

                    Tak nakonec ho nemám, protože už ho neměl dodavatel :-/ .

                    Rozumím tomu dobře, že na tohle http://www.shop-sport.cz/…on-2008.html tu odpruženou vidlici dát můžu?

                    A tenhle rám není stejnej jako u toho demon lite?

                    http://www.bradsky.cz/…-p-1948.html

                    to „zaklonění“ něčemu vadí?

                    0 0
                    • scalar  

                      Rozumíš tomu dobře, obě otázky máš správně :-)

                      Demon ročník 2008 byl stejný rám jako Crono Absolut. Od roku 2009 výronbce změnil geometrii rámu Demon a je jiná než u modelu Absolut.

                      Jinak Demona 2008 jsem jeden čas měl s odpruženou vidlicí, viz foto.

                      0 0
                      • Yetti84  

                        Zdar, co rikas na kliky Deore ? Jake jsou v porovnani s temi Truvativ co jsou na Demonovi? Pripadne jake kliky bys doporucil (cena/vykon)?

                        0 0
                        • scalar  

                          Kliky na crosse můžu z vlastní zkušenosti doporučit mimořadové FC-M543, oproti Deore mají hliníkový prostřední talíř a nejsou o moc dražší, třeby tady:

                          http://www.kupkolo.cz/…SK_3730.html

                          Oproti původním si dost pomůžeš, ty Truvativy jsou základní model, osa na čtyřhran, ocelové převodníky…

                          0 0
                          • scalar  

                            …nebo pokud nejezdíš moc do terénu můžeš použít i silniční compacty (dvoutalíř 50/34), třeba Sora nebo Tiagra:

                            http://www.kupkolo.cz/…07_3996.html

                            0 0
                            • Yetti84  

                              Diky, za tip, zatim je menit nebudu, protoze slapou v pohode, ale casem… Nevis nahodou o kolik jsou ty truvativy tezsi nez Shimano FC? Jinak na truvativech jsem ohnul nejmensi prevodnik hnd prvni tyden, ale u Sirera mi to narovnali a od te doby v pohode.

                              0 0
                              • scalar  

                                To fakt nevím, původní kliky jsem dal hned pryč, ale odhadem asi 350 gr. osa + 800 až 900 gr. kliky a převodníky u původních, FC-M543 můžou mít tak 950 gr. kompletně.

                                0 0
                    • t29  

                      Odkaz na geometrii Pellsů:

                      http://www.pells.cz/default.asp…

                      V roce 2008 měl Demon stejný rám a stejnou geometrii jako Crono. K tomu pevnou vidlici, která délkou odpovídala odpruženým vidlicím. Od roku 2009 má Demon jiný rám s nižší geometrií než Crono. K tomu pevnou vidlici, která je kratší než odpružené vidlice. Je to trochu poznat i z obrázků, srovnej si 2008 a 2010

                      Demon Lite používá právě ten nový nižší rám.

                      „Zaklonění“ rámu při použití delší vidlice zvýší namáhání rámu (konstruktér počítal s jiným směrem zatížení), zvedne těžiště a kolo bude línější (delší rozvor = línější zatáčení, sedlo víc vzadu = šlapeš před sebe, řidítka výš = sedíš jak na židli a máš velký aerodynamický odpor). Rozdíl do 2 cm je obvykle v pohodě (kdyžtak doladíš posunutí sedla a výšku představce), tabulkový rozdíl Crono vs. Demon je 4 cm…

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.