• Melgy

    Zdravím, koupil jsem si nové Giant Talon 4 2015. Je osazeno mixem Shimano Altus, Acera, Suntour. Chci se zeptat, jestli má smysl pro delší životnost a jízdní vlastnosti osadit kolo lépe? Třeva Alivkem? Brzdy mám hydr. Tektro Auriga, ty bych zatím nechal. Jde mi jen o řazení, přesmykač atd. Jezdím 4× týdně mix terén, silnice, někdy i delší trasy, maratóny. Díky za odpovědi!

    0 0
    • Vilém  

      Dokud to funguje, tak nema smysl menit. Leda by sis chtel udelat radost.

      0 0
      • Melgy  

        Samozřejmě, že až po nějakých najetých kilometrech. Spíš jsem to myslel tak, jak dlouho mám počítat se životností tohoto osazení a jestli je pak lepší vyměnit rovnou třeba za Alivko? ;-)

        0 0
        • novas752  

          To spíš za Deore. Ale počítej s tim, že řazení/přesmyk/pře­hazovačka je při občasný péči běžnym opotřebenim téměř nesmrtelná. Skutečně na výhoz ty díly budou třeba za 30 000km. ;)

          Řetěz vydrží každýmu jinak (500–5000km) a je třeba to včas zjistit (měrka na řetěz nebo šuplerou max 132,8 na 11ti článcích), kazeta vydrží při včasný výměně řetězů tak 3–5 kousků (lze tam ty řetězy po „prvnímk kole“ zase postupně nasadit aby se to nevyhodilo zbytečně brzo a opět měnit při cca 133,5. No a ty převodníky vydrží tak 10–15 řetězů.

          Vidlice (předpokládám pružinová XCM nebo XCR) chce udržovat vnitřní nohy čistý a máznutý silikonovym olejem + jednou za cca 5000km nebo jednou za rok rozborku, vyčištění a promazání. Pak to chce jednou za rok kouknout na náboje (nejspíš kónusový) a vyčistit ložiska a ořech a opět namazat, to samý středový ložiska a ložiska v hlavovym složení. jak vidle, tak náby může vydržet taky hodně, u některých středů to bývá slabší.

          Snad jsem ti v tom neudělal bordel. :) O údržbě kola toho nastuduj víc, je toho tady spousty.

          0 0
          • Melgy  

            Díky. Určitě nastuduji ;-) Už mám i šikovného mechanika na pravidelnou kontrolu/údržbu :-) Chci dokoupit rohy, na které jsem zvyklý, košíky na láhve, brašnu s náhradní duší a základní nářadí :-)

            0 0
    • novas752  

      Do terénu a na závody to neni nic moc, jinak to stačí. Když už, tak bych to měnil za Deore, ale pokud nemáš vzduchovou vidlici, tak bych tuning začal s ní.

      Prostě jezdi a co ti bude vadit, to vyměň.

      0 0
    • Chlebovnik  

      Ne, ale má smysl udržovat kolo čisté a dobře namazané, nikoliv však mastné.

      +Co napsal Vilém přede mnou.

      0 0
    • Melgy  

      Díky za rady. Zatím jedna projížďka a spokojenost, jen trochu nezvyk na kola 27,5, ale to si sedne. Předtím jsem měl Ravo Maniax 26".

      0 0
    • Smazaný účet  

      Bych dal Deore hazku- první řada přehazovačky s celokovovou konstrukcí-ale dát pozor na to jestli kupuješ deore na 7,8,9 kazety a né na 10tikolečko-myslim, že by ti pak krokování z páček nesedělo.

      A nejlíp řadu Shadow- aby ti nepříjemně nebouchala do rámu.

      Alívka maj pořád tu část kde je pružina a ramínko s kladkama plastovou-neříkám, že to nemaj spočítaný aby to drželo, ale prostě kov je kov.

      0 0
      • Melgy  

        Díky. Určitě tak udělám :)

        0 0
        • pepek  

          Vykašli se na to, pokud nevyměníš i řazení, tak nic nezískáš. Vyhodíš jen peníze. Plasty na přehazce ničemu nevadí, to je jen Pavkova úchylka, bo dělá se železem. Jezdi a vyměň jen to, co se pose*e.

          0 0
    • Johnnyxjr  

      Přesně tak jak píše Vilém i Pepek kašli na to a jezdi nemá cenu do toho něco cpát

      0 0
      • Melgy  

        Jasně, ale když se tedy něco posere, tak mám rovnou měnit za Deore? Dnes jsem byl na oblíbeném trailu a mám pocit, že v mokru a blátě přehazka trochu nestíhá.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.